Planeringschef

Sök bland 7 lediga jobb som Planeringschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bibliotekschef

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas med oss! Haninge kommun söker bibliotekschef som vill driva förändring, leda strategiskt och skapa meningsfulla möjligheter för invånarna? Haninge bibliotek har en hög ambition att få fler att ta del av verksamheten. Vi arbetar för att stärka barns språk och läsning, bildning och kulturupplevelser samt att vara en relevant mötesplats i lokalsamhället. Som bibliotekschef kommer du att spela en avgörande roll för att vi ska vara framgångsrika i detta arbete och ta biblioteken i Haninge till nästa nivå. Välkommen att läsa mer och skicka in din ansökan! Ditt uppdrag I rollen som bibliotekschef kommer du att vara en integrerad del av kultur- och fritidsförvaltningen inom avdelningen för kultur och bibliotek. Du kommer att rapportera direkt till avdelningschefen och arbeta tillsammans med ett dedikerat team på cirka 80 medarbetare. Dessa medarbetare är uppdelade i tre enheter - bibliotek, kulturskola och kulturenhet - och tillsammans strävar vi efter att nå fler och bredare med konst och kultur för att berika livet i Haninge.   För att hålla ihop biblioteken i Haninge har vi en bibliotekschef och denna är direkt underställd avdelningschef, ingår i avdelningens ledningsgrupp och kommer ha ansvar för bibliotekens gemensamma frågor samt strategiska frågor för biblioteken och avdelningen. Din arbetsplats kommer att vara belägen på valfri plats bland våra verksamheter: I Haninges kulturhus, kommunhus, på nya biblioteket i Vega och/eller i något av våra övriga bibliotek. Det finns också möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Vi erbjuder förmåner såsom friskvård, årsarbetstid, klämdagar och möjlighet till semesterväxling. Som bibliotekschef i Haninge kommun har du stora möjligheter till att forma din egen roll. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden är: - Att driva förändring för att nå fler invånare i Haninge genom nya arbetssätt, ökad tillgänglighet och delaktighet - Att vidareutveckla en effektiv och tydlig intern organisation för biblioteken i Haninge tillsammans med enhetscheferna. - Att utgå från kommande ny biblioteksplan och säkerställa att biblioteken arbetar utifrån denna samt andra beslutade strategier och verksamhetsplaner. - Övergripande ansvar för biblioteksverksamhetens fem bibliotek, bokbuss, 40-talet medarbetare och budget. - Ansvar för biblioteksövergripande frågor såsom verksamhetssystem, webb/IT, administration och kommunikation. - Ansvar för verksamhetsplanering, uppföljning och analys tillsammans med enhetscheferna. - Följa omvärldsutvecklingen, representera biblioteken i Haninge i olika nationella och regionala nätverk samt strategiska forum.  Det här söker vi hos dig Vi söker en ledare och chef med utbildning och erfarenhet inom biblioteks- och informationsvetenskap eller annan akademisk utbildning som bedöms vara likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet inom folkbibliotek och framför allt tidigare erfarenhet av ledande positioner där du har haft ansvar för personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du är en modig och utvecklingsbenägen förändringledare som drivs av det demokratiska uppdraget i rollen. Du ser synergier och samarbeten med andra förvaltningar och aktörer för att nå målgrupperna. För att vara framgångsrik i tjänsten är det viktigt att du har förmågan att leda och motivera andra, sätta upp mål och riktning för verksamheten samt arbeta strategiskt för att uppnå organisationens mål. Erfarenhet av verksamhetsutveckling, effektivisering och kvalitetsarbete är också viktigt.    Du är van att tillämpa tillitsbaserat ledarskap och har förmågan att skapa goda förutsättningar för samverkan. God kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift är viktigt, liksom grundläggande arbetsrättslig kunskap och förmågan att arbeta i digitala verksamhetssystem. Meriterande är även erfarenhet av projekt- och/eller processledning samt kunskap om minoritetsgrupper, diskrimineringsgrunder och arbete för inkludering. Behärskning av flera språk utöver svenska och engelska är också en fördel.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det här kan vi erbjuda dig Som bibliotekschef kommer du att spela en central roll i vår nya organisation, där vi har skapat tre enheter; bibliotek, kulturskola och kultur. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vår avdelningschef och vara en viktig del av avdelningens ledningsgrupp. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att samordna bibliotekens gemensamma frågor, driva strategiska initiativ och leda biblioteksverksamheten vid fem bibliotek samt bokbuss. Ta chansen att leda biblioteken i Haninge och få vara med och påverka kulturutbudet i kommunen genom ditt inkluderande ledarskap och strategiska utvecklingsarbete! I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget TNG. Ansök https://www.tng.se/lediga-jobb/utbildningsjobb/bibliotekschef-till-haninge-kommun/ Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Chef till rättsavdelningens planeringssektion

