Business controller

Sök bland 98 lediga jobb som Business controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Business controller till Kiruna eller Gällivare

Arbetsbeskrivning En spännande möjlighet för dig som vill vara en del av ett etablerat och stabilt företag och arbeta nära den operativa, kommersiella och strategiska utvecklingen. Hesselberg Maskin fortsätter att växa och vi söker nu en driven och erfaren Business Controller som vill vara med på tillväxtresan och utveckla Hesselbergs verksamhet i Kiruna vidare. Som Business Controller kommer du att spela en nyckelroll i ekonomisk styrning och strategisk utveckling. Du kommer att vara ansvarig för månatlig rapportering och analys, prognos- och budgetarbete samt stödja projektstyrningen. Vidare kommer du att delta i revision och årsbokslut, samt vara involverad i utvecklingen av rutiner och processer. I rollen kommer du att vara en del av, och samarbeta nära med, vårt erfarna redovisningsteam i Norge för att framställa, analysera och presentera beslutsunderlag för ledarna inom organisationen. Din roll kommer att vara avgörande för vår fortsatta tillväxt och framgång. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du innehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande kompetens genom betydande och relevant arbetslivserfarenhet. Vi ser att du har minst fem års erfarenhet från liknande befattningar, såsom controller, revisor eller inom bokföring. Som person ser vi att du är noggrann, ansvarsfull och snabblärd. Du har en analytisk natur och är nyfiken av dig. Att vara proaktiv och ta initiativ till förbättring och utveckling är viktigt för dig. Du är skicklig på att bygga relationer och samarbeta med andra. Utöver detta är det meriterande om du besitter ett affärssinne och har erfarenhet av affärsutveckling, samt en stark förståelse för ekonomi och finansiell rapportering. Att kunna bygga och upprätthålla relationer samt att effektivt samarbeta med olika intressenter är också mycket värdefullt. En praktisk och prestigelös inställning är avgörande för att lyckas i rollen som Business Controller. Placeringsorten för tjänsten kommer att vara Kiruna eller Gällivare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med engagerade medarbetare som har en stark drivkraft att utveckla verksamheten. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Johnny Sejsing ([email protected]) rekryteringskonsult på Randstad. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Hesselberg Maskin. Sista ansökningsdag är 2024-06-03 men vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag.  Ansvarsområden Månadsrapportering och analys Prognos- och budgetarbete Stödja och följa upp projektstyrning i samarbete med projektledare Utarbeta och presentera finansiella analyser och data i Excel och Power BI Bidra vid revision och årsbokslut Bidra till utveckling av rutiner och processer i verksamheten Assistera CFO och teamet med löpande uppgifter Ad hoc-uppgifter som naturligt hör till tjänsten Kvalifikationer Krav: Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande kompetensnivå genom gedigen relevant arbetslivserfarenhet. Minimum 5 års erfarenhet inom controller, revisor, eller bokföring Gedigen erfarenhet av MS Excel Mycket god data och systemvana Svenska Engelska Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i ERP System, gärna Navision Erfarenhet av att arbeta med Power BI Om företaget Hesselberg Maskin AB Hesselberg maskin AB ingår i Sigurd Hesselberg Group AS som funnits sedan 1897 i Norge. Verksamheten i Sverige är huvudsakligen inom och mot gruvnäringen som maskin- och serviceleverantör, men även mot övriga entreprenadkunder med service och underhåll. Hesselbergkoncernen Norge och Sverige har idag över 300 anställda och är en norskägd koncern med solid ekonomi och verksamhet på flera marknader. Vi är en stolt leverantör av Komatsu gruv –och entreprenadmaskiner. Sedan ett par år tillbaka har vi verksamhet i Sverige på orterna Kiruna, Gällivare, Svappavaara och Pajala.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Business Controller - Forsmarks Kraftgrupp

