Suomenkielinen markkinointikonsultti

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Mastercard Data & Services erbjuder innovativa dataanalyser och tjänster till Fortune 500-företag, banker, regeringar och ideella organisationer för att fatta affärsbeslut värda miljontals dollar i syfte att expandera sina verksamheter. Vårt Advisors Client Services-team kombinerar traditionell managementkonsultation med Mastercards omfattande dataresurser, proprietära plattformar och teknologier för att ge dess kunder kraftfulla strategiska insikter och rekommendationer. Vi samarbetar med en mångsidig global kundbas över olika branscher, från bank och betalningar till detaljhandel och restauranger. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en marknadsföringskonsult för ett tidsbegränsat uppdrag hos en av Mastercards kunder, en stor bank i centrala Stockholm. Du kommer att bli en värdefull medlem av bankens marknadsteam för Sverige och Finland, med fokus på marknadsföring av kort och betalningar. Du rapporterar till bankens Marknadschef för Sverige och Finland. Ansvarsområden: Bygga upp marknadsföringsstrategin för kort och betalningar på banken. Utveckla och genomföra marknadsföringsprogram för kundförvärv, korsförsäljning och kundlojalitet. Detta inkluderar copywriting för både intern- och extern kommunikation på både svenska och finska. Planera och genomföra lanseringar och releaser av betalningsrelaterade produkter, med fokus både på intern utbildning och kundkommunikation. Rapportera resultat för kort- och betalningsrelaterade projekt, inklusive lärdomar och rekommendationer för framtida projekt. Budgethantering för kort- och betalningsrelaterade projekt. Kvalifikationer och egenskaper 5-10 års erfarenhet av integrerad marknadsföring med intresse för både strategiska och operativa uppgifter. Stark förmåga att hantera intressenter med erfarenhet från komplexa eller matrisorganisationer. Förmåga att kommunicera effektivt på engelska, svenska och finska, inklusive att skriva kundkommunikation på både svenska och finska. En nyfiken och drivande initiativtagare. Detta är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med start efter sommaren fram till december 2025 med möjlig förlängning. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Ansökningar skickas på svenska eller engelska. Vi ser fram emot din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Marketing Campaign Manager

Xensam: SAM DisruptersXensam is the leading provider of AI-powered, cloud-hosted Software Asset Management technology. We’re looking for key players to join us as we scale our impact and build the Xensam team together. We take our culture seriously and strive to maintain the excellence, energy & enthusiasm that flows through the organization today. We look for candidates who are passionate about what they do and ready to work the Xensam way. We know that experience counts, but we also know that it’s you, the person behind the experience, that makes it count. About the roleAre you a B2B marketer on the rise looking to drive impactful campaigns at an innovative tech company? Do you have exceptional organizational and communication skills? Do you want to join a small, growing marketing team with ongoing opportunities for professional growth? If so, we have an exciting role for you as a Marketing CampaignManager at our rapidly expanding B2B SaaS scale-up.This role requires a unique blend of creativity and execution. We are looking for a newly graduate with a few years of experience, who is motivated, determined, and comfortable taking initiative to drive measurable results. You are a self-starter with strong organizational skills and an adaptable mindset who thrives in a fast-paced environment. ResponsibilitiesAs a MarketingCampaign Manager, you will generate new business opportunities through a diverse range of initiatives. You will be responsible for managing our presence at major industry events and trade shows worldwide, developing Xensam’s own event and webinar program, and coordinating digital lead generation campaigns. Working closely with sales and other key stakeholders, you will report directly to the CMO on ROI and optimization strategies, and work to ensure that our campaigns are driving results for the business. Project Management: Serve as the primary project manager for marketing initiatives, ensuring all campaigns are executed on time and within budget while maintaining a laser focus on quality and outcomes. Event Management: Drive lead generation through event management and participation in tradeshows, planning every detail to maximize exposure and lead capture opportunities. Webinar Management: Plan and execute engaging webinars that showcase our product offerings, and industry expertise, leveraging data insights to enhance delivery. Campaign Management: Design and implement multi-touch marketing campaigns in various channels with a data-driven approach, tracking key metrics and adjusting tactics to maximize ROI.Qualifications Bachelor's degree in Marketing, Business Administration, or related field. 1-3 years of proven experience in B2B marketing roles, with a track record of extraordinary project management and meticulous attention to detail. Demonstrated expertise in event management, and webinar organization. Exceptional communication and interpersonal skills, with the ability to effectively collaborate with cross-functional teams and external partners. Proficiency in marketing automation platforms (preferably Hubspot), and analytics tools, with a keen ability to derive actionable insights from data. European languages are an advantage. Good communication skills in fluent English and Swedish. What we offer A dynamic role that focuses on "freedom under responsibility" 3 days in-office schedule (remote Mondays & Fridays) A generous work culture with free access to beverages & snacks, gym, bi-weekly massages at the office, shuffleboard, and other games etc. If sales targets are met, an annual destination trip awaits all employees Work with a diverse group driven by ambition as well as having fun together with different activities Great opportunity to influence your career development as well as the company's Work with the latest technology in the fastest-growing SAM software in the market At Xensam, our core values define our workplace atmosphere: REBELLIOUS We foster a rebellious spirit, promoting freedom within responsibilities and encouraging initiative. HUMANE Our team promotes a caring, inclusive environment where diversity is valued, and individuals are respected and empowered to be themselves. HARMONIOUS We prioritize harmony, valuing work-life balance, and creating a pleasant atmosphere. Join Xensam for a balanced, collaborative, and caring workplace. If you're a team player eager to grow professionally, APPLY now!

