Databasadministratör

Sök bland 35 lediga jobb som Databasadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Part-time position in Market Intelligence

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Are you passionate about delving into market dynamics and uncovering strategic insights? We're seeking a part time student worker interested in market intelligence to join our customer’s team at a world leading company in the automotive sector. This is a perfect opportunity for students looking to gain valuable work life experience as it involves conducting in-depth research and analysis across various market segments to inform strategic decision-making. The scope of this assignment is three workdays per week between August 2024 -December 2024. Location: Central Gothenburg Responsibilities and tasks: - Conduct deep research to track and analyze the latest trends and developments in specific vehicle segments. Update existing benchmarks, synthesize the data found and craft a report. - Review and update current market data within the company’s strategic framework to ensure it remains relevant and forward-thinking. Validate data with market analyses, trends, projections. - Investigate connectivity solutions in a particular segment of the automotive market, analyzing technological trends and major suppliers as well as estimating market potential. Result is to be summarized in a detailed report. - Categorize OEMs based on market segments and assess current service portfolio's alignment and potential for expansion within these segments. Goal is to find strategic market opportunities and to recommend how to proceed to fill these gaps. - Identify key challenges and opportunities within core areas of the company, framing them for future innovation sessions. Develop a report that details top issues and how to turn them into opportunities allowing future innovation. Competencies: - Strong analytical skills - Flexible and adaptable nature - Strategic thinking - Persistence - Attention to detail - Excellent communication skills - Basic understanding of the automotive industry and connected cars Who are you? To qualify for this position, you need to: Have ongoing studies on B.Sc or M.Sc level in a relevant field such as business intelligence, business analysis, business management, data analysis, or similar. Have minimum one year left of your studies. Have completed two full years of relevant studies. Be able to work on average 3 days a week mon-fri. Feeling intrigued? Welcome to apply! New Minds will be conducting the recruitment process and interviews will be held continuously. What can we offer you? New Minds is not a typical recruitment company; we like to think of ourselves as a personal link between you and your dream job. Whether you want to work as a programmer, project manager, tester, or web designer, we at New Minds have the network, experience and desire to make your future exactly what you want it to be. We believe in building a strong team through activities like after works and summer parties where you get to network and have fun with your New Minds colleagues.   Come work with us and let us support you to get to the next level!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Junior Devopstekniker till vår kund i Sundbyberg

För att stödja vår kund med att hantera de nya IT-lösningarna med fokus på OpenShift och Kafka-plattformarna behöver vår kund nu en DevOps-tekniker som kan ta ansvar och driva uppgifter framåt. Konsulten kommer att ingå i ett team med både juniora och seniora medarbetare som tillsammans kommer att bygga upp förmåga och kompetens inom området. Du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Du kommer också arbeta tillsammans med pågående projekt inom området och andra IT-förvaltningar. Teamet ansvarar även för monitorerings-/övervakningsplattformen, som bygger på bl.a. Prometheus och Grafana. Uppdraget omfattar arbetsuppgifter som både är praktiska (hands-on) i våra plattformar och system samt analytiska och operativa i varierande form t.ex. identifiera, analysera och beskriva lösningar, planera och utföra rutinuppgifter. I nära samarbete med övriga medarbetare i IT-förvaltning och projekt kommer uppdragstagaren arbeta med OpenShift- och Kafka-plattformarnas vidmakthållande (dvs. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll) och vidareutveckling (dvs. anpassningar och förbättringar). Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:  Vara med och bygga upp det teamet som tillsammans ska hantera plattformarna (OpenShift 4, Kafka, övervakningsplattform) och kringliggande CI/CD-applikationer Hantera IT-incidenter för ingående system och delta i felsökning och samordning av insatser, dvs. 2nd och 3rd line support. Driva och utföra uppgraderingar och systemförbättringar Installera, konfigurera och i övrigt iordningställa nya miljöer, t.ex. för tillkommande behov framöver. Ge stöd och support till interna och externa parter Samordna olika typer av tester samt även genomföra tester. Uppdatera dokumentation för systemen t.ex. drift- och förvaltningsanvisningar respektive systemberoenden Delta i arbete med IT-säkerhet genom att bistå vid risk- och sårbarhetsanalyser, omvärldsbevaka informationssäkerhet mm Utföra IT-förändringar tillsammans med interna och externa intressenter och systemleverantörer Bistå vid teknisk kravspecificering och framtagande av nya lösningar Bistå vid utarbetning av förvaltningsplan, planera för systemunderhåll, samt planera och genomföra förändringar Arbete med andra IT-lösningar inom området är aktuellt för uppdraget. Obligatoriska krav Högskole-/universitetsutbildning omfattande minst 120p/180hp inom IT, utbildning motsvarande 120p/180hp inom IT eller minst 3 års arbetslivserfarenhet inom IT Minst 1 års arbetslivserfarenhet i Linux-miljö där installationer, konfiguration och uppgraderingar av system har ingått.  Minst 1 års arbetslivserfarenhet av IT-drift av verksamhetskritisk infrastruktur.  Minst 1 års arbetslivserfarenhet från eget praktiskt arbete med containerplattformar där Kubernetes eller OpenShift i klustermiljö har ingått för vidmakthållande (dvs. felrättningar, användarstöd, daglig IT-drift och underhåll) och vidareutveckling (dvs. anpassningar och förbättringar).   Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med automation, konfiguration och skriptning i Ansible, bash, PowerShell eller YAML.  Mervärdeskrav Minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete med monitorering och övervakning där konfiguration och hantering av larm och loggar har ingått, t.ex. med ELK eller Prometheus och Grafana Minst 1 års arbetslivserfarenhet av eget praktiskt arbete med hantering av Apache Kafka Minst 1 års arbetslivserfarenhet av eget praktiskt arbete med klustrade Openshift-plattformar som körs on-prem Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i uppdrag/projekt där infrastructure-as-code har varit etablerat och använts Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

