Operation Manager till NCC Asphalt Kiruna

Är du redo för ett spännande och omväxlande jobb som platsansvarig inom asfaltsbeläggning och anläggningsarbeten? Hos oss på NCC Industry har vi en ledig tjänst som Operations Manager. NCC Industry är en nordisk organisation som är specialiserad på hållbara lösningar inom asfalt och stenmaterial. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö där samarbete, engagemang och eget driv står i fokus. Rollen som Operation Manager Som Operation Manager (Platschef) leder och utvecklar du vår verksamhet inom beläggning och anläggningsarbeten. Du kommer att ha daglig kontakt med olika aktörer och vara involverad i projektinhämtning och projektledning. Ditt ansvar omfattar planering, samordning av resurser, tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt arbetsmiljöansvar. Du kommer att arbeta nära våra yrkesmedarbetare och tillsammans driva affären framåt. I din roll samarbetar du även med Area Manager, Operation Specialist och Area Assistant inom ditt arbetsområde. Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som platschef/arbetsledare eller motsvarande, och det är meriterande om du har erfarenhet inom mark- eller beläggningsverksamhet. Som ledare är du trygg och bidrar till medarbetarnas utveckling och lagets framgång. Du är strukturerad och har god logistisk förmåga. Effektivitet är viktigt för dig och du är van vid att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är en problemlösare och har en stark nyfikenhet för att utvecklas och lära nytt. Utöver produktionen är du skicklig på att skapa kundrelationer, identifiera affärsmöjligheter och förvalta långsiktiga samarbeten. Vi tror på mångfald och inkludering i vårt team, och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor oavsett kön, bakgrund eller identitet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kiruna. Provanställning kommer att tillämpas. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 24-06-15 Registrera din ansökan och CV nedan. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Area Manager Andreas Bergdahl, tfn 070- 257 91 77. I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroller på våra slutkandidater. Varmt välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

27 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Trollhättan Energi söker en entreprenadchef

