Chefer och verksamhetsledare

Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare

Biträdande rektor för årskurserna 7-9 Lindsdalsskolorna

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Lindsdalsskolorna är en enhet med två skolor: Lindsdalsskolan och Sjöängsskolan. Vi finns i norra delen av Kalmar. Här går ca 1 100 elever och ca 135 personer arbetar här. Vi är en F-9 skola, 4-5 paralleller i alla årskurser. Vi har en rektor och tre och biträdande rektorer (du blir den tredje biträdande rektor). Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Denna tjänst gäller för årskurserna 7-9. Biträder rektor i dennes ledning av enhetens verksamhet med den dagliga och pedagogiska ledningen och samordningen. I tjänsten ingår fullt personal-, verksamhetsansvar och elevhälsaarbete. Nu söker vi dig som är trygg och tydlig ledare med känsla för pedagogiskt ledarskap. Du är intresserad av skolutveckling och systematiskt kvalitetsarbete. I tjänsten ingår att vara operativ i det vardagliga arbetet för pedagogerna och eleverna. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med rektor och biträdande rektorer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation för årskurserna 7-9 och erfarenhet av läraryrket. Du är en person som tillsammans med ledning- personal och vårdnadshavare ansvarar för att elever får: trygghet, kunskaper och färdigheter av god kvalitet som når målen enligt läroplanen. Du är flexibel och lösningsfokuserad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har gedigen digital kompetens. Erfarenhet av tidigare skolledaruppdrag och rektorsutbildning är meriterande. ÖVRIGT För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Enhetschef Hjälmå vård och omsorgsboende, Dalstorp

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo. Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Ditt grunduppdrag är enhetschef inom vård och omsorg med ansvar för Hjälmå vård och omsorgsboende i Dalstorp. I din roll som enhetschef kommer du att planera, utveckla och samordna verksamheten med brukaren i fokus. Du har personalansvar och driver medarbetarskapet för att nå målen och utveckla kvaliteten. Som enhetschef har du ekonomiansvar och ska bedriva verksamheten inom satta ekonomiska ramar, med god kvalitet och med strävan om en budget i balans. I ditt ansvar ingår också ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Du ansvarar dessutom för samverkan på en rad arenor och förmågan till samarbete är en förutsättning för att lyckas i arbetet. Organisatoriskt är du underställd verksamhetschef för vård och omsorg. I ditt arbete har du stöd av administratör, HR-strateg, ekonom, omsorgshandledare och chefskollegor. Till din hjälp finns även centrala stödfunktioner såsom kvalitetsutvecklare, verksamhetscontroller och MAS. Du ingår tillsammans med övriga sex enhetschefer i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Vår verksamhet står inför spännande utmaningar. Vi är en liten kommun med höga ambitioner, vilket ställer krav på en förmåga att se på sig själv med ett utifrånperspektiv, att vara en del av ett team. Att samverka med alla medarbetare och kollegor, vara ett gott föredöme och skapa tillit. Du som enhetschef behöver därför ha en personlig mognad, vara självgående och vilja att arbeta strategiskt och systematiskt. Du representerar vår verksamhet både internt och externt. Utveckling, kvalitetssäkring och nytänkande är viktiga arbetsområden i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett engagemang, driv och vilja att fortsätta utveckla verksamheten utifrån brukares behov, uppsatta mål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning antingen inom beteendevetenskap, ledarskap eller omsorgsarbete. Annan utbildning kan av arbetsgivaren bedömas som relevant i förhållande till tidigare arbetslivserfarenhet. Du har jobbat som chef inom omsorgen tidigare. För att lyckas i rollen krävs att du är trygg i dig själv och i ditt ledarskap, har integritet och trivs med att ta ansvar. Du arbetar på ett strukturerat sätt, medveten om hur du ska hantera stress och hur du prioriterar uppgifter i ditt arbete. Du uppskattar att arbeta i team och skapar delaktighet för dina medarbetare samt framgångsrika samarbeten med kollegor. Du agerar professionellt i möten och kan kommunicera mål och visioner, vidare att du har en god analys- och problemlösande förmåga. För att kunna utföra ditt arbete krävs det att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Arbetet förutsätter goda kunskaper i svenska såväl muntligen som skriftligen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. ÖVRIGT Intervjuer är inplanerade: 3 juni, förmiddag 7 juni, förmiddag Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verksamhetschef Vård och Omsorg

