Kontorsservicesamordnare

När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din kunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i samhällets vardag. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland! Du kommer att tillhöra enheten för ledningsstöd, lokaler och service inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten arbetar med olika typer av stöd både till ledningen och till myndighetens enheter och medarbetare, så som administrativt och strategiskt ledningsstöd, lokalförsörjning, lokalförvaltning och kontorsservice samt extern representation.  Dina arbetsuppgifter är att tillsammans med arbetsgruppen ansvara för underhåll, utveckling och drift av myndighetens lokaler där du har en samordnande roll. Du har kontakt med externa leverantörer, gör leveransuppföljningar, informerar om och framställer krav för lokaler, lokalvård, säkerhetsteknik, brandskydd och IT-utrustning. Tillfälligtvis kommer du också planera och genomföra en flytt av kontoret till andra lokaler i rollen som delprojektledare. Andra arbetsuppgifter är att ge instruktion utanför kontorsarbetstid till larmbord för bevakningstjänster, delta i interna arbetsgrupper för till exempel miljöledning och arbetsmiljö, hantera fysiska nycklar samt vara kontaktperson för landshövdingens tjänstebostad. Kan även förekomma andra arbetsuppgifter.  Krav för tjänsten:  Ska-krav:  - minst gymnasieutbildning - erfarenhet från uppdrag inom kontorsservicefunktioner eller liknande där du över tid haft kontakt med leverantörer och vana att hantera olika slags leveranser genom kravställning och avtalsuppföljning - arbetat med drift av lokaler för kontorsverksamhet, inklusive säkerhetsteknik, hanterat på platsen-support för IT-utrustning samt gjort kontroller av lokalvårdsleveranser - B-körkort för manuellt växlad bil Meriterande:  - haft en samordnande roll för en personalgrupp - har utbildning i INSTA 800 Som person är du serviceinriktad och empatisk. Du är strukturerad, självgående och stabil. Du är duktig på att kommunicera och informera, både i tal och skrift. Vi lägger vikt vid de personliga egenskaperna och personlig lämplighet.  Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Om oss som myndighet, våra förmåner och övriga villkor  Länsstyrelsen Östergötland är en statlig myndighet och vårt kontor ligger i centrala Linköping. Som anställd hos oss har du bland annat friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, utökad föräldrapenning och flexarbetstid. Vi erbjuder möjligheten till distansarbete upp till två dagar i veckan i genomsnitt om verksamheten tillåter.  För oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av omtanke, respekt och kommunikation och enligt den statliga värdegrunden. Läs mer om oss, våra förmåner, vår värdegrund och hur det är att arbeta hos oss. https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.  Vill du veta mer kontakta enhetschef Linda Berglund, tel. 010-223 52 21.  Fackliga företrädare för SACO är Magnus Roback, tel. 010-223 54 89 och för ST är Nina Stenmark, tel. 010-223 53 04. Välkommen med din ansökan som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 4 juni, ange ref nr: 8803.

17 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Servicehandläggare till Statens servicecenter. Skellefteå

På servicekontoret i Skellefteå är vi ca fem medarbetare och ingår i kontorsområde Luleå. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år under de senaste 5 åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte inom någon av våra samarbetsmyndigheter • B-körkort Övrigt Anställningen är tillsvidare och på heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 9 juni, 2024. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Handläggare VVS med intresse för stora sjukhusprojekt

