Servicehandläggare

Sök bland 53 lediga jobb som Servicehandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Beslagshandläggare till Polisområde Malmö

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Syd består av Blekinge län, Kalmar län, Kronoberg län och Skåne län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Kalmar nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisområde Malmö består av lokalpolisområdena Malmö Norr och Malmö Söder. På polisområdet finns även sektionerna, Kansli, Utredningsjour, Utredningssektion samt Brott i nära relation. Polisområde Malmö bedriver till ytan, samt i hanterade ärenden Sveriges största beslag. Vi hanterar Ca: 35 000 beslagspunkter per år och har ett flertal regionala ansvarsområden, bland annat hanterar vi samtliga beslagtagna fordon för regionen. Vi har idag ca 600 fordonsrelaterade beslagspunkter och har daglig kontakt med NFC, forensiken, bombgruppen, specialsök, bilinspektörer etc. Vi är även regionalt ansvariga för torkning av biologisk narkotika och omhändertar beslag från polisen, EBM, kronofogden och är med i den regionala penningtvätts gruppen. På beslaget arbetar vi alla inom specialområden, där personalen har utökad kompetens och utbildning inom sina specifika ansvarsområden, men grundregeln är att alla ska kunna gå in och täcka upp på varandras områden. Vi är idag 17 anställda plus en gruppchef, varav 1 utredare, 3 polisutbildade, 1 FU, 1 ammunitionsföreståndare och resterande är civila handläggare. ARBETSUPPGIFTER Som beslagshandläggare kommer du att arbeta i en grupp med handläggare och poliser under ledning av en gruppchef. Beslagverksamheten har ett övergripande ansvar för alla beslag som finns hos polisen. Detta innebär att du kommer ha kontakt med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstol och framförallt med allmänheten. I rollen som beslagshandläggare ingår: • Hantering av inkomna beslag. • Administrering av gods i DurTvå samt andra IT-system. • Förvaring, försäljning och förstörande av gods. • Tolkning av domar för att kunna effektuera beslut. • Behjälplig med service till allmänhet via telefon, besök och mail. • Godssök Du kommer att hantera farligt gods såsom bensin, gaser samt explosiva ämnen. Arbetet kan bitvis var fysiskt vilket innebär att tunga lyft kan förekomma. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • B-Körkort för manuell växellåda Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Erfarenhet av att arbeta i olika polisiära system • Erfarenhet av beslagshantering • Erfarenhet av att arbeta med statistik, domar och åklagarbeslut • Erfarenhet från rättsväsendet • Truckkort • Övrig körkortsbehörighet Personliga egenskaper För att trivas i rollen som handläggare behöver du vara noggrann och strukturerad. Då arbetet till viss del innebär tät kontakt med andra delar av verksamheten krävs det att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifterna kräver även att du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du har en vilja och god förmåga att lära och inhämta ny kunskap. Vi ser det som en självklarhet att du har en personlig mognad och ett rättssäkert tänk. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Malmö Arbetstid: Dagtid med flex Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare Anställningsbenämning: Handläggare Beslag Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Servicehandläggare till Statens servicecenter. Skellefteå

På servicekontoret i Skellefteå är vi ca fem medarbetare och ingår i kontorsområde Luleå. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år under de senaste 5 åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter • B-körkort Övrigt Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 9 juni, 2024. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Handläggare VVS med intresse för stora sjukhusprojekt

