Receptionschef

Sök bland 12 lediga jobb som Receptionschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Pålitlig, självgående och motiverad receptionschef sökes

Till vår fritidsanläggning Skotteksgården Camping & Stugby i Ulricehamn söker vi en Pålitlig, självgående och motiverad receptionschef, helst med start omedelbart som älskar att jobba i en internationell miljö. Lojalitet, initiativförmåga och insikt om att detaljer är avgörande, samt teamarbete är en självklarhet för dig. Du är flexibel, ser positivt på förändringar, lösningsorienterad, motiverande och inspirerande. Du har ett helhetsperspektiv, är strategisk i ditt arbete, bra på att samarbeta och kommunicera, både med verksamhetens olika avdelningar och med externa aktörer. Du kan leda och fördela arbetet i vårt receptions- och housekeepingteam men som den lagspelare du är, hjälper du till när det behövs. Du har jobbat inom hotell-och restaurangbranschen i flera år tidigare samt har tidigare erfarenhet som receptionist, front office manager eller kanske direktionsassistent eller liknande ledande position. Det är mycket meriterande om du har kunskap i bokningssystem och onlineförsäljning. Du ska behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift och det är mycket meriterande med flera språk, exempelvis tyska. Dina arbetsuppgifter daglig drift i receptionen ansvar för online bokningssystem och online försäljning koordinering av bokningar / beställningar via telefon och mail sköta våra sociala medier samt hemsida driva försäljning samt ta fram nya paketeringar och nya idéer för vår försäljning schemaplanering och personalansvar, daglig coaching av medarbetare i receptionen och housekeeping kommunikation med externa aktörer och leverantörer Vi erbjuder Familjär arbetsmiljö i en av Sveriges vackraste omgivningar Utveckling på alla områden inom turistnäringen Utrymme för kreativitet och egna initiativ Möjligheter till vidareutbildning och avancemang Kostnadsfri tillgång till båt, cykel, bastu, m.m. Rabatt i restaurangen och hos systerföretag i Österrike och Tyskland Möjlighet till bonus på resultat Som du ser blir du lite av ”spindeln i nätet” för verksamheten – spännande eller hur! Vi ser fram emot din ansökan med foto och en kort beskrivning om varför du vill anta utmaningen till: Johanna Ellinger [email protected]

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Community Sales Manager

Gillar du att vara i rörelse och träffa nya människor? Då passar du in hos oss! Regus i Kalmar ska öppna efter sommaren och nu söker vi en Community Sales Manager till vårt kommande kontorshotell. Vi letar efter dig som är motiverad, kundorienterad, energisk och har laganda. Hos oss hyr kunder olika typer av kontorslösningar t ex kontors- eller loungemedlemskap. Din arbetsplats kommer att vara i Kalmar. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter och goa kollegor. Exempel på arbetsuppgifter: Ta emot och ta hand om våra kunder och deras besökare. Svara i telefon samt hantera bud, post och leveranser. Organisera och närvara vid kundevents Se till att kök och lokaler är representativa Ställa i ordning konferenslokaler Visa, vårda och sälja kontorslokaler Skriva avtal Kontakt med hantverkare, hyresvärd och andra leverantörer. Vem är du? Du behöver kunna läsa, skriva, förstå svenska och engelska och tala flytande, samt vara van vid dator och telefon som arbetsredskap. Kunskap i officeprogram eller liknande är nödvändigt. För att lyckas i rollen behöver du ha 1-2 års arbetserfarenhet från hotell, reception och administration. Vilka är vi? Regus är en del av IWG som förser företag över hela världen med arbetsplatser. Vi arbetar med människor och företag från hela världen, och hjälper dem att lyckas i sin vardag. Att ta hand om våra kunder på ett professionellt sätt är vår högsta prioritet. Det kan ibland innebära att vi behöver tänka utanför boxen för att skapa lösningar. Start: Enligt överenskommelse men tidigast 1 Augusti för Kalmar. Intervjuerna sker löpande och tjänsterna kan tillsättas snabbt.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Front Office Supervisor

