Verkställande direktör/VD

Sök bland 39 lediga jobb som Verkställande direktör/VD och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verkställande direktör

Om oss Bolaget äger och förvaltar sporthallen ”Råstaparkhallen” samt förvaltar ”Solnahallen” åt Solna stad. Den främsta verksamheten består av uthyrning av halltider åt föreningar och skolor för bedrivande av träning och matcher i sporter som basketboll, innebandy, handboll, volleyboll och friidrott. Dessutom hyrs hallarna ut till andra endags- och flerdagsarrangemang som t ex utställningar och konserter. Verksamheten i bolagets anläggningar pågår från tidig morgon till sen kväll 7 dagar i veckan. Bolaget ägs av 13 Solnaföreningar och verksamheten regleras till viss del av ett samverkansavtal mellan bolaget och Solna stad. Just nu är vi tre (3) fast anställda och räknar med att omsätta ca 8 mkr 2024. Vi söker dig… Som är en lagspelare, prestigelös och ser lösningar i stället för hinder, samt att du har förmåga att inspirera andra. Som person är du kommunikativ och har social kompetens och kan föra dig väl i tal och skrift. I din roll kommer du att ansvara för både verksamhet, resultat och personal enligt uppsatta målsättningar. Du förväntas vara drivande i affärs- och anläggningsutveckling genom att identifiera nya marknadsmöjligheter och partnerskap. Du ska ha erfarenhet av ekonomi och budgetarbete. Som VD för Solnahallen behöver du även ha god kännedom om idrottsföreningar, idrottsförbundens seriesystem samt att möta kunder som vill genomföra evenemang i anläggningarna. I arbetet ingår att planera för match- och träningstider i samverkan med Solna stad samt att planera och genomföra kommersiella evenemang anpassade till anläggningarna och dess ordinarie verksamhet. Du kommer, bland annat, ansvara över: att bolagets styrelse har god insikt i verksamheten genom att, tillsammans med styrelseordförande, planera och leda styrelsemöten. att bolaget drivs på ett ansvarsfullt och långsiktigt sätt i enlighet med lagar och förordningar. att kommunikation med bolagets kunder, ägare och fastighetsägare sker på ett godtyckligt och professionellt sätt. att skapa en trygg och trivsam miljö för personalen som uppfyller de krav som ställs på denna av myndigheter. att sköta den fortlöpande förvaltningen enligt styrelsens riktlinjer och anvisningar. Ett litet bolag behöver ett närvarande ledarskap och aktivt engagemang i företagets dagliga verksamhet som innefattar arbete efter verksamhetens behov och det krävs att hålla en god balans mellan operativa och strategiska frågor. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Styrelsen i Sporthallen i Solna AB

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Vi söker nu hjältarna att drifta vårt nyrenoverade Hotell Kittelfjäll

Arrendator till Hotell Kittelfjäll. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och fjällhotell. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna, trygga och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Vårt skidområde består av naturligt formade raviner, glesa björkskogar och böljande åsar. Ett skidberg med utmanande och varierande skidåkning, så lättillgänglig offpist att du bara behöver kliva av liften för att hitta den, men även med flertalet pistade backar, alltifrån snälla till mer utmanande, barnområden och fun-park med en blandning av hopp och features. Vi har flera längdspår, ett draget fjällspår och milslånga skoterleder i alla väderstreck. Nu söker vi er/dig som ska drifta hjärtat invid backen, Hotell Kittelfjäll. En komplett hotellanläggning med nyrenoverade rum, konferensutrymmen, lounge del, bar/afterski/nattklubb, gym och restaurang Borkan i sitt serviceutbud. Vårt nyrenoverade hotell har en historik som navet invid backen sedan 1956 och är en klassiker iden svenska fjällvärlden. Våra målgrupper är många och vi har ett gott rykte. Såklart är det balansen i läget invid liftarna, bemötandet och atmosfären som skapar vår attraktion, och såklart har du som intressent samma balans, det är outdoor och indoor i harmoni, men det där vet och kan du redan. Hotelldrift på destination med olika reseanledningar är meriterande. Förutom själva driften av anläggningen är paketering viktigt. Samverkan med alla andra aktörer som har Kittelfjäll som bas för sin verksamhet är också avgörande för framgång. Det finns en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Vi kunde ju skriva mängder om Kittelfjäll som vi älskar, men... Ring mig så får du sanningen direkt. Per Mellström 070/609 33 98! Vi tycker det är ett drömuppdrag för en klok entreprenör med hospitality i blodet. Tillsammans är vi hjältar. Hotell Kittelfjäll är hjärtat i vår by. Vill du veta mer om Kittelfjäll, hotellet och hur en resa tillsammans med oss skulle se ut, så kontaktar du någon av våra rekryterare på Besöksverket enligt nedan. Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] Lena Detter tel 070/744 00 79 [email protected] Du kan även göra en intresseanmälan här så kontaktar vi dig