Vår nuvarande entreprenadchef har valt att ta sig vidare i karriären, därför söker vi en efterträdare. Ditt uppdrag Entreprenadavdelningen ser till att 60 000 människor i Trollhättan med omnejd får sin el tryggt levererad via vårt 208 mil långa ledningsnät. Dygnet runt. Det är er kunskap som gör att vardagen fungerar ute hos företagen, hemma hos Trollhätteborna, i skolorna och inom vård och omsorg. Som entreprenadchef kommer du att leda avdelningen som består av ett 15-tal distributionselektriker som jobbar med installation, utbyggnad, underhåll och den löpande driften av vårt elnät. Till din hjälp har du även tre projektledare. I rollen som avdelningschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning. Entreprenadavdelningen ingår i verksamhetsområdet Elnät och Fiber, en enhet med cirka 45 anställda, där du kommer att ingå i ledningsgruppen. Brinner du liksom oss för att vara en viktig kugge i en samhällskritisk verksamhet och för att göra nytta för staden Trollhättan? Och alla som lever, jobbar och driver företag och andra verksamheter här. Är du redo att leda våra hjältar, distributionselektrikerna, genom att axla ett vardagsnära ledarskap där tät kommunikation och sammanhållning står i fokus? Då vill vi gärna att du söker rollen som entreprenadchef hos oss! Vi söker dig som har - Högskoleexamen inom elkraft eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig kompetens - Tidigare erfarenheter som ledare - Goda IT-kunskaper - Goda kunskaper i svenska - B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet från el-entreprenader gärna inom eldistribution - Erfarenhet från energibranschen - Auktorisation A för elinstallationer Dina personliga egenskaper - Du har ledaregenskaper och är bekväm med att leda, utveckla och motivera medarbetare - Du är drivande och framsynt i ditt yrkesutövande - Du är strategisk, strukturerad och har en god planeringsförmåga - Du har god självkänsla, är stabil och kommunikativ samt duktig på att skapa och upprätthålla varaktiga relationer i en arbetsgrupp - Du är bekväm i att omprioritera och snabbt ställa om utefter att omvärlden förändras, utan att tappa fokus på de långsiktiga målen Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi erbjuder bland annat - En arbetsplats och ett företag som är omtyckt av både medarbetare och kunder enligt regelbundna medarbetar- och kundundersökningar. - Ett viktigt jobb i en organisation som gör skillnad för väldigt många människor inte minst genom vårt stora samhälls- och miljöengagemang. - Ett viktigt jobb i en expansiv och utvecklande bransch. - Ett medelstort företag där spannet mellan beslut och handling är kort. - Möjlighet till flexibel arbetstid och visst distansarbete. - En arbetsplats som ligger 5-10 minuters promenadväg från järnvägsstationen i Trollhättan. https://www.trollhattanenergi.se/jobba-hos-oss/formaner/ Bakgrundskontroll kommer göras inför en eventuell anställning. Detta utifrån vårt systematiska säkerhetsarbete kopplat till våra samhällsviktiga verksamheter.  Ansökningsförfarande För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Önskar du ytterligare information om tjänsten kontakta gärna: Per Hansson, Enhetschef Verksamhetsområde Elnät och fiber, telefon: tel:0520497551 eller e-post mailto:[email protected].  Har du frågor angående ansökningsprocessen kontakta: Lil Larsdotter Krus, telefon tel:0520497588. Vi hanterar ansökningar och genomför intervjuer löpande. Sista ansökningsdag är 2024-06-17. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om Trollhättan Energi Vi är ett energibolag som ägs av Trollhättans stad. Vi vill vara med och bygga en stad där det är gott att leva genom att erbjuda hållbara produkter och tjänster inom energi, miljö och digital kommunikation. Förutom detta jobbar vi mot ett större mål – att vara den goda kraften för generationer.  Vi drivs av att göra Trollhättan och vår omvärld bättre. Vi tror på människor och har tillit till varandras förmåga, olikheter och kunskap. Att överträffa förväntningar och leverera kundupplevelser, se möjligheter och vara affärsmässiga – ja, så vill vi tillsammans med varandra och partners skapa mervärden för människor och verksamheter i vår stad. Idag är vi drygt 200 anställda och har en omsättning på omkring 750 miljoner kronor. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Platschef till Atracco Helsingborg

