Rekryterare/Rekryteringskonsult

Sök bland 154 lediga jobb som Rekryterare/Rekryteringskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Recruitment Partner till Scale-up bolag

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om att jobba hos oss På Wrknest drivs vi av att få företag så väl som människor att växa. Vi vet att hög potential tillsammans med smart inriktad kompetensutveckling är nyckeln till framgång både hos ambitiösa individer och företag. Som scale-up är vårt motto att vara flexibla, kreativa, baserade på kunskap och forskning och att bidra till att förändra en rekryteringsbransch som länge trampat i gamla hjulspår. Men framförallt, vi lever som vi lär! Därför söker vi nu vår nästa Recruitment Partner/Consultant Manager för att vara med och ta oss och våra kunder närmare våra respektive visioner. Du är en del av vår växande start-up som idag består av 17 människor och en Italian Greyhound, fördelade på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. En stor del av rollen innefattar att med hjälp av olika urvalsmetoder, kandidatbedömningar och sourcing samt nära kundsamarbeten, hitta rätt och den bästa kandidaten för att få våra kunder att växa och nå sina mål. Inom rekrytering finns det många vägar till Rom, och vi kommer ge dig en omfattande introduktion med att bland annat förse dig med den evidens och de best-practises som finns kring rekrytering. Men sedan är det upp till dig att till fullo utnyttja vår entreprenöriella miljö och hitta ditt bästa sätt att arbeta. En annan del av rollen, som successivt kommer växa, är arbetet med våra konsulter. Du kommer att ha arbetsgivaransvar för en växande andel konsulter och se till att de får bra onboarding och upskilling hos våra kunder, samt att de tycker vi är världens bästa arbetsgivare och att du är en både förtroendeingivande och skön person att ha kontakt med. Vem är du då? Vi tror att den bästa matchen är du som nyligen tagit examen från en relevant högskoleutbildning och att du har ett stort intresse för att arbeta med människor i allmänhet och rekrytering i synnerhet. Vi är en organisation som älskar att slå våra egna rekord och uppsatta mål. Du kommer dock verkligen inte känna dig som att du är med i “Wolf of Wallstreet”, för vi tycker själva att vi har hjärtat på rätt ställe och tycker det är viktigt att ha distans till saker och ting och ta saker med humor. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Våra värdeord är Enkelt, Entreprenörskap och Engagemang, så om du känner dig träffad av dessa är sannolikheten stor att du kommer lyckas hos oss. Låter det intressant? Urvalet görs genom telefonsamtal, intervjuer och case. Vi ser gärna att du i din ansökan motiverar varför detta jobb/denna bransch motiverar dig och vad du tror att du kommer bidra med.  Övrig information Start: Q2-Q3 2024 Plats: Södermalm Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning Rekryteringsprocessen: Processen kommer bestå av tester, inledande telefonsamtal, intervjuer samt case. Lön: Fast lön + provision Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Talent and Account Manager

Här får du möjlighet att arbeta i en viktig roll där ditt dagliga arbete gör skillnad. Vi söker dig som är passionerad för rekrytering som vill ta nästa steg i din karriär. I rollen som Talent and Account Manager kommer du att ansvara för att ge skräddarsydda lösningar till befintliga och nya potentiella kunder. Du kommer hantera hela rekryteringsprocessen, från CV-granskning, intervjuer och referenstagning till att presentera kandidaterna för potentiella uppdrag. Det ställs även krav på att du säkerställer en god kandidatupplevelse i rekryteringsprocessen. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, flexibel och anpassar dig till nya arbetsuppgifter. Kaspo Consulting är ett konsultbolag med fokus inom strategi, management och ekonomi. Vi hjälper bolag att effektivisera sina verksamheter och uppnå sina mål. Arbetsbeskrivning: - Skapa arbetsannonser - Operativt ansvara för hela rekryteringsprocessen från uppstart till val av slutkandidat. - Hitta kunder genom att nå ut till företag som skulle kunna behöva stöd, t.ex. genom uppsökande insatser såsom kundbesök, kundevent och andra säljfrämjande aktiviteter. - Avtalshantering mellan anställd och kund - Onboarding av kandidater - Budgetansvar – Du arbetar efter uppsatta mål och ansvarar sedan för att budgeten uppnås. - Fria händer att forma sin roll och hjälpa till med annat - Stärka varumärket på olika sätt, t.ex. event, marknadsföring, mässor, tävlingar, etc. - Uppföljning av arbete för att säkerställa hög kvalitet och en positiv kandidatupplevelse. Kvalifikationer för tjänsten Pågående eller avslutad relevant akademisk utbildning Självgående i ditt arbete från start till mål med hög kvalité. Har tidigare relevant arbetslivserfarenhet Mycket god kommunikativ förmåga i svenska såväl som engelska i både tal och skrift. Din ansökan skickar du till oss via [email protected] Välkommen med din ansökan! Nyckelord: Rekrytering, Strategi, Recruitment, HR, Talent, Management, Ekonomi, Marknadsföring, Verksamhetsutveckling, Konsult, Administration.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Rekryteringsspecialist till enheten Verksamhetsnära HR, Region Öst