Job Description Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet av VVS i kombination med din nyfikenhet kring innovativa tekniska lösningar för att tillsammans med engagerade kollegor bidra till vår fortsatta resa mot att forma morgondagens hållbara vårdbyggnader. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du antingen är i början av din karriär och intresserad av att utvecklas i konsultrollen eller har flera års erfarenhet inom VVS och vill arbeta nära affären i en utvecklingsorienterad miljö. Vi är intresserade av att veta vad du skulle vilja arbeta med och hur vi kan berika varandras utveckling. Är du vår nya Handläggare VVS? Varmt välkommen med din ansökan! Din nya befattning I rollen som vår nya VVS-ingenjör kommer du att bli involverat i spännande och komplexa uppdrag, där du tillsammans med dina kollegor är med att utveckla morgondagens tekniska lösningar. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara: Ansvarig för teknikval, projekteringen och samordningen mellan konsulterna i teamet Ta del i arbetet med nya digitala lösningar som kan effektivisera våra arbetsmetoder Etablera och fördjupa kundrelationer samt skapa nya affärsmöjligheter med både befintliga och nya kunder Samarbete med kollegor både nationellt och internationellt. Din nya arbetsgrupp Du kommer att utgöra en del av vår spjutspetsorganisation som arbetar dedikerat med att utveckla och bygga framtidens vårdbyggnader för att tillsammans med våra kunder skapa en hållbar vårdverksamhet. Ramboll Healthcare är en nationell division med cirka 160 medarbetare, som i sin tur tillhör Rambolls globala organisation som är specialiserad inom vård- och sjukhusprojekt. Du kommer att ingå i Mechanical Mid, som för närvarande består av 25 kollegor med expertis inom VVS och El, där du kommer bli kopplat till teamet i Eskilstuna. I teamet har vi en välavvägd blandning av erfarenhet, med både erfarna och mindre erfarna kollegor, och vår gemensamma drivkraft är att utveckla innovativa och hållbara tekniska lösningar. Om dig Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget. De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är: Minst 5 års erfarenhet, men gärna mer, med VVS-projektering – i rollen som konstruktör, och/eller handläggare En utbildningsbakgrund som Civil-, Högskole-, YH- eller gymnasieingenjör med passande inriktning för tjänsten Affärsmässighet och en naturlig förmåga att bygga förtroendeingivande relationer Förmåga till samarbete över både tekniska och geografiska gränser God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen. Är du redo att börja jobba hos oss? Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan och glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m. Sista ansökningsdag: 2024-06-16. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Arbeta med hållbar förändring Vi på Ramboll strävar efter hållbar förändring som gynnar både människor och miljö. Med tusentals anställda världen över, inklusive ca 2 000 i Sverige, fokuserar vi på att bidra till hållbara städer och samhällen genom teknik-, arkitektur- och konsulttjänster. Vi främjar en inkluderande miljö där varje medarbetares professionella och personliga utveckling prioriteras. Oavsett ålder, kön, kulturell bakgrund, livssituation eller livsåskådning, välkomnar och värdesätter vi mångfald. Hos Ramboll kan du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar samarbete och öppenhet, och där lokala erfarenheter kombineras med globala kunskaper för att forma morgondagens samhällen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Sommarjobb som servicehandläggare, Skellefteå

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss under sommarens semesterperiod i rollen som servicehandläggare på servicekontoret i Skellefteå.  Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service till besökare genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samarbetsmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har:  • En pågående eller avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Minst två års erfarenhet inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten • Kunskaper i informationssökning och vana att använda e-tjänster Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Dessutom är det meriterande om du har: • Aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på statligt servicekontor i Statens servicecenters, Skatteverkets eller Försäkringskassans regi Övrigt Anställningen är tidsbegränsad under perioden juni - augusti. Anställningen är 100% Startdatum efter överenskommelse Anställningen är placerad på servicekontoret i Skellefteå Vi har ej möjlighet till distansarbete Resor kan förekomma För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 24 maj.  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 22.  Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Administratör till myndighet

