Redovisningsekonom

Sök bland 349 lediga jobb som Redovisningsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Redovisningsansvarig sökes till spännande bolag!

Vi söker en engagerad och framåtsträvande redovisningsansvarig som inte bara har en passion för siffror utan också en önskan att växa in i en ledande roll på sikt. Här får du chansen att inte bara hantera komplexa redovisningsuppgifter utan också att vara en del av ett team som värderar personlig utveckling och tillväxt. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har det som krävs för att bli en framstående ledare, då är det här jobbet för dig - Urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Som redovisningsekonom hos vår kund får du en central roll där du ansvarar för systemadministration och kundkontakter. Med stöd av ett dedikerat ekonomiteam och en öppen dörr till chefsrollen på sikt, erbjuder vi en möjlighet till långsiktig utveckling och karriärväxt. Med 15 personer i företaget, varav två i ekonomiteamet, finns en tydlig möjlighet att växa in i en ledande roll på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar komplex redovisning, avstämningar och fakturering. Utöver detta förväntas du genomföra djupgående analyser för verksamhetsförståelse och framställa relevanta rapporter som stödjer våra strategiska beslut. Med en portfölj av både stora och små kunder inom elektronik- och batteribranschen är du ansiktet utåt för vår organisation. Du kommer att ha nära kontakt med vår marknadsavdelning för att administrera kundavtal och säkerställa en smidig kundupplevelse. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där varje dag är fylld med utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om du trivs med att arbeta i en miljö där ingen dag är den andra lik och där du kan göra verklig skillnad, då är detta tjänsten för dig. Kom och gör skillnad med oss! * Arbetsvecka: 37,5h * Start: september Du erbjuds * Utvecklingsmöjligheter där du själv får möjligheten att forma rollen utefter dina kunskaper * En långsiktig anställning * En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arbeta brett och ansvara för redovisningen * Genomföra verksamhetsanalyser och ta fram rapporter * Ansvara för löpande processer, inklusive kontroll av nyckeltal och kreditupplysningar på leverantörssidan * Avstämningar & komplex fakturering * Ansvara för systemadministration och kundkontakter VI SÖKER DIG SOM - Är utbildad civilekonom - Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på ett litet eller mellanstort företag - Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift - Har ett analytiskt tänk, är nyfiken och lösningsorienterad - Kunskap och intresse om systemadministration och vidareutveckling av befintligt system - Kunskap i redovisningssystemet Visma Control Det är meriterande om du har - Kunskap i Super Office och Hogia Lön För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker en driven, ansvarstagande teamspelare med stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande. Du är utåtriktad, serviceminded och har förmågan att ställa krav när det behövs. Erfarenhet eller intresse av miljöfrågor är meriterande. Med "skinn på näsan" tar du dig an utmaningar med beslutsamhet och uthållighet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET På vår organisation är vårt uppdrag att förenkla producentansvaret och främja miljöansvar genom att tillhandahålla ett rikstäckande insamlingssystem för elektronikåtervinning. Sedan starten år 2001 har vi etablerat ett nära samarbete med Sveriges alla 290 kommuner. Tillsammans med producenter, kommuner, transportörer och återvinnare arbetar vi hand i hand för att göra det enkelt för alla att bidra till en hållbar framtid. Vi är stolta över våra certifieringar enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015 och drivs av en samlad vision att leverera högkvalitativa och ekonomiskt ansvarsfulla lösningar. Vår organisation är liten men effektiv, och vår ambition är att värna principen om ständig förbättring i allt vi gör, vilket reflekteras i vårt arbete och våra relationer internt likväl som i våra leveranser och det värde vi skapar för våra intressenter. Våra ledord, SMART, TRYGGT och HÅLLBART, genomsyrar vår kultur och hur vi behandlar varandra internt likväl som våra partners. Vi strävar konstant efter att skapa värde för våra kunder och ägare, och hos oss arbetar ett team av specialister som stöttar varandra i alla lägen – en sann reflektion av vår byline: "Tillsammans för kretsloppet". Vi värdesätter även extern expertis och samarbetar ofta med konsulter för att stärka vår kompetens. Vår byline "Tillsammans för kretsloppet" speglar vårt engagemang för hållbarhet, inte bara för miljön utan även för människorna i vårt företag. Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter och har en positiv inställning till hybridarbete, men vi värnar även om att ses fysiskt för att tillsammans bygga en familjär och tillitsfull kultur.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Ekonom inom redovisning

