Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Sök bland 18 lediga jobb som Fastighetschef/Fastighetsdirektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Avdelningschef Fastighetsförvaltning Lundafastigheter

Vill du ansvara för fastighetsförvaltning i en tillväxtkommun med höga ambitioner? Är du en trygg och stabil förändringsledare som trivs med att samverka, och har en god relationsskapande förmåga? Då kommer du garanterat att trivas hos oss där du får vara med och göra skillnad för stora och små lundabor. Om rollen Det händer mycket i Lunds kommun just nu! Vi har en expansiv tillväxt och utvecklas snabbt både som plats och organisation. Samtidigt sker det mycket i vår omvärld som påverkar vilka behov och krav som ställs på vårt fastighetsbestånd. När vår nuvarande avdelningschef för fastighetsförvaltning går vidare mot nya spännande utmaningar söker vi hennes ersättare. Som avdelningschef för fastighetsförvaltning har du har det övergripande ansvaret för förvaltning av kommunens fastighetsbestånd, hyresavtal och inhyrningar samt för lokal -och bostadsförsörjning. I chefsuppdraget ingår ansvar för en avdelning med totalt 30 medarbetare; fastighetsförvaltare, hyresförvaltare, tekniska förvaltare, uthyrningssamordnare, bostadssamordnare, bostadsadministratörer, lokalförsörjningsplanerare och enhetschefer. Avdelningen är organiserad i tre enheter; lokalförvaltning, bostadsförvaltning och lokalförsörjning. Du har direkt personalansvar för fyra medarbetare på lokalförsörjningsenheten samt två enhetschefer. Du coachar och motiverar medarbetarna på din avdelning och förser dem med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål för Lundafastigheters verksamhet. Du rapporterar till fastighetschefen på Lundafastigheter, och blir en del av Lundafastigheters dynamiska och utvecklingsorienterade ledningsgrupp. Chefsrollen innebär strategiskt arbete inom och utanför den egna avdelningen. Tillsammans med dina enhetschefer planerar, leder och följer ni upp verksamhetsmål och aktiviteter samt säkerställer underhållsprocessens framdrift och skapar förutsättningar för genomförande av avdelningens underhållsprojekt. I uppdraget ingår arbete med kommunens strategiska lokalförsörjningsplan, upphandlingar, dialog med hyresgäster, beslutsfattare och övriga intressenter samt arbete för goda och långsiktiga relationer, med personer såväl inom den egna organisationen som utanför. Vi söker dig Vi söker dig som har: - Universitets- eller högskoleexamen med fastighets - eller bygginriktning alternativt annan utbildning eller inriktning kombinerat med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Flerårig chefserfarenhet där personal-, arbetsmiljö och budgetansvar ingått - Flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning och arbete med fastighetsrelaterade frågor - Kunskaper och erfarenhet av LOU - Kunskap och erfarenhet av avtalsfrågor - Vana vid att arbeta med strategisk samverkan såväl internt som externt och en god förmåga att skapa goda relationer och lätt för att möta och samarbeta med andra människor - Förståelse för en politisk styrd verksamhet - Erfarenhet av att arbeta i en större organisation/koncern - Goda ekonomikunskaper - Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift - B-körkort För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är en trygg och stabil ledare som motiveras av att se andra växa, skapa delaktighet och engagemang i gruppen genom ett närvarande och kommunikativt ledarskap. Du tillämpar ett tillitsbaserat förhållningssätt i ditt ledarskap. Du är mål- och resultatfokuserad, där du alltid ser till helheten och verksamhetens bästa för att möta framtiden. Om oss Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Serviceförvaltningen tillgodoser övriga förvaltningar och kommunala bolags behov av service, exempelvis inom lokaler, skolmåltider, grönyteskötsel eller entreprenadjobb. Vi har drygt 600 anställda fördelade över affärsområdena Lundafastigheter, Markentreprenad och Måltidsservice samt vår stab. Lundafastigheter förvaltar cirka 550 objekt, 1100 byggnader och 730 000 kvm bruksarea. Verksamheten omsätter cirka 1 mdkr, har en investeringsram för underhållskomponenter på cirka 220 mnkr och en driftbudget på cirka 800 mnkr. Fastighetsportföljen avseende lokaler består främst av förskolor, skolor, idrottsanläggningar och bad, gruppboenden, kulturlokaler, administrativa lokaler och kommersiella lokaler. Förvaltningsuppdraget för bostadsförsörjning innefattar cirka 600 bostäder. Hos oss är du med och gör skillnad för små och stora lundabor! Vi erbjuder                           Vi erbjuder dig en intressant och utvecklande ledarroll i en spännande organisation i förändring. Du får möjlighet att leda ett kompetent team som trivs tillsammans. Vi förvaltar samhällsfastigheter som skapar förutsättningar för Lunds fortsatta utveckling vilket ger dig möjlighet att både utveckla och utvecklas! Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö, där kombination av kontors- och distansarbete är det nya normala för oss.  Våra moderna kontor är placerade centralt i Lund med närhet till Lunds centralstation. Vi vill att du utifrån dina förutsättningar ska kunna arbeta där du kan skapa bästa möjliga resultat. För oss är det viktigt att våra medarbetare har balans i livet och vi erbjuder förmåner kopplat till detta. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss här. Om rekryteringsprocessen Vi arbetar med löpande urval så vänta in med att skicka in din ansökan. En första intervjuomgång via Teams planeras äga rum 7:e och 10:e juni.  Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Varmt välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Är du Heimstadens nya praktikant inom förvaltning i Norrköping?