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Svensk Armering & Betongbyggen söker ny VD

Vi söker en affärssinnad VD som med god förståelse för verksamheten och branschen tar bolaget till nästa nivå. Här kommer du att få arbeta nära grundarna med att utveckla och bredda verksamheten. Du ges chansen att påverka och att bygga vidare på något riktigt bra! Så ta med dig ditt engagemang och din ihärdighet och kom att utforska framtiden hos SABB! Om tjänsten I din roll som VD har du en god förståelse för betong, mark- & anläggning och förstår branschen och dess utmaningar. Det är du som kommer att arbeta med utvecklingen av bolagets organisatoriska struktur och att driva på verksamheten framåt. Som kulturbärare av bolagets fina värderingar skapar du ett gemensamt engagemang vilket skapar framgång. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utveckla och genomföra långsiktiga strategier för företagets tillväxt och lönsamhet • Ledning och utveckling av personal och säkerställa en effektiv organisation • Avtalshantering och offentlig upphandling • Bygga och bibehålla starka relationer med kunder, samarbetspartners och intressenter Lämplig bakgrund Vi söker dig som med ett starkt affärssinne och en kommunikativ ådra vill arbeta med att driva verksamheten framåt. Du trivs i värderingsstyrda organisationer och att jobba nära verksamheten tillsammans med operativa ägare. Du har en god förståelse för branschen där arbetslivserfarenhet och tidigare avtalsförhandling är ett krav, därtill även krav på erfarenhet och delaktighet i offentlig upphandling. Eftergymnasial utbildning är meriterande. Personliga egenskaper Som person har du en god analytisk förmåga och fallenhet att lyfta blicken och få saker gjort! Vi ser en trygg och stabil individ som skapar tillit och förtroende genom leverans och att leva som du lär. Du ser dig i en roll som får ta sig an ett helhetsansvar och drivs av att skapa såväl affärer som ett hållbart företagande för kunder, partners, personal och övriga intressenter. Om företaget SABB grundades 2007 med ambitionen att bli den bästa entreprenören och leverantören för betongarbeten på marknaden. Företagets grund och mål var att samla och bevara kunskapen kring platsgjutna betongarbeten av alla slag, och att förädla tekniken för att öka effektiviteten. I dag har vi en mycket stabil grund med en gedigen kunskapsbank gällande platsgjutna betongkonstruktioner Efter många års hårt arbete och med ledord som perfektion och kvalitet, samt mantrat ”det finns inga genvägar”, har vi idag lyckats nå en nivå som överträffar våra kunders förväntningar. För oss är ingenting omöjligt när det kommer till gjutning av betong och andra betongarbeten. Både formsnickare, armerare såväl som arbets- och platsledning inom branschen för betongarbeten behöver informeras och engageras, för att vår kunskap skall leva vidare och kunna nyttjas av våra kunder och samhället, både nu och i framtiden. Detta är något som vi på SABB arbetar med kontinuerligt. En gemensam värdegrund och en stark företagskultur är något du finner hos SABB, vår värdegrund är utgångspunkten för alla våra medarbetare och vårt agerande: • Vi ser varandras olikheter som tillgångar • Vi bemöter alla med respekt och med lyhördhet för varandras tankar och idéer, oavsett ålder eller kunnande • Vi tillåter alla att växa och utvecklas som de är, mår personalen bra mår företaget bra Ansökan I denna rekrytering samarbetar Svensk Armering & Betongbyggen med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta Researchkonsult Susanna Filipsson på 072-394 33 34. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan! Om SJR Executive Search SJR Executive Search är en del av SJR, ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Vi rekryterar framtidens ledare och talanger på högsta nivå – människor som på riktigt gör skillnad i krävande miljöer. Vår vision är att genomföra rekryteringar som får företag och människor att växa och utvecklas. SJR Executive Search grundades 2008 och är en del av koncernen SJR in Scandinavia AB (publ) noterat på First North.