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Marknadskoordinator

Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en strukturerad och flexibel marknadskoordinator till vår kund i Solna. Vi ser helst att du antingen har utbildning inom marknad eller ekonomi eller tidigare arbetat som marknadskoordinator för att passa för rollen. Ansvarsområden I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Jobba med sociala medier Skriva artiklar & PR Driva trafik till plattformarna Översätta produkttexter Skapa content på produktsidorna Vara behjälplig där det behövs -Resor i tjänsten kan förekomma Kvalifikationer Krav: Svenska - flytande i tal och skrift Engelska - flytande i tal och skrift Gymnasieutbildning Kunskap om e-commerce Tidigare erfarenhet av arbete inom sociala medier, bl.a. Instagram Tidigare erfarenhet inom content Förståelse av sälj Förståelse av den svenska marknaden Meriterande: Universitetsutbildning inom marknad eller ekonomi Personliga egenskaper: social, strukturerad, driven, flexibel och öppen för att utvecklas mer. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

24 maj 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Content Creator

På Happident blir du del av en annorlunda tandvårdskedja, där innovation och utveckling präglar vad vi gör samt hur vi gör det. Vi vill att du varje dag ska se fram emot att gå till jobbet, precis som våra kunder ska se fram emot sitt besök hos oss. Följ med oss på resan i skapandet av en kundupplevelse i världsklass! Om rollen Vi söker nu en kreativ och driven Content Creator som kan stärka vår närvaro online och bidra till vår vision. Som Content Creator på Happident kommer du att vara ansvarig för att skapa och sprida engagerande innehåll för våra 20 kliniker runtom i Sveriges storstäder. Du kommer att arbeta med grafisk design, fotografering och framförallt filmproduktion för att skapa innehåll till vår hemsida, annonser och sociala medier. Rollen innebär även nära samarbete med kollegor internt och externa byråer för att säkerställa en sammanhängande och effektiv marknadsföringsstrategi. Arbetsuppgifter Skapa visuellt tilltalande och engagerande innehåll för Happidents digitala kanaler. Producera foto- och videomaterial som speglar vår vision och varumärkesidentitet. Designa grafiskt material för hemsida, annonser, och sociala medier. Samarbeta med klinikerna för att fånga autentiska ögonblick och berättelser som kan delas med våra följare. Planera och genomföra content-produktion på plats vid våra kliniker. Koordinera med externa byråer för att säkerställa att allt innehåll är i linje med våra marknadsföringsstrategier. Kvalifikationer Erfarenhet inom grafisk design, fotografering och videoproduktion. Goda kunskaper i program som Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, Premiere Pro). Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att samarbeta med olika team. Flexibilitet och vilja att resa då en del av produktionen sker på våra kliniker runtom i landet. En känsla för detaljer och förmåga att leverera högkvalitativt arbete inom givna tidsramar. Vad vi erbjuder Möjlighet att vara en del av en innovativ och växande tandvårdskedja. En kreativ och dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Praktisk information Start:Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med provanställning 6 månader Omfattning: Heltid Placering: Centrala Göteborg, Kontaktperson: [email protected]