15 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Mjukvaruutvecklare till Statsvetenskapliga instutionen

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Statsvetenskapliga institutionen är en internationell akademisk miljö, vilket innebär att vi välkomnar studenter, forskare och personal från hela världen. Vår forskning fokuserar bland annat på val, opinion och demokrati, politiska institutioner, samt internationell och europeisk politik. Studier bedrivs även kring miljöpolitik, korruption och politiska idéer. Vi anordnar forskningsseminarier och workshops inom de flesta av institutionens forskningsområden. Enligt 2023 års Shanghai-ranking är Statsvetenskapliga institutionen bäst i Sverige, nummer 5 i Europa, och nummer 16 i världen jämfört med andra statsvetenskapliga institutioner. Vi bedriver utbildning inom alla nivåer, på både svenska och engelska. Totalt studerar omkring 1 400 personer hos oss och vi är cirka 180 anställda. Institutet för samhällsstyrning och lokal utveckling är en av fem forskningsprogram som ligger under Statsvetenskapliga intuitionen vid Göteborgs universitet. Instiutets engelska namn är “Governance and Local Development Institute” och förkortas därav GLD. GLD’s forskning syftar till att undersöka varför vissa samhällen kan tillhandahålla säkra miljöer, bra utbildning, adekvat sjukvård och andra faktorer som främjar mänsklig utveckling, medan andra inte gör det. GLD har som målsättning att förklara variationer i samhällsstyrning och lokal utveckling för att kunna bidra till ökad mänsklig välfärd globalt. GLD’s flagskeppsprojekt går under namnet “Local Governance Process Indicators” och har förkortningen LGPI. Detta projekt har en ny approach till att mäta, analysera och förbättra lokal samhällsstyrning. LGPI använder sig av hushållsenkäter för att samla in samhällsdata på mikronivå, inklusive data om upplevelser av och nöjdhet kring gränsöverskridande styrningsfrågor så som sjukvård, utbildning, säkerhet, deltagande och möjlighet att göra sin röst hörd. På detta sätt samlar och utvärderar LGPI detaljerad information kring lokal samhällsstyrning och tillgång till allmännyttiga tjänster. Mer information om LGPI finns på vår hemsida: https://gld.gu.se/vaara-forskningsprojekt/. Fullständig projektbeskrivning på engelska hittas här: https://gld.gu.se/media/f2xcpibf/lgpi_conceptnote_202402.pdf#lgpi%20#concept%20#note Ett av kännetecknen för LGPI är dess förmåga att implementeras var som helst i världen. För att en enkätundersökning ska fungera globalt måste enkäten vara lätt att anpassa till det lokala sammanhanget. Detta inkluderar dels att översätta frågorna till lokala språk, men också att anpassa frågorna i sig så att de är relevanta för målgruppen. Båda processerna, att producera högkvalitativa översättningar och anpassa frågor till lokala sammanhang, är tidskrävande och kräver ett nära samarbete med människor i andra länder och andra tidszoner. För närvarande utförs denna typ av arbete genom att dela dokument fram och tillbaka via e-post. Detta tillvägagångssätt är inte tidseffektivt och kan leda till kritisk förlust av information. Denna tjänst innebär att arbeta med utvecklingen av ett enkätverktyg, som ska fungera likt en plattform där de som är inblandade i översättning och anpassning av enkätfrågor kan arbeta tillsammans. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader på heltid (100 %). Den officiella befattningen för denna position kommer att vara databasansvarig. Läs mer om anställningen och sök på lediga anställningar på Göteborgs universitet. Arbetsuppgifter  I samarbete med projektets forskare och statistiker kommer du att skapa två plattformar. Den första plattformen kommer att ge ett utrymme för att utveckla enkätöversättningar. Plattformen kommer att: • Tillåta användaren att ladda upp ett enkätformulär • Tillåta användaren att ladda upp anteckningar för översättaren • Ha ett chattfönster där forskaren och översättaren kan diskutera översättningen. Den andra plattformen kommer att ha en liknande layout som översättningsplattformen, men kommer att möjliggöra användare att revidera enkätfrågor. Plattformen kommer att: • Tillåta användare att ladda upp utkast till frågor • Tillåta redigering av frågor • Tillåta att an användare lägger till/tar bort frågor • Ha ett chattfönster för diskussion om frågorna Om tiden tillåter kommer du att integrera AI-genererade anteckningar i plattformen i samarbete med GLDs statistiker. Till exempel, anteckningar till översättaren om termer eller begrepp som bör ägnas särskild uppmärksamhet. Anställning  Anställningen är begränsad (visstid) på 6 månader, 100 % av heltid placerad vid Statsvetenskapliga institutionen. Den officiella befattningen för denna position kommer att vara databasansvarig. Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-06-05 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Administratör Teknisk dokumentation

