Chefssekreterare

Sök bland 18 lediga jobb som Chefssekreterare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta med en rad olika kontorsserviceuppgifter hos en av våra kunder, som också är en myndighet. Som serviceassistent kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa att arbetsplatsen fungerar effektivt och problemfritt. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta i en roll där du får hjälpa andra och bidra till en positiv arbetsmiljö. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Tillsyn av mötesrum och ommöbleringar Uppackning och påfyllning av fruktkorgar, papper samt felavhjälpning av kontorsutrustning Hantering av post, paket och budleveranser Hantera ärenden och felanmälningar i digitala system Iordningställande av rum för möten och andra aktiviteter Gods- och möbelhantering Kvalifikationer Gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet från serviceyrke Körkort (B) och truckkort i förekommande fall Erfarenhet av kontorsservice eller liknande arbetsuppgifter God datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala system Utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att arbeta självständigt Serviceinriktad och lösningsorienterad attityd Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Erfaren assistent - ge kvalificerat stöd åt den politiska ledningen

Departementsledningen, Försvarsdepartementet  Vill du arbeta i händelsernas centrum avseende svensk och internationell försvars- och säkerhetspolitik? Försvarsdepartementet utvecklar verksamheten utifrån det förändrade omvärldsläget och Sveriges medlemskapsansökan till Nato. Som medarbetare hos oss erbjuder vi en central roll där du framförallt bistår departementets statssekreterare och där din vardag präglas av samordning och många kontaktytor. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Arbetet som assistent innebär att du kommer att leverera ett omfattande administrativt stöd av hög kvalitet till ett av departementets statsråd. Som assistent ingår du i departementets administrativa nätverk och arbetar nära andra assistenter i frågor som rör utveckling och effektivisering av departementets administrativa rutiner och processer. Du har ett nära samarbete med övriga statsråds- och statssekreterarassistenter i den politiska ledningen och du har ett andrahandsansvar vid semesterperioder. Arbetet innebär därmed många kontaktytor, både internt i Regeringskansliet och externt. Med gott omdöme och hög integritet utför du ett betydelsefullt arbete som bidrar till Sveriges utveckling.  Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Du har gymnasieutbildning samt längre erfarenhet av kvalificerat sekreterar- eller administratörs arbete från statlig verksamhet, exempelvis som GD-assistent. Du uttrycker dig väl, både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska och har mycket goda kunskaper inom SharePoint/DHS  och Microsoft Office-paketets olika delar samt kalenderadministration i Outlook. Har du tidigare erfarenhet Palasso eller Proceedo är det meriterande. Vi ser gärna att du har högt säkerhetstänk och sedan tidigare har erfarenhet av att bedöma, hantera och arbeta med känslig information. Dina egenskaper För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och kunna hantera oförutsedda händelser samt ha en förmåga att tidvis kunna klara högt tempo under tidspress. Du drivs av att ge god service och det är en självklarhet för dig att samarbeta och bidra till att verksamheten löper på smidigt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer kvalitén genom att arbeta strukturerat och vara noggrann, samt visar gott omdöme och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder är du välkommen att kontakta Petra Lärke som är stabschef. Du kan också kontakta Johan Olsson som är HR-ansvarig. Fackliga kontaktpersoner är Karina Åbom-Engberg, ST samt Katja Wahlsten, SACO. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 juni 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Försvarsdepartementet ansvarar för frågor om Sveriges militära försvar samt samordning av det civila försvaret och samhällets krisberedskap.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Executive Assistant