Vi söker dig som motiveras av vårt övergripande uppdrag – att frigöra resurser till vård och omsorg genom effektiva och kvalitativa tjänster. Som Ekonom får du möjlighet att utveckla både verksamheten och dig själv. Tjänsterna är stationerade på Ekonomiservice i Mariestad, vars uppdrag är att ansvara för olika delar av Västra Götalandsregionens ekonomiadministration. Enheten tillhör området Ekonomiservice som även består av fler enheter inom redovisning samt enheter för systemsupport, leverantör-, kund- och patientfaktura och sjukresor. Ditt uppdrag Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning, kontroller och bokslut, till största delen för Regionens sjukhus och vårdcentraler. I tjänsten kan även ingå att göra internrevisioner och vara med på internutbildningar för regionens kassor, därav kan det förekomma lite resor i tjänsten. Du kommer ingå i ett team på runt 20 personer. Teamet utför varierande redovisningsuppdrag beroende på våra kunders önskemål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot redovisning. Du har tidigare flera års erfarenhet från arbete med löpande redovisning och bokslutsarbete. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. För att lyckas i uppdraget som ekonom hos oss behöver du vara noggrann och ha god numerisk analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete både självständigt och tillsammans med din arbetsgrupp. Du har en hög känsla för service och förmåga att bygga goda relationer med kollegor och kunder. Då vi arbetar med ständiga förbättringar i vårt arbete ska du trivas med att medverka i utvecklingsarbete. Meriterande är om du har kunskaper i ekonomisystemet Raindance och i uppföljningsverktyget Cognos eller i Power BI samt har kännedom kring Västra Götalandsregionens ekonomiprocesser. Rekryteringsprocessen Vi erbjuder två tillsvidaretjänster och ett vikariat under ca 10 månaders tid. I samband med att du registrerar din ansökan anger du vilken av tjänsterna du är intresserad av. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vårt erbjudande Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete där du tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor får vara med och utveckla verksamheten. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder distansarbete ett par dagar i veckan när verksamheten tillåter. Vi ser fram emot din ansökan! Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Redovisningsekonom - Lesjöfors Stockholms Fjäder AB

