Personalutvecklare

Sök bland 9 lediga jobb som Personalutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR Business Partner till Spendrups

Anställningsform: heltid, tillsvidare |Tillträdesdag: enligt överenskommelse| Ansök senast: 30 maj| Placeringsort: Tjänsten är placeradi Grängesberg Vill du bli en del av Spendrups HR-team?Nu söker vi en driven och engagerad HR Business Partner som vill bidra till att fortsätta att utveckla HR-funktionen med vårt löfte “Välkommen in!” som ledord. Vi grundar vårt arbete på övertygelsen om att Spendrups är och ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna trivs, mår bra och känner engagemang och stolthet för sitt arbete. Det innebär att vi ständigt arbetar med att stärka och utveckla HR-arbetet. Avdelningen Som HR Business Partner är du en del av HR teamet som består av tre olika avdelningar, HR Businesspartners, HR Tech samt HR Talent. Team HR BP har i uppgift att stötta verksamhetens chefer i operativa, taktiska och strategiska frågor. I din roll kommer du huvudsakligen att stötta vår Logistikavdelning. Logistik är en del av Operations inom Spendrups och omfattar ca. 300 medarbetare. Inom Logistik återfinns vårt stora moderna höglager i Grängesberg, lager och distribution i Hällefors, alla våra distributionsterminaler ute i landet samt transportplanering i Stockholm. I teamet ingår HR-chef Business Partners samt fyra HR Business Partners, alla med uppgift att på ett affärsnära sätt bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Uppdraget Vi erbjuder dig ett roligt och spännande uppdrag som HRBP, Logistik är en del av Operations, där det just nu pågår ett omfattande förändringsarbete som du förväntas vara en aktiv och drivande del i.Som HRBP kommer du att vara ett verksamhetsnära och strategiskt HR-stöd med fokus på att driva ett modernt och framåtriktat affärsnära HR-arbete som bidrar till att göra Spendrups till en attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Logistik. Du rapporterar till HR-chef Business Partners. Vi kan erbjuda dig en bred och utvecklande tjänst där du har stora möjligheter att påverka och växa i en dynamisk miljö under ständig utveckling. Dina kvalifikationer akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande inom HR, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig minst fem års erfarenhet av brett chefsstöd inom HR, varav del i tillverkande industri är meriterande goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljöarbete, personal- och organisationsutveckling samt prestationsstyrning och kompetensförsörjning körkort är ett krav eftersom du behöver besöka våra olika verksamhetsorter regelbundet Meriterande för tjänsten: erfarenhet av linjeroll erfarenhet av ledningsgruppsgruppsarbete erfarenhet av förändringsledning Som HR Business Partner hos oss ser vi att du är affärsinriktad, självgående och systematisk samtidigt som du är förändringsbenägen och nyfiken. Du är konsultativ och proaktiv i ditt arbetssätt. Förmågan att samarbeta och bygga starka relationer samt ge stöd till organisationen är viktig i rollen. Som person är du flexibel och prestigelös, har hög integritet, kan kombinera strategiskt och operativt arbete och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vidare värdesätts att du kan kommunicera öppet och tydligt, är engagerande och kan leverera resultat genom uthålligt affärsmannaskap, kreativitet och delaktighet. För mer information om tjänsten: Eva Boije, HR-chef Business Partners, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen:Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, [email protected] Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HR Business Partner till Spendrups