Företagsbeskrivning Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Läs gärna mer om Forsmark på vår https://karnkraft.vattenfall.se/forsmark Jobbeskrivning Är du en trygg och motiverad Business Controller? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det på Forsmarks kraftgrupp AB. Vi arbetar tillsammans för att göra Sverige fossilfritt inom en generation. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Låter det intressant? Nu söker vi en business controller till ekonomienheten på Forsmarks Kraftgrupp. Om jobbet Enheten ekonomi ingår i avdelningen Affärsstöd tillsammans med inköp, administration och IT. Som business controller kommer du få en nyckelroll där du arbetar med specifika avdelningar på Forsmarks Kraftgrupp. Du kommer arbeta tätt tillsammans med avdelnings-, enhet- och gruppchefer och verka i avdelningarnas ledningsgrupper och planera verksamheten ur ett ekonomiskt perspektiv. Dina arbetsuppgifter Driva, analysera och utvärdera plan-, prognos-, och löpande uppföljningsarbete Säkerställa en väl fungerande operativ styrning och uppföljning av avdelningens ekonomi Vara stöd till ledningsgruppen och övriga intressenter inom befattningen Arbeta med ständiga förbättringar och driva införande av nya arbetssätt som bidrar till att utveckla verksamheten Kravspecifikation För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande och skapar de förutsättningar du behöver för att självständigt kunna driva ditt arbete framåt och nå resultat. Du är noggrann och arbetar strukturerat med fokus på kvalitet. Som person är du trygg i dig själv och i din yrkesroll. Du har en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer och är samtidigt vara tydlig i kommunikationen med chefer och ledningsgrupper om vad som förväntas i olika sammanhang. Vi ser gärna att du har En akademisk examen med inriktning ekonomi, alternativt likvärdig utbildning Relevant arbetslivserfarenhet, gärna från industritekniskt verksamhet, vilket har gett dig en god förståelse för arbetets karaktär är meriterande. Goda datakunskaper och vana att arbeta i Office-paketet och SAP I den här tjänsten är det viktigt att du utrycker dig väl på svenska både i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef Daniel Ottosson tfn 076-801 89 35 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Agnes Jansson tfn 070-295 67 43 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Hans Lindqvist, Ledarna – Christer Gustafsson, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Jeanette Manfredsson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Välkommen med din ansökan senast den 5 juni. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbete tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/se/jobba-med-oss/ Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Business Controller to H&M Assortment

H&M Assortment is where we design and develop our fashion collections for a wide variety of customers all over the world. At Assortment you will be a part of a mixed team consisting of designers, pattern makers, product developers and planners, all working together to create the best customer offer while at the same time influencing H&M on a global scale. Sounds like fun? It is! As a Business Controller, you will play a key role in generating sustainable sales growth and profitability for your area of responsibility on short- and long term. Through commercial analysis on sales, customer behaviour and market trends you will take business-minded decisions and implement actions based on your analysis. Together with your team you will lead the development of our global assortment by maximizing sales and profit as well as our customer offer by using a combination of global strength and local relevance. Through informal leadership you will communicate your insights in a clear, inspiring and simple way. You will mentor and lead your team towards our purpose and set goals. As a person we believe that you are a communicative and engaging team player with a genuine passion for growing businesses and creating results. You have a self-going personality with a strong sense of responsibility and drive. You like to take on challenges and thrives in an entrepreneurial setting and constantly changing environment. Key Responsibilities: Optimize sustainable sales growth and profitability with the right quantity, the right timing, at the right place and at the best price Participate in defining vision, strategy, goals and timeline together with the team leader Supporting the team with buying follow-up securing the right assortment mix and volumes Performing ongoing sales analysis and identify future potential and risk Short- and long-term actions constantly optimizing the assortment and planning going forward Take responsibility for the controlling and secure the balance between top-down vs. bottom-up perspective Qualifications To be successful in the role as Business Controller, we believe you have a natural curious mindset and at work you are constantly looking for possibilities to develop new growth and more efficient ways of working. You enjoy working strategically with developing our business as well as working hands on analysing numbers. You see patterns in our data, and you act and communicate with impact. What you need to succeed: A degree in business, engineering or equivalent area Strong analytical skills and the ability to turn your analysis into actions Leadership ability and a strategic mindset Salesmanship and the ability to identify what our customers want Experience within e-commerce is meritorious Great communication skills Fluent in English, both written and verbally Additional information This is a fulltime permanent position based in our office in Stockholm, Sweden reporting to Division Controller or Regional Controller. You don’t have to live in Sweden already, we welcome applications from all parts of the world and offer relocation support if needed. Apply by sending in your CV in English as soon as possible. Due to data policies, we only accept applications through career page. Since this is an open application, we are not recruiting for a specific role or department. Instead, we are looking to connect with you to find out if there are any roles that are opening in the near future that may suit your profile. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount card, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity & Other Stories is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Business Controller till framtida uppdrag

Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg.  Om tjänsten Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer. Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära bland annat: -Ansvar över budget, rapportering och analys. -Rapportering och nära samarbete med verksamhetens chefer i team. -Driva ekonomiska processer och redovisa resultat. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande. Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande. Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig! Viktigt för tjänsten är att: -Du har en högskoleexamen inom ekonomi -Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt. -Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan! Controller | Business | Controlling | Budget | Analys | Prognos | Göteborg | Adecco

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Bano PreFab AB söker ny Business Controller.

Brinner du för att leverera finansiella rapporter med hög kvalitet? Då kan du vara vår nya Business Controller. Bano Group är en marknadsledande aktör inom specialanpassade produkter och tjänster för hälsovården och nyproduktion. Vi expanderar nu från Skandinavien till Europa. Vill du vara med på den resan? I rollen som business controller ansvarar du för att leverera praktisk ekonomisk information inom hela koncernen, med tyngdpunkt blir på vårt affärsområde Bano PreFab som producerar prefabricerade badrumsmoduler för nyproduktion. Har du en gedigen förståelse för redovisning och är du intresserad av att utveckla dina affärskunskaper? Här kommer du att arbeta nära ledningen och med vår ekonomiavdelning och få goda möjligheter att utvecklas vidare. Tjänsten kräver att du kan kommunicera på svenska eller norska samt engelska. Tjänsten kommer att vara placerad på Bano Prefabs anläggning i Töcksfors, alternativ på vårt kontor i Oslo. Tjänsten kommer att kräva en del resor mellan våra orter. Tjänsten kräver att du har en utbildning inom ekonomi och ekonomi på kandidatnivå eller högre, och minst 3 års erfarenhet av en controllerroll. Har du dessutom ett analytiskt sinne, god affärsförståelse och gillar system och struktur är vi säkra på att du är rätt kandidat för oss! Vi inom Bano Group är ett passionerat gäng som är stolta över att leverera kvalitet. Du får ta del av en fantastisk professionell miljö med härliga kollegor som vill stötta och hjälpa dig. Du får en omväxlande arbetsvecka, nära kontakt med ledningen, och möjlighet att ta del av en spännande resa i ett ambitiöst företag. Bano Group, som består av företagen Bano, Bano Life och Bano Prefab, har över 20 års erfarenhet inom hälso-, badrums- och hjälpmedelssektorn. Alla företag (och våra 200 anställda) arbetar för att underlätta för personer med nedsatt rörlighet att leva ett självständigt och värdigt liv. Bano gör badrumslösningar för institutioner, Bano Life levererar hjälpmedel till privatpersoner och Bano Prefab skapar framtidens badrum med prefabricerade badrum i betongkabiner. Tillsammans gör vi skillnad i människors vardag – en vardag i taget. Kontaktperson för tjänsten är Per Jorem, rekryterare på Headvisor Per Jorem som kan nås på +47 40 021 560 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är söndag den 2 juni. Vänta inte med att skicka din ansökan, då tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Din ansökan ska innehållande både CV och personligt brev. Skicka ansökan med ”Ansökan Business Controller” i ämnesfältet på e-post till [email protected] och Poul Reumert HR Manager Bano PreFab AB på [email protected].

