Personaladministratör

Sök bland 48 lediga jobb som Personaladministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administratör med inriktning planering | Bäckebols Vård- och omsorgsboende

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad, flexibel och trygg administratör till Bäckebols vård- och omsorgsboende. Var med och skapa världens bästa stad för ett långt och värdigt liv tillsammans med oss. I rollen är du ett nära och aktivt stöd till enheternas två chefer. Det är en utmanande och rolig tjänst där du behöver ha förmåga att samarbeta och förhålla dig till chefernas olika behov. En del i ditt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för cheferna att planera och styra verksamheten, där du har mycket kontakt med personal, anhöriga och andra som kommer i kontakt med boendet. Arbetet omfattar schemaläggning, daglig personalrekrytering och administrativa uppgifter som anpassas efter de olika avdelningarnas och medarbetarnas behov. Du har mycket kontakt med medarbetare och är behjälplig i deras frågor avseende verksamheten. En stor del av arbetsuppgifterna innefattar arbete i verksamhetssystem som Personec, Time Care, Treserva, Multi Access samt att göra beställningar i Proceedo. I din roll har du varierande arbetsuppgifter och en dag är sällan den andra lik. Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete där du får möjligheten att växa i rollen som administratör. Vi är noga med att ta tillvara på din kunskap och se till att du trivs hos oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Avslutat gymnasieutbildning • Arbetslivserfarenhet från liknande administrativt arbete • Arbetslivserfarenhet av schemaläggning, korttidsrekrytering och ärendehanteringssystem • Arbetslivserfarenhet av olika IT-system och lätt kan sätta dig in i nya sådana • Goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet av vård- och omsorgsarbete • Kunskaper i TimeCare, Treserva och Personec För att passa i rollen ser vi att du som person kan agera och ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Ditt arbete blir väl utfört med fokus på detaljerna. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete och säkerställer dess kvalitet. Samtidig är du tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Administratör till Bemannings och rekryteringsenheten sydväst

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra. Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER En av våra duktiga medarbetare ska vidare på nya äventyr och vi söker därför en administratör till bemanningsenheten Funktionsstöd och socialförvaltningen sydväst. Vårt primära uppdrag är att serva verksamheterna inom förvaltningen för funktionsstöd Sydväst och socialförvaltningen sydväst i deras dagliga bemanningshantering. Vi rekryterar timavlönade med ambitionen att de på sikt ska utvecklas och växa in till roller som ordinarie personal ute på verksamheterna. Som bemanningsadministratör ansvarar du för att: - ta emot beställningar och fördela vikarier via IT-stödet Time Care Pool. - hantera löner för våra vikarier i Personec - hantera sjukfrånvaro - hantera bredvidgångar i samråd med verksamheterna vi stöttar - ha daglig kontakt med verksamheter och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar utifrån verksamhetens behov med kontinuitet i fokus. Enheten är organiserad under HR- avdelningen och vi är totalt elva medarbetare i teamet. Utöver det har vi ca 400 timavlönade medarbetare som dagligen stöttar verksamheterna inom funktionsstöd och socialförvaltningen i sydväst! Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning såsom ekonomisk, personaladministrativ eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning mot HR eller personaladministration så är det meriterande. Vi ser också gärna att du har goda kunskap inom arbetsrätt. Goda kunskaper i det svenska språket är en förutsättning för att kunna hantera våra IT-verktyg och kontaktytor. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Time Care pool och Personec. Vi söker dig som tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ, dvs uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. ÖVRIGT Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Bemanningsadministratör Omsorgsförvaltningen