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Rättsavdelningen vid huvudkontoret i Norrköping består av två enheter; enheten för klientjuridik och enheten för myndighetsjuridik. Enheten för myndighetsjuridik ansvarar för områdena verksjuridik och informationsförvaltning och i takt med att myndigheten växer har också rättsavdelningen utökat sin organisation. En ny organisation har skapats vid enheten för myndighetsjuridik där det verksjuridiska området har delats in i tre sektioner; rättsavdelningens planeringssektion, sektionen för verksjuridik – dataskydd, sekretess mm. och sektionen för verksjuridik – verkställighet, straffrätt mm. Vid enheten finns även sektionen för informationsförvaltning. Till enheten för myndighetsjuridik söker vi nu en chef till rättsavdelningens planeringssektion som genom ett tillitsbaserat ledarskap vill vara med och utveckla det rättsliga området i en myndighet i förändring. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i Norrköping. ARBETSUPPGIFTER Som chef vid rättsavdelningens planeringssektion har du en viktig roll i att vara med och skapa struktur och kvalitet i rättsavdelningens interna och externa arbete. Sektionen ansvarar för samordning av avdelningens arbete med föreskrifter och allmänna råd (FARK), myndighetens arbetsordning och arbete med andra interna styrande dokument. Vid sektionen finns också kansliet för myndighetens personalansvarsnämnd. Sektionen ansvarar därutöver för arbetsuppgifter som har att göra med avdelningens utveckling, verksamhetsplanering och styrning, uppföljning, riskanalyser, utredning och omvärldsbevakning samt administrativt stöd. Sektionen driver, utvecklar och samordnar de forum som behöver finnas internt och externt. Sektionen ansvarar för den interna samordningen på avdelningen och gentemot andra avdelningar på huvudkontoret vilket innebär remiss-, berednings- och föredragningsprocesser samt övrigt administrativt stöd till chefer och medarbetare. Uppdraget omfattar även ansvar för att samordna arbetssätt inom övriga myndigheten inom rättsavdelningens ansvarsområde. Sektionens elva medarbetare är geografiskt placerade vid huvudkontoret samt vid två av regionkontoren. Ditt ansvar som sektionschef innefattar ekonomiskt ansvar, personalansvar och verksamhetsansvar för sektionen. Genom dialog om verksamhetens syfte, mål och strategier skapar du förutsättningar för medarbetarna att agera med tillit i en komplex verksamhet utifrån beslutade strategier och inriktningar. Arbetet bedrivs i nära samarbete med rättschefen, enhetschefen för myndighetsjuridik och övriga chefer på rättsavdelningen samt andra avdelningar vid huvudkontoret. Du rapporterar till enhetschefen, ingår i enhetens och avdelningens ledningsgrupp och är delaktig i att vidareutveckla hela den rättsliga funktionen. Du ska tillsammans med dina kollegor på rättsavdelningen se till att den rättsliga styrningen och det rättsliga stödet når ut till hela myndigheten på ett tillfredsställande sätt. KVALIFIKATIONER Vem är du? I ditt chef- och ledarskap har du framträdande kompetenser inom förändringsledning, problemlösningsförmåga, planeringsförmåga och resultatorientering. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och hög integritet. Därtill är du självständig och noggrann, samtidigt som du är flexibel och prestigelös. Som ledare skapar du sammanhang, engagerar och entusiasmerar medarbetarna och du är tydlig i din kommunikation. Självklart har du ett starkt samhällsengagemang och du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för uppdraget krävs att du har: • akademisk examen, exempelvis inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annan akademisk utbildning i kombination med erfarenhet Kriminalvården finner relevant • chefserfarenhet med budget- verksamhets- och personalansvar inom större och komplex verksamhet • erfarenhet av att leda medarbetare med kvalificerade arbetsuppgifter inom arbetsområdet • erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och att driva förändringsprocesser med goda resultat • erfarenhet av att arbeta med samordning och samverkan • god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska Det är meriterande med: • dokumenterad utbildning inom ledarskap • utbildning inom styrning och ledning eller inom projektledning • erfarenhet av att arbeta med rättsliga frågor inom Kriminalvården eller annan statlig myndighet • god förmåga att analysera juridiska frågeställningar och identifiera förändringar i omvärlden som kan påverka Kriminalvårdens regelverk • erfarenhet av arbete med intern styrning och kontroll samt riskhantering • erfarenhet av att leda medarbetare på distans • god kunskap om de övergripande förutsättningar (regelverk, budget, arbetsgivarpolitik m.m.) som gäller för offentlig verksamhet, gärna statlig ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal

9 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Senior Project Managers

Are you an experienced Project Manager, who wants to take on challenging projects within Surface Sensors Solutions at Saab? Surface Sensors Solutions is growing and we are looking for several Senior Project Managers! Your role As a Senior Project Manager at Surface Sensors Solutions you will work as either the main project manager or deputy project manager for complex large development and delivery projects to our customers. The role of the project manager is to balance the technical aspects with the commercial aspects, time schedule, scope and budget to meet the contractual obligations and deliver customer value. The ability to create structure from uncertainty and to communicate progress, goals and direction to both internal and external stakeholders is key abilities with our project managers. You may also be part of a Capture Team together with Marketing and Sales as Operations Responsible in the winning business process. A project manager has full responsibility for all project management aspects in our projects including: * Project management during the execution phase including establish and follow up on the time schedule, milestones, budget etc. * Interface towards the customer during execution and responsible for fulfillment of contract including negotiations * Ensure short and long term profitability of the project and secure fulfillment of the project goals * Challenge the organization to continuously improve in order to contribute to increased efficiency in our operations * Inform and establish commitment for the project in the organization in order to meet the customers' expectations and to ensure commercial success of the project Your profile We believe that you have a technical background and leadership experience. You are comfortable working both independently within your field of competence as well as with other interfaces in order to secure quality, to meet directives and deadlines. You are a team player, willing to walk the extra mile for your team and its objectives. We believe you do have drive, perseverance and an interest to understand the complexity in a large project environment. We also believe you: * Have excellent communication skills in both Swedish and English * Have a structured way of working that you also can create and communicate to your team * Are interested in learning new things and adapt to different environments and cultures Meritorious is if you: * Have a financial understanding and experience from project management and contract negotiations. This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in what benefits you can take part of as an employee at Saab in Sweden, you can read more about them here

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Produktionschef till Göteborgs Stadsteater

Göteborgs Stadsteater arbetar för att ge publiken en varierad repertoar med allt från klassiker och populära komedier till smala, konstnärligt spetsiga och nyskrivna verk. Vårt teaterhus med fyra scener är det största i västra Sverige. Stora scenen och våra mindre, intimare scener ger oss möjlighet att arbeta med olika teaterformat och bidrar med en bred palett för vår repertoar. Göteborgs Stadsteater utgör, tillsammans med Backa Teater och Stora Teatern, Göteborgs Stadsteater AB som är ett av Göteborgs Stads helägda bolag. Tillsammans erbjuder vi invånarna i framför allt staden och regionen teater av hög konstnärlig kvalitet. Arbetet i våra teaterhus kännetecknas av ett nära samarbete över yrkesgränserna och med publiken i centrum. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en engagerad och teatererfaren ledare för att leda och utveckla vår nybildade produktionsavdelning på Stadsteatern. Som chef för produktionsavdelningen rapporterar du till VD och ingår i både Stadsteaterns produktionsledningsgrupp samt ledningsgrupp. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår produktionsplanering och produktionsprocess stöttar och utvecklar verksamheten för att kunna ge vår publik en oväntat varierad repertoar. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: • Leda och utveckla produktionsavdelningen som består av tre producenter. Ansvar för budget, arbetsmiljö och personal. • Samordna, stödja och utveckla producenternas arbete i produktionsprocessen • Verka som planeringsledare för verksamhetens strategiska produktions- och repertoarplanering samt budgetplanering tillsammans med Konstnärlig chef och producenter. • Leda och följa upp arbetet med produktionsbudgetarna i samarbete med Konstnärlig chef, Ekonomichef och producenterna. • Ansvara för förhandling och boendeplanering för konstnärliga team och upphovspersoner för Stadsteatern och Backa Teater. • Stödja Konstnärlig chef i budget och ekonomiuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot scenkonstproducent eller motsvarande samt har flerårig erfarenhet av att, med goda resultat, arbeta i en liknande, ledande befattning på en större teater. Som ledare är du inspirerande och tydlig och du inser betydelsen av att engagera samt skapa förståelse och delaktighet i alla led. Du är en god kommunikatör samt närvarande och tillgänglig som person. Du är socialt säker och trygg, har helhetssyn och förmåga att se samband och dra logiska slutsatser utifrån komplex information. Vi ser gärna att du genomgått ledarskapsutbildning. För att leva upp till vårt likabehandlingsarbete är det även meriterande om du är kunnig om och har goda erfarenhet av arbete med jämställdhet och mångfald. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper om branschens kollektivavtal och upphovsrättsfrågor samt ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi erbjuder dig ett arbete där du välkomnas till en engagerad arbetsplats i ständig utveckling. Tillsammans med teaterns övriga medarbetare blir du en del i ett professionellt och kreativt arbete med syftet att skapa och förmedla högkvalitativ teater. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektledare till Jaco