Vi söker Administratör Teknisk dokumentation Denna rekrytering sker anonymt. Din roll hos oss på Metsä Board Husum Här får du möjlighet att arbeta administrativt och serviceinriktat, som support till projekt- ,drift- och underhållsverksamheten. I den här rollen arbetar du med att säkerställa att teknisk data och dokumentation uppfyller de krav som vi fastställt. Du ansvarar för att relevant data och dokumentation kvalitetssäkras och registreras i system. Du arbetar med att länka samman vår anläggningsdatabas och underhållssystem med projektverksamhetens systemverktyg, ex. 3D. I samråd med våra operativa avdelningar medverkar du till att rätt reservdelar markeras för inköp baserat på kritikalitetsklassning. Du säkerställer att teknisk dokumentation är uppdaterad i anläggningsdatabas respektive underhållssystem (Sitebase/SAP) på uppdrag av projektavdelning, produktion och underhåll. Du stöttar verksamheten när det gäller att hitta teknisk dokumentation gällande specifika objekt. Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillträde sker så snart som möjligt. Vad letar vi efter? Som person är du strukturerad och noggrann. Du trivs i nära samarbete tillsammans med andra, har god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad i ditt sätt att arbeta. Krav Gymnasial utbildning med inriktning teknik eller annan för tjänsten relevant inriktning God datavana Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete i underhållssystem/databashantering Praktisk erfarenhet från underhåll/projekt inom processindustri Eftergymnasial utbildning med inriktning teknik eller annan för tjänsten relevant inriktning Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett varierande och stimulerande arbete med stora möjligheter i en unik produktionsmiljö. Vi investerar i bra ledarskap och karriärstöd och vi bryr oss om våra anställdas välbefinnande och belönar goda resultat. För oss är det viktigt att alla utvecklar sina färdigheter och vi ger dig möjlighet till kompetens- och karriärsutveckling. Vill du veta mer? Kontakta oss: Lisa Granholm, HR-Partner: 0663-185 04 Unionen: 0663-18469 Ledarna: 0663-18420 Akademikerförbundet: 0663-18600 Låter det som jobbet för dig? Ansök redan idag! Observera att rekryteringen genomförs anonymt, läs mer i texten nedan innan du skickar in din ansökan. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, men senast 20 maj. Välkommen med din ansökan! Anonym rekrytering - hur det fungerar och varför använder vi det? Som en del av Metsä Groups jämställdhetsprogram och vår vision - "Metsä för alla", använder vi oss av anonym rekrytering. Syftet är att minska effekten av omedvetna fördomar och eventuell diskriminering. Följande uppgifter kommer därför att vara dolda för rekryterarna fram till intervjutillfället: namn, födelsedatum, kontaktuppgifter, kön, modersmål, datum för studier samt utbildningsinstitutionens namn. Bilagor (CV) är också dolda. Rekryterarna får tillgång till de sökandes kontaktuppgifter först när de når steget intervju och de sökande bjuds in till intervjuer. Vårt rekryteringssystem guidar dig genom ansökningsprocessen. Du kommer att bli ombedd att lämna personuppgifter, men all ovan nämnd information är dold för rekryterarna fram till intervjustadiet. Det är därför extra viktigt att du som kandidat fyller i dina kompetenser i urvalsfrågorna, för att vi på ett så bra sätt som möjligt ska kunna avgöra om du är kvalificerad för tjänsten. Ansökningsformuläret innehåller frågor som hjälper dig att presentera dina färdigheter och erfarenheter anonymt. Vänligen svara på frågorna så att dina kompetenser och färdigheter framkommer. Du kan bifoga ett CV till din ansökan, men det kommer vara dolt i rekryteringsprocessens inledande skede. Om du bjuds in till en intervju kommer rekryterarna få tillgång till ditt CV som stöd för intervjun. Läs mer om vår anonyma rekrytering på www.metsagroup.com/anonymousrecruitment

