Produktkvalitetstekniker

Till vårt servicekontor i Skänninge, söker vi nu en Produktkvalitetstekniker. Kvalitetsavdelningen söker nu en förbättringsorienterad och tekniskt intresserad Produktkvalitetstekniker. Rollen innefattar arbete med produktutveckling i en verksamhetsnära position i syfte att säkerställa att de produkter vi säljer i våra ÖoB varuhus svarar upp mot våra kunders behov och förväntningar. Som Produktkvalitetstekniker kommer du arbeta i ett team som driver produktutveckling framåt i en internationell miljö. Du kommer vara en viktig resurs i vårt utvecklingsarbete från idé till färdig produkt. Vi erbjuder dig en utmanande roll på en global arena med möjlighet att påverka, leda och utvecklas. Du kommer ha stora kontaktytor, både internt och externt. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta bevakning, utredning, analys och åtgärd kopplat till kvalitetskraven på våra produkter. Övergripande ansvar: Löpande utveckla och säkra kvaliteten på våra produkter, med stort fokus på säkerheten. Vara drivande i att implementera, förvalta och utveckla arbetssätt, utifrån ett kvalitets- och livscykelperspektiv. Framförallt för våra viktiga säsongssatsningar inom fritid och jul. Supportfunktion till övriga verksamheten i tekniska och kvalitetsrelaterade frågor. Kvalifikationer Vi söker dig med erfarenhet av produktutveckling med stort fokus på säkerhet. Du motiveras av att arbeta i ett högt tempo med utveckling, testning och förbättring av produkter, material samt arbetssätt. Tjänsten kräver att man är strukturerad och lösningsorienterad , med en förmåga att balansera mellan rådgivning och beslutsfattande. Som person söker vi dig som drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo. Du har en god planeringsförmåga och vågar ta initiativ. Du är trygg i dig själv, är inte rädd för att ta beslut samt kan kavla upp skjortärmarna när det behövs. Du är en positiv person som sätter lager före jaget, du har lått för att samarbeta och håller en hög servicenivå mot övriga organisationen. Tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du har hög integritet och kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande. Du har god teknisk förståelse och har arbetat med produkter i en kommersiell miljö med snabbrörliga konsumtionsvaror, företrädesvis inom fritidssortiment, hushålls- och hemelektronik samt belysning. Du har erfarenhet från utveckling av nya och befintliga produkter samt hantering av reklamationer i nära samarbete med kund och leverantör. Du är analytisk och finner det naturligt att arbeta med rotorsaksutredningar, analyser och åtgärder kopplat till kvalitetskrav på produkter. Du är väl insatt i kraven inom produktsäkerhets-, produktansvars- och konsumentköplagen. Goda kunskaper i Microsoft Office. Meriterande är erfarenhet av arbete i Asien, projektbaserat arbete samt ritningsförståelse. För att lyckas i tjänsten som produktkvalitetstekniker krävs att du har relevant eftergymnasial utbildning inom Natur, Teknik, Bygg, El och elektronik alternativt 3-5 års dokumenterad erfarenhet inom kvalitets och produktutvecklingsarbete. Dessutom behöver du kunna kommunicera på svenska och engelska obehindrat, såväl i tal som skrift. Tjänsten är tillsvidare, på heltid och placerad på vårt servicekontor i Skänninge, med förekommande resor i tjänsten. Som produktkvalitetstekniker rapporterar du till Kvalitetschef, men arbetar tätt med alla kollegor inom Sortiment och Inköp. På kvalitetsavdelningen får vi tillsammans saker att ske, där vi på ett enkelt och smart sätt hjälper och utmanar varandra till nya tankar och idéer. Varmt välkommen med din ansökan snarast då urval sker löpande. Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord , så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