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet, gör du? Då ska du söka jobb som bemanningsadministratör i vårt trevliga gäng! På bemanningsenheten arbetar två enhetschefer, sex administratörer, 50 poolanställda samt ca 700 timvikarier. Vi finns på Ljungadalsgatan på Väster i Växjö. Som administratör inom bemanningsenheten kommer du att få en viktig roll där du stödjer våra arbetsplatser med bemanning av korttidsvikarier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot beställningar och boka ut personalresurser i vårt bokningssystem Time Care pool. Arbetet innebär mycket telefonkontakter med medarbetare och chefer i förvaltningen. Arbetstiderna är dagtid och varierar mellan vardagar och helg. Vi har öppet 7 dagar i veckan kl. 6.20-17.10. I rollen som administratör kommer du bland annat arbeta med följande uppgifter: * Förmedling av befintliga vikarier via vårt digitala bemanningssystem, Time Care Pool * Regelbunden kontakt med timvikarier och poolanställda * Kontakt med verksamhetens chefer och samordnare kring bemanning * Förmedla vikarier genom Visma Offentliga Jobb * Utvecklingsarbete kring hantering av vikarier * Rekrytering av vikarier, inklusive att hålla anställningsintervjuer * Stötta beredskapschef vid helgtjänstgöring KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en gymnasieexamen eller eftergymnasial utbildning som vi bedömer lämplig. Önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av att arbeta i programmet Time Care Pool. Vi ser gärna att du har erfarenhet av olika adminstrativa uppgifter samt god vana att hantera olika digitala system. Du har även god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du trivs med att arbeta serviceinriktat, med ett professionellt förhållningssätt och bemötande gentemot både chefer, samordnare, poolare och timvikarier. För att lyckas i rollen behöver du även vara lösningsorienterad, ha modet att ta egna initiativ och förmågan att prioritera i din vardag. Självklart är du en fena på struktur och planering och trivs i en miljö som är föränderlig. Du har förmågan att se ett helhetsperspektiv där du kan prioritera bland de arbetsuppgifter och behov som uppkommer under dagen. Du trivs i arbete med andra. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
DHL Freight söker: HR Administratör till Stockholm!

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Arbetsuppgifter och ansvar * Hantera och underhålla personaldatabaser med hög precision och noggrannhet. * Administrera och upprätthålla anställningsavtal och relaterad dokumentation. * Säkerställa korrekt överföring och uppdatering av information i våra HR system. * Utföra generella administrativa uppgifter med hög noggrannhet och effektivitet.   Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har: * Gymnasieutbildning: Du har byggt grunden, nu är de dags att nyttja dina kunskaper. * Kunskaper i att nyttja Office 365 som arbetsverktyg    Nedan kännetecknar dig som person: * Mästare av repetition: Repetitivt arbete är inte en börda för dig, det är en chans att glänsa. * Systemsnille: Du har en fallenhet för att navigera dig genom olika system. * Skarpögd: Är noggrann och detaljorienterad inget undslipper ditt skarpa öga. * Teamorienterad: Trivs i en teambaserad miljö och har utmärkta kommunikationsfärdigheter.   Tjänsten är visstidsanställning mins 6 månader med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Stockholm, Solna.    Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 28 maj, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Johanna Letzén på email: [email protected].   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram.  Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige    Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Personalsamordnare/administratör prehospitala läkarfunktioner

Personalsamordnare/administratör prehospitala läkarfunktioner Vill du vara med och göra verklig skillnad i en samhällsviktig verksamhet? Är du lösningsorienterad med en god kommunikativ förmåga? Då kan tjänsten som Personalsamordnare/administratör för prehospitala läkarfunktioner på AISAB vara något för dig. AISAB befinner sig i spännande utveckling. Inom det kommande året planeras verksamheten att växa från 600 till ca 1500 anställda när det prehospitala vården inom Region Stockholm övergår till AISAB. De läkarbemannade prehospitala enheterna är akutläkarbilar, jourläkarbilar, prehospital bakjour och ambulanshelikopter. Enheterna bemannas av läkare med specialitet inom akutsjukvård, anestesi och intensivvård eller allmänmedicin tillsammans med ambulanssjuksköterskor, anestesisjuksköterskor och ambulanssjukvårdare. Tillsammans med en ambulanssjukvårdare och/eller specialistsjuksköterska med hög kompetens inom prehospital vård. Din arbetsplats är på AISABs huvudkontor i Årsta. Du har ett nära samarbete med våra personalsamordnare som arbetar med långsiktig schemaläggning ute på våra ambulansstationer i hela regionen.  Din nästa utmaning: I rollen som samordnare har du ansvar att underlätta, effektivisera och kvalitetssäkra den dagliga driften i den prehospitala vården. För att verksamheten ska kunna erbjuda befolkningen en god, säker, tillgänglighet och jämställd vård. Du kommer även ha ett nära samarbete med operativ koordinator, ambulansstationernas personalsamordnare samt andra funktioner inom organisationen. Exempel på arbetsuppgifter: Säkerställa ett effektivt resursutnyttjande av personal och fordon för läkartjänsterna - Schemaläggning och planering bemanning läkare jourläkarbilar & akutläkarbilar - Administrativ hantering av dödsfall - Nyckelhantering avlidna - Löpande övervaka och säkerställa den dagliga driften  - Hantera personalbemanning vid akut korttidsfrånvaro genom att ta emot och boka ersättare på ett kostnadseffektivt sätt och i enlighet med gällande lagar och kollektivavtal - Följa upp övertid och säkerställa att dygns- och veckovila följs.  För att lyckas i rollen bör du ha:  - Lägst gymnasieutbildning    - Erfarenhet inom prehospital vård eller annan hälso- och sjukvård  - Erfarenhet inom sambands- och bemanningsfunktion   - Erfarenhet av att arbeta i personal- och lönesystem    - Kunskap om lagar, regelverk och avtal inom personal- och löneadministration samt andra HR-områden    - Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift   - God dator- och systemvana som Officepaketet, e-post med mera.   Dina personliga egenskaper:  - Ett professionellt och serviceinriktad bemötande   - Hög samarbetsförmåga  - En god kommunikativ förmåga  - Hög dos av lösningsorientering - Ett gott omdöme och förmåga att se helheten  Anställningsform   Tillsvidareanställning Övrigt  Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor? Kontakta: [email protected] Vi erbjuder - Ett livsviktigt och självständigt arbete med stort eget ansvar - Kollegor med starkt engagemang och hög kompetens - 5 000 kr i friskvårdsbidrag per år vid heltid  - Förmånlig tjänstepension. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!  Om AISAB AISAB ägs av Region Stockholm och är en viktig del av akutsjukvården i regionen. I våra uppdrag samverkar vi främst med Region Stockholms primärvård, akutsjukvård och SOS Alarm AB för att säkerställa snabbt omhändertagande, god vård och säker transport av sjuka och skadade till rätt vårdnivå. Vi bedriver framgångsrikt även ett prehospitalt träningscenter (KTC) och forskning inom prehospital vård. Tillsammans utvecklar vi ambulanssjukvården! https://aisab.nu/sv-se/jobba-hos-oss Följ oss gärna i sociala medier! https://www.facebook.com/AISAB.nu/ https://www.instagram.com/aisab_ambulanssjukvarden/ https://www.linkedin.com/company/27056850 Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Bemanningsplanerare till Sollefteå kommun