Om tjänsten Lesjöfors Stockholms Fjäder AB och Lesjöfors Stock Spring AB är två av Lesjöfors tio svenska bolag. I rollen som redovisningsekonom kommer du att tillhöra ekonomifunktionen för båda dessa bolag. Tillsammans med ett engagerat team på tre personer ansvarar du för ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete. Du kommer arbeta både med de svenska bolagen samt för närvarande två holländska bolag inom koncernen med fokus på löpande redovisning, bokslutsarbete och leverantörsbetalningar. Tjänsten innebär även avstämningar och rapportering samt att stötta ekonomichef vid löne- och personalhantering samt frågor inom dessa områden från interna parter. Båda bolag är placerade i samma lokaler i Vällingby, Råcksta, med gångavstånd till tunnelbana. Det är även här tjänsten är placerad med möjlighet till hybridarbete. Tjänsten innebär några få resor per år, inom Europa. Arbetsuppgifter Löpande redovisning Bokslutsarbete Leverantörsbetalningar Löne- och personalhantering Övriga på ekonomiavdelningen förekommande arbetsuppgifter Om dig Vi söker dig som har Goda kunskaper i Excel Flytande engelska och svenska i tal och skrift Vana av månadsbokslut 3-5 års erfarenhet av liknande tjänst alternativt motsvarande eftergymnasial ekonomiutbildning Erfarenhet av större affärssystem Det är meriterande om du har Erfarenhet av M3 och Medius Tidigare erfarenhet av årsbokslut, budgetering och lön Erfarenhet av lön- och personalarbete Kunskaper i nederländska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper Prestigelös där du inte tvekar för att hugga i där det behövs och tar dig an situationer med ödmjukhet och positivitet Självständig med stort engagemang och god förmåga att driva det egna arbetet framåt på ett effektivt och kvalitativt sätt Strukturerad i dina arbetsuppgifter och hantering av många kontaktytor både internt och externt med stort fokus på deadlines Samarbetsvillig och teamspelare. Det är viktigt för dig att komma framåt och nå mål tillsammans. Du kan enkelt möta människor med olika kunskapsnivå och kommunicera ett tydligt budskap till mottagaren Om oss Lesjöfors Stockholms Fjäder AB och Lesjöfors Stock Spring AB är välrenommerade tillverkare och leverantörer av innovativa lösningar inom industrin. Med en lång historia har vi etablerat oss inom vår bransch och levererar kontinuerligt högkvalitativa produkter och tjänster till vår globala kundkrets. Vi är en del av Lesjöforskoncernen. Lesjöforskoncernen erbjuder det bredaste utbudet av fjädrar och banddetaljer till kunder inom olika branscher över hela världen. Med en unik kompetens inom högteknologiska, kundanpassade lösningar och en flexibel tillverkningskapacitet är Lesjöfors den främsta partnern för alla fjäderbehov. Vårt uppdrag är att vara en pålitlig partner inom områden där vi kan bidra med vår kompetens, kunskap och kostnadseffektiv produktion av fjädrar och bandkomponenter. Vi är stolta över vårt svenska arv och vår historia som startade redan 1675. Fjädertillverkningen startade 1852. Idag ägs koncernen av Beijer Alma, ett börsnoterat bolag på Stockholmsbörsen. Vår koncern består av närmare 50 tillverknings- och försäljningsbolag i 21 länder. Som en långsiktig och engagerad fjäderinnovatör fortsätter koncernen att växa med god lönsamhet, både organiskt och genom förvärv. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67 och Linus Westling 076-326 23 47 Välkommen in med din ansökan senast 2 juni.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Redovisningsekonom till omsorgsföretag i Solna

Till vår kund som är ett omsorgsföretag i tillväxtfas med kontor i Solna söker vi en självgående redovisningsekonom. Uppdraget är tänkt att starta så fort som möjligt och för rätt person finns god möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag. Arbetsbeskrivning Löpande redovisning, avstämningar och periodiseringar Månads- och årsbokslut Moms och skatter Vara delaktig i diverse olika projekt Kompetenskrav & erfarenhetDu har en utbildning som gymnasieekonom eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet från redovisning. Troligtvis arbetar du idag som redovisningskonsult eller redovisningsekonom. Du är duktig på löpande redovisning och i bokslut, du skavara självgående i årsbokslut och deklarationer. Du är en relationsbyggare som är duktig på att kommunicera. Du har förmågan att arbeta i team såväl som självständigt där du tar ansvar för att uppnå uppsatta mål och hålla deadlines. Du är strukturerad och noggrann samt ser möjligheter där andra kanske ser problem. Ansökan & Kontakt Då uppdraget är tilltänkt att påbörjas inom kort, ser vi gärna att du ansöker per omgående. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Åsa Ollert på [email protected] alt 070-752 48 16. Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag och tjänstepension.För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Heimstaden söker en ny kollega inom Redovisning!