Anställningsform: heltid, tillsvidare |Tillträdesdag: enligt överenskommelse| Ansök senast: 30 maj| Placeringsort: Tjänsten är placeradi Grängesberg Vill du bli en del av Spendrups HR-team?Nu söker vi en driven och engagerad HR Business Partner som vill bidra till att fortsätta att utveckla HR-funktionen med vårt löfte “Välkommen in!” som ledord. Vi grundar vårt arbete på övertygelsen om att Spendrups är och ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna trivs, mår bra och känner engagemang och stolthet för sitt arbete. Det innebär att vi ständigt arbetar med att stärka och utveckla HR-arbetet. Avdelningen Som HR Business Partner är du en del av HR teamet som består av tre olika avdelningar, HR Businesspartners, HR Tech samt HR Talent. Team HR BP har i uppgift att stötta verksamhetens chefer i operativa, taktiska och strategiska frågor. I din roll kommer du huvudsakligen att stötta vår Logistikavdelning. Logistik är en del av Operations inom Spendrups och omfattar ca. 300 medarbetare. Inom Logistik återfinns vårt stora moderna höglager i Grängesberg, lager och distribution i Hällefors, alla våra distributionsterminaler ute i landet samt transportplanering i Stockholm. I teamet ingår HR-chef Business Partners samt fyra HR Business Partners, alla med uppgift att på ett affärsnära sätt bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Uppdraget Vi erbjuder dig ett roligt och spännande uppdrag som HRBP, Logistik är en del av Operations, där det just nu pågår ett omfattande förändringsarbete som du förväntas vara en aktiv och drivande del i.Som HRBP kommer du att vara ett verksamhetsnära och strategiskt HR-stöd med fokus på att driva ett modernt och framåtriktat affärsnära HR-arbete som bidrar till att göra Spendrups till en attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Logistik. Du rapporterar till HR-chef Business Partners. Vi kan erbjuda dig en bred och utvecklande tjänst där du har stora möjligheter att påverka och växa i en dynamisk miljö under ständig utveckling. Dina kvalifikationer akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande inom HR, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig minst fem års erfarenhet av brett chefsstöd inom HR, varav del i tillverkande industri är meriterande goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljöarbete, personal- och organisationsutveckling samt prestationsstyrning och kompetensförsörjning körkort är ett krav eftersom du behöver besöka våra olika verksamhetsorter regelbundet Meriterande för tjänsten: erfarenhet av linjeroll erfarenhet av ledningsgruppsgruppsarbete erfarenhet av förändringsledning Som HR Business Partner hos oss ser vi att du är affärsinriktad, självgående och systematisk samtidigt som du är förändringsbenägen och nyfiken. Du är konsultativ och proaktiv i ditt arbetssätt. Förmågan att samarbeta och bygga starka relationer samt ge stöd till organisationen är viktig i rollen. Som person är du flexibel och prestigelös, har hög integritet, kan kombinera strategiskt och operativt arbete och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vidare värdesätts att du kan kommunicera öppet och tydligt, är engagerande och kan leverera resultat genom uthålligt affärsmannaskap, kreativitet och delaktighet. För mer information om tjänsten: Eva Boije, HR-chef Business Partners, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen:Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, [email protected] Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

10 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HR Business Partner till Spendrups

