Projekteringsingenjör, maskin

Sök bland 27 lediga jobb som Projekteringsingenjör, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!

Manager Technical Project Management

Northvolt has an exciting job offer for a Senior Technical Project Manager to join our passionate team in Skellefteå. In joining us, you will play an important part from the very start in building one of the first large scale European Battery Factories. Northvolt is already playing an important role in the transformation to a carbon free society. Key responsibilities include but are not limited to: Delivering the project scope through cross functional development and tracking of the cross functional project timelines. Meet manufacturing schedules in reference to customer project timelines. Regular reporting of platform, project and production line performance. Support business development in customer project reviews and audits. Interact closely with different engineering teams, business development, quality, industrialization to reach project goals.. Education/Experience • BSc or MSc in mechanical, industrial or chemical engineering or similar. • Project leadership experience in is prefered, preferably in scale up industry. • Experienced in multi-cultural working environment is prefered. • Experience as Project Manager or similar is prefered. Specific Skills/Abilities • Excellent English written and oral skills • Multi-tasking • Highly execution-oriented • Excellent time management skills • Strong skills as communicator • Ability to work under high pressure and tight deadlines • Structured and organised • Ability to work as team player as well as independently Apply with CV and cover letter or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date asap.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Junior projektledare till AFRY Automotive

Tar du examen till sommaren och drömmer att få jobba som konsult inom fordonsindustrin? Är du dessutom en lösningsorienterad person som har en stark vilja att uppnå resultat? Då är rollen projektledare helt rätt för dig! Urval sker löpande! VEM ÄR DU? Om du är en person som har stark kommunikationsförmåga och är målinriktad kommer du at trivas i denna roll. Du är van att arbeta i grupper och har ett starkt samarbetsfokus. Att hitta lösningar tillsammans är en viktig del av ditt arbete. Du har koll på många bollar i luften samtidigt och vet när du ska kontakta vem. Du är inte rädd för utmaningar och arbetar hårt för att nå dina mål. Att vara spindeln i nätet är något du tycker är riktigt kul. För att lyckas i rollen bör du ha: •Högskole- eller civilingenjörsutbildning inom industriell ekonomi, design – och produktutveckling, maskinteknik, farkostteknik eller annat relevant •Svenska och engelska Meriterande för tjänsten är om du har: •Erfarenhet från industri, t.ex jobbat nära produktion inom fordon, tillverkning, m.m •Pluggat projektledningskurs •Varit teamlead eller coach tidigare OM TJÄNSTEN Som junior projektledare kommer du att tillhöra sektion Automotive. Du kommer jobba i uppdrag mot AFRYs kunder inom fordonsindustrin med fokus på R&D. Du kommer ansvar för införande av ny produkt, se till att hålla tidsplan, ha koll på hela utvecklingskedjan och budgeten. Rollen kräver mycket samarbete med övriga avdelningar med fokus på leverans tillsammans med ett team. OM AFRY AFRY är ett internationellt teknikkonsultbolag och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. AFRY har över 19 000 medarbetare och kontor i 50 länder. De är experter inom områdena infrastruktur, industri och energi. De arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer där de har en uttalad strategi inom just hållbarhet och transformativa segment. OM FRAMTIDEN AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget. Denna rekryteringsprocess kommer att bestå av följande steg: •CV-granskning utifrån skallkrav och meriterande. •Kortare telefonavstämning. •Kompetensbaserad intervju med Framtiden. •Referenstagning. •Slutintervjuer med AFRY. VILLKOR Start: augusti/september 2024 Ort: Stockholm/Södertälje Omfattning: Heltid, med möjlighet till hybrid Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Projektledare