Job Description Vi erbjuder dig möjligheten att använda din erfarenhet av VVS i kombination med din nyfikenhet kring innovativa tekniska lösningar för att tillsammans med engagerade kollegor bidra till vår fortsatta resa mot att forma morgondagens hållbara vårdbyggnader. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du antingen är i början av din karriär och intresserad av att utvecklas i konsultrollen eller har flera års erfarenhet inom VVS och vill arbeta nära affären i en utvecklingsorienterad miljö. Vi är intresserade av att veta vad du skulle vilja arbeta med och hur vi kan berika varandras utveckling. Är du vår nya Handläggare VVS? Varmt välkommen med din ansökan! Din nya befattning I rollen som vår nya VVS-ingenjör kommer du att bli involverat i spännande och komplexa uppdrag, där du tillsammans med dina kollegor är med att utveckla morgondagens tekniska lösningar. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara: Ansvarig för teknikval, projekteringen och samordningen mellan konsulterna i teamet Ta del i arbetet med nya digitala lösningar som kan effektivisera våra arbetsmetoder Etablera och fördjupa kundrelationer samt skapa nya affärsmöjligheter med både befintliga och nya kunder Samarbete med kollegor både nationellt och internationellt. Din nya arbetsgrupp Du kommer att utgöra en del av vår spjutspetsorganisation som arbetar dedikerat med att utveckla och bygga framtidens vårdbyggnader för att tillsammans med våra kunder skapa en hållbar vårdverksamhet. Ramboll Healthcare är en nationell division med cirka 160 medarbetare, som i sin tur tillhör Rambolls globala organisation som är specialiserad inom vård- och sjukhusprojekt. Du kommer att ingå i Mechanical Mid, som för närvarande består av 25 kollegor med expertis inom VVS och El, där du kommer bli kopplat till teamet i Eskilstuna. I teamet har vi en välavvägd blandning av erfarenhet, med både erfarna och mindre erfarna kollegor, och vår gemensamma drivkraft är att utveckla innovativa och hållbara tekniska lösningar. Om dig Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget. De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är: Minst 5 års erfarenhet, men gärna mer, med VVS-projektering – i rollen som konstruktör, och/eller handläggare En utbildningsbakgrund som Civil-, Högskole-, YH- eller gymnasieingenjör med passande inriktning för tjänsten Affärsmässighet och en naturlig förmåga att bygga förtroendeingivande relationer Förmåga till samarbete över både tekniska och geografiska gränser God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vad vi kan erbjuda dig Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen. Är du redo att börja jobba hos oss? Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team! Skicka in din ansökan och glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m. Sista ansökningsdag: 2024-06-16. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Arbeta med hållbar förändring Vi på Ramboll strävar efter hållbar förändring som gynnar både människor och miljö. Med tusentals anställda världen över, inklusive ca 2 000 i Sverige, fokuserar vi på att bidra till hållbara städer och samhällen genom teknik-, arkitektur- och konsulttjänster. Vi främjar en inkluderande miljö där varje medarbetares professionella och personliga utveckling prioriteras. Oavsett ålder, kön, kulturell bakgrund, livssituation eller livsåskådning, välkomnar och värdesätter vi mångfald. Hos Ramboll kan du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar samarbete och öppenhet, och där lokala erfarenheter kombineras med globala kunskaper för att forma morgondagens samhällen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Vikariat Erfaren Handledare inom Rusta & matcha

R S Jobb Magnet AB är liverantör till AB Ability Coachning i Växjö och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha till våra kontor i Växjö. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Dina arbetsuppgifter: Coacha och matcha arbetssökande mot arbete eller utbildning. Arbeta kontinuerligt med att varva nya samarbetspartners. Hålla i informativa och motiverande föreläsningar relaterade till arbetsmarknaden och vägen till ett arbete. Dokumentation och administration i vårt affärssystem Workbuster och Arbetsförmedlingens verktyg Mina sidor för fristående aktörer. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Reklamationshandläggare till Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av! Är du en engagerad person som vill lösa problem och skapa glada kunder? Då kan du vara vår nya Reklamationshandläggare! Om jobbet Som Reklamationshandläggare på Kvdbil får du en meningsfull roll där du kan göra verklig skillnad i kundens liv och bidra till företagets framgång. Du blir expert på kundnöjdhet då du tar emot, granskar och besvarar kundernas reklamationer via telefon och mejl. Du utreder vad som har hänt, avgör om ärendet omfattas av garanti eller Konsumentköplagen och hittar den bästa lösningen för alla inblandade. Du är en problemlösare som samarbetar med kollegor, kunder och verkstäder för att hantera reparationer och ersättningar på ett effektivt och smidigt sätt. Du har en positiv attityd, är en kundorienterad ambassadör för vårt företag och skapar en positiv kundupplevelse, även i utmanande situationer. Din profil För att lyckas i rollen behöver du teknisk förståelse och intresse för fordon. Du kan enkelt identifiera och förstå fel och brister med begagnade bilar. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, kan kommunicera tydligt och professionellt på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har ett starkt driv, tar egna initiativ och kan självständigt lösa de problem som uppstår i vardagen. Vi ser gärna att du är självständig, har god struktur i ditt arbete, kan organisera ditt arbete effektivt och hantera flera ärenden samtidigt. Under press behåller du ditt lugn och kan hantera konflikter och stressiga situationer på ett professionellt och lösningsorienterat sätt. Du har juridisk kompetens med en god grundläggande förståelse för Konsumentköplagen och trafiksäkerhet. Så är det att jobba på Kvdbil Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Väx med oss Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren. Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För frågor om tjänsten kontakta Gruppchef Reklamation, Babak Ebrahimzadeh, via mejl [email protected]. Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta. I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Helpdesk inom kundservice support