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Dataintresserad student på jakt efter extrajobb?

Metso i Kil söker nu dig som är en administrativ stjärna för roll som dataadministratör/data clerk. Den här tjänsten är perfekt för dig som söker ett meriterande extrajobb vid sidan av studierna hos en riktigt trevlig arbetsgivare! OM TJÄNSTEN Metso är en ledande global leverantör av industriella processlösningar inom bland annat gruvdrift, energi, olja och gas samt återvinning. Med fokus på innovation och hållbarhet erbjuder de produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och miljöprestandan för sina kunder. Är du studerande på eftergymnasial nivå som vill arbeta heltid under sommaren kan du vara personen vi söker. I rollen får du möjlighet att vara behjälplig med att definiera material i deras nya SAP system. Rollen inleds med utbildning på plats för att sedan kunna utföras till stor del hemifrån. Du får all arbetsutrustning du behöver från Metso. För att kunna utföra jobbet på ett kvalitativt sätt ser vi att du som söker har stort tålamod då du arbetar 100% i en monoton datamiljö. Det är viktigt att du håller fokus på att få igenom stora volymer information under den tiden du arbetar för att hjälpa dina kollegor på Metso att hålla backlog på en bra nivå. Vi ser att du är lugn och metodisk i ditt arbete samt har goda kunskaper i engelska. Du erbjuds - En anställning genom Academic Work hos Metso där du arbetar heltid från slutet av maj och under hela sommaren. Metso ser det sedan som väldigt positivt om du har möjlighet att hoppa in extra även under terminerna - En chans att få in en fot hos en världsledande global verksamhet med goda chanser till anställning vid gott samarbete även efter studierna - Ett flexibelt arbete med goda förutsättningar att arbeta på distans ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Konfigurera samt felsöka artiklar för att göra material tillgänligt i företagets nya affärssystem. * Dataöverföring från PDM system (Enovia) till SAP. * Medverka i införandet av företagets nya produktionssystem (P2P) där material och arbetsoperationer ska registreras. * Säkerställa funktionaliteten på material som används av konstrutionsavdelningen, inköp samt produktion. VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå - Har ett tekniskt intresse - Har goda kunskaper i svenska och engelska - Har möjlighet att arbeta heltid under sommaren (maj-augusti) och sedan deltid under terminerna Det är meriterande om du - Har erfarenhet av CAD - Har god datavana - Läser ett program med teknisk inriktning, exempelvis maskin- eller automationsingenjör För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Kvalitetsmedveten - Resultatinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Metso is an equal opportunity employer committed to fostering an inclusive and diverse workforce culture. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, religion, color, nationality, gender, gender identity, sexual orientation, age, status as a protected veteran or status as a qualified individual with a disability. Metso is a frontrunner in providing sustainable technologies, end-to-end solutions and services for the aggregates, minerals processing and metals refining industries globally. By helping our customers increase their productivity, improve their energy and water efficiency and environmental performance with our process and product expertise, we are the partner for positive change. Headquartered in Helsinki, Finland, Metso employs over 16,000 people in close to 50 countries and sales for 2022 were about EUR 5.3 billion. The company is listed on the Nasdaq Helsinki. metso.com.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Jobba extra med produktinformation och etikettdesign!