Sund Birsta AB är en världsledande leverantör av hanteringsutrustning till valsverk. Företaget har ca 120 anställda i Sverige, USA, Kina och Indien. Vårt huvudkontor har ända sedan starten funnits i Sundsvall och här sker utveckling av vår kärnteknologi. Det är också här de mest komplexa delarna av vår utrustning monteras och testas för att säkerställa den höga kvalité och prestanda som våra kunder förväntar sig. Sund Birsta AB är en del av Danieli Group som är en av världens ledande leverantörer av kompletta stål- och valsverk. Internationella resor till kunder över hela världen utgör en naturlig del av vår verksamhet. Läs mer på: www.sundbirsta.com och www.danieli.com. I din roll som projektledare är du ansvarig över projektets genomförande från start till slut. Projektverksamheten har ett högt kundfokus där projektledaren agerar som ambassadör för Sund Birsta gentemot kund. Du är ansvarig för uppdragens lönsamhet samt övergripande tids- och resursplanering. Arbetsuppgifter Målet för projektledaren är att inom projektetorderns kostnadsram driva samt ta beslut för projektets bästa. Du arbetar operativt med att leda, styra och fördela arbetet i projektet samt följa upp mot projektplan och budget. Projektledaren har det övergripande ansvaret för tilldelat projekt. Projektledaren skall arbeta för att kunden erhåller rätt utrustning med rätt kvalitet i rätt tid till rätt kostnad. Projekten består i huvudsak av kundorderprojekt, men interna projekt av typ utvecklingsprojekt förekommer också. Projektledaren ansvarar för att tilldelade projekt produceras och levereras i enlighet med överenskommelsen samt inom beslutade kostnadsramar. Som projektledare leder, motiverar och förser du andra med befogenheter och arbetsuppgifter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. En naturlig del av rollen är att samordna grupper och bidra till att skapa engagemang och delaktighet. Du ingår som en del i resurshanteringsteamet. Rollen kräver hög grad av självständighet och eget initiativ där du arbetar mot mål och fokuserar på resultat samt styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du behöver även förändra din inriktning när målen ändrar sig. En viktig aspekt i uppdraget är också samverkan med alla övriga delar i organisationen så du förutsetts arbetar bra med andra människor, kommunicerar och vid behov löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Förutom kontakt och samverkan internt i organisationen finns kontaktytor med både kunder och leverantörer. Utmaningar i rollen är att hålla ihop tilldelat projekt utifrån projektets komplexitet med avseende på tid och ekonomi samt göra rätt prioriteringar. Förutom ett genuint teknikintresse så har du även: Universitets/högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom industri/teknik/ekonomi/ledarskap. Erfarenhet av kundrelationer. Goda kunskaper i svenska och engelska. Övriga språk är meriterande. Kunskap i användningen av Microsoft Office produkter. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av personal- eller resursledning, internationell erfarenhet av projektledning och gärna projektledarcertifiering enligt IPMA eller motsvarande samt grundläggande erfarenhet av logistik och transporter i en internationell miljö och grundläggande kunskaper inom maskinsäkerhet. Projektledaren rapporterar direkt till Projektchefen. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Projektledare inom återvinning och avfall