Anställningsform: heltid, tillsvidare |Tillträdesdag: enligt överenskommelse| Ansök senast: 30 maj| Placeringsort: Tjänsten är placeradi Grängesberg Vill du bli en del av Spendrups HR-team?Nu söker vi en driven och engagerad HR Business Partner som vill bidra till att fortsätta att utveckla HR-funktionen med vårt löfte “Välkommen in!” som ledord. Vi grundar vårt arbete på övertygelsen om att Spendrups är och ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna trivs, mår bra och känner engagemang och stolthet för sitt arbete. Det innebär att vi ständigt arbetar med att stärka och utveckla HR-arbetet. Avdelningen Som HR Business Partner är du en del av HR teamet som består av tre olika avdelningar, HR Businesspartners, HR Tech samt HR Talent. Team HR BP har i uppgift att stötta verksamhetens chefer i operativa, taktiska och strategiska frågor. I din roll kommer du huvudsakligen att stötta vår Logistikavdelning. Logistik är en del av Operations inom Spendrups och omfattar ca. 300 medarbetare. Inom Logistik återfinns vårt stora moderna höglager i Grängesberg, lager och distribution i Hällefors, alla våra distributionsterminaler ute i landet samt transportplanering i Stockholm. I teamet ingår HR-chef Business Partners samt fyra HR Business Partners, alla med uppgift att på ett affärsnära sätt bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Uppdraget Vi erbjuder dig ett roligt och spännande uppdrag som HRBP, Logistik är en del av Operations, där det just nu pågår ett omfattande förändringsarbete som du förväntas vara en aktiv och drivande del i.Som HRBP kommer du att vara ett verksamhetsnära och strategiskt HR-stöd med fokus på att driva ett modernt och framåtriktat affärsnära HR-arbete som bidrar till att göra Spendrups till en attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Logistik. Du rapporterar till HR-chef Business Partners. Vi kan erbjuda dig en bred och utvecklande tjänst där du har stora möjligheter att påverka och växa i en dynamisk miljö under ständig utveckling. Dina kvalifikationer akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande inom HR, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig minst fem års erfarenhet av brett chefsstöd inom HR, varav del i tillverkande industri är meriterande goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljöarbete, personal- och organisationsutveckling samt prestationsstyrning och kompetensförsörjning körkort är ett krav eftersom du behöver besöka våra olika verksamhetsorter regelbundet Meriterande för tjänsten: erfarenhet av linjeroll erfarenhet av ledningsgruppsgruppsarbete erfarenhet av förändringsledning Som HR Business Partner hos oss ser vi att du är affärsinriktad, självgående och systematisk samtidigt som du är förändringsbenägen och nyfiken. Du är konsultativ och proaktiv i ditt arbetssätt. Förmågan att samarbeta och bygga starka relationer samt ge stöd till organisationen är viktig i rollen. Som person är du flexibel och prestigelös, har hög integritet, kan kombinera strategiskt och operativt arbete och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vidare värdesätts att du kan kommunicera öppet och tydligt, är engagerande och kan leverera resultat genom uthålligt affärsmannaskap, kreativitet och delaktighet. För mer information om tjänsten: Eva Boije, HR-chef Business Partners, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen:Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, [email protected] Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HR Business Partner till Spendrups

Anställningsform: heltid, tillsvidare |Tillträdesdag: enligt överenskommelse| Ansök senast: 30 maj| Placeringsort: Tjänsten är placeradi Grängesberg Vill du bli en del av Spendrups HR-team?Nu söker vi en driven och engagerad HR Business Partner som vill bidra till att fortsätta att utveckla HR-funktionen med vårt löfte “Välkommen in!” som ledord. Vi grundar vårt arbete på övertygelsen om att Spendrups är och ska fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarna trivs, mår bra och känner engagemang och stolthet för sitt arbete. Det innebär att vi ständigt arbetar med att stärka och utveckla HR-arbetet. Avdelningen Som HR Business Partner är du en del av HR teamet som består av tre olika avdelningar, HR Businesspartners, HR Tech samt HR Talent. Team HR BP har i uppgift att stötta verksamhetens chefer i operativa, taktiska och strategiska frågor. I din roll kommer du huvudsakligen att stötta vår Logistikavdelning. Logistik är en del av Operations inom Spendrups och omfattar ca. 300 medarbetare. Inom Logistik återfinns vårt stora moderna höglager i Grängesberg, lager och distribution i Hällefors, alla våra distributionsterminaler ute i landet samt transportplanering i Stockholm. I teamet ingår HR-chef Business Partners samt fyra HR Business Partners, alla med uppgift att på ett affärsnära sätt bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Uppdraget Vi erbjuder dig ett roligt och spännande uppdrag som HRBP, Logistik är en del av Operations, där det just nu pågår ett omfattande förändringsarbete som du förväntas vara en aktiv och drivande del i.Som HRBP kommer du att vara ett verksamhetsnära och strategiskt HR-stöd med fokus på att driva ett modernt och framåtriktat affärsnära HR-arbete som bidrar till att göra Spendrups till en attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Logistik. Du rapporterar till HR-chef Business Partners. Vi kan erbjuda dig en bred och utvecklande tjänst där du har stora möjligheter att påverka och växa i en dynamisk miljö under ständig utveckling. Dina kvalifikationer akademisk examen inom personalvetenskap eller motsvarande inom HR, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig minst fem års erfarenhet av brett chefsstöd inom HR, varav del i tillverkande industri är meriterande goda kunskaper inom arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljöarbete, personal- och organisationsutveckling samt prestationsstyrning och kompetensförsörjning körkort är ett krav eftersom du behöver besöka våra olika verksamhetsorter regelbundet Meriterande för tjänsten: erfarenhet av linjeroll erfarenhet av ledningsgruppsgruppsarbete erfarenhet av förändringsledning Som HR Business Partner hos oss ser vi att du är affärsinriktad, självgående och systematisk samtidigt som du är förändringsbenägen och nyfiken. Du är konsultativ och proaktiv i ditt arbetssätt. Förmågan att samarbeta och bygga starka relationer samt ge stöd till organisationen är viktig i rollen. Som person är du flexibel och prestigelös, har hög integritet, kan kombinera strategiskt och operativt arbete och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vidare värdesätts att du kan kommunicera öppet och tydligt, är engagerande och kan leverera resultat genom uthålligt affärsmannaskap, kreativitet och delaktighet. För mer information om tjänsten: Eva Boije, HR-chef Business Partners, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen:Paulina Öberg, HR-specialist rekrytering, [email protected] Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kravenkommer du även att få göratvå urvalstester som skickas tilldin mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Learning and Training Experience Lead

