Produktionsplanerare, tillverkningsindustri

Sök bland 37 lediga jobb som Produktionsplanerare, tillverkningsindustri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare

Är du en flexibel och driven person med erfarenhet av produktionsplanering? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en driven medarbetare till vår samarbetspartners produktionsplaneringsteam. Företaget är verksamma inom livsmedel och som produktionsplanerare kommer du att ansvara för att planeringen av materialinköp stämmer överens med företagets orderingång. Du samverkar tätt med sälj- och produktionsavdelningarna för att det skall köpas in rätt varor efter produktionens behov. Utöver detta så arbetar du med avvikelsehantering, uppdatering av affärssystem, tolkning av inköpsförslag och upprättande av rapporteringsunderlag. Start: Omgående så ansök redan idag, urval sker löpande. Ort: Göteborg Omfattning: Heltid, mån-fre 08:00-16:40 Anställningsform: Detta är initialt ett konsultuppdrag men för rätt person kan det finnas chans till förlängning förutsatt att allting fungerar bra. Din profil Krav: • Utbildning inom logistik eller ekonomi • Goda kunskaper inom Microsoft Officepaketet + samt i olika affärssystem • Hantera svenska och engelska flytande i tal och skrift Meriterande: • Erfarenhet från produktionsplanering • Erfarenhet från livsmedelsproduktion • Utbildning inom: LEAN, 5S eller Kaizen Vi söker dig som tidigare arbetat som produktionsplanerare och trivs med den rollen. Du har erfarenhet från att göra avrop och köpa in material samtidigt som du är duktig på att samverka med andra avdelningar. Du är van vid att arbeta i affärssystem och är riktig bra på att kommunicera med andra. Du är duktig på att prioritera, planera och lösa dagliga problem. Vi ser gärna att du är positiv, driven och flexibel som person. Struktur och ansvarstagande är två viktiga ledord i denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Om LN Personal AB LN Personal är ditt lokala val av bemannings- och rekryteringsföretag vid ett ökat personalbehov. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som är anslutna till Almega och verksamma i Västsverige. Vi erbjuder dig en trygg anställning hos oss med schyssta villkor och kollektivavtal. Mitt i prick är vårt motto och med det menar vi att vi matchar rätt person till rätt plats i rätt tid. Detta uppnår vi genom egna erfarenheter från många olika tjänsteområden och att vi lägger ett stort personligt engagemang i varje enskild kontakt med såväl kunder som konsulter för att bygga långsiktiga och hållbara relationer.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare till Saab i Linköping!

Har du erfarenhet av produktionsplanering och är redo för en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en produktionsplanerare till Saab i Malmslätt. Uppdragets start är i juli 2024, och det kommer pågå under 12 månader. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifter som förekommer i den här tjänsten är kapacitetsplanering, materialplanering och produktionsplanering. Du kommer ha daglig uppföljning av utfall. Du kommer även få samarbeta med många olika funktioner. Vem är du? För den här tjänsten söker vi dig som har minst 3 års erfarenhet av produktionsplanering. Som person är du noggrann, organiserad och har en god samarbetsförmåga. Du förstår vikten av eget ansvar och trivs i en koordinerande roll där du får ha många kontaktytor. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

13 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Production Planner

The production planning team needs to strengthen the team with a new member. Our team's core responsibility involves planning production across various work centers, ensuring that production staff have access to the right materials at the appropriate time to seamlessly execute the production plan. You will be working in a fast-paced, entrepreneurial company, leading the way in the hypercar business. You’ll work alongside accomplished, world-renowned colleagues on perhaps the most exciting automotive programs in existence today. Primary Responsibilities: - Plan production utilizing available resources within the work center. - Maintain optimal stock levels for manufactured parts and assemblies within your designated scope. - Collaborate with sub-suppliers to create lego orders when necessary. - Collaborate with Manufacturing Engineering and Preparation teams to accurately update and manage planning parameters in the business system, ensuring precision in planning. - Verify the accuracy of production orders in comparison to the BoM and/or AoD. We are looking for someone with a genuine passion for planning. A background within the manufacturing industry will increase the chances of being successful in this role. Additionally, experience of working in Monitor is considered advantageous. The ability to build and maintain professional relationships, both internally and externally, is crucial, as this role involves resolving complex cross-functional challenges on a daily basis. The ideal candidate will also possess a structured approach to their work, coupled with the ability to simultaneously delve into details while maintaining a broader perspective. This position requires the capability to recognize patterns and trends, as well as the ability to forecast future outcomes based on present actions. Availability - According to agreement. - Full time. - Normal working hours 40 h/week, overtime may occur. Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