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Finance Business Partner

This is us At Qinshift we’re committed to making real impact. With us you’re working with teams of tech focused peers who thrive with creative thinking and dedication to learning and improvement. Here, you’ll be an important part of our community, where we actively encourage you to bring thoughts and ideas to the table. If this resonates with you and you're interested in this position we would be delighted to talk to you. This is the job As a Finance Business Partner at Qinshift, your key responsibilities are to provide full support to the business operations in Sweden which includes Financial Planning, Analysis and Compliance. The role is vital in creating and implementing the organization's financial strategies, leading significant financial projects and presenting financial insights to senior leadership for informed decision-making. Whilst also making sure that we’re aligned with everything from tax filing, insurance policies and procurement procedures according to Swedish rules and regulations. Since Qinshift is a tech-consultancy company you will work with both local and international stakeholders where you will create and foster collaborative relationships. Your daily tasks will span from tasks such as analytics of consultant hours to ensuring that the monthly and yearly reports are completed in a timely fashion. You will cooperate with a remote Center of Excellence and Business/Finance team within the international structure of Qinshift. At a local level you will work closely with the local management for Sweden. This is you We believe that you have been working in similar roles and that you have an extensive experience within the field of financial planning and analytics. With your background from high-level strategic roles; you ensure accuracy, consistency, and financially regarding everything from budgeting, forecasting, to timely global financial reports. Whilst also making sure that obligatory tasks like tax filing are performed and adhere to local legislation that we’re aligned with insurance policies. You’re used to communicating with both internal and external stakeholders at different levels. You consider yourself to have a strong knowledge of financial regulations, risk management and compliance and how to analyse, solve and act regarding decision-making. You’re used to working with different ERP-systems and you consider yourself to be very well-versed in Excel. With your background in similar roles, you’re experienced in organizing both a Procure to Pay process but also an Order to Cash process that’s in line with the organization’s policies. Whilst also being experienced in foreign exchange and how that can impact both revenue and invoicing. For this role you need to be comfortable in both Swedish and English, written and spoken and we believe that you have a relevant university degree in Finance, Economics, or a similar field. What awaits you at Qinshift? Through our values, Better Minds, Bolder Ideas and Bigger Hearts, we strive to provide you with the tools, the autonomy, the trust, and assistance you need to excel. Enjoy benefits like private health insurance, well-being programs, flexible and hybrid work models, laptops and gear, trainings, language classes, social events, great offices, and more. We take pride in the diverse skills and character of our teams, welcoming everyone to apply and contribute to our collective strength. We process the applications on an ongoing basis, which could mean that the process ends before the final application date, so don't wait to apply.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Produktions controller

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kortfattat Uppföljning och analys av resultat och KPIer tillsammans med produktionschefer Investeringskalkyler och andra lönsamhetsberäkningar Årliga produktkalkyler Prognosarbete Framtagning av rapporter och KPIer Process ansvarig för processer inom Controlling och därmed även initierar och utvecklar/förbättrar processer och rutiner System- och masterdata i form av internredovisning, fördelnings mallar mm Deltar i boksluts processen som business controller   Vem är du? Drivs du av utveckling, effektivisering och vill vara med på en förändrings resa? Då har våran kund en intressant tjänst att erbjuda i Katrineholm. Våran kund behöver förstärka sin organisation med en produktions controller. Vi söker dig som är civilekonom med några års erfarenhet av kvalificerat analys- och utredningsarbete i företagsekonomiska frågor. Du talar och skriver svenska och engelska utan hinder. Du är en mycket god excel-användare och kan hantera stora mängder data.   För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk och strukturerad med ett högt eget driv. Du är en lagspelare men också bra på att arbeta självständigt. Du är van vid att leverera med kvalitet på utsatta deadlines. Du är nyfiken och drivs av att vilja jobba med ständiga förbättringar. Du har en god förmåga att kommunicera och engagera. Vi erbjuder Dig ett utvecklande arbete i en stimulerande arbetsmiljö och med goda möjligheter till egen kompetensutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer, så välkommen med din ansökan redan idag! Varaktighet, villkor Tjänsten börjar som inhyrd för att sedan övergå till en fast anställning hos kund om det känns rätt för alla parter. Låter det här intressant? Ansök redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen   Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Peter Bogdanov på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 0150-409701.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Business Analyst med inriktning på Schema, tid och lön

