Finansiell controller

Sök bland 51 lediga jobb som Finansiell controller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Budget- och finanscontroller

Hela Öland attraherar varje år fler och fler människor. Unika miljöer, hög livskvalitet och närheten till både stad och hav gör Öland till en attraktiv plats att besöka och leva på. Södra Öland i sin tur präglas även av stark framåtanda, engagemang och vårt fantastiska Världsarv. Mörbylånga kommun ligger på den södra delen av Öland och består av ca 1200 engagerade och kompetenta medarbetare som drivs av att göra skillnad i vårt samhälle. Nu söker vi fler medarbetare som vill bidra till att Öland fortsätter vara en fantastisk plats att bo, arbeta och besöka. ARBETSUPPGIFTER Mörbylånga kommun erbjuder ett utmanande och intressant arbete med att i huvudsak utgöra kvalificerat stöd till kommunledningen inom budget- och finansfrågor. I tjänsten ingår också att stödja kommunstyrelsens verksamhetschefer och administratörer med budget, prognos och ekonomiska analyser. Kommunstyrelsens verksamheter innefattar verksamheterna kommunledning och politik, internt stöd och hållbar utveckling. Ditt uppdrag omfattar främst: - ansvara för och leda det kommunövergripande budgetarbetet. Mörbylånga kommun använder sig av SKR:s prislappsmodell. - ansvara och planera kommunens finanshantering och långsiktiga finansiella ekonomi. - ansvara för, leda och stöda verksamhetsområdets budget-, prognos-, uppföljnings- och analysarbete med därtill hörande redovisning och bokslutsarbetet - sammanhålla verksamhetsområdets målstyrning och interna kontroll - bereda, rapportera och föredra ärenden till ledningen och kommunstyrelsen - delta i eller leda utvecklingsprojekt och utredningsuppdrag inom ekonomifunktionen - delta i övriga förekommande uppgifter som ingår i ekonomienhetens uppdrag. Du ingår i ett team och samverkan sker dagligen med kollegor på ekonomienheten och i verksamhetsområdet, då främst med kommundirektören, administrativa chefen, ekonomichefen och näringslivschefen, men även andra verksamhetsansvariga inom verksamhetsområdet. Du utgör ett naturligt bollplan som sakkunnig inom ditt ansvarsområde. Du bidrar till en gemenskap där vi skickliggör varandra och där vi tar ansvar för att stötta och stärka varandra i omställning och ständig utveckling. Enheten leds av ekonomichefen och består av 15 medarbetare inom ekonomi, inköp och lön. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med väl dokumenterade kunskaper och flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i liknande roll. Du är en kommunikativ person med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har god IT-vana och är skicklig användare av Officepaketet. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift. Vi ser gärna att du har goda kunskaper vad avser finanshantering och ekonomisk analys och att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Har du även erfarenhet av att arbeta med budgetarbete inom kommunal verksamhet och av kvalificerat nyttjande av Visma Public, QlikSense och Stratsys ses det som meriterande. Som person tar du egna initiativ, är nyfiken och noggrann och värderar kvalitet högt i ditt arbete. Du har stor ansvars- och servicekänsla, är lösningsfokuserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Att vara analytisk och ha en god samarbetsförmåga är också egenskaper vi värdesätter. Du har ett konsultativt arbetssätt samt förmedlar och informerar om ekonomiska underlag på ett tydligt och förenklat sätt samt arbetar med ständiga förbättringar i våra ekonomiska processer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du den vi söker? Då välkomnar vi dig till vårt gäng, där vi ger och tar för att tillsammans lösa våra uppgifter på bästa sätt. I denna rekrytering tillämpas löpande urval, sök redan idag! ÖVRIGT Mörbylånga kommun eftersträvar en jämnare könsfördelning i våra personalgrupper. Detta är en del av kommunens övergripande jämställdhetsarbete och som vi tar hänsyn till vid rekryteringsförfarandet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mörbylånga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Mörbylånga kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Controller