Vill du bli en del av ett bolag vars mål är att vara nr ett både gällande livskvalitet i hemmet för våra kunder, på arbetet för våra medarbetare och i samhällsengagemang? I så fall är den senaste möjligheten i form av rollen som Redovisningsekonom hos oss på Heimstaden, något för dig! Vi söker nu en omtänksam, prestigelös och driven Redovisningsekonom som vill bli en del av vår Ekonomiavdelning som är ansvarig för den ekonomiska förvaltningen av Heimstadens svenska bolag. Ekonomiavdelningen är uppdelad med kontor i Malmö och Stockholm och rollen är med placering i Malmö, ett tätt samarbete med avdelningen i Stockholm är dock viktigt både via digitala kanaler men då och då även fysiskt på plats. Redovisningsgruppen består idag av nio redovisningsekonomer och en redovisningschef. Ekonomiavdelningen består utöver redovisning även av en Controlling-funktion och en Leverantörsreskontra och är totalt ca 20 personer. Hos Heimstaden får du som Redovisningsekonom arbeta med att sköta bokföringen från ax till limpa för flera bolag inom koncernen och vi söker dig som stimuleras av att arbeta med förbättringar och av att aktivt bidra till att utveckla flöden och processer. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra: Löpande bokföring Deklarationer Avstämningar och periodiseringar Bokslutsarbete (månads-, kvartals- och årsbokslut) Upprätta årsredovisningar och vara kontaktyta mot våra revisorer Bolagsformalia och annan förekommande ekonomiadministration Bidragande i rapportering till koncern Vem och hur är du som person? Den här tjänsten passar dig som vill jobba med redovisning i en verksamhetsnära roll, är noggrann, ansvarsfull och strukturerad och som vill växa i din roll tillsammans med koncernen. Du är självgående, prestigelös och har en god förmåga att prioritera. I din roll hos oss kommer du att ha många kontaktytor och det är därför viktigt att du är en positiv och hjälpsam kollega som har lätt för att samarbeta. För att lyckas i rollen behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ekonomibakgrund med mångårig erfarenhet av redovisning. Du kan självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningar och har goda IT-kunskaper inom Officeprogrammet med tonvikt på Excel. Erfarenhet av större ekonomisystem är meriterande och kommer ta dig ännu snabbare in i arbetet, vi använder idag Vitec och för koncernrapporteringen Cognos Controller. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat i fastighetsbranschen och gällande språkkunskaper behöver du tala och skriva obehindrat på både svenska och engelska, då vi är en större koncern med flera länder att kommunicera med. För att klara utmaningen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd, ansvarstagande och noggrann. Du behöver även vara van och trivas med samarbete samt tydlig i din kommunikation. Utöver det behöver du har förmågan att fokusera på detaljer och samtidigt ha lätt att se samband och skapa förståelse för helheten samt självständiga kunna fatta beslut. Heimstaden Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Ansökan Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
INTERIM BOLAGSEKONOM TILL FASTIGHETSBOLAG

Har du erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom i fastighetsbranschen? Då kan detta uppdrag verkligen vara för dig! Om rollen Form: Konsultuppdrag Start: Snarast möjligt Längd: Ca 6 månader, möjlighet till överrekrytering för rätt person Som bolagsekonom ansvarar du för hela redovisningsflödet för ett antal fastighetsrelaterade bolag. Är detta du? I rollen som Bolagsekonom är det viktigt att du är självgående och trygg i din yrkesroll, att äga dina egna processer och frågor är alltså inga konstigheter utan snarare en självklarhet. Som person är du positiv, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Vidare är du en typisk ”doer” som proaktivt driver arbetet framåt och motiveras av att slutföra arbetsuppgifter och gå i mål. För att lyckas i rollen besitter du ett helhetstänk och arbetar strukturerat och självständigt. Du har förståelse och stort intresse av kopplingen mellan redovisning och verksamheten oavsett vilken bakgrund du har med dig in. Vi söker dig som är civilekonom eller med relevant redovisningsutbildning och har en kvalificerad erfarenhet inom redovisning och/eller revision. Det även meriterande om du har arbetat och/eller har förståelse för fastighets- och byggbolag men inget krav. Du är trygg och självständig i redovisningsflödet enligt K3 och upprättande av bokslut och årsredovisning är en naturlig del av din roll. Som person drivs du av en vilja att tillföra entusiasm, energi och delaktighet samtidigt som du arbetar målinriktat och åstadkommer resultat. Du arbetar självständigt och är en beslutsmässig, stresstålig, driven och utvecklingsorienterad person som har mycket god förmåga att kommunicera tydligt såväl internt som externt. PEOPLE OF FINANCE Via en verksamhetsöverlåtelse av Talents of Sweden uppstod People of Finance. Vi fortsätter att skapa långsiktigt hållbara rekryteringar på ekonomi- och finansfunktioner. Vår ambition är att guida våra kandidater och konsulter till sina drömjobb samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta de bäst lämpade personerna för deras behov.  Som konsult hos People of Finance stöttar och hjälper vi dig att uppnå dina karriärmål. I tätt samarbete med din konsultchef skapar vi tillsammans en plan för hur du ska nå fram till ditt drömjobb. Du får även möjlighet att delta i olika aktiviteter som vi anordnar för våra konsulter och samarbetspartners. Känner du att du är redo för nästa steg i karriären eller bara vill skaffa dig nya erfarenheter, hör av dig till Marcus Ström på 070-857 50 05 alternativt [email protected] för mer information om aktuella möjligheter just nu! Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Sökord: interimskonsult, interim, konsult, ekonomikonsult, redovisning, bolagsekonom, fastighet, redovisningsekonom, ekonomi

