Sektionschef, offentlig förvaltning

Sök bland 22 lediga jobb som Sektionschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sektionschef till FMLOG Förråd produktionsstöd

Är du intresserad av ledarskap och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då ska du söka rollen som Sektionschef – Produktionsstöd, tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Avdelningen Förråd tillhör FMLOG Försörjning och är spridd över hela landet. Avdelningen består av flera sektioner med ett produktionsstöd som till största del sitter i Arboga. Förråd produktionsstöd är ett naturligt stöd för sektionerna ute i landet. Sektionschef produktionsstöd ingår i avdelningens ledningsgrupp. Tjänsteresor är vanligt förekommande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chef ansvarar och leder du sektionen produktionsstöd. Sektionens mål är att aktivt stödja avdelningens uppdrag och ha en stor förståelse för processerna inom avdelningen. Du ansvarar för planering och uppföljning av verksamheten samt identifierar nödvändiga prioriteringar på ett strukturerat sätt. Du utvärderar produktionen och är ansvarig för rapportering av lägesbild löpande till avdelningschef. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet enligt uppsatta mål och i enighet med fastställda processer. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med avdelningschef och övriga sektionschefer för att nå avdelningens övergripande mål. Som sektionschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för sektionen. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller motsvarande. • Dokumenterad ledarerfarenhet om minst 5 år. • Erfarenhet att leda i produktionsfrågor. • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet. • B-körkort för manuell växellåda. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av förändringsledning. • Erfarenhet av statlig verksamhet. • Erfarenhet av Försvarsmakts logistik. • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system, t.ex. Prio, VIDAR. • Erfarenhet att leda på distans. • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Du uppnår resultat genom engagerat ledarskap, med förmågan att motivera ditt team att arbeta mot uppsatta mål med hjälp av ett tydligt ledarskap. Du är ekonomiskt medveten, ansvarsfull och initiativtagande. Du främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö och har en vilja och kapacitet att leda i förändring i en växande organisation. Vidare har du förmågan att strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har god samarbetsförmåga samt kan motivera dina medarbetare. Vi ser att du är trygg i dig själv och relaterar till andra på ett lyhört sätt.  Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Arboga, eller enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Detta är en civil befattning. Befattningen innefattar resor i tjänsten.    Upplysningar Avdelningschef Mikael Andersson, 0708311826 Stf Avdelningschef Charlie Andersson, 0703364479 Fackliga företrädare: Ola Andersson, SEKO Pernilla Kjellgren, SACO Håkan Antonsson, OFR/S Samtliga nås via växeln  0589-40400 Ansökan Välkommen Skicka in din ansökan senast 2024-06-03 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Sektionschef till mottagningsgruppen, barn- och ungdomsenheten, Solna stad

Är du socionom och har erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn- och ungdomsvården? Är du dessutom en trygg ledare som som ser samverkan som en väsentlig del i ditt ledarskap? Då har vi på Solna stad en tjänst för dig!  Om oss Socialförvaltningens barn- och ungdomsenhet ansvarar för myndighetsutövning och insatser riktade till barn och ungdomar 0–20 år och deras familjer. Inom enheten finns mottagningsgrupp, utredningsgrupper, öppenvård, nätverksteam, fältgrupp, placeringsgrupp och familjerätt. Alla grupper leds av sin sektionschef. Mottagningsgruppen består av sex socialsekreterare som arbetar i ett tätt samarbete både med varandra och sina kollegor i övriga grupper. Enheten har sedan många år ett tydligt fokus på Signs of Safety och dess principer och förhållningssätt. Nätverksarbete är också ett prioriterat arbete och en strategisk fråga för förvaltningen. Vad innebär arbetet? Som sektionschef för mottagningsgruppen kommer du att ha det övergripande ansvaret för medarbetarna i din grupp och samtliga individärenden. Du ska handleda och stödja socialsekreterarna och ansvara för att handläggning och dokumentation uppfyller rutiner, gällande lag och riktlinjer. Det är också din uppgift att leda, fördela och prioritera arbetet. Du kommer att ha personalansvar och arbetsmiljöansvar. I din roll ingår även att samverka med- och bistå enhetschefen i olika frågor bland annat gällande implementering av verksamhetsmål och riktlinjer. Du kommer tillsammans med enhetschef, biträdande enhetschef och de övriga 7 sektionscheferna att utgöra barn- och ungdomsenhetens ledningsgrupp. Vem söker vi? Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet av ledarskap inom myndighetsutövning i den sociala barn- och ungdomsvården, allra helst inom mottagningsgrupp. Du är trygg i dig själv och ditt ledarskap och kan ta högt egenansvar för dina arbetsuppgifter. Du är lyhörd för gruppens behov samtidigt som du har förmåga att prioritera och kunna arbeta mot mål och fokusera på resultat.  Samverkan är en väsentlig del i ditt ledarskap och vi ser gärna att du är lösningsfokuserad och strävar mot ett helhetsperspektiv! Kommunikation ser vi som en viktig del i ett strategiskt ledarskap så du bör både vara intresserad av att utveckla kommunikationsfärdigheter samt besitta god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet av Signs of Safety och tillämpa förhållningssättet i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid samarbetsförmåga och personliga förmågor. Vårt erbjudande   Du som chef kommer att erbjudas ledarskapsutbildning och handledning. Utöver detta erbjuder vi friskvårdsbidrag, en god arbetssituation och kontorslokaler centralt i Solna i direkt närhet till T-bana, pendeltåg och tvärbana.   Mer information och ansökan Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i mitten av september eller enligt överenskommelse. Tjänsten kommer att inledas med en provanställning.  Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till enhetschef Emma Ling, telefon 08 - 746 19 27. Fackliga representant är Annika Lordin, Vision som nås på telefonnummer 08-746 10 00. Akademikerförbundet SSR nås via [email protected]. Välkommen att skicka in din ansökan med CV, men utan personligt brev, senast den 30 maj. Sommaren är snart här - ansök gärna så snart som möjligt då urvalet kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har löpt ut.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sektionschef Projekt och specialist Drakfastigheter

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Med målen att skapa 5000 nya jobb till 2030, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna så jobbar vi hårt för att vara hållbara och ligga i framkant. Vi är långt framme när det gäller att använda digitalisering för att ställa om och utveckla våra verksamheter. Just nu är framtidstron stark i Sundsvall. När den gröna vågen av nyindustrialisering nu sveper fram över Norrland är Sundsvall ett starkt kort för etableringar och tillväxt. Vi ser en efterfrågan på mark, fler företag, en växande bostadsmarknad och ett växande universitet. Drakfastigheter är en del av Sundsvalls kommuns fastighetsförvaltning och verksamheten är placerad inom Kommunstyrelsekontoret. Vi ansvarar för fastighetsförvaltning, städning och löpande drift samt ny-, om- och tillbyggnader i kommunala lokaler. Tillsammans med de kommunala förvaltningarna arbetar vi för att erbjuda sundsvallsborna lokaler och miljöer att trivas och utvecklas i. ARBETSUPPGIFTER Projekt- och specialistfunktionen ansvarar för investeringsprojekt på kommunala fastigheter i Sundsvalls kommun. På beställning från förvaltningssektionen ansvarar projekt- och specialistfunktionen för all nybyggnation, om- och tillbyggnader av våra fastigheter. Som sektionschef på projekt- och specialistfunktionen ansvarar du för att leda och fördela arbetet samt att fördela projekt och beställningar inom sektionen. I rollen som sektionschef leder och fördelar du arbetet och driver utveckling av verksamheten. Du har personalansvar för 16 projektledare, byggledare och specialister samt budgetansvar för sektionen. Du planerar och följer upp sektions arbete, ger stöd och coaching till dina medarbetare. Du bidrar aktivt i att driva och delta i utvecklingsarbete inom sektionen och Drakfastigheter. Sektionschefen ingår i Drakfastigheters ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskolekompetens inom bygg, ingenjör, ekonomi eller kunskaper och färdigheter förvärvade genom arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du har några års dokumenterad erfarenhet av en chefsbefattning med budget- och personalansvar där du uppnått mycket goda resultat vad gäller bemötande och leverans. Vidare har du några års erfarenhet av beställarroll inom bygg, entreprenad eller installationsbranschen samt av projektledning. Du har god svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Har du har kunskap och erfarenhet entreprenadjuridik samt kunskap inom lagen om offentlig upphandling och hållbarhetsområdet är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av projektledning inom bygg. Du är affärsmässig i ditt sätt att leda och styra och kan göra avvägningar mellan nytta och kostnader. Vi söker en trygg, stabil ledare som förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du skapar engagemang och delaktighet samt har god förmåga att kommunicera verksamhetens uppsatta mål och resultat. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar till berörda på ett lyhört sätt. Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med människor med olika bakgrund. Det är också av vikt att du har en vilja att utveckla, effektivisera och förbättra verksamheten samtidigt som du verkar för helheten. Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas vilket då kan innebära krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning innan påbörjad anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Anläggningschef

Tillsammans skapar vi oförglömliga upplevelser i människors liv.  Kultur- och fritidskontoret bedriver verksamhet som ska ge alla Södertäljebor möjlighet att uppleva, lära och utöva inom områdena kultur, fritid och idrott. Genom att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett rikt kultur-, fritids- och idrottsliv bidrar vi till hög livskvalitet och folkhälsa för våra medborgare, med särskilt fokus på barn och unga. Dessutom till att öka Södertäljes attraktionskraft och till att medborgare har inflytande, är delaktiga och har goda livsvillkor. Vi skapar liv mellan husen och bidrar till att människor vill jobba, bo och leva sina liv i Söderälje. Kontoret har idag ca 180 tillsvidareanställda medarbetare, har en budget omfattande ca 305 mkr och är uppdelat i tre områden innehållande sammanlagt sju enheter som leds av områdes- och enhetschefer. Direkt under kultur- och frittidschefen är anläggningsenheten och också kontorets stab placerade. Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget Vill du vara med och utveckla kultur- och fritidskontorets viktiga och intressanta arbete genom att bli vår nya anläggningschef? Rollen innbär att du är med och leder arbetet med att utveckla och projektera framtidens lokal- och anläggningsbestånd samtidigt som du tillsammans med dina medarbetare ansvarar för drift och skötsel av befintliga lokaler och anläggningar utifrån ett hållbart förhållningssätt. I uppdraget ingår också ansvar för att plan- och lokaltider tilldelas utifrån gällande rutiner och riktlinjer, att kontoret har uppdaterade och korrekta avtal gentemot hyrestagare samt att leda arbetet kopplat till enhetens styrande dokument. Du ingår i kontorets ledningsgrupp och deltar i utvecklingen av såväl kontoret som enheten utifrån kultur- och fritidsnämndens uppdrag. Anläggningsenheten består av knappt 20 medarbetare som har uppgifter såsom arbetsledare, bokningshandläggare samt som idrottsplatsvaktmästare för såväl utomhus- som inomhusverksamhet. Du har personal, budget och verksamhetsansvar.  Vem är du? Vi söker dig som kan entusiasmera och engagera dina medarbetare genom att exemplevis förmedla visioner och positiv framtidstro. Du visar dina medarbetare uppskattning genom positiv återkoppling, rak och konstruktiv feedback och genom att uppmuntra vid mindre lyckade resultat. Dessutom ser du positivt på att medarbetare bidrar med åsikter, förslag, synpunkter och till att nya arbetssätt provas. Vi söker en chef som arbetar strukturerat, utvecklingsorinterat och kan ta in flera perspektiv i beslutsunderlag och som tar ansvar för helheten.   Krav: - högskoleutbildning inom  t ex områdena samhällsplanering eller fastighetsekonomi eller motsvarande kompetens inhämtad på annat vis - erfarenhet av lokal- och fastighetsrelaterat arbete i form av planering och projektledning. - dokumenterad erfarenhet av att leda medarbetare och av verksamhets- samt budgetansvar - erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation - erfarenhet av att föredra ärenden och av att sammanställa presentationer - B-körkort    Meriterande: - genomgått ledarskapsutbildning - erfarenhet av att samarbeta med civilsamhället - erfarenhet av upphandling enligt Lagen om offentlig upphandling - erfarenhet av att arbeta med verksamhetssystemet FRI, ärendehanteringssystemet Ciceron och  ekonomisystemet ERP.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tullverket söker gruppchef spaning