27 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Kvalitetsledare

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Skolnämnden är Mölndals stads största arbetsgivare och förvaltningen har ca 2000 anställda. Verksamheten omfattar förskola, pedagogisk omsorg, öppen förskola, grundskola, anpassad grundskola samt kulturskola. ARBETSUPPGIFTER Skolförvaltningen söker en erfaren och utvecklingsinriktad kvalitetsledare som vill vara med och forma framtidens utbildning. Är du en analytisk och systematisk lagspelare med passion för att utveckla arbetssätt och förbättra utbildningskvaliteten med hjälp av AI? Vill du tillsammans med engagerade och kunniga kollegor göra skillnad för våra barn och elever? Då kan du vara den vi söker! Som kvalitetsledare ansvarar du för att leda och utveckla kvalitetsarbetet inom skolförvaltningen. Du ingår i ledningsgruppen och arbetar nära politik, verksamhetschefer och rektorer. Du representerar skolförvaltningen i arbetet med stadens måluppföljning. I rollen som kvalitetsledare förväntas du även arbeta datadrivet och bidra till en kultur där data och analys används som en grund för att driva förbättringar och uppnå hög kvalitet inom hela utbildningen, från förskola till skola. Vi söker dig som tar ett stort ansvar och finner möjligheter att bidra till visionen och målen för verksamheten. I rollen som kvalitetsledare kommer du att ansvara för kvalitet- och utvecklingsfrågor inom förskola och grundskola. • Leda och utveckla kvalitetsarbete inom skolorganisationen. • Analysera data och resultat för att kontinuerligt förbättra utbildningskvaliteten. • Arbeta aktivt i ledningsgruppen för att stödja strategiska beslut och utvecklingsarbete. • Förbereda och presentera uppföljningar och rapporter till skolnämnden. Tillsammans arbetar vi för en utbildning i världsklass! KVALIFIKATIONER • Högskoleutbildning inom pedagogik, offentlig förvaltning eller annan relevant högskoleutbildning. • Erfarenhet av kvalitetsarbete inom utbildningssektorn eller offentlig förvaltning. • God analytisk och systematisk förmåga. • Hög digital kompetens och erfarenhet av att arbeta med generativ AI. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. • Utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter samt god förmåga att uttrycka sig i skrift. Vi erbjuder dig: • En utmanande och utvecklande roll inom en dynamisk och framåtblickande organisation. • Möjlighet att påverka och förbättra utbildningskvaliteten för våra barn och elever. • Kompetensutveckling och möjlighet att arbeta med moderna AI-lösningar. • En arbetsplats som värderar samarbete, innovation och kontinuerlig förbättring. Bli en del av vår nyfikna, utvecklingsinriktade och ambitiösa förvaltningsledning! Är du nyfiken på oss och vårt samarbete med Future Memories för datadriven skola? https://youtu.be/axpSwSx9NPg Urval och intervjuer sker löpande under annonseringen. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Beredskapssamordnare med inriktning på civilt försvar och krisberedskap