Arbetsbeskrivning Är du en passionerad ledare som vill vara med på en spännande förändringsresa tillsammans med en av Nordens största bildemonteringskedjor? Vill du bidra till en mer hållbar miljö och stärka återvinningen inom fordonsbranschen? Just nu söker vi en platschef till LKQ Atracco, där du kommer att ha fullt resultat- och personalansvar för vår anläggning i Helsingborg. Anläggningen består idag av ett 30-tal duktiga medarbetare. Rollen sätter stort fokus på ledarskap, där du dagligen följer upp, stöttar och närvarar i verksamheten. Du leder arbetet tillsammans med tre dedikerade arbetsledare, vilka ansvarar för den dagliga driften inom sina områden försäljning och produktion. Dessutom jobbar du kontinuerligt med förbättrings- och utvecklingsarbete. Som platschef är du ansvarig för anläggningens verksamhet i sin helhet och ska leda den enligt de uppsatta målen inom beviljade budgetramar och tidsplaner som finns, samt fatta strategiska beslut utifrån den operativa verksamheten. Du har ansvaret för hela organisationen och ska se till att personalen har den nödvändiga utbildningen och kunskapen för sina uppgifter. Det är också ditt ansvar att kontinuerligt arbeta för god effektivitet och jämn arbetsbelastning inom samtliga områden. I rollen tillkommer en del administrativt arbete där du säkerställer att alla certifieringar är aktuella, alla miljökrav är uppfyllda samt lättare ekonomiska ärenden som fakturahantering. Du kommer att rapportera direkt till Regiondirektören och även stötta i affärsutvecklingsarbetet genom att bidra med nya idéer och strategier för att bibehålla en konkurrenskraftighet som ledande aktör inom bildemontering. Det finns stora möjligheter att utvecklas inom den växande koncernen. Din Profil För att du ska passa in i rollen ser vi gärna att du har en gedigen erfarenhet av ledande befattningar inom fordonsbranschen med en känsla för att coacha och leda andra chefer. I rollen kommer du finna stort utrymme för kreativitet och förändring, där du både får utvecklas och utmana ditt ledarskap. För att trivas i en denna roll tror vi att du är affärsmässig, prestigelös och disciplinerad teamplayer med bra självinsikt. Ditt ledarskap kännetecknas av engagemang, inspiration och beslutsamhet samtidigt som du är en empatisk person som ser och hör både team och individ anpassat till olika situationer. Du tror på närhet i ledarskapet och lägger stor vikt vid att bygga goda relationer. Dessutom bör du inneha B-körkort, vara flytande i både tal och skrift på svenska och engelska samt ha goda kunskaper inom datoranvändning och systemhantering. Om företaget LKQ Atracco är en stark leverantör med fokus på eftermarknad för fordonsindustrin. Vi ska vara ledande inom miljövänlig bildemontering genom att ge nytt liv till begagnade originalbildelar. LKQ Atracco investerar i avancerade system för demontering och sortering för att garantera att varje del som säljs är av hög kvalitet och i utmärkt skick. Det innebär att vi fokuserar på återanvändning och återvinning av kontrollerade begagnade originalbildelar och att vi därmed bidrar till en mer hållbar och miljövänlig framtid. LKQ Atracco ingår i LKQ Corporation som är den ledande leverantören av alternativa bildelar och specialdetaljer för eftermarknaden. LKQ har sitt säte i Nordamerika och är verksam i 25 länder världen över. LKQ Atracco har en ledande position inom bildemonteringsbranschen i Sverige och Norge. LKQ Atracco omsätter ca 800 mkr och har drygt 400 anställda på orterna Borås, Stockholm, Västerås, Uppsala, Helsingborg, Örebro, Linköping, Växjö, Mönsterås, Hedemora, Norrköping samt Moss, Bergen och Agder i Norge. LKQ Atracco tillhandahåller nästa generations bildelar. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Teo Sandahl, [email protected]. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

24 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Platschef till ventilationstillverkning

Under sommaren 2024 öppnar Crenna upp ännu en produktionsenhet, denna gången i Ängelholm och vi söker därför nu en Platschef som vill vara med på resan från start! Om tjänsten Som Platschef ansvarar du för att produktionsenheten i Ängelholm arbetar enligt Crennas policys, processer och rutiner. I rollen ingår också att bevaka och utveckla produktiviteten genom att systematiskt arbeta med kvalité, produktionsmetoder och effektiva flöden. Du kommer ha personalansvar för ca 8 personer och en viktig del i ditt arbete är att coacha och utveckla medarbetarna och skapa en arbetsmiljö som kännetecknas av samarbete, kreativitet och ömsesidig respekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: * Planera, leda och fördela arbetet inom enheten * Personal-, budget- och resultatansvar * Säkerställa och utveckla fungerande produktionsprocesser * Säkerställa att leveranstider hålls * Systematiskt arbetsmiljö-, brandskydds- och miljöarbete * Säkerställa kvalitén i leveranser och underlag för fakturering * Ansvara för det lokala lagret * Säkerställa avrop och inköp av material samt upprätthålla goda kontakter med leverantörer * Ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll på maskiner och utrustning * Ansvara för lokala fastighetsfrågor * Arbeta med och utveckla lokala kundrelationer * Medverka i offertarbete * Hålla dig uppdaterad på den lokala marknadens utveckling och befintliga kunders kommande projekt Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en ledande roll inom tillverkande produktion, gärna inom ventilation, samt personalledning och systematiskt arbetsmiljöarbete. Du har god IT-vana och är van användare av både affärssystem och Officepaketet. För denna roll krävs att du behärskar svenska i tal och skrift. Rollen som Platschef är väldigt bred, för att lyckas ser vi att du har god förmåga att planera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Ett tydligt kundfokus och ett affärsmässigt tänk genomsyrar ditt arbete och då du kommer att ha många kontaktytor så är viktigt att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra samt knyta hållbara relationer. Om verksamheten Crenna Plåt AB är Sveriges största tillverkare av rektangulära ventilationskanaler och har marknadens bredaste sortiment av ljuddämpare. Vi har idag tillverkning i Enköping, Stockholm och Göteborg och är totalt ca 120 medarbetare. Crenna är sedan 2020 en del av Lindab koncernen som ett helägt dotterbolag till Lindab Sverige AB. Vad Crenna erbjuder: Detta är en möjlighet att utvecklas tillsammans med företaget och deras engagerade och kunniga medarbetare. Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Anställningen är på heltid och det tillämpas en 6 månaders prövotid. Tjänsten är med omgående start, eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka därför in din ansökan redan idag.