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Brand Manager till Orkla Foods

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Orkla Foods är välkänt för sina fina varumärken. Orkla är också erkänt i branschen för att medarbetare trivs på företaget och ofta stannar kvar och utvecklas där under många år.  Det är inte ofta det dyker upp en möjlighet att söka en roll som Brand Manager på just Orkla, men nu finns denna möjlighet, då företaget vill fokusera ännu mer på sina kategorier och varumärken och stärka upp organisationen inom detta område. Rollen är placerad på huvudkontoret i Malmö, där du möts av hög puls, stor dynamik och kompetenta kollegor och chefer. Du kommer att rapportera till Marknadschefen för den specifika kategorin. Exakt vilken kategori och vilka varumärken du kommer att ansvara för är inte bestämt riktigt än. Startdatum är så fort rätt kandidat är tillgänglig under hösten.   Om rollen I rollen som Brand Manager äger du din portfölj av produkter och ansvarar för att driva den strategiska utvecklingen och affären genom hela värdekedjan för din kategori och varumärke. Som Brand Manager ansvarar du för att ta fram relevanta konsumentinsikter, trender och konkurrentbevakning som ligger till grund för att skapa planer för långsiktig tillväxt och lönsamhet genom bland annat innovation och sortimentsoptimering. Du implementerar såväl strategiska som taktiska planer och ansvarar för uppföljning mot mål samt korrigering av avvikelser. Du ansvarar även för att utveckla mediaplaner och kommunikation för att bygga ditt varumärke och uppnå dina resultat samt för att hålla egna marknadskanaler som hemsida och sociala medier uppdaterade. Rollen är mycket affärsorienterad och du arbetar nära försäljning, ekonomi, produktion, marknad och kund.   Arbetsuppgifter Utveckla långsiktiga strategier, marknadsplaner och aktiviteter på strategisk och taktisk nivå Implementera och följa upp planer och strategier inom ansvarsområdet, samt proaktivt föreslå ändringar i planen för att säkra måluppfyllnad Sortimentsutveckling och optimering av befintligt sortiment genom att proaktivt värdera, föreslå och genomföra ändringar i produktportfölj för att optimera såväl lönsamhet som försäljning Delaktig i att skapa taktisk 4P-plan för sortimentet för nästkommande år i nära samarbete med försäljningsavdelningen Sätta mediastrategi, mediaplan och utveckla kommunikation tillsammans med byråpartners och Marknadschef Kontinuerligt utveckla specialistkompetens inom eget ansvarsområde genom att ta del av relevant marknadsdata, trender, konsumentinsikter och omvärldsdata Utveckla varumärkesplattform och design tillsammans med Marknadschef   Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom med inriktning mot marknadsföring eller motsvarande. För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som Brand Manager eller annan liknande roll inom FMCG, gärna DVH (Dagligvaruhandeln). Du kan även ha arbetat på kundsidan i t.ex. kategori- eller inköpsroller. Du behöver ha stor affärsförståelse och erfarenhet av försäljning till kund. Du är en driven, engagerad och en idérik person som använder din kreativitet för att uppnå mätbara resultat. Du är en teamplayer, har en strategisk och analytisk förmåga och är duktig på att tänka nytt. Du kommer att arbeta med snabbrörliga varor och vi ser därför gärna att du har ett agilt mindset. Du är självständig och tar egna initiativ i högt och lågt. Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga funktioner, vilket kräver god struktur, samarbetsförmåga samt en förståelse för hela affären. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig! Självklart har du även ett stort intresse för mat och dryck.   Om Orkla Foods Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.   Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdag är söndag 9/6. Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12. Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. EQuality drivs av värderingarna professionellt, transparens och engagemang och står för: EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet Quality - Kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