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Kvalificerad redovisningsekonom till konsultuppdrag

Till vår internationella kund söker vi en erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag med fokus på att driva projekt med outsourcing till Shared Service Center. Vi söker dig som är tillgänglig på heltid från mitten av augusti och konsultuppdraget sträcker sig minst i nio månader framåt från det. Om tjänsten Som redovisningsekonom kommer du att projektleda outsourcing av leverantörsreskontran till ett Shared Service Center i ett annat europeiskt land. Du blir den lokala representaten för projektet och håller i samarbetet med kontaktpersoner både på huvudkontoret och på plats där implementeringen ska ske. Arbetet sker i SAP S/4 och dina arbetsuppgifter innebär ett helhetsansvar för leverantörsreskontran och bland annat att skapa processer, rutiner och instruktioner och få ihop helheten kring outsourcingen. Lämplig bakgrund - Högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi - Bred erfarenhet inom redovisning inklusive leverantörsreskontra med kopplingar till inleverans, inköpsorder m.m. - Erfarenhet av arbete i en internationell koncern, gärna även med utländska SSC - Kunskap i SAP S/4 och meriterande om du även arbetat i IFS - Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska Personliga egenskaper Till den här rollen söker vi dig som är självgående, ansvarstagande och driven. Du har en mycket god analytisk förmåga och ser helheter såväl som detaljer. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad med en god förmåga att prioritera och trivs i en organisation i utveckling. Vidare ser vi att du har en prestigelös inställning och lätt för att kommunicera med andra. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Redovisningsekonom till Kammarkollegiet i Stockholm

Nu söker vi en erfaren och driven redovisningsekonom till ett uppdrag med start i juni och fram till mars 2025 i Stockholm. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med planerad start 10/6 tom 14/3 2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på myndighetens kontor i Stockholm och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del. Rollen är placerad på Processenheten, men arbetet utförs inom hela Rättsavdelningen och i nära samarbete med Ekonomi- och förvaltningsavdelningen som består av ekonomichef och tillika ställföreträdande GD, fyra ekonomer, två ekonomiadministratörer, en controller och två upphandlare samt IT-enheten och enheten för kontorsservice. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara uppdelade i två delar.Den ena delen är att ansvara för verksamhetens redovisning genom att bland annat: Upprätta underlag för inbetalningar och utbetalningar. Utarbeta underlag för fakturering. Periodiskt stämma av verksamheternas redovisning. Den andra delen är att stötta Rättsavdelningens chefer i deras arbete med budget, ekonomisk analys och prognoser. Balansen mellan de två delarna kommer att variera under året och även vara beroende av hur delarna utvecklas under avtalstiden. Dina kvalifikationer För att vara kvalificerad för tjänsten ska du ha följande kompetens och erfarenhet: Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom. Goda kunskaper i MS Office, Excel i synnerhet. En hög digital mognad är nödvändig för att kunna genomföra uppdraget. Goda kunskaper i Unit4 ERP. Erfarenhet av statlig redovisning. Kunna kommunicera obehindrat på svenska , såväl i tal som skrift. Kunna redovisa en (1) referens på liknande uppdrag. Arbetsuppgifterna kräver att du kan vara både drivande och stöttande i olika processer och att du är duktig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Som person är du ansvarstagande, kvalitetsmedveten och strukturerad. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21/5. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Accountant