Nu finns chansen att få göra praktik hos ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med över 160 000 bostäder i 9 länder. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster. Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom förvaltningen i Norrköping för dig som studerar fastighetsförvaltning (eller motsvarande utbildning) och som ska ut på praktik! Period för praktiken ser vi helst är minst 10 veckor med start i slutet av augusti eller september 2024. Vi vill kunna erbjuda dig en inblick i arbetet hos oss och möjligheter att samla på dig erfarenheter och ett värdefullt nätverk för framtiden. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är ett bolag som vuxit med flera hundra medarbetare på bara några få år, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag! I det vardagliga arbetet kommer framför allt en av våra chefer inom förvaltningen att handleda dig, men du kommer även få följa andra funktioner såsom vår Technical Coordinator, Technical Property Manager och Caretakers. Som praktikant önskar vi att du, förutom att få en inblick och möjlighet att lära av olika processer inom förvaltningen, stöttar i det dagliga arbetet som kan bestå av allt från att besöka fastigheter tillsammans med förvaltare och caretakers till administrativa arbetsuppgifter, såsom fakturahantering, arkivering och organisering. Du kommer även få ta del av underhållsplanering och ekonomisk uppföljning för att få en inblick i helheten. Heimstaden Vår förvaltningsorganisation är organiserad i 7 regioner. Region mitt består av Linköping, Norrköping och Katrineholm. Inom förvaltningsområdet finns kollegor som arbetar med förvaltning, bostadsuthyrning, teknisk förvaltning, kommersiell uthyrning, bosocialt arbete, driftteknik samt kundservice. Tillsammans arbetar vi med att skapa omtänksamma boenden. Detta innebär att vi tillsammans jobbar för att leverera en boendeupplevelse som överträffar förväntningarna. Vår arbetsplats präglas av högt i tak med inspirerande och inkluderande ledarskap. Heimstaden Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss:  https://heimstaden.com/jobba-har/ Vi söker dig som: Pågående utbildning på universitet eller högskola med inriktning inom fastighetsförvaltning, byggteknik eller motsvarande Söker praktik inom din utbildning, från augusti eller september 2024 (minst 10 veckor) Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Är genuint intresserad och engagerad i att lära dig mer om fastighetsförvaltning Har en framåtanda, vilja att utvecklas och bidrar med dina tankar och idéer Vill arbeta med bredden och är nyfiken Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga Ansökan Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan praktik kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från 2secure.