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Jaco. Om företaget: Jaco utvecklar och tillverkar kundanpassade teknikhus och modulbyggnader för installation av teknisk inriktning av elteknik, automation – och kontrollsystem. Modulbyggnaderna levereras fullt installerade och rutinprovade. På kontoret och produktionen i Hargshamn arbetar idag drygt 65 engagerade och erfarna medarbetare som säkerställer att produkter och lösningar håller hög och jämn kvalitet inför leverans från fabrik. Jaco är en platt organisation som tillämpar snabba och enkla beslutsvägar. Du erbjuds bra utvecklingsmöjligheter i form av interna utbildningar och att bygga på din kompetens. Arbetsuppgifter: I rollen som projektledare hos Jaco är du en central del av projekten, från de inledande förhandlingarna till leveransfasen. Som kundens huvudkontakt upprätthåller du en kontinuerlig dialog genom hela projektet. Ditt ansvar sträcker sig från att initiera och hantera offertprocessen, leda beredningen av projektet och säkerställa smidig leverans. Din roll innebär att du utvecklar och hanterar tidsplaner samt koordinerar olika delar av projektteamet såsom inköp, elkonstruktörer, montörer samt administration. Med flera parallella projekt i olika faser är du även ansvarig för att justera och vidta åtgärder av redan levererade produkter. Vid projektens avslut är du delaktig i transport och logistikarbetet där du samarbetar med transportadministratören för att säkerställa smidiga leveranser. Du arbetar självständigt i din roll som projektledare men alltid i samarbete med andra aktörer inom projektet för att uppnå gemensamma mål och resultat. Övergripande arbetsuppgifter: • Skapa offerter och ansvara för kunddialogen under hela projektets gång • Bereda och samordna projekten • Hantera flera parallella projekt • Ansvara för transport och logistik för leverans av produkterna Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Minst gymnasial utbildning inom el och teknik, meriterande med eftergymansial utbildning inom området • Arbetserfarenhet av el eller projektledning • Meriterande med arbetserfarenhet av ledning inom el/teknik • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • God datavana samt kunskap och erfarenhet i Office 365 För att passa i rollen som projektledare hos Jaco ser vi att du är en självgående person som har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du är självsäker i dina kunskaper och tar initiativ för att säkerställa att dina projekt flyter på smidigt. Vidare ser vi att du är lyhörd och serviceinriktad samt har förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl kollegor som kunder. Då du ansvarar för alla projektens delar och leverans av produkterna ser vi att du är en organiserad och noggrann person som har förmågan att skapa och upprätthålla struktur. Samtidigt ser vi att du trivs i en flexibel och varierad roll där du kan hantera en föränderlig arbetsmiljö. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hargshamn Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Gruppchef Planering och Projektering Elnät