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Bli en del av Titan Infrastruktur

Är du TITAN INFRASTRUKTURS nästa stjärna? Vill du vara en viktig del av ett snabbt växande bolag med specialistkompetens, där människorna som utgör organisationen står i fokus? Vi söker nu flera roller till Titan Infrastruktur. Ta chansen att blir vår nästa Entreprenad -/Kalkylingenjör, Platschef eller Arbetschef. Sök redan idag! Läs vidare och skicka in din ansökan till den roll som intresserar dig enligt respektive länk nedan. Entreprenad/-kalkylingenjör: https://www.poolia.se/lediga-jobb/lulea/entreprenad-kalkylingenjor/13932/ Platschef: https://www.poolia.se/lediga-jobb/skelleftea/platschef/14715/ Arbetschef: https://www.poolia.se/lediga-jobb/lulea/arbetschef/14210/ Varför TITAN INFRASTRUKTUR? Vi satsar långsiktigt och räknar med att fortsätta utvecklas under konjunktursvängningar och annan samhällsutveckling. Det innebär att vi måste vara medvetna i hela vår process. I allt från val av hållbara material, effektiv logistik och hushållning av pengarna i våra projekt. Långsiktigheten syns även i vårt systematiska arbetsmiljöarbete. Våra medarbetare och underentreprenörer tar aldrig onödiga risker och gör löpande riskanalyser. Människorna som vistas i det vi bygger och konstruerar är vårt primära fokus. Välkommen till Titan Infrastruktur, företaget som bygger på stabil grund. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen skicka in din ansökan till via länken för den roll du söker. Entreprenad/-kalkylingenjör: https://www.poolia.se/lediga-jobb/lulea/entreprenad-kalkylingenjor/13932/ Platschef: https://www.poolia.se/lediga-jobb/skelleftea/platschef/14715/ Arbetschef: https://www.poolia.se/lediga-jobb/lulea/arbetschef/14210/ Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Vid frågor är ni välkomna att kontakta oss på [email protected] Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Om företaget Vi är ett privatägt och snabbt växande företag inom bygg och entreprenad som varit verksamma sedan 2016. Vårt namn, Titan, syftar till att utföra storartade prestationer. Dessa prestationer förverkligas genom vår främsta tillgång, våra medarbetare. Med en internationell sammansättning av kompetenta människor har vi kapaciteten att ta oss an komplexa uppdrag. Idag är vi specialister på avancerad entreprenad med spetskompetens inom komplexa byggprojekt där världsledande företag anlitar oss. Vi arbetar med inkludering och mångfald inom företaget, i våra projekt och med våra kunder. I norra Sverige sker nu stora industrisatsningar och några av våra huvudkunder är viktiga aktörer inom den gröna omställning. Genom nya spännande projekt får vi vara med och bidra till en framtid med ren energi, det är vi stolta över.

