Helpdesktekniker/Supporttekniker

Sök bland 362 lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobba som servicedesk medarbetare i Örebro

Är du en strukturerad och serviceinriktad person som drivs av att hjälpa andra? Då kan rollen som Servicedesk medarbetare i Örebro vara något som passar dig! Om rollen: Vi söker nu en passionerad servicedesk medarbetare som brinner för att lösa tekniska problem och ge förstklassig support. I rollen som 1st Line Support kommer du vara vårt ansikte utåt och hjälpa våra användare med deras tekniska frågor via telefon, e-post och IRL. Du kommer att ta emot inkomna ärenden och hjälpa till att lösa dem. Du blir en viktig del av vårt team och får möjlighet att utvecklas i en positiv arbetsmiljö i moderna nybyggda lokaler. Vem söker vi? Som person trivs du i sociala sammanhang och har lätt för att kommunicera med andra, vi ser att du är pedagogisk och prestigelös. Du har förmågan att hålla ordning på många uppgifter samtidigt och prioritera dem effektivt. Utöver det ser vi gärna att du är en nyfiken individ med en ständig strävan efter att lära dig nya saker och förstå behov och önskemål. Eftersom tjänsten löper under sommaren är det viktigt att du finns tillgänglig under perioden 17/6–30/8 2024. Kvalifikationer: • Erfarenhet av Officepaketet • Datavana • Svenska i tal och skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet av liknande roll • Relevant utbildning Om Framtiden AB: Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. Villkor: Omfattning: Heltid under perioden 17/6–30/8 – 2024 Startdatum: 17/6 – 24 Placeringsort: Örebro Arbetstider: 07:45-16:00 Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
SSAB - Onsite IT Support Specialist

Dive into the heart of technology at SSAB, where innovation meets diversity. As an Onsite IT Support Specialist, you'll be at the forefront of solving complex hardware and software issues, managing operating systems, and providing exceptional service to end-users. With a strong foundation in the ITIL framework and a proficiency in both Swedish and English, you'll contribute to our dynamic team by offering high-quality IT support and navigating through challenges with a problem-solving mindset. Location Luleå. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position We are seeking an Onsite Support Specialist to play a pivotal role in elevating our business and production support through cross-functional collaboration. Reporting to the Onsite Manager, this role encompasses enhancing our ServiceDesk onsite support and actively supporting our business operations. It offers the chance to tackle diverse challenges, facilitating broad experience across various IT areas, with some domestic travel involved. Your core mission involves delivering superior onsite IT support, contributing to our ongoing efforts to improve business processes. This position is an opportunity to showcase your skills, gain invaluable experience, and make a significant impact within a supportive and dynamic environment. This position will be based at our mill or HQ in Sweden, and you will be appointed to one of these locations, providing a unique vantage point to contribute to our operations. Main responsibilities Provide onsite IT support for hardware and software issues. Manage and troubleshoot operating systems like Windows and Linux. Engage with end-users to understand and solve their IT-related problems. Address basic networking challenges, including setting up and maintaining LANs, WLANs, and understanding of IP protocols. Oversee server management, including configuring, maintaining, and troubleshooting both physical and virtual servers About You Demonstrable experience in a ServiceDesk role, with a strong track record of problem-solving and providing high-quality IT support. Fluency in Swedish and English is essential. Experience with ITSM tools, such as ServiceNow, demonstrating the ability to manage tickets and workflows efficiently. Ability to work effectively in a fast-paced environment, adapting to various situations and managing multiple priorities with a proactive attitude. A Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field is preferred. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply (in english) 2. Interview 3. Come and meet us 4. Health Examination 5. Sign Got questions about this position? Please contact Salar Khezri, IT Manager, mail [email protected] or Gustaf Sundström, Onsite Support Manager, mail gustaf.sundströ[email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 243 700 00 - Borlänge, +46 920 920 00 - Luleå, +46 155 254 000 - Oxelösund. Words from your future manager "Hi, My name is Gustaf Sundström and I will be your manager at the ServiceDesk department. At SSAB, we're more than just a team; we're a family dedicated to innovation, excellence, and supporting each other's growth. We value collaboration, dedication, and the willingness to embrace new challenges. Here, you'll have the opportunity to work on diverse projects, gain invaluable experience across different IT areas, and make a real difference in our day-to-day operations. Whether at our mill or HQ , you'll be an essential part of our team, supporting the future of our business." SSAB is a Nordic and US-based steel company that builds a stronger, lighter and more sustainable world through value added steel products and services. Working with our partners, SSAB has developed SSAB Fossil-free™ steel and plans to reinvent the value chain from the mine to the end customer, largely eliminating carbon dioxide emissions from our own operations. SSAB Zero™, a largely carbon emission-free steel based on recycled steel, further strengthens SSAB’s leadership position and our comprehensive, sustainable offering independent of the raw material. SSAB has employees in over 50 countries and production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. Join us on our journey! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X and YouTube.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