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Bli vår nya verksamhetschef för Vård och Omsorg i Lilla Edets kommun! Vi söker dig som med lösningsfokus, driv och innovation vill utveckla vård och omsorgsverksamheten framåt i Lilla Edets kommun. I rollen som verksamhetschef blir du ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet inom Äldreomsorg och Funktionsstöd, viktiga områden som ständigt behöver innovation och engagemang för att möta dagens utmaningar. Arbetsuppgifter Du kommer att ha det övergripande ansvaret för strategisk planering och genomförande. Hos oss är tillitsbaserat ledarskap nyckeln till framgång. Som verksamhetschef får du både ge och ta ansvar. Det innebär att du genom tillitsbaserat ledarskap leder för att nå mål och utveckla dina verksamheter genom Lilla Edets styrmodell. Tillsammans med din ledningsgrupp av chefer och ca 400 medarbetare kommer du att säkerställa att verksamheten inte bara uppfyller, utan överträffar de krav och förväntningar som ställs på modern äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning. Du rapporterar direkt till sektorchef och representerar oss i ärenden inför socialnämnden där du ingår i sektorsocialtjänsts ledningsgrupp. Sektorns ledningsgrupp är du en viktig del av och bidrar till vår övergripande strategiska planering, där du tillsammans med dina kollegor inom andra verksamhetsråden arbetar för högre måluppfyllnad på våra gemensamma mål. Du ingår även i nätverk för verksamhetschefer inom närliggande kommuner med koppling till både GR och Fyrbodal. Kvalifikationer Som ledare har du förmågan att motivera och inspirera andra och besitter starka organisatoriska färdigheter. Du kan hantera komplexa projekt och både startar upp och avslutar dem med goda resultat. För att du ska lyckas har du erfarenhet av förändringsledning och kan implementera effektiva strategier för ständiga förbättringar. Du har en bakgrund från verksamheterna och är väl förtrogen med lagar och regelverk inom socialtjänstområdet. Denna tjänst erbjuder dig en unik möjlighet att verkligen göra skillnad i invånarnas liv genom ditt ledarskap och ditt engagemang för att ständigt förbättra våra verksamheter. Vi välkomnar dig till en roll där du dagligen kommer att påverka och bidra till en högre livskvalitet för våra medborgare. För att lyckas i ditt uppdrag söker vi dig som har följande kompetenser: - Utbildning: Socionomexamen eller motsvarande inom socialt arbete. - Erfarenhet: Mångårig erfarenhet inom vård och omsorg samt ledarskap, inklusive att utveckla chefer. Erfarenhet av att föredra och hantera ärenden i nämnder och andra politiskt styrda organ. - Ledarskapsförmåga: Förmåga att coacha chefer och leda genom tillitsbaserat ledarskap. - Kommunikation: God muntlig och skriftlig förmåga, skicklig i att förmedla vision och strategier. Förmåga att kommunicera effektivt med olika intressenter, inklusive politiker, anställda och allmänheten. - Förändringshantering: Erfarenhet av att leda stora förändringsprocesser och implementera nya strukturer. - Problemlösning: Skicklig i att identifiera och lösa problem samt hantera konflikter. - Juridisk och etisk kompetens: God förståelse för lagar och regler, leder med integritet. - Ekonomisk förvaltning: Erfarenhet av budgethantering och resursoptimering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Enhetschef till Funktionsstöd med inriktning mot barn och unga