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER I rollen som bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsprocessen av personal, vikarier och till viss del ordinarie personal, främst till våra verksamheter inom äldreomsorg och funktionsstöd, men också till kommunens övriga verksamheter. Du servar och möter verksamhetens behov genom att rekrytera, introducera och stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor. Du spelar en viktig roll i arbetet med att utveckla samplanering mellan olika enheter, det innebär att du även kommer att tillse bemanning för såväl vikarier som ordinarie personal. För att uppnå optimal bemanning och tillgodose verksamhetens behov krävs mycket dialog med chefer, ordinarie personal ute på enheterna och självklart dina kollegor inom resursenheten. Du kommer även att utföra andra administrativa arbetsuppgifter såsom utskick och administration av språktest samt bevaka och administrera LAS-besked och företrädesrätter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig, serviceinriktade problemlösare, med gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete med bemanningsfrågor, rekrytering och/eller personalplanering. Har du även eftergymnasial utbildning inom t. ex. HR eller administration är det meriterande, men inte ett krav. Dator och telefon är dina främsta arbetsverktyg, för att lyckas i rollen så är det viktigt att du har god datorvana och enkelt sätter dig in i de system vi använder. Det är meriterande om du har arbetat i timepool eller annat bemanningsverktyg. Att leverera högklassig service och stöd är en självklarhet för dig! Du är relationsskapande och uppskattar goda samarbeten vilka du bidrar till genom att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation. För att trivas i rollen är det viktigt att du stimuleras av utåtriktat arbete, att du är nyfiken och inte räds för att sätta dig in i nya saker. Vidare är du ansvarstagande och prestigelös; hos oss delar vi gärna med oss av såväl framgångar som av misstag. Din inställning till arbetet och dina kollegor är det som får oss att tillsammans nå resultat. Vi kommer därför lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet är kommunikativt och ställer höga krav på att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska, i såväl tal som skrift. Att en arbetsdag kan förändras snabbt är inget som stör dig, du bibehåller ett gott humör vid press och motgångar och har en god förmåga att prioritera och arbeta strukturerat i en stundtals ostrukturerad vardag. Välkommen till oss på Sollefteå kommun! ÖVRIGT I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personaladministratör