ESAB är ett globalt företag med mer än 120 års kontinuerlig forskning, utveckling och försäljning, vilket gör oss till ett världsledande företag inom svetsning. Med över 10 000 anställda världen över är vi stolta över att på vår enhet i Perstorp ha ungefär 190 engagerade individer som är en del av vår gemenskap. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter i din roll och en global mångkulturell arbetsmiljö där vi kan ge dig möjlighet att samarbeta internationellt i vår fortsatta tillväxtresa. Läs gärna mer om oss på esab.se Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos ESAB i Perstorp. Dina arbetsuppgifter Som IT- tekniker hos ESAB är du en del av ryggraden i vårt tekniska ekosystem. Du kommer att tillhandahålla teknisk support både på plats och på distans, säkerställa smidig drift av IT-infrastruktur och applikationer samt driva tekniska projekt framåt. Din roll är avgörande för vår framgång och du kommer att vara en central del av vårt dynamiska team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Svara på tekniska supportförfrågningar via telefon, ärendesystem och e-post samt dokumentera problemen. Felsöka och samarbeta med tredjepartsleverantörer för att lösa applikationsproblem med produktionsrelaterade system kopplat till vår tillverkningsindustri; märkningssystem, stopptidsregistreringssystem och automationssystem (ABB 800xA). Utveckla standarder och rutiner för egna applikationer och teknologier. Felsöka och lösa problem med användares datorer (Windows 7-10) och vanliga användarapplikationer: Office 365, Adobe, användarkonton, Windows-fel med mera. Leda tekniska projekt och delta i ESABs Globala IT-projekt om det behövs i regionen. Hantera leveranser av hårdvara, förflyttningar, klientinstallationer samt avancerade programinstallationer och uppgraderingar. Underhålla licenser, garantier, inventeringar, reparationer och systemdokumentation. Upprätthålla konfidentialitet och genomföra periodiska revisioner av hård- och mjukvaruresurser. Din profil Vi letar efter en passionerad individ med en stark teknisk bakgrund och en vilja att göra skillnad. Du bör ha en kandidatexamen i datavetenskap eller motsvarande erfarenhet, samt erfarenhet av IT- support på en tillverkningsindustri. Flytande språkkunskaper i både svenska och engelska är ett krav, och erfarenhet av VPN-support samt ITIL-praxis är meriterande. Grundläggande kunskaper inom nätverk och servrar för att kunna utföra grundläggande felsökningar är också önskvärt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlighet i urvalsprocessen, då du kommer att ha mycket kontakt med kollegor i olika professioner ser vi att du är starkt serviceinriktad. För att trivas hos oss uppskattar du en dynamisk arbetsmiljö och att jobba brett inom IT/Teknik. Om du är en problemlösare med ett öga för detaljer och har en passion för teknik, är detta din chans att kliva in i en spännande roll där du kommer att göra verklig skillnad. Ansök nu och ta nästa steg i din karriär hos ESAB Perstorp i vår fortsatta tillväxtresa! Övrig information Placeringsort: Perstorp Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidareanställning Arbetstid: 08-16:30 Lön: Personlig lönesättning ESAB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärned på telefon 073-3205635 Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Fartfylld Onsite-tekniker sökes till företag i Ängelholm!