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Inom Kriminalvårdens verksamheter finns fler än 70 olika yrkesroller, merparten kriminalvårdare men också andra befattningar. Rekryteringsgruppen i Region Öst tillhör den nationella enheten för verksamhetsnära HR och arbetar regionalt inom Region Öst för att personalförsörja regionens anstalter, häkten och frivårdskontor. Rekryteringsgruppen i Region Öst består av 12 stycken Rekryteringsspecialister, en handläggare och en gruppchef som sitter placerade på regionkontoret i Linköping. Du kommer regelbundet att arbeta lokalt på det verksamhetsområde du ansvarar för. Kriminalvården tillämpar möjlighet till att teckna distansarbetsavtal. ARBETSUPPGIFTER Med anstalter, häkten, frivårdskontor och vår nationella transportenhet som uppdragsgivare kommer du främst att arbeta med volymrekrytering av kriminalvårdare men även med rekrytering av andra yrkesroller. Du arbetar mot ett eller två av våra verksamhetsområden där du är kontaktperson och den som operativt håller ihop verksamhetsområdets rekryteringsprocesser. Du kommer att genomföra uppstartsmöten, publicera annonser, göra urval, planera och hålla intervjuer, hantera administration och allt som hör en rekryteringsprocess till. Du kommer att samarbeta nära med ditt verksamhetsområdes chefer och personalhandläggare, liksom med dina kollegor i rekryteringsgruppen. Kriminalvården arbetar med kompetensbaserad rekrytering och som statlig myndighet utgår vi från förtjänst och skicklighet när vi rekryterar medarbetare. Inom rekryteringsteamet genomför vi också säkerhetsintervjuer och säkerhetsprövningar. Kriminalvården strävar efter att vara en attraktiv och synlig arbetsgivare och som rekryterare är du därför en viktig ambassadör i vårt arbete med employer branding genom att delta vid attraherainsatser och i de digitala kanalerna där vi kommunicerar med våra kandidater. I rekryteringsgruppen tar medarbetarna ansvar för ett gemensamt uppdrag och delar värdefull kunskap, samtidigt som arbetet till stor del drivs självständigt. Att arbeta i en statlig myndighet innebär att arbeta i en verksamhet som styrs av regler och rutiner, men även där du bidrar till förändring och med nya tankesätt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I din roll som rekryterare är du noggrann och väl medveten om mål och att bibehålla en hög kvalitet. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning/högskoleexamen inom HR/PA högskola/universitet alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. •Erfarenhet av rekryteringsprocessens samtliga delar •Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem •Kunskap om kompetensbaserad rekrytering •Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering • Erfarenhet av rekryteringsarbete inom Kriminalvården • Erfarenhet av att rekrytera säkerhetsklassade tjänster • Erfarenhet av att arbeta i en konsultativt stödjande roll • Erfarenhet av volymrekrytering • Erfarenhet av Visma Recruit • Erfarenhet av Kriminalvårdens säkerhetsprövningsintervju (SPI) • B-Körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kommer att ske v.24 För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Talent Sourcer till vår kund i Västerås