Pitch för uppdraget! Letar du efter ett deltidsuppdrag som du kan sköta parallellt med annat arbete eller studier? Har du kunskaper inom design och grundläggande kunskaper av databashantering? Då har vi något för dig! Vår uppdragsgivare inom industribranschen söker en konsult med erfarenhet av etikettdesign och databashantering för ett flexibelt deltidsuppdrag. Om uppdragsgivaren Uppdragsgivaren, som är en producent av smörjmedel för företag inom teknik och industri, tillverkar och distribuerar sitt sortiment till företag över hela Norden. Nu behöver de din assistans för att säkerställa att etiketteringen på deras produkter är korrekt och uppfyller alla standardkrav! Om uppdraget Som etikettdesigner kommer din huvuduppgift vara att säkerställa att all information på etiketterna är korrekt och redo för tryck. Detta innefattar hantering av etikettdata i Excel-masterfiler, samt exportering av filer efter gjorda ändringar. När nya produkter introduceras måste dessa också läggas in och hanteras i masterfilerna. Du blir även ansvarig för att upprätthålla kommunikationen med uppdragsgivarens tryckeri för att garantera att de erhåller korrekt information om hur etiketterna ska produceras, vilket är avgörande för att de ska kunna skickas vidare till leverantör. Placering och omfattning Uppdraget är på hybrid och utgår från Göteborg. Du behöver vara bosatt i Göteborg med omnejd för att kunna infinna dig på uppdragsgivarens arbetsplats vid behov. Omfattning är ca 10-15 timmar per månad med tillsättning omgående. Vem är du? För att lyckas i detta uppdrag är det avgörande att du är mycket noggrann och detaljorienterad, eftersom korrektheten av informationen på etiketterna är essentiell. Du måste också vara självgående och mån om att hålla deadlines. Det är ett krav att du har erfarenhet av att arbeta i antingen Codesoft eller barcode, erfarenhet av databashantering är starkt meriterande. Uppdraget lämpar sig för dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning Arbetsuppgifter innefattar Uppdatera, filtrera och korrigera etikettinformation i masterfiler. Kontakt med tryckeriet för att tillhandahålla korrekt information om produktion av etiketter. Samordning med interna partners och externa leverantörer för att säkerställa att produktinformationen är aktuell. Krav och meriter En avklarad utbildning inom e-commerce, grafisk design, databas hantering eller motsvarande utbildning. Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska. Dokmenterad erfarenhet av arbete i Codesoft eller Barcode. Grundläggande kunskap i MS Access och MS Excel. Grundläggande förståelse av databashantering. Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines. Ansökan För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt! Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-05-30 **************************************************************** Om Jappa För e‑handelsföretag är det inte alltid lätt att hitta rätt kompetens när det behövs som mest. Men med Jappa blir det enkelt. Genom att använda vår plattform kan e‑handelsföretag söka bland ett brett utbud av kvalificerade e‑handelskonsulter och hitta den perfekta lösningen för sina behov, om det så är långsiktiga eller kortsiktiga uppdrag men också för rekrytering. Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder konsulter som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
IT-Förvaltare informations- och grunddataförsörjning