Ref: 20241146 Nu söker vi en ny kollega med inriktning på civilt försvar och krisberedskap! Arbetsuppgifter Det försämrade säkerhetsläget och tidigare erfarenheter av kriser har tydliggjort att kommuners beredskap inom socialtjänsten och den kommunala hälso- och sjukvården behöver stärkas väsentligt. Kommuner måste vidta åtgärder för att stärka funktionaliteten i kärnverksamheten i fredstid för att den ska kunna fungera även under höjd beredskap och krig. Mot denna bakgrund initierar arbetsmarknads- och socialförvaltningen en treårig satsning för 2024-2026 för att höja förvaltningens beredskapsförmåga. Det övergripande målet för projektet är att förvaltningens verksamheter och stabsfunktioner är rustade och kan ställa om för att kunna bedriva verksamhet vid olika typer av oönskade händelser och avbrott i viktiga beroenden så som el, dricksvatten, elektronisk kommunikation, verksamhetssystem, matleveranser eller vid låg bemanning. År 2030 ska förvaltningen ha en god förmåga att verka och upprätthålla samhällskritisk verksamhet även vid höjd beredskap. I uppdraget arbetar du nära tillsammans med ytterligare tre kollegor, tillsammans utgör ni ett team som säkerställer arbetets framdrift och stödet till förvaltningens verksamheter i frågor som rör krisberedskap och civilt försvar. I teamet finns en samordnare för det dagliga arbetet som även projektleder den särskilda satsningen kring civilt försvar och höjd beredskap. Arbetsuppgifter som ingår är exempelvis att processleda workshops och övningar samt att stödja verksamheten i att ta fram kontinuitetsplaner, genomföra och sammanställa risk- och sårbarhetsanalyser. Arbetsuppgifterna som beredskapssamordnare varierar både över tid och i innehåll beroende på uppdragens karaktär och verksamhetens behov. På enheten samordnas även närliggande uppdrag så som Malmö stads centrala krisstöd, personsäkerhetsfrågor och arbetet mot brott i välfärden. I rollen som beredskapssamordnare förväntas du aktivt bidra med din kompetens i dessa uppdrag samt vid behov i enhetens övriga uppdrag. Kvalifikationer Vi söker dig med en för tjänsten relevant akademisk utbildning motsvarande 180 hp, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen krävs det att du har flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta konsultativt i en stödjande roll mot chefer och verksamheter där din roll är att bidra med korrekt information och rådgivning i frågor som rör ditt område. Du har även tidigare erfarenhet av vanligt förekommande arbetsuppgifter i stabsfunktion så som att genomföra analyser och uppföljningar, ta fram styrdokument och beslutsunderlag samt att bedriva en systematisk omvärldsbevakning. Det är meriterande om du har en utbildningsbakgrund med inriktning mot frågor som rör krisberedskap och eller om du har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbetar med frågor som rör krisberedskap, så som genomförande av risk- och sårbarhetsanalyser samt framtagande av kontinuitetsplaner. Erfarenhet av socialtjänsten är meriterande då rollen förutsätter god förståelse för det kommunala ansvaret och uppdraget inom området. För att trivas i rollen krävs en mycket god samarbetsförmåga och att du har lätt för att lyssna och se andras perspektiv. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att även i påfrestande situationer bibehålla dessa egenskaper. Som beredskapssamordnare på Arbetsmarknads- och socialförvaltningen krävs ett intresse för och kunskap om samhällsfrågor i ett brett perspektiv och att kunna se och förstå helhet och sammanhang. I uppdraget ingår även att förstå samhällets struktur och olika aktörers ansvarsområden. Som beredskapssamordnare bör du ha en förmåga att sammankoppla uppgifter här och nu med strategier och långsiktiga planer  I uppdraget ingår att representera både Malmö stad och arbetsmarknads- och socialförvaltningen i olika sammanhang, både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och ha lätt för att skapa förtroende hos andra. Då du kommer att arbeta mot deadlines krävs det att du är strukturerad och van att prioritera och planera ditt arbete självständigt. Om arbetsplatsen Välkommen till hållbarhetsenheten på arbetsmarknads- och socialförvaltningen! Vi är 16 kollegor som arbetar med ett flertal olika stads- och förvaltningsövergripande uppdrag inom bland annat beredskap, krisstöd och säkerhet, bidrag och samverkan med idéburen sektor, extern finansiering, mänskliga rättigheter och våld i nära relation. Tillsammans är vårt uppdrag att skapa förutsättningar för chefer, medarbetare och nämnd att lyckas i sina uppdrag, och bidrar tillsammans till att skapa en inkluderande och hållbar stad för alla Malmöbor. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Tjänsten som beredskapssamordnare finns placerad på hållbarhetsenheten, en av tre enheter på avdelningen hållbarhet, kvalitet och nämnd.   Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 1 år Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

24 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Projektledare för omställningen till en god och nära vård och omsorg

