Lösningsarkitekt – Dataanalys och dataplattform

Bakgrund  Vår kund har sedan några år en dataplattform till stöd för dataanalys och datadrivet beslutsfattande. Plattformen som kontinuerligt vidareutvecklas och förvaltas. Detta arbete hanteras av en agil arbetsgrupp som består av ett team med olika bakgrund och erfarenheter. De behöver nu förstärka denna gruppering med en konsult som kan stötta gruppen som lösningsarkitekt.  Uppdragsbeskrivning  Uppdraget innebär att vara delaktig i ett team inom dataanalys och -plattformsenhet som lösningsarkitekt. Tillsammans med ytterligare en lösningsarkitekt och med stöd av det övriga teamet kommer konsulten bidra med utvecklingen av deras Big Data-lösning.  Arbetsuppgifter  Arbetet utförs i ett agilt team där arbetet planeras tillsammans med beställare och teamet regelbundet.   Tekniskt kravarbete, dvs. att bidra i kravarbetet med att omvandla verksamhetsbehov till mer systemnära krav   Analysera behov (funktionella och icke funktionella) ur såväl strategiskt, taktiskt som operativt perspektiv.  Leda och driva framtagandet av lösning utifrån såväl ett verksamhets- som tekniskt perspektiv.  Säkerställa att lösningar utformas i enlighet med kundens målarkitekturer och standarder.  Kommunicera och förankra rekommenderade lösningar och vägval hos relevanta målgrupper, på såväl strategisk nivå som operativ nivå.  Säkerhetsprövning  Säkerhetsprövning konsult krävs för uppdraget, vilket uppskattas till 4-6 veckor.  Placering  Vår kunds kontor i Sundbyberg.  Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Detta beslutas i samråd med beställaren.  Omfattning  Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden, vilket ska ses som en kvalificerad uppskattning.   Uppdragsperiod: 01-aug-2024 - 31-jul-2025  Skallkrav:  Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT-området alternativt minst 10 års arbetslivserfarenhet från IT-området.  Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 10 åren av att ha jobbat med lösningsarkitektur för dataanalysplattformar.  Minst 5 års arbetslivserfarenhet från deltagande i projekt eller förvaltning där BI/DW-lösningar har ingått.  Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha utvecklat dataflöden i Hadoop-miljö.  Minst 3 års arbetslivserfarenhet från att ha utvecklat i SQL för att bygga datamodeller  Minst 2 års arbetslivserfarenhet av utveckling av shell-skript i UNIX/LINUX-miljö.  Minst 3 års erfarenhet från agila arbetssätt och verktyg  Minst 2 års erfarenhet av ledande tekniska roller t.ex. som ”lead developer/technical lead”  Mervärdeskrav  Minst 1 års Arbetslivserfarenhet av arbete med dataanalys inom elbranschen  Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Data Governance.  Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med strömmande data.  Låter detta som en intressant roll?  Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.    NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar vi kollektivavtal.

30 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Deploja söker en Lösningsarkitekt!

Vi har nu ett behov hos en kund efter enLösningsarkitekt och söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen:• Behovsanalys och efterforskning.• Utforma lösningar som andra team kan använda sig av.• Stötta andra utvecklingsteam med mallar och exempel.• Medverka i sprint- och inkrementplanering.• Utforma målarkitektur inom vissa teknikområden.För denna roll ser vi gärna att du har: Minst 2 års arbetslivserfarenhet som arkitekt eller lead developer. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av programmering i ett utvecklingsteam Java eller Kotlin. Meriterande:Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att bygga lösningar inom observerbarhet: Loki, Grafana, Prometheus, OpenTelemetry eller DynaTraceSista ansökningdatum: 11-06-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Konsult inom Microsoft 365 till Griffel

