Platschef, anläggning

Sök bland 46 lediga jobb som Platschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Platschef

DalaFrakt erbjuder effektiva och hållbara tjänster med hög kvalitet inom transport, logistik, markentreprenad och anläggning. Vi har ett 100-tal anslutna medlemsåkerier i Mellansverige och huvudkontoret ligger i Leksand. DalaFrakt Entreprenad är vårt eget entreprenadbolag som driver egna projekt inom infrastruktur såsom vatten och avlopp, vägar och fjärrvärme. Vi utför även markarbeten för grunder till husbyggnationer. Platschef DalaFrakt Entreprenad växer och vi söker därför ytterligare en Platschef. Hos oss får du arbeta i en omväxlande miljö. Vi arbetar bland annat med grundläggning för hus, nybyggnation av vägar, infrastrukturarbeten med vatten avlopp, plattsättning , kantstensarbeten . Arbetet sker runt om i Dalarna och vi vill därför att du har körkort . Vi söker dig som har flera års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du är självgående, lyhörd och duktig på att kommunicera. Du bör också behärska engelska samt ha en god datavana. Insikt i AMA anläggning och MER är en stor fördel. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Magnus Lindblad, telefon 070-946 81 12 eller [email protected] Din ansökan skickar du per e-post [email protected]. Bifoga personligt brev och meritförteckning. Skriv ”Platschef” i ämnesraden. Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 juni.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Site and Operations Manager till ANDRITZ NAF

Om företaget ANDRITZ NAF AB i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 30 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är vi ca 420 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Linköping, Varberg och Stockholm. ANDRITZ. Where passion meets career. Varje dag fortsätter ANDRITZ att leverera framgångsrika innovativa lösningar till våra kunder globalt. Varför är vi så framgångsrika? För att vi är passionerade och älskar det vi gör! Vi ligger i framkant av framtidens teknik, med lösningar som säkerställer framgång och skapar hållbart värde för våra kunder inom verksamheter som formar framtiden för den värld vi lever i. Vi utforskar och hittar nya vägar och utvecklar lovande tekniker och lösningar för framtiden, alltid baserat på vår innovationskraft. Vår förmåga att få ut det bästa av oss själva och vår teknik är det som gör att vi sticker ut. Är du nyfiken på att veta mer? Då ska du läsa vidare. Hos ANDRITZ får du vara en del av ett världsledande bolag med kollegor över hela världen. Du kommer att vara omgiven av en positiv laganda med stödjande kollegor som är villiga att samarbeta, dela kunskap och lära tillsammans. Dina kollegor är engagerade och kompetenta vilket innebär goda förutsättningar för din egna kompetensutveckling i din roll och det erbjuds också många utvecklingsmöjligheter inom bolaget. I ditt arbete får du träffa många olika människor och har möjlighet att upptäcka nya platser. Vi erbjuder dig varierande utmaningar och friheten att planera ditt eget arbete. Vi söker nu en Site and Operations Manager till ANDRITZ NAF i Linköping Dina arbetsuppgifter Som Operations Manager på ANDRITZ NAF kommer du att leda vår organisation bestående av 45 personer tillsammans med våra avdelningschefer. Du kommer ingå i ANDRITZ ABs ledningsgrupp samt rapportera direkt till VD. I rollen som ledare är du ansvarig för vår produktions-, sälj, utveckling, inköps- och orderverksamhet. Ditt uppdrag innefattar att effektivt driva och utveckla produktionsprocesser, säkerställa högkvalitativa leveranser och du spelar en nyckelroll i att stärka ANDRITZ position som en ledande aktör på den internationella marknad vi verkar i. Din profil Vi söker en rutinerad ledare, gärna med erfarenhet från industri. Du kanske har en högskoleexamen inom t.ex. teknik eller ekonomi. Ditt ledarskap grundar sig i trygghet och stabilitet. Att kunna leda organisationen och få medarbetarna att må bra och prestera på bästa sätt är avgörande för hur du kommer lyckas i rollen. Du har lätt att organisera och strukturera upp ditt arbete och implementera hållbara processer som medarbetarna kan följa. Du är lösnings- och samarbetsorienterad, vilket gör att du kan integrera den lokala verksamheten med den internationella strukturen. Vi ser att du är resultatinriktad och inspireras av att jobba mot uppsatta mål och att du på ett naturligt sätt leder medarbetare till att bli engagerade kring dessa. Engelska är vår koncernspåk så du behöver behärska det i tal och skrift. Vill du vara en central del i en spännande internationell miljö med en lokal, trygg förankring, vara med att bidra till våra framgångar och säkra vår position som marknadsledande och bryta ny mark, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta chefsrekryterare Elin Sanfridsson på telefon 073-351 27 68 Ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 6 juni via www.clockworkpeople.se.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Platschef till Frijo sökes

