Organisationschef

Sök bland 17 lediga jobb som Organisationschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Områdeschef till Norrköping

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Östergötland/Sörmland/Gotland växer och vi söker nu ännu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Norrköping. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning. Detta innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete där du får vara med och göra skillnad i människors liv och bidra till den sociala hållbarheten i samhället på riktigt. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Norrköping Sista ansökningsdag: 2024-06-06 Kontaktpersoner Verksamhetschef, Gunilla Pettersson, 0722238625 Verksamhetschef, Ulrika Jonsson, 072-2273006 Fackliga kontaktuppgifter Siwert Ahlm, Unionen 070-5468717 Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351 Asim Zilic, Saco 070-3594515 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Områdeschef till Fagersta

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Värmland/Örebro växer och utökar nu med ännu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Fagersta. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning. Detta innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete där du får vara med och göra skillnad i människors liv och bidra till den sociala hållbarheten i samhället på riktigt. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Vi söker dig som har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Branscherfarenhet inom lokalvård och fastighetsskötsel är meriterande Lägst gymnasial utbildning Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Fagersta Sista ansökningsdag: 2024-06-06 Kontaktperson Verksamhetschef, Ulf Granhällen, 0706540320 Fackliga kontaktuppgifter Inga Löfgren, Ledarna 031-337 5104   Asim Zilic, Saco 021-831820 Siwerth Ahlm, Unionen tel. 013-37 33 26 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Chief Programme Officer

Overview of the position Reporting to the Executive Director, the Chief Programme Officer (CPO) leads the development, implementation, and monitoring and evaluation of the Tenure Facility’s programmatic strategies. She/he forms part of the Tenure Facility Management Team. Based on guidance by the Board of Trustees and Executive Director, they oversee the design and application of policies related to project selection, implementation, and monitoring, evaluation, and learning, as well as some aspects related to outreach to relevant external stakeholders. The CPO plays a key role in coordination with relevant Indigenous Peoples, Afro-descendant, and Local Community organizations, NGOs and networks dedicated to recognizing land rights, and bilateral and multilateral development cooperation agencies. She/he also contributes to the Tenure Facility development efforts and provides programmatic updates to the Board and funders. The CPO supervises the three Regional Coordinators and the Monitoring Evaluation and Leaning (MEL) team, as well as some Programme Officers, Focal Points, and occasionally others. Responsibilities Overarching responsibilities -Support the Executive Director and other Management Team members to maintain the Tenure Facility as a highly credible and respected institution among international development institutions and donors -Provide effective stewardship of the Tenure Facility -Generate mutual trust and respect of local communities and Indigenous Peoples and cultures, with full awareness of the intricacies of relationships among them and their allies and supporters -Contribute to the development of the Tenure Facility’s strategic goals and objectives -Maintain continuous lines of communication, keeping the Executive Director and Management Team informed of all critical issues SPECIFIC RESPONSIBILITIES -Oversee annual project projections, preparation and review of country assessments, project notes, concept notes, project proposals, and materials for new project phases. -Oversee the design and application of narrative and spatial reporting systems, independent evaluations, and the management and analysis of the resulting information. -Oversee the design and implementation of training, technical assistance, and organization of learning exchanges by Tenure Facility team members, project partners, and/or service providers. -Help to prepare and monitor the Programme Unit budget. -Provide input into the design and application of the Tenure Facility project-management, budget, and donor information systems in NGO On-line (“Roots”). -Serve as primary focal point for the Board of Trustees and the other Tenure Facility units for programme-related matters. -Supervise Tenure Facility staff members and consultants who report to her/him. -Represent the Tenure Facility in meetings with relevant external stakeholders. -Coordinate Programme Unit meetings and participate in Board of Trustees, Management Team, Staff, and some Regional Team meetings. Qualifications and requirements -Commitment to the Tenure Facility’s mission and goals -Proven experience and a demonstrated ability to successfully manage projects and consultants and to develop and implement new systems to track projects around the world -At least 8 years’ professional experience, with a minimum of three years’ managing international programs -Advanced degree in fields of forestry, natural resource management, social or natural science, public policy, international development, organizational and project management, or related fields -Successful track record in project reporting and communicating project impacts, preferably experience with both bi-lateral donors and private foundations -Prior experience working in senior management in non-profit organizations, or related alliances and networks - At least two years’ experience working with Indigenous Peoples and local communities in Africa, Asia, or Latin America - Fluency in English. Functional French, Spanish, Portuguese, and / or Bahasa Indonesia would be pluses. INFORMATION AND APPLICATION Send your application (Cover letter and CV) via e-mail to [email protected] latest May 29, 2024, please mark the application Chief Programme Officer ABOUT US Based in Stockholm, Sweden, the International Land and Forest Tenure Facility focuses on securing land and forest rights for Indigenous Peoples and local communities. We are the first financial mechanism to exclusively fund projects working towards this goal while driving development, reducing conflict, improving global human rights, and mitigating the impacts of climate change. We provide funding directly to communities and their partners; builds relationships with key government actors and the private sector, providing the technical expertise required to implement tenure rights within existing laws and policy.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
ISR Manager Service Engineering Nordics

