Platschef till Förbifart Stockholm

Arbetsbeskrivning Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på denna unika och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Platschef. Som Platschef hos Eltel och Förbifart Stockholm projektet kommer du att arbeta brett och ha en stor kontaktyta. Du kommer att ansvara för både produktionen och personalen på din site. Då projektet är komplext och ständigt utvecklas kommer stort fokus att ligga på planering och samarbete med övriga kollegor och samarbetspartners. Du har det övergripande ansvaret för att tidplanen och produktionsplaneringen följs samt arbetsmiljöansvaret för siten. Du kommer att rapportera till Installationschefen som sitter i ledningsgruppen för projektet. Rollen innebär stort ansvar i en miljö där utmaningar och ständiga förändringar är ett faktum. Ingen dag är sig lik och tillsammans med teamet kommer du att få vara med på en historisk förändring i Stockholms infrastruktur! Ansvarsområden Produktion och personalledning Övergripande planering och prioritering Arbetsledning och personalansvar för en grupp om ca 25 stycken medarbetare innefattande produktionsplanerare, arbetsledare och tekniker, samt arbetsledning av inhyrd personal Tidplan, resursplan och materialleveransplan tillsammans med vår logistikfunktion Samordning med övriga installationsentreprenader i projektet Säkerställa att KMA arbetet efterföljs Dokumentation av löpande förändringar i produktion Hantera förändringar och eventuella hinder i produktion och tillsammans med berörd avdelning hitta ekonomiska och lönsamma lösningar Kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning i det dagliga arbetet Samarbete med både interna och externa aktörer Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Platschef ser vi att du som söker har erfarenhet av en likande roll innefattande ledarskap, samt att du ansvarat för större installationsprojekt eller andra projekt med omfattande och komplexa installationer. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för siten behöver du vara insatt i både de tekniska områdena samt projektplanering och entreprenadjuridik. Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och har en god förmåga att planera inom komplexa projekt där många aktörer är inblandade. Du har en god kommunikationsförmåga och kan förmedla tidplan och åtgärder på ett korrekt sätt till alla led inom projektet. Erfarenhet från liknande roll inom el, installation, bygg, anläggning och/ eller telekom Ett stort och genuint intresse och kunskap för frågor som rör projektstyrning Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan God förmåga att planera och kommunicera Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Ha god teknisk kunskap och förståelse för tekniska system, med fördel kommunikationssystem Vana av dokumentation i ett projekt med höga krav God systemvana Goda kunskaper i svenska samt engelska B-körkort, manuellt Som Platschef behöver du vara en god lagspelare. God förmåga till samarbete, kommunikation och planering är förutsättningar för att vara lyckosam i rollen. Vi arbetar som ett team och du kommer att röra dig över en stor kontaktyta där du kommer att bygga många relationer de kommande åren inom projektet. Vi arbetar alla mot samma mål och du kommer vara en central del för projektet för att nå ett lyckat resultat. Om företaget Eltel Networks Infranet AB Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning Heltid som inleds med en 6 månaders provanställning Placeringsort, Bromma Arbetsplats, Sitekontor Förbifart Stockholm Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll och ett svenskt medborgarskap Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Annonsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Platschef till Förbifart Stockholm

Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen! Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Nu har du chans att få vara med på denna unika och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Platschef. Om rollen Som Platschef hos Eltel och Förbifart Stockholm projektet kommer du att arbeta brett och ha en stor kontaktyta. Du kommer att ansvara för både produktionen och personalen på din site. Då projektet är komplext och ständigt utvecklas kommer stort fokus att ligga på planering och samarbete med övriga kollegor och samarbetspartners. Du har det övergripande ansvaret för att tidplanen och produktionsplaneringen följs samt arbetsmiljöansvaret för siten. Du kommer att rapportera till Installationschefen som sitter i ledningsgruppen för projektet. Rollen innebär stort ansvar i en miljö där utmaningar och ständiga förändringar är ett faktum. Ingen dag är sig lik och tillsammans med teamet kommer du att få vara med på en historisk förändring i Stockholms infrastruktur! Arbetsuppgifter Produktion och personalledning Övergripande planering och prioritering Arbetsledning och personalansvar för en grupp om ca 25 stycken medarbetare innefattande produktionsplanerare, arbetsledare och tekniker, samt arbetsledning av inhyrd personal Tidplan, resursplan och materialleveransplan tillsammans med vår logistikfunktion Samordning med övriga installationsentreprenader i projektet Säkerställa att KMA arbetet efterföljs Dokumentation av löpande förändringar i produktion Hantera förändringar och eventuella hinder i produktion och tillsammans med berörd avdelning hitta ekonomiska och lönsamma lösningar Kostnadskontroll och ekonomisk uppföljning i det dagliga arbetet Samarbete med både interna och externa aktörer Varför ska jag välja Eltel som arbetsgivare? Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med härliga och kompetenta kollegor. Vi är ett sammansvetsat gäng i Stockholm som jobbar både självständigt och tillsammans. Du kommer att tillhöra ett team med stor teknisk bredd och kompetens. Här erbjuds du ett varmt, lyhört, tydligt och närvarande ledarskap som tror på frihet under ansvar. Vi står för arbetsglädje och en stark sammanhållning. En anställning på Eltel innebär att du är med och bidrar till dagens och morgondagens uppkopplade samhälle. Hos oss får du stor variation i dina arbetsuppgifter och frihet tillsammans med mycket ansvar. Det är viktigt för oss att du trivs och utvecklas i ditt arbete, det finns således stora möjligheter att växa med oss om du vill – både inom din roll och genom att testa nytt. Vidare satsar vi på säkerheten och erbjuder en god arbetsmiljö för alla våra medarbetare. Med våra drygt 20 år på marknaden och närvaro i hela Sverige är Eltel en trygg arbetsgivare. Men den absolut viktigaste anledningen till att jobba hos oss är alla trevliga och kompetenta kollegor! För att lyckas i rollen som Platschef ser vi att du som söker har erfarenhet av en likande roll innefattande ledarskap, samt att du ansvarat för större installationsprojekt eller andra projekt med omfattande och komplexa installationer. Då du kommer att ha ett övergripande ansvar för siten behöver du vara insatt i både de tekniska områdena samt projektplanering och entreprenadjuridik. Vi söker dig som trivs med att arbeta proaktivt och har en god förmåga att planera inom komplexa projekt där många aktörer är inblandade. Du har en god kommunikationsförmåga och kan förmedla tidplan och åtgärder på ett korrekt sätt till alla led inom projektet. - Erfarenhet från liknande roll inom el, installation, bygg, anläggning och/ eller telekom - Ett stort och genuint intresse och kunskap för frågor som rör projektstyrning - Ha förmåga att prioritera kvalité samtidigt som du kan bidra till att hålla budget och tidplan - God förmåga att planera och kommunicera - Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet - Ha god teknisk kunskap och förståelse för tekniska system, med fördel kommunikationssystem - Vana av dokumentation i ett projekt med höga krav - God systemvana - Goda kunskaper i svenska samt engelska - B-körkort, manuellt Som Platschef behöver du vara en god lagspelare. God förmåga till samarbete, kommunikation och planering är förutsättningar för att vara lyckosam i rollen. Vi arbetar som ett team och du kommer att röra dig över en stor kontaktyta där du kommer att bygga många relationer de kommande åren inom projektet. Vi arbetar alla mot samma mål och du kommer vara en central del för projektet för att nå ett lyckat resultat. Ytterligare information - Tjänsten är en tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning - Heltid som inleds med en 6 månaders provanställning - Placeringsort, Bromma - Arbetsplats, Sitekontor Förbifart Stockholm - Observera att grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll och ett svenskt medborgarskap Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Annonsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. Om du har frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, var god kontakta rekryteringskonsult Linda Cooper på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt andra försäljare av ytterligare tjänster kopplat till våra rekryteringar. Vi har upphandlat de tjänster vi behöver. Vid andra frågor; kontakta oss centralt på [email protected].

20 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
DC Wäst rekryterar Resande Platschef

