Försäkringshandläggare

Sök bland 13 lediga jobb som Försäkringshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Försäkringsrådgivare Företag

Vill du vara med och skapa en kundupplevelse i världsklass? Som Försäkringsrådgivare hos Länsförsäkring Kronoberg arbetar du med sak-, hälsa- & motorförsäkring. Men framför allt arbetar du med människor. Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här, och är det som gör Länsförsäkring Kronoberg till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. Där målet om nöjda och lojala kunder är det som styr vårt arbetssätt. Främst handlar det förstås om att vi har världens viktigaste ägare: våra kunder. Vi sätter alltid kunden först, och vet att de relationer vi bygger idag ska hålla över tid. Vi söker en engagerad och serviceinriktad innesäljare till vårt företagsteam. Vi söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare som trivs med att jobba i ett team med högt tempo och fokus på kundnöjdhet. Förmågan att sälja efter kundens behov och att se hög servicenivå som en självklarhet är viktigt. Tjänsten är heltid med placering på vårt huvudkontor i Växjö. Om jobbet Som Försäkringsrådgivare inom företagsförsäkring arbetar du med försäljning av alla bolagets försäkringsprodukter inom detta område. Det sker mestadels via inkommande telefon men även fysiska kundbesök på kontoret och digitala kanaler. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder service i världsklass och det innebär att vi hjälper våra kunder till rätt försäkring efter deras individuella behov. Du kommer att arbeta självständigt men ingå i vårt team där laganda är ett nyckelord. Din individuella prestation blir därmed en viktig del för teamets fortsatta framgång. I arbetsuppgifterna ingår också uppsökande verksamhet som utgående samtal, uppföljning av utskick eller att vara med vid externa marknadsföringsaktiviteter och events som bolaget anordnar. Vem är du? Du har erfarenhet av service och av försäljning i liknande roll Tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande, gärna då också från företag. Din personlighet präglas av engagemang, handlingskraft och laganda. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget. Ordning och reda och noggrannhet är en självklarhet för dig. Vi söker dig som är en positiv och målmedveten lagspelare som har ett stort intresse för försäljning och kundnöjdhet. Du brinner för kundservice och vill skapa kundunika upplevelser varje dag. Du är trygg i dig själv och har en stark säljförmåga, kombinerad med affärsmässighet. Då rollen innefattar mycket kundkontakt är det vikitigt att du är nyfiken på hur man skapar hög kundnöjdhet via telefon och via våra digitala kanaler samt att du har en förmåga att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en roll i ett engagerat och erfaret team där vi alltid sätter våra kunder i första rummet. I vårt team – som innehåller kollegor i olika delar av länet – har vi en härlig stämning som präglas av laganda och glädje. Hos oss får du helt enkelt en arbetsplats där vi fokuserar på att det ska vara motiverande, utvecklande och roligt att gå till jobbet. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap. Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag. Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta Fredrik Sandberg, Försäljningschef Företag 0470-72 00 61 samt facklig representant Anna Frobe Petersson, 0470-72 01 37. För att säkerställa att du får ta del av all vår mejlkorrespondens uppmanar vi dig att även hålla utkik i din mapp för skräppost. Detta då utskick ibland, av misstag kan identifieras som skräppost. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt. Bakgrundskontrollerna inkluderar bland annat drog- och alkoholtester via extern leverantör. Sista ansökningsdag: 2024-06-02

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Försäkringsadministratör till försäkringsförmedlare i centrala Stockholm.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Nu söker vi en försäkringsadministratör för ett längre konsultuppdrag till vår kund som är en framgångsrik försäkringsförmedlare i centrala Stockholm. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen och är en skicklig administratör kan det här vara det perfekta jobbet för dig. Arbetsbeskrivning I rollen som försäkringsadministratör kommer du tillsammans med kollegor ansvara för det operativa administrationsarbetet. Du ansvarar för den löpande administrationen som sträcker sig med allt från att registrera försäkringsavtal till att ha kundkontakt genom in-  och utgående samtal och mejl, och du har i rollen mandat att vara med och identifiera och påverka förbättringar i arbetssätt och rutiner. Du hanterar förutom försäkringsavtal även kundregister och grundläggande ekonomiska uppgifter som fakturor och reskontra. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en godkänd gymnasieexamen och som har god erfarenhet av försäkring och administration. Du kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Du är är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt trivs i att arbeta i grupp. Du är lyhörd, kommunikativ och är öppen för att både ge och ta feedback. Då rollen innefattar kundkontakt är det viktigt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #BOFF

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Skandia söker kundtjänstmedarbetare med start omgående