Vill du ge service i världsklass och vara en del av ett vinnande team? Tycker du att det är spännande att arbeta i en föränderlig miljö med drivna kollegor? Drivs du dessutom av att komma på proffsiga lösningar av hög kvalitet, då har vi rollen för dig! Som servicekoordinator hos oss på Gilbarco Veeder-Root AB får du möjlighet till ett stimulerande arbete där du erbjuds att vara med att stärka vår kundervicesupport och help desk center. Samtidigt lägger vi stor vikt vid att du utvecklas i din roll och får bredda dina kunskaper. Bakom dig har du ett stabilt företag som är världsledande inom branschen. Tillsammans strävar vi efter att fortsätta leverera service av högsta kvalitet för att se till att vår kundnöjdhet är i topp. Om rollen: I rollen som servicekoordinator kommer du att ha ett huvudansvar att maximera kundnöjdhet och kostnadsoptimering genom samtalshantering, arbetsorderhantering, planering och förbättringsarbete. Hos oss får du arbeta självständigt och ta mycket egna initiativ, tänka nytt och koordinera ärenden högt som lågt. Du är våra kunders första kontakt vid felanmälan och du ansvarar för att uppdraget utförs inom tid och på ett kostnadseffektivt sätt. Du erbjuds: - Ett mindre och sammansvetsat team med drivna kollegor - Kontinuerligt och nära samarbete med ledningen - En företagskultur som ger dig en stor möjlighet att göra skillnad och utvecklas - En spännande bransch under förändring och spännande framtida lösningar Arbetsuppgifter: Det är du som samordnar service arbetet i Sverige. Du analyserar, supporterar och koordinerar olika typer av felanmälningar, vilket betyder att du har många kontaktytor både internt och externt. Du är ansvarig för våra fälttekniker och kommer att koordinera dessa på ett effektivt och optimalt sätt. Du kommer även att se till att resursplaneringen fungerar smidigt och stabilt, för att säkerställa att vi arbetar med hela vår befintliga kapacitet. Vi förutsätter att du är fokuserad på service och har en positiv inställning och vill fortsätta bidra till vår nuvarande positiva kundupplevelse på servicesidan. Du ska möjlighet att jobba kväll och helg 1 vecka per månad. Under en arbetsdag kommer du till exempel att: - Organisera arbetsscheman för våra tekniker - Hantera inkommande mail, arbetsorders och samtal via vår växel gällande olika typer av ärenden - Analysera, supportera och koordinera alla ärenden som kommer in till oss - Avrapportera och följa upp hur vi arbetar med våra SLA-mål dagligen - Organisera och se över företagets processer och resursplanering - Jobba med att ständigt förbättra viktiga KPI:er - Sköta en del andra administrativa uppgifter som exempelvis posthantering Vi söker dig med följande bakgrund: För att lyckas i rollen ser vi att du har gymnasial utbildning samt erfarenhet av kundservice sedan tidigare. Vi ser gärna att du har en administrativ bakgrund samt god vana vid att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor. Förutom svenska har du goda kunskaper i engelska då denna tjänst innefattar mycket kontakter med kollegor och kunder. För att klara av arbetet ser vi att du har en mycket god allmän datorvana, och vi tror att du tycker om att vrida och vända på saker och söka information för att finna lösningar och svar. För att trivas på företaget tror vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsfokuserad. Du gillar att jobba i många parallella processer samtidigt och i ett högt tempo. Vi ser en sökande som är nyfiken och initiativtagande, visar man framfötterna finns goda chanser att utvecklas tillsammans med företaget. Intervjuer sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Placeringsort: Bromma alt. Skellefteå Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid Omfattning: Heltid