23 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Nordic Brand Manager to McDonald's

About the role We are now looking for a Nordic Brand Manager to maximize marketing and drive brand love through great campaigns and creative content with the customer at heart! In this role you will work across the Nordics region, covering Sweden, Norway, Denmark & Finland. Key responsibilities Manage regional campaigns: Brief, create and manage regional promotions from planning to activation. Responsible for creating assets and content for food and value promotions for local implementation by Marketing Activation Teams. Project budget management with input from Marketing Activation teams. Close dialogue with local Marketing Activation teams to optimize toolboxes, needs and output. Execute Creative Effectiveness Program initiatives. McCafé - Together with Menu & Innovation Team you evolve our McCafé offer and communication. Brief, create and manage campaigns and activate together with Marketing Activation Teams in the four Nordic countries. Convenience - Together with the CX team and Marketing Activation Teams activate our Mobile Order Pay, McDrive, and McDelivery across the Nordic region and prepare for activation on restaurant level. Creative agency relationship - Day-to-day collaboration by project In this position you will be based in Stockholm, Oslo, Copenhagen or Helsinki and you report to Marketing & Brand Strategy Director. About you As a person, you are business oriented, well organized and driven to achieve quality results. You are an independent doer who collaborates and adapts communicate style to a given audience. Your qualifications You have at least 5 years’ experience from a similar role as Brand Manager, preferable from strong brand within B2C. Ability and experience of converting insights into great briefs. Proven project management skills. You are a strong communicator both verbally and in writing, in English and one more Nordic language. You have a relevant degree or diploma in marketing/communication.  Meritorious: experience from McDonald's restaurants. What we offer At Food Folk and McDonald´s all employees are equal, regardless of age gender, and ethnicity. We aim to make a difference, and in many cases, we are the first row on the CV and an integration engine in society, something we are very proud of. At Food Folk / McDonald’s we believe that delicious food can also be sustainable - for our customers, producers, and the environment. We have a strong focus on work-life balance and have a hybrid way of working. And besides a global workplace with many great colleagues, you will receive pension and a range of benefits (depending on the country you are based in). With many fun activities all year round, you and all employees will participate and continue to grow with Nordics largest restaurant chain! About McDonald’s in the Nordics McDonald’s is the largest restaurant chain in the Nordics, serving iconic products like the Big Mac® and their world-famous fries to 600.000 guests every day. McDonald’s have approximately 20.000 employees in around 430 restaurants, delivering a great restaurant experience to their guests. Most of the McDonald’s restaurants are owned and operated by local franchisees. Food Folk Group owns the licensee rights for McDonald’s in the Nordics since 2017 and will join the journey to develop McDonald’s. The Nordic headquarter organization consists of around 220 colleagues. The organization is built on a matrix structure, where about half of the employees are working locally in one of their four markets and half are working in Nordic functions. Interested? In this recruitment we cooperate with KIMM. If you have any questions about the role please contact Recruitment Consultants Maggie Klingenstierna [email protected]. We look forward to receiving your application via www.kimm.se. You apply with your CV or LinkedIn profile and will be asked to kindly answer a few questions. If you go further in the process, you will within two days be invited to carry out two tests (aptitude and personality). We include these tests in all our recruitment processes in order to ensure an objective, open-minded and fair selection work. All applications and contacts remain confidential. Selection is ongoing so do not wait to submit your application.