Griffel är en helhetsleverantör av IT-tjänster till företag i hela Sverige med huvudfokus på Kronobergsregionen. Våra affärsområden sträcker sig över kommunikationstjänster, verksamhets-IT, servertjänster, dokumentlösningar, Kassa/POS samt Visual/konferenslösningar. Vårt eget fibernät i Växjö gör oss unika och möjliggör ett helhetsansvar i leveransen då vi inte är beroende av någon underleverantör. Vi är idag 48 anställda och ska nu utöka med ännu en stjärna till vårt härliga team, är det dig vi söker?   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Vi erbjuder dig en roll där du tillsammans med dina kollegor kommer att skapa tjänster och designa kundlösningar baserat på Microsofts molnplattform Microsoft 365. Bland våra drygt 2 000 kunder finns en stor variation av storlek och behov där vi tror att du kan hjälpa dem med att bistå med din erfarenhet och kompetens för att lyfta dem till en modernare IT-miljö. Vi har kommit långt med våra paketeringar och leveranser av Microsoft 365 men ser en stor potential hos kunderna i vår drifthall med övriga traditionella servertjänster. Vi ser även ett behov av en mer djuplodad stöttning hos våra kunder inom Azure och SharePoint. Har du erfarenhet av detta är det ett stort plus men inte ett krav, det viktigaste är att du har ett intresse av att lära dig mer inom dessa områden.   Vem är du? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av design och implementation av tekniska lösningar i Microsoft 365. Du har också arbetat i kundprojekt där du skapat, presenterat och byggt lösningar i de tekniska miljöerna i molnet. Du har ett affärssinne och kan stötta våra säljare med argument i mötet med kunden. För denna roll värdesätter vi att du kommunicerar väl i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du analytisk, utåtriktad, driven och trivs med att arbeta i team.   Vi erbjuder På Griffel får du möjlighet att vara en del av ett dynamiskt team där innovation och teknisk utveckling står i fokus. Vi lever efter våra värdeord; Laget före jaget, Engagemang och Förtroende, och hos oss råder ett schysst och tillåtande klimat där vi ställer upp och hjälper varandra. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö i nya lokaler och för att du som medarbetare ska få vardagen att gå ihop tillämpar vi frivilligt hybridarbete. Vi ser fram emot att få lära känna dig och välkomna dig till Griffel-familjen.   Din ansökan Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Detta är en direktanställning hos Griffel som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller mejl [email protected].

30 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Deploja söker en Lösningsarkitekt!

Vi har nu ett behov hos en kund efter enLösningsarkitekt och söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen:Tillsammans med ytterligare en lösningsarkitekt och med stöd av det övriga teamet kommer konsulten bidra med utvecklingen av vår Big Data-lösning.Arbetet utförs i ett agilt team där arbetet planeras tillsammans med beställare och teamet regelbundet. Tekniskt kravarbete, dvs. att bidra i kravarbetet med att omvandla verksamhetsbehov till mer systemnära krav Analysera behov (funktionella och icke funktionella) ur såväl strategiskt, taktiskt som operativt perspektiv. Leda och driva framtagandet av lösning utifrån såväl ett verksamhets- som tekniskt perspektiv. Säkerställa att lösningar utformas i enlighet med målarkitekturer och standarder. Kommunicera och förankra rekommenderade lösningar och vägval hos relevanta målgrupper, på såväl strategisk nivå som operativ nivå. För denna roll ser vi gärna att du har: Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT-området alternativt minst 10 års arbetslivserfarenhet från IT-området. Kompetens och Erfarenhet: Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 10 åren av att ha jobbat med lösningsarkitektur för dataanalysplattformar. Minst 5 års arbetslivserfarenhet från deltagande i projekt eller förvaltning där BI/DW-lösningar har ingått. Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha utvecklat dataflöden i Hadoop-miljö. Minst 3 års arbetslivserfarenhet från att ha utvecklat i SQL för att bygga datamodeller Minst 2 års arbetslivserfarenhet av utveckling av shell-skript i UNIX/LINUX-miljö. Minst 3 års erfarenhet från agila arbetssätt och verktyg Minst 2 års erfarenhet av ledande tekniska roller t.ex. som ”lead developer/technical lead” Meriterande: Minst 1 års Arbetslivserfarenhet av arbete med dataanalys inom elbranschen Minst 2 års arbetslivserfarenhet av Data Governance Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med strömmande data Sista ansökningdatum: 10-06-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
SSAB - Enterprise Arkitekt

