Löneadministratör/Lönekonsult

Sök bland 162 lediga jobb som Löneadministratör/Lönekonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lönekoordinator till en internationell organisation i Köpenhamn

För kunds räkning söker vi just nu en lönekoordinator på heltid, med start omgående och löpande cirka 15 månader framåt. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Administrera alla lönerelaterade frågor och upprätthålla data i tidrapporteringssystem • Ansvarig för att samla in all lönedata för Sverige och Norge i samarbete med tredje parter • Analysera lönerapporter och bokföringsunderlag • Månads och veckorapportering till HR och Finance Shared service • Supportera HR med dokumentationer • Uppdatera interna system Vem är du? Du har en relevant utbildning inom ekonomi, HR eller lön. Erfarenhet av löneadministration på nordisk nivå är meriterande, men främst svensk. Du föredrar att arbeta självständigt och är skicklig på att kommunicera effektivt mellan olika länder och externa parter. Du har god systemvana och goda kunskaper i Excel. Du talar flytande engelska och svenska eller danska muntligt och skriftligt. Mer om uppdraget Detta är ett föräldravikariat via Jurek Recruitment & Consulting, med start omgående och löpande ca 15 månader framåt. Arbetet är baserat på huvudkontoret i Köpenhamn, med möjlighet att arbeta hemifrån en del av tiden. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected]  Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Erfaren Lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping.

Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är grym på löner! Helt enkelt en lönespecialist, gärna med tidigare erfarenhet från myndighet. Omfattning: Heltid 100% Start: 2024 06 03 Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning upp mot 9 månader. Första månaden behöver du vara på plats 100%, därefter kan distansarbete 1-2 dagar/ vecka vara möjligt. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker en erfaren, senior lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen. I uppdraget ansvarar du för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i kundens lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Nedan uppgifter kan även förekomma: • bearbeta och kontrollera löneunderlag • ta fram lönelistor • ta fram rapporter och statistik • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter • sammanställa tid- och frånvarorapporter • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) • göra beräkningar och rättningar Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: - Utbildad lönespecialist - Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist (skall framgå av CV) - Erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering - Goda kunskaper i MS Office - Goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P) - Goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal - Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Vidare ser vi att du har ett coachande förhållningssätt, är pedagogisk, tydlig och stabil. Har förmåga att hantera en komplex verksamhet med många olika kollektivavtal är meriterande då Sjöfartsverkets anställda går mot många olika kollektivavtal. Att ha erfarenhet av jobb på statlig myndighet är meriterande. Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag för dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

16 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping

Sjöfartsverket erbjuder effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Myndigheten verkar för en konkurrenskraftig sjöfart genom deras kärnverksamhet. Sjöfartsverket tillhandahåller och utvecklar säkra, miljövänliga och effektiva sjövägar med service dygnet runt. Dessutom erbjuder de tjänster som gör skillnad för näringslivet, privatpersoner och samhället i stort. Sjöfarten är deras största kund. För att säkerställa effektiv sjötrafik till och från Sveriges drygt 50 hamnar erbjuder myndigheten tjänster som motsvarar tidens krav på effektivitet, säkerhet och miljöhänsyn. Sverige har en lång, varierande kust. Att bidra till ett tryggt fritidsbåtliv för många människor är en del av Sjöfartsverkets uppdrag. Säkra farleder, bra navigationshjälpmedel samt sjö- och flygräddningen är deras viktigaste verktyg. Sjöfartsverket har ca 1200 anställda och bedriver verksamhet runt hela Sverige med huvudsäte i Norrköping. Den regionala organisationen är koncentrerad till den svenska kusten och de stora insjöarna. Arbetsgivare: Novare Bemanning Är du en erfaren lönespecialist? Trivs du i en roll där du får ta ansvar och leda andra? Toppen! Då kan det vara dig vi letar efter. Just nu söker vi efter en inköpare/controller till Sjöfartsverket i Norrköping.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping. Myndigheten är just nu i behov av stöttning i form av en lönespecialist. De söker en erfaren lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen. I uppdraget kommer du att ansvara för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i vårt lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Exempel på övergripande arbetsuppgifter bearbeta och kontrollera löneunderlag ta fram lönelistor ta fram rapporter och statistik redovisa skatter och arbetsgivaravgifter sammanställa tid- och frånvarorapporter svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) göra beräkningar och rättningar daglig styrning och arbetsledning av verksamheten Krav för tjänsten utbildad lönespecialist minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering goda kunskaper i MS Office goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P) goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med planerad start 3 juni och pågår initialt i 3 månader, med möjlighet till 6 månaders förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Norrköping, möjlighet till distansarbete finns. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-27. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
MAX söker Löneadministratör

