Försäljningschef

Sök bland 86 lediga jobb som Försäljningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Butikschef till Kamux - Jönköping

Det går bra för Kamux och vi fortsätter vår tillväxtresa! Vi har idag 22 butiker i Sverige och är störst i Norden på begagnade bilar! Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Är du en coachande ledare med erfarenhet från bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker! Att jobba som butikschef Rollen som butikschef på Kamux är omväxlande där ingen dag är den andra lik! Du har resultat- och budgetansvar för hela butiken där du bland annat ansvarar för att uppnå butikens, säljarnas samt dina egna personliga mål. I ditt arbete coachar du ditt team genom hela försäljningsprocessen - från inköp till försäljning av bilar, till rätt priser. I rollen ingår även att säkerställa modellering, fotografering samt testning av bilar och du ansvarar för kontakten med externa samarbetspartners. Affärsmässighet är en självklarhet i ditt arbete. Vi erbjuder dig En chans att fortsätta bygga ett bra team i Jönköping. Du kommer att få en gedigen introduktionsutbildning för att lära dig Kamux koncept. Hos oss finns det goda utvecklingsmöjligheter där du även kan utvecklas som ledare och inom försäljning. Vi har dessutom ett brett utbud av olika bilmodeller vilket är en stor fördel för våra kunder och för dig som butikschef och för våra säljare. Vad innebär det att jobba på Kamux? Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Personalen är otroligt viktig för oss och vi satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas. Vi brukar se oss som det lite annorlunda bilföretaget, som drivs av att hjälpa våra kunder hitta bilen för dem och fatta ett beslut de kommer vara nöjda med. Vi söker dig! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en ledande roll där du arbetat med coachande ledarskap. Har du tidigare arbetat i sälj- och bilbranschen är detta meriterande. För att trivas i rollen som butikschef krävs det engagemang och god anpassningsförmåga där du har vana av att hantera olika typer av människor. Vi ser även att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål där du sätter laget före jaget. Vidare gillar du att arbeta strukturerat och har ett stort intresse av att göra lönsamma affärer. B-körkort är ett krav. Om Kamux Kamux är en snabbväxande affärskedja specialiserad på handel med begagnade bilar och relaterade tjänster. För att kunna erbjuda kunderna förstklassig service när och var som helst kombinerar Kamux online-försäljning med ett utbrett nätverk av butiker. Förutom försäljning via digitala kanaler är företaget verksamt med 78 butiker i Sverige, Finland och Tyskland, varav 23 butiker i Sverige. Sedan företaget grundades har Kamux sålt över 500 000 begagnade bilar, varav 62 922 såldes 2022. Kamux omsättning uppgick 2022 till 968,7 miljoner euro och bolaget hade i genomsnitt 883 anställda omräknat till heltid. Kamux Oy är listat på Nasdaq Helsingfors-börsen. Mer information finns på www.kamux.se. Vill du leda butiken och säljarna i Jönköping till fortsatt framgång? Sök redan idag! Skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast den 28:e juli. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem. För frågor om tjänsten kontakta regionchef Jesper Ridde, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Regional Manager Northern Europe Volvo Cars Insurance