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Stockholms stad och Södermalm är mitt uppe i omställningen mot en god och nära vård och omsorg. Vi söker därför nu en projektledare som under 18 månader ska arbeta med omställningen till god och nära vård och omsorg för Södermalms invånare. Vi erbjuder dig en unik möjlighet att vara med och utveckla framtidens äldreomsorg och övrig socialtjänst. Du ingår i äldreomsorgens kvalitets- och utvecklingsenhet med kvalitetschef, verksamhetsutvecklare/projektledare, dietist, kurator, vårdpedagog, medicinskt ansvarig sjuksköterska och medicinskt ansvarig för rehabilitering. Vi är en mindre enhet och har tillsammans bred kompetens vilket ger bra förutsättningar för gott samarbete, kollegialt lärande och nära erfarenhetsutbyte. Avdelningen för äldreomsorg består av flera utförarverksamheter inom vård- och omsorgsboendeenheten, hemtjänstenheten och förebyggande enheten samt beställarenheten och kvalitets- och utvecklingsenheten. Vi erbjuder Du kommer till en av stadens mest dynamiska och utvecklingsinriktade förvaltningar. Förvaltningen huserar i Hammarby sjöstad i en kontorsbyggnad med vacker utsikt över Södermalm. Förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Möjlighet finns också att köpa årskort på Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett mycket förmånligt pris. Södermalms stadsdelsförvaltning tillämpar vinter- och sommararbetstid och har ett flextidsavtal. Förmåner för medarbetare - https://jobba.stockholm/formaner/ Din roll Vi söker en projektledare som ska samordna och leda omställningen till en god och nära vård och omsorg på Södermalm med huvudfokus på äldreomsorgen. Arbetet innefattar att tillsammans med förvaltningens projektledare för framtidens socialtjänst hålla ihop arbetet med införandet av nya socialtjänstlagen och omställningen till en god och nära vård och omsorg för att ta tillvara på samordningsvinster och säkerställa samverkan mellan förvaltningens avdelningar. Andra arbetsuppgifter som förekommer är att utveckla och samordna äldreomsorgens samverkansarbete med bland annat Region Stockholm och civilsamhället. Tjänsten innebär att du är förvaltningens lokala samordnare för god och nära vård i Stockholms stad samt samordnande funktion för samverkan kring hälso-och sjukvård och omsorg. Andra delar som ingår i uppdraget är bland annat: • kartlägga behov och förutsättningar för äldreomsorgsavdelningens och förvaltningens omställning till en god och nära vård och omsorg och framtidens socialtjänst • vara kontaktperson för olika aktörer i samverkan med avdelningens hälso-och sjukvård och omsorg • planera, samordna och leda förändringsarbete inom äldreomsorgen kopplat till omställningen • implementera de förändringar som ska genomföras lokalt kopplat till stadens handlingsplan för en god och nära vård och omsorg • kommunicera pågående arbete internt inom förvaltningen, med andra förvaltningar inom Stockholm stad, Region Stockholm, Storstockholm och civilsamhället • delta i relevanta nätverk i och utanför Stockholms stad Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som • har legitimerad hälso- och sjukvårdsutbildning eller socionomexamen alternativt annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • har god kunskap om socialtjänsten, och den kommunala hälso-och sjukvårdens och omsorgens organisation och uppdrag • har kännedom om aktuella samverkansfrågor kring hälso-och sjukvård och omsorg • har erfarenhet av att leda och driva utvecklingsprojekt • är väl bekant med nuvarande socialtjänstlag • har god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och i skrift Det är meriterande om du har • dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och gärna utbildning inom området Vi söker dig som är nyfiken och utvecklingsinriktad och som samtidigt har struktur och tydlighet. Du skapar engagemang och motivation i utvecklingsarbete och har en god förmåga att stötta och vägleda både chefer och medarbetare i omställningen. Du har förmåga att arbeta med komplexa frågor samtidigt som du ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. För att lyckas i rollen behöver du kunna samverka internt så väl som externt och vara bekväm att prata inför större grupper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Quality Assurance

Arbetsbeskrivning Om du gillar att vara "spindeln i nätet" och dessutom har ett stort intresse för kvalitet - då har du nu hittat rätt! Vi på Randstad Engineering söker efter en Quality Engineer som genom konsultuppdrag kan stärka Siemens Energy i deras kvalitetsarbete. Detta genom att säkerställa att projektens specifika krav implementeras i den färdiga leveransen. Genom denna roll får du en arbetsplats med goda karriärmöjligheter samtidigt som du får arbeta med teknik som sänker koldioxidutsläppen! Randstad är en global ledare för talanger, med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. 2023 stöttade vi 2 miljoner talanger att hitta arbete och genererade en intäkt på 25,4 miljarder euro. Randstad N.V. är noterat på Euronext Amsterdam. För mer information, besök www.randstad.se. Ansvarsområden Du kommer att ha ansvaret för att säkerställa att projektets specifika krav implementeras i den färdiga leveransen. Din roll kommer att kräva analytisk skicklighet, detaljfokus och problemlösningsförmåga. Som en teamspelare med stark social kompetens kommer du att samarbeta effektivt med multifunktionella team och bidra till en positiv arbetsmiljö. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom maskin, industriell ekonomi eller mekanik. Driven och nyfiken med en stark analytisk förmåga. God kommunikationsfärdighet och förmåga att samarbeta. Intresse för avdelningens övriga uppgifter och teamets arbete. Kunskaper i både engelska och svenska. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 maj 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Vehicle and Quality Manager