Arbetsbeskrivning Är du en controller som har erfarenhet av verksamhetsplanering inom statlig verksamhet? Har du erfarenhet av Excel på avancerad nivå? Har du självständigt lett arbetsgrupper eller mindre projekt? Då har vi den perfekta rollen för dig! Just nu söker vår kund som är en statlig myndighet i centrala Stockholm en controller för ett uppdrag som startar i augusti 2024 och sträcker sig till maj 2025. Ansvarsområden Konsulten kommer bland annat att ansvara för följande arbetsuppgifter: Budget och prognosarbete för avdelningen i enlighet med Kammarkollegiets processer Årsredovisning - insamling och sammanställning av de delar som avser Statens inköpscentral Registrering och underhåll av uppgifter i Kammarkollegiets ekonomissystem (Unit4 ERP) Fakturabevakning Sammanställning och uppföljning av avdelningens tidsrapportering Dokumentansvar för de delar som ligger inom rollen Kreditbevakning via Creditsafe (registrera nya bolag, namnändringar, konkurser mm.) I samverkan med kollegorna på staben arbeta med utvecklingsaktiviteter och förbättringsarbete bl.a. utifrån verksamhetsplanen Tillsammans med kollegorna på staben delta i arbetet med ramavtalsleverantörernas redovisning av omsättning kvartals-/halvårsvis Svara på frågor och tillhandahålla underlag/rapporter till kollegorna på avdelningen gällande omsättning och intäkter m.m. Delta, för stabens räkning, i avdelningens processutvecklingsgrupp Delta, för avdelningen, i myndighetens IT-systemförvaltningsområde ESHR (Ekonomi, Styrning och HR) Kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning Genomgått utbildning inom aktuellt område Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) Erfarenhet av statlig redovisning Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Du bör ha erfarenhet av att självständigt ha lett arbetsgrupper eller mindre projekt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Controller till Debe Flow Group

Om företaget Debe Flow Group verkar för en renare värld. Därför är de en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och är även verksamma på flera orter i Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har verksamhet i Växjö, Jönköping, Borås och Marbäck. Totalt är de cirka 200 anställda i koncernen. Läs mer om Debe Flow Group här: https://debeflowgroup.com Om tjänsten I tjänsten som controller är det din uppgift att se över verksamheten ur ett helikopterperspektiv. Det är en ny funktion för företaget och du behöver därför bygga upp en struktur för hur analyser, uppföljningar och lönsamhetsbevakning ska ske. Du kommer, förutom finansiella data, även att se över nyckeltal för andra delar av organisationen, exempelvis för inköp, försäljning och produktion. Dina analyser rapporteras till ledningsgrupp och styrelse till vilka du även agerar bollplank. Din placering är på företagets huvudkontor i Hägersten men då de har verksamhet på flera orter i Sverige förekommer resor i tjänsten. Din profil Avslutad ekonomisk universitetsutbildning Minst 3 års erfarenhet av en roll som controller Erfarenhet av redovisningsarbete B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift För att trivas och bli framgångsrik i rollen som controller ser vi att du är analytisk, strukturerad samt har en god prioriteringsförmåga. Därtill är du social, pedagogisk och får energi av att ha kontakt med kollegor i olika funktioner. Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna. Hos Asta Agency har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär. Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Financial Controller till framtida uppdrag

Har du minst ett års erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg.  Om tjänsten Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen. I din roll som Financial Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära, bland annat, att: -Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde. -Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor. -Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts. -Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer. - Supportera vid interna och externa revisioner. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en ekonomisk högskoleexamen och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och är en fena på Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov. Viktigt för tjänsten är att: - Du har en ekonomisk högskoleexamen. - Erfarenhet som controller. - Mycket goda kunskaper i Excel. - Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected] Välkommen med din ansökan! Financial Controller | Controlling | Budget | Prognosarbete | Analys | Adecco | Göteborg

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Financial Controller (Temporary Position)