12 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Master Scheduler (Produktionsplanerare) MPS/SIOP till GKN Aerospace!

Har du utbildning inom eller erfarenhet från logistik, produktion eller annan produktionsnära roll? Då kanske din nästa utmaning finns hos GKN Aerospace i rollen som Master Scheduler (produktionsplanerare)! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. Vi har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. Vi har också ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Som Master Scheduler (Produktionsplanerare) kommer ditt främsta ansvar att vara produktionsplanering inom MPS/SIOP-horisonten. Du kommer att säkerställa att produktionsplanen smidigt samordnas med efterfrågan samtidigt som du upprätthåller lagermål och optimerar kapaciteten. Din analytiska skicklighet och förmåga att balansera kortsiktiga och långsiktiga mål kommer att vara avgörande för framgången i denna roll. Du kommer att ha ett nära samarbete i ett tvärfunktionellt team som inkluderar Teamledare, Gruppledare, Programchefer, Inköp och Tillverkningsingenjörer (ME). Våra produktfamiljstrukturer består av tre värdeströmmar, var och en med unika bidrag till vår produktportfölj. Som Master Scheduler kommer du att vara en integrerad del av åtminstone en av dessa värdeströmmar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera inom MPS- och SIOP-horisonten, upprätthålla scheman för att möta programkraven. • Utveckla och upprätthålla en genomförbar och balanserad huvudproduktionsplan. • Genomföra kapacitetsplanering, analys och optimering. • Analysera och prognostisera lageraktiviteter. • Övervaka operationella prestandamått som leveransprestanda och lagerstatus. • Aktivt delta i MPS- och SIOP-processer. • Driva initiativ för kontinuerlig förbättring med Lean-koncept för en effektiv leveranskedja. Vidare arbetsuppgifter: • Förbereda dokumentation och prognoser för beslutsfattande. • Genomföra kapacitetsöversyner med teamledare. • Hantera flödeskontrollparametrar och se till att produktionsdatasystemet är uppdaterat. • Kommunicera med område/produktfamiljeledning och program om risker och motåtgärder. • Stödja aktiviteter för verkstadsschemaläggare. Din profil Rollen kräver att du har ett starkt eget driv att få saker att hända samt att initiera lösningar på uppkomna problem och utmaningar på ett snabbt och effektivt sätt. Kvalifikationer och erfarenhet: • Universitetsexamen inom företagsekonomi, teknik eller motsvarande. • Stark drivkraft för kontinuerlig förbättring genom Lean-principer. • Erfarenhet och kunskap inom leveranskedjeoperationer. • Professionell nivå av svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • Behärskning av IT-verktyg, inklusive Microsoft Office och SAP. • Visad affärsförståelse. • Mål- och resultatorienterad mentalitet. • Starka analytiska färdigheter. • Förmåga att bygga team och utveckla hållbara nätverk. Stort värde sätts i personlig lämplighet. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill där du initialt blir anställd hos Skill. Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet kommer behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Nicolina Hansson, [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionsplanerare sökes till internationellt bolag