Konsultuppdrag till statlig myndighet för rollen som administratör under ca 6 månader!    Har du erfarenhet av att arbeta som administratör i minst 1 år och är tillgänglig för nytt uppdrag från 3 juni? Då kan detta uppdrag vara något för dig!    Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I denna tjänst kan nedanstående arbetsuppgifter förekomma; • stötta ekonomer med administrativa rutiner som att skria ut mejl och lägga in handlingar i fysiska akter, hämta akter från arkivet, förbereda akter för arkivering m.m. • diarieföra mejl och andra handlingar • enklare ärendehandläggning tex hantering av påminnelser via mejl eller telefonsamtal • formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. • göra kalenderbokningar, mötesbokningar • göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram • arbeta utifrån fastlagda rutiner • hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis skanning, kopiering, sortering och posthantering) • vara ett operativt stöd för verksamheten, assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning) • hantera många kontakter med anställda och allmänhet Vem är du? Vi söker dig som uppfyller nedan krav:  • gymnasium eller likvärdig utbildning • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Du ska även  • kunna arbeta i team och självständigt • ha ett systematiskt arbetssätt och vara noggrann • vara flexibel • kunna hantera stora flöden av arbetsuppgifter • vara stresstålig och kunna hålla deadlines • inte vara främmande för att utföra rutinarbete och manuella "icke digitaliserade" arbetsuppgifter Det är meriterande med digital kompetens och förmåga att hantera ärendehanteringssystemet Platina, Excel samt Skype och Teams. Det är också meriterande om du har så pass god erfarenhet och kompetens att du kan genomföra nämnda uppgifter direkt vid start av uppdrag. Under intervju ska du därför kunna berätta om en tidigare erfarenhet/arbetsplats där du har arbetat med liknande arbetsuppgifter, hur de är relevanta för detta uppdrag och hur myndigheten kan dra nytta av din tidigare erfarenhet, hur arbetssättet har varit samt ditt samarbete med andra.  Du erbjuds Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag med start 3 juni till 31 december 2024 på heltid. Arbete sker i första hand på plats då arbetet till stor del är pappersbundet, det finns begränsad möjlighet till distansarbete. Placering: centrala Stockholm.  Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående uppdraget kontakta gärna ansvarig konsultchef Elvira Björebäck på [email protected].  Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs Jurek till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Sökord: registrator, statlig myndighet, registratur, diarieföring, administration

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Vikariat Erfaren Handledare inom Rusta & matcha

R S Jobb Magnet AB är liverantör till AB Ability Coachning i Växjö och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha till våra kontor i Växjö. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter: Coacha och matcha arbetssökande mot arbete eller utbildning. Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners. Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterade till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete. Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Reklamationshandläggare till Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Är du en engagerad person som vill lösa problem och skapa glada kunder? Då kan du vara vår nya Reklamationshandläggare! Om jobbet Som Reklamationshandläggare på Kvdbil får du en meningsfull roll där du kan göra verklig skillnad i kundens liv och bidra till företagets framgång. Du blir expert på kundnöjdhet då du tar emot, granskar och besvarar kundernas reklamationer via telefon och mejl. Du utreder vad som har hänt, avgör om ärendet omfattas av garanti eller Konsumentköplagen och hittar den bästa lösningen för alla inblandade. Du är en problemlösare som samarbetar med kollegor, kunder och verkstäder för att hantera reparationer och ersättningar på ett effektivt och smidigt sätt. Du har en positiv attityd, är en kundorienterad ambassadör för vårt företag och skapar en positiv kundupplevelse, även i utmanande situationer. Din profil För att lyckas i rollen behöver du teknisk förståelse och intresse för fordon. Du kan enkelt identifiera och förstå fel och brister med begagnade bilar. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, kan kommunicera tydligt och professionellt på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har ett starkt driv, tar egna initiativ och kan självständigt lösa de problem som uppstår i vardagen. Vi ser gärna att du är självständig, har god struktur i ditt arbete, kan organisera ditt arbete effektivt och hantera flera ärenden samtidigt. Under press behåller du ditt lugn och kan hantera konflikter och stressiga situationer på ett professionellt och lösningsorienterat sätt. Du har juridisk kompetens med en god grundläggande förståelse för Konsumentköplagen och trafiksäkerhet. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Gruppchef Reklamation, Babak Ebrahimzadeh, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Samordnare Relocation