Vi söker dig som vill leda framgångsrika projekt inom mark- och anläggning. Nu har du chansen att bli en del av Frijo, Sveriges äldsta mark- och anläggningsföretag! Vi söker nu åt Frijos vägnar dig med erfarenhet av rollen som platschef och som vill ta nästa steg i din karriär. AB Frijo grundades år 1866 och är Sveriges äldsta mark- och anläggningsföretag. Företaget står för kvalitet, tradition och innovation och utför olika anläggningsuppdrag som bland annat betongarbeten, grundläggning och markplanering. Som platschef kommer du att ha en central roll i genomförandet av projekt och vara med och leda arbetet framåt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: • Ansvara och leda projektet från tilldelning till slutförande. • Ansvara för produktionskalkyl och budgetuppföljning. • Säkerställa att projekt genomförs enligt gällande lagar, regler och kvalitetsstandarder. • Samarbeta och bygga starka relationer med underentreprenörer, leverantörer och beställare. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Frijo. Tjänsten är på heltid och planerar att starta så snart vi hittat rätt person och löper tillsvidare. Arbetstiderna är vardagar och du kommer att arbeta på projekt i Storstockholm. Din profil För att kvalificera för rollen söker vi dig som: - Är utbildad högskole- eller civilingenjör, gärna inom mark- och anläggning. - Har minst fem års erfarenhet i en liknande roll som platschef. - Har erfarenhet av mark-, grund och anläggningsarbete. - Dokumenterad vana att arbeta med AMA och MER. - Inneha BAS-U intyg och gärna varit BAS-U i en större entreprenad. - Har goda kunskaper i MS Officepaketet, främst Excel. - Inneha B-körkort. För att lyckas i rollen som platschef ser vi att du är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du är duktig på att arbeta självständigt men är samtidigt en lagspelare. Du besitter en förmåga att tänka rationellt, är lösningsorienterad och ansvarstagande. Att ha många kontaktytor är något du trivs med och du är duktig på att tänka utanför boxen. Tveka inte att skicka in din ansökan, urval och intervjuver sker löpande! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Platschef

Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Peab Anläggning söker nu en platschef till en av våra arbetschefsgrupper i Stockholmsområdet.    Om tjänsten I rollen som platschef kommer du att driva anläggningsprojekt inom mark, anläggning och betong tillsammans med arbetsledare och yrkesarbetare. Dina arbetsuppgifter som platschef hos oss kommer bestå av att planera och leda produktionen från projektets start till slutbesiktning samt ansvara för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö.    I jobbet ingår även att - ansvara för slutbesiktning och kundfakturering - motivera och engagera medarbetare att nå uppsatta mål och deadlines - ha kontakt med kunder och leverantörer - se till att uppsatta tidplaner efterföljs.   Produktionen kommer att vara i Stockholm med omnejd och till ditt stöd finns arbetschef, stab, kalkyl mm stationerade på kontoret i Ulriksdal. Vi på Peab är stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.   Kvalifikationer Vi söker dig som drivs av och trivs med att ha ett totalansvar för verksamhetens projekt och medarbetare och att leverera goda resultat. Du trivs i ledarrollen och i samarbetet med andra. Arbetet kräver vidare att du är en person som alltid utgår från affärens och produktionens behov. Du har en bygg/anläggningsteknisk eller akademisk examen alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av arbete som platschef alternativt flerårig erfarenhet som senior arbetsledare, konsult eller entreprenadingenjör inom mark- och anläggningsentreprenader. B-körkort är ett krav för tjänsten och du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.     Ansökan och övrig information Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.  Vid frågor är du välkommen att kontakta Malin Sundvall, HR Partner via mail [email protected]. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid.    Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Produktionschef

