Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator

Sök bland 33 lediga jobb som Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Sektor välfärd är inne i en spännande fas där lagstiftning och förutsättningar förändras och utvecklas. Vi behöver därför förstärka sektorn med ytterligare en SAS, socialt ansvarig samordnare. Tjänsten är placerad inom sektorstaben och vi håller till i ljusa, fina lokaler i centrala Ulricehamn. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialt ansvarig samordnare är sakkunnig inom socialtjänstens verksamhetsområde och har en stödjande funktion i kommunen med nära samarbete med sektor välfärds chefer, utvecklingsledare, MAS och MAR. Som SAS ska du i ditt arbete följa upp och utveckla kvalitén i sektorns verksamheter utifrån de förskrifter som reglerar området. Det innebär bland annat: • att granska och utveckla processen för bedömning, beslut, verkställighet och samverkan så att den är ändamålsenlig och välfungerande • säkerställa att den enskilde får sina behov prövade i en rättssäker myndighetsutövning • att säkerställa att enskilde får insatser av god kvalitet • säkra att dokumentationen förs i den omfattning som föreskrivs i lag och föreskrift • ta emot och utreda rapporter enligt Lex Sarah • omvärldsbevaka rättsläget och kvalitetsarbetet inom området • arbeta rådgivande och stödjande till chefer KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, myndighetsutövning och utredningsarbete samt vana av implementeringsarbete. Du ska även ha god kunskap och erfarenhet av gällande föreskrifter och den lagstiftning som styr våra verksamheter såsom SoL, LSS, LVU/LVM samt övergripande kommunallagstiftning. Du har relevant utbildning med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har kunskap och förståelse för vad som bidrar till god kvalitet för det verksamheterna är till för och du arbetar systematiskt, självständigt och proaktivt. Vidare behöver du vara en duktig kommunikatör som besitter en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift för att på ett pedagogiskt sätt kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningen i komplexa ärenden. Du behöver också ha en mycket god förmåga att samarbeta och samverka, skapa fungerande nätverk och bibehålla och utveckla goda relationer. Körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
PROJEKTLEDARE

Arbetsuppgifter För vår kunds räkningsöker vi nu en Projektledare som harekonomisk bakgrund och erfarenhet av datakvalitetsarbete. Som projektledare/ansvarig för datakvalitet kommer du att tillhöra gruppen Controlling men ha ett brett kontaktnät i organisationen. Datakvalitetsarbetet är en viktig del av informationsstyrningen, vilket innebär ett tätt samarbete med ansvarig för informationsstyrning. Uppdraget innebär ett samordnande och operativt ansvar inom datakvalitetsrapportering. Under 2024 ska en datakvalitetsrapport tas fram till kundensrevisionsutskott/styrelse. Under hösten ska även en operativ datakvalitetsrapport tas fram. Utöver detta ska rollen som datakvalitetsansvarig utveckla styrning, forum och uppföljning för datakvalitet för hela företaget. Då det är ett flertal större initiativ som pågår i olika delar av företaget som har kopplingar till området datakvalitet finns krav på anpassning och organisering kring datakvalitet under hösten 2024. Dokumentations- och domänspråk kommer vara svenska. Kvalifikationer Du har en bakgrund inom Ekonomi/Controlling, Systemvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet avanalys och uppföljning, samt vana att driva/leda uppdrag och initiativ. Du har erfarenhet av arbete meddatakvalitet och/eller operativ styrning av data. Du har erfarenhet av att framföra och resonera kring resultat av datakvalitet, både på operativ och strategisk nivå. Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap om process- och informationsarkitektur. Personliga egenskaper Du är en person som tycker om att jobba strukturerat och kan höja blicken för att se helheten. Du har en positiv inställningoch delar gärna med dig av din kunskap till andra. Du tycker om förändringar och är en god lagspelare som är lyhörd och prestigelös. Du är målmedveten och har en stark drivkraft. Du är pedagogisk och ha förmåga att presentera resultat och rapportering. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vår kund tillämpar en hybrid arbetspolicy.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Projektsamordnare