Vill du jobba med spännande och utvecklande arbetsuppgifter tillsammans med ditt team och bidra till Tullverkets brottsbekämpande verksamhet? Då ska du söka den här tjänsten som gruppchef för en spaningsgrupp i Sundsvall! Tullverket har som uppdrag att begränsa den organiserade och storskaliga brottsligheten och förhindra den illegala införseln av narkotika- och dopingpreparat, alkohol, tobak, vapen och andra varor som hotar liv, hälsa och miljö. Tullverket ska bidra till att minska antalet kriminella nätverk som ägnar sig åt narkotika-, alkohol- eller tobakssmuggling eller ekonomisk brottslighet. Tullverket består av fyra operativa avdelningar; kontrollavdelningen, uppbördsavdelningen, underrättelseavdelningen och tullkriminalavdelningen. Tullkriminalavdelningen ansvarar för Tullverkets brottsutredande verksamhet och teknisk inhämtning. Verksamheten arbetar inom ramen för förundersökning av brott eller åtgärder som ska leda till förundersökning av brott i syfte att lagföra huvudmän bakom brottslighet, minska lönsamheten av brottslighet samt påtagligt störa kriminella aktiviteter. Tullverkets förundersökningsverksamhet består av ett nationellt IT- och teknikcentrum med ansvar för hemliga tvångsmedel, spaningsteknik och IT-forensik, Tullverkets laboratorium samt fyra tullkriminalenheter som ansvarar för var sitt geografiskt område, Syd, Väst, Öst och Nord. Enheten i Nord är uppdelade i verksamhetsområden: spaning och utredning. Om tjänsten Som gruppchef för spaning ska du operativt styra, leda, följa upp och utveckla verksamheten genom att säkerställa att din grupp fungerar väl och levererar goda resultat i linje med mål, strategier och aktivitetsplan. Som gruppchef förväntas du stödja dina medarbetares utveckling genom bl.a. medarbetarsamtal och lönesamtal samt arbeta med lärande och erfarenhetsutbyte, som en del i ett kontinuerligt förbättrings- och utvecklingsarbete. I chefsuppdraget ingår även att utveckla rutiner, metoder och processer enligt fattade beslut. Som gruppchef ansvarar du också för ledning av arbetsplatsträffar samt ansvarar för arbetsmiljöarbetet som följer av särskild delegering Som gruppchef krävs att du företräder uppdragsgivaren, är arbetsgivare och verkställer fattade beslut. Ditt chefsuppdrag utövas genom ledarskapet som handlar om att styra verksamheter och leda människor. Det grundläggande uppdraget för myndighetens chefer är att utöva ett gott ledarskap och därigenom åstadkomma goda resultat genom sina medarbetare, i linje med uppdraget och utifrån tillgängliga resurser. För Tullverkets chefer och dess ledarskap är tre centrala utgångspunkter formulerade; uppdraget, samverkan och prioritering. I arbetet ingår även brottsutredningsarbete. Vi söker dig som har: • Tullverkets brottsbekämpningsutbildning eller annan brottsbekämpningsutbildning som Tullverket bedömer vara likvärdig. • Genomförd och godkänd vapenutbildning (pistol). • Genomförd och godkänd konflikthanteringsutbildning inklusive kommunikation, självskydd, OC-spray och batong. • Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, och god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift. • Körkort, behörighet B. • Svenskt medborgarskap. Det är meriterande om du har: • Ledarskapsutbildning. • Genomförd och godkänd spaningsutbildning (grund och/eller fördjupad). • Erfarenhet som chef med verksamhets -och personalansvar. Personliga egenskaper • Mod – att fatta och fullfölja beslut, ta tag i utmaningar och pröva nya idéer. • God kommunikativ förmåga – som tydliggör riktning och ramar, och skapar mening och samförstånd genom inkluderande, inlyssnande och engagerande dialog. • Psykologisk trygghet – i termer av integritet och förmåga att hantera såväl egna som andras reaktioner, tankar och känslor. • Nyfikenhet och prestigelöshet – genom att utforska och utmana sig själv och andra i att tänka nytt och göra annorlunda i syfte att stimulera lärande och innovation. • Ha förmåga att tillvarata mångfald – vad gäller kompetens, erfarenheter och perspektiv för att utveckla verksamheten och hantera den ökande komplexiteten vi agerar i. • Positiv människosyn – med intresse för människor och deras utveckling. • Samarbetsförmåga – säkerställa god samverkan inom gruppen och i relation till andra grupper och enheter. • Ha förmåga att aktivt arbeta för en god arbetsmiljö. • Gott omdöme – Kunna uppträda som en god representant för Tullverket såväl internt som externt. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-11283. Placeringsort: Sundsvall. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Inom Tullverket tillämpas tidsbegränsade chefsförordnanden på 5 år med möjlighet till förlängning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. Oregelbunden arbetstid. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila enhetschef Fredrik Leijerholt, 090-18 55 22.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Erland Solander, 060-67 25 02 och för Saco-S, Lena Edehag, 08-456 58 68. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3 juni. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