Är du idag ledare inom bygg eller anläggningsbranschen och är redo att ta dig an en roll som produktionschef? Trivs du i en lärorik och utvecklande roll där du kommer utvecklas och kunna växa internt? Om du är intresserad av en ny utmaning i karriären och känner att detta stämmer in på dig, ansök redan idag! Produktionschef Tranås I tjänsten som Produktionschef på TAS arbetar du i en fri och utvecklande roll med att ta ansvara för dina projekt från start till mål samt styra och vägleda ditt arbetslag samt sköta resursplanering, byggmöten och enklare kalkyler. Du har ekonomiskt ansvar för projektens genomförande och resultat. För ett lyckat arbete har du alltid en nära kontakt och samarbete med beställare, leverantörer och kollegor. För att lyckas i denna roll har du: Arbetar du idag i en ledande befattning inom bygg-/anläggningsbranschen och önskvärt är att du har någon form av eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet och kunskaper inom entreprenadjuridik, AMA, enklare kalkyler och projektekonomi. B-körkort. Kundorienterad person som prioriterar personalens och kundernas välmående och har förmågan att samordna både egna och underentreprenörers resurser. Du är trygg i ledarrollen och har förmågan att kommunicera, delegera och följa upp. Viljan att förbättra, utveckla och ha ett lösningsorienterat mindset för att upprätthålla det som utlovats till kunden. TAS erbjuder dig: En tjänst på ett familjärt och förtroendegivande företag. Möjligheten till en hybrid roll och planera dina egna dagar Ett stabilt företag med många ramavtal och kommunavtal Goda förmåner i kollektivavtal, friskvårdsbidrag, förmånsbil och 6 veckors semester. I denna rekrytering samarbetar TAS med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: Tranås Anläggningsservice AB är ett kreativt och handlingskraftigt företag med kontor i Tranås och Mjölby. Vi arbetar med mark- och anläggningsentreprenader. Bolaget har haft en stabil tillväxt sedan starten 1988 och omsätter idag ca 100 miljoner med 28 anställda. Tre ledord som genomsyrar företaget är kundfokus, ärlighet och ansvar, något som skapat vägen framåt för företagets expansion.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Säljande Platschef till Däckia Växjö

Är du en drivande och social person med god struktur och ansvarskänsla och vill använda dig av detta i ditt dagliga arbete? Har du dessutom branscherfarenhet och god vana av att leda andra? Då kan tjänsten som platschef hos oss på Däckia i Växjö vara något för dig! Verkstaden arbetar med både tunga och lätta fordon och du ingår i ett team om fyra medarbetare. Arbetsbeskrivning Vi söker en platschef som vill vara med och utveckla den lokala försäljningen av PV, LV samt entreprenad däck men också öka andelen tjänster. Som platschef ansvarar du för den löpande driften på verkstaden och säkerställer att kunderna får den bästa möjliga servicen. I rollen ingår det att vårda befintliga kundrelationer men även att identifiera nya lokala företagskunder och privatkunder samt skapa engagemang och merförsäljning på butikskunder. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbetsledning för verkstadspersonal Budget- och resultatansvar för verkstaden Kombinera praktiskt och administrativt arbete Administrera och ansvara för att våra stödsystem används på ett korrekt sätt Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet i verkstaden Vem är du? Vi söker dig som är en driven och utåtriktad person med god social kompetens och som är orädd för att ta kontakt med nya kunder och är bekväm i kundmöten. Du är en strukturerad och ansvarsfull person som visar stort engagemang för dina medarbetare och kunder. För att lyckas och trivas i rollen har du erfarenhet av ledarskap och vet hur du ska motivera och stötta ditt team. Det är ett plus om du har erfarenhet av tunga fordon och ett kontaktnät inom branschen. Alternativt har du varit fullt ansvarig för en verkstad, serviceverksamhet, eller liknande verksamhet där personal är central i tjänst till kund. Tidigare erfarenhet från arbete inom motorbranschen och kunskaper om däck ser vi som mycket meriterande. Grundläggande IT-kunskaper (Officepaket) är ett krav och önskvärt C-körkort. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder en spännande tjänst på en av Sveriges största däckservicekedjor och där det ges fina utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du arbeta i en trevlig och positiv atmosfär där man ser möjligheter i stället för hinder och där medarbetarna stöttar varandra. Kontaktperson Vid frågor kontakta Affärsområdeschef Patrik Eisenschmidt, 073-8660780. Intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så sök redan nu! Välkommen med din ansökan till: [email protected], dock senast 10 juni 2024. Om Däckia: Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 63 Däckia-verkstäder och 50 samarbetspartners spridda från Malmö till Kiruna. Däckia AB ägs sedan juni 2012 av Pirelli. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners.