Vill du bidra till en bättre hälsa för alla? På avdelningen för klinisk epidemiologi vid Institutionen för medicin Solna ligger vi i framkant av forskningsutvecklingen inom klinisk epidemiologi. Vi besvarar forskningsfrågor av intresse för patienter, vårdgivare, industri och beslutsfattare med hjälp av unika real-life data från klinisk praxis, biobanker och administrativa hälso- och sjukvårdsregister. Våra forskargrupper representerar alla delar av klinisk medicin; från obstetrik till kronisk inflammation. Att arbeta med oss kommer att ge dig en exceptionell möjlighet att lära av de bästa, samarbeta över forskningsområden och bidra till världsledande forskning. Din roll I Team Holmqvist använder vi en kombination av data från administrativa hälsoregister, kliniska kohorter, och kvalitetsregister i nära samarbete med translationella och kliniska reumatologiforskare vid institutionen och internationellt, för att besvara kliniskt relevanta frågeställningar. Vi letar nu efter en ny kollega som kommer få en viktig och bärande roll i vårt team, genom att koordinera projekt, hjälpa till med datauttag och beställningar och, om intresse finns, driva egna projekt. Vi söker 1-2 projektsamordnare där rollen bland annat innefattar att administrera våra forskningsdatasamlingar, inklusive utdrag av data för olika forskningsprojekt från dessa källor, att bidra med analytisk och epidemiologisk expertis i olika projekt, samt att koordinera samarbetsprojekt vi har tillsammans med läkemedelsföretag. För dig som inte är disputerad erbjuder tjänsten en inblick i forskningsverksamheten och hur det är att disputera vid KI. Vem är du? Du har en PhD med inriktning mot epidemiologi eller en master i statistik/epidemiologi och har lång erfarenhet av att analysera och hantera svenska administrativa hälsodataregister, gärna i kombination med data från sjukvårdens kvalitetsregister och andra klinisk data. Tjänsten kräver att du är flytande i engelska och svenska i tal och skrift, är strukturerad och van att arbeta med dokumentation. Det är meriterande om du tidigare har ansökt om etiskt godkännande av studier samt om du har haft huvudansvar för att beställa registerdata från registerhållare. Det är meriterande om du ansökt om och erhållit anslag. Du uppskattar att arbeta i team tillsammans med ämnesexperter och statistiker, och du uppskattar att arbeta i en roll där du ibland har en stöttande funktion (tar fram uppgifter för andra att analysera (tex variabler till ett dataset)) och ibland är den som driver projekt. Du är en van programmerare, och använder självständigt statistikprogramvara som tex SAS eller R. Vårt team är mycket samarbetsvilligt och vi arbetar tillsammans för att främja våra projekt. Därför letar vi bara efter nya kollegor som är intresserade av att samarbeta med andra. Du måste vara både snäll och vänlig. Stor vikt kommer fästas vid kommunikativ förmåga och personlig lämplighet. Vad erbjuder vi? En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering Tjänsten är placerad inom Institutionen för medicin, Solna. Institutionen består av elva avdelningar och varje avdelning består av flertalet forskargrupper. Den aktuella tjänsten är placerad inom Group Askling: https://ki.se/en/meds/research-group-johan-askling Vårt arbete fokuseras kring olika inflammatoriska sjukdomstillstånd. Den nu varande tjänsten är primärt placerad i Team Holmqvist https://ki.se/forskning/grupper/reumatiska-systemsjukdomar-team-marie-holmqvist där arbete kring sjudomarna myosit och systemisk skleros bedrivs. Vi är ett litet men växande team där det finns medarbetare på olika akademiska nivåer, doktorander, master-studenter, postdocs. Jag som leder teamet är läkare i botten och arbetar kliniskt ca 50%. --[Video om Karolinska Institutet, hur vi alla bidrar till en bättre hälsa för alla] --- Ansökan Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Säkerhetssamordnare