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. Commercial Management Team M&FS - let’s introduce ourselves. You will be part the Commercial Management team within Mobility and Financial Services (M&FS), where our vision is to drive customer retention, increases margins and enable growth through managing our fleet operations, financial products and partnerships. We work together with our business partners and stakeholders to deepen our understanding of our customer behavior, create transparency of our financial performance and influence and drive decisions through the organization. Here you will be part of shaping the future of the company through innovative commercial activities of auto insurance, one of our most prioritized areas. Of course, we have fun whilst doing it! As a Regional Manager Northern Europe for Volvo cars Insurance, you will: Be part of an international team that covers 33 locations and part of a major global commercial transformation of our Mobility & Financial Services (M&FS) business. What You’ll Do: You’ll be operationally responsible for implementing the Insurance vision, mission, and business plan in your Region, being the key contributor in the team to develop and drive the strategic roadmap to world class insurance in the Northern Europe Region. Specifically, you will be responsible to: * Deliver financial, penetration and retention targets for car insurance in your markets. * Manage the relationships with strategic insurance partner(s) in your region. * Contribute to specific insurance projects defined in the Business Plan (e.g., partnership consolidation, usage-based insurance, insurance embedded in web experience, Selekt and Certified Pre-Owned cars insurance, steering repairs to Volvo cars network and Customer experience initiatives) * Develop and maintain the legal templates for our partnership agreements and assist markets in your region for RFQ processes. * Ensure that all legal, compliance and regulatory topics are respected in your region. * Be responsible for reviewing and evaluating performance KPI’ and initiate corrective actions. * Review and evaluate partners and initiate corrective actions. * Develop and spread best practice across the markets and assist NSC’s on insurance topics. * Maximize the steering of repairs directed to Volvo branded network. * Identify opportunities to improve our processes that will create efficiency and scalability. Do you fit the profile? If you have a solid experience in automotive insurance (retail) and a good affinity with the Northern Europe region, you will thrive in this role. * We are looking for someone who is flexible, analytical and has a problem-solving mindset. * You appreciate learning and developing by performing your task and taking great personal responsibility for delivering results and contributing to growth. In this role, it is important to have strong business skills, and the ability to plan, coordinate and carry out work with many different stakeholders and present the information in a simple and concise way. * You have good verbal and written communication in English and enjoy working in an international context. * You are a collaborative team player who is ready to assist colleagues and National Sales Companies to grow their insurance business, and a passion for coaching and mentoring. * You are a good communicator, motivated by building and maintaining relationships with internal stakeholders and external partners. * You have a strong interest in building something new, not just maintaining existing processes. You have a: * Master’s degree/ Higher Education or equivalent * Deep understanding of auto insurance, including regulatory aspects, and the willingness to obtain accreditation from an insurance regulator. * Fluent in English, both written and spoken * Strong affinity and desire to work in an international context. * Significant work experience in insurance / financial services * High degree of business acumen and understanding of automotive retail & after sales * Familiarity with business planning techniques and processes * You can manage multiple projects and assignments with a high degree of autonomy and accountability for results.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Platschef till Lidköping & Skara - Motor Trend

Motor Trend söker Platschef till Lidköping & Skara Vill du jobba i en av de mest spännande och snabbrörliga branscherna med ett av världens starkaste varumärken? Gillar du ledarskap, utveckling och att få chansen att vara med och påverka? Då ska du söka till tjänsten som platschef i Lidköping & Skara! Hos Motor Trend får du möjlighet att arbeta med Toyota, ett av världens starkaste varumärken, inom en organisation som präglas av personlighet, öppenhet och närhet. Vår mission är att få se kundens äkta leende och vi tror att vi kan uppnå den genom sann laganda och stort engagemang. Fordonsbranschen genomgår en stor förändring inom både elektrifiering och digitalisering. Denna resa ställer helt nya krav på oss som företag och de produkter och tjänster som vi erbjuder men också på vår personal och ledare inom bolaget. Om tjänsten: Som Platschef i Lidköping & Skara ansvarar du för två anläggningar som innefattar avdelningarna försäljning av nya & begagnade bilar, rekonditionering, service- och skadeverkstad. Du har en servicechef som ansvarar för hela verkstad och skadeverkstad som rapporterar till dig. Som platschef jobbar du med att anläggningen når uppsatta resultat och mål. Du arbetar även med utveckling av organisationen och kulturen samt ser till att vi blir bättre genom löpande handlingsplaner, både personliga och övergripande, samt mot överenskomna resultatmål. Du rapporterar till Operativ chef. Vem är du? Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av att vara ledare inom samma eller liknande branscher. Du har ett sinne för affärer och en lust att utveckla både dig själv och dina medarbetare. Du är en god relationsbyggare och brinner för att skapa djupa och långvariga relationer med kunder och personal. Som människa är du social, utåtriktad och full av energi för att driva ledarskaps-, utvecklings- och processfrågor. Vidare är du en lyhörd och förtroendeingivande person som kan leda ett team i en förändringsresa. Självklart besitter du en stark drivkraft att lyckas nå uppsatta mål, du kan försäljning och du gillar att tävla. Du pratar och skriver svenska obehindrat och behärskar även engelska. Du är en van dataanvändare och har goda kunskaper i officepaketet. B- körkort är ett krav. Ansökan: Har du frågor är du välkommen att kontakta Operativ Chef Lasse Olsson 0510- 31 09 02 eller [email protected]. Skicka din ansökan till [email protected] senast 31 maj 2024. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Märk ansökan ”Platschef Lidköping/skara”. Motor Trend AB grundades i Mariestad 1984 och är återförsäljare för Toyota och Lexus. Under 2024 firar Motor Trend 40 år av ständig utveckling. 2023 omsatte vi över 1 miljard och vi är idag ca 180 medarbetare fördelat på tio orter; Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. Toyota är världens största biltillverkare, med återkommande toppbetyg på kvalitet och säkerhet.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Operativ försäljningschef till DM/TM