At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams, to turnkey systems, services, infrastructure, signalling and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, more than 80 000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars. Could you be the full-time ISR Manager Service Engineering Nordics Västerås we’re looking for? Your future role Take on a new challenge and apply your leader expertise in a new cutting-edge field. You’ll report to Magnus Forsén (Services Engineering Director, Nordics) and work alongside highly engaged, experienced and skilled teammates. Our product line Services offers a complete range of solutions to maximise the value of customer assets. Our offerings cover the entire lifecycle of the asset, from design and build, to operation, to end of life In this role, you will lead and manage the development and delivery of the Integrated Service Readiness (ISR) activities and deliverables for our product portfolio, ensuring that they are easy maintained, well documented etc. You will work closely with other teams leaders and collaborate with various teams to ensure the successful implementation of ISR plans, support strategies, and solutions. Your responsibilities will include managing ISR staff, influencing product design for enhanced supportability, and ensuring program delivery within budget and timescales. You’ll specifically take care of the preparation of the ISR Elements (Engineering (e.g. Maintainability), Maintenance documentation, Training, Special tools and test benches, Spare parts) during both tender and project phase, but also the planning, cost and quality of the ISR. We’ll look to you for being responsible for: Building a new team integrated in the Service Engineering organization. Actively contributing in the Service Engineering Management Tream People management building team with a balanced setup from capability v.s. capacity point of view. Implementing global processes and adjust to local needs where applicable. Actively following the teams involvement in projects ensuring conditions for QCD adherence (Quality, Cost, Delivery) are provided. All about you We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: DEGREE OR PASSION IN a technical engineering field Experience in maintainability aspects of complex systems/products Broad technical knowledge Extensive knowledge within the Life cost cycle and corresponding considerations Fluent in English. Swedish is preferred Things you’ll enjoy Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: Enjoy stability, challenges and a long-term career free from boring daily routines Work in complex project set ups on both supplier and customer side where Safety aspects are essential. Collaborate with transverse teams and helpful colleagues Contribute to innovative projects Utilise our agile leadership in a complex working environment Steer your career in whatever direction you choose across functions and countries Benefit from our investment in your development, through award-winning learning Progress towards more senior Engineering Management positions or Project Management Benefit from a fair and dynamic reward package that recognises your performance and potential, plus comprehensive and competitive social coverage (life, medical, pension) You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you! You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you! Important to note As a global business, we’re an equal-opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We’re committed to creating an inclusive workplace for everyone. Apply now