Nile AB Nile AB är ett ungt och modernt företag som utvecklar och tillverkar skräddarsydda lösningar där vi kombinerar tryck och stansning till produkter som t.ex. stick to skin-wearables. Vi jobbar i en nisch där våra kunder önskar en kreativ samarbetspartner som erbjuder kvalitet och innovativa lösningar. Nile blev i slutet av 2022 förvärvat av Linxens och ingår nu i en grupp med ca 3500 anställda. Linxens förvärvade Nile för att diversifiera sin produktportfölj och för att satsa på Healthcare. Med några av världens ledande medicinsktekniska företag som kunder så har vi en stabil och starkt växande bas att stå på. Företaget är ungt i sinnet men har samtidigt mycket erfarenhet och agerar med korta och snabba beslutsvägar. Vi är totalt drygt 75 medarbetare och ständigt växande. Som anställd hos oss upplever man en stark sammanhållning och familjär stämning. Vi månar om personalen och satsar mycket på trivsel. Läs mer om oss på: www.nile.se Vi ser en mycket ljus framtid inom Nile och därför behöver vi utöka vår verksamhet. Om tjänsten Produktionsplanerare Mycket av Niles framgångar och starka marknadsposition bygger på att vi både har en stor teknisk expertis, när det gäller produktframtagning, och att vi är bra på att producera högkvalitativa produkter. Våra produkter är komplexa, oftast helt kundanpassade och framtagna i tät dialog med kunden. I tjänsten som vår produktionsplanerare är du en nyckelperson som ansvarar för planering och samordning av produktionsbeläggningen både på längre sikt och i den dagliga detaljplaneringen. Planeringen innebär främst styrning och koordinering med flera olika interna avdelningar och individer för att följa upp olika kundorders men även att planera nytillkomna orders i koordinering med Supply Chain. Du kommer dagligen hantera omprioriteringar när förutsättningarna förändras och ansvarar för att produkterna produceras i tid för att möta våra bekräftade ordrar till våra kunder. Utöver det dagliga arbetet innefattar tjänsten att se framåt och planera för ökade som minskade resurser och hantera prioritering av våra olika kundsegment. Även att säkerställa att produktionsresurserna används effektivt. Tjänsten är en heltidstjänst placerad på vår site i Ängelholm. Vi arbetar tvåskift vardagar i produktion men tjänsten är dagtid i en vardag. Profil Personen vi söker som vår nya kollega skall ha god förståelse och konsekvenstänk från att arbeta med komplexa produktionsprocesser och ha en god känsla för helheten. Att du har lätt för att se sammanhang och påverkan vid förändrade förutsättning är en självklarhet. Du uppskattas idag för ditt strukturerade och flexibla arbetssätt, din tekniska nyfikenhet och kompetens och förståelse för produktionsprocesser. Koordinering och styrning med kollegor och andra avdelningar inom företaget känns helt naturligt för dig och en solklar del i ditt arbetssätt. Du har lätt att ställa om fokus vid omprioriteringar då behov uppstår. Vara lösningsorienterad, se möjligheterna i att optimera resurser och stå stark i att fatta egna och snabba beslut är ett måste för denna tjänst och som du i din nuvarande roll har, alternativt saknar i din roll och tycker är grädden på moset i en arbetsvardag. Kompetenskrav och erfarenhet Flera års erfarenhet i en liknande roll tidigare och känner dig trygg att axla ansvaret i denna roll i en tillverkande producerande miljö. Kunskap om processoptimering, materialhantering och produkter inom en produktionsmiljö. Utvecklat planeringsprocesser. Goda kunskaper i Office paketet främst i Excel. Vana vid system för orderhantering eller motsvarande. Analytisk med en fallenhet för att kunna strukturera problem och se trender. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal som skrift. Avslutad gymnasieutbildning, gärna även eftergymnasial utbildning. Önskvärd erfarenhet Vana vid att läsa ritningar och tekniskt nyfiken. Orderhantering. Arbetat i kundorienterad position tidigare. Erfarenhet av systemutveckling. Kunskaper inom Lean och Six Sigma-metodik. Erfarenhet från personalansvar. Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökning med bifogat CV och personlig hälsning till [email protected] senast den 30e maj!

10 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Production Planner eager to optimize supply chain planning processes!