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om rollen Som försäljningschef är ditt huvudsakliga ansvar att driva försäljning och bygga en affär och kultur för den långsiktiga utvecklingen av bolaget. Som ledare och säljansvarig sätter du mål, både dagliga och långsiktiga där du fokuserar på att skapa ett högt engagemang för våra kunder. Vidare ansvarar du för att förvalta och utveckla vår kundstock genom nära kundsamarbeten och i samarbete med dem följa upp KPI: er och utfall. Dina arbetsuppgifter består bland annat av; Fullt personalansvar över dina medarbetare som arbetar med mötesbokning Att leda, coacha samt driva den dagliga säljledningen av dina medarbetare Rekrytera nya medarbetare Att skapa struktur och processer för att maximera försäljningspotential Uppdatera avtal, priser och kundsamarbeten tillsammans med att utveckla nya      affärsmöjligheter Ansvara för uppföljning och rapportering av statistik på kundkonton Utmana befintliga processer för att öka effektivitet Coacha och utmana teamet för att säkerställa deras utveckling och framgång Driva team- och kulturstärkande aktiviteter   Om dig I din roll medverkar du till att skapa ett gott arbetsklimat och stort engagemang i våra kunder. För att lyckas i rollen vill vi att du har tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom B2B och att du är duktig på att skapa goda affärsrelationer med ett stort kund- och resultatfokus. Du är noggrann och strukturerad och vet hur man prioriterar och planerar för att hålla fokus och en hög kvalitet. Det är viktiga egenskaper när du går igenom resultatrapporter och nulägesrapporter med kunder. Du kommer att vara en del av vår ledning vilket kräver en personlig mognad. Du kan motivera och driva igenom beslut för verksamhetens bästa och kommer gärna med synpunkter och förslag, samtidigt som du står upp för våra gemensamma beslut. Du är en närvarande ledare som har förmågan att inspirera och engagera andra till att vilja lyckas. Du är prestigelös och tvekar inte att lyfta på luren för att visa vägen. Genom tydliga mål och förväntningar på dina medarbetare skapar du ett arbetsklimat som stärker arbetsmoralen och viljan att vara tillsammans på kontoret. Som du förstår söker vi dig som är en erfaren, inspirerande och empatisk ledare med utmärkta kommunikationsförmågor som naturligt kan motivera andra till att uppnå satta mål.   Nu när du ska gå vidare, hur går du vidare? För att hitta vår nästa medarbetare samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. De är specialiserade och genuint intresserade av människor som arbetar med sälj, marknad, kommunikation och management. De vet när det är rätt, när det klickar. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 9/6 2024. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl, du behöver ansöka direkt via annonsen. Du är välkommen att höra av dig om du har frågor. Ansvarig för den här rekryteringen är Louise Moser Grammatikas som du når på [email protected]   Om DM/TM AB DM/TM AB arbetar med kvalitativa och kvantitativa besöksbokningar för att öka uppdragsgivarens marknadsandelar och samtidigt höja deras närvaro hos de viktigaste kunderna. Företaget grundades 1994 och visionen är att vara det självklara valet när läkemedelsföretag lägger ut sin besöksbokning. Alltid med marknadens högsta kvalitet och bokningsfrekvens. DM/TM AB genomför dessutom marknadsundersökningar där de tillsammans med kunden tar fram underlag, frågeställningar och levererar analyser och beslutsunderlag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Genesis Success Manager