The Radisson Blu Hotel in Malmö is conveniently located 5 minutes’ walk from the city center. Every room in our Malmö hotel measures 43 square meters minimum, giving our guests the space to re-energize and make themselves at home. Our 229 comfortable, modern rooms are twice the size of an average standard hotel room. Guests don't have to leave the hotel to enjoy an exceptional culinary experience. They can savor Swedish and international favorites in front of a roaring hearth in our restaurant Thott’s, which is nestled in one of Malmö’s oldest half-timbered houses. After dinner, they can let the evening unfold in style at our chic Lobby Bar. Är du intresserad av att arbeta på ett spännande hotell i en internationell miljö? Nu söker vi en ny Service Manager till hotellreceptionen som brinner för service och hög kvalitet. Vi vill att du ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till en helhetsupplevelse på Radisson Hotel Group.  Du rapporterar till vår Front Office Manager. HUVDUDSAKLIGA UPPGIFTER Delta och ansvara för att vi har en hög och jämn servicenivå i receptionen Engagera sig och bidra till hotellets uppsatta mål Personalplanering i form av schemaläggning, bemanning. Kontinuerligt se till att vidareutbilda dig inom ditt område för att förbättra avdelningen och din egen prestation Coacha, utveckla och leda receptionspersonalen Ansvara för introduktionen av nyanställda och de anställdas utbildningsbehov Ansvara för hotellet när ingen från ledningen finns på plats DIN PROFIL Vi ser att du har flera års erfarenhet av hotellreception och att du har förmågan att leda andra. Som Service Manager är du tydlig, rak och kommunikativ. Du har datorvana och goda kunskaper i hotellbokningssystem. Du ska vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska och kunskap i ytterligare språk är meriterande. Vi ser även att du har en positiv service- attityd gentemot kunder och medarbetare, en Yes I Can!-attityd. Det vi erbjuder:  Vårt mål är att vara en lika bra arbetsplats som vi är att bo på. Därför erbjuder vi bland annat:  Du blir en del av en arbetsplats som rankades som den #3 bästa arbetsgivaren inom resebranschen globalt enligt Forbes 2023 Särskilda priser för våra anställda samt vänner och familj när de reser och bor på våra hotell  Vi tar vårt motto "We grow talent, talent grows us" på allvar. Hos oss kommer du att dra nytta av ett brett utbud av utvecklingsmöjligheter som stöder din inlärning och utveckling ända från din introduktion. Detta inkluderar en individuell utvecklingsplan och obegränsad tillgång till över 20 000 inlärningsmoduler och program via Radisson Academy • Du har möjlighet att bidra till vårt "Responsible Business". Du kommer nämligen att vara med och driva en ansvarsfull verksamhet tillsammans med dina kollegor på hotellet och i samhället, där vi arbetar för att skapa gemensamt värde, en bättre framtid och en bättre planet för alla  En arbetsplats som omfattas av kollektivavtal med ordnade förhållanden  En internationell arbetsplats med kollegor och gäster från hela världen Radisson Hotel Group-portföljen inkluderar Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Radisson Individuals, art'otel, Park Plaza, Park Inn by Radisson, Country Inn & Suites by Radisson och prizeotel samlade under ett kommersiellt paraplymärke, nämligen Radisson Hotels.  Av dataskyddsskäl tar vi inte emot ansökningar via e-post, utan endast via vår karriärsida.  Bli en del av en värld av "Moment Makers" - vi ser fram emot att lära känna dig! The Radisson Blu Hotel in Malmö is conveniently located 5 minutes’ walk from the city center. Every room in our Malmö hotel measures 43 square meters minimum, giving our guests the space to re-energize and make themselves at home. Our 229 comfortable, modern rooms are twice the size of an average standard hotel room. Guests don't have to leave the hotel to enjoy an exceptional culinary experience. They can savor Swedish and international favorites in front of a roaring hearth in our restaurant Thott’s, which is nestled in one of Malmö’s oldest half-timbered houses. After dinner, they can let the evening unfold in style at our chic Lobby Bar.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Barception Manager