ArbetsbeskrivningVill du vara med på en utvecklingsresa på Skandias grupp & vårdförsäkrings avdelning och samtidigt leverera service i världsklass? Här får du chansen att tillhöra ett team som arbetar med att hjälpa Skandias företagskunder, rådgivare, mäklare och privatpersoner med frågor kring olika typer av försäkringsupplägg.Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning.Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete. Start för tjänsten är omgående. Kvalifikationer och egenskaperSom person är du kommunikativ, självgående, driven och lösningsorienterad.Du trivs med att få arbeta med rådgivning och kundkontakt via telefon i kombination med administration och att få analysera och sätta dig in i varje enskilt ärende.Duär resultatinriktad och trivs med att arbeta mot tydliga mål.Viktigt är att du sätter stort värde på att arbeta strukturerat och se helheten i varje kundsamtal. Det är meriterande om du hartidigareerfarenhet av att jobba inom riskförsäkring/vårdförsäkring ellersom kundtjänstmedarbetare. Om Skandia Skandia hjälper deras kunder att ta beslut här och nu. För ett tryggt och rikt liv Skandia satsar på långsiktiga investeringar som ger en stabil och hållbar tillväxt Genom deras förebyggande hälsoarbete är dom med och bidrar till ett friskare Sverige Skandia har erbjudit människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år – Skandia vet att det är lönsamt att förutse och förebygga. Skandia skapar trygghet för generationer. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Försäkringsadministratör till försäkringsförmedlare i centrala Stockholm.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Nu söker vi en försäkringsadministratör för ett längre konsultuppdrag till vår kund som är en framgångsrik försäkringsförmedlare i centrala Stockholm. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen och är en skicklig administratör kan det här vara det perfekta jobbet för dig. Arbetsbeskrivning I rollen som försäkringsadministratör kommer du tillsammans med kollegor ansvara för det operativa administrationsarbetet. Du ansvarar för den löpande administrationen som sträcker sig med allt från att registrera försäkringsavtal till att ha kundkontakt genom in-  och utgående samtal och mejl, och du har i rollen mandat att vara med och identifiera och påverka förbättringar i arbetssätt och rutiner. Du hanterar förutom försäkringsavtal även kundregister och grundläggande ekonomiska uppgifter som fakturor och reskontra. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en godkänd gymnasieexamen och som har god erfarenhet av försäkring och administration. Du kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Du är är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt trivs i att arbeta i grupp. Du är lyhörd, kommunikativ och är öppen för att både ge och ta feedback. Då rollen innefattar kundkontakt är det viktigt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #BOFF

9 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Försäkringsadministratör till försäkringsförmedlare i centrala Stockholm.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Nu söker vi en försäkringsadministratör för ett längre konsultuppdrag till vår kund som är en framgångsrik försäkringsförmedlare i centrala Stockholm. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen och är en skicklig administratör kan det här vara det perfekta jobbet för dig. Arbetsbeskrivning I rollen som försäkringsadministratör kommer du tillsammans med kollegor ansvara för det operativa administrationsarbetet. Du ansvarar för den löpande administrationen som sträcker sig med allt från att registrera försäkringsavtal till att ha kundkontakt genom in-  och utgående samtal och mejl, och du har i rollen mandat att vara med och identifiera och påverka förbättringar i arbetssätt och rutiner. Du hanterar förutom försäkringsavtal även kundregister och grundläggande ekonomiska uppgifter som fakturor och reskontra. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en godkänd gymnasieexamen och som har god erfarenhet av försäkring och administration. Du kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Du är är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt trivs i att arbeta i grupp. Du är lyhörd, kommunikativ och är öppen för att både ge och ta feedback. Då rollen innefattar kundkontakt är det viktigt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #BOFF

4 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Försäkringsadministratör till försäkringsförmedlare i centrala Stockholm.

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:   Nu söker vi en försäkringsadministratör för ett längre konsultuppdrag till vår kund som är en framgångsrik försäkringsförmedlare i centrala Stockholm. Har du erfarenhet från försäkringsbranschen och är en skicklig administratör kan det här vara det perfekta jobbet för dig. Arbetsbeskrivning I rollen som försäkringsadministratör kommer du tillsammans med kollegor ansvara för det operativa administrationsarbetet. Du ansvarar för den löpande administrationen som sträcker sig med allt från att registrera försäkringsavtal till att ha kundkontakt genom in-  och utgående samtal och mejl, och du har i rollen mandat att vara med och identifiera och påverka förbättringar i arbetssätt och rutiner. Du hanterar förutom försäkringsavtal även kundregister och grundläggande ekonomiska uppgifter som fakturor och reskontra. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har en godkänd gymnasieexamen och som har god erfarenhet av försäkring och administration. Du kommunicerar flytande på svenska i både tal och skrift. Du är är noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt trivs i att arbeta i grupp. Du är lyhörd, kommunikativ och är öppen för att både ge och ta feedback. Då rollen innefattar kundkontakt är det viktigt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jenny Nenne Slättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #BOFF