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. What you will do and why: We are currently looking for an interim-Controller to fill in during our present Controller’s parental leave from August 2024 to February 2025 (with a possibility for extension). Viedoc is a fast growing company, so there are chances to get a permanent position after the temporary assignment. As a key contributor reporting directly to the CFO, you will ensure that strategic decisions are well grounded and based on relevant data. One of Viedoc’s core guidelines is “take data driven decisions”, which emphasizes the importance of this role. The role includes invoicing, accounting, and reporting at our Head Office in Uppsala. You will work closely with the CFO and the rest of the finance team of Viedoc to support our daughter companies in Philadelphia, Tokyo, Hanoi and Shanghai in all financial matters.   This means you will be responsible for: Bookkeeping Customer invoicing Communicate with customers all over the world Follow-up on overdue invoices Handle supplier invoices/payments Monthly book closing activities Analyze and improve finance processes General administrative tasks   As a professional, we would like you to have: A degree in Business, Accounting or Finance or a related field Relevant work experience in a controller/accounting position in a small or mid-sized Swedish company Professional working experience with Excel Experience from other data analysis tools like PowerBI is considered a merit   As a person, we would like you to be: A strong communicator and fluent in English An accounting enthusiast with strong analytical skills Efficient and thorough, with a supportive nature   Industry eClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Interested? If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Group Financial Controller till Cint

Cint is a global software leader in digital insights and research technology. The company has one of the world’s largest consumer networks for digital survey-based research, with millions of engaged respondents across more than 130 countries. Cint has a employees across 14 global offices including London, New York, New Orleans, Stockholm, Barcelona, Tokyo and Sydney. Please visit our website www.cint.com to learn more! Nu har du chansen att få bli en del av ett kreativt, innovativt och internationellt bolag i framkant där utvecklingen går snabbt och möjligheterna är många! Vad kan Cint erbjuda dig? Cint är ett globalt ledande bolag inom Techbranschen som har 14 kontor i de större städerna runtom i Europa, Asien och USA. Cint tror verkligen på sina medarbetare och genom att individen chansen att utvecklas skapar man även tillväxt i bolaget. Vill du utvecklas och växa i ett modernt bolag med en härlig företagskultur - välkommen till Cint! Om rollen Som Group Financial Controller analyserar och kvalitetssäkrar du den finansiella rapporteringen från dotterbolagen och stöttar affärsområdena i redovisnings- och rapporteringsfrågor. Tillsammans med det övriga teamet driva du förbättrings- och effektiviseringsarbete samt harmonisering av arbetsflöden. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Delaktig i konsolidering och rapporteringen av koncernens finansiella resultat • Delaktig i att upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut för koncernen • Delaktig i upprättandet av årsredovisning • Löpande analyser och utredningar • Delaktig i projekt för vidareutveckling av redovisningsprinciper, processer och rutiner inom funktionen Tjänsten är placerad på Cints huvudkontor mitt i Stockholm City där du kommer att arbeta nära dina två kollegor inom Group Financial Control. Vem letar vi efter? Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och erfarenhet av liknande roll eller har en bakgrund från revision av noterade bolag. Du har även erfarenhet från en internationell miljö. Har du dessutom erfarenhet från av konsolidering, koncernredovisning samt IFRS är det meriterande. Väsentligt för rollen är att du drivs av att bedriva förändringsarbete och utveckla processer och rutiner. Du är systemintresserad och har goda kunskaper i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är strukturerad och noggrann samt har en förmåga att växla mellan detaljfokus och övergripande helhet. Du är lugn och trygg samtidigt som du gillar att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor och du är nyfiken på att lära dig nytt. Har vi väckt ditt intresse? I denna rekrytering samarbetar Cint med Mpya Finance. Vi ser fram emot att få din ansökan via mpyafinance.se så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Allskog [email protected] eller Nadja Linder [email protected] , Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Financial Controller (Temporary Position)