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Suomenkielinen markkinointikonsultti

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Mastercard Data & Services erbjuder innovativa dataanalyser och tjänster till Fortune 500-företag, banker, regeringar och ideella organisationer för att fatta affärsbeslut värda miljontals dollar i syfte att expandera sina verksamheter. Vårt Advisors Client Services-team kombinerar traditionell managementkonsultation med Mastercards omfattande dataresurser, proprietära plattformar och teknologier för att ge dess kunder kraftfulla strategiska insikter och rekommendationer. Vi samarbetar med en mångsidig global kundbas över olika branscher, från bank och betalningar till detaljhandel och restauranger. Arbetsbeskrivning Vi söker nu en marknadsföringskonsult för ett tidsbegränsat uppdrag hos en av Mastercards kunder, en stor bank i centrala Stockholm. Du kommer att bli en värdefull medlem av bankens marknadsteam för Sverige och Finland, med fokus på marknadsföring av kort och betalningar. Du rapporterar till bankens Marknadschef för Sverige och Finland. Ansvarsområden: Bygga upp marknadsföringsstrategin för kort och betalningar på banken. Utveckla och genomföra marknadsföringsprogram för kundförvärv, korsförsäljning och kundlojalitet. Detta inkluderar copywriting för både intern- och extern kommunikation på både svenska och finska. Planera och genomföra lanseringar och releaser av betalningsrelaterade produkter, med fokus både på intern utbildning och kundkommunikation. Rapportera resultat för kort- och betalningsrelaterade projekt, inklusive lärdomar och rekommendationer för framtida projekt. Budgethantering för kort- och betalningsrelaterade projekt. Kvalifikationer och egenskaper 5-10 års erfarenhet av integrerad marknadsföring med intresse för både strategiska och operativa uppgifter. Stark förmåga att hantera intressenter med erfarenhet från komplexa eller matrisorganisationer. Förmåga att kommunicera effektivt på engelska, svenska och finska, inklusive att skriva kundkommunikation på både svenska och finska. En nyfiken och drivande initiativtagare. Detta är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med start efter sommaren fram till december 2025 med möjlig förlängning. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Ansökningar skickas på svenska eller engelska. Vi ser fram emot din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Brand Manager Own Brands