Are you passionate about improving supply chain processes and guiding others towards efficiency? Join us in revolutionizing Supply Chain Planning in Husqvarna Group – in a role as Global Process Lead.  About the role:  As our Global Process Lead, you will play a crucial role in supporting and developing the capabilities of the supply planning tool used at Husqvarna Group. You will be a key part in driving improvements in our supply chain processes, contributing to the overall success of our organization. At Husqvarna Group, the main planning tool is Logility, supporting forecasting, inventory management and supply planning, which is used globally by all divisions.  Success in this role relies on a deep understanding and best practices in supply chain planning, strong analytical and statistical skills, attention to detail and effective communication abilities, as you will have stakeholders around the whole organization.   Responsibilities for the Global Process Lead:   Global Template Ownership  Global process and solution design ownership (maintain integrity of global template)  Monitor process & solution adoption and metrics  Enhanced Tactical Planning Capabilities  Drive continuous improvement through a close collaboration with internal and external stakeholders, incl. assisting the Divisions in the requirements gathering and alignment of design changes  Based on solid understanding of solution capabilities, drive enhancements through design and configuration changes   Act as Subject Matter Expert (SME) in implementation projects, providing valuable insights and guidance to ensure successful outcomes and secure integrity of the global template.  Stay updated with industry trends and emerging technologies to recommend innovative solutions and actively participate in the creation of Tactical Planning Roadmaps for the Divisions  Competence Development  Support Divisions with competence development and mentoring of super users, including contribute to the creation of training materials  Provide process and solution expertise to Divisions and lead best practice agenda  Quality & Delivery  Troubleshoot software issues and interact with relevant resolver groups to determine a viable path of action and resolution  Provide support to users in day-to-day operations  Solution upgrades on regular intervals to minimize technical debts  About the team and department:  The team you will belong to is called Logility Excellence Center (LEX), which consists of six members. We are responsible for Husqvarna Groups supply chain planning solution, Logility Voyager. With a combined business and technical knowledge, our team drives the support and maintenance, as well as the continuous improvement and future roadmap of Logility Voyager end-to-end, for our three divisions.  About you:  We are looking for an individual equipped with a university degree (BSc/MSc) in supply chain management or a related field, along with a robust 5-year track record in supply chain planning, production planning or factory processes. As a person, you are service-minded, driven by a structured and analytical mindset. You are used to taking initiatives and being ambitious in delivering high quality - on time. Husqvarna Group is a company that develops at a fast pace, so being flexible to meet our customer demands comes natural for you. Proficiency in English is necessary, while fluency in Swedish is a bonus.   Good knowledge in Office 365 and advanced excel skills are required and Power-BI skills are preferable. You also have experience of ERP and planning systems like SAP/JDE and/or Logility/APO.    Location:  This position is based in Sweden, preferably Huskvarna but our other hubs (Jonsered or Stockholm) can also be considered for the right candidate. Husqvarna Group offers a hybrid work model, but we also like to meet each other in the office a couple of times a week.  About GIS in Husqvarna Group:  In this role, you will also be a part of Husqvarna Groups global IT department, Global Information Services (GIS). Our IT department is a global and diverse team that supports all divisions within Husqvarna Group (Forest & Garden, Gardena, and Construction). With over 200 people in the team, Husqvarna Groups global IT are present worldwide.  Your application:  Join us - and be part of shaping the future of Supply Chain Planning at Husqvarna Group. The last day to apply is 2024-05-31. For more information, contact Talent Acquisition Partner Matilda Nordén at [email protected].

9 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Demand Planner till Teledyne FLIR!