Advent’s Client Services team promotes a client-focused support culture that rewards employees for innovation, professionalism, and personal development. The Client Services department attracts and develops the top talent within Advent and has traditionally been the launching pad for long term careers at Advent that span multiple business units. Advent will provide new team members with extensive and formalized training. Throughout the training period, all candidates are required to pass assessment tests and a final certification as a requirement for continued employment. Work tasks As a Genesis Success Manager, you will engage with established clients and onboard them on a project basis to address satisfaction issues and adoption that may affect renewals and retention. The team helps Genesis and Moxy clients continue to recognize value in Advent solutions. Presentation of complex technical information in a simplified and clear manner to clients, other support representatives and managers is a must. In addition, you will document all case issues and resolutions in the CRM system and case handling system. There is daily interaction with clients from a multitude of international regions, cultures, and languages. Parallel with your tasks as an Analyst you will develop your knowledge in SS&C Advent’s products, client workflow and mentor junior team members in the organization. As you gain more experience, you will be interacting with Product Development on escalations and communicating changes in the product with other stake holders. Job Responsibilities: · For onboarding Genesis clients, you will work closely with Professional Services and Product Development to assess client's requirements, address gaps and look for opportunities to enhance product features while acting as the first point of contact for the consulting team for product escalations. As projects wrap up, we monitor product adoption and engage with client “power” users and decision makers - focusing on the product level. We want to understand our clients’ business and the important drivers of their day-to-day interaction with our solutions. · For established or at-risk clients, engagement with a client would include a discovery phase, workflow review/discussion, and implementation of a success plan. · We act as a flexible internal resource to help clients struggling in adopting or renewing our solutions. · As needed the GSM team will proactively reach out to clients who may benefit from feature releases. The GSM team will also be responsible for conducting rotating quarterly check-ins with existing clients to share product insights, establish relationships, and to get feedback from users. · The team will maintain documentation of all client interactions with the goal of understanding and sharing client insights across the organization. · Act as an escalation point from clients to Product Development utilizing Advent software solutions. · Occasional onsite visits of clients to provide guidance on workflow and adoption · Build out new training in areas of expertise. · Collaborate with business consultants and other business units on mission critical issues · Document all case issues and resolutions in our CRM and case handling system · Validate and escalate product issues & enhancement requests · Continued creation of knowledge base documents · Cross-train in other aspects other than the core product such as add-on products or new products within the Knowledge Group · Present complex technical information in a simplified and clear manner to groups of clients, other support reps and managers · Continued mentoring and motivating of senior members and acting as the leader of the Knowledge Group · Manage the most critical escalations; working directly with clients on sensitive and challenging issues · Dealing with international clients, multitude of cultures, languages Minimum Qualification Requirements · Experience in advanced technical support · Excellent communication skills and ability to work well within a team environment · Fluency in English. Familiarity with other languages such as Norwegian, Danish, Icelandic, Finnish, German, French, Dutch, Swedish or Arabic is very helpful. · Flexibility to support our clients' market hours (Across Europe, Middle East & Africa) · Bachelors level education or higher at university or college level in technical subjects · Proven ability to manage multiple projects/responsibilities at any one time and continue to meet deadlines and expectations. · Proven ability to present complex technical information in for groups of people · Proven outstanding ability to analyze and define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions in a technically complex environment. · Teaching and mentoring skills o Ability to provide positive and constructive feedback to peers and clients o Proven ability to act as a role model o Ability to communicate clearly and concisely · Superior troubleshooting and analysis / resolution skills · Proven experience in working with Advent specific products · Knowledge and experience in: o Network administration/setup of all MS Office products o Use of third party products to deliver solutions (i.e. Excel with macros, Visual Basic, Ultra Edit, etc.) o Windows, NT, SQL, IIS skills o Comprehensive networking technology skills o Basic software programming Desired Individual Characteristics · Excellent organizational / multitasking skills · International experience · Knowledge or interest in Financial Markets is a very strong plus · Proven aptitude to learn complex technical and theoretical information in a timely manner · Desire to contribute to a climate in which people want to do their best · A positive and friendly personality