15 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
VD till Oskarshamn Energi AB sökes.

Om tjänsten Vill du leda framtidens energibolag? Oskarshamn Energi har funnits sedan 1900 och satsningen på utveckling av våra produkter och tjänster skapar många och spännande yrken och arbetsuppgifter, för dem som vill vara med på vår resa in i framtiden. Företagets nuvarande VD lämnar efter drygt 10 år på sin befattning för att gå vidare i karriären, därmed söker vi hans efterträdare. Som VD kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att omfatta utveckling och genomförandet av strategier som säkerställer bolagets tillväxt och konkurrenskraft. Du kommer också att leda och motivera organisationen för att främja en kultur av samarbete och innovation för att möta framtidens energimarknad. För att kunna möta framtidens energimarknad är det viktigt att förstå de olika branschregleringar och omvärldsfaktorer som påverkar energiföretag, du som VD måste ha insikt för vad som kan påverka verksamheten och därmed kunna arbeta med riskhantering och möjligheter inom bolaget. Du rapporterar direkt till styrelsen och leder din egen ledningsgrupp för att på en strategisk och operativ nivå verka för goda samarbeten samt för kundernas och koncernens bästa. Placeringsort är Oskarshamn. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Vi söker dig som är införstådd med utmaningarna i energiverksamheten och som har förståelse för kulturen i ett mindre bolag. Du har näringslivsbakgrund, förmåga att bygga nätverk med kunder och intressenter, social kompetent och med ett externt perspektiv. Du besitter en hög affärsmässighet och förmåga att förstå och värdera investering- affärs-/potentialmöjligheter. Samtidigt har du en hög strategisk förmåga såväl som du förstår och kan hantera operativa frågor. Du har förmåga att förstå och hantera det privata såväl som det kommunala ägarperspektivet. Den person vi söker ska i så stor utsträckning som möjligt stämma överens med nedanstående beskrivning: Goda ledaregenskaper som har bekräftats i tidigare chefserfarenheter Erfarenhet av affärsutveckling Kundorienterad och engagerad i att skapa värde för kunderna Ekonomisk förståelse, ekonomistyrning och uppföljning Förståelse för affärs- och bolagsjuridik God teknisk förståelse Lämplig utbildningsbakgrund för uppdraget, sannolikt teknisk Flytande nivå på svenska språket i tal och skrift God nivå på engelska språket i tal och skrift Innehar B- körkort Som person är du lyhörd, möjlighetsorienterad och uthållig  men även strukturerad till sättet med ordning och reda som kännetecken. Du klarar att hantera osäkerheter tack vare din förmåga och mod att fatta beslut. Din genomförandekreativitet och initiativförmåga är stor och hjälper dig att kunna hantera odefinierade och komplexa problem. Du innehar ett starkt ledarskap och erfarenhet av att leda en komplex verksamhet genom andra chefer och kan enkelt få med dig medarbetare och intressenter samt övertyga andra genom din pedagogisk förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.   Om arbetsgivaren Energibranschen är mitt i en spännande utvecklingsfas där kunden, hållbarhet och ny teknik står i centrum. Vi har vår verksamhet i energikommunen Oskarshamn och har som mål att ligga i framkant i den utvecklingen och upplevas som ett innovativt och hållbart energibolag. Oskarshamn Energi erbjuder energiprodukter och tjänster inom exempelvis el, elnät, fjärrvärme, biogas, solceller, laddlösningar till elbilar samt tjänster och entreprenader i Oskarshamnsregionen. Inom våra affärsgrenar har både hållbarhet och miljö ett stort fokus och våra investeringar präglas av ett hållbart tänkande. Oskarshamn Energi är ett lokalt energitjänstföretag om ägs till lika delar av Oskarshamns kommun och E.ON Sverige AB. Koncernen består av Oskarshamn Energi AB med helägt dotterbolag Oskarshamn Energi Nät AB. Koncernen har en omsättning på ca 375 Mkr och har 35 anställda. För ytterligare information besök gärna vår hemsida: https://www.oskarshamnenergi.se   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Oskarshamn Energi med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Managing Director – RC Hiss / TK Elevator