Söker du ett stimulerande och positivt arbete där du får möjlighet att göra verklig skillnad för människor som kommer till Sverige och till KTH, så är en roll som Relocation samordnare något för dig! Kungliga Tekniska högskolan, Verksamhetsstödet vid KTH Om gruppen/avdelningen Du kommer att tillhöra Personalavdelningen som består av ca 100 kollegor och är en del av KTH Verksamhetsstöd. Du kommer att sitta på Campus Valhallavägen i Stockholm. Om rollen/Arbetsuppgifter Relocation funktionen strävar efter att effektivt och snabbt hjälpa utländska medarbetare under deras tid på KTH med allt från mottagning till etablering i Sverige. Som samordnare för Relocation kommer du att ansvara för vår service och stödfunktion vars uppdrag är att ge ett professionellt mottagande till våra internationella gäster och medarbetare när de står inför en arbetsmässig och social omlokalisering till KTH. Du stöttar i den kulturella anpassningen till det svenska samhället och ger ett allsidigt stöd i frågor. som rör uppehållstillstånd, migrationsärenden, bank- och försäkringsärenden men även i karriärstödjande insatser för medföljande. Du samordnar, driver och leder frågor inom området på strategisk nivå men du behöver även ha ett operativt fokus då arbetet innebär att erbjuda det bästa mottagandet på KTH. Dina kontaktytor består av ett brett nätverk där du samarbetar både med relevanta funktioner inom KTH men också med externa parter i syfte att ge potentiella medarbetare och deras eventuella medföljande samt handledare ett professionellt bemötande. Du kommer i den här rollen bl a att: - Konsultera kring frågor gällande uppehållstillstånd, migrationsärenden, bank- och försäkring mm - Moderera digitala och fysiska event kopplat till mottagning och etablering - Informera om KTH:s erbjudande till potentiella kandidater - Anordna integrationsaktiviteter som är samhällsorienterade samt aktiviteter för att minska social isolering och utanförskap - Bistå med karriärservice och anordna karriärorienterade aktiviteter - Medverka och underhålla nätverk för olika samarbeten och omvärldsbevakning - Kommunicera och administrera exempelvis underhåll av webb, sociala medier och nyhetsbrev - Representera Relocation i olika sammanhang, både muntligen och skriftligen Vi erbjuder  - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - En kreativ, internationell och dynamisk miljö - Stort eget ansvar i din yrkesroll Länk till våra övriga förmåner https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav Du ska ha - Minst genomförd 2-årig eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom aktuell arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant - Aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta med internationella frågor kopplat till omlokalisering - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Vi söker dig som är ansvarsfull och självgående med ett eget driv. Som person är du lyhörd för andra och du trivs med att prata inför folk och har lätt för att etablera nya kontakter och skapa relationer. Du är tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att hitta och leverera lösningar avseende de livsförändringar våra gäster, nya medarbetare och medföljande står inför. Det kan exempelvis innebära att du inhämtar och förmedlar samhällsinformation. Rollen förutsätter att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. För att lyckas i den här rollen behöver du vara både strategisk och operativ. Meriterande - Aktuell arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med frågor kopplat till Migrationsverket, försäkring och bank samt annat som kan vara kopplat till att vara ny i Sverige - God kännedom om anställningsvillkor och förmåner inom staten - God kännedom om KTH:s verksamhet - Kännedom och förståelse för arbetsmarknaden och hur man tar sig fram i arbetslivet utanför KTH, i Sverige Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