MAX är Sveriges äldsta burgarkedja och vi använder oss endast av lokalt kött, kyckling och bacon. Vi har också branschens bredaste utbud av gröna burgare. År 2008 blev vi världens första restaurangkedja att klimatmärka menyn och klimatkompensera alla utsläpp.  Löneadministratör till MAX Burgers    Går det att jobba på kontor med löneadministration på MAX? Ja, det går! Och det är faktiskt sjukt roligt. De allra flesta tycker att det är roligt att få in lönen på kontot och nu söker löneteamet på MAX Burgers i Luleå en ny kollega som kan hjälpa några av de tusentals anställda varje månad. Bli en del av ett team med hög professionalism och massor av värme!     I rollen som löneadministratör är du en viktig kugge i vår organisation och du arbetar med hela löneprocessen från ax till limpa. Detta innefattar frånvarohantering, utlägg, löneberedning, statistik, kontroll och rapportering. Utöver det kommer du att arbeta med övrig personaladministration där du är behjälplig och konsultativ gentemot hela MAX gällande lönefrågor. Du är med och bidrar till utvecklandet av arbetssätt och rutiner, såväl som att kvalitetssäkra våra nuvarande processer.     Som löneadministratör hos oss ingår du i ett team om elva medarbetare bestående av löneadministratörer, systemförvaltare och lönechef.     Beskriver vi dig?   ”Du som söker har troligen arbetat självständigt i hela löneprocessen sedan tidigare. Kanske har du en utbildning inriktat mot lön eller så har du relevant arbetslivserfarenhet. Det absolut viktigaste för oss är att du har rätt inställning, viljan att lära och en positiv attityd. ” Berättar Maria Markström, Lönechef på MAX Burgers.   Du trivs med att arbeta i en snabb och föränderlig miljö och tycker det är roligt att få vara med och sätta upp strukturer, rutiner och att få möjligheten att fördjupa dig inom vissa områden. Vi arbetar mot deadlines vilket gör att vi är proaktiva och tar egna initiativ. Det är för oss superviktigt att teamet arbetar ihop, så du lägger vikt vid att samarbeta och ger bra service till hela vår organisation. Du har ett genuint intresse för människor och är social och tillmötesgående.     Har du tidigare arbetat i Agresso och Quinyx ser vi det som en merit, såväl som erfarenhet av löneprocessen i Norge och Danmark. Då vi är i en spännande expansionsfas har vi kollegor i Norge, Danmark och Polen och du är därför bekväm med att tala- och skriva på engelska.     Vad vi erbjuder dig   Du blir en del av ett av Sveriges mest framgångsrika snabbmatsföretag med kraftig tillväxt i Sverige och utomlands. Ett innovativt ägarlett företag som driver branschutvecklingen framåt.  MAX utgångspunkt är alla människors lika värde, vi är stolta över våra värderingar; Mod, Passion och Gemenskap. Vårt Luleå-kontor är i ett modernt kontorslandskap med med mycket liv och rörelse och härlig laganda. Du får som medarbetare på MAX del av uppskattade personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatt på MAX-mat, rabatt på flertalet gymkedjor, frukostar, after works och kanske det bästa av allt: ibland få provsmaka en nylanserad variant av Sveriges godaste burgare!      Tjänsten avser ett vikariat fram till sommaren 2025, med stor möjlighet till förlängning. Våra utvecklingsmöjligheter är oändliga och trivs vi ihop finns det en stor möjlighet för dig att stanna inom MAX.  Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Du utgår från vårt Luleåkontor.     Vad händer nu?    Du skickar in din ansökan tillsammans med personligt brev och svarar på ett antal urvalsfrågor. Vi kan komma att använda oss av psykometriska tester länge fram i processen.     Har du frågor kring tjänsten och processen? Vänligen kontakta Lönechef / Head of Payroll Maria Markström på [email protected]    Sista ansökningsdag är den 31 Maj men vi går igenom ansökningar löpande så passa på att sök redan idag!    Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lön - och systemhandläggare med känsla för samarbete och kvalitet