Var med i utvecklingen av Försvarsmakten och gör skillnad - samtidigt som du gör det du är bäst på! Om enheten Systemförvaltningsenheten är Försvarsmaktens organisation för förvaltning av IT-system, applikationer och masterdata. Enhetens uppgift är att vidmakthålla och utveckla säkra samt robusta IT-system med syfte att stödja Försvarsmaktens operativa förmåga. Systemförvaltningsenheten är en intressant och dynamisk verksamhet som erbjuder ett gott arbetsklimat med engagerade medarbetare. Vi söker dig som vill jobba med helheten, från kravställning tillsammans med verksamheten till integration tillsammans med systemutvecklarna, och vidare till produktionssättning tillsammans med driftorganisationen. Du som specialist inom ditt område är med och stöttar och driver arbetet i alla faser, själv eller tillsammans med andra beroende på uppgiftens omfattning och område. Med en fot i den tekniska förvaltningen och den andra hos användarna så kommer du vara en viktig kugge i Försvarsmaktens fortsatta utveckling inom informations- och grunddataförsörjning. Med din tyngdpunkt i den tekniska förvaltningen kommer du tillsammans med andra förvaltare, utvecklare och systemleverantörer tillse att systemen har rätt grunddata för att stödja verksamhetens olika behov. Vi ser att du har erfarenhet informations- och grunddataförsörjning i nära samarbete med slutanvändarna. I och med att tjänsten är administrativt tungt ser vi att du har ett sinne för ordning och reda och är trygg att arbeta enligt fastställda processer. Du har även god vana i att strukturera och analysera olika typer av data, från listor i Excel till JSON-objekt. Sektionen jobbar såväl nationellt som internationellt och beroende på vilket område du verkar inom kan du på sikt komma att företräda Försvarsmakten i nationella och/eller internationella arbetsgrupper. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Bistår som biträdande tekniska förvaltningsansvarig för sektionen och ansvarar för, inriktning på informations- och grunddataförsörjning • Bevakar olika grunddataområden såsom organisationsförändringar, geoinformation, m fl • Samverkar med Försvarsmaktens olika informations- och grunddataföreträdare (t ex GeoSE, LedInfoSE, HRC, m fl) • Ser till att grunddata görs tillgänglig till berörda entiteter kopplat till drift- och förvaltning av systemen • Administrerar olika typer av grunddata i systemen • Vid behov deltar i utvecklingsarbeten med övriga på sektionen eller i samarbete med olika systemleverantörer • Stödjer sektionens andra förvaltare • Vid behov deltar i Försvarsmaktsgemensamma arbetsgrupper kopplat till informations- och grunddataförsörjning • Vid behov deltar i internationella arbetsgruppen och initiativ Vi erbjuder dig följande I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Tre timmar träning i veckan på arbetstid, på våra egna träningsanläggningar eller där vi har avtal • Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28 - 35 semesterdagar beroende på din ålder • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB • Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning KRAV Kvalifikationer • Du har dokumenterad erfarenhet av informations- och grunddataförsörjning • Du har relevant utbildning eller på motsvarande sätt förvärvade kunskaper • Du behärskar engelska i såväl skrift som tal • Du har B-körkort Personliga egenskaper Du är strukturerad, noggrann, nyfiken, driven och initiativrik. För oss är det viktigt att du är prestigelös och positiv, att vi hjälps åt mot ett gemensamt mål. Vi ser att du har en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt är det viktigt att vara en god lagkamrat som ställer upp för varandra och stöttar i uppgifter som ligger utanför ditt primära kompetensområde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Jobbat med eller i någon av Försvarsmaktens organisationer som tillhandahåller data (t ex GeoSE, LedInfoSE, m fl.) • Erfarenhet av teknisk grunddata såsom IP-adresser, DNS, m fl. • Erfarenhet av andra informationshanteringsverktyg/applikation än SharePoint • Erfarenhet av strukturell informationshantering • Erfarenhet av SharePoint från ett användar- och verksamhetsperspektiv • Arbetslivserfarenhet från IT-förvaltning eller IT-utveckling, gärna från en myndighet eller större organisation • Van att arbeta såväl i grupp som självständigt mot satta mål och tidplaner Övrigt Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetsort: Enköping samt Stockholm. I Försvarsmakten är benämningen för rollen systemanalytiker. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen E-post: [email protected] Fackliga företrädare SACO Agnetha Landquist OFR/S Martin Sparr SEKO Matz Felix OFR/O Anna Tuulik Samtliga nås via växeln på 019-393500 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-08-30. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

6 maj 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
SAM – Licensansvarig (Software Asset Management)