Beskrivning Inom verksamhetsområdet Funktionsstöd arbetar vi för att göra skillnad för människor varje dag. I verksamhetsområdet ingår boende, daglig verksamhet, boendestöd, personlig assistans och barn- och ungdomsverksamhet. Verksamhetsområdet utför insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), men utför också insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och hälso- och sjukvård (HSL). Vår verksamhet arbetar med utgångspunkt i att den enskilde skall erbjudas ett individuellt anpassat stöd utifrån dennes förmågor, intressen och önskemål. Vi arbetar för att de individer vi stöttar ska få ett så självständigt liv som möjligt med fokus på trygghet och säkerhet.  Då vår enhetschef går vidare mot nytt uppdrag söker vi nu en efterträdare som vill fortsätta  utveckla vår väl fungerande barn- och ungdomsverksamhet samt daglig verksamhet med inriktning mot media. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har förmågan att leda och motivera andra. Du är strukturerad och tycker om att arbeta i förändring. Du kommer att planera och utveckla verksamheten utifrån mål och behov.  Som enhetschef inom Funktionsstöd kommer du vara ansvarig för att verkställa beslut och insatser mot barn och unga samt daglig verksamhet för vuxna. Du leder enheten och verksamheterna enligt gällande lagstiftningar inom området samt med stort fokus på barnperspektivet. I rollen som enhetschef ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar och du arbetar utifrån en helhetssyn i kommunen. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med 16 enhetschefer där du kommer ha ett närmare samarbete med en av dina nya kollegor. Som stöd för dig och dina kollegor, finns bland annat metodutvecklare, rekryterare och bemanningsplanerare.  Kvalifikationer Som enhetschef skall du ha högskoleexamen som socionom, eller annan examen som arbetsgivaren bedömer relevant. Kurser med inriktning mot ledarskap, socialt arbete och funktionshinder är en förutsättning för att klara uppdraget. Du skall ha goda kunskaper och erfarenhet av arbete med barn inom LSS, där du också har tidigare chefserfarenhet. Det är meriterande om du har utbildningar inom eller arbetat med lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik, AKK och IBIC.  Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är också van att arbeta med komplexa processer där det krävs ingående kunskaper kring angränsande lagstiftningar till exempel föräldrabalken, SOL, Skollagen med flera. Tjänsten medför att man sitter i möten med många professioner, till exempel habiliteringen, skola, socialtjänsten.  Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet och personliga egenskaper Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske 7 och 14 juni. Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Avdelningschef till vårdcentralen Sländan

Är du en modig och kommunikativ ledare som har ett stort engagemang för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker till uppdraget som avdelningschef för vårdcentralen Sländan i Ljungby med filial i Lidhult. På Sländan arbetar engagerade medarbetare med framåtanda som du ges möjlighet att leda och inspireras av för att nå en god och nära vård för våra patienter. För att kunna möta utvecklingen och erbjuda en god vård nu och framöver, ställer Region Kronoberg om till nära vård - en satsning som tydligt involverar kronobergaren och som förändrar hälso- och sjukvården i grunden. Tillsammans ska vi flytta vården närmare individen, både relationellt och i vår tillgänglighet. Vi har börjat arbeta i tvärprofessionella team, detta för att möta våra patienter med kontinuitet och tillgänglighet samt delaktighet. I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef har du ett kommunikativt ledarskap som präglas av dialog, tydlighet och närvaro. I din roll är det viktigt att stötta och coacha dina medarbetare i deras dagliga arbete där du tar tillvara deras engagemang, styrkor och utvecklingsbehov i förhållande till uppdraget. Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Som avdelningschef främjar du en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. I rollen kommer du leda och utveckla vårdcentralen Sländan och dess medarbetare mot uppsatta mål och utefter värdeorden helhet, tillit och tydlighet. Du har det övergripande ansvaret för din enhet, vilket innefattar arbetsmiljö, personal och ekonomi. I ditt uppdrag kommer du vara chef för ca 20 medarbetare bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och receptionist. Du ingår i ledningsgruppen Fyrklövern tillsammans med avdelningscheferna från vårdcentralerna Kungshögen och Lagan samt verksamhetschef, som du rapporterar till. Vårdcentralerna har ett nära samarbete. I ditt uppdrag leder du den operativa verksamheten med bland annat ansvar för verksamhetens bemanning och schemaläggning men du behöver också trivas med att driva förbättrings- och utvecklingsarbete samt samverka med såväl interna som externa aktörer. Vårdcentralen Sländan är också platsen för jourläkarcentralen i Ljungby, vilket innebär att de huserar i lokalerna och bemannas med undersköterskor från din verksamhet men organiseras av vårdcentralen Skärvet i Växjö. Vi erbjuder dig: • Möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten framåt • Chefsutbildningar • Introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg KVALIFIKATIONER Som avdelningschef söker vi dig som: • Är modig och tydlig i ditt ledarskap • Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. • Lyssnar effektivt: du försöker först att förstå och sedan förstås. • Förhåller dig positiv även i tuffa situationer. • Drar lärdom av erfarenheter och feedback Vi ser gärna att du har en för tjänsten relevant utbildning inom hälso- och sjukvård. Chefs- och/alternativt ledarerfarenhet krävs för tjänsten, gärna från offentlig verksamhet. Vi tillämpar personlighet- och problemlösningstest som underlag i urvalet, vilket tillsammans med CV avgör vilka som går vidare till intervju. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi har planerat att hålla intervjuer följande datum: 17 juni - kl. 09.30-14.00 20 juni - kl. 09.30-14.00 Är du redo att ta steget mot en spännande framtid med oss? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev samt betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst. Fackliga representanter: KLL - Camilla Stattin VF - Kristina Rönn, Karen Magnusson Kommunal - Katarzyna Gora Budek Vision - Susanna Åhlander Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Sektionschef till FMLOG Förråd produktionsstöd