Luleå har tagit klivet in i en mycket spännande och utmanande tid med stort fokus på hållbar och attraktiv stads- och landsbygdsutveckling. Lumires Å&A-avdelning har en stor och viktig del av denna utveckling. Inom affärsområde Å&A har vi ett gemensamt och tydligt fokus på kvalitet, produktivitet/kostnadseffektivitet, utveckling och samverkan. Vi söker nu en senior projektledare till Avdelningen för återvinning och avfall. Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt. Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad. Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå.  Som drifttekniker har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart. Inom Återvinning och avfall – Å&A, tar vi tillsammans ansvar för att på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt: • se till att alla Lulebors avfall tas om hand, återbrukas eller återvinns med den bästa tekniken. • hantera ca 55 000 ton avfall per år som vi samlar in från 38 000 hushåll och 700 företag i Luleå. • driva fyra återvinningscentraler i Luleå kommun och i Sunderbyn en avfallsanläggning. • från och med 2024 tog vi över det operationella ansvaret för insamling av förpackningsavfall och informationsansvaret till hushållen om förebyggande och sortering av förpackningsavfall. Ditt uppdrag Som projektledare/utvecklare inom återvinning och avfall kommer du att vara en viktig kugge i arbetet med att bygga ett attraktiv och hållbart Luleå. Där bostäder och arbetsplatsområden byggs behöver även avfallsinfrastrukturen finnas på plats. Vi har många stora utmaningar framför oss med olika byggprojekt närmsta åren. Vi kommer att utveckla vår anläggning i Sunderbyn med flera olika projekt inom tex rening av PFAS-jordar. I rollen ingår att ansvaret att utreda kommande investeringar och projekt inom avfallsområdet. Du kommer du ha ekonomiskt ansvar för projektens genomförande och följer kontinuerligt upp verksamheten mot uppsatta mål. Det innebär att du fattar beslut om åtgärder inom projektets ramar samt ansvarar för att krav uppfylls enligt gällande regelverk. Du kommer att ha många duktiga och engagerade kollegor att bolla med i de projekt du ansvarar för. Dialogen och samråd med berörda intressenter är central i alla delar av ditt arbete. Som projektledare hos oss är du del av ett varmhjärtat, kompetent och engagerat team som jobbar tätt ihop. Tillsammans utvecklar vi också verksamheten och vågar testa nytt. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs i ledarrollen och har viljan och drivet att vara med att utveckla och bygga ett attraktivt och hållbart Luleå! Du har ett utvecklingsinriktat arbetssätt och är nyfiken och innovativ. Helhetsperspektiv är viktigt för dig och du drivs av att göra skillnad. Du är en fena på att samarbeta och arbetar med breda perspektiv. Du har förmågan att ena och engagera – du är navet som får teamet att enas och dra åt samma håll. Genom förtroendebyggande, genomtänkt kommunikation och förmåga att skapa delaktighet når du resultat. Du kommer att ansvara för ekonomiska investeringsramar, och har ett gott affärsmässigt sinne och hög integritet. Ditt tillvägagångssätt kännetecknas av ansvar. Du har en utbildning på högskole-, universitets- eller motsvarande nivå inom den tekniska delen av utbildningskartan. Alternativt har du en yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och entreprenader, särskilt uppdragsledning/projektering inom mark, bygg och anläggning eller processindustri. God kommunikation är central i uppdraget som projektledare. Det är därför ett krav att du talar och skriver flytande svenska, samt kan göra dig förstådd och förstår engelska. B-körkort krävs då du behöver kunna transportera dig med bil i tjänsten. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett spännande och roligt arbete där du får möjligheten att verka för ett hållbart Luleå. Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstimme varje vecka. För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vill du bli en miljöresurs? Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden. Information Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare, heltid Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Lönevillkor: Enligt överenskommelse Beroende på vilka uppdrag du kommer att arbeta med, kan säkerhetsprövning och säkerhetsklassning bli aktuellt i framtiden. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Återvining och avfallschef Ola Cederholm, [email protected], 076-1432676 Facklig kontaktperson i denna rekrytering för AkademikerAlliansen är Erika Broström, [email protected] Ansökan Du söker jobbet via länken. Sista ansökningsdag är 3 juni, 2024

12 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Projektingenjör till Saab i Arboga!

Vill du arbeta med flygplanssystem i världsklass och vara med och skapa framtidens lösningar inom civil och militär luftfart? Är du en teknikintresserad person som drivs av utmaningar och lärande? Då har Saab Aeronautics en spännande möjlighet för dig! Som projektingenjör får du arbeta med varierande och stimulerande arbetsuppgifter inom utveckling, leverans och avveckling av flygunderhållsutrustningar. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter: I rollen som projektingenjör blir du en del av affärsområdet Aeronautics som är en innovativ leverantör av flygplanssystem med ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och du får möjlighet att vara delaktig inom många områden från utveckling till avveckling av flygunderhållsutrustningar. Du kommer att ha många kontaktytor till flera stödfunktioner som tex. inköp, konstruktion och kvalitet. Du kommer även att vara teknisk support till kunder och brukare av Saabs GSE-produkter. Vidare innefattar rollen tekniska utredningar, framtagande av teknisk specifikation och information, inköp, granskning av ritningar samt test av gränssnitt mot flygplan. Din profil: Vi söker dig som är driven, har en god initiativförmåga och ett stort teknikintresse. Oavsett bakgrund behöver du ha en förmåga och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som fungerar bra att arbeta både självständigt och i team. Krav: •Utbildning inom relevant område alternativt motsvarande erfarenhet •God teknisk förståelse •Svenska och engelska i tal och skrift •Grundläggande kunskaper i Officepaketet •Körkort B •Svenskt medborgarskap Meriterande: •Erfarenhet av FMV-system •Erfarenhet från försvarsindustrin Om arbetsplatsen: Affärsområdet Saab Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Du blir en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och inkluderande medarbetarskap, där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Tjänsten är placerad i Arboga och du kommer att tillhöra avdelningen Ground Support Equipment. Du blir en del av ett dynamiskt team som stöttar och delar med sig av sin kunskap där du får möjligheten att planera din arbetsdag samtidigt som du får vara med att utveckla gruppens arbetssätt. Om Framtiden AB: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos företaget. Villkor: Startdatum: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Project Leader/Designer, E-mobility & Cooling