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Kognic is on a mission to make everything that moves autonomous. We help AI product teams better understand their data by providing the best dataset management platform for sensor-fusion datasets. We are an ambitious team, building a global company together. We are now looking for our new Learning and Training Experience Lead, want to join us? The Role Are you communicative with a big tech interest? Is your passion to transform complex topics into comprehensible pieces that the target audience understands? Do you like when things happen fast and to get things done? Then this is the role for you! Our Customer Success team ensures that our customers are not only satisfied but also able to fully harness the value of our offerings. To support this goal, we are looking for a dedicated and passionate Learning & Training Experience Lead to build up training for our new and existing products and features. As the Learning and Training Experience Lead, you will spearhead the development and execution of training to enhance the learning experience across our platform. It will involve crafting scripts and training material that encompass hands-on training, educational videos, and other content to facilitate effective learning. You will be responsible for designing curriculums that encompass essential topics and learning objectives by collaboration with subject-matter experts, both to ensure consistency in messaging throughout all educational content, while also guaranteeing accuracy and relevance to the target audience. By time you will get to design, facilitate, and deliver hands-on training sessions to empower users with the skills needed to proficiently utilize the Kognics platform and products. By continuously monitoring and evaluating the effectiveness of our educational programs, you will also be utilizing metrics to iteratively enhance content and delivery methods. All this to deliver technical training for our enterprise clients. This role is pivotal in laying the foundational piece for a larger global learning and training puzzle. To enjoy it at Kognic, and in the role as Learning and Training Experience Lead, you thrive in an ever-changing environment with a fast-paced tempo. You are able to engage and collaborate with different stakeholders such as Machine Learning experts, product managers, engineering teams, perception experts and others within the Customer Success team to identify learning needs, gather insights, and align training initiatives with business priorities. As you grow in the role, there are plenty of opportunities for an ambitious team player to help lead the launch of the Learning & Training department, establishing processes, and best practices to ensure the efficient delivery and management of training programs on a global scale. We are looking for you! We value passion, energy and commitment more than having the right set of experiences and we are looking for you who get things done. Join us in revolutionizing the way people learn and grow with our platform, and be at the forefront of shaping the future of education and training within Kognic. We see that you have a technical interest since your job will be centered around our data management platform. We believe you enjoy customer interaction, are solutions-oriented and have excellent presentation skills, with the ability to convey complex concepts in a clear and engaging manner. If you are unsure if you are a fit for this position, please contact us and we can figure it out together. We believe you have a University degree within the relevant field and/or 3-4 years of experience in learning and training or within a technical enterprise role. Proven experience in instructional design, curriculum development, and/or training delivery. Demonstrated expertise in scripting and multimedia content creation, particularly for educational purposes. Experience in customer onboarding and enterprise training programs is highly desirable. Ability to work collaboratively in a cross-functional environment, fostering teamwork and driving consensus. Strong organizational skills with the ability to manage multiple projects simultaneously and meet tight deadlines. Interest and desire to expand knowledge in Machine Learning and AI product development for Kognic’s expansion into adjacent markets such as Robotics. Fluent in English, written and spoken The role is hybrid but we prefer if you can be at our Gothenburg office about 3 days a week.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personalutvecklare, vikariat