22 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Platschef / Site Manager Norrköping, Area Mälardalen

Terranor AB är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster för väginfrastruktur i Norden. Vi har högt ställda mål, att bli kundens första val, inom drift och underhåll av väginfrastruktur och mark och anläggningarbeten. Terranor finns etablerad i hela Sverige med en omsättning över 1,5 miljard kronor. En viktig nyckel till vår framgång är våra kompetenta och erfarna medarbetare inom drift-och underhåll av statliga och kommunala vägar. Vi letar nu efter en platschef som vill vara med på resan att starta upp vårt nya kontrakt i Norrköping. Terranor är inne i en tillväxtfas och vi söker dig som vill vara en del av den där du kommer att ha en stor möjlighet att påverka den framtida utvecklingen. Rollen hos oss Som Site Manager kommer du ansvara för projektets planering och genomförande. Du skall leda, driva och utveckla arbetsplatsens verksamhet med god lönsamhet. Du kommer samverka med vår kund, Norrköpings kommun, men skall även bearbeta marknaden och utveckla nya kundkontakter. Du har det samlade ansvaret för verksamheten vilket innefattar ledning och styrning samt ekonomi och personalansvar. Dina erfarenheter Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå. Du har med fördel en högskoleutbildning inom väg/teknik eller annat lämpligt område. Du har erfarenhet från anläggnings byggande och/eller drift och underhåll av infrastruktur/utemiljö/parkskötsel med minst 3 års erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. Har du erfarenhet från kalkylering är det ett plus. Du skall ha lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt ha en god datorvana. Goda administrativa och ekonomiska kunskaper samt ett strukturerat arbetssätt är en förutsättning. B-körkort är ett krav. Dina egenskaper Vi söker dig som är en drivande och affärsmässig person. Du motiveras av att utveckla och förbättra verksamheten samt av att uppnå goda resultat. Du har en förmåga att skapa och utveckla goda kundrelationer samt ett arbetsteam med motiverade och engagerade medarbetare som hjälper till att utveckla verksamheten. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Här på Terranor erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö med många utmaningar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling. Ytterligare information Anställningen är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Placeringsort är Norrköping. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Area Manager Niklas Kock på tel. 073-583 86 79 alternativt [email protected] Är du intresserad av att bli en del av vårt team? Skicka din ansökan så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Vi ser fram emot din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Platschef anläggning

Är du en erfaren platschef inom anläggning som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg och projektledning. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur    Vem är du? För att trivas i rollen som platschef behöver du ha en flerårig erfarenhet av att arbeta med projekt inom anläggning där du har haft befattningen som platschef. Du som platschef kommer att bära ansvaret för den dagliga planeringen, produktionen, ekonomiska uppföljningen, samt kund- och medarbetarkontakter. Detta innebär att du har stor påverkan på hur du driver ditt projekt och därför är det fundamentalt att du är väldigt ansvarig. Du förväntas ha ett professionellt och trevligt bemötande gentemot andra. Din karaktär kännetecknas av att du har mycket goda egenskaper inom ledarskap där du engagerar och uppmuntrar andra i arbetet. Du arbetar även systematiskt, samtidigt som du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till förändringar i arbetet när sådana situationer uppstår. Arbetsuppgifterna innefattar:   Produktionsansvar, dvs att planera, leda, fördela och följa upp arbetet  Planering, genomförande, riskhantering, tid- och resursplanering på byggarbetsplatsen  Upprätta och följa upp överenskomna produktionstidplaner i samarbete med Arbetschef/Projektchef  Ansvar för kvalitet och arbetsmiljö  Coacha, motivera och inspirera produktionsteamet som består av Arbetsledare, Yrkesarbetare och Entreprenadingenjörer  Deltagande på byggmöten i rådslag med Projektchef  Ansvar för att arbetet bedrivs i linje med gällande lagar, förordningar, avtal och föreskrifter.  Kontinuerlig kontroll av kostnader, budgetansvar, prognosarbete  Vi söker dig som:   Besitter minst fem års dokumenterad erfarenhet från liknande tjänst.   Har goda kunskaper om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AB04, ABT, ABK, AMA systemet.  Har kunskap, lärdom och förståelse för prognosarbete och entreprenadjuridik   Kommunicerar väl på svenska, både i tal och skrift, och har god förmåga av att vara tydlig.  Körkort B är ett   krav Dessutom är det meriterande om du:  Har förgående erfarenheter av att jobba som konsult     Anställningsform:   Projektanställning  Tillsvidareanställning  Underkonsult  Vi erbjuder dig:   En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Intervjuer och urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-06-28. Ansökan kan också skickas till  [email protected] Vi tar också emot ansökningar från underkonsulter (även F-skatt)