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Service Development Manager - Fuel Supply Systems & Filters

Alfa Laval BU Water, Wind and Fuel Solutions, Service, is looking for a Service Development Manager - Fuel Supply Systems & Filters We create better everyday conditions for people. We do this by contributing to a more sustainable future through engineering innovation. We love what we do and we're good at it. But now we want to be even better! We're looking for a passionate Service Development Manager to our WWF Service, Product Sales Department. So, what are you going to do today? BU Water, Wind and Fuel Solutions (WWF) - Service is responsible for all after sales business in Marine and Diesel applications, within the BU. It covers spare parts, retrofit, upgrading and services. Alfa Laval holds a strong market position in this highly competitive and international market. We will take the next step to further strengthen our position, with a Service Development Manager - HSS Fuel & Lube to continue to create outstanding customer experience. About the job As Service Development Manager in WWF Service team, you will be responsible for all commercial & technical activities around the marine fuel supply systems product portfolio from an after sales perspective, ensuring we have right service offerings, sales material and successful upgrading/replacement business for the product group. The service development manager is responsible for: * Global market shares, financial KPIs and forecasting for product group. * Represent WWF Service in R&D projects (EPD & NPD) both commercially and technically. * Lead, manage and facilitate service development projects. * First interphase for sales company technical questions. * Drive product/service launch strategies in sync with global service sales and capital sales. * Define pricing strategies in alignment with global service sales & capital sales teams. * Follow up and report financial developments in product and service offering level on a monthly basis. * Understand and follow-up market trends, prepare a monthly report on each product in sync with the market development. * Analyze incoming service tickets and define the training needs to share with the training team. * Supporting and participating to business unit strategic initiatives related to data driven sales, digitalization and connectivity. * Responsible for building and maintaining service product share pages. * Represent WWF in customer meetings, webinars, seminars, technical forums for the related to product group. * Natural stakeholder in discussion with other stakeholders such as engine manufacturers and other equipment suppliers working with industries transformation to cleaner fuels such as methanol, ammonia, hydrogen. What you know * University degree in, mechanical, electrical, marine engineering or similar. * Strong business acumen. * Marine business and/or product management experience. * At least 2-3 years proven track record within sales and/or product management. * Experience from working with modularized systems and automation products. * Excellent English verbal and written communication skills. Who are you? You are technical oriented, service minded with a positive approach, and you strive for customer satisfaction. You have the passion and heart for contributing decarbonization of maritime industry and being part of the zero carbon ambitions. You are highly motivated to share your expertise with your colleagues and customers. You are a solution focused person with the ability to understand the core of complex problems, being able to find solutions to solve complex problems, being persistent in finding solutions and seeing the opportunities in complexities. What's in it for you? We offer a challenging position in an open and friendly environment where we help each other to develop and create value for our customers. Your work will have a true impact on Alfa Laval's future success. About Alfa Laval in Tumba Alfa Laval, currently located in the southern part of Stockholm in Tumba, is set to relocate during Spring 2025 to Flemingsberg, Sweden's largest urban business development area. In collaboration with Fabege, Alfa Laval is shaping a vibrant and dynamic workplace that aims to inspire both existing and future employees. Additionally, this new site will provide an exceptional experience for employees, customers, and visitors. The focus at the new location will be on people, with modern offices and a digital workplace designed to enhance productivity and well-being. Furthermore, there will be a state-of-the-art high-tech lab dedicated to developing and testing products related to high-speed separation and emerging technologies. An education center specifically focused on high-speed separation will also be part of this innovative setup. For more information, please contact Yavuz Demireren Global Sales and Technology Manager, Product Sales Separation & Heat Transfer BU Water, Wind and Fuel Solutions, +46 768 351 369 Regina García Moguel, Talent Acquisition Partner, Union information Francisco Garcia, Akademikerföreningen, +46 733 995 684 Anders Jansson, Unionen, +46730780482 We review applications continually so please send in your application as soon as possible not later than May 24th, 2024. Applications sent directly via email will be deleted without notice. We care about diversity, inclusion, and equity in our recruitment processes. We also believe behavioral traits can provide important insights into a candidate's fit to a role. To help us achieve this we apply Pymetrics assessments, and upon application you will be invited to play the assessment games. #LI-RG1