14 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Sektionschef inom anläggningsdata med intresse för digitalisering

Nu finns det en ypperlig möjlighet att få driva utvecklingen inom ett mycket viktigt område på Trafikverket. Sektionen för Anläggningsdata söker en engagerad ledare med ett genuint intresse för samhällsutveckling. Hos oss kan du göra verklig skillnad och bidra till att bygga en bättre framtid för oss alla. Sektionens övergripande ansvar är att säkerställa en robust och säker järnvägsanläggning till våra kunder idag och inte minst - i framtiden. Sektionschef inom anläggningsdata med intresse för digitalisering Arbetsuppgifter Sektionen arbetar med att koordinera byggande av trafiknät och ajourhållning av anläggningsregister för järnväg. Informationen som används för att bygga upp och ajourhålla anläggningsregistret för järnvägen är underlag för en stor mängd verksamheter inom Trafikverket. I takt med att järnvägsbranschen digitaliseras ökar efterfrågan på information i stor utsträckning, både på den typ av information som enheten idag hanterar och på nya typer av information som till exempel tillståndsdata. Digitaliseringen medför vidare en efterfrågan på nya sätt att inhämta och tillhandahålla information. Det är här du kommer in. Som sektionschef för Anläggningsdata kommer du att tillsammans med dina medarbetare och i samverkan med de viktigaste intressenterna att leda, samordna och utveckla verksamheten, där digitalisering är ett viktigt och just nu framträdande arbete. Du ingår i enhet järnvägsdatas ledningsgrupp och kommer att ha ett nära samarbete med övriga sektionschefer. Inom detta uppdrag har du personal-, verksamhets- och budgetansvar. Sektionen består idag av cirka 17 medarbetare fördelade på några utvalda orter mellan Luleå och Malmö. Eftersom du kommer att ha en geografisk spridd organisation är det viktigt att du som chef är lyhörd, har förmågan att skapa engagemang och kan motivera dina medarbetare, även på distans. Övrig information Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit rankad som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss är det högt prioriterat att du kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll och att du har en sund balans mellan arbete och fritid. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Tjänstens placeringsort är antingen Luleå, Borlänge, Solna eller Malmö. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år. Kvalifikationer Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Ditt ledarskap präglas av öppenhet och tron på individens förmåga där du skapar goda förutsättningar för medarbetarna att fullgöra sina uppdrag. Vi söker dig som har: Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom informationsvetenskap eller informationsteknik alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdigt Aktuell och relevant chefserfarenhet med personalansvar Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med förbättringar av processer, dataflöden och arbetssätt Erfarenhet av att leda verksamhet i förändring Erfarenhet av att leda på distans Erfarenhet av informationshantering, exempelvis analys-, datakvalitets- och informationsutveckling Kunskap inom järnväg Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV. Detta som ett steg i ledet att genomföra fördomsfria rekryteringar med fokus på kompetens och potential. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt, preliminärt under v.23. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v.25-26. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Områdeschef servicetjänster Södra Älvsborgs Sjukhus

Fastighet, stöd och service har i uppdrag att utveckla och leverera servicetjänster som lokalvård, patienttransporter och vårdnära servicetjänster. Uppdraget växer och serviceleveranserna utökas och förändras. Vill du vara med och göra skillnad för invånarna i Västra Götalandsregionen? Vi söker nu en områdeschef som ansvarar för serviceleveranserna på Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) Beskrivning Områdeschef är andra linjens chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och personal samt följande huvudsakliga uppdrag: I Uppdraget ingår kundansvarig för SÄS.  Du bygger upp en förtroendefull kundrelation med SÄS och är aktivt engagerad i de komplexa strategiska frågor vården står inför. I nära samarbete de andra områdescheferna diskuterar nu kunddialog och strategiskt arbete.  Vidare ansvarar du för: Utförande, utveckling och uppföljning av serviceleveranser på SÄS i nära samarbete med 9 enhetschefer och ca 170 medarbetare.  