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Operations Manager

If you’re looking to make the best co-op games in the world, you’ve come to the right place. We're proud to have some of the best game makers and collaborators in the industry within our four walls. What's more, we're a fun bunch of game developers, who love to indulge in our passion for video games together. Our games are not for everyone. Are they for you? We are now looking for an Operations Manager This is a key leadership role in our studio and a unique opportunity to play a central part in building our organization, as we extend our operations across multiple game teams. Heading up the operational aspects of the studio, focusing on our next generation of games and facilitating our growth journey in an organic and purposeful way. Who you are: The Operations Manager will be responsible for driving organizational change and efficiency enhancing initiatives, and for acquiring, retaining and developing talent within our studio. The role will manage developers across a variety of disciplines and seniority levels, ensuring individual development drives mastery while still connecting to our goals as a studio. We’re looking for someone who is passionate about people as well as player-centric product development. Who can tailor operations through a project lens, and is equally comfortable leading a junior 2D artist as a seasoned design manager. The role will act as a force multiplier for change at all levels of the organization, a champion of leadership excellence and a conduit for driving improvements across all areas of studio operations. The Operations Manager is committed to and focused on the long term growth and success of the studio, initiating and executing on improvement initiatives in line with studio strategic goals. The Operations Manager provides leadership and guidance to leaders across the studio, has excellent communication skills, is highly organized and passionate about contributing to a positive and inclusive studio culture. To be successful in this role, you will need the ability to build talent through clear expectations, feedback and recognition, while maintaining a clear view on studio needs. The role is actively involved in work spanning across our portfolio and development organization, working closely with HR to build managerial and developer excellence, with Talent Acquisition to support a successful recruitment process and as an operative wing-person to the COO. You are passionate about leadership and can be found nerding out about the topic with other people dedicated to growing and learning. You have developed a sound judgment when it comes to organizational structure and ways of working. You are not afraid to take the hard conversations, you maintain cool under pressure and can set the boundaries necessary to support yourself and others. You lead with intent and by example, and get a kick out of helping others be successful. What you'll do You have proven leadership experience with a track record of leading successful teams in the gaming industry. You have a strong understanding and interest for goal setting and team work. You have outstanding communication skills, both written and verbal, and are able inspire and lead teams effectively. You are a good listener, and seek information on how to challenge your own and others' biases and preconceptions in order to become better game makers. You have operational and organizational acumen through which you enable positive change and improvement for our teams and subsequently the players. In short, the Operations Manager will: Recruit, manage and develop game makers that thrive, are being challenged and deliver on commitments made, in close collaboration with directors and discipline leads Elevate our leaders across the organization to build an effective, autonomous and player focused studio culture Foster efficient change management by rallying people around initiatives in a way that inspires them to take it all the way to completion Foster a collaborative and feedback-focused work culture Work closely with HR, TA, Game Director & Production Director to address staffing needs across projects Champion and roll out structural changes or other improvement initiatives leading to higher efficiency and effectiveness for our teams Advocate alignment around mission and vision in the studio and support the COO through operational initiatives How to apply: If you think that this position matches your background and skills, we would love to hear from you. Please submit your CV in English as soon as possible. We ask that your application always include relevant work samples or a link to your portfolio. We interview candidates continuously and hire when we find a good fit. Practical Information: Scope: Full-time: 40 hours per week with initial 6 month probation period. Location: Office first, hybrid solution possible. You need to be eligble to work in Sweden. We are a pet friendly office! You can expect to find dogs and occasionally some cats around. What we offer: Arrowhead Game Studios is a growing team of about 100+ people, best known for our co-op titles. Despite our size, we remain a friendly and down to earth bunch, who love to indulge in our passion for video games together. Located in a newly built, custom-tailored offices on the Hammarby Kaj waterfront, we enjoy everything Stockholm has to offer. A thriving game dev scene, along with all types of activities are immediately available on our doorstep. Our talented developers are crucial to our success, therefore we put a lot of emphasis in creating and maintaining a prosperous culture. We’re committed to open and transparent communication. Your ideas are welcomed, valued, appreciated - the ceiling for creative discussions is high.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Områdeschef till Skövde

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Skaraborg/Bohuslän söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Skövde. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.   Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten   Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.   Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.     I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:   Ledarskapserfarenhet med personalansvar   Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat   Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Branscherfarenhet inom lokalvård är meriterande Lägst gymnasial utbildning B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.   Ansökan och övrig information   Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.   Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Skövde Sista ansökningsdag: 2024-06-03 Kontaktpersoner: Affärschef, Rickard Stensby, 070-6571200 Fackliga kontaktuppgifter: Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351  Asim Zilic, Saco 070-3594515 Ann-Christin Andersson, Unionen 070-6525186 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Områdeschef till Kalmar