Vill du arbeta i en ledande roll med fokus på utvecklingen av vårt elnät i syfte av att kunna möta samhällets utökade behov och krav på elektrifiering? Detta samtidigt som du blir en del av det familjära energiföretaget med korta beslutsvägar och öppen dialog? Då är detta tjänsten för dig! Din framtida arbetsgivare Varbergsortens Elkraft är verksamma inom elnät, elhandel och elproduktion. Vårt kontor finns i Veddige (2 mil nordost om Varberg och 4 mil söder om Kungsbacka). Verksamheten drivs i en ekonomisk förening som ägs av 3 000 medlemmar. Elnätet försörjer 12 000 elnätskunder i Varbergs och Marks kommun. Vi omsätter ca 200 MSEK per år och är 28 anställda med en vision om att ha Sveriges nöjdaste el- och elnätskunder! Vårt distributionsområde är huvudsakligen på landsbygd och består av ett elnät som är 215 mil långt i spänningsintervallet 0,4–12 kV, med 750 nätstationer som försörjer våra 12 000 elnätskunder. Varbergs stad växer vilket gör att även vi har stor efterfrågan på nyanslutningar av boenden och verksamheter. Vi har under många år jobbat intensivt med att vädersäkra elnätet och det består nu till över 90 % av jordkabel. Vi har en mottagningsstation 130/10 kV samt tre mottagningsstationer med transformering 50/10 kV från regionnätet. Nyfiken på att veta mer? Läs gärna mer om oss <a href=https://vbgelkraft.se/om-oss/ target=”_blank”>HÄR</a> Vad erbjuder rollen? Som Gruppchef inriktning planering och projektering elnät kommer du leda och fördela arbetat för medarbetarna i din grupp som består av fyra beredare. Du kommer vara en del av ledningsgruppen med Elnätschefen, som blir din närmsta chef, och ni kommer ha ett ha ett nära samarbete avseende den långsiktiga strategin. Du kommer även att ha ett nära samarbete med arbetsledare för byggnation av elnätet. Din grupp ansvarar för planering och projektering av vårt elnät, nyanslutningar, offerter och avtal där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: - Leda och samordna arbetet inom gruppen för planering och projektering - Ansvara för den långsiktiga planeringen av vår elnätsutbyggnad i samråd med övriga kollegor - Samordna och planera utförandeprojekt - Hantera offerter och avtal - Sköta kontakter mot kunder och leverantörer I takt med att Sverige elektrifieras i allt högre grad både avseende förbrukning och produktion blir vårt elnät en viktig möjliggörare för den önskade elektrifieringen. Där du, tillsammans med dina kollegor kommer ha en stor påverkan vid planeringen som krävs på både kort och lång sikt. Vem är du? För att vara den vi söker tror vi att du trivs med att arbeta i ett mindre bolag med stor bredd och variation i dina arbetsuppgifter. Du trivs i det nära samarbetet och den öppna dialogen. Du har troligtvis erfarenheter av att arbeta med elnätsberedning och/ eller strategiskt med infrastruktur och/ eller elnätsförsörjning sedan tidigare. Kanske trivs du i en roll med arbete runt analys och beräkning av elnät eller har intresse för digitaliseringsarbete, elnätsanalys och/ eller arbete runt elnätstariffer? För rätt person kan rollen riktas mot just det som du brinner lite extra för. Vidare tror vi att du: - Har en ingenjörsutbildning på gymnasie- eller högskolenivå - Har god system- och datorvana. Vi har dpPower projekterings- och kartsystem. - Hanterar svenska i tal och skrift med kunskaper i engelska - Har B-körkort Det upplevs meriterande om du har erfarenhet av ledarskap sedan innan. Som person är du strukturerad, noggrann och analytisk med en positiv inställning, framåtanda och driv. Du känner ägandeskap för dina uppgifter samtidigt som du är prestigelös och vet vad som krävs för att skapa goda relationer och fina samarbeten. Du har ett tekniskt intresse, lätt för att skapa dig en överblick, samtidigt som du vet att detaljerna har en stor betydelse. Du trivs i en roll med frihet under ansvar och god gemenskap där du gärna är med och bidrar till arbetsglädje för dina kollegor. Är detta din perfekta match? Detta är den perfekta matchen för dig som vill bidra med dina kunskaper inom planering och projektering kopplat mot elnät och elnätsförsörjning till det familjära bolaget som verkar på den lokala marknaden. Brinner du dessutom för effektivt el-användande, långsiktiga energilösningar och har en förkärlek för digitalisering, där du får möjligheten att arbeta i en dynamisk vardag med kunniga kollegor? Då är detta rollen för dig! Om Team Effektiv För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos Varbergsortens Elkraft. Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Varmt välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jessica Andersson på [email protected]/ 0735-127257. Sökord Elnät, Elkraft, Gruppchef, Elingenjör, Elnätsprojektering, Elnätsplanering, Beredning, Kartsystem, dpPower, Varbergsortens Elkraft, Varberg, Veddige, Effektiv