We are looking for a Managing Director to play an important role in the continuous development of RC Hiss. Technology that propels the world forward! RC Hiss was founded in 1977 as a family business and is since 2016 a part of Nordic Lift which in turn is a fully owned subsidiary of TK Elevator. RC Hiss provides services within installation, modernization and service of elevators and escalators with offices in Skövde, Trollhättan, Alingsås, Borås, Varberg and Halmstad, operating in the entire western part of Sweden. You can read more at: https://rchiss.se/  TK Elevator, with 50 000+ employees worldwide, has its origins as part of thyssenkrupp but is since a couple of years an independent company owned by investors. TK Elevator Sweden is part of TKE Nordics (Sweden, Norway, Denmark) which in turn is part of Market Cluster Greater Europe, which belongs to Europe-Africa region. TK Elevator is your comprehensive supplier when it comes to everything related to elevators and escalators. It designs and manufactures innovative products for new buildings, also modernizes and replaces existing equipment. TK Elevator digital solutions enhance accessibility and experience for you as a passenger, TKE European factories are powered by 100% green electricity, and its products contribute to reducing the carbon footprint of both buildings and cities. You can read more at: https://www.tkelevator.com/se-sv/ Are you an experienced manager with a hands-on attitude and a strategic mindset? Does the opportunity to develop a successful company while having the backing of an industry giant excite you? Then this is a position for you! Duties and Job responsibilities As the MD for RC Hiss you will be responsible for building, creating result and securing qualitative operations. You are expected to be a visible leader who works close to the operations and act as a bridge between TKE and RC Hiss. Your responsibility includes the entire RC Hiss organization and it’s operations; sales, finance, HR, larger tenders etc.  RC Hiss operates as an independent company with central support from TKE in areas such as HR, Finance and Administration. You are expected to be a humble leader with the ability to communicate effectively within RC Hiss and TKE, build trust and be visible in the organization. You should have the experience to work with change management and collaboration and the ability to read the market and competitors. Tracking the company’s sales/order intake and ensuring the correct reporting into TKE is of importance. You might get involved in larger tenders. Health and safety is a core value of TKE and RC Hiss and the MD is expected to be a role model to put health & safety as a first priority.  Build, Results, Effective and Qualitative operations will be your keywords. TKE is a KPI driven organization and as the MD for RC Hiss you are expected to continuously measure relevant KPIs and follow up and report on the outcome of your initiatives.  As the MD for RC Hiss you report directly to the CEO for TKE Sweden & Nordics. You will collaborate mainly with TKE’s other subsidiaries in Sweden and the TKE Sweden organization but also within the entire TKE organization.  Your main responsibilities include: Follow and lead the day-to-day operations of RC Hiss. Working with large tenders and sales. Supporting the management team and the entire RC Hiss organization. Develop and increase efficiency within the company. Find synergies between RC Hiss and the TKE group. Ensuring full compliance with the health and safety standards of TKE. About you You have an academic degree in a relevant field as well as +5 years of experience as an MD or a manager of a larger Business Unit. Additionally, you bring experience from the elevator market or similar markets, experience from product/service organizations and strong sales skills. You have experience from a managerial position and good written and spoken knowledge of Swedish and English. It is beneficial if you also have: Experience from a large international organization. Experience from leading geographically spread organizations. As a person, your core competences are: Relationship building – Builds contacts and maintains relationships Business minded – Focuses on costs, revenue, profits, markets and what can generate the highest return. Takes initiative – Initiates activities and achieves results. Leadership - Leads, motivates and provide others with the power required to achieve common goals.  Motivated - Actively seeks challenges and opportunities for development. Our offer At RC Hiss and TKE you will join a team with a friendly and professional atmosphere with a common goal to deliver top quality services.  Work place: RC Hiss headquarters located in Varberg. Expectation to be visible at all RC Hiss locations. Occasional travel to TKE headquarters in Stockholm. The company offers an attractive compensation and benefits package, including a company car, medical insurance, pension plan and fitness fund. Contact and application In this process the search is conducted in collaboration with HRM. If you have any questions about the position or the recruitment process, please contact Lars Anderberg at [email protected] or + 46 70 579 57 60, alternatively Albert L. Barnéus at [email protected] or +46 70 236 36 99. Apply by submitting your resume and cover letter via HRMs website.  Interviews will be held continuously and we recommend you submit your application as soon as possible.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
VD för kunds räkning