Är du intresserad av ledarskap och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då ska du söka rollen som Sektionschef – Produktionsstöd, tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Avdelningen Förråd tillhör FMLOG Försörjning och är spridd över hela landet. Avdelningen består av flera sektioner med ett produktionsstöd som till största del sitter i Arboga. Förråd produktionsstöd är ett naturligt stöd för sektionerna ute i landet. Sektionschef produktionsstöd ingår i avdelningens ledningsgrupp. Tjänsteresor är vanligt förekommande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chef ansvarar och leder du sektionen produktionsstöd. Sektionens mål är att aktivt stödja avdelningens uppdrag och ha en stor förståelse för processerna inom avdelningen. Du ansvarar för planering och uppföljning av verksamheten samt identifierar nödvändiga prioriteringar på ett strukturerat sätt. Du utvärderar produktionen och är ansvarig för rapportering av lägesbild löpande till avdelningschef. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet enligt uppsatta mål och i enighet med fastställda processer. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med avdelningschef och övriga sektionschefer för att nå avdelningens övergripande mål. Som sektionschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för sektionen. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller motsvarande. • Dokumenterad ledarerfarenhet om minst 5 år. • Erfarenhet att leda i produktionsfrågor. • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet. • B-körkort för manuell växellåda. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av förändringsledning. • Erfarenhet av statlig verksamhet. • Erfarenhet av Försvarsmakts logistik. • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system, t.ex. Prio, VIDAR. • Erfarenhet att leda på distans. • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Du uppnår resultat genom engagerat ledarskap, med förmågan att motivera ditt team att arbeta mot uppsatta mål med hjälp av ett tydligt ledarskap. Du är ekonomiskt medveten, ansvarsfull och initiativtagande. Du främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö och har en vilja och kapacitet att leda i förändring i en växande organisation. Vidare har du förmågan att strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har god samarbetsförmåga samt kan motivera dina medarbetare. Vi ser att du är trygg i dig själv och relaterar till andra på ett lyhört sätt.  Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Arboga, eller enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Detta är en civil befattning. Befattningen innefattar resor i tjänsten.    Upplysningar Avdelningschef Mikael Andersson, 0708311826 Stf Avdelningschef Charlie Andersson, 0703364479 Fackliga företrädare: Ola Andersson, SEKO Pernilla Kjellgren, SACO Håkan Antonsson, OFR/S Samtliga nås via växeln  0589-40400 Ansökan Välkommen Skicka in din ansökan senast 2024-06-03 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Underhållschef till SplendorPlant i Jonstorp