13 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Chef Fastighet- och hållplatsunderhåll

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Chef Fastighet & Hållplatsunderhåll - Ta ledningen mot en hållbar framtid! Vill du vara en nyckelperson i utvecklingen av fastigheter och hållplatser inom kollektivtrafiken? Då är detta din möjlighet, bli vår nya Chef Fastighets- och Hållplatsunderhåll och led vår avdelning mot nya framgångar! Din roll hos oss: Som Chef Fastighet- och Hållplatsunderhåll kommer du att vara ansvarig för att säkerställa en effektiv och hållbar förvaltning av våra fastigheter och hållplatser. Du kommer att leda och utveckla vårt dedikerade team för att skapa trygga och välfungerande miljöer för resenärer och personal. Ditt arbete kommer vara centralt i att säkerställa att våra fastigheter uppfyller relevanta lagkrav och avtal samt att driva förbättringsprojekt för att optimera fastighetsanvändningen och minska driftskostnaderna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ledning och utveckling av underhållsteamet för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet i utförandet av arbete. Planering och genomförande av underhållsarbete samt driva förbättringsprojekt för fastigheter och hållplatser. Representant för Transdev i dialogen med externa parter angående fastighetsfrågor och avtalsförvaltning. Uppföljning och rapportering av utfall av uppföljning/mätningar samt bedömning av eventuella risker. Planering och genomförande av nödvändiga och lagstadgade mätningar, besiktningar samt arbete med energieffektivisering och driftsekonomi. Krav på kompetens: Akademisk examen eller motsvarande inom fastighetsförvaltning eller relaterat område. Tidigare erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterat område, med fördel inom kollektivtrafikbranschen. Erfarenhet av avtalsförvaltning och relation med offentliga huvudmän är meriterande. Starka ledaregenskaper med förmåga att inspirera och motivera ditt team. Analytisk och strategisk förmåga med god planerings- och projekthanteringsförmåga. Utmärkta kommunikationsförmågor på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och få möjligheten att påverka vår vardag med våra värderingar Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel. Vi erbjuder en marknadsmässig lön och ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket, Rikskortet, friskvårdsbidrag och subventionerad massage, samt flera andra trivselaktiviteter. Omfattning: Heltid Placeringsort: Något av våra kontor i Täby, Märsta eller Norrtälje Anställningsform: Tillsvidareanställning Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-06-10 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Ghousuddin Mohammed [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transport­slag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Chef Fastighet- och hållplatsunderhåll

Chef Fastighet & Hållplatsunderhåll - Ta ledningen mot en hållbar framtid! Vill du vara en nyckelperson i utvecklingen av fastigheter och hållplatser inom kollektivtrafiken? Då är detta din möjlighet, bli vår nya Chef Fastighets- och Hållplatsunderhåll och led vår avdelning mot nya framgångar! Din roll hos oss: Som Chef Fastighet- och Hållplatsunderhåll kommer du att vara ansvarig för att säkerställa en effektiv och hållbar förvaltning av våra fastigheter och hållplatser. Du kommer att leda och utveckla vårt dedikerade team för att skapa trygga och välfungerande miljöer för resenärer och personal. Ditt arbete kommer vara centralt i att säkerställa att våra fastigheter uppfyller relevanta lagkrav och avtal samt att driva förbättringsprojekt för att optimera fastighetsanvändningen och minska driftskostnaderna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ledning och utveckling av underhållsteamet för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet i utförandet av arbete. Planering och genomförande av underhållsarbete samt driva förbättringsprojekt för fastigheter och hållplatser. Representant för Transdev i dialogen med externa parter angående fastighetsfrågor och avtalsförvaltning. Uppföljning och rapportering av utfall av uppföljning/mätningar samt bedömning av eventuella risker. Planering och genomförande av nödvändiga och lagstadgade mätningar, besiktningar samt arbete med energieffektivisering och driftsekonomi. Krav på kompetens: Akademisk examen eller motsvarande inom fastighetsförvaltning eller relaterat område. Tidigare erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterat område, med fördel inom kollektivtrafikbranschen. Erfarenhet av avtalsförvaltning och relation med offentliga huvudmän är meriterande. Starka ledaregenskaper med förmåga att inspirera och motivera ditt team. Analytisk och strategisk förmåga med god planerings- och projekthanteringsförmåga. Utmärkta kommunikationsförmågor på svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och få möjligheten att påverka vår vardag med våra värderingar Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel. Vi erbjuder en marknadsmässig lön och ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket, Rikskortet, friskvårdsbidrag och subventionerad massage, samt flera andra trivselaktiviteter. Omfattning: HeltidPlaceringsort: Något av våra kontor iTäby, Märsta eller NorrtäljeAnställningsform: Tillsvidareanställning Låter detta som ditt nya jobb? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 2024-06-10 Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare: Ghousuddin Mohammed [email protected] (observera! vi kan inte behandla ansökningar som inkommer via mail) Om ossTransdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Sitechef Region Väst

Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer? Vill du ha en nyckelroll inom ett av våra fastighetstunga FM-kontrakt med stor möjlighet till att påverka din leverans? Då ska du söka den här rollen som sitechef hos Coor!    Om rollen   I nära samarbete med kontraktschef kommer du axla en stor del av helhetsansvaret för vår breda fastighetsleverans, vilket innefattar ansvar för medarbetare, leverans, leverantörer, kunder, ekonomi och kvalitet. Som sitechef agerar du med tydligt och tryggt ledarskap, skapar goda kundrelationer och samarbeten, som möjliggör att vi kan utveckla och utöka vår leverans med goda resultat och hög servicegrad.    Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:   • Planera, leda och följa upp leveransen framåt mot uppställda mål   • Personalansvar med fokus att engagera och utveckla medarbetare och arbetsmiljö   • Utveckla goda kundrelationer med partnerskap i fokus   • Ekonomisk uppföljning samt budget och prognosarbete   • Följa upp, analysera och utveckla din verksamhet   • Leda och hantera förhandlingar med kunder och samarbetspartners  • Säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner   • Vara en god förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen    Som sitechef har du en viktig roll där du får ett stort mandat med möjlighet till att utveckla både verksamheten samt organisationen. Du kommer att rapportera till kontraktschef  och ingår i kontraktets ledningsgrupp. Vår kandidat   Du har erfarenhet av en ledande roll inom fastighetsbranschen, alternativt erfarenheter som bedöms likvärdiga. Du har högskoleutbildning inom relevant område, alternativt  motsvarande erfarenhet. Då affärsmodellen kan vara komplex är du förutom trygg i budget- och bokslutsarbete även bekväm med att övergripande för leveransen arbeta med siffror och analys. Du behärskar det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift, samt är en van systemanvändare med goda kunskaper i Officepaketet. Körkort är ett krav. Personliga egenskaper   Som person är du målinriktad, drivande samt besitter en förmåga och ett intresse för att skapa och utveckla affärer och relationer där du tydligt ser hur välmående medarbetare bidrar till en lönsam och lyckad leverans. En förutsättning för rollen är samarbetsförmåga, mycket god ledarskapsförmåga och att du har en lösningsorienterad approach med hög affärsmässighet.  Du är strukturerad och analytisk i det du gör med en god vana i att driva och planera ditt arbete självständigt. För att lyckas i rollen är du en engagerad, lyhörd och trygg.  Du är en stark förebild genom ditt inkluderande ledarskap där du inspirerar och entusiasmerar ditt team till att nå uppsatta mål. För att trivas i denna roll behöver du vara utvecklingsorienterad och ha en god förmåga till att enkelt kunna anpassa ditt arbetssätt när förutsättningar förändras.    Coor erbjuder    Du erbjuds en spännande roll i en dynamisk och innovativ miljö i en leverans med hållbarhet i fokus och som bygger på ett starkt partnerskap. Här har du möjligheten att få vara med att påverka din leverans och bygga ditt team tillsammans med kompetenta kollegor och kund. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom denna arbetsgrupp såväl som inom andra delar av verksamheten. Utöver ovan erbjuder vi fast lön enligt överenskommelse med avtalspension, försäkringar och andra förmåner såsom föräldralön och friskvårdsbidrag.   Kontaktuppgifter och övrig information   Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta kontraktschef Erik Bustad, [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med den här rekryteringsprocessen undanbedes vänligen då Coor har ansvar för rekryteringen.  Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Fastighetschef sökes till Fastighetskontoret