Coachar enhetschefer, och utveckla forum, samarbete för ledningsgruppen/samarbete Ett coachande förhållningsätt Utveckla enhetscheferna med ett coachande förhållningssätt till ökat samarbete och synergier. Ge ett strukturerat stöd och förutsättningar i införandet av mer självgående serviceteam Du rapporterar till regionområdeschef och ingår i regionområdets ledningsgrupp. Helhetssyn och samarbete med övriga chefer i regionområdet och i Västra Götalandsregionen. Rollen är placerad vid Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås. Resor kan förekomma. Där det är möjligt använder vi gärna kollektivtrafik vid resande men det är önskvärt med körkort. Kvalifikationer Utbildning på högskolenivå inom hälso/sjukvård, service, beteendevetenskap etc. Alternativt vad som bedöms som motsvarande erfarenhet i kombination med eftergymnasial utbildning Rollen kräver en hög förmåga att analysera, skapa relationer och systematiskt arbeta med strategisk planering. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och strategiskt kundsamarbete som bygger på partnerskap, gärna inom sjukvård, service eller logistik. Du kan visa tydliga resultat av att samverka och utveckla relationer med kollegor och kund.   Detta i kombination med flerårig, gedigen arbetslivserfarenhet som andra linjens chef i större, komplex organisation, inom service, logistik, sjukvård eller motsvarande område. Med lyhördhet och handlingskraft i fokus skapar du de bästa förutsättningar för områdets utveckling. Vårt erbjudande För oss är det viktigt med ett inkluderande och utvecklande arbetsklimat med fokus på en stark gemenskap, kundfokus och samarbete. Vi erbjuder en arbetsplats där du får vara med och göra skillnad. Du blir en del i en stor organisation där vi lär av varandra i så väl det dagliga arbetet som genom nätverksträffar och utbildningssatsningar. Rekryteringsprocessen Efter sista ansökningsdag kommer vi att kontakta de kandidater som är aktuella för en första intervju. Dessa intervjuer är planerade till 31/5 och 3/6. Ansök senast 26/5. I den här processen efterfrågar vi att du svarar på några frågor i samband med att du registrerar din ansökan. Tänk på att svara utförligt då vi gör vårt första urval baserat på dina svar. Chefsrekryteringsprocessen i Västra Götalandsregionen utgår från regionens fyra chefskriterier; Värdegrundsbaserat chefskap, Mål och resultatorienterat chefskap, Kommunikativt chefskap och Utvecklingsorienterat chefskap. Som en del av urvalsprocessen kan djupintervju och testning vid regionens Center för chefsrekrytering i Göteborg var del i processen. Tester kommer att ske under v.25 alternativt v.26. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Erik Hallberg. Vi ser fram emot din ansökan! Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sektionschef inom anläggningsdata med intresse för digitalisering

Nu finns det en ypperlig möjlighet att få driva utvecklingen inom ett mycket viktigt område på Trafikverket. Sektionen för Anläggningsdata söker en engagerad ledare med ett genuint intresse för samhällsutveckling. Hos oss kan du göra verklig skillnad och bidra till att bygga en bättre framtid för oss alla. Sektionens övergripande ansvar är att säkerställa en robust och säker järnvägsanläggning till våra kunder idag och inte minst - i framtiden. Sektionschef inom anläggningsdata med intresse för digitalisering Arbetsuppgifter Sektionen arbetar med att koordinera byggande av trafiknät och ajourhållning av anläggningsregister för järnväg. Informationen som används för att bygga upp och ajourhålla anläggningsregistret för järnvägen är underlag för en stor mängd verksamheter inom Trafikverket. I takt med att järnvägsbranschen digitaliseras ökar efterfrågan på information i stor utsträckning, både på den typ av information som enheten idag hanterar och på nya typer av information som till exempel tillståndsdata. Digitaliseringen medför vidare en efterfrågan på nya sätt att inhämta och tillhandahålla information. Det är här du kommer in. Som sektionschef för Anläggningsdata kommer du att tillsammans med dina medarbetare och i samverkan med de viktigaste intressenterna att leda, samordna och utveckla verksamheten, där digitalisering är ett viktigt och just nu framträdande arbete. Du ingår i enhet järnvägsdatas ledningsgrupp och kommer att ha ett nära samarbete med övriga sektionschefer. Inom detta uppdrag har du personal-, verksamhets- och budgetansvar. Sektionen består idag av cirka 17 medarbetare fördelade på några utvalda orter mellan Luleå och Malmö. Eftersom du kommer att ha en geografisk spridd organisation är det viktigt att du som chef är lyhörd, har förmågan att skapa engagemang och kan motivera dina medarbetare, även på distans. Övrig information Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit rankad som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss är det högt prioriterat att du kontinuerligt utvecklas i din yrkesroll och att du har en sund balans mellan arbete och fritid. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Tjänstens placeringsort är antingen Luleå, Borlänge, Solna eller Malmö. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år. Kvalifikationer Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Ditt ledarskap präglas av öppenhet och tron på individens förmåga där du skapar goda förutsättningar för medarbetarna att fullgöra sina uppdrag. Vi söker dig som har: Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp inom informationsvetenskap eller informationsteknik alternativt annan utbildning i kombination med aktuell och relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdigt Aktuell och relevant chefserfarenhet med personalansvar Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta med förbättringar av processer, dataflöden och arbetssätt Erfarenhet av att leda verksamhet i förändring Erfarenhet av att leda på distans Erfarenhet av informationshantering, exempelvis analys-, datakvalitets- och informationsutveckling Kunskap inom järnväg Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Du behöver inte bifoga något personligt brev, det räcker med ditt CV. Detta som ett steg i ledet att genomföra fördomsfria rekryteringar med fokus på kompetens och potential. Vad händer härnäst? Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att få göra webbaserade tester som skickas ut digitalt, preliminärt under v.23. För de kandidater som därefter går vidare till intervju sker dessa via Skype och är planerade att äga rum under v.25-26. Vi håller dig informerad löpande via din angivna e-post. Vi använder främst mejl (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla gärna din inkorg och även skräppost regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Sektionschefer LSS-bostäder

Ref: 20240970 Arbetsuppgifter Vill du arbeta med något riktigt meningsfullt där den ena dagen aldrig är den andra lik? Nu söker vi en sektionschef till LSS-bostäder enhet 5 som vill vara med på vår fortsatta resa att driva våra verksamheter framåt. Låter detta som något för dig? Som sektionschef arbetar du nära verksamheterna och dina medarbetare där du har det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden. I uppdraget ingår det att leda och fördela arbetet på arbetsplatsen utifrån verksamhetens mål och budget samt att kommunicera och förankra verksamhetsinriktning och mål till medarbetarna. Funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad är just nu inne i ett omfattande förändringsarbete där effektiv verksamhetsstyrning är ett viktigt verktyg för att hitta förbättringar så att allt det vi gör sker utifrån brukarnas behov och i linje med tilldelade resurser. Tillsammans arbetar vi för att arbetsdagarna ska präglas av ett positivt arbetsklimat och en god arbetsmiljö. Du arbetar för en hälsosam arbetsplats genom delaktighet och dialog. I rollen som sektionschef blir du en värdefull medlem i enhetens ledningsgrupp där ni strävar efter att fungera som ett handlingskraftigt team som tillsammans arbetar för Malmöbornas bästa. I ditt chefsuppdrag är det också viktigt att du, i samspel med övriga chefer, skapar förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje. Du har stöd i ditt uppdrag från din chef, kollegor, chefsstöd och utvecklingssekreterare samt från förvaltningens stabsavdelningar. I Funktionsstödsförvaltningen och Malmö stad erbjuds även kommungemensam arbetsmiljöutbildning, mentorskap och ledarskapsdagar. Vi tillämpar flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla. Kvalifikationer Vi söker dig som har en universitets/högskoleexamen om minst 180hp med inriktning mot beteendevetenskap, hälsa, samhälle eller annat likvärdigt. Har du chefs- eller ledarutbildning är det meriterande. I rollen som sektionschef krävs det att du har tidigare chef/ledarerfarenhet. Är din erfarenhet från ett fullt chefsuppdrag-, personal, budget- och arbetsmiljöansvar, eller inom LSS och/eller SoL är det meriterande. Har du tidigare arbetat med ekonomistyrning ser vi även det som meriterande. Vi förutsätter att du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som sektionschef behöver du vara inlyssnande, tydlig i din kommunikation och ha förmågan att förmedla verksamhetens mål och riktning till din arbetsgrupp. Du är en närvarade