OMG! Vi pratade precis om dig! Vår portfölj av egna varumärken växer och vi söker dig, ja, just DIG - en Brand Manager som vill driva tillväxt i en bred roll från kundbehov och sortiment till marknadsföring och lanseringsplaner. Hört talas om Make up Store, By Lyko, Rebecca Stella, Waterclouds eller Estelle & Thild? Kanske några, men inte alla - ännu i alla fall? ✌️ Vi satsar stort på egna varumärken och det sker i en härlig kombination av vidareutveckling av befintliga varumärken och adderande av nya. Nyfiken på att höra mer om tjänsten och vår fantastiska tillväxtresa? Varmt välkommen att läsa vidare! 🤩 Din nya roll Som Brand Manager har du strategiskt och operativt ansvar för ett eller flera av Lykos egna varumärken. Som det mesta på Lyko kan kategorier och varumärken ändras över tid (hej, hög förändringstakt och stark tillväxt!) men ditt initiala fokus kommer att vara inom Hud & Makeup. Vi ger dig fullt förtroende att driva tillväxten framåt samtidigt som du arbetar för att stärka dina varumärken på den europeiska marknaden, något du även följer upp och rapporterar. Du arbetar i en miljö med mycket energi, saker sker i högt tempo och tillsammans strävar vi mot högt uppsatta försäljningsmål. För att nå dessa mål arbetar du löpande efter en marknadsstrategi och plan som du själv skapar, genomför och följer upp med tillhörande budgetansvar. Vidare säkrar du rätt kunderbjudande och tillsammans med produktcheferna har du lead på att ta fram ett lönsamt och relevant sortiment som bidrar till tillväxten. Självklart projektleder du även marknadsaktiviteter och ser till att de levereras enligt tidplan. Förutom produktcheferna jobbar du i nära samarbete med många andra interna resurser så som våra Online-, SOME- och Influencerteam samt vår kreativa Studio, och du har även flera externa kontaktytor. Som ofta i ett tillväxtbolag, är rollen så väl som spannet mellan strategiskt och operativt brett. Strategiskt för oss innebär kundfokus och förståelse för vad som är kommersiellt gångbart med förmåga att göra prioriteringar efter affären och effekt. Operativt i att det även är du själv som gör själva jobbet, ibland till och med packar goodiebagsen och skriver kortet du skickar med. Du kommer även att utveckla varumärkesidentiteter, sätta marknadsplaner, projektleda kampanjer och lanseringar i interna och externa kanaler, arbeta med influencers, sponsring, event och digitala produktioner. Så, hela kedjan från kundbehov och rätt sortiment till brand strategy, försäljningsmål och uppföljning i en omnichannelmiljö med fantastiska möjligheter att bygga brand såväl fysiskt som digitalt. Rätt kul, va? Om anställningen Rollen är ett initialt ett föräldravikariat med start så snart som möjligt fram till august 2025 men i den takt vi växer så är det inte omöjligt att det kommer att bli förlängt! Tillträde är flexibelt men optimalt så snart som möjligt. Du rapporterar till Anna Björk, kategorichef Own Brands. Placering för tjänsten är på vårt kontor på Sveavägen 53, Stockholm. Förresten kanske du undrar hur vi tänker kring hybridarbete? Minst tre dagar i veckan vill vi att du är på plats på något av våra kontor, de andra två är upp till dig när det fungerar med verksamhetens behov. Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du som person är: - Lagspelare som fokuserar på totalaffären men samtidigt trivs i en roll med mycket eget ansvar. - Självgående, van att ta egna initiativ och kan driva egna projekt. - Strategisk med förmåga att springa på det som gör störst skillnad. - En driven doer som får saker att hända. - Positiv och bidrar med härlig energi, ser möjligheter och vågar fånga dem! - Intresserad av skönhet och nyfikenhet på att testa nya produkter …eller, äh, kundförståelsen är det viktiga! Överraska oss, det kanske kan bli en kul mix. - Grym på att bygga relationer och samarbeten så väl internt som externt. Vi gillar inte långa kravlistor i erfarenhet – det är dina personliga kompetenser som är avgörande, men okej, ska vi gissa och önska så har du: - I grunden en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, eller liknande. - Troligtvis en Brand Manager-roll idag alternativt en roll som Marketing Manager eller motsvarande som gett dig en bred helhetsförståelse för kund, marknad, sortiment, och affär. - Tidigare skapat marknadsplaner och är van att projektleda marknadsaktiviteter, sätta budget och följa upp försäljning. - Ansvarat för att bygga och utveckla varumärken från grunden, från att identifiera behov och relevant sortiment till att sätta lanseringsplan. - Drivit försäljning och marknadsaktiviteter med omni-fokus inklusive strategi för social media och influencer marketing. Åh vilken spännande tjänst! Men varför på Lyko? Som bolag erbjuder vi en fantastiskt rolig och utvecklande arbetsplats där kulturen präglas av vår otroliga tillväxtresa. Kreativa idéer, lekfullhet, att tänka utanför boxen och våga sticka ut uppmuntras. Vi VILL att du ska utmana metoder och arbetssätt då vi är övertygade om att du har värdefulla insikter i och med din erfarenhet. Du arbetar tillsammans med ett gäng kollegor på marknadsavdelningen som, likt dig själv, är otroligt drivna och härliga och måna om att ha roligt på jobbet! Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss – kika in på våra karriärsidor! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss istället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐ Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 2:a juni. Har du frågor om tjänsten maila [email protected]. Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till! Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