Som Accountant tillhör du Redovisningsavdelningen på TF Bank ABs huvudkontor och rapporterar till Group Accounting Manager. Arbetsuppgifterna berör både redovisningen i TF Bank och Avarda. Arbetsuppgifterna är till största del inriktad gruppens bankkonton där avstämningar mellan huvudbok och bank avser en stor del av arbetstiden. Du arbetar mot alla bankens segment och marknader i alla filialer och dotterbolag och för att alla i gruppen skall kunna alla marknader roteras avstämningsansvar i två grupper varannan månad. Accountants tar även dagligen fram kassaflödesrapport och exponeringsrapport samt hanterar leverantörsfakturor från attest till betalning. Dagliga arbetsuppgifter: Betalning av leverantörsfakturor. Kassaflödesrapport. Exponeringsrapport. Betalning av settlements till Mastercard. Likviditetshantering, överföring mellan bankkonton. Löpande bokföring. Posthantering. Mailhantering för alla frågor som kommer på koncernens ekonomi och fakturaadresser. Pricka leverantörsbetalningar. Leverantörsfakturahantering, inläsning, kontering och påminnelser. Månadsbokslut och månatliga arbetsuppgifter: Avstämning av alla bankkonton. Avstämning av alla avräkningskonton mot handlare. Bokning av inkasso. Utbetalning och bokning av lön, skatt och spendings. Kvalifikationer: Ekonomiexamen från ett svenskt universitet, helst med inriktning mot redovisning,eller kvalificerad yrkesutbildning inom redovisning tillsammans minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenhet av avstämningar och bokslutsarbete är meriterande. Erfarenhet av revision eller redovisning och bankverksamhet är meriterande. Vi tar en kreditupplysning och begär utdrag från belastningsregistret för alla som skall anställas. Vi ser fram emot att välkomna en ny Accountant till vårt team!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Redovisningsekonom till Eccho Rights

Är du en självgående redovisningsekonom med erfarenhet av arbete i Visma ERP? Är du nyfiken på att arbeta på ett internationellt bolag i medieproduktionsbranschen? Nu söker vi en redovisningsekonom för uppdrag hos Eccho Rights! Om tjänsten Som redovisningsekonom hos Eccho Rights ingår du i ett internationellt finansteam där fyra personer befinner sig på det svenska kontoret. Tillsammans har ni ansvar för bolagets ekonomi och din roll är att stötta befintliga ekonomer med den löpande redovisningen och bokföringen för att skapa utrymme för proaktivitet och effektivisering. Arbetet innebär både enklare och mer kvalificerade ekonomiuppgifter och ställer höga krav på flexibilitet och prestigelöshet. Eccho Rights är ett internationellt företag med ca 50 anställda, varav 10 medarbetare sitter i Sverige. I din roll som redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Kund- och leverantörsreskontra - Avstämningar av bankkonton - Löpande bokföring och redovisning - Månads- och årsbokslut - Rapportering och framtagande av finansiella underlag - Övriga vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco Professionals Stockholm Finance med tillträde 3e juni 2024, eller så snart som möjligt, som initialt pågår i sex månader med en tjänsteomfattning på 100%. För rätt kandidat finns möjligheter till en direktanställning hos vår kund efter avslutat uppdrag. Arbetet sker på plats i kundens lokaler på Kungsgatan i Stockholm. Under uppdragets första tid finns inte möjlighet till distansarbete, men därefter finns det eventuellt möjlighet till arbete på distans 1-2 dagar i veckan. Om dig Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och ser dig som självgående i ekonomiarbetet. Du har erfarenhet av arbete i Visma ERP och mycket goda kunskaper i Excel, har mycket god datorvana och har lätt för att lära dig nya system. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Som person tror vi att du är noggrann, prestigelös och har gott siffersinne. Du är en social person som tycker att det är roligt att arbeta i team, men du är inte rädd för att arbeta självständigt och ta egna initiativ och beslut. Det faller dig naturligt att vara hjälpsam och serviceinriktad. Är du dessutom en positiv person med mycket driv ska du absolut söka denna tjänst! Viktigt för tjänsten är: - Examen i ekonomi från universitet, högskola eller yrkesutbildning - Flerårig erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom - Erfarenhet av arbete i Visma ERP och mycket goda kunskaper i Excel - Mycket goda datorvana och lätt för att lära nya system - Att du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Siri McGarvey via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]  Välkommen med din ansökan! Accounting | Redovisning | Bokföring | Årsredovisning | Adecco | Professionals | Stockholm | Finance | Medieproduktion | Ekonom |

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024