7 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Servicekoordinator i Lund

Arbetsbeskrivning Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation. Trivs du i en koordinerande roll där service och hjälpsamhet är ledord i din leverans? I Akademiska Hus kundservicecenter får du möjlighet till just detta.     Är du intresserad?  Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 26:e maj. Du ansöker genom att ladda upp cv och besvara urvalsfrågorna.  I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Claudia Baronescu på [email protected] eller 0708296830. Ansvarsområden Akademiska Hus kundservicecenter ska göra kundens vardag enklare. Som Servicekoordinator är dina primära arbetsuppgifter att per telefon och mejl möta kunden. Med hjälp av din kompetens och lyhördhet ska du identifiera problem och hitta en lösning som du sedan förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till din hjälp har du förutom databaser och internsupport ett stöttande team som coachar dig till framgång. I kundservicecentret hjälps teamet åt att ge service bolagsövergripande. Vi är i en uppstartande fas så du har möjlighet att påverka framgångsrika arbetssätt tillsammans med projekt-teamet. Placeringsort är Lund. Kvalifikationer För att trivas och nå framgång hos oss behöver du ha ett genuint intresse för service och förmåga att agera på ett professionellt och inkännande vis, detta även i utmanande situationer. Du trivs i ett uppdrag där du har en variation av uppgifter och där du tillsammans med teamet tar ansvar för verksamhetens gemensamma framgång.   Nyckeln till vår framgång på kundservicecentret är lärandet och vår vilja att utvecklas tillsamans. Du trivs med att testa på nya sätt att jobba, du kommer gärna med förslag och bidrar till att teamet coachar och uppmuntrar varandra. Din inställning och arbetsinsats är av stor betydelse, inte bara för det individuella mötet med kunden utan även för Akademiska Hus verksamhet i stort där kundservice är en av flera nycklar till att få hela kundupplevelsen att bli ännu bättre.  Du har fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg. Vidare har du god datavana, är bekväm med datorn som ditt primära arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet och Teams. Du har förmåga att kommunicera mycket bra så väl muntligt som skriftligt på svenska och engelska. Du har förståelse för fastighetsdrift, förvaltning och uthyrning. Det är meriterande om du har erfarenhet av Faciliate. Det är även meriterande med erfarenhet av att utveckla internt digitalt stöd som FAQ, utbildningsfilmer och e-learning. Vi erbjuder På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning. Om företaget Akademiska Hus AB På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtiden och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten och eftersträvar därför en kreativ blandning av medarbetare och en jämn könsfördelning.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Analytiker till Stockholm Syd, lokalpolisområde Skärholmen

Är du redo för en större uppgift? Till lokalpolisområde Skärholmen söker vi nu en analytiker som är strukturerad, flexibel och drivs av utmaningar i arbetet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde. Här bor och arbetar närmare 1 miljon invånare. Polisområde Stockholm syd är indelat i åtta lokalpolisområden: Globen, Farsta, Skärholmen, Nacka, Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Botkyrka och Södertälje. På polisområdesnivå finns utredningssektionen, grova brottsektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation, sektionen för operativt stöd och utredningsjoursektionen. Vidare finns ett polisområdeskansli. Lokalpolisområde Skärholmen ingår i polisområde Stockholm syd. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Som analytiker är du delaktig i lokalpolisområdets planeringsprocess i form av att formulera mål och metoder samt ansvara för uppföljning. Du lägesföljer och analyserar kontinuerligt lokalpolisområdets brottstrender och återkommande brottsmodus för att sedan föreslå evidensbaserade metoder att arbeta mot aktuell problematik. Vid uppkomna behov tar du fram analytiska produkter för internt bruk men även för att användas tillsammans med våra samverkanspartners. Som analytiker har du även en analysfunktion i en lokal stab om större avvikelse skulle inträffa. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk examen i kriminologi • God erfarenhet av kvalificerat analys- och statistikarbete • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det är meriterande om du även har: • Arbetslivserfarenhet av brottsförebyggande arbete • Förståelse för polismyndighetens uppdrag och organisation Personliga egenskaper Vi söker dig som har förmågan att tillgodogöra dig ny kunskap samt att snabbt växla mellan olika ämnesområden och arbetsuppgifter. Du behöver vara nyfiken och grävande med förmåga att hitta mönster och trender i komplex information. Utöver det ser vi att det viktigt att du kan bygga starka samarbetsrelationer och nätverk med kollegor runt om i myndigheten. För att lösa ut uppgiften krävs en självständig, driven och initiativtagande person. Arbetet är till stor del beredande av data och uppgifter vilket gör att det är av yttersta vikt att du är strukturerad och noggrann. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Stockholm, Skärholmen Arbetstid: Veckoplanering 40 h/v Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Analytiker Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024