Who we are and what we do: At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster. We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives. Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity. What you will do and why: We are currently looking for an interim-Controller to fill in during our present Controller’s parental leave fromAugust 2024 to February 2025 (with a possibility for extension). Viedoc is a fast growing company, so there are chances to get a permanent position after the temporary assignment.As a key contributor reporting directly to the CFO, you will ensure that strategic decisions are well grounded and based on relevant data. One of Viedoc’s core guidelines is “take data driven decisions”, which emphasizes the importance of this role. The role includes invoicing, accounting, and reporting at our Head Office in Uppsala. You will work closely with the CFO and the rest of the finance team of Viedoc to support our daughter companies in Philadelphia, Tokyo, Hanoi and Shanghai in all financial matters. This means you will be responsible for: Bookkeeping Customer invoicing Communicate with customers all over the world Follow-up on overdue invoices Handle supplier invoices/payments Monthly book closing activities Analyze and improve finance processes General administrative tasks As a professional, we would like you to have: A degree in Business, Accounting or Finance or a related field Relevant work experience in a controller/accounting position in a small or mid-sized Swedish company Professional working experience with Excel Experience from other data analysis tools like PowerBI is considered a merit As a person, we would like you to be: A strong communicator and fluent in English An accounting enthusiast with strong analytical skills Efficient and thorough, with a supportive nature IndustryeClinical, Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health Interested?If you want to join our awesome team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Projektcontroller till Combitech Växjö med flera

Vill du arbeta som Controller i ett av Sveriges största teknik- och säkerhetskonsultföretag? Just nu söker vi en erfaren Controller som vill vara med på vår resa att växa med lönsamhet DIN ROLL SOM CONTROLLER PÅ COMBITECH I din roll som controller på Combitech är du ansvarig för finansiell uppföljning inom ett antal av bolagets resultatenheter. Bolaget finns representerat på flera orter i Sverige, vilket kan innebära en del resor. Du arbetar med projektuppföljningar, månadsrapportering, analys, budget, prognos och projektadministration. Du är ett stöd till resultatenheternas chefer och projektledare avseende uppföljning, processer och verktyg. Du utbildar och informerar organisationen i ekonomifrågor samt bidrar till utveckling av verksamhetens lönsamhet. Du arbetar i nära samarbete med divisionscontroller, vilken också är din chef. Placering för tjänsten är Växjö, Linköping eller Stockholm. För rätt kandidat kan det även finnas möjlighet till placering på något av våra andra kontor i Sverige. VEM ÄR DU? Du har en ekonomiutbildning i botten och har flera års praktiskt erfarenhet som controller med tyngdpunkten på projektredovisning och projektadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Agresso. Du har mycket goda kunskaper i Excel. För att lyckas i rollen behöver du ha ett prestigelöst förhållningssätt och tycka om att samarbeta med andra. Du trivs i en affärsorienterad miljö där du aktivt bidrar med en hög servicenivå. Du har en god analytisk förmåga, är bra på att strukturera och prioritera samt har förmågan att självständigt driva ditt arbete mot uppsatta mål. Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan! KOM & GÖR SKILLNAD Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare. För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor! Kontaktperson: [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Financial Controller sökes till Blåkläder!