Vi du vara med och utveckla vårt team inom säkerhet och utbildning? Vi på Destination Gotland, avdelning Säkerhet & trafik behöver förstärkning och söker nu en Säkerhetssamordnare. Avdelningen består av 7 personer som tillsammans ansvarar för säkerhet, utbildningsverksamhet och miljöutveckling. Arbetsuppgifter: - Huvuduppdraget i tjänsten är att arbeta med såväl säkerheten ombord på våra fartyg som med vår utbildningsverksamhet. - I uppdraget ingår att vara tillförordnad DPA/CSO när ordinarie Säkerhet & trafikchef är frånvarande. - Du har helhetsansvaret för hela rederiets utbildningsverksamhet tillsammans med Team-leader instruktör. - Samordnare för säkerhetsövning med avdelningar inom huvudkontoret. Utföra internrevisioner på både fartyg och avdelningarna på huvudkontoret. avdelningar. - Ingå i företagets incidentorganisation Tillsättande av tjänst är planerad i slutet av augusti men vi ser gärna en period av introduktion innan dess. Innan anställning erbjuds görs en bakgrundskontroll. Placeringsorten är Visby och vi tillämpar Unionens kollektivavtal samt tillämpar provanställning i 6 månader. Rekrytering sker i samarbete med LB Karriär Vi ser helst att du har en adekvat högskoleutbildning med bakgrund som sjöbefäl eller motsvarande erfarenheter. För att lyckas med rollen ser vi att du är en relationsskapande person som har lätt för att samarbete med andra. Du är bra på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på effektivt sätt och har en god problemlösande organisatoriskt förmåga. Du har ett strategiskt och brett perspektiv på frågor och att omsätta dessa i praktiken. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är bra på att motivera, skapa delaktighet och engagemang. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. På Destination Gotland ansvarar vi för en av Sveriges viktigaste vägar – sjövägen mellan Gotland och fastlandet. Våra snabbgående fartyg skapar möjligheter för både passagerare och godstrafik att resa effektivt mellan Gotland och fastlandet, på rutterna Visby – Nynäshamn eller Visby – Oskarshamn. Från och med våren 2024 kommer vi även bedriva kryssningstrafik mellan Stockholm, Mariehamn och Visby med fartyget M/S Birka Gotland. Vi har drivit Gotlandstrafiken sedan 1998 och är stolta över förtroendet. Formellt är uppdraget från Trafikverket, men på många sätt är uppdraget också från det gotländska samhället. Vi ser det som vår uppgift att vara med och bidra till Gotlands utveckling genom att alltid gå före och skapa möjligheter för att alla som vill ska kunna resa till och från vår ö. Läs mer på www.destinationgotland.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Linkedin.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Skolfastigheter rekryterar en Verksamhetskoordinator