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori vid humanistiska fakulteten har omkring 100 anställda och en undervisningsvolym som omfattar cirka 350 helårsstudenter. Här pågår många stora nationella och internationella forskningsprojekt. Vi utbildar filosofer, logiker, lingvister, språkteknologer, vetenskapsteoretiker, filosofihistoriker och lärare i filosofi. Institutionen bedriver även forskarutbildning och utvecklingsarbete inom sina områden.   Arbetsuppgifter  Vi söker dig som vill arbeta med personaladministration i en dynamisk och internationell miljö. Som personaladministratör kommer du främst att arbeta med och ansvara för den löpande personaladministrationen, där du förväntas arbeta självständigt men också i samarbete med institutionens personalhandläggare, avdelningschefer och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår bland annat rekrytering- och löneadministration såsom hantering av anställningsärenden, granskning av ledigheter och resor, arbete med utländska arvoden, introduktion för nyanställda, ta fram uppföljningar och statistik samt behörighetsbeställningar och vissa inköp. Vid behov kan även andra administrativa arbetsuppgifter inom avdelningen ingå i tjänsten. I arbetet ingår löpande kontakt med myndigheter som Migrationsverket, Försäkringskassan och Skatteverket. Administrationen sker i enlighet Göteborgs universitets riktlinjer och regelverk samt gällande lagstiftning. Detta medföljer att ständigt hålla sig uppdaterad då förändringar i dessa sker löpande, som i sin tur påverkar hur administrationen hanteras och utförs. Du tillhör institutionens avdelning för verksamhetsstöd med kollegor som arbetar inom HR, ekonomi, IT, studieadministration och kommunikation. Du ingår också i nätverk med kollegor inom personalfrågor på Humanistiska fakulteten samt på hela universitetet.    Kvalifikationer  Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot personalfrågor/personaladministration eller annan relevant utbildning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av kvalificerat personal- och löneadministrativt arbete är meriterande. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, månar om kvalitet och har förmåga att driva ditt arbete framåt. Du värnar goda relationer och bidrar med positiv energi och ett konstruktivt förhållningssätt i dina samarbeten. För att kunna bidra till verksamheten på bästa sätt är det också viktigt att du är noggrann, har förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och säkerställa att uppgifter blir utförda enligt tidplan. Vi är en institution med hög andel internationellt rekryterade medarbetare och doktorander. Svenska är myndighetsspråk på universitet men vi använder engelska i det dagliga arbetet vilket ställer krav på god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Anställning  Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100 % Placering: Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori, Göteborgs universitet Tillträde: Tillträde 2 september 2024, eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: Emelie Seeliger, Administrativ chef 031-786 50 83, [email protected]   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-03   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Bemanningsassistent till Bemanningsenheten i Ängelholm

Gör skillnad. Varje dag. På Ängelholms sjukhus hjälper vi människor genom att förebygga, behandla och lindra sjukdom och dess långvariga effekter. Tillsammans blir vi bäst på planerad vård, sammanhållna vårdkedjor och rehabilitering. Vi leder utvecklingen mot framtiden, med hjälp av innovativa lösningar, nya metoder och arbetssätt. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i arbetet med att utveckla framtidens hälsosystem- vi vill och vågar testa nytt. Här leder vi med hjärta, mod, respekt och nyfikenhet. Bemanningsenheten tillhör verksamhetsområde rehabilitering där vår verksamhetsidé lyder "Vi skapar möjligheter för människor att utvecklas", detta med en vision att vi tillsammans skapar mening och framtid. På bemanningsenheten arbetar två bemanningsassistenter som arbetar med resursteamet Englar och bemannar de olika verksamheterna med timanställda. Vi samordnar kompetens, främst inom slutenvård med olika specialiteter inom medicin, stroke och rehabilitering. Vi arbetar aktivt med vår värdegrund, välkommande, drivande, omtanke och respekt. Vi är övertygade om att god arbetsmiljö och hög patientsäkerhet hör ihop. Vi anstränger oss för att ge alla våra anställda så bra förutsättningar som möjligt för att bli sitt bästa professionella jag. Du kan följa våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Som bemanningsassistent hos oss arbetar du med bemanning av sjukhusets långa och korta vakanser samt har ansvarsområde om vårt resursteam (Englar). Det innebär schemaläggning, daglig drift, avstämningar, statistik, rekryteringar, samordning av utbildningar och bokningar samt annat administrativt. I dina arbetsuppgifter ingår samordning med avdelningar inom slutenvården och öppenvården samt inom bemanningsenheten för att säkerställa kvalitet i processerna. Tjänstgöring i form av beredskap på Helger, storhelg och lätthelger tillkommer utöver din arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi vänder oss till dig som har minst godkänd gymnasieutbildning samt erfarenhet av bemanning och schemaläggning. Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift och goda IT-kunskaper krävs också för tjänsten. Då mycket av vårt arbete hanteras i Excel är kunskaper i Microsoft Officepaketet ett krav. Det är önskvärt om du har tidigare erfarenhet av arbete med bokningssystemet MultiAcess (TimeCare). Därutöver ser vi det som meriterande om du har sjukhusvana och en helhetssyn gällande bemanning av personal i slutenvården och dess olika avdelningar. Som person har du hög servicekänsla, är driven och lösningsorienterad. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd till andra runt omkring dig. Vidare präglas ditt arbetssätt av en helhetssyn samt effektivitet och du trivs med att ha många bollar i luften. Därtill har du god förmåga att snabbt anpassa dig vid ändrade omständigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Personalsamordnare långvik till Kompetensförsörjningsenheten