20 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Social Media Intern

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: 👉 Once-in-a-lifetime Opportunity Join us in shaping a sustainable world free from plastic pollution At PlasticFri our vision is a sustainable world free from plastic pollution. Plastics are made from petroleum and stay in the environment for thousands of years! By 2050, the oceans could have more plastic than fish. At PlasticFri, we are on a mission to change that. 🏆 PlasticFri has been awarded as the “World’s Most Innovative Sustainability Startup” among 1400 companies Worldwide! 🥇 We were also recently received the prestigious “Global Tech Innovator" award among 2000 technology companies worldwide. We are now scaling our team in order to continue our mission of creating a world free from plastic pollution, where circularity has been enabled. Social media Intern As a social media intern, you will work on projects to further develop and enhance PlasticFri's presence on social media. You will work with developing new ideas,  concepts and content for PlasticFri’s social channels. Further you will work with community management. Please note this position is unpaid Responsibilities include: Design and create content for social media. Follow and develop our social media strategy. Update and develop our presence on social channels. Community management of social media. Create illustrations and infographics. Analyze social media performance. Ideal Candidate Passionate about environment and sustainability Creative and driven Fluent in English in both speech and writing A deep understanding of color, grid structures, typography, and layout Deep design knowledge Good at communicating concepts, what you want to achieve, and purpose Detail-oriented and accurate Expert user of Adobe Creative Suite or other relevant design software Graduate or student in the field of design or related field or other relevant expertise You can work independently and meet deadlines You enjoy working in the startup environment We Offer Unique experience of working with some of the world’s best-known brands Flexible and negotiable working hours Unique opportunity to be part of changing an entire industry and making a positive impact Professional and personal development The general internship period is 6 months. However, it can be adapted based on your situation and performance Possibility of employment after the internship period Interested? We are interviewing continuously with the aim of filling the position as soon as possible. Apply today!

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Marknadsförare

Vill du vara med på en spännande resa där du kan bygga upp ditt eget team och utvecklas tillsammans? Då ska du söka dig till oss på Hantverkshjälpen! Om oss: Hantverkshjälpens grundare har arbetat inom byggindustrin i 30 år och besitter en gedigen branschkunskap. Saknaden av ett komplett system där man kan samla alla viktiga dokument och sköta all administration i har genom åren vuxit sig starkare. Sagt och gjort – ett nytt affärssystem har börjat ta form. Byggbranschen är komplex när det gäller administration. Hantverkshjälpen är både en tjänst och ett affärssystem för hantverkare och företag inom byggnadsindustrin. Vi förmedlar kontakt mellan uppdragsgivare och leverantör MEN tillhandahåller även ett helt system som kommer underlätta administrationen för leverantörerna. Detta gör oss unika på marknaden. Marknaden för onlinetjänster, växer kraftigt och Hantverkshjälpen har utvecklats för att möta morgondagens behov. Rollen: I denna roll ser vi gärna att du har några års erfarenhet av digital marknadsföring. Som Marknadschef hos oss kommer du att vara ansvarig för att utveckla och genomföra marknadsstrategier som stärker vårt varumärke och driver tillväxten. Vi vill att du har erfarenhet av marknadskampanjer och sociala medier. Eftersom vi är i startgroparna vill vi att du ska kunna vara behjälplig, inte bara in-house, utan också till våra kunder som behöver stöd i sina marknadsföringskampanjer. Några av dina ansvarsområden kommer inkludera: · Utveckla och genomföra övergripande marknadsstrategier för att öka medvetenheten om Hantverkshjälpen och generera kvalificerade leads. · Samarbeta med försäljningsteamet för att identifiera målgrupper och anpassa marknadsföringsinitiativ därefter. · Skapa och övervaka produktionen av engagerande innehåll, inklusive sociala medier-material. · Analysera och utvärdera kampanjresultat för att kontinuerligt optimera och förbättra marknadsaktiviteter. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har bevisad erfarenhet av att utveckla och implementera framgångsrika marknadsstrategier. En annan viktig egenskap är att du har erfarenhet av att arbeta och leda team, samt är bra på att skapa goda relationer. Vad erbjuder vi? · En spännande möjlighet att vara en del av en växande organisation. · Utmanande projekt och en möjlighet att påverka marknadsföringsstrategin. · Ett samarbetsinriktat arbetsklimat där idéer uppmuntras och uppskattas. · Konkurrenskraftig lön och förmåner. Är du redo att bli vår nya kollega och marknadsföringschef? Skicka då ditt CV och personliga brev till [email protected] Märk ditt mail "Marknadsförare". Vi ser fram emot din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024