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Our team is responsible for the quality and product maintenance within Charging and Thermal Management. We take charge of any deviations that may arise post-introduction in serial production; our primary mission is to optimize the customer experience. Currently there is a need to strengthen our team, will you take the chance to join this exciting journey? Your assignment As a project leader/designer within our Quick-team, you will be handling product deviations found at our production units as well as field quality assignments. The Quick-team operates as a cross-functional unit, strategically located at the production site. Collaborating closely with colleagues from R&D, Production and Procurement, you will play a critical role in maintaining the production flow and implementing necessary product changes. Within our diverse portfolio, encompassing Charging and Power Distribution as well as Thermal management, you will tackle a wide array of challenges connected to high volume diesel trucks as well as battery-electric vehicles on the brink of scaling. Both management and design will be part of your assignment, and there will be a demand-driven balance between the two roles over time. Typical tasks can be: Root cause investigations Design and implementation of technical solutions Update technical documentation Management of cross-functional meetings Coordination of introductions On-site analyses of product deviations Your profile You are a tech-oriented team-player who thrive in a dynamic, fast paced work environment. You are communicative, goal oriented and well-structured in your work. You enjoy taking initiatives yourself when there are no instructions available, and get energy from finding the best way forward in cooperation with others. You have designer experience and interest/experience from working as an project leader or similar. You have a Bachelor’s or Master’s degree within engineering. We offer We offer an exciting challenge where you will be able to develop your leadership skills while being part of the ongoing transformation towards electrified vehicles. In our team we strive for an open, collaborative work environment where finding solutions is the main focus. We continuously invest time together in order to identify our improvement potential as a team, “Customer First” and “Team-spirit” are core-values that resonate with whom we are. Every day offers new opportunities to use your creativity and passion to keep our customers out of workshops and onto the roads. In our team you will be able to develop your competence, through the continuous daily challenges as well as planned training. Together we will shape your future at Scania! Application process Please submit your application before 2 June 2024. Screening and interviews will be done continuously. For more information Get in contact with head of EVEQ, Johan Hag, 08-553 822 19.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Mekanikingenjör som vill göra skillnad, på riktigt!

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Du är en människa som inspirerar andra. Du är nyfiken och lekfull. Är du också erfaren av mekanik och brinner för teknikens framväxt? Då har du kommit rätt! Vårt team inom produktutveckling i Linköping växer och vi söker just nu erfarna mekanikkonstruktörer samt produktutvecklare som har ett genuint intresse för teknik, modellering och konstruktion. Du fascineras över hur kul det är att lära sig något nytt och att det fortfarande går. Vi tror också att du är en person med mod. Mod att stå upp för det du tror på, och att visa det i handling. Vårt arbete med mångfald är också ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Kravspecifikation Du är en modig och hängiven teamspelare som har ett brinnande intresse för mekanikutveckling. Som person tänker du stort, är orädd, är nyfiken på nya och spännande utmaningar. Du gillar även att dela idéer och samarbeta med kunder och kollegor. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: goda kunskaper i Svenska i skrift och tal. en relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande, gärna inom mekanik, maskinteknik eller produktutveckling erfarenhet av minst ett CAD verktyg (ex. Inventor, SolidWorks, Catia, Creo) 2+ års erfarenhet av produktutveckling inom mekanik B-körkort Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina karriärmål. Vi ska åstadkomma något som håller på sikt, något som vi gläds över tillsammans och stolt titta tillbaka på. Ytterligare information Ytterligare information AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss! Ilda Mujkic, Section manager +4672-203 51 00 [email protected] Robert Weineland, Talent Acquisition Partner [email protected] Sista ansökningsdag är 30 maj 2024. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Junior Mekanikingenjör