DC Wäst - ett hungrigt och expansivt företag inom byggentreprenad som gillar nytänkande och innovationsförmåga. Med ett sammansvetsat team och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är de ett snabbväxande byggföretag inom entreprenad och konceptbyggnation. Projekten de ansvarar över finns runt om i hela Sverige, där de bygger nyskapande fastigheter, genomför om- och tillbyggnationer, samt anpassar kontor och lokaler efter kunders behov. I dagsläget består organisationen av 26 internt anställda och växer så det knakar. Till det starka DC Wäst teamet söker vi nu en resande platschef som gillar att ha stor frihet att i planera, leda och styra sina projekt till framgång.   Jobbet som resande platschef Tjänsten som platschef är en nyckelroll, där du självständigt leder ny- och ombyggnationer av kommersiella projekt av varierande storlek och typ. Det är en mycket varierad tjänst med ansvarar för alla delar av produktionen, fram till slutbesiktning och överlämnande. Till sin hjälp har varje resande platschef duktiga entreprenadingenjörer, underentreprenörer och DC Wästs interna yrkesarbetare att tillgå. Du kommer själv att planera och styra över din tid. Då uppdragen finns i hela landet är det av största vikt att du har möjlighet att vara på resande fot och bo borta på veckorna (måndag – torsdag).   Arbetsuppgifter Ansvar för projektets genomförande från byggstart till överlämnande Leda, fördela och samordna arbetet inom gällande projekt Att driva den dagliga produktionen Delansvar för upprättande av produktionskalkyler Ansvara för projektets budget och prognoser Inköp av material och underentreprenörer Upprätta och ansvara för genomförande och efterlevnad av planer avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Löpande kontakt med beställare, underentreprenörer samt kollegor   Kvalifikationer/Personliga egenskaper Du som söker ska ha arbetat i platschefsrollen, inom byggbranschen, i minst tre år. Du bör ha vana av en resande tjänst sedan tidigare. Du kan vara utbildad byggnadsingenjör men kan likaväl ha en yrkesarbetarbakgrund och jobbat dig upp. Du trivs bäst hos oss om du är en driven, självgående och nytänkande person som arbetar strukturerat, engagerat och långsiktigt. Du kommer att ha många kontakter i din roll och därför är det viktigt att din samarbetsförmåga är väl utvecklad och har förmågan att röra dig obehindrat inom olika yrkesgrupper på ett bra sätt. För att söka rollen bör du ha haft minst 2-3 års relevant erfarenhet som platschef från bygg, inneha B-körkort, tala och skriva obehindrat på svenska samt ha möjlighet att bo borta under veckorna. Då DC Wäst är ett Göteborgsbaserat företag ser vi helst att även du bor i närområdet.   DC Wäst erbjuder Slutgiltig kandidat erbjuds en utvecklande, spännande och långsiktig tjänst i ett ungt och framåt företag med bra anställningsvillkor. Du kommer att få arbeta med duktiga kollegor och vara en viktig kugge i teamet, där du utvecklar företaget framåt med övrig organisation.    Ansökan I denna rekrytering samarbetar DC Wäst med OnePartnerGroup. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag. Vi följer GDPR-lagen och tar därför inte emot ansökningar via mejl. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta på mail [email protected]

20 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Verksamhetsansvarig till Larm och Telefunktion AB

Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären! Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig! Om tjänsten Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar. Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad. Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång. I dina arbetsuppgifter ingår: - Personalledning och arbetsmiljöansvar - Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen - Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden - Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal - Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären - Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader - Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader - Skapa affärer och förse medarbetare med projekt - Kvalitets- och miljöansvar Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp. Vi söker dig som i grunden är utbildad elektriker/säkerhetstekniker eller elingenjör och som sedan förskaffat dig erfarenhet av och kunskap om el- och säkerhetsinstallation och projektledning inom service och/eller entreprenad. För att vara aktuell för den här tjänsten krävs en certifiering inom Brand- och inbrottslarm via SBSC. För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat och uppvisa en trygghet och tydlighet i ditt ledarskap, även i pressade situationer. Att entusiasmera och motivera dina medarbetare är något som faller sig naturligt för dig och du har en god kommunikativ och social förmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du gillar kundkontakten och att följa upp leverans, både internt och externt. Du har ett affärsmässigt sinne och ett genuint intresse för ekonomi och har erfarenhet från hur man driver en verksamhet mot lönsamma resultat. Som ledare hos LTF har du mycket frihet under ansvar och tillsammans med bolagets medarbetare, som är kärnan i verksamheten så tror vi att vi kan åstadkomma fantastiska resultat. Här är vi ett team där vi jobbar både för varje individs individuella utveckling som företagets i stort. Kanske vill du bli en del av oss och vår fortsatta resa? Varmt välkommen med din ansökan! Från att vi startade tills nu, har vårt engagemang alltid centrerats kring människor. För oss handlar säkerhet inte enbart om teknik eller larm. Det handlar om att skapa en känsla av trygghet där du kan veta att dina värdefullaste tillgångar – dina medarbetare, dina kunder, och din verksamhet – är skyddade. Vi vet att en säker miljö är grundläggande för att företag ska kunna blomstra, och vi tar vårt ansvar på allvar.