Executive Assistant Are you a seasoned Executive Assistant looking to broaden your experiences? This is a unique opportunity for you who are structured, creative and wholeheartedly service minded to make an impact at one of the largest industrial projects currently under construction in Europe. Be part of the coordination of a project that stands out from the crowd! We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Executive Assistant to join our Facility & EPC team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. What you will do Your work will be twofold. As Executive Assistant to the Sr. Director of Facility & EPC you will act as the right hand of the Sr. Director of Facility & EPC, supporting them in their day to day work. You will also act as Function Coordinator. This role includes the gathering and presentation of important metrics, packaging them in a qualitative and descriptive way, as well as Sharepoint management. You will also set up function meetings, support in event coordination and similar activities. Your responsibilitie s will include: - Scheduling and managing the calendar for Sr. Director of Facility & EPC, identifying clashes as well as acting as a first point of contact between them and other stakeholders and functions - Schedule and manage travels, event coordination and expense reporting for Sr. Director of Facility & EPC - Take notes and identify need for follow up in meetings of a large variety - Facilitate monthly all hands meetings for the Facility & EPC function, collecting relevant data as well as making sure it is presentable in an informative way - Take charge of the function Sharepoint, keeping it up to date and with relevant information - Assist with various tasks such as seating plans, Powerpoint presentations Skills & Requirements As a person you are a team player with a high level of discretion and decision making ability. You are detail oriented and highly structured in your work and are able to prioritise between tasks as needed. You have a proven track record of keeping deadlines, and thrive in an environment where you independently can set up your work. We also believe that you have: - Minimum 2-5 years of experience in a similar coordinating role - Excellent knowledge in office package, including presentation tools - Previous experiences from the construction industry is strongly preferred - Excellent English, both spoken and written, is required for this position. Swedish is meritorious but not required. Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

14 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Kvalificerad administratör med intresse för utveckling

Ser du dig som en god och erfaren administratör, som vill utvecklas i din yrkesroll? Om du gillar att både planera och organisera samtidigt som du är skicklig på att sammanställa texter och göra presentationer, så är det dig vi letar efter. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb på en arbetsplats som befinner sig mitt i samhällsdebatten. Om tjänsten Avdelningsadministratören är i första hand ett stöd till avdelningschefen, även om stöd till avdelningen i övrigt också ingår. Som avdelningsadministratör kommer du arbeta med omväxlande administrativa uppgifter som är både mindre och mer omfattande och som ofta har ett snabbt inflöde. Tjänsten innebär både självständigt arbete och samarbete med andra. Centralt i rollen är att skapa struktur och ordning så att avdelningschefens vardag fungerar smidigt. I det ingår bland annat att planera och strukturera avdelningschefens kalender, att hantera mejl och att planera avdelningens gemensamma möten. Bland uppgifterna ingår också att boka lokaler, resor och konferenser samt att skriva mötesprotokoll. Utöver de administrativa sysslorna förväntas du också kunna sammanställa texter och sätta ihop egna presentationer med bilder i Powerpoint. Det kan handla om material till konferenser och presentationer som avdelningschefen genomför. Det kan också handla om underlag som ska skickas från avdelningen till andra delar av myndigheten. Du behöver kunna sätta dig in i sakfrågor på ett övergripande sätt och ha en god kommunikativ förmåga. Det finns möjligheter att växa i rollen, så att du kan komma med egna förslag om hur arbetet kan utvecklas. Du kommer att behöva ta många kontakter både internt och externt, så det är viktigt att vara trygg i att företräda både avdelningschefen och myndigheten. Tjänsten är placerad på avdelningen Utveckling av hälso- och sjukvården på systemnivå. Avdelningen består av fem olika enheter inom e-hälsa och informatik, klassifikationer och terminologi, tillgänglighet och kompetensförsörjning, patientsäkerhet och kapacitetsplanering samt nära vård. Om dig Då du kommer ha många kontaktytor både internt och externt vill vi att du har ett professionellt, positivt och prestigelöst förhållningssätt, och kan samarbeta och skapa goda relationer. Du brinner för att skapa struktur och kan jobba både effektivt och långsiktigt. Du arbetar självständigt och kan hantera många uppgifter samtidigt. Du trivs med att ta ansvar, är bra på att ta egna initiativ och vågar fatta egna beslut. Det är viktigt att du är noggrann, stresstålig och en god kommunikatör. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har • eftergymnasial samhällsvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som myndigheten anser vara relevant • aktuell och flerårig erfarenhet av att arbeta i en liknande serviceinriktad och administrativ roll där du har stöttat chef och vid behov medarbetare • vana vid att i ditt arbete skapa tydlig struktur och göra en effektiv planering för dig själv och andra • mycket goda kunskaper i MS Office (Outlook, Powerpoint, Word och Excel) och vana att arbeta i administrativa stödsystem • vana vid att sammanställa texter, skriva protokoll och göra bilder i Powerpoint • har god vana vid att företräda gentemot externa parter • god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt • goda kunskaper i svenska. Det är meriterande om du har • erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet • erfarenhet av arbete med direkt administrativt stöd till chef (till exempel som chefsadministratör, chefssekreterare). Bra att veta Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Din tjänstetitel blir administratör och din placering är på avdelningen för utveckling av hälso- och sjukvården på systemnivå, enheten för avdelningschefens stöd. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta.  Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Mattias Fredricson på [email protected] Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Marie Hansson på [email protected]. Facklig företrädare för SACO, Carl-Erik Flodmark, nås på telefonnummer 075-247 30 00. Representanter för ST/OFR nås på [email protected] Har du skyddade personuppgifter? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 23 maj 2024.