15 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Inside Sales

Är du Konecranes nästa Inside Sales? På Konecranes förstår vi vikten av att stärka vårt säljteam, både när det går bra och när det blir tufft. Nu är ett positivt exempel på att säljteamet växer! Vi söker nu en Inside Sales till det svenska teamet. Rollen kommer vara ansvarig för att genomföra uppföljningssamtal med våra kunder efter genomförandet av våra planerade förebyggande underhållsbesök. Genom en serviceöversyn är målet att diskutera rekommendationer och följa upp lagda offerter samt ordrar. Varför ska du jobba hos oss? Vi är stolta över att ha en bred portfölj av kunder som verkar inom ett brett spektrum av branscher. På Konecranes märker du omedelbart en stark känsla av engagemang, kamratskap och massor av möjligheter att växa professionellt inom vår organisation. Som världsledande varumärke erbjuder vi en mängd olika möjligheter till personlig utveckling för alla anställda. Vi litar på våra medarbetare och tror att var och en av oss gör skillnad. Om du vill lära dig mer om våra kollegor kan du besöka https://www.konecranes.com/en-uk/careers/meet-our-people Din vardag I ditt dagliga arbete kommer du regelbundet konsultera med våra kunder. Du utför uppföljningssamtal och går under serviceöversynen igenom risker, rekommendationer och offerter tillsammans med kund. Du besvarar kundens frågor och dokumenterar nästa steg. Du kommer använda vårt CRM-system för att säkerställa att ärenden är uppdaterade och på rätt stadium. Den här rollen kommer ansvara för att uppfylla tilldelade försäljningsmål och det krävs ett nära samarbete med våra Estimatorer i Sverige. Vem är du? Vi söker dig med tidigare erfarenhet av försäljning, intern eller extern. Att kommunicera via telefon är naturligt för dig och du har lätt för att bygga goda kundrelationer. Din kommunikationsförmåga är mycket god skriftligen och muntligt på både svenska och engelska. Har du tidigare arbetat med CRM eller liknande är det en fördel, men inte nödvändigt. Som person är du serviceinriktad med förmåga att uppnå uppsatta mål och deadlines. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta med högt tempo. Att vara organiserad, självgående och uppmärksam på detaljer är också egenskaper vi värderar högt. Vi erbjuder dig Som tack för ditt värdefulla bidrag till Konecranes erbjuder vi bland annat marknadsmässig lön, bonusprogram, aktiespararprogram och friskvårdsbidrag. Om du är inspirerad av denna roll och letar efter nästa steg i din karriär vill vi gärna höra av dig! Tjänsten är på heltid och innebär en tillsvidareanställning. Vi har framtidens arbetsplats, vilket innebär att ditt arbete utgår hemifrån eller där kontor finns. Please submit your application in English. Kontakt Om du har några frågor gällande tjänsten, kontakta rekryterande chef Joakim Dahlén, [email protected], +46 730 308 791

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Marknads- och Försäljningschef till Fria Bröd