20 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Filialchef

Bravida FM förstärker sin verksamhet i Sverige och nu söker vi en Filialchef för driftåtagande till Skellefteå och Umeå. Genom effektiva och miljömedvetna installationer och underhållande service ger Bravida fastigheter liv. Du kommer att tillhöra Bravida FM där vi nu utökar vårt lagbygge med både ny personal och teknik. Vill du vara med på vår resa? Ditt nya jobb Rollen som Filialchef på Bravida innebär att du ansvarar för våra avtal mot kund i samverkan med våra övriga avdelningar. Du arbetar kundnära och ansvarar för leverans till våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: · Samordna drift och underhåll tillsammans med övrig personal · Framtidssäkra kundens behov över tid · Utveckla medarbetare · Ansvara för uppdragens ekonomi · Kundbearbetning · Merförsäljning Hos oss erbjuder vi ett arbete med variation där du får möjlighet att arbeta i spännande projekt tillsammans med härliga kollegor. Ditt nya team I dagsläget är vi 6 kompetenta medarbetare fördelat mellan orterna som arbetar med driftåtagande till spännande kunder som gör arbetsdagen väldigt varierande och utmanande. Vi söker dig som Har kompetens och erfarenhet inom: · Ledarskap · Personalansvar · Fastighetsdrift Som person är du serviceinriktad, flexibel och trivs med att lösa problem. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i team och på egen hand. För oss är det viktigaste att du har ett stort tekniskt intresse och viljan att leda andra samt viljan att lära dig det du inte kan idag. I rollen som Filialchef kommer du arbeta nära kunder, därför är det viktigt att du är duktig på att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du tycker även om att ha varierande dagar och kunna hjälpa till med olika arbetsuppgifter. Vi har krav på att du har B-körkort och kan svenska och engelska obehindrat. Kunskaper om Aff är meriterande. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! Hur söker jag jobbet? Du är välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande under ansökningstiden. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se . www.Bravida.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Filialchef

Bravida FM förstärker sin verksamhet i Sverige och nu söker vi en Filialchef för driftåtagande till Skellefteå och Umeå. Genom effektiva och miljömedvetna installationer och underhållande service ger Bravida fastigheter liv. Du kommer att tillhöra Bravida FM där vi nu utökar vårt lagbygge med både ny personal och teknik. Vill du vara med på vår resa? Ditt nya jobb Rollen som Filialchef på Bravida innebär att du ansvarar för våra avtal mot kund i samverkan med våra övriga avdelningar. Du arbetar kundnära och ansvarar för leverans till våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: · Samordna drift och underhåll tillsammans med övrig personal · Framtidssäkra kundens behov över tid · Utveckla medarbetare · Ansvara för uppdragens ekonomi · Kundbearbetning · Merförsäljning Hos oss erbjuder vi ett arbete med variation där du får möjlighet att arbeta i spännande projekt tillsammans med härliga kollegor. Ditt nya team I dagsläget är vi 6 kompetenta medarbetare fördelat mellan orterna som arbetar med driftåtagande till spännande kunder som gör arbetsdagen väldigt varierande och utmanande. Vi söker dig som Har kompetens och erfarenhet inom: · Ledarskap · Personalansvar · Fastighetsdrift Som person är du serviceinriktad, flexibel och trivs med att lösa problem. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i team och på egen hand. För oss är det viktigaste att du har ett stort tekniskt intresse och viljan att leda andra samt viljan att lära dig det du inte kan idag. I rollen som Filialchef kommer du arbeta nära kunder, därför är det viktigt att du är duktig på att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du tycker även om att ha varierande dagar och kunna hjälpa till med olika arbetsuppgifter. Vi har krav på att du har B-körkort och kan svenska och engelska obehindrat. Kunskaper om Aff är meriterande. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! Hur söker jag jobbet? Du är välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande under ansökningstiden. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se . www.Bravida.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Verksamhetsansvarig