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Case Manager/Administratör

Reloc AB söker en Case Manager eller administratör. Reloc är ett tjänstebolag som hanterar arbetstillstånd för våra kunders anställda. Yrkesbeskrivning: Den anställde koordinerar samarbete med anställande företag, arbetssökande, fackförbund och berörda myndigheter, som Migrationsverket och Skatteverket för hantering av arbetstillstånd för arbetssökande. Den anställde samlar relevant information och upprättar ansökningshandlingar genom fullmakt från arbetssökande och arbetsgivare, samt skickar ansökningar till Migrationsverket. Vem söker vi? Du ska vara service minded Vi söker någon som är väldigt noggrann i sitt arbete Kunna arbeta självständigt Ha ett eget driv och förmåga att hitta information på egen hand Du ska vara strukturerad Kunna svenska och engelska flytande Fördel om du har tidigare erfarenhet av administrativa arbeten För rätt kandidat kan arbetet antingen göras på heltid eller deltid. Kontoret finns i centrala Malmö. Vi tittar kontinuerligt på ansökningar. Ansökan mailas till: [email protected]

7 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Finsktalande Service Support till BMW Northern Europe

Världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar, BMW Group, söker nu en Finsktalande Service Support till deras nya Business Developing Center och Sales Office funktion. Alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Dela din passion för service, support och administration! Om rollen och dina ansvarsområden • Ansvara för inkommande produktförfrågningar via telefon/chatt/mail från MINIs kunder. • Du kommer att vara ansvarig för inkommande digitala affärsförfrågningar från MINIs kunder. • Fånga upp och följa upp kunder i det digitala flödet. • Bistå med information om orderhantering, produktionstillgång, leverans, produktfrågor och prisrelaterade frågor. • Uppdatera produktspecifikation och priser i systemen samt administrera bildorder, interna ordrar och modellutbud i BMWs säljkanaler • Övriga arbetsuppgifter så som logistik och kundtjänst i samråd med närmsta chef inom Business Developing Center och Sales Operations Du kommer att vara en del av ett roligt, prestigelöst och högpresterande team och arbeta i en förändringsmiljö. Du kommer att arbeta gentemot BMW:s återförsäljare i Norden och supporterar dem i olika frågor. Du fungerar även som administrativt stöd för företagets interna säljavdelningar. BMW ställer stora krav men erbjuder också mycket i gengäld. Om dig vi söker • Gymnasieexamen inom ekonomi, eller motsvarande. • Något års erfarenhet från administration och kundservice. • Goda kunskaper i finska och svenska i både tal och skrift. • Förståelse för processer och system. • Van användare av Office-paketet och har goda kunskaper i Excel. • Har du erfarenhet från försäljning och kundsupport är det meriterande. • Du får gärna ha tidigare erfarenhet av företag i förändring. Vi ser att du är en energisk och positiv person som är van vid att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du arbetat i serviceinriktade roller tidigare som kundtjänst, säljkoordinator eller Back Office. Rollen innehåller ett brett spektrum av uppgifter, därför är det viktigt att du är prestigelös och ansvarsfull. För att lyckas i rollen behöver du vara en lagspelare och tycka om att arbeta i team mot gemensamma mål. Kvalitet och service ligger i din natur och du är en person som sprider positiv energi till dina kollegor. I denna process kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om BMW Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje. Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar – inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss. Intresserad? Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller bland annat en trevlig lunchrestaurang. Detta är ett föräldravikariat som konsult via JUREK och tjänsten är på heltid med tillträde i september. För rätt person finns det stor chans till förlängning. Letar du efter en spännande utmaning? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos BMW; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se. För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström, [email protected].