Har du nyligen tagit examen och är redo för rollen som planerare alternativt erfarenhet inom produktionsplanering och vill ta ditt nästa steg? Vill du bli en del av en häftig miljö i produktionen av högteknologiska värmekameror? Sök rollen som Demand Planner redan idag - vi applicerar löpande urval. OM TJÄNSTEN I rollen kommer du att vara spindeln i nätet där du innehar stora kontaktytor på hela Teledyne FLIR. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionen och får en unik inblick i produktionsprocesserna samt ha nära samarbeten med PM såväl som säljare på en global nivå. I rollen kommer du bland annat att vara med och bestämma strategier för planering av Teledyne FLIRs produkter. Du kommer att vara ansvarig för behovsplaneringen i Sverige samt kontoret i Tallinn. I rollen kommer du att arbeta mycket med historiska data, analysera trender, säsongen för att sedan sätta en 12 månaders rullande prognos. I rollen kommer du att arbeta i en varierad vardag där du förväntas kunna vara flexibel i ditt arbetssätt. Hos Teledyne FLIR välkomnas du in i ett härligt gäng som jobbar med planering för produktionen av högteknologiska värmekameror. Här får du med rätt inställning chansen att ta initiativ, visa framfötterna och utvecklas i en spännande roll som demand planner. Teledyne FLIR är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. Vill du veta mer om Teledyne FLIRS kameror? Läs mer här! Du erbjuds - Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan inom företaget - Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna - Gå bredvid en senior kollega för att lära sig allt inom området Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sätta en 12 månades rullande behovs plan. * Hålla koll på lagernivåer för våra producerade enheter och orderingång. * Delta i arbetet med löpande förbättringar av avdelningens verksamhet och arbetsprocesser där du har möjlighet att driva egna projekt. * Uppföljning av omsättning: faktisk omsättning samt prognostiserad omsättning gentemot hur Teledyne FLIR driver material för att täcka det tänka målet. * Delaktig i EOL processer samt NPI output. * Se till att behovet är korrekt och realistiskt i systemet i förhållande till strategi och kapacitet. * Strategi kring behov, se över säkerhetslagar och optimala lagernivåer. VI SÖKER DIG SOM - Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevenat inriktning, såsom logistik, ekonomi eller liknande. - Har goda kunskaper i officepaketet, framförallt i Excel - Är flytande i det svenska som engelska språket, såväl i tal som i skrift Det är meriterande om du har: - Erfarenhet inom produktionsplanering - Erfarenhet inom SAP, gärna med MM/PP modulen - Tidigare arbetat i Power BI. Som person är du analytisk, kommunikativ, iniativtagande samt orädd. Som person tycker du om samt motiveras av möjligheten att påverka genom att jobba med förbättringar i processer och tar därför gärna initiativ till att framhäva alternativa sätt att utföra arbetet på. Du kommer även att få driva egna projekt inom gruppen. Vi ser dessutom att du är en lagspelare och arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om FLIR här

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
PRODUKTIONSPLANERARE - FIG Metall AB

FIG Metall AB är ett tillverkande företag med start år 1937 och är sedan 2005 ett helägt dotterbolag till SWEMIX AB i Gnosjö. Vi har ett 40-tal anställda medarbetare och omsätter drygt 100 milj. Företaget har fräscha lokaler, toppmodern utrustning och automatiserad tillverkning inom skärande bearbetning svarvning, fräsning och trådgnistning. Läs mer: www.figmetall.se Med ett gediget historiskt arv och nytänkande arbetssätt är vi en framstående aktör inom skärande bearbetning. Tillsammans drivs vi av att aldrig backa en utmaning och hittar lösningar genom att använda den senaste tekniken och de mest optimala processerna. Följ med! Vi står inför en pensionsavgång lite längre fram och söker nu en medarbetare till rollen som PRODUKTIONSPLANERARE. Du blir en mycket viktig kugge för att säkra ett effektivt produktionsflöde genom hela processen. Du arbetar tätt ihop med flera interna funktioner, framförallt order/support och får en central roll i den dagliga styrningen tillsammans med Produktionschef. Du leder vårt planerings- och prognosarbete och ser till att tillverkningsordrar och leveransbekräftelser tas fram. Du genomför materialinköp efter satta beställningspunkter och ledtider där du kontinuerligt uppdaterar systemet med rätt information vid förändringar. Du ansvarar för inköp av våra externa tjänster där du driver arbetet med uppföljning och leverantörsutveckling. Medverkan vid vissa delar inom beredningsarbetet och samordning av den årliga inventeringen tillhör också innehållet i tjänsten. Vi arbetar i affärssystemet Monitor som blir ett viktigt stöd för dig. Hos oss kommer du att vara en del av ett dedikerat team som delar samma vision och strävar efter att överträffa gränserna för vad som är möjligt att leverera till våra kunder. Vi främjar en kultur av kontinuerligt lärande och uppmuntrar till personlig och professionell tillväxt, samtidigt som vi ger våra medarbetare möjlighet att arbeta med toppmoderna verktyg och teknologier. DIN PROFIL Vi söker dig som har erfarenhet från Produktionsplanering inom tillverkande industrin. En stor fördel är om du har arbetat inom branschen för skärande bearbetning. Vi tror att en av dina styrkor är att du har lätt för att skapa dig en helhetsbild och jobba proaktivt. Det är viktigt att du är strukturerad och van att prioritera dina arbetsuppgifter. Förmågan att arbeta självständigt finns hos dig men du gillar också att tillhöra ett team med stark laganda. Du har en god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer då kontaktytorna i rollen är många. Du bör ha god vana att arbeta i affärssystem. KONTAKT I denna rekrytering samarbetar FIG Metall med FindMood. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson tel: 070- 894 11 01. Du ansöker till tjänsten på www.findmood.se. Hör gärna av dig med frågor under processens gång. Vi avser att påbörja urvalsarbetet under vecka 23. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Produktionsplanerare till Teledyne FLIR!