Är du en engagerad och erfaren Enterprise Arkitekt? I den här rollen får du chansen att utforma och implementera vår IT-struktur samt föreslå förbättringar av befintliga interna funktioner och IT-processer. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Vi söker en erfaren Enterprise Arkitekt som kommer att ansvara för Special Steels IT Enterprise Arkitektur (EA). Denna roll innefattar att utveckla och underhålla IT-Roadmap för Special Steels. Huvudansvaret inkluderar att förstå verksamhetens behov, prioritera projekt, säkerställa att de följer framtagen IT-Roadmap med arkitektoniska principer för att ge maximal avkastning på investeringen. Genom nära samarbete med affärsfunktioner inom divisionen kommer du att utveckla IT-strategier, business case samt IT-lösningar så de är i linje med SSAB:s övergripande IT-Arkitektur. Rollen innebär också att bidra med arkitekturkompetens från enterprise till lösningsnivå samt inspirera och utveckla medarbetare inom Special Steels IT arkitekturdomän. Vi söker en Enterprise Arkitekt till vårt kontor i Stockholm, men ser också vår site i Oxelösund som möjligt placeringsort. Dina huvudsakliga ansvarsområden Utveckla, kommunicera och visualisera målarkitektur och tillhörande Special Steels IT-Roadmap, samt beskriva, modellera, visualisera och analysera processer, strukturer och samband och hur dessa ska stödjas av målarkitekturen. Samarbeta med övriga EA-arkitekter inom SSABs olika divisioner och CIO Office för att skapa de bästa lösningarna för både Special Steels affärsstrategi samt övriga delar av SSAB gruppen. Stödja upphandlingar och förstudier av IT-lösningar samt prioriteringen av IT projekt/program inom Special Steels. Ta fram Business Case för IT-investeringar. Driva strategiska IT- och affärsprojekt samt utveckla arkitekturkompetens inom divisionen. Om dig Du har mångårig erfarenhet av IT-strategi, arkitekturutveckling, projektledning och erfarenhet av EA arbete i större bolag. Du kan förmedla strategier genom tydliga målbilder och du har goda kunskaper i presentationsteknik. Du nyfiken, självgående och är van att leda arbetet samt gillar att förbättra arbetssätt och metoder i organisationen. Har du tidigare erfarenhet från arbete i ett globalt företag kommer det att vara till stor nytta här. Du har akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå eller annan relevant utbildning/erfarenhet och du kan kommunicera både på svenska och engelska både i tal och skrift Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3.Tester 4. Intervju 5.Kom och träffa oss 5.Referenstagning 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef, Roger Norberg via mail , [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Roger Norberg och tror på det coachande ledarskapet för att utveckla och bygga förtroende hos mina medarbetare och individer. Jag värdesätter en god dialog och strävar efter en trygg och utvecklande miljö för mina medarbetare. Vi står inför stora utmaningar då vårat IT-landskap ska moderniseras för att möta morgondagens krav på förmågor med fossilfritt stål och andra stora investeringar. Är du intresserad och vill utveckla Special Steels divisions arkitektur så kan detta vara något för dig." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