Barception Manager till Villa Foresta Nu söker vi en Barception Manager till Villa Foresta på Lidingö Foresta eller Villa Foresta, som är det ursprungliga namnet på borgen som entreprenören Wilhelmina Skogh lät uppföra 1908-1910 ska få nytt liv! Nu inleder vi en ny era med ambitionen att åter skapa en levande mötesplats för gastronomi, musik, möten, upplevelser och ett vardagsrum för hela Lidingö. Vill du vara med på resan? Varmt, personligt avslappnat och sofistikerat genomsyrar vårt koncept - nu söker vi dig som har erfarenhet av att driva hotell och utveckla hotellkoncept. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för människor och som brinner för att skapa gästservice i världsklass. Det viktigaste av allt är att du vill vara med och skapa en levande miljö för människor som tycker om att njuta av det goda i livet. En omfattande ombyggnation och renovering startade i januari - här planeras för bland annat en vinterträdgård, spa med flera bastur i borgens valv, pooler, restauranger, uteterrass och vinbarer. Renoveringsprojektet pågår i olika etapper. Villa Foresta har idag 103 hotellrum, 10 konferensrum och flera restauranger. Din profil och bakgrund Du har en passion för service och har ett öga för detaljer. Som person är du flexibel och har lätt att se lösningar samt att skapa relationer. Du älskar gästkontakten och att vara operativt närvarande är en självklarhet. Du är trygg och prestigelös i din ledarroll med förmåga att skapa motivation och arbetsglädje. Du har också ett strukturerat och metodiskt arbetssätt samt intresse för system. Erfarenhet av hotellsystemet Protel är meriterande. Vi ser även att du; • har erfarenhet av liknande tjänst inom hotell, gärna konferenshotell • har dokumenterad erfarenhet av att leda framgångsrika team med ett tydligt, coachande och inspirerande ledarskap • sprider positiv kraft, är social och drivs av att umgås med både gäster och medarbetare • är en teamplayer som trivs med att vara operativ • har erfarenhet av schemaläggning • har erfarenhet av tillredning och servering av mat och dryck • är affärsmässig, drivs av att leverera resultat och förstår arbetet bakom siffrorna • känner dig bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Har du dessutom ett intresse för mat, dryck och kultur kommer du att trivas som fisken i vattnet. Om tjänsten I rollen som Barception Manager på Villa Foresta ansvarar du för den dagliga driften av reception och konferens, du coachar och leder ditt team mot uppsatta mål. Detta inkluderar bland annat; • Att du dagligen aktivt deltar, leder och coachar ditt team för att säkerställa att gästen alltid får bästa tänkbara upplevelse och service • Personalansvar för din avdelning inklusive rekrytering, schemaläggning och utveckling • Att du arbetar med ständig utveckling för att nå uppsatta mål för givna KPI:er inom intäkter, lönsamhet, gäst och medarbetare-perspektiven • Vårdar gäst- och kundrelationer Vad kan vi på SMS erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med på resan att utveckla och skapa starka varumärken i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Årsarbetstid tillämpas och tjänstgöring helg- och kvällstid kommer att förekomma beroende på behov. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information kontakta Victor Bohlin, [email protected] Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser verkligen fram emot din ansökan.

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
MANAGER TO BARCEPTION WANTED