Vi söker dig som är: affärsdrivande entreprenör civilekonom med inriktning analys/finansiering el motsvarande med erfarenhet från inkasso/factoring el motsvarande till ett bolag med en stark styrelse och ägargrupp som vill göra en spännande tillväxtresa tillsammans med dig. Låter det intressant? Sänd in din CV och berätta kort om varför dessa få rader lockar dig, så tar vi kontakt och berättar mera. För frågor kontakta Patrik Petersson [email protected]+46 76 835 07 86och Anna Petersson [email protected]

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
VD/försäljningsansvarig till Elkington AB, Trosa

Bolaget har vuxit från tre till ca tio personer på lika många år och orderläget är starkt. Bolagets omsättning uppgår till ca SEK 40m och de stora kategorierna i produktsortimentet är mark-, golv-, väggluckor samt takluckor. Elkington tillhör sedan juni 2023 koncernen Bergman & Beving. Vi har ända sedan etableringen 1961 varit en stor leverantör av mark och golvluckor. Våra produkter föreskrivs av arkitekter och konstruktörer som uppskattar vår goda kvalitet samt våra anpassningsmöjligheter. Vilka är vi Vi är ett företag inom byggindustrin som strävar efter att skapa lönsam tillväxt genom innovativa lösningar och en stark närvaro på marknaden. För att möta våra tillväxtmål och säkerställa framgångsrik affärsutveckling söker vi nu en driven och erfaren VD/försäljningsansvarig. Ditt uppdrag I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse som VD/försäljningsansvarig på Elkington AB. Då vårt bolag är litet och vår organisation platt, är din förmåga att skapa trygghet och tillit samt vara en tydlig lagspelare viktig. Att utveckla och implementera strategier för rutiner och arbetssätt, försäljning och inköp både på strategisk och operativ nivå, kommer att vara avgörande för att skapa en lönsam tillväxt. Dina arbetsuppgifter innefattar bla; * Övergripande ansvar för verksamheten och rapporterar till bolagets styrelse * Att ansvara för försäljningsprocessen från planering till genomförande, inklusive prissättning, projektberäkningar och daglig försäljningsaktivitet. * Att optimera inköpsprocessen genom att identifiera och samarbeta med relevanta leverantörer och säkerställa effektiv prissättning och logistik. * Att utveckla och implementera rutiner för hantering av reklamationer och dokumentation. * Att driva utvecklingen av ekonomifunktionen och säkerställa noggrann ekonomirapportering. * Att ansvara för att maximera användningen av befintliga system. * Att leda, engagera och motivera teamet för att uppnå gemensamma mål. * Att utarbeta och implementera marknadsplaner för att stärka företagets position på marknaden. * Att tydliggöra och kommunicera företagets vision och strategi internt och externt. Vem är du? För tjänsten ser vi en bakgrund med goda resultat från liknande arbete inom bolags- och affärsutveckling. Du har en god förståelse för ekonomi och en förmåga att tolka och analysera ekonomisk rapportering. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av försäljning via det föreskrivna ledet inom byggindustrin Du är gymnasium/civilingenjör eller har annan utbildning som vi finner relevant. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper såsom affärsmässig, prestigelöshet, ödmjukhet och handlingskraft. Som ledare har du ett naturligt driv och du motiveras av lyfta medarbetare Du är inklduerande men också beslutsmässig och har strategisk och analytisk höjd med hög leveransförmåga. Förtroende och respekt är viktigt för dig i ditt samarbete och du är en god kommunikatör som skapar relationer såväl internt som externt. Kontaktperson I denna rekrytering samarbetar Elkington AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke, [email protected] 070-377 54 27. Välkommen med din ansökan! Vi bearbetar sökanden löpande.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
VD till Nybro Bostads AB & AB Nybro Brunn sökes

Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet. Vi är inne i en expansiv fas och arbetar med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering. Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Här finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. ARBETSUPPGIFTER Företagets nuvarande VD lämnar efter 10 år sin befattning för att gå i pension. Därmed söker vi hans efterträdare. Som VD för Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn ska du leda bolagen genom ett medvetet och aktivt agerande som samhällsbyggare inom Nybro kommun. Det innebär att du ska arbeta långsiktigt med helhetstänkande i nära samverkan med andra bolag och förvaltningar i kommunen samt det övriga samhället. Du har utifrån ägarnas riktlinjer det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolagen. Som stöd har du en ledningsgrupp med dina avdelningschefer där du löpande rapporterar till bolagens styrelser i vilken du också ingår. De övergripande målen fastställs i bolagens affärsplaner, som VD ansvarar du för att koncernen uppnår dessa mål. Det innebär bland annat ett stort fokus på utvecklingsarbete, ökad kundnöjdhet och trygghetsskapande insatser i våra bostadsområden. Vi vill att du är intresserad av att sätta dig in i bolagens historia såväl som deras framtid. VD-rollen innebär också att du är kulturbärare för hela bolagen och ansvarar för att skapa en bra arbetsmiljö och ett inkluderande och hållbart arbetsliv för medarbetarna. Du rapporterar direkt till styrelseordförande samt kommunchef och jämte din egen ledningsgrupp för bolagen, ingår du också i kommunens övergripande koncernledningsgrupp. Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat. Om du har erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare är detta meriterande, därtill vill vi att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Som ledare har du erfarenhet av att ha lett förändrings- och organisationsutveckling med goda resultat. Du har kunskap om ekonomi och förståelse för ekonomins betydelse i affärsutvecklingen som ett led i att kombinera samhällsnytta med affärsnytta. Du är en tydlig ledare som är kommunikativ och verkar för goda relationer och samarbete. Du förväntas också ha insikt om ledning och styrning av offentliga eller idéburna organisationer. Du har ett demokratiskt, tillitsbaserat och inkluderande ledarskap, med förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Du är ärlig, trygg och modig som person. Som ledare är du lyhörd, förtroendeingivande och med god förmåga till samarbete och att lyfta varje medarbetares styrkor. Du förväntas också vara strategisk, analytisk och ha förmåga till helhetssyn. Som person är du mål- och resultatorienterad, utvecklingsorienterad, engagerad och med hög arbetskapacitet. Du är öppen för att tänka nytt och har ett visionärt synsätt samtidigt som du har hög integritet och personlig stabilitet. Vi förutsätter att du gillar att vara i händelsernas centrum, i såväl med- som motvind. Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens och kommunens värderingar, detta är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Flytande svenska i tal och skrift samt B- körkort är ett krav. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.

12 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
VD till Nybro Bostads AB sökes.

Om tjänsten Företagets nuvarande VD lämnar efter 10 år sin befattning för att gå i pension. Därmed söker vi hans efterträdare.  Som VD för Nybro Bostads AB och AB Nybro Brunn ska du leda bolagen genom ett medvetet och aktivt agerande som samhällsbyggare inom Nybro kommun. Det innebär att du ska arbeta långsiktigt med helhetstänkande i nära samverkan med andra bolag och förvaltningar i kommunen samt det övriga samhället. Du har utifrån ägarnas riktlinjer det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla bolagen. Som stöd har du en ledningsgrupp med dina avdelningschefer där du löpande rapporterar till bolagens styrelser i vilken du också ingår. De övergripande målen fastställs i bolagens affärsplaner, som VD ansvarar du för att koncernen uppnår dessa mål. Det innebär bland annat ett stort fokus på utvecklingsarbete, ökad kundnöjdhet och trygghetsskapande insatser i våra bostadsområden. Vi vill att du är intresserad av att sätta dig in i bolagens historia såväl som deras framtid. VD-rollen innebär också att du är kulturbärare för hela bolagen och ansvarar för att skapa en bra arbetsmiljö och ett inkluderande och hållbart arbetsliv för medarbetarna. Du rapporterar direkt till styrelseordförande samt kommunchef och jämte din egen ledningsgrupp för bolagen, ingår du också i kommunens övergripande koncernledningsgrupp. Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av strategisk chefsposition med dokumenterat goda resultat. Om du har erfarenhet från fastighetsbranschen sedan tidigare är detta meriterande, därtill vill vi att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Som ledare har du erfarenhet av att ha lett förändrings- och organisationsutveckling med goda resultat. Du har kunskap om ekonomi och förståelse för ekonomins betydelse i affärsutvecklingen som ett led i att kombinera samhällsnytta med affärsnytta. Du är en tydlig ledare som är kommunikativ och verkar för goda relationer och samarbete. Du förväntas också ha insikt om ledning och styrning av offentliga eller idéburna organisationer. Du har ett demokratiskt, tillitsbaserat och inkluderande ledarskap, med förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Du är ärlig, trygg och modig som person. Som ledare är du lyhörd, förtroendeingivande och med god förmåga till samarbete och att lyfta varje medarbetares styrkor. Du förväntas också vara strategisk, analytisk och ha  förmåga till helhetssyn. Som person är du mål- och resultatorienterad, utvecklingsorienterad, engagerad och med hög arbetskapacitet. Du är öppen för att tänka nytt och har ett visionärt synsätt samtidigt som du har hög integritet och personlig stabilitet. Vi förutsätter att du gillar att vara i händelsernas centrum, i såväl med- som motvind. Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens och kommunens värderingar, detta är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Flytande svenska i tal och skrift samt B- körkort är ett krav. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.   Om arbetsgivaren Nybro Bostads AB grundades 1944, och är idag det största bostadsbolaget i Nybro kommun. Vi är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar cirka 2250 lägenheter samt, i AB Nybro Brunn, även de fastigheter där kommunen har verksamhet. Vi är inne i en expansiv fas och arbetar med både investeringar och verksamhetsutveckling. Vi medverkar i flera intressanta projekt och samarbetar inom exempelvis energi, miljö och digitalisering.  Vår verksamhetsidé är att vi skall främja efterfrågan på boende, förvaltning och vara aktiva i Nybro kommuns utveckling och vision. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Här finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. Läs mer här: http://www.nbab.se   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Nybro Bostads AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
VD till Nybro Energi AB sökes.