14 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Platschef

Vi söker nu en Platschef till vår Anläggningsverksamhet i Trestad.   Hos oss kommer du ha ett omväxlande arbete med många intressanta projekt igång och kommande, du kan förvänta dig en stor variation av både typ och storlek på projket på Lokal marknad i Trestad. Som ledare i Peab förväntas att du lever och förebildar enligt vår värdegrund JUPP:en – som står för jordnära, utvecklande, personlig och pålitlig, där du har en viktig roll att leda både ditt team och projekt till goda resultat. Du kommer arbeta i en platt organisation med mandat att påverka och med stora möjligheter till utveckling i din roll och som ledare, hos oss blir du en del av ett gott gäng med engagerade och drivna kollegor. Du kommer arbeta i geografin för Trestad där det krävs flexibilitet för dagspendling inom den geografin.   Arbetsuppgifter:   Leder, planerar, följer upp och genomför tilldelade produktionsprojekt Ansvar för budget och prognos för tilldelade projekt Följa lagar och föreskrifter samt Peabs riktlinjer, beslut och policys Personalansvar Arbetsmiljöansvar & miljöansvar Ansvar för slutproduktens kvalitet Leda projektrelaterade möten Förbereda och delta på byggmöten   Din roll: Rollen som platschef hos oss ställer krav på att du har ett gott ledarskap som är förenligt med vår värdegrund, du förväntas vara prestigelös och verka för ett inkluderande ledarskap där alla medarbetare känner sig delaktiga. Det är viktigt att du har ett professionellt och affärsmässigt uppträdande och du väntas kunna samarbeta och samverka på ett bra sätt både internt och externt. Du arbetar strukturerat och metodiskt i enighet med upprättade rutiner och arbetssätt och uppskattar ordning och reda i projekten. Som ledare har du en god förståelse och säkerställer en bra och säker arbetsmiljö i projekten, där det är viktigt att alla moment genomförs på ett säkert sätt med rätt kunskap och kompetens. Du har goda produktionstekniska kunskap och väntas komma med idéer och förslag på lösningar inför de utmaningar du ställs inför, och du motiveras av att ständigt förbättra ditt arbetssätt. Som platschef har du ett stort ansvar för lönsamheten i projekten och det är därför viktigt att du tycker det är roligt och blir stimulerad av att jobba mot uppsatta ekonomiska mål och har ett affärsmässigt tänk i det vardagliga arbetet. Du arbetar löpande med att skapa förutsättningar för dig och ditt team att nå goda resultat både ekonomiskt och kvalitetsmässigt.   Krav för tjänsten: Minst 3 års erfarenhet som platschef i Byggbranschen Några års erfarenhet av mark- och anläggningsprojekt Bygg-/anläggningsteknisk utbildning alt. likvärdig kompetens Goda kunskaper i svenska i tal och skrift God datorvana B-körkort   Meriterande för tjänsten: Har behörighet som Bas U God kunskap om regelverk för branschen Relevanta utbildningar såsom Entreprenadjuridik, Kontraktsadministration mfl.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Platschefer inom asfaltsbeläggningar till Svevia i Norr- och Västerbotte...

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi Platschefer till division Industri och vår beläggningsverksamhet i Norr- och Västerbotten. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Ditt uppdrag som platschefInom arbetschefsområdet Utläggning Nord jobbar vi med olika kunder. Beställare kan vara Trafikverket, kommunala kunder och privata kunder. Vår huvudsakliga affär är asfalt och beläggning av vägar. Vi verkar i regionerna Norr-och Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Vi har ett antal större projekt i orderstocken och fler på väg in, och har nu därför behov av att stärka organisationen med en Platschefer inom beläggning. I rollen som Platschef får du ansvar och leder beläggningsrelaterade projekt. Du leder affären från start till mål och har ansvar för bland annat ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor i dina projekt. För att nå framgång i ditt arbete har du även fokus på marknadsbevakning, kundkontakter samt anbuds- och offertlämning. En viktig del i ditt arbete är försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster. I alla möten är du en ambassadör för Svevia. Då geografin är stor förkommer det mycket resor i tjänsterna. Vad gäller din geografiska placering finns en viss flexibilitet och geografiskt kan du finnas någonstans i Västerbotten, Norrbotten, Västernorrland samt Jämtland. Vem är du?För att både lyckas och trivas i rollen som Platschef behöver du ha ett lösningsorienterat tankesätt och kunna hantera många frågor och uppgifter parallellt. Du behöver samtidigt ha förmåga att arbetat strukturerat då en viktig del i rollen är kontraktsadministration och ekonomisk uppföljning i projekten. B-körkort är ett krav. Vi tror också att du har några års erfarenhet från beläggningsbranschen, samt erfarenhet av att arbetsleda projekt och medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med en provanställning på 6 månade. Tillträde enligt överenskommelse. En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige. Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg. Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och informationDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 9/6. Urval löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetschef Patrik Höglund på 070–8298650. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på telnr: 070-1756726. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning

13 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Platschef med VA-kompetens

Vi söker nu en Platschef till vår kund som utför Mark och anläggningsentreprenader i Mellansverige. Vi söker dig som tycker om ordning och reda, som uppskattar snabba beslutsvägar och som besitter stor kompetens inom VA-området. Här kommer du till ett litet företag som är en trygg arbetsgivare med god ekonomiska förutsättningar. Som platschef kommer du ha en central roll och ansvara för ett projekt åt gången. Ditt ansvar är att planera och leda produktionen i produktionstekniska frågor, tidsplan, ekonomi, personal och underentreprenörer. Du kommer vara navet i kommunikationen med leverantörer, beställare och alla i produktionen. Från anbudsprocess till slutbesiktning - du är med i varje steg. Krav: 5 års erfarenhet av VA/gata som Platschef eller Arbetsledare. VA-kompetens. Bas-U. Erfarenhet av offentlig upphandling mot kommuner. Viss kunskap om entreprenadjuridik. B-körkort. Meriterande: Nivå 3 utmärkningsansvarig. KMA-erfarenhet. Idag finns projekten i Eskilstuna, Enköping, Uppsala och Stockholm - så vi söker dig som inte har något emot att röra på dig. Du ska vara drivande i din roll, lösningsorienterad och inte ha problem med att ta plats. Du har en god förmåga att argumentera för din sak och är rak och tydlig. Du erbjuds en bra lön med möjlighet till bonus! Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor. Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Platschef

PLATSCHEF GÖTEBORG Är du en erfaren platschef inom anläggningsbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du beredd att axla en roll som ansvarstagande platschef inom ett familjärt och certifierat företag? Vill du ha möjlighet att växa in i en roll som platschef i takt med att företaget växer? Då kan det vara dig vi söker! LJ Mark söker just nu en platschef till verksamheten i Stor-Göteborg. Ansök här!  Som teknisk kunnig platschef hos LJ Mark kommer du arbeta med både små som stora projekt mot anläggningsbranschen. Du kommer bland annat kalkylera, planera, styra, leda och redovisa projekt inom markanläggning och då främst inom infrastruktur samt VA. Kontoret är lättillgängligt beläget på Argongatan i Mölndal. För att lyckas i denna roll har du: Minst 4 års erfarenhet av att leda större projekt Erfarenhet inom mark AMA, mängdförteckningar, leda personal, färdigställa projekt och fakturera B-körkort Svenska i tal och skrift Svenskt medborgarskap och ostraffad Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en ordningsam och strukturerad lagspelare. Utöver detta är du en naturligt utåtriktad person som är ödmjuk gentemot arbetskamrater, kunder och uppdrag. Du värderar kvalité, miljö och arbetsmiljö högt i ditt dagliga arbete. LJ Mark erbjuder dig: Varierande arbetsdagar. Möjlighet att få vara med och påverka viktiga beslut. Bra utgångsläge från kontoret i nya och fina lokaler på Argongatan i Mölndal. En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar LJ Mark med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16 eller rekryterare Oscar Thiele, [email protected] / 073 581 18 04. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om LJ Mark & Anläggningar AB:LJ Mark & Anläggningar AB är ett mark- och anläggningsföretag i Göteborg med omnejd som arbetar målmedvetet med verksamhetsutveckling. Bolaget startade 1987 och är ett stabilt företag som värderar långa relationer med både medarbetare och kunder högt. För närvarande har företaget ca 30 anställda. LJ Mark tillhör sedan 2022 koncernen VA Nordic. www.vanordic.se

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024