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vill du leda Upplands-Bros Fastighetskontor in i framtiden och mot en hållbar samhällsutveckling? Nu har du chansen att etablera och leda ett nyetablerat kontor i en av Sveriges snabbast växande kommuner då vi söker en fastighetschef för våra kommunala samhällsfastigheter och verksamhetslokaler. Upplands-Bro kommun är en expansiv kommun i hjärtat av Mälardalen. Med ett unikt geografiskt läge har vi tillgång till både innerstadens puls och den mindre ortens charm. Alla som arbetar inom kommunen gör det med fokus på Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet, en filosofi som vi kallar för HEP.   Om uppdraget: Som fastighetschef leder du Fastighetskontoret som arbetar med kommunala samhällsfastigheter och verksamhetslokaler. Du rapporterar till vår kommundirektör och arbetar nära vår ekonomichef och övriga fem kontorschefer.  Din uppgift kommer att vara att leda och driva utvecklingen av Upplands-Bros kommunala samhällsfastigheter och verksamhetslokaler. Du ansvarar för ekonomi och budget, löpande utveckling, förvaltning, underhåll och drift av samhällsfastigheterna. Fastighetskontoret arbetar i linje med politiska riktningar som sätts av Kommunstyrelse och Fastighetsnämnden och som chef samarbetar du nära dina kontorschefskollegor och ledningsgrupp för att utveckla verksamheten med fokus på långsiktighet, hållbarhet och helhetssyn.  Upplands-Bro kommun genomför en översyn av kommunens organisation rörande fastighetsbeståndet, i både de kommunala bolagen och den interna organisationen. Rollen som fastighetschef kommer ha en nyckelroll i det förändringsarbetet som pågår och som ligger framför oss.   Samverkan är en viktig del av uppdraget och fokus är på kommunens samhällsfastigheter, dvs där kommunens verksamheter såsom utbildningskontoret, socialkontoret och kultur- och fritid bedriver verksamhet  En viktig del i uppdraget bör bli att bygga upp en ny organisation, strategi för underhåll och tillförsäkra kvalitativa fastigheter för kommunens verksamheter. Rollen kommer in i en förändringsresa och som chef behöver du ha förmåga att både strategiskt och operativt aktivt leda och driva den förändringen.   Vi söker dig som delar våra värderingar och motiveras av ledarskap och utvecklingsfrågor. - Du har genomfört en relevant akademisk utbildning gärna med inriktning inom fastighetsekonomi, fastighetsjuridik, fastighetsunderhåll, strategisk fastighetsförvaltning, samhällsbyggnad, alternativt har arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Du har flerårig erfarenhet av ledande roller i högre befattning, med fördel i en politiskt styrd organisation med fokus på samhällsbyggnadsprocessen. - Du har erfarenhet av organisationsutveckling, förändringsledning, budgetarbete och ekonomisk uppföljning. Du är en strategisk, självklar och inkluderande ledare som trivs att befinna dig mitt i verksamheten samt arbetar såväl operativt som strategiskt. - Viktiga egenskaper som vi söker är god kommunikativ förmåga, ett positivt förhållningssätt och social kompetens. Du är en närvarande och engagerad ledare som skapar tillit och leder organisationen framåt. Att du har ett genuint intresse för samhällsbyggande samt omvärlds- och trendspaning är viktigt för att kunna möta framtidens behov och hitta nya sätt att arbeta på. Det är naturligt för dig att arbeta med förändringar och utveckling, samtidigt som du har förmågan att balansera såväl politikens (nämndens), invånarnas och medarbetarnas behov och förväntningar. Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Omfattning: heltid Tillträde: Enligt ök. Lön: Individuell lönesättning Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV men utan personligt brev. Du svarar istället på våra urvalsfrågor. Sista ansökningsdag är 29 maj 2024. Om rekryteringsprocessen: Första urval görs på skallkraven för tjänsten (dvs. den utbildning, kunskap och erfarenhet som krävs för att genomföra uppdraget). De kandidater som går vidare i processen kommer att bjudas in till att genomföra ett arbetspsykologiskt test. Vi genomför  kompetensbasreade intervjuer digitalt som ett första steg efter testning. Samverkan är en viktig del av våra chefstillsättningar, därför träffar slutkandidater fackliga parter, samt rekryterande chef och personalchef på plats i kommunhuset i Kungsängen Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat, tillsammans med referenstagning (formella referenser samt fackliga referenser). Genom att bevara vårt kulturarv och främja gröna och levande bostadsmiljöer skapar vi en kommun med karaktär av småstad och landsbygd, där människor trivs och känner sig hemma. Vi värdesätter kvalitet över kvantitet, främjar småskalig bebyggelse och skapar levande och gröna bostadsmiljöer med fokus på gemenskap, hälsa och trygghet. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Fastighetschef