Nu letar vi efter en IT-supporttekniker till ett företag i Ängelholm. Du kommer ingå i ett kompetent team där du kommer lära dig massor. Där du kommer kunna kombinera dina kunskaper inom IT med din känsla för service i en perfekt mix. Du arbetar i ett ärendehanteringssystem och felsökning är något du gör dagligen. Det är ett krav att du har koll på nedanstående punkter: - Active Directory- DNS, DHCP, TCP/IP- Citrix- Windows Operativsystem- Outlook & Exchang- MS Office & O365- Skrivare & skrivarhantering- Hårdvarurelaterade frågor Det genuina IT-intresset är ett måste. Vi vill gärna att du har arbetat med IT-support tidigare. Att du är flytande i både svenska och engelska är ett krav. Vår kund letar efter dig som har en del erfarenhet men fortfarande är junior i rollen och riktigt taggad på att utvecklas hos dem!Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Gigstep men arbetar ute hos vår kund. På plats heltid i Ängelholm 6 månader - tillsvidare Körkort är ett krav!Urval sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Teknisk support - Jönköping

Är du personen som vänner och familj vänder sig till när de behöver hjälp med tekniken hemma? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då är du den vi söker! Vi på BuddyCompany söker dig som är en teknikentusiast, som älskar mötet med kunder och alltid levererar en fantastisk kundupplevelse! Du är kommunikativ och kan förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du behöver inte ha någon tidigare arbetslivserfarenhet, vi lägger istället fokus på dina personliga egenskaper och tekniska kompetens. I rollen som Buddy jobbar du självständigt genom att boka uppdrag i vår app när du har tid över. Du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl i resten av Sverige. Arbetet sker genom hembesök till kunder som behöver hjälp med sin teknik, uppdragen varierar men består främst av: Installation av routers. Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac. Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS. Installation av tv/box. Du erbjuds Ständig uppdatering och utbildning av dagens nya teknik. Ett engagerat digitalt community med kollegor som brinner lika mycket för teknik som du! Ett flexibelt arbete där du kan ta uppdrag runt om i hela Sverige. Möjligheten att själv styra ditt schema genom att ta uppdrag i vår app. Om oss TechBuddy är en startup som grundades 2016 i Stockholm och är idag ledande europeiskt varumärke för teknisk support, genom att ansluta tekniska experter till människor som behöver support hemma. Under årens lopp har TechBuddy expanderat till Spanien, Israel och Tyskland och levererat 100 000 tekniska tjänster. Sedan 2021 är TechBuddy en del av BuddyCompany som är en "one-stop shop" för tjänster runt om hemmet. Idag erbjuder BuddyCompany bl.a. teknisk support, flytthjälp, hantverkare och städ. Läs mer om oss här: https://www.buddycompany.com/our-story

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Teknisk Support - Kalmar

TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är en del av affärsmodellen ”sharing economy”. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners såsom: Telia, Digital inn, Media Markt, Tele2 med fler. Med oss kan du vara med och hjälpa förändra elektronikbranschen. Konsumenterna är redo att ta nästa steg, men behöver hjälp att komma över de hinder som idag finns, vi är den hjälpen. Var med oss och hjälp kunden med dess nuvarande teknik och även ge råd så kunden aldrig blir missnöjd. Vi engagerar oss i att säkerställa att produkter produceras på ett ansvarsfullt sätt och på så sätt kravmärka elektronikprodukter så konsumenter kan känna sig trygg i deras digitala vardag. Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och att de är utbildade ända ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning! Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då skulle du passa perfekt som TechBuddy! Är du... Intresserad av teknik? Är du social och utåtriktad? Räds inte av nya utmaningar? Drivs du av att hjälpa andra? Flexibel & målinriktad? Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker, vågar slänga dig in i nya problem och utmaningar. Som vår TechBuddy bör du: Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community Självständigt styra ditt schema och samtidigt påverka hur mycket du vill tjäna Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen Vara intresserad av att arbeta minst ett par timmar per vecka Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor Behärskar svenska, både i tal och skrift B-körkort är ett krav! Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt. I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt, du har även möjligheten att påverka din ersättning genom ett effektivt arbete. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”. Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då skulle du passa perfekt som TechBuddy! Tack vare digitaliseringen använder människor sig alltmer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det! Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Du bestämmer helt själv när och vart du vill arbeta genom att anmäla dig på uppdrag i vår TechBuddy-app. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community. Våra uppdrag består främst av: Installation av routers Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS Installation av tv/box Många fler spännande och roliga uppdrag! Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support, bör du inte tveka att skicka in din ansökan redan idag! Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Teknisk Support - Sundsvall