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Är redo att ta ditt mekaniska ingenjörskap till nästa nivå och bidra till vår nations säkerhet, då är detta din chans! Vi söker en passionerad och kunnig mekanikingenjör för att ansluta till vårt dynamiska team på AFRY. Du kommer att spela en avgörande roll i att utveckla och underhålla teknik som hjälper till att säkra vårt lands försvar och bidra till en tryggare framtid. I rollen som mekanikingenjör kommer du bli en del av ett team inom produktutveckling. Du kommer att assistera i design och utveckling av mekaniska komponenter eller system. Vilket innebär att skapa 2D- och 3D-modeller, använda CAD-programvara och skapa tekniska ritningar. Du kommer att skapa grundläggande ingenjörsanalyser och simuleringar för att bedöma hur bra mekanisk design kommer att prestera samt delta i skapandet av prototyper eller modeller för att validera designkoncept. Vidare kommer du att arbeta med dokumentation och insamling av data samt kontrollera att design och tillverkningsprocesser följer branschstandarder. Kravspecifikation För att du ska lyckas i rollen som mekanikingenjör ser vi gärna att du har relevant högskoleutbildning inom maskinteknik eller produktutveckling. Meriterande om du har sedan tidigare några års arbetserfarenhet inom området mekanik och konstruktion. Vi ser gärna att du självständigt kan driva projekt framåt och är en god kommunikatör. Du skall ha goda kunskaper inom CAD: SolidWorks, Creo och/eller Inventor. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och du rör dig obehindrat i digitala miljöer. Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vår personalklubb Club AFRY arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor och körsång till veckovisa yogapass, fiskeaktiviteter och löpning – det finns något för alla. Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Dessutom finns det många sätt att vidareutveckla sig hos oss! Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina mål. Vi tror även starkt på filosofin att om du ska kunna prestera på jobbet så måste det finnas en bra och hälsosam balans mellan privat- och arbetsliv. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Section Manager; Magnus Ingemarsson [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Project Manager SAP Manufacturing

Scania is now undergoing a transformation from being a supplier of trucks, buses and engines to a supplier of complete and sustainable transport solutions. Are you passionate about driving innovation in manufacturing processes? Do you thrive in fast-paced environments where every project presents a new challenge? Scania is looking for a talented Project Manager to lead our SAP implementation initiatives within the manufacturing domain. About Scania At Scania, we're shaping the future of transportation and logistics. With a commitment to sustainability and excellence, we're constantly pushing the boundaries of innovation. As we embark on our SAP implementation journey, we're seeking a driven individual to join our team and play a key role in revolutionizing our manufacturing operations. Role Overview As our Project Manager, you'll be at the forefront of our SAP implementation efforts, focusing on the manufacturing (focus production planning) domain in SAP. Your primary responsibility will be to interface with Manufacturing Execution Systems (MES) and Product Data and Life Cycle Management (PDM/PLM) ensuring seamless integration with SAP. Leveraging your project management expertise and knowledge of the Scania Production System, you'll drive efficiency, optimize processes, and lead our organization towards operational excellence. Key Responsibilities • Lead end-to-end project management activities for SAP implementation projects within production and logistics at Scania. • Collaborate closely with cross-functional teams to understand business requirements and translate them into actionable project plans. • Interface with Manufacturing Execution Systems, Product Life Cycle Management systems to ensure smooth integration with SAP. • Apply your expertise in the Scania Production System to drive continuous improvement initiatives and optimize manufacturing processes. • Track project milestones, budgets, and deliverables to ensure successful project completion within scope, time, and budget constraints. • Act as a liaison between technical teams, stakeholders, and leadership, providing regular updates and ensuring alignment with project goals. Requirements • Proven experience in project management, preferably in SAP implementation projects within the manufacturing area. • In-depth knowledge of Manufacturing Execution Systems, Product Life Cycle Management, and Production Planning processes. • Experience with the Scania Production System or similar lean manufacturing methodologies is highly desirable. • Strong communication, leadership, and stakeholder management skills. • PMP or equivalent project management certification is a plus. • Knowledge of SAP will be advantageous. Why Join Us? • Be part of a global leader in transportation and logistics, shaping the future of mobility. • Collaborative and inclusive work culture that values innovation and excellence. • Opportunities for professional growth and development. • Competitive compensation package with benefits. • Be part of a global netword supporting Scania in the biggest transformation in the business and IT landscape ever If you're ready to take on this exciting challenge and make a meaningful impact on the future of manufacturing at Scania, we want to hear from you! Apply now and be part of our journey towards operational excellence. We offer We can offer you a dynamic workplace with diverse and challenging tasks in a hybrid work setup, meaning you can work from home a few days a week if the job allows. We can also provide you with an individual development plan that you create together with your manager, so you can reach your goals and receive the right support along the way. In addition to career and development opportunities, as an employee at Scania, we can offer you other benefits such as free training at Scania's own health center Gröndal or wellness allowance, performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, lunch at a reduced price, the opportunity for a staff car and much more. Scania also organizes several events throughout the year where family and friends are always welcome, which is usually highly appreciated by everyone. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Contact information Please reach out to recruiting manager Eduardo de Paula Silva if you have any questions. [email protected] Application Please send your CV and copies of grades via scania.com no later than May 17th 2024 A background check is conducted for this position Scania is a world-leading supplier of transport solutions. Together with our partners and customers, we drive the transition to a sustainable transport system. In 2022, we delivered 80,238 trucks, 4,994 buses and 13,400 industrial and marine engines to our customers. Net sales amounted to more than SEK 170 billion, of which over 21 percent was service-related. Scania was founded in 1891 and today operates in more than 100 countries and has approximately 57,000 employees. Research and development is mainly concentrated in Sweden. Manufacturing takes place in Europe and Latin America, with regional product centers in Africa, Asia and Eurasia. Scania is part of the TRATON GROUP. For more information visit: www.scania.com