30 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Principal Engineer

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: About Brite Brite Payments is a leading open banking-powered account to account (A2A) payment provider of instant payments and instant payouts. We provide a convenient transaction experience for consumers and reduce the risk in the payment process for merchants. Founded in Stockholm in 2019, Brite is committed to providing the best possible payment solution for everyone involved in a transaction. The team behind Brite has worked with launching the first-generation of fintech companies before founding Brite. We know the market landscape, technologies, opportunities, and challenges. Now we channel all those experiences into developing modern solutions that will benefit both merchants and end-users. Want to join us on our journey? The future is brite! What you will do At Brite you will be responsible for building, managing, and communicating our architectural vision and our technical roadmap. You will do this together with representatives from the engineering teams / domains, together you form the architectural council. In this role you will need to be hands-on and have a keen understanding of the work that the engineers are doing. You will also be a natural contact point for the Product team and other stakeholders who need to understand how our systems work and how we can optimize our roadmaps for maximum business value. Your responsibilities will include  Heading up the Architectural council taking responsibility for their internal work process, how teams will interact with them, and the tools necessary to be successful in this mission. Accountability for keeping the Architectural Vision updated, communicated and feasible. Accountability for keeping the Technical Roadmap updated, moving and reported back on. Being a spokesperson and ambassador for technical collaboration between departments. Take responsibility in technical projects that are across multiple engineering teams. Reporting on KPIs relating to Architecture and high level Technical matters for Engineering Leadership and other stakeholders in the company. With that said, you will be a vital part of the next fintech unicorn! Are you a brite mind? You are a leader with a solid technical background in modern development. You have experience from managing or facilitating technical collaborations between teams and departments. In the past you have had formal leadership roles such as Tech Lead, Development Manager or as an Architect. You have experience collaborating in creating Architectural visions and how to communicate them to the relevant stakeholders. You are a developer at heart! Need to have experience Been in formal technical leadership roles in the past, such as Tech Lead, Architect or similar. Been part of or had architectural responsibility, such as managing an Architectural vision. Familiar with common architectural frameworks and tools. Having worked extensively with cloud infrastructure. Strong communicator with both technical and non technical people. Previous experience as a senior developer working in agile work methods. 10+ years of professional work experience. Good to have experience Google Cloud Platform. Micro Service Architecture. Experience with Python/JavaScript Fintech or banking backgrund. OLTP Systems. What we offer An optimistic, caring, and inclusive culture where we want you to be yourself A dynamic, fast-paced, and innovative environment where you will have the possibility to make an impact from your first day onwards A flat organization, friendly colleagues, and fast decision-making An environment where we start small and learn fast to do big things A team that cares about sharing, collaborative work, and prestigelessness... and you will be part of a growing team of fun and skilled people ✨ Do you want to learn more about our recruitment process? Here you can read about the hiring flow and find answers to the most frequently asked questions. *** Please apply with your CV or your LinkedIn profile. We use screening questions to streamline this recruitment process, so a personal letter is not needed.

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Db2 Tech Lead

Are you an experienced DB2 professional looking for an exciting opportunity to lead technical initiatives in a bank? In Swedbank you have the opportunity to: Bridge the Gap & Lead Innovation: Collaborate with internal stakeholders, DB2 delivery team (outsourced to Kyndryl), Db2 Agile Product Owner and Mainframe Tech leads to ensure smooth Db2 operations and accountability and maximise efficiency. Shape the future of DB2 in Swedbank: Provide technical expertise and leadership to future-proof Swedbank's DB2 environment. Stay ahead of the curve: Seek out and implement cutting-edge DB2 solutions that benefit Swedbank. Review & approve changes: Ensure proposed solutions (from partners like Kyndryl) align with Swedbank's needs. Drive operational excellence: Collaborate with the Agile Product Owner to define frameworks and participate in operational meetings to optimize DB2 performance. What isneeded in this role: Proven experience in Db2 infrastructure/database administration utilities with a strong focus on operational efficiency and ensuring high-quality standards. Exceptional problem-solving skills to effectively troubleshoot incidents that may arise in Db2 area. An analytical mindset with the ability to identify areas for improvement within Db2 systems and propose proactive solutions. Excellent communication skills to effectively liaise between the bank and Kyndryl delivery team, ensuring clear understanding of expectations. Have been working with a high transaction financial environment. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... ...lead the way in shaping Swedbank's DB2 strategy while fostering your own professional growth in a collaborative environment”. Mozhdeh Kamel, your future manager We look forward to receiving your application by 14.06.2024.Location: Sundbyberg Contacts Recruiting manager:Mozhdeh Kamel, [email protected], +46725746389 We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid

30 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lösningsarkitekt och produktägare IoT till Uppsalahem