20 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Platschef Mark anläggning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Vi söker nu en erfaren och driven platschef inom mark anläggning Vill du utvecklas i din chefsroll i ett välrenommerat företag inom finplanering och anläggning? I ett företag som har en flexibel organisation med snabba beslutsvägar där du som chef arbetar nära kunden för att gemensamt leverera den bästa lösningen i varje enskilt projekt. Om företaget Vi befinner sig nu i en expansiv fas och söker nu en platschef till våra mark- och anläggningsprojekt i Stockholm. Sedan starten år 1975 har vi drivits av att tillgodose behovet av kvalificerade markarbeten. Vi är ca 50 anställda i Stockholm. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med spännande utmaningar och varierande arbetsuppgifter där trivsel, glädje och medarbetare är i fokus och erbjuder en framtidsinriktad miljö och en organisation med utvecklingsmöjligheter och spännande projekt. Här får du ett modernt arbetssätt med korta beslutsvägar, där du som medarbetare har stora möjligheter att påverka ditt arbete och de projekt du arbetar med. Arbetsuppgifter Som platschef har du en nyckelroll, med helhetsansvar för projektet från start till överlämnande. Du ansvarar för att projektet styrs så att uppsatta mål nås och att kundens förväntningar möts och överträffas. Du ansvarar för att utveckla relationer med kunder och bidrar till nya affärer. Du sätter mål och ansvarar för: Planering Personal Kvalitet Ekonomi därmed lägger du grunden för att övriga roller i projektet får rätt förutsättningar för sina arbetsuppgifter. Till din hjälp har du ett antal duktiga kollegor, allt från kalkylator, och arbetsledare till skickliga yrkesarbetare. Det breda ansvaret förutsätter att du har förmågan att överblicka helheten och ligga steget före i alla skeden i projekten. Du rapporterar direkt till Arbetschef och du utgår från kontoret i Solna. Din grupp varierar med anställda i roller såsom arbetsledare, förmän och yrkesarbetare samt UE mm. Som ledare på hos oss drivs du av företagets värderingar, vilka är pålitlighet, omsorg och entreprenörskap och du integrerar dessa värderingar i ditt dagliga arbete och ledarskap. Teoretisk bakgrund: Eftergymnasial byggteknisk utbildningsbakgrund (eller motsvarande) Arbetsmiljöutbildning (BAM, Bas-U) Behörighetsutbildningar – t ex heta arbeten, BAM, Bas U, Bas P Arbete i offentlig miljö Säkra lyft Entreprenadjuridik 1+2 AMA Mark & Finplanering Varmt välkommen med din ansökan! Den här rekryteringen görs i samarbete med Bemanning Sverige som besvarar dina frågor och behandlar din ansökan av experter inom rekrytering tjänsteman Bygg och anläggning. Om Rekrytering Stockholm Bemanning Sverige Byrå AB har 20 års erfarenhet av specialist rekryteringar och arbetar rikstäckande från Hk Stockholm Globen business Tower. Vi erbjuder mindre till större företag en ökad kompetens och produktion genom kostnadseffektiva rekryterings lösningar och professionella processer. Ledord för Bemanning Sverige Byrå AB är: "MÄNNISKAN FRAMFÖR ALLT"

20 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Platschef inom mark och anläggning