13 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Ledningssekreterare till universitetsledningen

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Vi söker nu en ledningssekreterare till enheten Koordinering och Ledningsstöd som ger ledningsstöd till tre av myndighetens ledningspersoner; en prorektor och två vicerektorer. Som ledningssekreterare kommer du särskilt ansvara för att: • Administrera ledningspersonernas kalendrar. • Koordinera, planera och boka in möten, resor och event. • Skapa presentationsmaterial och underlag. • Fungera som ett stöd i administrationen av beslutsmöten. • Tillhandahålla allmänt administrativt stöd. Vi erbjuder • En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap för en hållbar framtid. • Engagerade kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö. • En statlig anställning med goda arbetsvillkor. Läs mer om våra förmåner här. Kvalifikationer • Akademisk utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten, eller motsvarande förvärvad erfarenhet som bedöms som likvärdig. • Vilja att serva andra. • Förmåga att arbeta självständigt och effektivt. • Förmåga att hantera konfidentiell information på ett professionellt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Omfattning och ort Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsättning av tjänst sker enligt överenskommelse. Ytterligare information För ytterligare information är du välkommen att kontakta vicerektor Sara Thorgren, 0920–492342, [email protected] eller avdelningschef Mikael Öqvist, 0920-493228, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 [email protected]  OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 3 juni 2024 Referensnummer: 2056-2024

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Chefsassistent

Om kundenKunden är en stor koncern som tar fram egna produkter, övrig information är konfidentiell. Mer information ges vid intervjutillfälle. Om tjänstenSom Chefsassistent kommer du arbeta inom ett brett spann av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter i nära samarbete med chefer. Vanligt förekommande uppgifter i denna roll är exempelvis: Mötesplanering Koordinera konferenser Uppföljning av aktiviteter och beslut, förberedelse och planering av workshops Reseplanering, reseräkningar, tidredovisning Inköp, fakturahantering Förbereda och administrera beslutsmöten inom inköpsfunktionen Arbetet innebär också support till planeringen av möten och aktiviteter, ekonomisk uppföljning och prognostisering samt avdelningens rapportering Administration kring bolagsrelaterade frågor Sharepointadministration Mailutskick Stötta övriga chefer och assistenter i mån av tid Förbereda inför nyanställda medarbetare Kontorsansvar I rollen som chefsassistent kommer du även ingå i assistentteamet där ni har ett tätt samarbete och supportar varandra. Din kompetensVi tror att du som söker har en lämplig utbildning och några års arbetslivserfarenhet, fördelaktigt somassistent eller administratör. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift gärna på affärsnivå och vi förutsätter att du är en van datoranvändare som har lätt att sätta dig in i nya affärssystem. B-körkort är ett krav. Vi söker dig som trivs i ett självständigt arbete med stort fokus på service, tycker om att driva utveckling framåt, är van att hantera många olika saker samtidigt och arbeta mot deadlines. Rollen ställer höga krav på struktur och ordning och reda, men förutom det tror vi att du har mycket positiv energi och bidrar med ett brinnande engagemang i de uppgifter du ställs inför. Övrigt Lön: Fast månadslönOmfattning: HeltidStart: OmgåendePlaceringsort: Huskvarna, Stensholm Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om ossVår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet. Dagens nyexaminerade talang – morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig – idag och imorgon.