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Handläggare inom medlemsförsäkring hos Unionen - Sommarvikariat

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 3 månader under juni till augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Unionen. Om företaget: Unionen Medlemsförsäkring AB är ett försäkringsbolag som är en del av Unionen, Sveriges största fackförbund och som finns för tjänstemän på den privata arbetsmarknaden. Försäkringsbolaget grundades för att erbjuda försäkringar och andra förmåner till Unionens medlemmar. Nationellt har Unionen kontor i 18 regioner med cirka 1000 medarbetare. I Stockholm sitter du tillsammans med 600 kollegor i moderna lokaler. Kontoret präglas av en prestigelös och välkomnande kultur samt värderar gemenskap och trygghet högt. Teamet på medlemsförsäkringen består av 8 engagerade kollegor och du erbjuds en gedigen introduktion under starten av ditt uppdrag. Arbetsuppgifter: Som handläggare inom Unionens medlemsförsäkring har du en central roll vad gäller att skapa trygghet för medlemmar relaterade till försäkringshantering. Det inkluderar att svara på frågor via telefon och mail, hantera medlemmarnas försäkringsärenden och säkerställa att försäkringsersättningar utbetalas korrekt. Dina huvudsakliga arbetsområden inkluderar att hantera inkommande ärenden, kontakt med försäkrade medlemmar, ta fram nödvändiga underlag från skaderegleringssystemet, utföra utbetalningar av ersättning och skapa utbetalningsfiler i systemet. Du ansvarar också för att hantera skulder och återbetalningar samt dokumentera all kontakt med medlemmarna i systemet, med nödvändig noggrannhet och enligt fastställda rutiner och riktlinjer. Som handläggare har du befogenhet och ansvar att fatta beslut om rätt till ersättning, dela upp återbetalningar av skuld och skapa utbetalningsfiler i systemet. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Pågående eftergymnasial utbildning, gärna inom juridik eller liknande • Arbetserfarenhet inom administration och system • God data- och systemvana med god kunskap i Excel • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och organiserad person som har förmågan att planera och genomföra ditt arbete utefter givna ramar. Du är mån om att detaljer ska bli rätt och arbetar noggrant för ett kvalitativt resultat på en arbetsplats som präglas av högt tempo. Vidare har du förmågan att ta egna initiativ i ditt arbete och. Vi ser att du trivs i en kommunikativ roll där du arbetar i nära samarbete med dina kollegor och även levererar god service till medlemmarna. Övrig information: Start: I början av juni Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Jobba som handläggare via Academic Work

Ta chansen och jobba som handläggare åt en attraktiv kund i Sundsvall via oss på Academic Work. I denna roll kommer du jobba med handläggning av olika ärenden till både kunder och privatpersoner som inkommer samtidigt som du är del av ett team med härlig kultur och atmosfär. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN I rollen som handläggare kommer du att tillhöra ett backofficeteam som hanterar ärenden och administration. Här kommer du att bearbeta ärenden som kan variera i komplexitet och karaktär och ingen dag är den andra lik. Med frihet under ansvar styr du till stor del dina egna arbetsveckor och får skapa egna arbetssätt. Här ansluter du till ett team som värnar om välmående och samtidigt har roligt på jobbet. Du har en nära chef och kollegor som stöttar dig i början av arbetet för att sedan bli mer självgående. Du erbjuds - Goda möjligheter att växa inom rollen och utveckla värdefull erfarenhet - En stark företagskultur där man har roligt tillsammans Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig till januari 2025. Du blir anställd av Academic Work men arbetar för vår kund. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrera och handlägga inkommande ärenden * Kontakta och följa upp kunder och beställare * Bokföring av in-och utbetalning enligt företagets praxis VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet från ett servicerelaterat yrke - Har flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i både tal och skrift då det krävs i kommunikation och dokumentation Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av försäkringar eller ekonomi Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Heltid till januari 2025 * 37,5-timmars veckor * Placering: Sundsvall För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Administratörer på deltid till Försäkringsgirot!