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Vi på Digitaliseringsavdelningen har ett stort och viktigt uppdrag i detta. Förutom att säkerställa en kvalitativ grundleverans av IT-miljö för 35 000 användare, ska vi bli verksamheternas och bolagens bästa partner i digitaliserings- och innovationsarbete.  Vi värdesätter initiativ och du får all möjlighet att ta plats, växa och skapa din framtid hos oss. Vårt kontor ligger i hjärtat av Helsingborg och på lunchpromenaden kan du njuta av både havsluft och finkaffe i hamnen.  Om arbetsplatsen På enheten Digitala arbetsplatsen säkerställer vi att Helsingborgs stads medarbetare har tillgång till en stabil och kostnadseffektiv digital arbetsplats. En arbetsplats som omfattar hårdvara, mjukvara och kringliggande tjänster som bl.a. IT-support, IT-plattformar och Systemstöd.   Digitaliseringsavdelningen på Stadsledningsförvaltningen är en viktig strategisk resurs och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som med stöd av digitalisering bedrivs i staden.  Vi erbjuder dig en arbetsplats i hjärtat av Helsingborg där du tillsammans med härliga kollegor på avdelningen skapar en trivsam, flexibel och utvecklande miljö.I Helsingborgs Stad får du chansen att driva det offentliga Sverige framåt.  Arbetsuppgifter Tjänsten är ny och ett första steg att mer systematiskt och arbeta med en bredare licenshantering i staden.  Vi erbjuder ett arbete för dig som brinner för att utveckla och ansvara för området licenshantering, Software Asset Management (SAM). I arbetet som licensansvarig är du en mycket viktig länk mellan verksamhet och vår partner för licenshantering och licensavtal, i operativa såväl som strategiska frågor. Du arbetar nära avdelningens chefer och produktägare för att säkerställa att vi har kostnadseffektiva och korrekta licenser. På avdelningen finns det en medarbetare som hanterar den dagliga administrationen och avrop av befintliga licenser. Du arbetar med licensieringsfrågor, inköpsberedning och inte minst med att samarbeta med våra olika enheter inom organisationen. Du ansvarar för att driva SAM och säkerställer licensefterlevnad och verkningsfull hantering av mjukvarulicenser i våra verksamheter. Rollen erbjuder dig spännande, utmanande och utvecklande arbetsuppgifter, för rätt person med rätt engagemang och stor drivkraft finns det goda möjligheter att påverka arbetet. Som underlag för vidareutveckling finns det en SOM-rapport att ta stöd i. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: • ansvar för avtalsförhandlingar för licenser och följa upp befintliga avtal  • vara kontaktperson för licenspartner, leverantörer och för verksamheten i licensrelaterade frågor   • hantera licensavstämningar och säkerställa att vi är rätt licensierade  • säkerställa att vi använder våra investeringar i licenser på ett optimalt sätt  • arbeta med att optimera användandet av mjukvara och licenser.   • delta i arbete med framtagande och underhåll av processer där licenshantering ingår    Kvalifikationer Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig erfarenhet. Du som söker har tidigare arbetat med ovan beskrivna arbetsuppgifter och har erfarenhet av Enterprise licenser och avtal från t.e.x Microsoft, Adobe, Citrix, Cisco. Vi lägger stor vikt vid att du som söker är kommunikativ och på ett professionellt sätt kan diskutera och ta fram olika former av lösningar tillsammans med våra kunder och leverantörer. Det är också av vikt att du känner dig bekväm med och är smidig i rollen som förhandlare, då en del av arbetet består av att förnya eller teckna nya licensavtal. Då det i arbetsuppgifterna även ingår administration i form av t ex underhåll av licenser och avtal är det väsentligt att du är strukturerad och noggrann, har förståelse för teknik och mjukvara och att du trivs i en roll som kräver att du håller god ordning och reda. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är självständig med öppenhet som gör dig till en bra samarbetspartner både mot interna och externa partners. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten.    Övrig information Sista ansökningsdag: 2024-05-28 Anställningsform: Tillsvidare  Omfattning: Heltid  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse  Antal tjänster: 1  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