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet. Comfort Hotel® is part of Strawberry. Comfort Hotel Göteborg has the ambitions to become one of the city's best hotel. The hotel is created to be a social meeting place, with space for more than just staying. Here we will gather entrepreneurs, startups, freelancers, guests and locals. Comfort also values ​​diversity in the company and everyone should feel welcome, both guests and employees. We have room for everyone! The hotel is a stone's throw from Drottningtorget and Gothenburg central in one direction and located at Stenpiren in the other direction. The hotel has 289 hotel rooms, 2 suites that we sometimes use as meeting rooms, the world famous Taket roof top bar and last but not least our Asian fusion restaurant OGBG. We also have a gym, a sauna and a Barception. The hotel's hub where guests can check in, hang out at the bar and order something to eat. Now we need a fantastic manager and leader for our Barception! Is it you? Or maybe someone you know? A little about you: You are a person who is up to date on what is happening, you know your city and have a tight local network. You are a joy spreader with an infectious laugh. And speaking of infection; we also want your energy to rub off on both guests and other employees. You have a relaxed style, but are professional at the same time. You are a natural talent when it comes to socializing with others and providing service. You are reliable and take full responsibility for achieving both goals and results. You're the one your friends call when there's an emergency or when they need tips on where to take their Tinder date to dinner. Your main tasks include: - Working in our Barception and be a role model - Administrative tasks - Achieve set target results - Responsible for Barception employees - Deliver extraordinary personal service daily - Manage check-in and check-out - Serve at the bar and take care of our Barception Deli You must have basic knowledge of Swedish and English. Knowledge of other languages ​​is an asset. Do you feel this is a perfect match? In that case, we think you should send in an application via the advertisement link. Application deadline: 3/6, the position can be filled before the application deadline so don't wait to long to send your application in!

3 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Receptionsansvarig

Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några av våra främsta ansikten utåt och som har ett stort ansvar för att skapa mervärde på destinationerna är våra Receptionsansvariga – och här vill vi nu fylla på med en ny kollega.  Arbetsuppgifter Som Receptionsansvarig är du ansvarig för driften av reception och butik på din destination/dina destinationer (välj). Tjänsten innefattar operativt arbete i reception och butik, så som in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering samt ansvar för varuflödet i butiken. Du är även arbetsledare för säsongspersonalen i reception och butik. Det kommer att vara ditt ansvar att rutinerna för reception och butik efterföljs och du samarbetar med Destinationschefen för att hålla dem uppdaterade. I rollen som Receptionsansvarig är du även ett stöd till Destinationschefen när det kommer till löpande kommunikation till både personal och kollegor, administration, kundhantering samt försäljning.   I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Receptionsansvarig kan komma att stötta upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på destinationen/destinationerna.   Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Receptionsansvarig krävs det att du är en person som drivs av att ge bra service. Du är en tydlig administratör, har förmågan att prioritera och fördela arbete samt är kommunikativ och utåtriktad. Då rollen är väldigt varierande behöver du vara en prestigelös person med tydligt lösningsfokus och som gärna hoppar in där det behövs. Slutligen behöver du kunna driva ett tydligt ledarskap och ha förmågan att skapa sammanhållning i en grupp.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom turism, handel eller service, men det är inget krav. Du måste dock ha erfarenhet av receptionsarbete och fina referenser från kundhantering. Arbetet förutsätter att du har mycket goda allmänna IT-kunskaper och har arbetat i bokningssystem tidigare. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Slutligen är det meriterande om du har erfarenhet från camping och arbetsledning.   Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Receptionsansvarig erbjuder vi dig en bred tjänst där du får möjlighet att växa och utvecklas inom en bransch på uppgång och där du har nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor  Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.    Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vi söker en Front Office Manager till Scandic Mölndal, heltid

Scandic Mölndal ligger centralt beläget vid Mölndals Galleria med goda kommunikationer till Göteborg. Hela hotellet är nyligen nyrenoverat och har en mycket inbjudande miljö för våra gäster. Våra mötesrum är personliga och vår lobby är ett vardagsrum där våra gäster sluter upp. Vi är alla delar av samma team och jobbar tillsammans med mycket glädje och engagemang. Vi har alltid fokus på vårt gemensamma arbete och sluter upp tillsammans där det behövs. Vi är övertygade om att en god stämning bland oss medarbetare leder till enastående hotellupplevelser för våra gäster. Vi söker en Front Office Manager till Scandic Mölndal. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll som Front Office Manager ansvarar du för Reception och Konferensdriften, där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets avdelningschefsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker en Front Office & Bar Manager till Scandic No. 53, heltid