Är du intresserad av kvalitets- och verksamhetsutveckling? Drivs du av att arbeta strukturerat och systematiskt? Vill du vara en del av en spännande nystartad enhet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Skolfastigheter växer och rekryterar nu en verksamhetskoordinator. Skolfastigheter befinner sig i en spännande fas med att förse Uppsala kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. Det är tack vare sina medarbetare verksamheten kan göra gott för Uppsalas skolor och förskolor. På Skolfastigheter värdesätts trivsel, öppenhet och ärlighet på arbetsplatsen. Du blir en del av en engagerad organisation som står inför spännande utmaningar. Det här är en tillsvidareanställning hos Skolfastigheter, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Skolfastigheters utvecklings- och analysteam redan idag. Om tjänsten I rollen som verksamhetskoordinator har du en central roll i att effektivt koordinera Skolfastigheters processorienterade ledningssystem. Genom att upprätthålla strukturer för ledning och styrning och genomföra kontinuerliga förbättringar säkerställer du att Skolfastigheters arbetsprocesser är optimerade för framgång och tillväxt. Du blir en del av den nybildade enheten utveckling och analys som förutom denna tjänst består av chef, en verksamhetsutvecklare och en verksamhetscontroller. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill vara med på en utvecklande resa från start. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som verksamhetskoordinator kommer du bland annat arbeta med att: • Bidra aktivt till förvaltningen av Skolfastigheters ledningssystem i SharePoint-miljö, inklusive säkerställa att beslutade arbetssätt beskrivs och hålls uppdaterade • Ge stöd till verksamhetsutvecklare och se till att alla medarbetare kontinuerligt får information och utbildning om ledningssystemet • Stödja verksamhetscontroller i utformningen och uppföljningen av bolagets affärs- och verksamhetsplaner • Delta i och samordna uppföljningen av Skolfastigheters internkontrollplan och riskregister • Samordna och följa upp Skolfastigheters mål och verksamhetsplaner • Utveckla det processorienterade arbetssättet, driva förbättringsarbete och genomföra utvärderingar • Skapa förståelse och kunskap om det processorienterade arbetssättet genom utbildnings- och kommunikationsinsatser • Delta i interna verksamhetsutvecklingsprojekt och aktivt bidra med omvärldsbevakning inom kvalitet- och verksamhetsutveckling Vem är du? I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen är det avgörande att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och förstå dess behov. Din lösningsorienterade inställning gör att du ser möjligheter till förbättring och kan driva förändringar för att nå resultat. Din förmåga att se större sammanhang och ett proaktivt arbetssätt gör att du har förmågan att omsätta analyser och strategier till konkreta åtgärder och aktiviteter. Vi ser även att du har en stark förmåga att samarbeta med olika intressenter och kollegor. Tillsammans med din kommunikationsförmåga och pedagogiska skicklighet kan du inte bara väcka intresse för verksamhetsutveckling utan också skapa en positiv arbetsmiljö där gemensamma mål kan uppnås. Ditt öga för detaljer tillsammans med din helhetssyn gör dig till en värdefull resurs för att säkerställa att både små och stora mål uppnås. För att trivas i rollen som verksamhetskoordinator söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling och ledningssystem, samt tidigare arbete som koordinator eller i liknande roller, gärna inom offentlig sektor. I rollen förekommer mycket analys och formulering av text, vilket ställer krav på att du är skicklig på att upprätta rapporter och styrdokument. För att göra detta ser vi att du är flytande i svenska, både tal och skrift. Arbetet kräver även god dator- och systemvana där vi ser att du har goda kunskaper i MS Excel, Powerpoint och Word. Har du dessutom jobbat i MS SharePoint ser vi detta som en fördel. Om verksamheten Uppsala Kommun Skolfastigheter AB är ett helägt kommunalt bolag som äger majoriteten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Skolfastigheter strävar efter att vara i framkant när det gäller både hållbarhet och innovation och har flera samarbeten med både näringslivet och akademin. Vi vill bli bäst i klassen när det gäller trygga och hållbara lärmiljöer! Idag ingår totalt cirka 140 fastigheter över hela kommunen. Bolaget har haft en stark tillväxt sedan det grundades 2013 och består nu av cirka 95 medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång, och det är viktigt för oss att du trivs i vår organisation. Vi är övertygade om att en nöjd och balanserad medarbetare är en framgångsrik medarbetare. Vi erbjuder våra medarbetare en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framgångsrika utveckling. Hos oss har du möjlighet att balansera arbetsliv och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Dessutom kan du investera i din hälsa och välbefinnande genom vår hälsoförmån, som ger dig möjlighet att träna till dig ledighet. Vårt kontor är beläget i nya centrala och moderna lokaler som ger en trivsam och inspirerande arbetsmiljö. Dessa lokaler är utformade för att främja samarbete och kreativitet. Du kan läsa mer om Skolfastigheter på http://www.skolfastigheter.uppsala.se

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Ta chansen och bli KMA-ansvarig hos växande R-CONgruppen!

Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom kvalité och miljö och är redo för nästa steg i karriären? Vill du dessutom tillhöra ett växande bolag där du får forma din egen roll och dina arbetsuppgifter? Då har du nu chansen att bli en del av R-CONgruppen som KMA-ansvarig med placering i Norrköping. Som KMA-ansvarig kommer du att driva R-CONgruppens kvalitets-, arbets- och miljöarbete och du kommer även ansvara för bolagets ISO-certifiering och hållbarhetsrapportering. Du kommer välkomnas till en arbetsplats med kunniga och engagerade kollegor och även erbjudas goda utvecklingsmöjligheter i din roll och inom bolaget. Låter det som något för dig? Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN R-CONgruppen är ett ledande företag inom brandskydd. Bolaget har drygt 30 års erfarenhet i branschen och utvecklar, tillverkar och levererar produkter inom tre områden: Sprinklerpumpar, Boendesprinkler samt Sprinklertankar. R-CONgruppen innefattar R-CON AB i Norrköping och Bjurenwall AB i Kolbäck och totalt är det ca 50 anställda mellan båda verksamheterna. Sedan 2017 har R-CONgruppen varit en del av Lagercrantz Group, en teknikkoncern med cirka 70 nischade teknikföretag inom B2B. Koncernen är verksam i nio länder i Nordeuropa, Kina, Indien samt i USA, och har omkring 2 600 anställda. R-CONgruppen befinner sig i en expansiv fas och söker nu en KMA-ansvarig till R-CONs kontor i Norrköping. Som KMA-ansvarig hos R-CONgruppen kommer du att erbjudas en spännande och självständig roll. Ditt huvudansvar kommer vara att driva och samordna R-CONgruppens kvalitets-, arbets- och miljöarbete och du kommer få goda möjligheter till att forma din egen roll. Tjänsten passar dig med något års erfarenhet inom kvalité och miljö där du fått goda kunskaper inom ISO-standarder. Vi ser även gärna att du är kvalitetsmedveten, självgående och driven som person. Du kommer välkomnas till en platt organisation med högt i tak där du får vara en nyckelspelare från dag ett. Du kommer även erbjudas goda utvecklingsmöjligheter både i din roll och inom bolaget. Du erbjuds: - En tjänst på ett stabilt företag som är på en spännande tillväxtresa. - En självständig och kreativ roll där du erbjuds goda möjligheter till att påverka dina arbetsuppgifter. - En arbetsplats med korta beslutsvägar och högt i tak där du uppmuntras till egna initiativ. - Engagerade kollegor som värderar gott samarbete och gärna hittar på roliga aktiviteter tillsammans, exempelvis att träna eller äta en jullunch utomhus. - Stora utvecklingsmöjligheter i din roll och inom bolaget. Arbetsuppgifter: Som KMA-ansvarig kommer du att driva och samordna R-CONgruppens kvalitets-, arbets- och miljöarbete. Du kommer, genom samarbete med bolagets produktion och medarbetare ute i projekt, ansvara för att ta fram och utveckla arbetssätt. Det innefattar bland annat att ge verksamheten förutsättningar för att uppfylla lagkrav, att driva arbetet med strategier för hälsa, säkerhet och att följa upp arbetet inom KMA-området gällande mål och nyckeltal. I rollen kommer du även att förse ledningsgruppen med material och beslutsunderlag samt agera rådgivande och vara ett kompetensstöd för hela organisationen. Som KMA-ansvarig kommer du att arbeta i ett tätt samarbete med såväl interna som externa aktörer samt resa till bolaget i Kolbäck några dagar per månad. R-CONgruppen kommer under året att genomföra ISO-certifiering enligt ISO 9001 och ISO 14001 och som KMA-ansvarig kommer du att driva det arbetet. Du kommer även, i nära samarbete med bolagets ledningsgrupp, att vara ansvarig för arbetet med R-CON-gruppens hållbarhetsrapportering enligt CSRD och driva utveckling till målet att halvera organisationens koldioxidutsläpp. VI SÖKER DIG SOM - Har minst 1 års arbetslivserfarenhet från en roll inom kvalité och miljö. - Har erfarenhet av ISO-standarder. - Har goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift. - Har B-körkort. Det är meriterande om du har: - Har erfarenhet från tillverkande industri. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetsinriktad - Strukturerad - Självgående - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Ett ledande företag inom brandskydd. Vi utvecklar, tillverkar och levererar produkter inom tre områden: Sprinklerpumpar, Boendesprinkler samt Sprinklertankar. Vi levererar också helhetslösningar anpassade till våra kunder krav, t ex levererar ett helt färdigt pumphus, där vår kund – sprinklerinstallatören – bara kan ansluta vattnet och köra igång. Med drygt 30 år i branschen är vi ett ledande företag inom brandskydd – system som ger ett effektivt skydd av egendom och som räddar liv.

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
kvalitet ansvarig

NTT GROUP Vi består av 12 st bolag som alla jobbar inom mekanisk transmission, vi har verksamhet i Sverige, Polen, Tyskland, Danmark och Norge. Vi har en fakturerad omsättning på 482.000.000:-. Nu söker vi en engagerad kvalitéts ansvarig till vårt huvudkontor i Kållered Dina arbetsuppgifter I tjänsten som kvalitetsansvarig kommer du tillsammans med vår ledningsgrupp ansvara för att kvalitét i alla delar av våra processer erhålls och du har huvudansvaret för vårt verksamhetssystem som innefattar kvalitet och hållbarhet. Det betyder att du säkerställer vårt kvalitéts arbete, vidareutbildar vår personal i dessa frågor samt utvecklar och förändrar vårt arbete för att vi hela tiden ska ligga i framkant gällande kvalitet. Vidare kommer du medverka vid upprättande av arbetsinstruktioner, utveckla och bibehålla ett gott samarbete med våra kunder och leverantörer samt vara en viktig part vid interna och externa revisoner. Som du märker kommer dina arbetsuppgifter vara av såväl operativ som strategisk karaktär. Din profil Vi söker dig som vill vara länken mellan våra kunder och leverantörer. I frågor gällande kvalitet. Du kommer vara drivande i hur vi i praktiken löser våra kunders o leverantörers frågeställningar. Det betyder att såväl dina administrativa kunskaper som din förmåga till problemlösning, samt praktiska genomförande av lösningar. tillsammans med produktions och inköpschef är betydelsefulla. Du har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga då du kommer att arbeta mot gemensamma mål och ha många kontaktytor inom och utanför organisationen. Vi ser att du har en tydlig struktur i ditt arbete och du räds inte för att ta egna initiativ och driva projekt för att vi ska utvecklas inom kvalitet. För att lyckas i tjänsten ser vi att du kan ha många olika bollar i luften och klarar av att hantera allt från reklamationer till kvalitetsledningssystemet. Vi erbjuder ett gott gäng som arbetar gemensamt för att lösa våra problem och utmaningar. Hos oss får du möjligheten att arbeta i en bred roll där du tillsammans med oss driver frågor för att vi hela tiden ska utvecklas. Gillar du en variation av arbetsuppgifter där kvalitet är i fokus så tror vi att du kommer trivas hos oss. Erfarenhet från kvalitetsarbete är ett krav/meriterande. Tillträde: Enligt överenskommelse