Upplev ett positivt arbetsklimat som präglas av nära samarbete och kvalitétsfokus! Till löneavdelningen söker vi nu två lön- och systemhandläggare som gillar utveckling av systemstöd och löneprocessen i sin helhet. Här blir du en del av att ett gäng på 11 personer som jobbar som lönehandläggare eller lön- och systemhandläggare. Här värnar vi om ett nära samarbete, och tänker att det är vår styrka. Löneavdelningen är en del av HR-kontoret som håller till i stadshuset i Vetlanda. Hos oss arbetar du med utveckling av systemstöd och hela löneprocessen, i en roll som präglas av självständighet och många kontaktytor. Du blir en nyckelperson i vår utveckling, deltar i utvecklingsaktiviteter och erbjuder expertstöd i systemfrågor, både internt och externt. Ditt uppdrag omfattar även lönehantering, säkerställande av rutiner och löpande systemförvaltning, samt lönesupport till våra chefer. ARBETSUPPGIFTER Vill du ha ett omväxlande yrke med nya utmaningar och ständig utveckling? Rollen innebär många kontaktytor, vilket kräver att du har lätt för att samarbeta för att nå resultat. Du arbetar lugnt och metodiskt för att tillsammans med lönehandläggarna säkerställa att kommunens medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi söker dig som har arbetet med lön och har relevant utbildning inom löneyrket. Du har erfarenhet av verksamhetsnära systemförvaltning, gärna inom HR eller lön, Personec P, Winlas och Medvind. Du har goda kunskaper inom lagar, kollektivavtal och regelverk. Det är meriterande om du har kunskaper inom allmänna bestämmelser (AB). För att trivas i rollen behöver du ha stort systemintresse och trivas i en roll där vidareutveckling av arbetsrutiner för att förenkla och effektivisera vår verksamhet är en naturlig del. Du har förmågan att se nya möjligheter och lösningar och är nyfiken på olika verksamheters behov. Du tänker långsiktigt, har blick för helheten och tycker om att ge god service. Är du redo för en ny utmaning? Vi ser fram emot att lära känna dig och se hur dina kunskaper och ambitioner kan bidra till vårt team. God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för att lyckas i rollen. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://jobb.vetlanda.se/jobb/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Du har yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist med systeminriktning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. • Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Lönekonsult

Arbetsbeskrivning Du ingår i ett löneteam som ger service och konsultativt stöd åt våra kunder. Förvaltningen Fastighet, stöd och service utvecklar processer och lösningar som gör det enkelt för våra kunder inom Västra Götalandsregionen att fokusera på sina kärnverksamheter.  Du bidrar som lönekonsult genom: support via telefon, mail och via vårt ärendehanteringssystem i schema-, lön- och avtalsfrågor gällande lön registrering och kvalitetskontroller i löneprocessen upprätta anställningsavtal och intyg utbildnings- och informationsinsatser Kvalifikationer Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, gärna inom löneadministration. Alternativt har du annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom löneadministration eller liknande bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av arbete med administrativa uppgifter, och är van vid att ge support till kunder via telefon. Din digitala kompetens är god, du har lätt för att förstå och lära dig att arbeta i olika system och med digitala arbetssätt.  Som person är du engagerad och självgående och tar ansvar för din egen utveckling samtidigt som du bidrar till teamets framgång. Du trivs med förändring och är redo att ta initiativ till att förbättra både dig själv och enhetens arbetsmetoder. Vi värdesätter god samarbetsförmåga högt, då du kommer att arbeta nära dina kollegor, och du har mycket god förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer med kollegor, andra enheter och kund. Vidare är du flexibel, och har lätt för att prioritera om. Du är strukturerad och ordningsam så att arbetet och kvalitetskontroller blir rätt. Vårt organisationsspråk är svenska vilket innebär att du behöver behärska svenska språket i så väl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem, och lönesystem – gärna Heroma. Det är även meriterande om du har vana av att förstå och tolka avtal och bestämmelser.  Rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du får introduktion, utbildning och bra anställningsvillkor. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till hållbara miljöer. Tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor är du en del av en verksamhet som ständigt utvecklas. Hos oss har du som medarbetare inflytande över din arbetssituation, känner trygghet och delaktighet. Vi ser fram emot din ansökan! Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Löneadministratör