Är detta du? Har du tidigare arbetat med fordonsutveckling, inom försäljning eller utbildning? Har du kanske kört lastbil, varit mekaniker eller har stor annan kompetens inom fordonsindustrin? Är du även är serviceinriktad, gillar teknik? Då har vi världens roligaste jobb till dig här på Demo Centre i Södertälje där du kan använda dina tidigare erfarenheter för att hjälpa oss växla upp resan mot framtidens hållbara transportlösningar! Om Scania Scania genomgår nu en transformation från att vara leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Eldrivna och automatiserade fordon är en stor del av omställningen, och ny teknik ställer höga krav på oss som arbetar med dessa. Scanias Demo Centre är en central grundsten i mötet med våra kunder och intressenter. Vi erbjuder en blandad fordonsflotta för provkörning och bidrar till våra distributörers marknadsaktiviteter såsom mässor, kundevent och olika jämförelser. Om tjänsten Rollen som ansvarig för fordon och produkt är en viktig del i vårt ”Driving Experience”-gäng. Tjänsten är uppdelad i två olika ansvarsområden varav huvuddelen består i att kvalitetssäkra våra inkommande fordon samtidigt som du är en aktiv del i att definiera/beställa vår fordonsflotta. Du ska delta i olika forum och sammanfatta vilka våra framtida fordon ska vara, men även följa upp efter produktion genom att hantera eventuella leveransavvikelser. Du kommer också att hjälpa till med de administrativa delarna kring våra fordon och uppdatera vår fordonsprocess. I den andra delen av tjänsten kommer du få möjlighet att utveckla dina kommunikation- och produktmarknadsföringsfärdigheter genom att vara med och presentera vår flotta av produkter. Detta innebär att hålla presentationer kring exempelvis teknik, hållbarhet, tjänster och kundnytta inom vårt erbjudande. Över lag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och rollen kan till viss del utformas efter din bakgrund, kompetens och intresse. Din profil För att trivas och lyckas i denna roll tror vi att du har en känsla för service och gillar att kommunicera med andra samt är noggrann och ordningsam. Du gillar att lära dig nya saker, är teknikintresserad och är nyfiken på tunga fordon och dess teknik. Du är stresstålig och drivs av utmaningar, problemlösning och av att skapa samsyn. Vi tror även att du har goda kunskaper kring Scanias produkter, eller är intresserad av att lära dig. Du tycker även att det är kul att hålla presentationer, alternativt är sugen på att utveckla dina färdigheter inom detta område. Du behöver ha/kunna: Goda kunskaper i svenska och engelska Mycket bra datorvana Hantera Office-paketet Relevant eftergymnasial utbildning inom Teknik är en bonus men inget krav. Arbetslivserfarenhet värderas högre. Erfarenhet av projektledning Meriterande Insikt i PD-processen Kunskap om Scanias ordersystem C/CE/D/DE-behörighet Vana av att köra och hantera tunga fordon Personlighet: Flexibel Lyhörd Stresstålig Problemlösare som gillar utmaningar Om du tycker du att rollen låter spännande men är osäker på om din erfarenhet matchar uppmuntrar vi dig att ansöka ändå – du kan vara helt rätt för denna eller andra roller på Scania. Ytterligare information och ansökan Om du har frågor kontakta Gabriel, Talent Acquisition Specialist, på [email protected] Din ansökan ska innehålla CV och andra examensbevis från din högsta utbildning (inkluderat högstadie/gymnasium). Intervjuerna kommer att vara på både svenska och engelska och urval kommer att ske löpande och sista ansökningsdag är den 3:e juni 2024. Vänligen notera att vi inte kan acceptera ansökningar via mejl och att positionen är on-site i Södertälje. Vi ser fram emot din ansökan! En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

24 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Vi söker en Hållbarhetsansvarig till Skoogs huvudkontor i Piteå!