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Delregional samordnare psykisk hälsa och suicidprevention

Svedala är en attraktiv kommun med möjligheter för hela livet. Kommunen är inne i en expansiv fas och är en omtyckt familjekommun dit många vill flytta. Vi verkar för attraktiva och hälsofrämjande arbetsplatser i syfte att erbjuda verksamhet av högsta kvalitet. Kommunen har omkring 1600 anställda och 23 000 invånare. Uppdrag  Delregion Sydvästra Skåne har sedan 2023 en organisation för vårdsamverkan gällande ett utvecklingsarbete inom psykisk hälsa och suicidprevention. I delregionen ingår kommunerna Svedala, Trelleborg och Vellinge som tillsammans med Region Skåne arbetar för att säkra ett gott och jämlikt omhändertagande för de personer som har behov av hälso- och sjukvårdsinsatser, detta i syfte att höja kvalitéten och tryggheten för den enskilda individen. I rollen som samordnare kommer du i det här sammanhanget att leda och utveckla det strategiska arbetet avseende psykisk hälsa och suicidprevention i enlighet med statens och SKR:s överenskommelse om psykisk hälsa och suicidprevention. Här kommer du ansvara för att sammankalla, koordinera och leda möten för samverkansgruppen där ni tillsammans arbetar för att ta fram relevanta aktiviteter och initiativ med fokus på gemensamma förflyttningar. Det är ditt ansvar att driva arbetat framåt och upprätta de utbildningsinsatser och handlingsplaner som krävs för att möta aktuella behov. Du kommer vara anställd av Svedala kommun som blir din huvudsakliga arbetsplats men kommer till stor del även röra dig mellan de berörda kommunerna och Regionen i ditt dagliga arbete. Kompetens Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsexamen. För att passa i rollen ser vi även att du besitter tidigare erfarenhet av utvecklingsstrategiskt arbete inom vårdsektorn, gärna från kommun eller region. Du har tidigare arbetat med projektledning där du drivit flera parallella projekt med förståelse för verksamheters komplexitet. Här kommer din goda administrativa förmåga och vana av dokumentationen väl till pass när du strukturerat upp det löpande utvecklingsarbetet. Vidare trivs du med ett stort kontaktnät och skapar med lätthet långsiktiga och förtroendefulla relationer på olika nivåer i verksamheterna. Du har en god kommunikativ förmåga och ett arbetssätt som främjar en god samverkan. Med ett stort engagemang för uppgiften bidrar du till den kollektiva motivationen och skapar de bästa förutsättningarna för ett lyckat samarbete.  Körkort är krav för tjänsten. Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Lön Individuell lönesättning tillämpas. Sista ansökningsdag 2024-05-20. Övrigt  Förmåner utöver kollektivavtalade förmåner inom pension, försäkringar, föräldrapenningstillägg och föräldralön är exempelvis friskvårdsersättning på 2 000 kr, förmånscykel, semesterväxling, pensionsvägledning, löneväxling till pension.  Förmåner som erbjuds kan du läsa om här: www.svedala.se/formaner  Varmt välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Avdelningssamordnare