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Har du erfarenhet av att leda projekt, kundrelationer och medarbetare inom säkerhet? Gillar du ordning och reda och vill arbeta i en strukturerad verksamhet med en engagerad och kunnig personal vid din sida? Då kan detta vara ditt nästa steg i karriären! Larm och Tele Funktion som ingår i Grebo EL-koncernen söker nu en Verksamhetsansvarig! Om tjänsten Som verksamhetsansvarig erbjuds du stort eget ansvar och utrymme att forma och driva filialen. Du kommer in i en välmående verksamhet med goda resultat där du har mycket goda möjligheter att driva och utveckla verksamheten på ett optimalt sätt. Rollen innefattar fullt budget- och personalansvar. Verksamheten erbjuder både service och entreprenad och kunderna hittar du inom industri, vård och omsorgsboenden, skola och byggentreprenad. Förutom att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter ligger i ditt ansvar att leda, coacha och utveckla medarbetarna genom att involvera dessa i beslut och problemlösning i projekten. Ditt arbetssätt och ledarskap ska kännetecknas av att skapa sammanhang, förståelse och delaktighet. Förslag från medarbetare ska uppmuntras, prövas och prioriteras. Här är alla och en var lika stor del i företagets framgång. I dina arbetsuppgifter ingår: Personalledning och arbetsmiljöansvar Leda, motivera, utveckla/utbilda medarbetarna på filialen Arbeta aktivt med kundaktiviteter för att förstärka och vidareutveckla relationerna med befintliga och nya kunder på den lokala marknaden Delaktig i affärsförhandlingar, anbud- offertgivning och avtal Samarbeta aktivt med övriga chefer/projektledare/arbetsledare i koncernen för utveckling av den lokala affären Påverka och kontrollera filialens intäkter och kostnader Delta vid kontraktsgranskningar och kontraktsgenomgångar vid större entreprenader Skapa affärer och förse medarbetare med projekt Kvalitets- och miljöansvar Tjänsten är placerad i Linköping och du rapporterar till VD och ingår i ledningsgrupp.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Platschef Byggservice

Platschef Byggservice Vi söker en platschef för Byggservice med ett starkt engagemang för personal och affär. Brinner du för utveckla din personal och den marknad du verkar inom kan detta vara rollen för dig! Som platschef vågar du tänka utanför de befintliga ramarna och får samtidigt med dig alla på resan.    På Peab Byggservice arbetar vi med försäkringsarbeten, större och mindre ombyggnadsprojekt –  ROT. Vi utför oftast arbeten med kvarboende hyresgäster samt i pågående verksamhet, vilket ställer höga krav på vår flexibilitet och kundservicenivå.   Om tjänsten Platschefen har det övergripande ansvaret för prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp. Man ansvarar även för att den egna platschefsgruppen, utifrån ekonomiska aspekter, fortsätter växa och bli allt mer framgångsrika. Utveckling och kvalitetsarbete gällande arbetsmiljöfrågor är väldigt viktiga bitar som också innefattas i din roll. Som platschef hos oss har du i huvudsak ansvar över tre områden - produktion, ekonomi och personal. Du kommer att vara placerad i Örebro där vi idag arbetar med både löpande jobb men även med diverse projekt, mot både privatpersoner och företag.   Dina övergripande arbetsuppgifter innebär att: • Leda och coacha dina medarbetare och säkerställa trivsel på arbetsplatsen • Planera, kalkylera och leda projekten från början till slut • Utveckla goda och långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare • Se affärsmöjligheter och ta dessa i hamn • Arbeta för att din organisation når ekonomiska mål och utvecklas i en positiv riktning   Vad som krävs för tjänsten I rollen som platschef behöver du ha god ekonomisk kunskap och förståelse. Du bör ha gott tekniskt yrkeskunnande och erfarenhet från byggbranschen, främst gällande om- och tillbyggnadsprojekt samt entreprenadjuridik. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du är professionell, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer. Vi har kompetenta och självgående snickare med stort engagemang för företaget och arbetet och vi ser gärna att du med ditt ledarskap fortsätter att utveckla dem och gruppen. Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga. Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Siteansvarig/Platschef för projekt inom Ställverk och Vattenkraft