Här är möjligheten för dig som brinner för hållbarhetsfrågor och vill vara med på en resa mot en grönare framtid! Skoogs söker en Hållbarhetsansvarig till sin koncern som vill driva, ansvara och utveckla hållbarhetsarbetet ! Låter detta som något för dig? Ansök då redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Skoogs Handels är moderbolaget för Skoogskoncernen som samlat alla koncernövergripande funktioner som berör alla sina bolag. I Skoogs Handels jobbar bland annat ekonomiavdelningen, HR, marknad och IT. Skoogs erbjuder en arbetsmiljö som främjar tillväxt, kreativitet och gemenskap. Dem är stolta över sin diversifierade bolagsportfölj som erbjuder spännande och utmanande projekt som kommer att utveckla dina färdigheter och ge dig möjlighet att växa både personligt & professionellt. Här värdesätts öppenhet & samarbete och tror på att skapa en positiv arbetsmiljö där varje individ spelar en viktig roll i den gemensamma framgången! Skoogs har påbörjat resan mot CSRD-rapportering och har därför skapat denna nya roll, som du kommer vara en viktigt del i utformandet av rollen. Initialt kommer tjänsten fokusera på, att tillsammans med ledningen, implementera, driva, ansvara och projektleda ett strukturerat hållbarhetsarbete enligt CSRD på koncernnivå. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ha det övegripande ansvaret att hålla samman arbetet med CSRD och hållbarhetsrapporteringen * Implementera och underhålla relevanta system och processer kopplade till hållbarhetsarbetet * Delta i det strategiska arbetet med bolagets vision genom att aktivt delta i upprättande av policys, strategier, mål och handlingsplaner relevanta för området * Ansvara för att driva lagefterlevnadskontroller mot gällande miljölagstiftning * Agera stöd i upphandlingar när det gäller miljö- och hållbarhetskrav * Rapportera lagstadgad data till myndigheter * Ha kontakt med leverantörer och kunder gällande hållbarhetsfrågor VI SÖKER DIG SOM - Har slutförd eftergymnasial utbildning, minst högskolenivå, inom relevant område alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig - Har erfarenhet av arbete med miljö och hållbarhetsfrågor, så som hållbarhetsrapportering, tillståndsfrågor och myndighetskommunikation - Har genuint intresse för området Det är meriterande om du har kunskap inom CSRD Vi lägger stor vikt vid personlig egenskaper för att du ska passa in och trivas i rollen. Därför ser vi att du är: - Analytisk - Driven - Målmedveten - Samarbetsorienterad - Kommunikativ Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Skoogs här!

23 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Projektkoordinator, hälso-och sjukvårdsforskning

Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap är en institution inom Medicinska fakulteten vid Uppsala universitet. Vid institutionen finns idag ca 200 medarbetare och ytterligare 150 forskare är kopplade till institutionen. Verksamheten består av 10 forskargrupper och utbildning bedrivs på alla nivåer. Här kan du läsa mer om oss: https://www.pubcare.uu.se/ Forskargruppen Hälso- och sjukvårdsforskning, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap vid Uppsala universitet är en tvärvetenskaplig miljö som bedriver forskning inom hälso- och sjukvårdens samt äldreomsorgens styrning och organisation. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår att fungera som ett stöd till forskargruppen och den ansvariga forskningsledaren i arbetet med att planera och följa upp forskargruppens verksamhet. Koordinatorn ansvarar exempelvis för planering och genomförande av ledningsgruppsmöten, forskargruppsmöten och seminarier, utformning av avtal och överenskommelser samt för framtagandet av årsrapporter och andra uppföljningar av forskargruppens verksamhet. I tjänsten ingår även att bistå i rekryteringsarbetet inom forskargruppen samt att ansvara för framtagandet av ansökningar för associerade forskare samt gästforskare. En viktig del är också planering och genomförande av aktiviteter riktade mot externa aktörer, såsom nationella och internationella workshops och konferenser. En specifik uppgift i detta sammanhang är att ansvara för koordinering av aktiviteter inom ett nationellt nätverk för forskning om hälso- och sjukvårdens styrning och organisation. Vidare ska koordinatorn löpande bevaka utlysningar av forskningsmedel (nationellt och internationellt) samt vara behjälplig i framarbetandet av forskargruppens forskningsansökningar och etikansökningar. Utöver detta kommer koordinatorn också att vara ansvarig för omvärldsbevakning och kommunikation med övriga samhället. Ytterligare administrativa arbetsuppgifter kan förekomma inom ramen för anställningen. Tjänsten innefattar dessutom koordinering, planering, och delansvar för genomförande av olika forskningsprojekt, vilket exempelvis kan innefatta färdigställande av ansökningar för etiskt godkännande, rekrytering av deltagare och insamling av data, medverkan i dataanalys och tolkning av resultat samt författande av arbetsrapporter inom området hälso- och sjukvårdens styrning och organisation. I tjänsten ingår även koordinering inom ett pågående forskningsprogram om välfärdsmarknader, exempelvis avseende stöd till framtagandet av datahanteringsplaner, mötesförberedelser, ekonomisk uppföljning samt kommunikation internt och externt. Kvalifikationskrav Masterexamen inom folkhälsa/folkhälsovetenskap. Goda kunskaper inom förvaltningspolitik samt om hur hälso- och sjukvård och äldreomsorg styrs och organiseras. Tidigare erfarenhet av arbete med: - Planering, samordning och genomförande av forskningsprojekt om hälso- och sjukvård och äldreomsorg - Koordinerande och administrativa uppgifter i en tvärvetenskaplig forskningsmiljö som exempelvis verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, framtagandet av avtal och överenskommelser, omvärldsbevakning och rekryteringsfrågor. - Löpande bevakning av utlysningar av forskningsmedel samt framtagande av forskningsansökningar och etikansökningar - Organisering och genomförande av externa möten och konferenser samt koordinering av nätverk Samverkan och genomförande av projekt på uppdrag av myndigheter, regioner och kommuner God förmåga att uttrycka sig på både svenska och engelska i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom flexibilitet, initiativförmåga, lyhördhet och självständighet. Eftersom arbetet innebär många kontakter med personer på olika nivåer inom universitetet måste personen ha mycket god samarbetsförmåga. Önskvärt/meriterande i övrigt Tidigare erfarenhet av att arbeta med utredningar, analyser samt koordinerande uppgifter inom och på uppdrag av myndigheter är meriterande. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare, provanställnings kan komma att tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde september 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Professor Ulrika Winblad Tel: 018-471 6563 Mejl: [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 6 juni 2024, UFV-PA 2024/1210 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

22 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
SAS - Socialt ansvarig socionom/utvecklingsledare

Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv. Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Socialförvaltningen står inför en spännande utmaning, då en ny socialtjänstlag inom kort träder i kraft. Som socialt ansvarig socionom/utvecklingsledare, SAS, ansvarar du för att kvalitet och säkerhet upprätthålls inom socialförvaltningens verksamheter. SAS arbetar verksamhetsövergripande, vilket innebär att uppdraget innefattar äldreomsorg, hemtjänst, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen. Som SAS är du enhetschefens bästa vän, genom att du men din kompetens och kunskap kring lagarna SoL, LSS, LVU, LVM, förvaltningslagen samt den nya lagen om placering av barn i skyddat boende kan ge stöd och vägledning. Arbetsuppgifter Uppdraget som SAS innebär att du:   - Tillsammans med MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) är samordningsansvarig för det systematiska kvalitetsarbetet och genomför egenkontroller utifrån avvikelser och allmänna IVO-rapporter - Upprättar och utvecklar riktlinjerna enligt gällande lagstiftningar - Genomför utredningar enligt Lex Sarah - Har en stödjande och rådgivande roll utifrån gällande lagstiftningar SoL och LSS till enhetschefer, socialsekreterare, biståndshandläggare och LSS-handläggare - Omvärldsbevakar gällande lagstiftning och övrigt som påverkar ansvarsområdet - Bevakar den nya socialtjänstlagen. Utformar, leder och samordnar arbetet kring denna med stöd av verksamhetsutvecklare, verksamhetschefer och enhetschefer. Kvalifikationer - Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Lång och bred erfarenhet från socialtjänst är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet både från myndighetsutövning och verkställighet inom flera av följande områden: äldreomsorg, hemtjänst, stöd och service samt individ – och familjeomsorg. - God pedagogisk förmåga - Dokumenterad erfarenhet och god förmåga till samarbete och samverkan Villkor B körkort krävs. Utdrag ur belastningsregistret sker vid anställning.  Vänta inte med din ansökan. Intervjuer sker löpande.  I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

22 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Är du vår nya kvalitetsledare?