Vill du arbeta med kvalificerat ledningsstöd och ha en central funktion för hela avdelningens effektivitet och fortsatta utveckling? Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, problemlösningsförmåga och erfarenhet av kvalificerat samordning och utvecklingsarbete. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Som samordnare inom avdelningen för verksamhetsstöd ansvarar du för att stödja avdelningschefen och de sju enhetscheferna i ledningsgruppen i arbetet med verksamhetsplanering, uppföljning, riskanalys, kontinuitetsplanering, ta fram beslutsunderlag och årsredovisning. Du stöttar även avdelningschefen i planering och uppföljning av regeringsuppdrag och ansvarar för att göra kvalificerade utredningar och analyser som underlag för avdelningschefens beslut. I din roll ingår exempelvis också att bereda inkommande uppdrag och andra frågor till avdelningen, att samordna och koordinera avdelningsmöten och avdelningens planeringsdagar, att arbeta med avdelningens arbets- och delegationsordning samt att hantera remissvar. Du har ett nära samarbete med vår gd-stab om myndighetsövergripande frågor kring verksamhetsplanering, mål och uppföljning. Ert samarbete är viktigt för att säkerställa en enhetlig och effektiv styrning av hela organisationen. Du är också aktiv medlem i myndighetens samordnarforum där du bidrar med din expertis för att förbättra koordinationen inom olika avdelningar. Dessutom deltar du i arbetsgrupper både inom avdelningen och på myndighetsövergripande nivå. * * * * * Som samordnare på avdelningen har du en nyckelroll och är en viktig garant för att arbetet på avdelningen löper på smidigt. Lena Jenee, avdelningschef * * * * * Avdelningen för verksamhetsstöd har ca 120 medarbetare och ger stöd till organisationen i frågor om ekonomi, HR, kommunikation och inköp. Du har en central roll på avdelningen och arbetet innebär många kontakter både internt och externt. Du får användning av din samarbetsförmåga och förmåga att hitta lösningar på problem samtidigt som ditt arbete bidrar till både avdelningens, Skolverkets och i förlängningen hela skolans framtid. Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • ha akademisk examen med inriktning mot ekonomi styrning, statsvetenskap, kommunikation eller annan utbildning som vi bedömer relevant, • ha erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete, • ha erfarenhet av att leda större uppdrag, • ha dokumenterat god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska. Det är meriterande att du har erfarenhet av arbete i stödfunktioner i en politisk styrd organisation. Det är också meriterande att du har erfarenhet av förändringsledning, verksamhetsplanering, verksamhetsutveckling och av verksamhetsuppföljning samt kvalitetssäkringsarbete. Som person behöver du • ha förmåga att effektivt samarbeta med kollegor och andra aktörer för att nå gemensamma mål och lösa uppgifter tillsammans, • ha förmåga att identifiera och prioritera aktiviteter som direkt bidrar till att uppnå organisationens mål. Detta inkluderar att sätta tydliga mål, utvärdera framsteg och se till att resultat uppnås inom givna tidsramar, • kunna organisera och strukturera arbete och projekt för att uppnå mål och deadlines, • ha förmåga att analysera komplexa problem, identifiera lösningar och effektivt implementera dem.  Viktigt att veta Sista ansökningsdag är 27 maj. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Vi söker dig med QC erfarenhet som vill arbeta med QA i Läkemedelsindustrin

Har du tidigare yrkeserfarenhet av att arbeta med QC eller QA inom Life Science? Academic Resource söker nu efter Kvalitetsvärderare / QA till vår kund, ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag till 13:e September, med möjlighet till förlängning. Start omgående eller inom 1 månad. Om rollen • Frisläppa inkommande material (råvaror, förpackningsmaterial, filter, slangar mm) i LIMS-system • Utfärda LIMS-specifikationer, utfärda inspection plans, utfärda specifikationer som skickas till myndighet eller tillverkare Utvecklingsmöjligheter finns i rollen om uppdraget blir förlängt. Kvalifikationer • Relevant naturvetenskaplig utbildning från Högskola/Universitet • Minst 3-5 års yrkeserfarenhet inom jämförbar industri inom t ex laborativt arbete och/eller QA • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Personen ska arbeta självständigt, vara uppmärksam på detaljer, lätt sätt sig in i olika arbetsuppgifter Är du den vi söker? Som konsult hos Academic Resource erbjuds du • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OKV0424 Kontaktperson för tjänsten: Carin Helander Elmblad [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further

6 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024