Beskrivning Gillar du att ha kul på jobbet? Ta då chansen och sök vikariatet som personalutvecklare där du får ett omväxlande arbete. På köpet får du ett härligt och kompetent arbetslag som har nära till skratt. En av våra medarbetare ska nämligen vara föräldraledig och vi söker nu en vikarie för henne under perioden 2024-08-19 - 2026-01-31.  Sysselsättningsgraden är 100 %.   Bor du inte i Vilhelmina idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/kommun-och-politik/lediga-jobb/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag sträcker sig över alla kommunala verksamheter. Du fungerar som ett stöd till våra chefer och verksamheter för att kunna hjälpa dem i personalarbetet. Arbetsmiljö och kompetensförsörjning är områden som kommer ingå i dina arbetsuppgifter.   Vi söker dig som vill hjälpa oss att arbeta med de personalstrategiska frågorna i Vilhelmina kommun tillsammans med övriga medarbetare inom personalenheten. Enheten består av 2.5 personalare, 2.0 lönehandläggare samt 1.0 kommunikatör.  Kvalifikationer Vi vill att du har högskoleexamen med PA-inriktning eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Det är meriterande om du har ett par års erfarenhet av personaladministrativt arbete. Du är van att arbeta konsultativt och har en god förståelse för vad arbetsgivarrollen innebär. Du har god kunskap om regler och avtal.   Som person är du relationsskapande, ansvarsfull och noggrann. I ditt arbete behöver du ha förmåga att arbeta flexibelt och vara beredd att hjälpa till där det behövs. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Tveka inte att ta kontakt med oss för att höra mer.  Varmt välkommen med din ansökan!   Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling Konsultativt stöd i HR-frågor Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplade till personalfrågor Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att arbeta i en framåtlutadorganisation, gärna inom detaljhandeln, och du älskar att hjälpa andra att växa. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att hålla och administrera utbildningar, och dessutom gärna har arbetat några år som ledare.Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med HR, ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov. Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy. Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister. Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov. Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur. Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling. Konsultativt stöd i HR-frågor. Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplad till personalfrågor. Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att hålla i utbildningar och har troligtvis arbetat några år med att driva och utveckla utbildningsprogram. Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

14 april 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Labour Affairs Specialist

For our client Aurobay we are looking for a Labour Affairs Specialist. Uppdragsbeskrivning/Assignment Description Aurobay develops and produces world-class powertrain solutions for a global market, with a heritage from both Volvo Cars and Geely. We’re a pioneering global supplier of propulsion technology, development services and contract manufacturing with manufacturing capabilities in two continents. We create value for customers and consumers by producing high-efficiency, low-emission engines that already power millions of vehicles. Now, our goal is to re-imagine motion for the future with powertrain technologies that are both sustainable and practical. There are unlimited possibilities at Aurobay for collaborative people who are ready to make the difference. We are re-imagining motion for a brighter future. Exploring how to push our environmental impact towards zero. Designing tomorrow’s powertrain solutions for automotive and beyond. Join us on our journey! Labour Affairs is the relationship between employers and employees according to the strategic decisions, policies and laws that affect it. We strive to provide the right conditions, create clarity and always keep developing. We do this by questioning what we do, why and how do we want it to be combined with providing labour law competence. The interpretation of law, agreements, policies and guidelines helps us to support the line that Aurobay hold and which direction we should take. We work with building long term relationships with the unions and other stakeholders so that we always can keep a professional and high standard in our negotiations and dialogues. It is important to simplify for our people to act and work according to laws, regulations, our policies and culture. We do this by awareness and by taking action if something is not according to what´s agreed upon. We prioritize and values our culture, employee safety and well-being. Therefore, we work proactively to prevent any misconduct regarding drugs and alcohol, and we have a clear guideline to secure the ways of working. Krav/Requirements HR Experience and good knowledge or/and LA experience

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024