6 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Databasadministratör

Vi förstärker DBA-teamet med en databasadministratör med fokus på både drift och utveckling. Vi söker dig som och har jobbat minst tre år i rollen. Du får spännande och utvecklande uppdrag hos oss på Skolverket. Vi har höga ambitioner för vår IT-verksamhet och står inför stora förflyttningar och satsningar framåt i digitaliseringen. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Som databasadministratör hos oss förvaltar, vidareutvecklar och hanterar du drifts- och infrastrukturfrågor. Du jobbar med databasoptimering, backuper, data guard-installationer, användarhantering, uppgraderingar, patchning, migreringar, integrationer med andra applikationer och API:er. Du tillhör ett team inom enheten Infrastruktur och Plattform som har tätt samarbete med avdelningens applikationsutvecklingsteam. Tillsammans med alla grymma kollegor arbetar du med drift- och utvecklingsprojekt inom infrastrukturområdet för att effektivisera Skolverkets förmåga till myndighetsutövning. Vi letar efter dig som vill fortsätta att växa i din roll som DBA och jobba med varierade lösningar med Oracle Database, Oracle Database Appliance (ODA), PostgreSQL på Linuxplattform (Oracle Linux och Debian). med vår databasmiljö tillsammans med övrig applikationssupport. Genom tillit, tydlighet och att vara framåtblickande får du förtroende hos dina kollegor. * * * * * "DBA`n har en central roll i all vår utveckling - så full fart, stort eget ansvar och fantastiska kollegor - det kommer du få hos oss."  Eric Markström, enhetschef infrastruktur och Plattform * * * * * Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av • rollen som DBA i en Linuxmiljö i en medelstor till stor organisation, • Oracle Database v12-19, • PostgreSQL, • MySQL, • Data Guard, • Oracle Enterprise Manager (OEM), • RMAN (backupverktyg), • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande att du har erfarenhet av Linux serveradministration (Oracle Linux och Debian), Oracle Database Appliance (ODA), Oracle ASM, materialiserade vyer, Databaspartitionering, PL/SQL, SQLserver, ärendehanteringssystem, Jira, Commvault, Checkmk och Dynatrace APM verktyg.  Som person behöver du • självständigt kunna genomföra analyser, initiera nya uppgifter och driva dem framåt till resultat • ha ett tekniskt intresse och inspireras av problemlösning, • vara lyhörd, noggrann och proaktiv, • ha en förmåga att skapa trygghet i teknikdomänen, • samarbeta obehindrat och effektivt över organisationsgränserna. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är 20 maj. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Administrative Resource for EuroMaints Warranty Department

Ready to make a significant impact in Sweden's premier train maintenance company? We're seeking an organized Administrative Resource with ERP system experience. Take your administrative expertise to new heights at EuroMaint. Apply today and be part of shaping the future of railway efficiency and reliability! OM TJÄNSTEN EuroMaint Rail AB is Europe's leading independent supplier of services for all parts of the rail transport industry. Our mission is to optimize system reliability and operational efficiency for our valued clients. EuroMaint strengthens its customers' competitiveness via services and products that increase the availability, reliability, and traffic safety of rolling stock. We provide complete maintenance solutions that maximize customers' investments in rolling stock. EuroMaint is owned by the Spanish company CAF since 2019. CAF is a world-class leader in the international market for the design, manufacture, maintenance, and supply of equipment and components for railway systems. We are seeking a motivated and organized administrative resource to join our warranty department team at EuroMaint Rail AB. In this role, you will be responsible for coordinating, supervising, and controlling warehouse operations and administrative processes in accordance with company policies and guidelines. Your duties will include ensuring timely supply of spare parts, monitoring materials sent to suppliers for repair, and generating various reports for month-end closing, inventory, storage, transfers, adjustments, and more. Additionally, you will manage information in the ERP system, allocate and assign hours for administrative and technical staff based on their classification and project. You are offered: - Being part of Sweden's largest company in train maintenance, EuroMaint. Being in the midst of a transformation, future possibilities are endless, offering development opportunities and interesting tasks both in Sweden and internationally with our Spanish owners, CAF. - Short decision paths. EuroMaint has a flat organization with short decision paths. You have the opportunity to influence and be part of the decision-making process. - Growth. EuroMaint is an expanding company, and the future is full of opportunities. - Fantastic colleagues. You will be surrounded by competent and dedicated colleagues who will enrich your workday. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Coordinate, supervise, and control warehouse operations and administrative processes. * Ensure timely supply of spare parts. * Monitor materials sent to suppliers for repair. * Generate reports for month-end closing, inventory, storage, transfers, adjustments, etc. * Collect, verify, classify, and control information in the ERP system. * Allocate and assign hours for administrative and technical staff based on their classification and project. VI SÖKER DIG SOM - Professional Experience: Previous experience in administrative tasks in ERP-systems. - Language: Good communication skills including speaking fluently and writing in Swedish and English. It is meritorious if you have: - University education: Bachelor's degree in Administration / Logistics. - Proficiency in Spanish. To succeed in the role, your personal skills are: - Cooperative - Adaptable - Communicative Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET EuroMaint offers qualified maintenance services to meet customer requirements for well-functioning rolling stock fleets. The company’s products and services guarantee the reliability and service life of track-mounted vehicles such as passenger trains, freight carriages, locomotives and work machines. Euromaint has a turnover of MSEK 1,595 and approximate 980 employees (2020). EuroMaint is owned by the spanish company CAF since 2019. Euromaint.com

6 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024