Vill du leda ett passionerat team ochdriva utvecklingsarbetet? Alltpå ett bolag med Bjäres vackraste utsikt. Som underhållschef på Splendor Plant i Jonstorp, en av Skandinaviens största och ledande partiplantskolor får du helhetsansvaret för anläggningarna Svanshall, Bläsinge och Glimminge. Som underhållschef leder du reparatör, underhållstekniker, arbetsledare, maskin- och traktorförare och inspirerar till nytänkande genom att tillsammans med ditt team löpande förbättra och utveckla arbetsprocesserna. Du skapar dig förståelse för verksamhetens behov, identifierar hinder, och bygger en kultur av förbättringsarbete genom att finnas nära i det dagliga arbetet. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du och ditt team ansvarar för: • underhåll• fordon och maskiner• brandskydd• bevattningsanläggning• växtskydd• administration kring anläggningarna Vem är du? Du är en god kommunikatör och lagspelare och vi hoppas också du är en nyfiken person med intresse för tekniska lösningar. Du får gärna vara lantmästare från ett större jordbruksföretag eller mellanstort bolag, alternativt ha motsvarande erfarenhet och kompetens. Du är bekväm med både svenska och engelska i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av: • avtalsansvar• personalledning• budgetarbete• maskiner/teknik/kylanläggning/el• förebyggande underhåll (FUH) Vi erbjuder Vi erbjuder dig en ledarroll i ett framgångsrikt bolag med fötterna i myllan. Hos oss får du stor frihetsgrad att forma din tjänst och god balans mellan arbete och fritid. Här är du en del av vardagens händelser högt som lågt. Vi trivs med att arbeta tillsammans, ser till att ha roligt på jobbet och arbetar aktivt med inkludering och mångfald. På Splendor Plant är vi ca 100 anställda på årsbasis. Det innebär att under vintern är vi cirka 50 fast anställda och till midsommarlunchen dukar vi upp till cirka 130 personer. Det är stora säsongsvariationer eftersom vi följer naturens förutsättningar. Läs gärna mer: https://www.splendorplant.se/ Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar Splendor Plant med Insikta rekrytering. Du söker därför tjänsten genom att bifoga personligt brev samt CV via länken senast den 29 maj, gärna tidigare, vi läser ansökningarna efterhand. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Rögle BK söker Assisterande Restaurangchef

Är du en handlingskraftig do:er som behåller lugnet i högt tempo? Rögle BK är på en tillväxtresa där vi är övertygade om att vi kan bli lite bättre varje dag. För att stärka vår organisation ytterligare söker vi en Assisterande Restaurangchef som arbetar för att våra restauranger ska bidra till en ledande upplevelse i SHL. Tillsammans är vi Rögle BK. Om Rögle BK Hockeyklubben Rögle BK grundades år 1932 och är idag ett regionslag med supportrar över hela landet. Vi har också en barn- och ungdomsverksamhet där vi strävar efter att ge våra 700 medlemmar ett livslångt intresse för hockey, en bra uppfostran och rätt sociala verktyg för hela livet. Vi är mer än hockey. Rögle BK:s vision är att leda utvecklingen av svensk klubbishockey. Oavsett var i organisationen vi arbetar vill vi utföra vårt arbete med: Passion, Ambition, Gemenskap, Ödmjukhet och Tillit. Vi är superstolta över vår fina arena och de möjligheter vi har att erbjuda en arenaupplevelse utöver de vanliga. Arenan tar 6310 åskådare, har 12 olika restaurangkoncept, 2000 restaurangplatser och erbjuder förutom hockey också dagligen frukost, lunch och konferensmöjligheter. Under säsongen 23/24 slog vi alla våra tidigare rekord inom mat och dryck – men vi ser fortfarande stor potential till att utveckla vår mat- och restaurangupplevelse. Dina arbetsuppgifter Som Assisterande Restaurangchef kommer du att ha övergripande ansvar om den dagliga driften i vår Arenarestaurang. Du kommer också att ansvara för timanställd och säsongsanställd personal. Detta innebär att: Tillsammans med Restaurangchef ansvara för utveckling av arenans samtliga restauranger Rekrytering, utbildning, bemanning, arbetsledning och uppföljning av timanställd och säsongsanställd personal Uppföljning av relevanta KPI:er (kundnöjdhet, budget, beläggningsgrad etc) Daglig drift och i service under frukost, lunch och övriga arrangemang enligt schema Beställningar, uppackning och inventering av varor Du kommer ingå i vårt Restaurangteam och utöver det ha ett nära samarbete med vår Kökschef, Företagssäljare och Eventkoordinator. Du rapporterar till Restaurangchef. Dina arbetstider kommer vara förlagda under dagtid samt kvällar och helger i samband med matcher och event. Vem är du? Vi söker dig som är en handlingskraftig och lösningsfokuserad do:er. Du behöver vara en positiv, framåtlutad person som drivs av att leverera hög servicegrad till våra besökare. Utifrån att du kommer leda en större personalgrupp tror vi att du är en kommunikativ, tydlig och relationell ledare. Du har tidigare erfarenhet av restaurangverksamhet och större event, gärna i en ledande roll. För att trivas i vår organisation tror vi att du har hög energi, ständigt arbetar för att göra oss bättre och vill ta ansvar för att skapa en minnesvärd, positiv upplevelse för våra besökare. Vi som organisation har en stark teamkänsla, ett högt engagemang och en stor dos kärlek för varandra och det vi arbetar med. Rollen är en tillsvidareanställning där provanställning tillämpas. Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 2 juni. Intervjuer sker löpande och vi ber dig därför att inte vänta med din ansökan. För frågor kontakta: Carolin Strand, Restaurangchef [email protected] eller Louise Ziegler, HR Chef, [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Gruppchef Kraftsystemanalys Lokalnät