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag?  Distrikt Sydost, Kalmar, söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Kalmar. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Om tjänsten  Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.  Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du utvecklar arbetsgrupper och arbetar med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.  För den här tjänsten kommer du att arbeta inom området Tjänster som till stor del innebär lokalvård. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet samtidigt som du arbetar mot individuella mål och budget. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.   Vi söker dig som har:  • Ledarskapserfarenhet med personalansvar  • Erfarenhet av ledarskap inom lokalvård, INSTA 800, SRY eller motsvarande. • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat  • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder  • Lägst gymnasial utbildning • B-körkort erfordras för tjänsten    Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.    Ansökan och övrig information  Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.    Anställningsform: tillsvidareanställning, 6 mån provanställning Anställningsdatum: enligt överenskommelse  Tjänstgöringsgrad: 100%  Befattningens placering: Kalmar Sista ansökningsdag: 2024-06-02 Kontaktpersoner: Verksamhetschef Marcus Uhlán 073 – 031 47 55   Fackliga kontakter:  Unionen, Marie Liljedahl 076-102 33 90 Ledarna, Inga Löfgren 070-555 44 30 Saco, Helene Ekdahl 072-205 66 76   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Områdeschef till Motala

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag?  Distrikt Östergötland/Södermanland/Gotland söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett  kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Motala. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten   Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.   Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.   I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.   Vi söker dig som har:   • Ledarskapserfarenhet med personalansvar   • Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat   • Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder   • Ledarskapserfarenhet inom lokalvård är meriterande • Lägst gymnasial utbildning   I denna tjänst krävs det att du klarar en säkerhetsklassning, då vi har kunder som ställer krav på detta.  Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och regionens utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.   Ansökan och övrig information   Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.   Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning   Anställningsdatum:  Efter överenskommelse. Tjänstgöringsgrad:  100% Placeringsort: Motala Sista ansökningsdag 2024-05-29 Kontaktpersoner: Verksamhetschef, Anders Tälth, 070-2618403 Affärsstöd, Maria Widegren, 070-2247384 Fackliga kontakter: Siwert Ahlm, Unionen 070-5468717 Tommy Salomonsson, Ledarna 070-3300351 Asim Zilic, Saco 070-3594515   Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Områdeschef till vår interntvätt i Malmö

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydväst söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Malmö. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad på riktigt och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten I uppdraget kommer du ansvara för vårt interna tvätteri där vi tvättar material som används i våra lokalvårdsuppdrag, beläget i Malmö, vi ser därför tidigare erfarenhet inom tvätteri som meriterande för rollen, gärna i en ledande befattning. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Bra att veta att uppdraget innehåller kvällstjänstgöring var 5 vecka 15:00 – 23:36, man jobbar alla avvikelser dagar som infaller i veckan. Som områdeschef i detta uppdrag ansvar man för alla interna kunder samt fakturering, stor vikt läggs vid övergångsarbetet till den reguljära arbetsmarknaden, samarbetet mellan kollegor, planering och struktur. För att trivas & lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Lägst gymnasial utbildning Branscherfarenhet från arbete inom tvätteri, gärna i ledande befattning B-körkort (Erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Malmö Sista ansökningsdag: 2024-05-17 Kontaktperson Verksamhetschef, Magnus Björkman, 072-2077911 Fackliga kontaktuppgifter Inga Löfgren, Ledarna 0705-554430 Helene Ekdahl, Saco 0722-056676 Henrik Lindstedt, Unionen 0721-413321 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Områdeschef inriktning Tvätteri till Malmö

Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydväst söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Malmö. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad på riktigt och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten I uppdraget kommer du ansvara för en av Samhalls tvätteriverksamheter belägen i Malmö, vi ser därför tidigare erfarenhet inom tvätteri som meriterande för rollen, gärna i en ledande befattning. Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Bra att veta att uppdraget innehåller kvällstjänstgöring var 5 vecka 15:00 – 23:36, man jobbar alla avvikelser dagar som infaller i veckan. Som områdeschef i detta uppdrag ansvarar du för kunder, fakturering, kundtjänst och logistik, stor vikt läggs vid övergångsarbetet till den reguljära arbetsmarknaden, samarbete med kollegor, planering och struktur. För att trivas & lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet med personalansvar Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder Lägst gymnasial utbildning Branscherfarenhet från arbete inom tvätteri, gärna i ledande befattning (Meriterande) B-körkort (Erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Malmö Sista ansökningsdag: 2024-05-17 Kontaktperson Verksamhetschef, Magnus Björkman, 072-2077911 Fackliga kontaktuppgifter Inga Löfgren, Ledarna 0705-554430 Helene Ekdahl, Saco 0722-056676 Henrik Lindstedt, Unionen 0721-413321 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024