Om tjänsten Företagets nuvarande VD lämnar efter drygt 10 år på sin befattning för att gå i pension. Därmed söker vi hans efterträdare som i egenskap av VD för den aktuella bolagskoncernen, ska företräda Nybro Energi. Som VD för Nybro Energi förväntas du leda en vidareutveckling av koncernens verksamheter som redan nu ligger i framkant gällande utveckling och investering i ny teknik. Kommunen satsar fortsatt inför framtiden och Nybro Energikoncernen kommer som en leverantör av infrastruktur att spela en nyckelroll i kommunens framtida utveckling. Du rapporterar direkt till styrelseordförande samt kommunchef och förutom din egen ledningsgrupp på Nybro energi ingår du också i kommunens koncernledningsgrupp Placeringsort är Nybro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.   Kvalifikationer Stor vikt läggs vid ledarskapet. Som VD förväntas du vara en inspiratör för de anställda och samtidigt säkra en effektiv verksamhet och med en modern ledarstil  bidra till  lagandan och kulturskapandet i bolaget. Du har även en förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Den kommunikativa förmågan är viktig i relationerna till medarbetarna, styrelsen, företrädarna för kommunen och inte minst i relation till kunderna. Vi förväntar oss en VD som kan förena effektiv företagsledning med ett engagemang för kommunen, samhället och hållbarhet. Styrelsen är öppen för olika typer av inriktning hos tänkbara kandidater, meriterande är kunskap om energimarknaden/sektorn. VD:n kommer att vara en nyckelperson i Nybro kommuns samt bolagets framtida utveckling. Den person vi söker ska i så stor utsträckning som möjligt stämma överens med nedanstående beskrivning: Goda ledaregenskaper som har bekräftats i tidigare chefserfarenheter God förmåga att kommunicera med involverade intressenter Stark drivkraft Nätverks- och kommunikationsinriktad God förståelse för ekonomiska samband God teknisk förståelse Analytisk och strukturerad Lämplig utbildningbakgrund för uppdraget, sannolikt teknisk Flytande nivå på svenska språket i tal och skrift God nivå på engelska språket i tal och skrift Innehar B- körkort Som person är du ödmjuk, lyhörd och prestigelös med förmåga att skapa engagemang och att vara en kulturbyggande företrädare för organisationens och kommunens värderingar, detta är en stark drivkraft för dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bakgrundskontroll kommer genomföras. Vi verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier, och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.   Om arbetsgivaren Nybro Energi – en del av framtiden! Vi skapar förutsättningar för morgondagens energilösningar. Vi är också ett kommunalt bolag som har i uppgift att arbeta för kommunens och regionens bästa. Vårt uppdrag är att erbjuda elhandel till kunder i hela Sverige, samtidigt som vi ska tillhandahålla fiberanslutning, fjärrvärme, elnät samt vatten och avlopp till stora delar av Nybro kommun. Vi producerar el som motsvarar en fjärdedel av elförbrukningen i Nybro kommun. Bolagen inom Nybro Energi omsätter omkring 420 miljoner kronor och har cirka 70 anställda. Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro. Här finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. Läs mer: https://nybroenergi.se/   Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar Nybro Energi med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected] Välkommen med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024