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Driven junior projektadministratör till fordonsjätte i Södertälje

Är du en driven och handlingskraftig person som gillar att vara spindeln i nätet? Har du dessutom intresse för fordonsindustrin och vill utmana din kommunikationsförmåga dagligen? Då har vi det rätta jobbet för dig! Sök rollen som junior projektadministratör idag, urval sker löpande! DIN PROFIL För rollen som junior projektadministratör söker vi dig som har stor drivkraft och målmedvetenhet. Du kommer att ha många kontaktytor och behöver därför vara orädd och initiativrik. Du vågar lyfta på telefonen för att ta reda på saker, ställa frågor och lösa problem. Du är en skicklig relationsbyggare som kan skapa förtroende och samarbete med olika aktörer. Du har också en kreativ ådra och kan hitta smarta lösningar på olika utmaningar som kan uppstå. För att lyckas i rollen behöver du också ha en stark kommunikationsförmåga. Du kan anpassa ditt språk och din ton till olika situationer och målgrupper. Du kan lyssna in och förstå andras behov och förväntningar, samt föra vidare information på ett effektivt och hållbart sätt. Vi ser till att du har nedan krav uppfyllda: •Högskole- eller Masterexamen inom Industriell ekonomi, Marknad, Entreprenörskap, Digital affärsutveckling eller annat område som anses lämplig •Flytande engelska i tal och skrift Meriterande: •Svenska •Någon form av IT-kunskap OM ROLLEN Som projektadministratör kommer du arbeta tvärfunktionellt vilket vi hoppas på du trivs mycket bra med. Rollen innebär många kontaktytor bla med Inköp, IT och R&D. Din förmåga att kommunicera kommer utmanas dagligen eftersom arbetsuppgifterna går ut på att lyssna in och förstå vad teamet vill åstadkomma för process eller systemförändring. Du kommer sedan föra vidare detta till systemansvariga och ihop eller med hjälp av dem implementera förändringarna. Du kommer ingå i ett team av experter och chefer för inköp och utveckling. Tillsammans kommer ni ta fram ett stöd för R&D och inköp när det gäller Life Cycle-hantering av elektronik som exempelvis styrenheter. Tjänsten kräver att du är plats i Södertälje ca 60% . OM KUNDFÖRETAGET Vår kund är världsledande inom utveckling av lastbilar och bussar. Tillsammans med deras partner och kunder driver de på omställningen mot ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. Vår kund står för en marknadsandel för lastbilar på 45,3% och är placerade i Södertälje. Uppdraget innebär således att du får in en fot hos en aktör i en bransch med mycket att erbjuda. OM FRAMTIDEN Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden. ÖVRIGT Process: Intervju via Framtiden – Referenstagning – Intervju hos kund – Beslut Placeringsort: Södertälje Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex och hybrid Omfattning: heltid Start: omgående

3 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024