Smurfit Kappa Piteå är Europas största kraftlinerbruk med ca 510 anställda och med kapacitet att årligen tillverka 700000 ton kraftliner. Kraftlinern används för tillverkning av högklassig wellpapp när renhet, styrka och god tryckkvalitet efterfrågas. Smurfit Kappa Piteå ingår i Smurfit Kappa Group, en av världens ledande producenter av pappersbaserade förpackningar, med omkring 47 000 anställda vid över 350 produktionsenheter i 36 länder. Är du vår nya Fastighetschef? Som Fastighetschef ansvar du för underhållet av anläggningens fastigheter. Du är ordförande i Trafikgruppen och initierar, driver och följer upp byggprojekt och teknisk utveckling inom fastighetsområdet. Du har anläggningsansvar för fastigheter, vägar, mark och infrastruktur, alltid med säkerheten i fokus. I uppdraget ingår att ansvara för murnings-, kaklings- och gjutningsarbeten för olika driftavsnitt i vår fabrik. Du har personal- och arbetsmiljöansvar för en grupp om sju medarbetare inklusive arbetsledare och byggsamordnare. Kompetenskrav Som person är du trygg i din yrkesroll. Du engageras av att driva utveckling och förändring och du tar välgrundade beslut för både nuläge och framtid. I denna roll samarbetar du med många kollegor och entreprenörer varför du motiveras av att skapa goda relationer och samarbeten. Vi söker dig som har akademisk utbildning inom byggnads eller fastighetsteknik samt flerårig erfarenhet inom branschen. Vi ser att du har ledarerfarenhet och är van att driva projekt. Du är förtrogen med Bas U och Bas P och det är meriterande om du har kunskap i Entreprenadjuridik. Då vi ingår i en internationell koncern känner du dig bekväm med att uttrycka dig på engelska i tal och skrift. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 37,5 h arbetsvecka med tillträde enligt överenskommelse. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi ett stort antal förmåner bland annat en generös friskvårdsförmån, intern företagshälsovård, subventionerad lunch samt gratis kaffe och frukt. Vi erbjuder en plats i en världsledande koncern med hög miljömedvetenhet och en stark drivkraft att ständigt förbättra vår verksamhet. Vi kan erbjuda dig de möjligheter och utmaningar som du behöver för att utvecklas både professionellt och som person. För mer information är du välkommen att kontakta Peter Åström, Chef Teknik, 0911-97103 Välkommen med din ansökan senast 2024-05-26. Ansökan registreras i vår rekryteringsportal via ansökningsknappen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Områdeschef

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Vill du vara en del av en nytänkande förvaltning som bidrar till en bättre vardag för de som bor, verkar och vistas i Halmstads kommun? På serviceförvaltningen jobbar vi tillsammans för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service inom alla våra områden. Vi erbjuder tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och lönehantering samt kommunvägledning. Vi är en professionell organisation i ständig utveckling, varje dag ger en ny möjlighet att prova nya metoder och arbetssätt. Ibland lyckas vi och ibland lär vi oss – båda är bra! Vi ger ett gott bemötande till alla, från barnen och pedagogerna på förskolan till våra äldre på äldreboendena. Vi är förvaltningen som är med våra kommuninvånare hela livet. Vill du också vara med? FM-service tar hand om lokaler i hela kommunen, allt från skolor och förskolor till idrottshallar och kontor. Vi städar en yta motsvarande 55 fotbollsplaner, sköter alla fastigheter och utemiljön runt dem samt gör vaktmästartjänster. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en driven och engagerad områdeschef som ska leda och stödja team om 25-30 medarbetare, främst bestående av fastighetsskötare, som levererar fastighetsnära tjänster inom ett geografiskt område. Som områdeschef har du det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö och ekonomi, samtidigt som du säkerställer att våra kunder får en högkvalitativ service enligt avtal. I rollen som områdeschef kommer du att: • planera, leda, följa upp, utvärdera och förbättra verksamheten inom ditt geografiska område. • skapa och upprätthålla regelbundna forum för kundmöten för att säkerställa kundnöjdhet. • genomföra uppföljning och stickkontroller för att säkerställa kvalitet och efterlevnad av överenskomna rutiner och arbetssätt. • aktivt delta i områden som säkerhet, SBA och egenkontroll gällande elarbete. • omvärldsbevaka inom fastighetstjänsteområdet för att hålla dig uppdaterad om branschutvecklingar. • skapa förutsättningar för medarbetarnas utveckling genom coaching och utbildning, inklusive att kontinuerligt säkerställa bemanning och kompetensnivåer inom ramen för ekonomiska resurser. • leda på distans, inklusive möten både på plats och på kontoret. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har en högskoleutbildning inom teknik/fastighet, arbetsvetenskap, ekonomi eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Dessutom har du minst ett års chefserfarenhet som inkluderar budgetansvar, personalansvar, arbetsmiljö och verksamhetsansvar, samt minst två års erfarenhet inom fastighetsbranschen. Vi ser också att du har erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och är van vid att använda olika system, såsom ärendesystem och personalsystem. Kunskaper i Office-paketet och goda svenska språkkunskaper, både muntligt och skriftligt, är också ett krav, liksom att du innehar ett B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som tjänsteman i en politiskt styrd organisation och särskilt inom FM-branschen. Erfarenhet av att arbeta med köp/säljorganisationer och AFF är också meriterande. Vidare är det en fördel om du har fördjupad kunskap om el-säkerhet och dess regelverk. Utbildningar inom Facility Management, SBA-utbildning, ledarskapsutbildning och arbetsmiljöutbildning, samt erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete ses också som meriterande. Vi söker en samarbetsvillig lagspelare som främjar grupprestation och arbetar mot våra gemensamma mål. Du har förmågan att skapa samarbete med personer på olika nivåer i organisationen samt att aktivt bygga och stärka relationer. Förmågan att identifiera och förstå motpartens behov samt ha en öppen och accepterande kommunikationsstil som skapar en bekväm atmosfär för andra är av stor betydelse. Vidare är du skicklig på att analysera situationer för att identifiera problem och utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar, med förmågan att prioritera utifrån övergripande strategier. Du kan snabbt inhämta ny kunskap och anpassa din erfarenhet till olika situationer. Det är viktigt att du kan behålla ditt entusiastiska och positiva tillvägagångssätt även i tuffa situationer samt snabbt anpassa ditt beteende till nya omständigheter. Du bör kunna hantera press, stress och misslyckanden genom konstruktivt och målfokuserat arbete. Vi söker någon som aktivt tar initiativ för att påverka sin omgivning och etablera förtroendefulla relationer med utvalda kunder och kontakter. ÖVRIGT Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit. Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett e-postmeddelande med tester att genomföra. Har du redan genomfört dessa tester kan du återanvända ditt resultat. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Fastighetsförvaltare med Personalansvar

..ÄR DU FÖRVALTARE MED ETT PAR ÅR I RYGGEN OCH REDO FÖR NÄSTA STEG… …i en operativ roll där dina fastighetskunskaper kommer till användning och ledarskapet får utvecklas? I rollen, som internt tituleras Fastighetschef,ingår planering och uppföljning av inre och yttre underhålls- eller renoveringsinsatser och fastighetsdrift, men också budgetering och projektledning av större investeringar eller entreprenörsuppdrag. Beståndet utgörs av drygt 1500lägenheter och ett antal kommersiella lokaler på orter som Trollhättan,Uddevalla, Lilla Edet och Lödöse, samt Göteborg och Borås. Vi söker en trygg person som med engagemang och skicklighet kan driva sitt team framåt. Du leder ett mindre team med ansvar att sköta yttre och inre underhåll i bostäder och lokaler, samt åtgärda felanmälningar från våra hyresgäster och verksamheter. I dagsläget kompletterar vi med skötsel påentreprenad men vi ser fram emot att växa vårt eget team på längre sikt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Tillsammans med teamet se till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt. Leda och utveckla teamet, fördela arbetet och säkerställa ett professionellt och effektivt arbetssätt. Beslutsmandat för påverkbara delar av fastigheternas driftnetto. Delaktig i budgetarbete, prognoser och resultatuppföljning. Ansvar för arbetsmiljö och att myndighetskrav uppfylls. Du rapporterar till Förvaltningschef och ni arbetar gemensamt för tillväxt och utveckling av våra fastigheter inom regionen. Rollen finns även för våra bestånd i Halland och Skaraborgsregionen, vilket skapar goda förutsättningar för utbyte av kunskap, rutiner och erfarenheter som gynnar hela bolagets förvaltning. VEM ÄR DU? Några saker vi tror passar in på dig som landar det här jobbet är att du gillar och kan fastigheter, att du är nyfiken och har en problemlösande inställning till det mesta. Vi lämnar stort utrymme för dig att bygga en lokal förvaltningsfunktion med engagerade medarbetare och tror därför att du ser fram emot att bygga ditt ledarskap och ta förvaltningsteamet på en spännande utvecklingsresa. För att trivas i såväl vår organisation som i rollen ser vi att du är en prestigelös och kommunikativ person som bidrar med energi till din omgivning. För oss är det viktigt att du är lyhörd och engagerad ochtrivs med att leda och utveckla människor. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon liknande roll, med eller utan formellt personalansvar från Fastighets- eller Byggbranschen. För att växa och lyckas behöver du vilja bidra med egna erfarenheter för att påverka operationella beslut. Vi vill veta mer om dig - Beskriv i din ansökanhur du kan bidra på vår gemensamma resa! VARFÖR FORTINOVA?Vi på Fortinova är stolta över vår värdegrund. Enkelhet, Närhet, Mod och Hjärta är ord som vägleder oss i vår vardag på jobbet i allt från hur vi bemöter varandra ochandra, till hur vi fattar beslut – stora som små.Vi genomsyras av en entreprenörsanda som ger alla medarbetareutrymme att arbeta med idéer och förslag som kan utveckla verksamheten och våra processer. Vi ser fram emot att träffa dig! ___________________________________________________________________________________________ Fortinova är ett expansivt börsnoterat fastighetsbolag med säte i Varberg. Vi förvärvar, utvecklar och förvaltar fastigheter på några av västra Sveriges mest attraktiva platser att bo, arbeta och leva på. Genom att erbjuda både bostäder och lokaler bidrar vi till att skapa levande och trygga samhällen. Vi förvaltar våra hyresgästers hem och drömmar, och skapar utrymme för dem att växa, så att vi kan växa med dem. Vi tar vårt ansvar som samhällsaktör på stort allvar. Lönsamhet, miljöhänsyn och socialt engagemang går hand i hand och berör alla delar av organisationen. Vår arbetsmiljö präglas av korta beslutsvägar, högt i tak och god sammanhållning. Vår vision är att Fortinova ska vara västra Sveriges mest framstående fastighetsbolag på bostadsfastighetsmarknaden. Fortinova noterades på First North Premier Growth Market år 2020.

6 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Arbeta som uppdragsledare inom fastighetsfrågor

Fastighetssektionen, Förvaltningsavdelningen, Regeringskansliet Söker du en arbetsplats i händelsernas centrum med högt prioriterade och meningsfulla arbetsuppgifter? Enheten Service, Fastighetssektionen, tillhandahåller bland annat arbetsplatsservice, lokalvård, löpande flyttar inom Regeringskansliet, mindre byggprojekt samt kontakt med hyresvärdar. För sektionens räkning söker vi nu en uppdragsledare, för styrning av diverse uppdrag och projekt. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som uppdragsledare kommer du i huvudsak leda olika typer av uppdrag, såsom behovsanalyser och förstudier inför projekt, förändringar eller omlokalisering av verksamheter, samt planering och organisering av flyttar inom Regeringskansliets lokaler. Du kommer även att ägna dig åt utredningar av verksamhetsutveckling och översiktlig planering. I arbetsuppgifterna ingår också att bevaka och följa upp frågor gällande arbetsmiljö, tillgänglighet och verksamhetskritiska behov från verksamheterna. Arbetsuppgifterna kan även inkludera ledning och styrning av mindre och medelstora projekt där samordning av säkerhet, IT, lokaler, inredning och fastighetsägarens åtaganden ingår. En stor del av uppdraget handlar om att tydliggöra och kommunicera förutsättningar och möjligheter för verksamheter som har behov av förändring eller utveckling, där ekonomisk uppföljning och tidsplanering kommer vara viktiga beståndsdelar. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har en utförd gymnasieexamen och dokumenterad erfarenhet av arbete med lokalförsörjning, samt av att planera och organisera lokaler. Vidare har du erfarenhet av att upprätta tidpslaner, kalkyler, budget och budgetuppföljning. Har du dessutom utbildning inom byggnad- och/eller fastighetsteknik, god kunskap om Regeringskansliets organisation och fastigheter, samt erfarenhet av att läsa ritningar, CAD, projektledning, upphandling, och kravställning, anser vi det meriterande.  Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är driven och självständig, med en god förmåga att kunna organisera  Du uttrycker dig väl i tal och skrift och besitter en god administrativ förmåga. Vidare har du förmåga att samarbeta, samt att kunna lösa komplexa problem.   Övrigt Anställningen avser en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde i juni 2024 eller enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mattias Bolt som är enhetschef, på 08-405 21 30. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 maj 2024.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024