Är du en entusiastisk och positiv person som älskar siffror och ekonomi? Är du strukturerad och gillar att hålla koll på allt från budgetar till balansräkningar? Vi söker just nu efter en Financial Controller till vår ekonomiavdelning, är det kanske jobbet för dig? Läs vidare och skicka in din ansökan! Din roll I rollen som Financial Controller på Blåkläder arbetar du i ett stort team på 13 personer, där ni är totalt tre Financial Controllers som arbetar tätt tillsammans med vår Ekonomichef. Du får en varierande roll där du kan vara med och påverka utvecklingen av policies och rutiner för våra olika bolag inom hela koncernen. I dina arbetsuppgifter och ansvar ingår bland annat att: • Sammanställa och rapportera kvartals- och årsbokslut för koncernbolagen • Hantera och analysera koncernens ekonomiska ställning • Säkerställa företagets redovisning samt utveckla och förbättra redovisningsrutinerna • Formulera och uppdatera ekonomiska riktlinjer för koncernen • Skapa och övervaka budgetar för koncernen samt säkerställa att budgetarna stöder företagets strategiska mål • Säkerställa koncernens arbete med transfer pricing • Delta i olika projekt och processförbättringar Din profil För att passa i rollen tror vi att du är engagerad, positiv och driven person som tycker om att prestera. Du är kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra men kan även arbeta självständigt. Ditt sinne för struktur och ordning hjälper dig att hålla koll i djungeln av alla siffror och bolag! På Blåkläder värdesätter vi personlighet väldigt högt där vi ser att du som person är prestigelös, ödmjuk och nyfiken samt att du precis som vi tycker att laget är det viktigaste. Vi ser att du som söker har en examen som civilekonom eller motsvarande, och minst några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av koncernredovisning, koncernrapportering samt om du har arbetat i Dynamics 365 tidigare. Du bör ha goda kunskaper i Office-programmen och kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska då Blåkläder är en internationell koncern. Om Blåkläder Blåkläder är ett globalt företag med lokal känsla, som kommit en bra bit på vägen mot att bli störst på arbetskläder. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på nära 600 medarbetare i 20 länder som sätter företagskultur, kvalitet och hållbarhet högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi fyrdubblat vår omsättning, som nu är över 2 miljarder kronor, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utan för Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Vi är stolta över att minst 85% av vårt sortiment idag produceras i egna fabriker, vilket ger oss insyn och påverkan i hela värdekedjan. Vi erbjuder gemenskap och en känsla av tillhörighet samt samarbete över gränser. På vårt kontor i Svenljunga har du tillgång till gym och padelbana samt förmåner som friskvårdsbidrag, hundgård för fyrbenta vänner och en lyxig måndagsfrukost varje vecka. Givetvis finns det möjlighet att ladda elbil och att vara med på ett flertal aktiviteter som arrangeras av vår aktivitetsgrupp. Blåkläder är ett framåtsträvande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som bestämt sig för att vara det självklara valet när arbetskläder kommer på tal. Hos oss kan du gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten. Läs mer om oss på www.blaklader.com Övrigt Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning som initialt påbörjas med sex månaders visstid (provanställning) Lön: Månadslön Ansökan: Skicka in din ansökan senast 2 juni, men gärna tidigare då vi arbetar med löpande urval och kan därför tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Elisabeth Sturesson på mail [email protected] Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av något fantastiskt!

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Fabrikscontroller till Rottneros

Just nu pågår en omställning världen över från plastprodukter till produkter gjorda av förnybar skogsråvara. På börsnoterade Rottneros med bruk i Värmland och Hälsingland är den hållbara skogen kärnverksamhet och du hittar våra produkter i allt från livsmedelsförpackningar, toalettpapper, skosulor, kvalitetsmagasin och miljövänliga tråg. Till bruket i Rottneros söker vi nu en Fabrikscontroller.  Som ansvarig ekonom för bruket har du en bred roll där du hanterar både redovisning, rapportering, uppföljning och analys. Varulager och anläggningstillgångar är centrala delar och du har flera kontaktytor, t ex brukschefen, produktion, inköp och revisorer. Exempel på andra arbetsuppgifter är: • Upprättande av bokslut inkl hantering av punktskatter • Månadsrapportering till koncern och ledningsgrupp • Analys av utfall och upprättande av kalkyler • Delta i förbättringsarbete, t ex kopplat till automatisering Du tillhör ett team på sex ekonomer, två i Sunne och fyra i Vallvik, och rapporterar till Christoffer, Head of Group Reporting. Christoffer säger: ”På Rottneros får du den bästa av två världar – ett börsnoterat bolags komplexitet och det mindre bolagets gemenskap och flexibilitet. Här är det korta beslutsvägar och enkelt att lära känna kollegorna. Vi delar med oss av vår kunskap och för mig är det viktigt att mina medarbetare känner att de hela tiden får utvecklas.” För att lyckas i rollen behöver du: • Goda redovisnings- och analyskunskaper • Tala och skriva svenska obehindrat • Uppskatta självständigt arbete och ha en nyfiken inställning Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Rottneros med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Hanna eller Eva:  [email protected] eller 0707-909 606 [email protected] eller 0708-344 723 P.S. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024