Har du nyligen tagit examen och är redo för rollen som planerare? Vill du bli en del av en häftig miljö i produktionen av högteknologiska värmekameror? Sök rollen som produktionsplanerare redan idag - vi applicerar löpande urval. OM TJÄNSTEN I rollen kommer du att vara spindeln i nätet där du innehar stora kontaktytor på hela Teledyne FLIR. Du kommer ha ett nära samarbete med produktionen och får en unik inblick i produktionsprocesserna. I rollen kommer du bland annat att vara med och bestämma strategier för planering av Teledyne FLIRs produkter. Du kommer att sätta en produktionsplan samt följa upp att planen efterföljs. Du kommer att vara inblandad i projekt där nya produkter introduceras. Hos Teledyne FLIR välkomnas du in i ett härligt gäng som jobbar med planering för produktionen av högteknologiska värmekameror. Här får du med rätt inställning chansen att ta initiativ, visa framfötterna och utvecklas i en spännande roll som produktionsplanerare. Teledyne FLIR är världsledande inom sitt område och de växer som bolag. De arbetar med den senaste tekniken i de högteknologiska värmekamerorna som både utvecklas och produceras på bolaget. Vill du veta mer om Teledyne FLIRS kameror? Läs mer här! Du erbjuds - Meriterande erfarenhet där du får en bra förståelse för hur produktion fungerar. - Möjligheten att utvecklas och växa på ett yrkesmässigt plan inom företaget. - Trevlig arbetsmiljö i moderna lokaler och härlig stämning bland kollegorna. - Gå bredvid en senior kollega för att lära sig allt inom området. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Sätta produktionsplan för ditt ansvarsområde. * Förutse problem och planera runt dessa. * Hålla koll på lagernivåer för våra producerade enheter och orderingång. * Kontrollera och följa upp materialtillgänglighet. * Sätta ledtider mot kund. * Delta i arbetet med löpande förbättringar av avdelningens verksamhet och arbetsprocesser. * Ha ett nära samarbete med inköpsavdelningen. * Administrera i SAP, där ibland ansvara för masterdatan för tillverkade enheter. VI SÖKER DIG SOM - Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevenat inriktning, såsom logistik, ekonomi eller liknande. - Har goda kunskaper i officepaketet, framförallt i Excel. - Är flytande i det svenska som engelska språket, såväl i tal som i skrift. Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom produktionsplanering. - Erfarenhet inom SAP, gärna med MM/PP modulen. Som person är du analytisk, kommunikativ, iniativtagande samt orädd. Som person tycker du om samt motiveras av möjligheten att påverka genom att jobba med förbättringar i processer och tar därför gärna initiativ till att framhäva alternativa sätt att utföra arbetet på. Du kommer även att få driva egna projekt inom gruppen. Vi ser dessutom att du är en lagspelare och arbetar bra i grupp då arbetet till viss del utförs i team där ni stöttar varandra. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om FLIR här

7 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024