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Kompetensförsörjningsenheten arbetar med rekrytering till Socialförvaltningen. Vi söker en personalsamordnare till ett långtidsvikariat 20240902-20250831 med ev möjlighet förlängning. ARBETSUPPGIFTER Personalsamordnaren har en arbetsgivarroll och ansvarar för den dagliga personalplaneringen och rekryteringen. Det innebär administration kring resursfördelning mellan olika verksamheter. Det innebär också daglig kontakt och samverkan med enhetschefer och baspersonal. Din huvudsakliga arbetsuppgift är rekrytering av vikarier till Socialförvaltningen. Arbetet innebär även att delta på rekryteringsmässor, uppsökande verksamhet, intervjuer mm. Personalsamordnare arbetar i verksamhetssystemen Personec, Winlas och TimeCare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med erfarenhet av kommunal eller regional verksamhet. Du har som lägst gymnasial utbildning. Meriterande är eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser lämplig. Meriterande är om du har arbetat inom personalplaneringssystem och schemaläggning, Time Care Pool & Plan Starkt meriterande är erfarenhet kring rekrytering och personalfrågor. Eftersom arbetet kräver samverkan med andra funktioner krävs att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och stabil i pressade situationer. Datorvana är ett krav. Du skall vara positiv och tycka om att arbeta med människor. Vara utåtriktad, ha god kommunikativ förmåga samt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du skall ha ambitionen att bidra med en hög servicenivå. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är meriterande. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas in. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bemanningsadministratör till Basal Hemsjukvård i Sollentuna!

Om Aleris Närsjukvård Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt. Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete. Läs mer på: www.aleris.se Vill du vara spindeln i nätet, du brinner för planering och bemanning? Vill du arbeta i ett sammansvetsat team där patientens bästa står i centrum? Då kan den här tjänsten vara något för dig! Om arbetet Våra Hemsjukvårdsteam för basal hemsjukvård är den förlängda armen till vårdcentralerna och utför hembesök hos våra patienter från klockan 17:00 till 08:00, vardagar och hela dygnet under helger och röda dagar. Vi som arbetar här är undersköterskor och sjuksköterskor. Som bemanningsadministratör kommer du ingå i vårt administrativa team där du närmast kommer samarbeta med koordinator, samordnande sjuksköterska och enhetschef. Rollen som bemanningsadministratör innebär i huvudsak att bemanna- och samordna personalresurser, genom att exempelvis: • Ta emot sjuk- och friskanmälningar • Ansvara för all schemaläggning av personal i systemet Medvind • Attesteringar för kliniska medarbetare • Planera personalens semestrar i samråd med Enhetschef • Utveckla och förbättra processer och rutiner för att optimera bemanningen och ha ett nära samarbete med chefer och medarbetare i verksamheten • Vara delaktig i introduktionen av nyanställda. Arbetstiden är vardagar kl. 08.30-17.00. Placering: Sollentuna. Varför arbeta hos oss? Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och en fin gemenskap. Vi kan erbjuda dig • En anpassad och väl utarbetad introduktion med uppföljning • En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras • Fina förmåner i form av bland annat förmånsportal med rabatter, friskvårdsbidrag och fredagsfrukost • God arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Vi söker dig som har • En avslutad gymnasieexamen • Erfarenhet av administration • Systemvana Erfarenhet av schemaläggning och personaladministrativa system är meriterande, likaså arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering. För att klara den här rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Du är serviceinriktad, har ett professionellt bemötande och är kundorienterad. Arbetet kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad, har hög kommunikativ förmåga och kan prioritera arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor • Anställningsform: Tillsvidareanställning • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse • Lön: Individuell lönesättning • Kollektivavtal finns Har du frågor om tjänsten? Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Hoppas att vi hörs! –-------------------------------------------------------- Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater med hjälp av extern samarbetspartner. I bakgrundskontrollen ingår legitimationskontroll hos Socialstyrelsen och tillsynsärenden hos IVO i de fall det är legitimerade yrken, i övrigt ingår även brottmåls-, folkbokförings-, och ekonomisk historik. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

10 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024