Fria Bröd AB är ett familjeägt bolag som utvecklar och tillverkar gluten-, laktos och mjölkproteinfria bageriprodukter sedan 1996. Fria Bröd är idag Nordens ledande varumärke inom frysta glutenfria bageriprodukter. Produktionen sker i Frias lokaler i Bårhult, Landvetter. Detta för att kunna erbjuda högsta säkerhet och bästa smak och kvalitet. Frias produkter finns idag på alla stora kedjor i Norden och i ett flertal europeiska länder. Vi erbjuder våra kunder det goda glutenfria livet. Läs mer om oss på www.friabrod.se Vi erbjuder En spännande roll i ett dynamiskt och växande företag med möjlighet att påverka och forma framtiden för glutenfria livsmedel. Fria Bröd har en ledande position inom segmentet fryst på den nordiska marknaden och vi ser stora möjligheter att ytterligare stärka vår position och bredda vårt erbjudande. Gemensamt drivs vi av vår vision att skapa det goda glutenfria livet. Arbetsbeskrivning Marknads- och Försäljningschefens viktigaste uppgift är att tillsammans med sitt team skapa efterfrågan för våra produkter samt maximera försäljningen med god lönsamhet. Du kommer ansvara för att sätta försäljnings & marknadsstrategin i Norden och därefter skapa rätt aktiviteter för att nå våra gemensamma mål. Du leder ett team på åtta personer inom försäljning, produktutveckling och marknad. Du kommer få stora möjligheter att utforma rollen i bolaget där din kunskap och erfarenhet är viktig för vår fortsatta framgång. • Leda, engagera och entusiasmera dina medarbetare • Utveckling och genomförande av strategiska planer för marknad och försäljning • Ansvara för att driva och nå försäljningsmålen • Ansvara för rätt marknadsaktiviteter • Budgetansvar för försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter • Prissättning för optimal lönsamhet • Säkerställa ett konkurrenskraftigt sortiment • Aktivt arbete för tillväxt och utveckling av marknadspositionen i Norden Erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som har en bakgrund inom livsmedelssektorn och DVH med egen erfarenhet från försäljning och marknadsföring. Som person är du kommunikativ och entusiasmerande med ett starkt driv att skapa resultat tillsammans med andra. Du är initiativrik, har lätt att knyta kontakter och skapa förtroende. • Ledarskap och personalansvar • Kunskap och erfarenhet kring att sätta försäljning och marknadsstrategier • Tidigare egen erfarenhet inom försäljning mot DVH med goda resultat • Erfarenhet av att samarbeta med externa säljbolag och eller/distributörer • Erfarenhet av att arbeta med externa byråer inom reklam, design och research • Erfarenhet från att arbetat i ett ägarlett bolag • Stark analytisk förmåga och kommersiellt tänkande • Resultatinriktad med en kreativ ådra för problemlösning • Mycket god förmåga att kunna formulera sig på svenska och engelska i tal och skrift • Civilekonom eller motsvarande med inriktning mot marknadsföring Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryterings- & search företaget Spritter, ansöker gör du med ditt CV på www.spritter.se. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Gabriella Christiansen på 070-090 59 58 eller [email protected]. Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan det slutgiltiga ansökningsdatumet. Du är varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Säljledare Norrköping till Kinnarps

Ta din karriär till nästa nivå med Kinnarps! Motiveras du av att leda ett framgångsrikt säljteam där eget försäljningsansvar är en självklarhet? Då är rollen som Säljledare på Kinnarps något för dig! Din framtida arbetsgivare Kinnarps är Europas ledande helhetsleverantör av inredningslösningar och arbetsplatsdesign för kontor, skolor och omsorgsmiljöer. Möblerna kännetecknas av hög kvalitet, innovativ design, låg miljöpåverkan och långa livscykler. Företaget har varit familjeägt sedan starten 1942, med tillverkning i Sverige och verksamhet i över 40 länder. Läs mer på www.kinnarps.se Vad erbjuder rollen? Som Säljledare hos Kinnarps får du möjligheten att driva, coacha och utveckla ditt säljteam samtidigt som du har ett eget säljansvar. Vi vill att du ska vara med och forma vår framtid genom att öka vår marknadsandel och expandera vår försäljning. Du kommer att ha ansvaret för att sätta och genomföra strategin för att öka lönsamheten och marknadsandelarna inom ditt geografiska område. Dina ansvarsområden inkluderar att skapa och underhålla starka relationer med befintliga kunder samtidigt som du aktivt bearbetar marknaden för att hitta nya prospekt. Tillsammans med ditt team kommer ni att stödja varandra och driva försäljningen framåt. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att leda och coacha våra säljare mot uppsatta mål, samtidigt som du har ansvar för personal och budget. Tjänsten är placerad i Norrköping, självklart i en arbetsmiljö i toppklass. Du rapporterar till försäljningschef Sverige. Vem är du? För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk utbildning och har en vana att sälja komplex och värdeskapande lösningar inom B2B av hög klass och du vet hur du ska sälja in idéer, produkter och tjänster på ett övertygande sätt. Du är en stjärna på att få kunder att se potentialen och värdet i det du erbjuder. Att vara synlig och närvarande är en självklarhet för dig. Som ledare är du tydlig, trygg och bidrar med en stabil kraft i teamet. Du är inte rädd för att ta ledningen och guida teamet mot målet, samtidigt som du inspirerar dem att överträffa sina egna förväntningar. Du har också stor förståelse för din personals utmaningar och stöttar dem genom att vara en aktiv del av arbetet. Du går före och visar vägen genom dina egna exempel hur man når framgång. Är detta din perfekta match? På Kinnarps är vi stolta över vår historia och vårt rykte som en av de ledande aktörerna inom möbelbranschen. Vi erbjuder inte bara en stimulerande och utmanande arbetsmiljö utan också möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med ett fantastiskt team. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en del av vårt framgångsrika team, tveka inte att ansöka redan idag! Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 9 juni. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Joakim Whitefield på [email protected]. Sökord Kinnarps, Säljledare, B2B, Key account manager, sales, Norrköping, Söderköping, Finnspång,Valdemasvik, försäljning, ledarskap