#jobbjustnu Är du den släkt och vänner vänder sig till när hemelektroniken strular? Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor? Då skulle du passa perfekt som TechBuddy! Är du... Intresserad av vardagsteknik och hemelektronik? Är du social och utåtriktad? Räds inte av nya utmaningar? Drivs du av att hjälpa andra? Flexibel & målinriktad? Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker, vågar slänga dig in i nya problem och utmaningar. Som vår TechBuddy bör du: Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community Självständigt styra ditt schema och samtidigt påverka hur mycket du vill tjäna Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen Vara intresserad av att arbeta minst ett par timmar per vecka Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor Behärskar svenska, både i tal och skrift B-körkort är ett krav! Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt. I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt, du har även möjligheten att påverka din ersättning genom ett effektivt arbete. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”. TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är en del av affärsmodellen ”sharing economy”. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners såsom: Telia, Digital inn, Media Markt, Tele2 med fler. Med oss kan du vara med och hjälpa förändra elektronikbranschen. Konsumenterna är redo att ta nästa steg, men behöver hjälp att komma över de hinder som idag finns, vi är den hjälpen. Var med oss och hjälp kunden med dess nuvarande teknik och även ge råd så kunden aldrig blir missnöjd. Vi engagerar oss i att säkerställa att produkter produceras på ett ansvarsfullt sätt och på så sätt kravmärka elektronikprodukter så konsumenter kan känna sig trygg i deras digitala vardag. Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och att de är utbildade ända ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning! Tack vare digitaliseringen använder människor sig alltmer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det! Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Du bestämmer helt själv när och vart du vill arbeta genom att anmäla dig på uppdrag i vår TechBuddy-app. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community. Våra uppdrag består t ex av: Installation av routers Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS Installation av tv/box Många fler spännande och roliga uppdrag! Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support, bör du inte tveka att skicka in din ansökan redan idag! Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
IS/IT Support specialist for ABB Robotics

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. As the Sweden Robotics IS/IT Support Specialist, you will play a vital role in ensuring stable and secure IS/IT operations for our Robotics division in Sweden. Reporting to the Local Division IS Manager, you will lead a team of professionals and collaborate with stakeholders to define, manage, and monitor processes to meet IS/IT service requirements. Your responsibilities will include process design, service operations, governance, compliance, stakeholder management, and providing 2nd level IS/IT support for the Robotics division. You will be part of a team delivering support for Robotics Sweden, you are part of the Swedish organization, and the position is stationed in Västerås, with workplace ABB Robotics Finnslätten. Please notice this is a fixed-term employment until September 2025. Your responsibilities Define and maintain IT processes/services, ensuring delivery within established safety and quality procedures. Support the implementation of IS services and process improvements, ensuring alignment with corporate policies and standards. Collaborate with stakeholders to prioritize requirements and provide effective communication on IS/IT initiatives. Provide 2nd level IS/IT support for Robotics division, including active directory management and shared folder support. Consult and provide input for changes or projects impacting IS operations. Proactively identify opportunities for IS/IT improvements and share best practices with the local business and IS teams. Collaborate with IT teams and suppliers to ensure alignment with Service Level Agreements and drive continuous improvement. Manage the quality of infrastructure services, monitor SLAs, and drive improvement actions as needed. Your background Master's degree with 3+ years of IT experience supporting IS infrastructure and application services. Experience in manufacturing or production-related infrastructure/applications is a plus. Strong analytical skills, problem-solving abilities, and business focus. Knowledge of ITIL framework is advantageous. Excellent negotiation, facilitation, and consensus-building skills. Self-starter with a commitment to excellence and ability to take initiative. Proficiency in spoken and written English. More about us Robotics develops, manufactures and markets robots with associated control systems, software, arc welding products, rideways and engine packages. Through automation, ABB Robotics helps its customers improve productivity, quality and safety in their work environment. Important customer segments within the division are the manufacturing industry, the automotive industry, the pharmaceutical industry, food & beverage, logistics and electronics, among others. Recruiting Manager Mikael Augustinson +46 730 32 20 80 will be happy to answer any questions you may have about the position. Union contact persons - Swedish Association of Graduate Engineers: Nicolin Ahlqvist, +46 720 77 41 90; Leaders: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson, +46 730 30 30 36. For further questions, please contact Talent Partner Robert Norén +46 724 61 20 95. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Does this sound like the next step in your career? Apply today! The last day to submit your application is 31 of May. Interviews will be held during the advertisement period, the position may be filled during the advertisement period. Please note that, to be eligible for employment at ABB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi behöver juniora IT-supportekniker! Titta hit!