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Payroll Solutions arbetar med att förvalta och utveckla kundens Schema, lön och tidssystem och tillhörande tjänster. Deras driftmiljö består i dagsläget av ett flertal standardsystem både On premise och SaaS samt integrationer mellan dessa. De har en ambition att ständigt med att förändra och förbättra hur information flödar mellan system. Just nu pågår många spännande aktiviteter i digitaliseringens spår och därför behöver gruppen förstärka med ytterligare en Business Analyst. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kommer att bestå av bl.a. förvaltning av våra applikationsområden, verksamhetsutveckling, kravarbete för b.la. integrationsutveckling kopplat till schema, lön och tidssystem. Du kommer ha en nära dialog med både mottagande, sändande verksamhet, leverantörer och ansvariga för IT-lösningar för att säkerställa kvalité i leverans. Du kommer att ha en viktig roll i ett flertal leveransprojekt med syfte att möjliggöra affärsmässiga förflyttningar inom kunden. Din profil Krav: • Djup kunskap inom schema, tid och löneområdet • Kunskap om applikationen HR-plus och Workday eller motsvarande Lön/HR system • Erfarenhet av både On Prem och Saas-lösningar • Erfarenhet från att leda/koordinera utvecklingsarbete samt erfarenhet av kravhantering och verktyg • Erfarenhet av krav-och mappningsarbete för integrationsutveckling • Erfarenhet av applikationsutveckling med agil metodik • Svenska och engelska i tal och skrift Vi värderar vi dina personliga egenskaper högt. Du är noggrann, analytisk och strukturerad, samtidigt som du inspireras av flexibilitet och oväntade utmaningar. Du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper till personer i din närhet. För att trivas i denna roll är du även en person som är praktiskt lagd, och har tidigare erfarenhet av schema, tid och lönesystem och har vana av krav-och mappningsarbete för integrationer inom området.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Business Controller med kreativ ådra

Är du vass i Excel och bygger mallar för budget och rapportering? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Vindex söker nu en Business Controller för ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå i minst tre månader. Som Business Controller kommer du spela en nyckelroll i utvecklingen av bolagets finansiella analyser. Placering: Centrala Stockholm Huvudsakliga arbetsuppgifter Utveckla bolagets struktur för finansiella analyser Analys- och prognosarbete Delaktig i implementering av nya system Ad hoc analyser Förbereda och presentera finansiella rapporter Kvalifikationer och personliga egenskaper För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet som Business Controller eller liknande roller. För att lyckas i den här rollen behöver du ett genuint intresse för programmering och mycket goda kunskaper i Excel. Har du dessutom arbetat i ERP-system eller BI verktyg är det meriterande. Du kommunicerar även flytande på engelska, i tal och skrift. Vi söker dig som är en riktig problemlösare och har förmågan att identifiera förbättringsområden. Du har ett analytiskt tänk och ett öga för detaljer som leder till bolagets fortsatta utveckling. Till sist tror vi att du samarbetar väl med dina kollegor och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter! Sök rollen idag! Kan denna roll vara något för dig? Vid intresse, skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer MNBC2596. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Melina Nilsson ([email protected], 076-209 99 20) vid fler frågor kring rollen. Vad vi erbjuder Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som Business Controller? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Interim Business Controller till stor koncern i Göteborg

Vill du vara del avett företag i stor tillväxt där din kompetens kommer vara extremt värdefull för företaget och du kommer spela en viktig roll i dess tillväxtresa? Då är detta uppdraget för dig! Var? GöteborgNär? OmgåendeAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting Om vår kund Vår kund är en internationell koncern som är en av de största inom sitt område i Europa. Detta företag expanderar nu ytterligare och söker någon som vill vara en del av denna tillväxtresa. Här välkomnas du till ett drivet och engagerat team som värnar om alla medarbetare. Du får chansen att komma in i ett avgörande skede där du ochdin kompetens verkligen behövs. Om Rollen: Vår kund söker en senior Business Controller för ett uppdrag på cirka 6 månader. De erbjuder en varierad roll där det är av största vikt att du är analytisk och strukturerad, samt alltid arbetar för att hitta förbättringsområden och sätt att effektivisera processer och rutiner. Du bör även vara systemintresserad och kommer att arbeta i SAP samt Excel. Arbetsuppgifter: Försäljningsrapporter, Marginalrapporter, Lagerrapporter P&L per butik Budget & Prognos Bokslut, avvikelserapporter, balansrapporter Deklarationer Kick-back hantering, bonusavtal, analyser Vem är du? Du har flera års erfarenhet som Business Controller men har även bakgrund inom redovisning och är öppen för att även arbeta med sådana delar.Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete och som person tar du ledarskap i allt du gör. Du bör ha vana av att arbeta i en internationell miljö och har mycket goda systemkunskaper. Du uppskattar att ta itu med långsiktiga, komplicerade och svåra frågor samtidigt som du förstår att de små frågorna också väger tungt. Krav: Gedigen erfarenhet inom Business Controlling samt redovisning Mycket goda kunskaper i SAP och Excel Problemlösande Analytisk Noggrann Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Klara Hägg på [email protected] eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan! Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024