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Vi på Kraftsystemanalys är cirka 25 medarbetare utspridda i landet och uppdelade i två olika grupper som tillsammans ansvarar för felbortkopplingen i vårt elnät. Vi säkerställer ett elnät med en hög leveranssäkerhet och arbetar för att minska avbrotten och dess kundpåverkan. Din roll Som gruppchef hos oss kommer du att bli ansvarig för gruppen som arbetar med kraftsystemanalys på vårt lokalnät. Gruppen består av 13 personer och som arbetar i olika tekniska roller som innebär exempelvis tekniska utredningar av våra anläggningar, felbortkopplingar, upprättandet av selektivplaner och andra viktiga uppgifter som behövs inom kontrollanläggning. Du är också en värdefull person i att vårda våra samarbeten med våra etableringar runtom i landet som arbetar med vårt lokalnät. Din roll innebär att leda och arbeta nära teamet för att utveckla våra arbetssätt, vår föränderliga verksamhet och dina medarbetare. Du kommer ha ett nära samarbete med gruppchefen som leder regionnätsgruppen eftersom grupperna har mycket utbyten och samverkan. På E.ON och inom elnätsbranschen pågår det just nu mycket nya projekt och vi behöver dig för att säkerställa att vi prioriterar rätt frågeställningar, att vi arbetar för den transformation som vi vill genomgå och att vi har rätt förutsättningar, resurser och kompetens för att kunna utföra de projekt som vi förväntas leverera. Du kommer att vara en del av en nära ledningsgrupp för den nybildade avdelningen Anläggningsanalys, som arbetar tillsammans för att skapa tillit, långsiktighet och ömsesidigt givande samarbeten. Dina erfarenheter Det här är en grupp med en hög teknisk kompetens, och för att kunna stötta, utmana och coacha din grupp, samtidigt som du säkerställer rätt projektresurser, så behöver du själv ha en teknisk bakgrund. I den här rollen innebär det att du har en förståelse för hur elnätet fungerar. Det är meriterande om du arbetat med förändringsledning eller verksamhetsutveckling eftersom vi lägger stort fokus på att utforska nya arbetssätt och verktyg. Vi söker efter dig som har ett ärligt intresse för människor och som känner att dina styrkor kommer fram i de tillfällen där du får vägleda, stötta eller ta hand om personer i din omgivning. Slutligen så är det också viktigt att du tycker om att tänka nytt och kan ifrågasätta samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen – alltid med säkerheten och välmående i första hand. Hur är det hos oss? Din chef Demijan Panic är en lyhörd och mån om att skapa de bästa förutsättningarna ges för att kunna genomföra ett gott arbete. Teamet kännetecknas av en välkomnande kultur där det är högt i tak och där samarbete står i centrum. Demijan ser mycket fram emot att välkomna dig till denna spännande och mycket viktiga roll. På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin egen hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är t.ex. arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 30 maj. Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad, vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Demijan Panic, +46 705 826823 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Unionen, [email protected] Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Affärsområdeschef