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Saab fortsätter växa och därför söker vi nu en kvalitetsledare (Program Quality Manager) som vill vara en del av Program & Project Quality hos oss på Ground Combat. Som kvalitetsledare kommer du vara en del av en grupp med bred kompetens och erfarenhet. Du kommer ha det övergripande ansvaret för kvalitetssäkring av Ground Combats kontrakt innehållande världsledande understödsprodukter såsom Carl-Gustaf, AT4 och NLAW. Tillsammans med övriga funktioner i företaget säkerställer ni genomförandet och leveranser i rätt tid, till rätt kvalitet och kostnad. Du kommer att jobba tillsammans med flera funktioner inom både affärsenheten och affärsområdet samt ha regelbunden kontakt med våra nationella och internationella kunder. Arbetsuppgifterna i rollen är både varierande och självutvecklande. Dina blivande kollegor i teamet lägger upp dagarna olika då stor frihet tillåts i hur arbetet planeras och utförs, vanligt förekommande arbetsuppgifter i den rollen är: * Agera som vår kontaktperson mot kunders kvalitetsrepresentanter * Säkerställa att våra leveranser uppfyller krav och förväntningar ställda av kunden * Initiera eller driva förbättringsarbete och kvalitetsförebyggande aktiviteter * Planera och genomföra leveranskontroller. Bland annat genom skjutprov av hårdvara på skjutfält för att säkerställa att kravspecifikation innehålls. * Utarbeta kvalitetsplaner och flöda kundkrav och förväntningar till övriga delar av organisationen * Medverka vid offertarbete och bidra med stöd vid kalkylering och utformande av kontrakt. * Samarbeta med kvalitetsfunktioner/-roller från andra delar av organisationen vilket ger möjlighet till att utveckla ett brett kontaktnät inom företaget. Baserat på tidigare erfarenheter kan rollen även innefatta ansvar som: * Planering och genomförande av kvalitetsrevisioner * Riskhantering i kontraktsgenomförande Våra affärer innefattar såväl nyutveckling som produktion och supportaffärer. I rollen bidrar du även till våra produkters kvalitet i nära samarbete med produktledning. Resor både inom och utanför Sverige ingår i arbetet. Placeringsort är Karlskoga. Din profil Vi värdesätter dina kompetenser och erfarenheter högt och kommer kunna anpassa delar av rollens innehåll för att passa just dig. Som person har du förmågan att lyssna, kommunicera och att leda kvalitetsarbetet inom dina kontrakt. Du är självgående då rollen tillåter stor frihet att planera och driva sitt dagliga arbete. Vi ser även att du är trygg i att arbeta flexibelt då situationerna är ständigt föränderliga. För att trivas i rollen tror vi att du har: * En relevant eftergymnasial examen, eller motsvarande kunskap och kompetens från tillverkande industri, inköp eller konstruktion. Erfarenhet inom kvalitetsarbete är önskvärt. * Förståelse för verksamhetssystem/kvalitetssystem och standarder * Kunskaper inom kvalitetssäkring och förbättringsarbete, gärna med revisionserfarenhet * Förmåga att omsätta krav till aktiviteter * Förståelse för utmaningar kopplat till att arbeta i komplexa program och/eller projekt, gärna från en internationell miljö * Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt * B-körkort, då resor förekommer i tjänsten Vi ser att du är ansvarstagande, handlingskraftig och metodisk samt har en vilja att utveckla produkt och verksamhet. Du gillar att tänka analytiskt, strategiskt och affärsmässigt och har förmågan att skapa goda relationer samt inspirera andra till förändring. Du har god förmåga att arbeta lösningsorienterat snarare än problemorienterat. Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. I den här rollen kommer du att ha kontakt med kunder, både skriftligt och i möten, vilket ställer krav på förståelse och respekt för andra kulturer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

22 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024