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Kontorskoordinator som brinner för service med det lilla extra

Är du en person som brinner för att leverera service med extra guldkant?   Har du en förmåga att entusiasmera och skapa en god stämning på din arbetsplats samtidigt som du älskar att ha ordning och reda och är en fena i Excel?   Just nu söker NORMA Advokater en kontorskoordinator som vill vara en del i det administrativa teamet som stöttar vår växande juristverksamhet. Arbetsuppgifter Som kontorskoordinator är du spindeln i när det gäller att leverera intern och extern service av högsta kvalitet. Du är receptionens ansikte utåt och den som tar hand om allt från att välkomna besökare till att medarbetarna kan hitta det de behöver. Ditt arbete innebär att kunna hantera flera uppgifter samtidigt. Från att ordna leveranser till att hantera kontakten med leverantörer för att se till att allt flyter samtidigt. Du är den som får saker att hända och ser till att kontoret är en plats där alla människor kan trivas och där man ges de bästa förutsättningarna för ett lyckat och framgångsrikt arbete. Att säkerställa att alla har rätt verktyg för att göra sitt jobb är en viktig del av din roll, vilket innebär att administrera och koordinera inköp av digitala och fysiska arbetsverktyg. Som den som ansvarar för NORMAS intranät är du portvakt till all information. Du ser till att allt är uppdaterat och att det finns allt som behövs för att medarbetarna ska kunna hålla sig uppdaterade och informerade. Som kontorskoordinator bör du uppskatta att ha ordning och reda omkring dig och att arbeta strukturerat. I rollen ingår hantering av budget för löpande och återkommande inköp, och vad som ligger därutöver stäms av med VD och CFO. Ett krav, utöver att kunna leverera personlig, varm och entusiasmerande service, är IT- kompetens inom Officepaketet och en god generell kunskap inom IT-administration.  Din profil Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från advokatbyrå eller annan bransch. Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt person med ett härligt driv för att leverera service av toppkvalitet. Vi tror att du är en öppen, varm och prestigelös person som gärna bidrar med egna initiativ till förbättrande arbetssätt. Vi ser att du är en person som gillar att göra det lilla extra för att bidra med ett gott arbetsklimat och sätta guldkant på vardagen. Du är ansvarstagande och gillar att arbeta i team och agerar spindeln i nätet. Du balanserar professionalism och personlighet på ett naturligt sätt, och tycker mycket om variationen i arbetsuppgifter som en dag på arbetet innebär. Du ska ha ett varmt och omhändertagande sätt då du är ansiktet utåt mot våra kunder. Du ska vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är tills vidare och på heltid. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse. Mer om NORMA NORMA Advokater är en modern affärsjuridisk advokatbyrå med kontor i centrala Göteborg och där 35 personer arbetar, varav två av dessa är paralegals. NORMA Advokater värdesätter personlighet och professionalism, vårt mål är att tillhandahålla juridiska tjänster av högsta kvalité till våra uppdragsgivare, och vi strävar efter att möjliggöra för såväl människor som företag att nå sin fulla potential – att inte bara växa, utan blomstra. Ansökan Välkommen med din ansökan genom att skicka in CV och personligt brev via www.jurek.se. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan direkt. I denna rekryteringsprocess samarbetar NORMA Advokater med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Kärrborn på [email protected]

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Handläggare inom vatten och avlopp