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi aktivt ersätter äldre metoder med moderna digitala verktyg. Tempot och utvecklingstakten är hög! Ditt uppdrag hos oss Nu söker vi en produktägare och lösningsarkitet IoT som vill vara med på vår utvecklingsresa! I rollen kommer du ansvara för att utveckla och förvalta vår lösning för Internet of Things (IoT), vilket inkluderar IoT-plattform, kringliggande infrastruktur, sensorer samt integrationer till vårt datalager och digitala tvilling. Du tar övergripande ansvar för planering, backlogg och uppföljning för att säkerställa att lösningen presterar optimalt och ger bolaget maximal nytta. Rollen är en del av IT- och digitaliseringsavdelningen, men du kommer att arbeta nära hela organisationen för att identifiera förbättringsmöjligheter, erbjuda support och vid behov genomföra utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår även: Planera och leda utvecklingsinitiativ, stora som små Kontinuerlig dialog med leverantörer om daglig drift samt pågående och kommande utvecklingsprojekt Säkerställa att systemet uppfyller legala krav Utbilda kollegor genom direkta användarutbildningar samt skapa lathundar och instruktionsfilmer Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi att du är en person med stort intresse för teknik, IoT och smarta byggnader, som vill utnyttja ny teknik för att skapa verkligt kundvärde. Dessutom är du en kommunikativ lagspelare som brinner för att samarbeta och trivs både med att vara en del av ett team och att ta egna initiativ. Din förmåga att tänka utanför boxen och din passion för att skapa innovativa lösningar är avgörande för att driva projekt framåt och skapa värde. Vi söker dig med: Kandidatexamen eller magister/civilingenjörsexamen inom datateknik eller liknande områden. Erfarenhet inom IoT, från koncept till leverans. Grundläggande programmeringskunskaper och kännedom om IoT-plattformar och protokoll. Kunskap inom IT-säkerhet och “best practise” inom IoT-utveckling. Bred erfarenhet av processorienterade arbetssätt, strategiskt IT-arbete och digitalisering Erfarenhet av att jobba med agila arbetssätt B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska med förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift Meriterande är kännedom inom kommunikationsprotokoll och teknologier som MQTT och LoRa samt fastighetsprotokoll så som, m-bus och modbus. Din arbetsplats Vi är idag elva medarbetare på IT-och digitaliseringsavdelningen, som du organisatoriskt tillhör. Du kommer att arbeta nära kollegor från andra delar av organisationen i tvärfunktionella team. Vi värnar om att ha en bra balans mellan jobb och privatliv och arbetar i ett välmående och högpresterande team. Vid vårt huvudkontor arbetar närmare 120 personer. Vi erbjuder bra förmåner för våra anställda – bland annat ett generöst friskvårdserbjudande med både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag, lunchsubvention och timbank. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning:HeltidArbetstider:08:00-17:00(mån-fre)Anställningsform:TillsvidareanställningStart: Enligt överenskommelsePlacering:Huvudkontoret Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Åsa Engström, IT- och digitaliseringschef, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-06-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Deploja söker en Lösningsarkitekt!