Arbetsbeskrivning Till vår kund och samarbetspartner Vattenfall söker vi nu en löneadministratör att förstärka deras löneteam med. I den här rollen jobbar de med hela lönehanteringen och teamet planerar och prioriterar arbetet tillsammans. Löneadministrativt arbete här betyder löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, och systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. För att vara aktuell för den här rollen ska du ha påbyggnad med Yrkeshögskoleutbildning inom lön alternativt erfarenhet av redovisning eller HR specialist med inriktning på lön. Sett till antalet års erfarenhet ska du ha minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern. Erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete. Meriterande om du har erfarenhet av SAP eller andra större lönesystem. Erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now är också meriterande. Ansvarsområden Löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, och systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Kvalifikationer Krav påbyggd med yrkeshögskoleutbildning inom lön alternativt erfarenhet av redovisning eller HR specialist med inriktning på lön. Positionen kräver minst 2 års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern. Erfarenhet av hela löneprocessen Meriterande: SAP KIS Lön eller annat större lönesystem. Erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lönestjärna till välkänt bolag i Helsingborg

Nu letar vi med ljus och lykta efter vår kunds nästa lönespecialist! Om det kliar i dina administrativa fingrar och lönehjärna när du läser nedan uppdragsbeskrivning så kan det faktiskt vara dig vi letar efter!Om uppdragetVår kunds löneavdelning är en central funktion som ansvarar för lönehantering för ungefär 1100 medarbetare inom koncernen. I koncernen arbetar såväl kollektivanställda som tjänstemän. Avtal som Unionen Almega Tjänstemannaavtal, Transportavtalet BA och Tjänstemannaavtalet transport tillämpas! Full rulle helt enkelt!Du har ansvar för lönerna för några bolag och du besvarar även lönerelaterade frågor över både telefon och email. Här behöver du verkligen uppskatta dialoger med chefer och medarbetare och hitta energi i det!Huvudsakliga arbetsuppgifter- Lönekörning & löneberäkning i Agda- Tolka lagar och avtal- Extern rapportering och kontakt med myndigheter som exempelvis Skatteverket och Kronofogden.- Framtagning, analys och inrapportering av sdtatistik- Inrapportering och kontroll av löneunderlag i Agda respektive TransPAOm du tycker att tjänsten låter spännande borde du ansöka direkt! Tänkt start är i slutet av månadsskiftet och uppdraget pågår primärt i några månader framöver.Vill du veta mer och ha chansen att landa gigget? Sök direkt så berättar vi mer!Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Lönekonsult till Aspia Interim Consulting