10 maj 2024
Sista ansökan:
27 oktober 2024
Chefsadministratör till stiftskansliet i Lund

Lunds stift är ett av Svenska kyrkans tretton stift. Biskop sedan 2014 är Johan Tyrberg. I stiftet, som omfattar Skåne och Blekinge, finns 106 församlingar och fler än 500 kyrkor. Stiftskansliets uppgift är att stödja och stimulera församlingsverksamheten, samt förvalta stiftets jord, skog och fonder. Högsta beslutande organ är stiftsfullmäktige. Stiftsstyrelsen och egendomsnämnden är de verkställande organen. Genom domkapitlet prövas om beslut är fattade enligt kyrkoordningen.  Lunds stiftskansli söker Chefsadministratör Då vår nuvarande chefsadministratör går vidare till nya utmaningar söker vi nu hennes efterträdare. Du kommer få möjlighet att arbeta i en bred tjänst tillsammans med trevliga kollegor på stiftskansliet som ligger beläget mitt i centrala Lund. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar olika slags kompetensutveckling. Vi erbjuder flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Arbetsuppgifter Som chefsadministratör ingår du i direktorsenheten där du stöttar stiftsdirektorn i planering, förberedelser och genomförande av olika aktiviteter och åtgärder. Du ansvarar för förberedelser inför sammanträden med stiftsstyrelsens arbetsutskott, stiftsstyrelsen och stiftsfullmäktige och för protokoll vid dess sammanträde.  Du är därutöver behjälplig med korrekturläsning och uppdatering av olika register. I arbetet ingår också diarieföring samt andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på stiftskansliet. Kvalifikationer Du är självgående med god förmåga till helhetstänkande, har en hög servicenivå och är noggrann. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du är relationsskapande och har lätt för att samarbeta. För tjänsten krävs det att du har ett stort lösningsfokus.   För tjänsten krävs att du delar Svenska kyrkans värderingar.  Vi vill att du har: - Eftergymnasial utbildning inom lämpligt område eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig - Flera års yrkeserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av protokollskrivning och diarieföring - Goda datorkunskaper, såsom Officepaketet samt digitala medier - Goda kunskaper om gällande lagar och regler som styr offentlig verksamhet - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av förtroendemannastyrd organisation - Erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Public 360 - Erfarenhet i rollen som nämndsekreterare Övrigt Vi tillämpar arbetsprov och referenstagning Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast  2024-05-22 Vid frågor om tjänsten kontakta HR-konsult Malin Jönsson via mejl [email protected] Visions fackliga företrädare Sara Ingelsson , [email protected] SACOs fackliga företrädare Lina Iacobaeus, [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Koordinator, RZ ZamPart AB