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.  Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Jobbeskrivning Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Siteansvariga som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Som Siteansvarig/Platschef kommer du jobba med allt från stora till små projekt inom helhetslösningar för el- och kontrollutrustning till ställverk och kraftstationer. Det innefattar att arbeta med om- och nybyggnationer av stationer, ställverk och andra kraftstationer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda eltekniskt montagearbete med byggnation av region- och stamnätsstationer samt elanläggningar inom elnät, vattenkraft och industri på spänningsnivåer mellan 0,4 KV–400 KV Driva arbetet framåt i enlighet med kontrakt och tidplan Dokumentera och informera om arbetets framdrift Medverka för ett säkert arbete ute i fält för dig och dina kollegor Resor är en naturlig del av arbetet som Siteansvarig/Platschef. De som arbetar med större projekt reser längre sträckor där övernattning förekommer, oftast veckopendlar man då och arbetar in fredagen. Kravspecifikation Om dig Som Siteansvarig/Platschef hos oss är du teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Du är även kontaktperson i fält mot kund, andra entreprenörer, m fl. Ledarskap är en stor del av vardagen och därför söker vi dig som har ett problemlösande och coachande förhållningssätt. Självständighet är en stor del av arbetet och är en viktig del för att kunna föra arbetet framåt. Vi söker därför dig som tar ansvar och har ett stort engagemang för dina uppdrag. Du skulle aldrig låta lönsamhet gå före säkerhet. Hos oss på Vattenfall Services kommer säkerheten alltid först! Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: Flerårig arbetslivserfarenhet av montagearbete i fält för entreprenader inom el- eller elkraftsområdet, gärna från en ledande roll Datorvana B-körkort då resor i tjänsten förekommer Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort Vi söker nya medarbetare över stora delar av Sverige. För denna tjänst kommer du vara hemstationerad med placering i något av dessa områden: Norra Norrland Södra Norrland Svealand Östra Götaland Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Angeliqa Haapanen på 070 238 21 39 eller [email protected]. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef enligt nedan: Norra Norrland – Aina Jansson, 070 358 21 70 Södra Norrland – Rolf Svallfors, 070 399 12 24 Svealand och Östra Götaland – Christoffer Berglin, 070 253 91 66 Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Massimo Bresnik SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors, Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024. Urval kan komma att ske löpande, vänta därför inte till sista ansökningsdag. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Siteansvarig/Platschef för projekt inom Ställverk och Vattenkraft

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.  Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Jobbeskrivning Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Siteansvariga som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Som Siteansvarig/Platschef kommer du jobba med allt från stora till små projekt inom helhetslösningar för el- och kontrollutrustning till ställverk och kraftstationer. Det innefattar att arbeta med om- och nybyggnationer av stationer, ställverk och andra kraftstationer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda eltekniskt montagearbete med byggnation av region- och stamnätsstationer samt elanläggningar inom elnät, vattenkraft och industri på spänningsnivåer mellan 0,4 KV–400 KV Driva arbetet framåt i enlighet med kontrakt och tidplan Dokumentera och informera om arbetets framdrift Medverka för ett säkert arbete ute i fält för dig och dina kollegor Resor är en naturlig del av arbetet som Siteansvarig/Platschef. De som arbetar med större projekt reser längre sträckor där övernattning förekommer, oftast veckopendlar man då och arbetar in fredagen. Kravspecifikation Om dig Som Siteansvarig/Platschef hos oss är du teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Du är även kontaktperson i fält mot kund, andra entreprenörer, m fl. Ledarskap är en stor del av vardagen och därför söker vi dig som har ett problemlösande och coachande förhållningssätt. Självständighet är en stor del av arbetet och är en viktig del för att kunna föra arbetet framåt. Vi söker därför dig som tar ansvar och har ett stort engagemang för dina uppdrag. Du skulle aldrig låta lönsamhet gå före säkerhet. Hos oss på Vattenfall Services kommer säkerheten alltid först! Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: Flerårig arbetslivserfarenhet av montagearbete i fält för entreprenader inom el- eller elkraftsområdet, gärna från en ledande roll Datorvana B-körkort då resor i tjänsten förekommer Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort Vi söker nya medarbetare över stora delar av Sverige. För denna tjänst kommer du vara hemstationerad med placering i något av dessa områden: Norra Norrland Södra Norrland Svealand Östra Götaland Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Angeliqa Haapanen på 070 238 21 39 eller [email protected]. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef enligt nedan: Norra Norrland – Aina Jansson, 070 358 21 70 Södra Norrland – Rolf Svallfors, 070 399 12 24 Svealand och Östra Götaland – Christoffer Berglin, 070 253 91 66 Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Massimo Bresnik SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors, Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024. Urval kan komma att ske löpande, vänta därför inte till sista ansökningsdag. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024