Aspia Interim Consulting Payroll expanderar och erbjuder spännande möjligheter för dig som arbetar inom löneområdet! Vill du bredda och fördjupa din kompetens, få snabb utveckling och utforska nya branscher? Brinner du för lön och vill utveckla ditt affärsmannaskap? Nu har du chansen! Att vara anställd konsult hos Interim Payroll får du stora utvecklingsmöjligheter, variation och trygghet. Genom att arbeta med kunder över olika branscher och storlekar får du en bred och värdefull erfarenhet. Du erbjuds en stabil anställning med samma förmåner och villkor som dina kollegor på Aspia. Även om du utför uppdrag hos våra kunder som kan vara allt från 4 till 12 månader, är du en viktig del av vårt team. Aspia Interim Consulting stöttar våra kunder vid exempelvis föräldraledighet, sjukskrivning eller andra tillfälliga vakanser. Det kan också vara under systembyten eller projekt. Du blir en del av ett fantastiskt team med erfarna kollegor inom hela löneområdet. Dessutom får du möjlighet att samarbeta med kollegor från hela Aspias organisation, inklusive interna Payroll, lönespecialister, skattespecialister och redovisningsspecialister. Här kan du aktivt påverka din egen utveckling genom att sätta upp mål på årsbasis och bidra till Aspias affär genom att arbeta affärsnära. Dina arbetsuppgifter på uppdrag kan inkludera : - Lönespecialist i hela eller delar av löneprocessen - Lönekoordinatorroller - Stödja kunder i digitaliseringsprocessen Vem är du? Kvalifikationer och erfarenhet: Vi söker dig som har en utbildning inom lön tillsammans med flera års erfarenhet av lönearbete, och som kan arbeta självständigt genom hela löneflödet, från ax till limpa. Du bör ha erfarenhet av att kvalitetssäkra löneprocessen och vara bekant med olika lönesystem och kollektivavtal. Vi ser gärna att du har arbetat i olika bolag och branscher. Dessutom är goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, viktigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av systembyte och är auktoriserad lönekonsult. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen bör du tycka om föränderliga miljöer och stimuleras av mötet med nya människor. Du är lyhörd och har en affärsmässig inställning. Dessutom är du relationsskapande och resultatinriktad, och du har erfarenhet av att arbeta på ett flexibelt och prestigelöst sätt. Din förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system är viktig, samt att ha en konsultativ personlighet med ett positivt förhållningssätt gentemot din omgivning. Praktiskt om tjänsten: Placeringsort: Stockholm Start: Enligt överenskommelse Du erbjuds! Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du ett arbete med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Om du känner att vi väckt din nyfikenhet och att du vill veta mer – låt oss ta ett förutsättningslöst möte! Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisa Lönnehed, [email protected] eller rekryterande chef Sofia Ferm, [email protected] Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1300 medarbetare på drygt 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Junior lönespecialist sökes till välkänt energiföretag!

Har du en yrkesutbildning inom lön och minst 6 månaders erfarenhet av lönearbete? Är du samarbetsvillig, kundorienterad och analytiskt lagd? Då kan du vara lönespecialisten vår kund väntar på! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en junior löneadministratör till vår kund, ett framstående europeiskt energiföretag som är känt för sitt engagemang för hållbarhet och förnybara energilösningar. Med verksamhet som sträcker sig över flera länder går kundföretaget i bräschen för övergången till renare energikällor som vind-, vatten- och solkraft, med målet att skapa ett fossilfritt liv. Tjänsten är placerad på deras kontor i Solna. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du alltså att arbeta med löneadministrativt arbete. Arbetsuppgifterna inom området är löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter mm. Det ingår även systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt. Dina egenskaper Vi söker dig som är samarbetsvillig, kommunikativ och kundorienterad. Du är driven och kan planera och prioritera ditt arbete tillsammans med teamet. Vidare är du noggrann, har en utpräglad analytisk förmåga och har förmågan att se övergripande perspektiv och samtidigt vara detaljfokuserad. Avslutningsvis vill du bidra med god stämning och engagemang att nå mål tillsammans med teamet. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Minst gymnasieutbildning Yrkeshögskoleutbildning inom lön Minst 6 mån erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern Erfarenhet av redovisning eller HR specialist med inriktning på lön Talar och skriver flytande svenska och engelska Meriterande: SAP eller andra större lönesystem Erfarenhet av ärendehanteringssystem Service Now Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-05-31. Start 2024-06-02. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34609 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024