Är du en positiv person som älskar att ge service och det lilla extra? Nu har du chansen till ett roligt och inspirerande arbete med härliga kollegor här hos oss på RZ ZamPart! Om tjänsten Som koordinator på RZ ZamPart i Karlstad erbjuds du en mycket bred och varierad roll. Här får du ansvar för administrativ support samt bistå VD och ledning i det dagliga arbetet. Du ansvarar även för vår reception, passagesystem och växel och är på så vis företagets ansikte utåt gentemot våra kunder, leverantörer och övriga intressenter. Du rapporterar direkt till VD. I din roll som koordinator kommer du exempelvis även att ansvara för: - Mötessamordning och koordinering av besök och företagsevenemang (intern/externt) - Protokoll och mötesdokumentation - Sammanställning av veckorapporter med nyckeltalsuppföljning - Uppdatering av information via bl.a. digitala skärmar (Smartsign), Monitor, PPT-presentationer - Hantering och övervakning av avtal - Underhålls- och fastighetsorder - Resebokning - Support till HR, med ex. onboarding och arbetskläder - Inköp av ex. kontorsutrustning och förnödenheter (kanban) Övriga arbetsuppgifter är att stödja övriga avdelningar i det dagliga arbetet med olika sammanställningar, inköp, dokumenthantering, korrekturläsning, framtagning av informations- och annonsmaterial samt eventplanering. Tjänsten som koordinator på RZ ZamPart är en tillsvidareanställning med start omgående. Om dig Vi söker dig som har utbildning på minst gymnasienivå. Vidare har du troligtvis erfarenhet av ett koordinerande och administrativt arbete eller möjligtvis från servicebranschen. Har du erfarenhet från industrin är det meriterande. Självklart är du en mycket van användare av Office-paketet. För att klara av rollen här hos oss ska du också ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Är du social och lockas av att ha en roll som är mycket bred och varierad? Har du en naturlig fallenhet för samarbete och är en fena på att ge service? Är det vanligt för dig att etablera trovärdighet och förtroende? Då har vi jobbet för dig! Är du dessutom en person som har en positiv inställning till att komma till jobbet för att underlätta vardagen för andra? Varmt välkommen till oss! Viktigt för tjänsten är: -Att du har eget driv och kan initiera och driva olika aktiviteter -Att du har hög serviceförmåga -Att du är van användare av Office-paketet -Att du talar och skriver på både svenska och engelska flytande -Att du har B-körkort Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om RZ ZamPart RZ ZamPart har kompetens inom skärande bearbetning, djupdragning, kallflytpressning och delmontage, vilket ger kunderna den bästa metoden för en kostnadseffektiv och kvalitetssäker tillverkning. Företaget, känt för sin höga kvalitet och leveranssäkerhet, levererar som kontraktstillverkare till världsledande företag inom bland annat fordons- och försvarsindustri samt övrig verkstadsindustri. RZ Gruppen är en koncern med mekaniska verkstäder för kvalificerad bearbetning. Vi har 16 specialiserade verkstäder i Sverige och omsätter ca 1000 MSEK årligen. RZ ZamPart är största företaget i gruppen och har bedrivit verksamhet i Karlstad sedan 1994. Vi har certifiering inom både kvalitets- och miljöledning, ISO9001/IATF16949/ISO14001, och är dessutom sedan 2022 validerade av Ecovadis inom området hållbarhet och nådde nivå Guld för 2023. Läs gärna mer på www.rzg.se " Här hos oss är det viktigt med trivsel, därför satsar vi på att vi skall må bra och värnar om positiv teamkänsla bland våra anställda. Om ansökan Tjänsten har start omgående, så vänta inte med din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev där du beskriver vem du är, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2024-05-24. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Marianne Pettersson, 054-771 85 44 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Enhetsassistent - ge administrativt stöd

Kansliet för Strategisk analys och samordning av frågor om nationell säkerhet, Statsrådsberedningen Har du flerårig erfarenhet av administration och assistentuppgifter? Är du serviceinriktad och har god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker. Vi erbjuder en spännande roll i en miljö som präglas av högt tempo. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som enhetsassistent kommer du att stötta chefen för kansliet för strategisk analys och samordning av frågor om nationell säkerhet och hela kansliet med administrativa arbetsuppgifter såsom ärende- och beslutshantering, brevsvar och reseadministration. I rollen ingår också att vara mötesstöd, koordinera och hantera kalendrar, boka lokaler, ta fram underlag och ta emot besökare. Det innebär också att bistå med förpackning av data i Excel och power point inför högnivådragningar och kansliets arbetsgrupper. Du kommer att verka i en miljö bestående av experter inom och utanför RK inom ett brett spektrum av områden. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg. Du behöver ha erfarenhet av arbete som chefsassistent samt erfarenhet av arbete med en bredd av administrativa uppgifter som t.ex. kalenderhantering, ärende- och beslutshantering, brevsvar, reseadministration, mötesstöd, m.m. Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska språket är ett krav. Andra för tjänsten relevanta språkkunskaper är meriterande. Du behöver också ha god kunskap om it, digitala verktyg och Officepaketet. Du har även kunskaper om hantering av sekretessbelagd information. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med motsvarande uppgifter i politiskt styrd organisation eller statlig myndighet. Har du erfarenhet från arbete i SharePoint, Palasso, Proceedo är även det meriterande, liksom det är med kunskap om Regeringskansliets organisation och arbetsformer. Dina egenskaper För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och besitta god samarbetsförmåga. Du har mycket god initiativ- och prioriteringsförmåga. Arbetsuppgifterna kräver också att du arbetar med hög integritet och att du har ett gott säkerhetsmedvetande. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Hans-Christian Hagman som är Kanslichef på 08-405 30 19 eller Ann-Charlotte Rundberg, Samordnare på 08-405 10 00. Du är också välkommen att kontakta Rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Eidgren för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj    Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Chefssekreterare till VO rättspsykiatri

Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde Rättspsykiatri tillhör förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och består av rättspsykiatriska enheter i Trelleborg, Malmö, Helsingborg, Hässleholm och Kristianstad. Rättspsykiatrin vårdar personer som av domstol överlämnats till rättspsykiatrisk vård. Vanligtvis har personerna som kommer till oss psykosdiagnoser med omfattande funktionsnedsättning ofta i kombination med missbruk. Det finns också vanligen ett behov av hjälp med såväl ekonomi som med passande bostad och sysselsättning. Därför är samverkan med patientens nätverk en central del i den rättspsykiatriska vården. Målsättningen med den rättspsykiatriska vården är att habilitera personer som lider av allvarlig psykisk ohälsa till ett vardagsliv i samhället med minskad risk för återfall i brott. Hos oss inom rättspsykiatrin i Skåne vårdas cirka 300 patienter. Vi bedriver både heldygns- och öppenvård vilket ger oss möjlighet att följa patienterna över tid. Alla patienter inleder sin vård inom heldygnsvård och vanligen vårdas de inneliggande under ett par års tid för att sedan övergå till rättspsykiatrisk vård i öppen form. För att tillgodose patienternas vårdbehov finns flera olika professioner knutna till patienten. Såväl vårdinnehåll som utförande finns väl beskrivet i verksamhetsområdet ISO-certifierade ledningssystem. Vår nuvarande chefssekreterare har börjat att planera för att gå i pension och därför välkomnar vi en ny kollega som så småningom kan ta över i hans ställe. Ta chansen och bli en del av vår viktiga, intressanta och utvecklande arbetsplats! ARBETSUPPGIFTER Placeringsort för tjänsten är i första hand på staben i Trelleborg men möten på andra orter inom verksamhetsområdet förekommer. Du blir anställd i verksamhetsområdets stab som leds av enhetschef. Du välkomnas till en härlig arbetsgrupp med gott samarbete, hög kompetens och stor arbetsglädje! Som chefssekreterare arbetar du som kvalificerat administrativt stöd till verksamhetschefen och verksamhetsområdets stab. I din roll bistår du verksamhetschefen bland annat genom att koordinera och organisera kalender, samordna möten, konferenser och evenemang. Du utformar och hanterar protokoll och kallelser i olika grupperingar och bevakar skrivelser och inkomna handlingar. Vidare ansvarar du för diarie- och arkivering och deltar aktivt i patientsäkerhetsarbetet. Du involveras även i andra inom staben förekommande arbetsuppgifter. Du är den naturliga kontaktvägen till verksamhetschefen och på så sätt är du ett av våra ansikten utåt både internt och externt. Det är därför av största vikt att du arbetar efter våra värdeord välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Eftersom nuvarande chefssekreterare finns kvar i sin tjänst fram till pension erbjuds du bredvidgång och individuellt anpassad introduktion när du tillträder in i din nya tjänst. Då du succesivt kommer att överta uppgifter ges du goda förutsättningar att växa in i din roll! Arbetstider är från klockan 08.00 till klockan 16.30, måndag till fredag. Därtill finns flexavtal. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har godkänd och slutförd kvalificerad yrkesutbildning i Hälso-och sjukvårdsadministration, högskoleutbildning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Därtill har du arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Eftersom arbetet kräver att du har vana att utforma texter, rapporter och mötesanteckningar är det en förutsättning att du har mycket goda kunskaper i såväl tal som skrift i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket. Därtill är det meriterande om du är van användare av Microsoft Office-paketet, särskilt Outlook. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av liknande roll inom offentlig förvaltning, gärna inom hälso- och sjukvård. För tjänsten är det centralt att du har en god känsla för service och goda samarbetsförmåga. Därtill är du strukturerad och bidrar till att skapa effektivitet i det administrativa arbetet för ledningen. Som person uppskattar du att arbeta under varierande förhållanden och arbetstempo samt har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Arbetet ställer även krav på att du är lösningsfokuserad och arbetar med hög integritet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Intervjuer för tjänsten planeras till vecka 24 och 25. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024