Vi söker en Front Office & Bar Manager till Scandic No. 53. På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som Front Office & Bar Manager är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet! Vad innebär rollen? I denna roll ansvarar du för Front Office där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass från incheck till utcheck. Det innebär att säkra att du tillsammans med ditt team ser till att gästen alltid är i fokus. vår barverksamhet där du har det övergripande ansvaret för att ge våra gäster en fantastisk barupplevelse. Det innebär att du tillsammans med ditt team säkrar en hög servicenivå samt ett erbjudande som möter gästens behov. Du leder och utvecklar verksamheten och medarbetarna utifrån företagets strategi, mål och lokala förutsättningar. Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare samt skapar förutsättningar för att ni tillsammans ska skapa enastående gästupplevelser. Som Front Office & Bar Manager är du även en del av den dagliga driften och du ansvarar för att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov. Du ingår i hotellets ledningsgrupp vilket innebär att du tillsammans med dina kollegor har ett övergripande ansvar för hela hotellet. Vem är du? Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem, är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss lever du efter vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower som en naturlig del av ditt ledarskap. Du lever våra värderingar och agerar som ett föredöme i din roll. Du har tidigare erfarenhet från att leda andra i en liknande roll samt relevant utbildning och erfarenhet inom servicebranschen. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av personlighetstester som del av urvalet. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

24 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg

Receptionschef med ansvar för båda hotellen. Om hotellen: Hotel Vasa är ett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från Avenyn. Detär ett klassiskt hotell mitt i Vasastan ochhar tagit emot hotellgäster sedan slutet av 1800-talet. Center Hotel är även detett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från shoppinggatorna. Center är placerat innanför vallgraven, precis vid stenpiren. Verksamheterna är en del avkedjan BestWestern men ägs av Got City Center Hotels. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Kvalitetsansvar över receptionen och frukostserveringen Schemaläggning Anställningar och upplärning Sätta nya rutiner och policies Vara tillgänglig vid behov Se till så alla medarbetare inom avdelningarna ger sitt yttersta för gästerna Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster och medarbetare. Du är en person som älskar hotellbranschen och ser dig själv arbeta inom den många år framöver. Vi ser gärna att du långsiktigt vill vidareutvecklas inom branschen och organisationen. Tjänsten: Heltid med egen schemaläggning, men det förväntas arbete på helger och kvällar (minst varannan helg & ett flertal kvällar per månad) Samtliga hotell i koncernen har kollektivavtal: Visita-Unionen & Visita-HRF.

19 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Front Office Manager till Hjortviken Country Club

Front Office Managertill Hjortviken Country Club Är du redo för nästa steg i din karriär? Har du en passion för service, ledarskap och vill jobba på en av Sveriges mest natursköna country clubs? Då kan du vara den Front Office Managervi söker till Hjortviken Country Club. Om Hjortviken Country ClubVälkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum, en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum. Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Ditt nya jobbSom Front Office Managerpå Hjortviken Country Club kommer du att leda vårt receptionsteam för att säkerställa en sömlös gästupplevelse från incheckning till utcheckning. Din roll innebär att vara en strategisk planerare och samtidigt en operativ kraft med ett ansvaratt leda och utveckla receptionsteamet för att säkerställa en förstklassig gästservice. Vem är du? Har tidigare erfarenhet från ledande roll inom hotellreception eller liknande. Är en naturlig ledare som motiverar, utvecklar och stöttar ditt team. Har ett genuint intresse för hospitality, service och gästnöjdhet. Är organiserad, lösningsorienterad och van vid att jobba i ett högt tempo. Har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift. Huvuduppgifter Ledning och utveckling av receptionsteamet. Aktivt arbete med gästnöjdhet och kvalitetsuppföljning. Schemaläggning och personalplanering. Ansvar för kassa- och betalningssystem. Kommunikation och samarbete med andra avdelningar inom klubben. Om tjänsten: Anställningsform: Heltid 100 %, tillsvidare Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde 1 Oktober Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj 2024. Låt ditt nästa karriärsteg börja hos oss på Hjortviken Country Club, där vi tillsammans skapar oförglömliga upplevelser för våra gäster. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024