ledare som förstår vikten av regelbunden uppföljning och du har förmågan att kunna motivera, inspirera och med engagemang och förtroende ge medarbetare såväl stöd som ansvar. Som sektionschef behöver du kunna samarbeta, bygga relationer och nya nätverk. Du uppskattar ett nära samarbete med ledningsgruppen och arbetar i tvillingskap eller trillingskap för att kunna stötta varandra bättre i ledarskapet. För att du ska trivas och lyckas i ditt uppdrag tror vi att du har ett stort samhällsengagemang, god omvärldsbevakning, med både helhetssyn och strategisk förmåga. Du är lugn och stabil och har en förmåga att fokusera på situationer som kan uppstå. Du är en person med egen motor/driv som aktivt medverkar i problemlösning utan att tappa målfokus. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Malmöbornas bästa. Om arbetsplatsen I denna tjänsten kommer du tillhöra avdelning LSS-bostäder enhet 5 som ansvarar för LSS-boenden inom pk1 och pk2 enligt LSS. I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform:Tillsvidare Omfattning: 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval vilket betyder att vi kan komma att kalla till intervjuer innan annonseringstiden går ut.  Övrigt I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sektionschef juridiska avdelningen

Om enheten Den juridiska verksamheten inom Försvarsmakten är mycket varierande och spänner över ett stort antal rättsområden, bl.a. offentlighet- och sekretess, dataskydd, underrättelse- och säkerhetsskydds- lagstiftning, förvaltningsrätt, mark- och miljörätt, avtalsrätt, arbetsrätt, skadeståndsrätt, offentlig upphandling, luftfartslagstiftning, militäroperativ juridik och folkrätt. Den juridiska avdelningen är den centrala rättsliga funktionen inom Försvarsmakten och består bl.a. av tre juridiska sektioner med ansvar för olika rättsområden. Inom avdelningen finns också en stabssektion och en informationsförvaltningssektion. Avdelningen har i dag drygt 50 medarbetare. Den juridiska avdelningen ingår i Försvarsstaben som är placerad vid Högkvarteret i Stockholm. Försvarsmakten söker nu en sektionschef till den civilrättsliga sektionen på den juridiska avdelningen. Sektionen ansvarar för rättslig rådgivning inom bl.a. avtalsrätt och annan kommersiell rätt, offentlig upphandling, exportkontroll, skadeståndsrätt och annan civilrätt, arbetsrätt och värnpliktsfrågor. Sektionen har för närvarande tolv medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Uppdraget som sektionschef innebär personalansvar för sektionens medarbetare. Sektionschefen leder, fördelar, planerar och följer upp arbetet på sektionen. Uppdraget innefattar även att leda författningsarbete inom sektionens verksamhetsområden samt att företräda och stödja myndigheten i rättsliga ärenden. Uppdraget innebär många kontaktytor båda inom Försvarsmakten och mot andra myndigheter. Sektionschefen ingår i den juridiska avdelningens ledningsgrupp. KRAV Kvalifikationer • Juris kandidatexamen/juristexamen (180 poäng / 270 högskolepoäng) • Mångårig erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete vid t.ex. Regeringskansliet, överrätt, statlig myndighet, advokatbyrå eller bolag Personliga egenskaper För att lyckas väl i rollen bör du ha: • Dokumenterat goda ledaregenskaper som visar på intresse av och förmåga att leda och inspirera medarbetare och arbetsgrupper • Stor personlig mognad • Vara utvecklingsinriktad med förmåga att genomföra förändringsarbete • Mycket god kommunikativ förmåga • Hög integritet, vara strukturerad, lösnings- och resultatorienterad • Helhetsperspektiv och förmåga att prioritera, arbeta proaktivt och ta initiativ • Mycket god samarbetsförmåga • Förmåga att hantera en händelsestyrd verksamhet med en tidvis hög arbetsbelastning Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas vid urvalet. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete inom statlig sektor • Tidigare erfarenhet av arbete som chef eller i annan arbetsledande roll • Erfarenhet av arbete i Regeringskansliet • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten eller annan myndighet inom försvarssektorn • Erfarenhet av arbete inom något eller några av sektionens ansvarsområden, särskilt erfarenhet inom arbetsrätt och civilrätt För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Så snart som möjligt enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Carin Bratt Helene Arango Magnusson Upplysningar om rekryteringsprocessen Helene Arango Magnusson Fackliga företrädare SACO HKV Anders Markow OFR/O HKV Arne Nilsson SEKO HKV Lise-Lotte Larsson OFR/S Kjell Tetzlaff Samtliga nås på växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024