Om oss Kan du se dig som en innovativ affärsstrateg med en passion för utbildning? Vår kommande affärschef ska leda samordningen och analysen av vårt kursutbud för yrkespersoner och experter inom elsäkerhet och arbetsmiljö. På vårt företag, där stämningen är otroligt positiv och samarbetsviljan hög, kommer du att vara hjärnan bakom kursutbudet, analysera marknadstrender samt säkerställa att våra kurser är de bästa på marknaden. Om företaget Trainor är ledande inom eLearning och elsäkerhetsutbildningar med över 20 år i branschen. Våra kvalitativa utbildningar skapar marknadsledande eLearningkurser med teknik i absolut framkant. Med vårt breda spektrum av branscher har vi blivit en pålitlig partner för svenska, nordiska och internationella företag. På Trainor samlas elektriker, ingenjörer, tekniska experter, utbildare, utvecklare, animatörer och filmskapare för att tillsammans skapa en säkrare arbetsmiljö. Vi erbjuder både eLearning och lärarledda utbildningar med fokus på elsäkerhet och arbetsmiljö, med målet att säkerställa att varje arbetsdag avslutas säkert för alla. Trainor Sverige AB har ett väldigt nära och givande samarbete med systerbolaget Trainor Elsikkerhet AS och dotterbolaget Distanskunskap Scandinavia AB. Tillsammans tar vi säkerhetsutbildning till nya höjder. Utöver vår kursverksamhet utbildar vi drygt 300 blivande elektriker i vår Elektrikerskola Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas med stöd från vår koncern Apave, som har över 14 000 anställda. Dina arbetsuppgifter I rollen som Affärschef kommer du att leda den strategiska planeringen och utvecklingen av vårt kursutbud, vilket kräver både framtidsspaning och social flexibilitet. Du är ansvarig för ett team på 4 personer med produktexperter och kurskoordinatorer och kommer att vara den som driver dialogen med våra interna team för att formulera och utvärdera kraven för våra kurskoncept. Genom att samarbeta nära med externa partners och kunder kommer du att förstå deras behov och önskemål, vilket i sin tur kommer att vägleda vårt kursutbud mot att vara marknadsledande och möta marknadens behov för framtiden. Du bevakar utvecklingen på marknaden och nyttjar ditt kontaktnät inom elbranschen samt representerar Trainor i aktuella nätverk och branschråd. Vi har även ett väletablerat och omfattande samarbete med ett 40-tal konsulter över hela landet, där du är ansvarig för avtal och relationer. Din profil Som en prestigelös ledare med ett brinnande intresse för utbildning och nyfikenhet på teknik är du redo att analysera och räkna på affärer för att hålla företaget i framkant. Initiativ tas för att lära sig det som krävs för att säkerställa fortsatt framgång. Med förmågan att inte bara analysera affärer utan också räkna på dem, kan välgrundade beslut fattas som driver tillväxten. En ständig strävan efter att utvecklas och förbättras är nyckeln för att vi skall fortsätta ligga i framkant av branschens utveckling. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Trainor med Clockwork Skolledare som hanterar hela rekryteringsprocessen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chefsrekryterare, Andreas Krasser på tfn 070-8215332 Om oss Clockwork rekryterar och bemannar över hela Sverige. Med stora upparbetade kandidatnätverk och fokus på hög kvalité har vi snabbt fått förtroende av Sveriges största utbildningsföretag och kommuner. Läs mer om vår resa: www.clockworkpersonal.se/skolbemanningochrekrytering

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024