Om Vatten och Miljöresurs Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken. Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi ca 90 medarbetare och med en omsättning på 250 miljoner kronor. Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.  Vill du vara med på vår resa i ett kommunalt bolag under utveckling och med stora projekt för framtiden? Brinner du för att hantera ärenden från början till slut med fokus på service? Trivs du med att planera och samarbeta i olika sammanhang, är lösningsorienterad och får saker och ting gjorda? Då är du handläggaren inom vatten och avlopp som vi söker.  Som handläggare för vatten och avlopp hos Vatten och miljöresurs ingår du i VA-avdelningens stabsfunktion i ett team på 15 tekniska och driftkunniga kollegor. Du arbetar sida vid sida med ingenjörer, arbetsledare, projektledare, utredare och konsulter. Du stöttar driftverksamheten och projekt för utbyggnad av vatten och avlopp i Härjedalen (VA 2025) i varierande och aktuella frågor.  Bolaget ansvarar för en stor utbyggnad av vatten- och avloppsförsörjningen i Härjedalens kommun och driver projekt kopplat till pågående bebyggelseutveckling. Ökade miljökrav från myndigheter i kombination med utvecklingen av fjällturism har lett fram till ett ökat kapacitetsbehov och ett samlat grepp för en hållbar vatten- och avloppsförsörjning. I projektet för utbyggnaden i Härjedalen (VA 2025), med en budget på drygt en miljard kronor och en tidplan till 2034, finns flera parallella delprojekt och processer på olika geografiska områden.   Välkommen med din ansökan!   Arbetsuppgifter Som handläggare arbetar du med inkomna ärenden, kontrollerar, bedömer och prioriterar löpande vad som ska göras tillsammans med verksamheten. I arbetsuppgifterna ingår handläggning av nyanslutningar, övertagande av gemensamhetsanläggningar, fastighetsavtal kopplade till utbyggnad, markförhandling, samt intresseanmälningar och informationsinsatser för framtida anslutningar inom projekt.   I rollen har du daglig kontakt med kunder, fastighetsägare, entreprenörer, företag och myndigheter där service är en naturlig och stor del av arbetet. Du samverkar internt inom avdelningen och med berörda kommuner. Du är delaktig och utvecklar rutiner och arbetssätt för rollen och bidrar till ständiga förbättringar. Arbetsuppgifterna är varierande och förändras över tid utifrån avdelningens och projektets behov.    Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen eller annan likvärdig utbildning för rollen, samt erfarenhet av kommunal eller offentlig verksamhet. Vi ser att du har erfarenhet av motsvarande arbete med handläggning och god förmåga att kommunicera professionellt.   Kunskaper inom gällande lagar och förskrifter för VA-verksamhet, såsom lagen om allmänna vattentjänster, allmänna bestämmelser för vatten och avlopp samt konstruktion av kommunala taxor och avgifter, är meriterande. Systemkunskap och erfarenhet av EDP Future och VA-banken är också meriterande.    För att trivas och lyckas i rollen ser vi att följande kvalifikationer krävs:  - God förståelse för handläggning av ärenden i kommunal eller offentlig verksamhet, dess principer, metoder och dokumenthantering.   - God förståelse för att tolka och tillämpa gällande lagar och föreskrifter, som vattentjänstlagen, taxor och avgifter för vatten och avlopp.  - God vana att arbeta med kundkontakt, ärendebaserade uppgifter och verksamhetsfrågor.   - God vana av att kommunicera på svenska samt mycket goda kunskaper i skrift då rollen innebär hantering av ärenden och detaljerade kontraktsfrågor.   - Goda kunskaper i Office-paketet och Microsoft 365.   - B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område. Personliga egenskaper Som person är du självgående, ansvarstagande, servicemedveten och tycker om när ditt arbete ställer krav på struktur och noggrannhet. Du har god samarbetsförmåga, gillar att vara del av en händelsestyrd vardag och kan i perioder klara av ett högt tempo. Ditt arbete genomsyras av ett analytiskt och pragmatiskt arbetssätt, med god kommunikativ förmåga och lyhördhet. Du är flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Viktigt för oss är att du har ett intresse att arbeta i samverkan och bidra till resultat för helheten. Du är trygg och saklig och ser det som en naturlig del att ge service till kunder och medarbetare.  Vi erbjuder Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och goda möjligheter till distansarbete.  En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365.  Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.  Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.  Friskvårdstimme och friskvårdsbidrag.  Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tills vidare, med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.  Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och miljöresurs!     Kontaktinformation Christian Ferm, VA chef, [email protected] Lena Tusås, Projektkoordinator, [email protected] Henrik Ingvarsson, Facklig representant Vision, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 2 84280 Sveg

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024