Vi har nu ett behov hos en kund efter en Lösningsarkitekt och söker därför en ytterligare konsult och kollega med den rätta inställningen och som vill lära sig samt dela med sig av sina kunskaper. Med rätta inställningen vet vi att du skulle lyckas som konsult hos Deploja. Vi tror på att bygga ett bolag av olika personligheter som på olika sätt bidrar. Vi vill ständigt bli bättre och är bara i uppstartsfasen av en spännande resa så vi vill därav bli fler duktiga kollegor! Rollen: Genomföra behovsanalys och efterforskning för att förstå verksamhetens krav. Utforma skalbara och effektiva lösningar som kan användas av andra team. Stötta utvecklingsteam med mallar, riktlinjer och exempel. Aktivt medverka i sprint- och inkrementplanering för att säkerställa att projekten följer tidsplanen. Utforma och dokumentera målarkitektur inom specifika teknikområden för att säkerställa långsiktig hållbarhet och flexibilitet För denna roll ser vi gärna att du har: Högskole/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT. Kompetens och Erfarenhet: Minst 5 års arbetslivserfarenhet av programmering i ett utvecklingsteam i Java eller Kotlin. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av scriptning i Bash eller Powershell. Minst 2 år arbetslivserfarenhet av att jobba med lösningsarkitektur inom mjukvaruteckling. Meriterande: Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med observerbarhet: Loki, Grafana, Prometheus, OpenTelemetry eller DynaTrace Minst 1 års arbetslivserfarenhet av verktyg för säker mjukvaruutveckling: Trivy, SonarQube, X-Ray Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med containerteknik: Docker och Docker Compose Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med mikrotjänster baserade på Kubernetes och/eller Kafka. Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med testautomation baserat på en mix av produktions- och testdata Sista ansökningdatum:11-06-2024 Vad erbjuder Deploja?Vi sätter individen i centrum av vår verksamhet. För oss är det viktigt att du trivs både på jobbet och på din fritid, eftersom vi tror att din framgång och trivsel går hand i hand. Därför ger vi dig möjligheten till en mer flexibel vardag där du kan bestämma hur mycket du vill arbeta och om du vill göra det hemifrån, hos kund eller på vårt kontor.Vår modell utmanar verkligen IT-konsultbranschen. Deplojaerbjuder sina konsulter större delen av ersättningen, eftersom det trots allt är du som konsult som levererar värde hos kunden och därmed enligt vår mening bör bli kompenserad därefter! Vi erbjuder dig följande, Valet är ditt! Spännande uppdrag hos våra många kunder. Vi fokuserar på långsiktiga uppdrag, vilket ger dig möjlighet att skapa värde för kunden samtidigt som du utvecklas själv. En trygg månadslön – tillsammans bestämmer vi en grundlön baserad på dina uppdrag. Tjänstebil – vi uppmuntrar dig att välja en elbil för en mer hållbar framtid. Tjänstepension och stora möjligheter till löneväxling. Semester - Önskar du mer än 30 dagar semester, kanske 60 dagar? Privat sjukvårdsförsäkring, olycksfallsförsäkring och livförsäkring för ökad trygghet. Kompetensutveckling – du får själv sätta din budget och välja vilka utbildningar du vill delta i. Livskvalitet - Har du kanske svårt att få ihop pusslet i vardagenoch önskar arbeta lite mindre och ändå kunnatjäna lika mycket om inte mer?Låter rollen intressant?Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande!Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om ovanstående jobb beskrivning inte passar dig, tveka inte att skicka in din spontan ansökan ändå om du känner dig redo för ett friare liv som konsultvia länken här.Varmt välkommen med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Power Platform Architect

Om dig: Vi letar efter dig som redan är etablerad inom liknande roller, med en robust erfarenhet inom Microsoft-utveckling och en djup förståelse för verksamheten. Du har sannolikt agerat som konsult tidigare och hanterat flera projekt samtidigt. Ledarrollen är naturlig för dig och du trivs både med teknisk projektledning och i dialogen med kunder. Flytande kommunikation på både svenska och engelska är du helt bekväm med. För att ge dig bästa möjliga förutsättningar ser vi gärna att du: Är bekväm med arkitekturen inom Power Platform Model Driven App och dess kringliggande komponenter Har erfarenhet av datamodellering Har koll på Azure-tekniker Har bakgrund inom programmering inom Microsofts Tech Stack Erfarenhet av Dynamics 365 Sales/Customer Service/Field Service är meriterande En dag på Compagos kontor I rollen som Power Platform Architect kommer du att leda tekniska strategier från vårt centralt belägna kontor i Malmö. Vår projektbaserade modell är uppskattad av både kollegor och kunder. Compagos kunder är alltifrån medelstora bolag till börsnoterade internationella koncerner. Du kommer ha en nyckelroll som kombinerar teknisk expertis med strategiskt tänkande. Som arkitekt kommer du att översätta kundbehov till praktiska lösningar, identifiera möjligheter och presentera vägar framåt. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kollegor och kunder, från koncept till implementering. Din roll innebär även coachning av teamet och utveckling av arbetsrutiner och riktlinjer. Hur vi ser på livet Compagos kompetens är både bred och djup och det är till stor del vår främsta styrka. Vårt självförtroende är stort och bygger på den samlade erfarenheten och enorma kunskapsbanken som våra medarbetare har. För oss är trygghet en grundläggande värdegrund. Det handlar om att skapa en balanserad tillvaro för dig, som sträcker sig bortom en stabil månadslön. På Compago värdesätter vi gemenskap, mångfald och öppenhet. Här, utöver det professionella, finns även stort utrymme för skratt och en och annan ordvits för att krydda till tillvaron. Ansökan och frågor Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Hanna Levin på [email protected]. Enligt GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan de sker enbart via den här annonsen. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024