För Försäkringsgirots räkning söker vi nu tre studenter för ett uppdrag på deltid inom försäkringsadministration. Är du studerande inom ekonomi och besitter grundläggande kunskaper inom Excel? Är du dessutom strukturerad, noggrann och har en förmåga att arbeta självständigt och målfokuserat? Då kan det vara dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Försäkringsgirot är ett marknadsledande försäkringsbolag som sedan cirka 10 år tillbaka ägs gemensamt av Länsförsäkringar, SEB Pension och Försäkring, Skandia och SPP. Försäkringsgirot består av engagerade och kompetenta medarbetare som varje dag arbetar med att erbjuda flexibla lösningar inom försäkringar till sina kunder. För Försäkringsgirots räkning söker vi nu tre studenter för ett konsultuppdrag på deltid inom försäkringsadministration. Under en dryg vecka i månaden (ungefär mellan den 10e-20e) har Försäkringsgirot en administrativt intensiv period där de behöver stöttning med att kontrollera, stämma av och analysera rapporter som omfattar kunders olika försäkringstyper. Du förväntas därför under denna period kunna arbeta cirka två dagar där arbetstiderna är mellan 8-17. Vi har i dagsläget fem andra studenter som arbetar i rollen och men söker nu förstärkning då två av dem tar examen inom kort. Du erbjuds - Ett meriterande extrajobb att kombinera parallellt med dina studier - Utökade kunskaper och erfarenheter inom försäkring, GDPR och administration - En engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ta fram, kontrollera samt analysera underlag från en månatlig rapport * Utifrån den månatliga rapporten göra jämförelser med fakturor samt säkerställa att all information är korrekt utifrån de regelverk som finns * Arbeta i Excel samt i Försäkringsgirots interna system VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi på minst 50% där studierna förväntas pågå minst 1 år till - Har goda kunskaper i Officepaketet och framförallt Excel - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom försäkringar och/eller administration. För detta uppdrag lägger vi även stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är noggrann och strukturerad men som även även har en fallenhet för att arbeta analytiskt. Du har ett framåtlutat driv, ett starkt målfokus samt en positivitet som smittar av sig på dina kollegor. Vidare ser vi att du är ansvarstagande, pålitlig och har en förmåga att arbeta självgående. Bakgrundskontroll: För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ detta i samband med att du söker tjänsten här! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du läsa mer om Försäkringsgirot? Klicka här!

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Försäkringsadministratör

Arbetar du i försäkringsbranschen och vill ta nästa steg i karriären som försäkringsadministratör? Vi söker nu dig som trivs med administrativa uppgifter och vill utvecklas i ett affärsmässigt och trevligt team. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att vara med på en resa i ett ledande och expansivt bolag. Dessutom finns det goda möjligheter till kompetensutveckling där du kan växa in i en roll som försäkringsförmedlare. Arbetet består av att hjälpa våra förmedlare med att förbereda, handlägga och följa upp kundernas försäkringsärenden. Vi söker dig som är noggrann och kundorienterad, samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Din roll som Försäkringsadministratör: Denna roll är en ny tjänst till följd av Advisera Försäkrings expansion. I rollen som försäkringsadministratör kommer du fokusera på att stödja våra befintliga försäkringsrådgivare i deras administrativa arbete. I den administrativa processen kommer du att arbeta nära våra rådgivare, våra kunder och försäkringsbolagen bakom produkterna. Du kommer att vara involverad i administration och support för en bred variation av försäkringslösningar för Adviseras kunder, både befintliga och nya. I rollen ingår att agera stöd för både externa och interna kontakter samt att ha en kontrollerande funktion för att upptäcka eventuella fel i processen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Insamling av offerter, skapa underlag och presentation av dessa. Kommunikation med försäkringsbolag, förmedlare och kunder. Hantering av inkommande samtal och ärenden från våra kunder. Uppföljning av försäkringsärenden. Erbjuda hjälp och stöd till kunder vid eventuella skador. Kvalifikationer: Minst 2+ års erfarenhet i en administrativ roll i försäkringsbranschen inom SAK- försäkringar. Goda kunskaper i Officepaket. Lättlärd i olika datorsystem samt en god datavana. Van vid att arbeta i team och ha gemensamma mål. Strukturerad, målinriktad, noggrann och affärsdriven. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. Varför Advisera? Kliv in i en stimulerande miljö i ett växande företag med en vision om att etablera sig som en ledande partner inom flera affärsområden. Konkurrenskraftig lön& friskvårdsbidrag. Kontinuerligt kompetensutveckling. Gemenskap är viktig för oss och vi arrangerar ofta konferenser, utbildningar och AW:s. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Rådgivare, Försäkring, Försäkringsrådgivare, Försäkringsförmedlare, Försäkringsadministratör, Administratör

16 april 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024