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Butikschef till Kamux - Karlskrona

Det går bra för Kamux och vi fortsätter vår tillväxtresa! Vi har idag 22 butiker i Sverige och är störst i Norden på begagnade bilar! Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Är du en coachande ledare med erfarenhet från bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker! Att jobba som butikschef Rollen som butikschef på Kamux är omväxlande där ingen dag är den andra lik! Du har resultat- och budgetansvar för hela butiken där du bland annat ansvarar för att uppnå butikens, säljarnas samt dina egna personliga mål. I ditt arbete coachar du ditt team genom hela försäljningsprocessen - från inköp till försäljning av bilar, till rätt priser. I rollen ingår även att säkerställa modellering, fotografering samt testning av bilar och du ansvarar för kontakten med externa samarbetspartners. Affärsmässighet är en självklarhet i ditt arbete. Vi erbjuder dig En chans att fortsätta bygga ett bra team i Karlskrona. Du kommer att få en gedigen introduktionsutbildning för att lära dig Kamux koncept. Hos oss finns det goda utvecklingsmöjligheter där du även kan utvecklas som ledare och inom försäljning. Vi har dessutom ett brett utbud av olika bilmodeller vilket är en stor fördel för våra kunder och för dig som butikschef och för våra säljare. Vad innebär det att jobba på Kamux? Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Personalen är otroligt viktig för oss och vi satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas. Vi brukar se oss som det lite annorlunda bilföretaget, som drivs av att hjälpa våra kunder hitta bilen för dem och fatta ett beslut de kommer vara nöjda med. Vi söker dig! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från en ledande roll där du arbetat med coachande ledarskap. Har du tidigare arbetat i sälj- och bilbranschen är detta meriterande. För att trivas i rollen som butikschef krävs det engagemang och god anpassningsförmåga där du har vana av att hantera olika typer av människor. Vi ser även att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål där du sätter laget före jaget. Vidare gillar du att arbeta strukturerat och har ett stort intresse av att göra lönsamma affärer. B-körkort är ett krav. Om Kamux Kamux är en snabbväxande affärskedja specialiserad på handel med begagnade bilar och relaterade tjänster. För att kunna erbjuda kunderna förstklassig service när och var som helst kombinerar Kamux online-försäljning med ett utbrett nätverk av butiker. Förutom försäljning via digitala kanaler är företaget verksamt med 77 butiker i Sverige, Finland och Tyskland, varav 22 butiker i Sverige. Sedan företaget grundades har Kamux sålt över 500 000 begagnade bilar, varav 62 922 såldes 2022. Kamux omsättning uppgick 2022 till 968,7 miljoner euro och bolaget hade i genomsnitt 883 anställda omräknat till heltid. Kamux Oy är listat på Nasdaq Helsingfors-börsen. Mer information finns på www.kamux.se. Vill du leda butiken och säljarna i Karlskrona till fortsatt framgång? Sök redan idag! Skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast den 30:e juni. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem. För frågor om tjänsten kontakta regionchef Milan Filipovic, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024