5 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Planeringschef till Mälartåg

Om tjänsten Vi på Transdev söker nu en planeringschef till vårt kontor i Stockholm! Trivs du i din roll som chef och är bekväm med att leda och utveckla personal? Har du erfarenhet av att hantera stora flöden och planeringar? Då kan du vara rätt person vi söker! Som planeringschef kommer din roll vara central inom företaget och du kommer sitta med den grupp som har hand om Mälartåg, vilket sträcker sig från Linköping upp till Gävle. Arbetsuppgifter I din roll som planeringschef kommer du ha det huvudsakliga ansvaret över trafikplanerna och arbeta med att planera nya och existerande tidtabeller för tågtrafiken. Du ansvarar för ett antal planerare och rapporterar direkt till Trafikchefen. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med att utveckla mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsområdet. Du kommer vara en aktiv del av affärsområdets ledningsgrupp genom att stötta och supportera vid behov av åtgärder och förbättringsförslag samt även vara involverad i att driva förändringsarbete inom ansvarsområdet. Genom ditt ledarskap ser du till att dina medarbetare utvecklas och levererar resultat samt att du i samband med det säkerställer att arbetet genomförs på korrekt sätt i enlighet med riktlinjer, avtal, lagar och föreskrifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Stötta och supportera planeringsgruppen genom att se till att kommunikationen fungerar, kontinuerlig dialog med Mälardalstrafik - Driva planeringsteamet för att säkerställa effektiva trafiklösningar och därigenom direkt bidra till lönsamheten inom affärsområdet - Se till att stärka medarbetarnas teamkänsla - Kunna delegera ut viktig information till medarbetarna - Säkerställa att tilldelade uppgifter levereras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt - Stärka konkurrenskraften genom att följa upp och föreslå förbättringar utifrån nuvarande lagar och avtal - Aktivt arbeta med att leda utveckling av mål, strategier, styrning och uppföljning inom planeringsarbetet Kvalifikationer För att trivas i rollen som Planeringschef tror vi att du har ett genuint intresse för personal och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du har goda ledaregenskaper och kan motivera personal även på distans. Du har ett stort intresse för hur stora mängder data så som runt kollektivtrafik och tidtabeller hanteras för att uppnå bästa resultat. Vidare gillar du att att leda strategiska projekt mellan olika delar i företaget för att nå högre lönsamhet. - För att lyckas i rollen som planeringschef är det viktigt att du är bra på att kommunicera och förhandla. - Vi tror du haft en roll som chef eller teamledare i en verksamhet där planering av mer komplex verksamhet varit central. - Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. - Du har en akademisk examen eller motsvarande yrkeserfarenhet. - Du behärskar Microsoft Office paketet. Vi ser det som meriterande om du har: - Goda kunskaper inom kollektivavtalsfrågor och erfarenheter från transportbolag eller personalintensiva branscher. - Tidigare erfarenhet av planerings- och tidsrapporteringssystem. - Tidigare erfarenhet av planering av spårtrafik. Varför Transdev? Vi på Transdev är ett internationellt nätverk med över 80 000 medarbetare globalt vilket gör oss till en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar. I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar och vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. För oss är våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - det som genomsyrar vårt dagliga arbeta och gör dig till en värdefull del av vårt team. Övrig information: Vi tillämpar tester vid rekryteringsprocessen och urval sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, följt av referenstagning och slutligen en "Farfars-intervju".  Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning. Vi hoppas att du vill följa med på vår resa och göra en positiv skillnad samtidigt som du utvecklas i din karriär. Ansökan sker via hemsidan då vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är 13/05, men vi går igenom ansökningarna löpande så vi rekommenderar att ansöka snarast! Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta: [email protected] Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024