Har du erfarenhet av att driva mark- och anläggningsprojekt och vill bli en del av ett expanderande företag med tydliga mål och visioner? Då kan detta vara rollen för dig, sök redan idag! Kund är ett stabilt och växande mark- och anläggningsbolag med lång erfarenhet i branschen. De utför de flesta typer av anläggningsprojekt åt både offentliga och privata kommersiella uppdragsgivare. Ofta handlar det om utbyggnad av vatten-, avlopps- och vägnät eller grundläggning av en ny byggnad. Bolaget är en del av en större koncern med verksamhet inom mark- och anläggning samt infrastruktur. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänstenSom Platschef har du ett omväxlande och utmanande arbete där du, tillsammans med produktionen, driver projekt från start till slut. Du kommer arbeta med olika typer av projekt, med varierande inriktning och storlek, i Stockholmsområdet. Beroende på storlek kommer du att driva ett eller flera projekt parallellt. Exempel på ansvarsområden: Arbetsberedning Budget Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete. Tids- & leveransplaner Projektekonomi Planering av personal Lönsamhet Du erbjuds En familjär företagskultur men samtidigt en del av något större genom att bolaget är en del av en stark koncern. Korta beslutsvägar som ger dig möjlighet att kunna påverka och utvecklas Möjlighet att arbeta i en spännande roll där du kommer vara spindeln i nätet Möjlighet till utveckling inom företaget och koncernen. Vi söker dig som Har arbetat under ett antal år inom mark- och anläggning med minst två års erfarenhet i rollen som Platschef. Har stor erfarenhet av att jobba med de ekonomiska frågorna rörande projekten och som känner sig trygg med att ansvara för projektens ekonomi, resultat och lönsamhet. Erfarenhet av AMA och MER. Som person är du administrativ och har god ekonomisk förståelse. Du är van vid att hantera personal, underentreprenörer och beställare. Talar och skriver flytande svenska samt innehar B-körkort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Uppsala med omnejd. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:073-784 75 41 / [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

18 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Platschef inom mark och anläggning

Har du erfarenhet av att driva mark- och anläggningsprojekt och vill bli en del av ett expanderande företag med tydliga mål och visioner? Då kan detta vara rollen för dig, sök redan idag! Kund är ett stabilt och växande mark- och anläggningsbolag med lång erfarenhet i branschen. De utför de flesta typer av anläggningsprojekt åt både offentliga och privata kommersiella uppdragsgivare. Ofta handlar det om utbyggnad av vatten-, avlopps- och vägnät eller grundläggning av en ny byggnad.Bolaget är en del av en större koncern med verksamhet inom mark- och anläggning samt infrastruktur. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund. Om tjänstenSom Platschef har du ett omväxlande och utmanande arbete där du, tillsammans med produktionen, driver projekt från start till slut. Du kommer arbeta med olika typer av projekt, med varierande inriktning och storlek, i Stockholmsområdet. Beroende på storlek kommer du att driva ett eller flera projekt parallellt. Exempel på ansvarsområden: Arbetsberedning Budget Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete. Tids- & leveransplaner Projektekonomi Planering av personal Lönsamhet Du erbjuds En familjär företagskultur men samtidigt en del av något större genom att bolaget är en del av en stark koncern. Korta beslutsvägar som ger dig möjlighet att kunna påverka och utvecklas Möjlighet att arbeta i en spännande roll där du kommer vara spindeln i nätet Möjlighet till utveckling inom företaget och koncernen. Vi söker dig som Har arbetat under ett antal år inom mark- och anläggning med minst två års erfarenhet i rollen som Platschef. Har stor erfarenhet av att jobba med de ekonomiska frågorna rörande projekten och som känner sig trygg med att ansvara för projektens ekonomi, resultat och lönsamhet. Erfarenhet av AMA och MER. Som person är du administrativ och har god ekonomisk förståelse. Du är van vid att hantera personal, underentreprenörer och beställare. Talar och skriver flytande svenska samt innehar B-körkort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gävle med omnejd Eventuella frågor besvaras av rekryterare Ebba Hedvall:073-784 75 41 / [email protected] Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna! Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag! Futuria Peopleär rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

18 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024