Gillar du IT och har förmågan att läsa mellan raderna och ställa riktade följdfrågor? Kanon, då måste du läsa vidare. En trevlig helpdesk med fokus på Firstline ärendeni Malmö söker nu dig som kollega. Vardagen speglas av hjälpsamhet, och teamwork, detta i en kombo av tempoväxlingar. För att lyckas behöver du vara kommunikativ, lösningsorienterad och driven. Självklart är det också viktigt att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Varje dag hanterar du ärende från kunder via telefon, chatt samt e-post. Det är ett växlande tempo där vardagen styrs av händelser i kundens miljö, trots detta håller ni alltid en hög kvalitet och servicenivå.Krav-Svenska och engelska flytande!- Kännedom om Active Directory, Windows Server, Basic nätverk, felsökningMeriterande om-Du har arbetat i servicedesk sedan tidigare- Har ett härligt driv och är prestigelös och flexibel- Har en vidareutbildning exempelvis från YH eller Universitet Vi letar efter dig som brinner för IT och service. Du har troligtvis en IT-utbildning i grunden. Det är ett plus i kanten om du har erfarenhet av 1st line support sedan tidigare. Vi ser gärna att du har kännedom om exempelvis Active Directory, Windows 7/10, Basic Nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP), Felsökning, Ärendehantering samt Mobila enheter. Det är viktigt att du är lyhörd och värdesätter goda kundkontakter. Det är även avgörande för rollen att du är analytisk, noggrann och kan arbeta strukturerat. Joina oss!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Technical Application Support till Eurostep!

Vill du arbeta på ett produktbolag som fokuserar på IT inom branscher som fordon, flyg och försvarsindustri? Eurostep erbjuder fantastiska utvecklingsmöjligheter och välkomnar dig som är intresserad av Applikations-support till kontoret i Stockholm eller Göteborg. Skicka gärna in din ansökan så pratar vi mer! Information om företaget Vi söker nu en Technical Application Support till Eurostep. Eurostep är ett svenskt bolag, nyligen uppköpta av BAE Systems, med lokalkontor runt om i Europa och kunder över hela världen. De hjälper sina kunder att effektivisera informationshanteringen i deras kommunikation med leverantörer, kunder och partners. Eurostep erbjuder en plattform med rättighets- och säkerhetsuppsättning där kundernas produktdata lagras och delas på ett säkert sätt mellan olika parter under ett samarbete. Arbetsuppgifter Du kommer att tillhöra teamet Application Management, där ni är 4 personer som strävar efter att maximera värdet av implementerade lösningar hos Eurosteps kunder. Du arbetar främst i Windows-miljö men kommer även kliva in i kundernas miljö och din arbetsdag styrs av vad som händer ute hos kund. Du kommer bland annat att: • Säkerställa att deras lösningar ger kunderna de fördelar de förväntar sig. • Leverera enligt definierade SLA-avtal. • Arbeta med löpande serveradministration och datahantering. • Skriva Powershell-script. • Analysera loggar och debugga kod (C#). • Säkerställa kontinuerlig förbättring och uppgradering. Du erbjuds: • En internationell miljö där du får bidra till framtidens industriella utveckling. • Fantastiska utvecklingsmöjligheter på ett produktbolag i nära partnerskap med Microsoft. • En plats i ett team med drivna personer som ser fram emot att utveckla dig. • Många "gurus" inom branschen arbetar på Eurostep, så du kommer att lära av de absolut bästa. • En flexibel arbetsplats där du får möjlighet att arbeta hemifrån ca 1-2 dagar i veckan. • Placeringsort i Stockholm eller Göteborg. Vi söker dig som • Har en högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område • Har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare samt ett stort intresse av serveradministration • Besitter grundläggande kunskaper inom Powershell, RestAPI och C# • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift Övrigt START: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid OMFATTNING: Heltid PLACERINGSORT: Göteborg eller Stockholm URVAL: Löpande KONTAKT: Kathinka Evers BAKGRUNDSKONTROLL: För samtliga kandidater i slutskede kommer vi att stämma av belastningsregistret. Professionals Nord söker för Eurosteps räkning en Technical Application Support. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Eurostep. Eurosteps önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. #Eurostep #BAE #BAESystems #Application #Support Du söker tjänsten enkelt genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024