Dina arbetsuppgifter Vi söker efter en Talent Sourcer till vår kund som kommer vara ansvarig för att bygga upp en talangpipeline inom specifika affärsområden genom att söka, attrahera och förhandsgranska kandidater. Du kommer ha fokus på att säkerställa att alla talangpooler uppfyller företagets mål för mångfald. Dina ansvarsområden inkluderar att: -Samarbeta med rekryterare och avdelningschefer för att förstå kraven på tjänsten och önskade kandidatprofiler. Utveckla och genomföra effektiva sökstrategier med hjälp av olika kanaler såsom jobbportaler, sociala medier, nätverkande och andra kreativa metoder. -Använda olika verktyg och tekniker för att identifiera potentiella kandidater. -Bygga och underhålla talangpooler av passiva och aktiva kandidater för nuvarande och framtida rekryteringsbehov. -Genomföra initial kontakt för att bedöma kandidatintresse och grundläggande kvalifikationer. -Hålla sig informerad om branschtrender, konkurrensmiljöer och tillgänglighet av talanger. -Ge insikter och rekommendationer till rekryterare och avdelningschefer baserat på marknadsundersökningar. -Utforma engagerande och personliga meddelanden för att interagera med potentiella kandidater. -Underhålla kontinuerlig kommunikation med kandidater för att bygga relationer och hålla dem informerade om möjligheter. -Erbjuda en positiv kandidatupplevelse genom hela rekryterings- och screeningprocessen. -Upprätthålla korrekta och aktuella kandidatuppgifter i rekryteringssystemet (ATS) eller andra relevanta databaser. -Spåra och rapportera källmätningsdata, såsom antalet källade kandidater, svarsfrekvenser och konverteringsfrekvenser. Utbildning och erfarenhet: -Kandidatexamen eller masterexamen inom affärsområdet eller personalrelaterade områden. Önskade färdigheter inkluderar: -Erfarenhet av direktrekrytering, pipelining och rekrytering av mångfaldskandidater. -Utveckling och genomförande av sökstrategier. -Starka forsknings- och marknadsanalyserfarenheter. -Kandidatengagemang och relationsskapande. -Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter. -Bekant med rekryteringssystem (ATS) och andra relevanta verktyg. -Kunskap om olika rekryteringsplattformar och erfarenhet av att använda olika verktyg för att söka kandidater samt hantera relationer. -Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter, med förmågan att engagera och bygga relationer med kandidater och intressenter. -Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera sökprojekt samtidigt. -Flytande i engelska och svenska. -Senioritetsnivå: mellannivå. Vi ser fram emot din ansökan! Vänligen skicka in ditt CV på engelska. Tillträde och ansökan Omfattning: 100% Distansarbete: 0% Uppdragsperiod 03 jun 2024 -31 dec 2024 Sista ansökningsdagen: 22 maj Plats: Västerås Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Rekryteringskonsult för Tillväxtinitiativet Kalmar

Tillväxtinitiativet Kalmar är ett fristående näringslivsdrivet initiativ i samarbete med Kalmar kommun. Syftet är att ge lokala företag förutsättningar att växa och anställa fler människor. Vi arbetar för och med Kalmars hjältar: lokala företagsledare med 5-50 anställda – entreprenörer som tack vare sina satsningar skapar arbetstillfällen i kommunen! Vi vänder oss till företagaren på gummiverkstaden, datafirman, bilverkstaden, bokhandeln, gårdsbutiken, plåtslageriet och liknande verksamheter. Som ägare och VD på ett företag i den här storleken är du ofta även affärsutvecklare, säljansvarig, personalchef och administratör, när du inte är ute och jobbar i verksamheten. Vi blir en ovärderlig partner och beslutsstöd som ser till att den där affärsplanen blir gjord, att de får till ett möte med investerare, att en ny hemsida upphandlas och framförallt att de hinner med att rekrytera rätt personal. I Kalmar är du med och etablerar en ny verksamhet, men konceptet är stabilt och beprövat och bedrivsframgångsrikt i Botkyrka, Väsby och Nyköping. Nu vill vi bygga ett starkt lokalt team inom affärsutveckling och rekrytering som kan stötta så många Kalmar-entreprenörer som möjligt i att utveckla sina företag. Teamet kommer att bestå av 4-5 personer som arbetar värderingsdrivet och agilt för att möta entreprenörernas behov. I ryggen har ni Tillväxtinitiativets beprövade koncept, samlade kompetens och nätverk. Den 1 september drar verksamheten igång med full kraft, men vi vill gärnastarta upp arbetet så snart som möjligt! Här kan du läsa mer; tillvaxtinitiativet.se Om rollen Som Rekryteringskonsult jobbar du nära både kunder och kandidater. Du bearbetar nya kunder för att etablera långsiktiga relationer och kommer att möta många verksamheter med olika behov. Tillsammans med företagets VD tar du fram tillväxtplaner, där rekrytering ofta är en affärskritisk del för bolagets tillväxt. Du kommer att stötta bolaget med kompetensförsörjning och rekrytering, både på kort och lång sikt. Allt stöd du levererar till kunden ska vara med deras affär i fokus, syfta till att ta bort tillväxthinder och underlätta att jobbtillfällen skapas. Du erbjuds Ett varierande arbete där inget projekt är det andra likt. Att genom dina insatser skapa direkt värde för lokala entreprenörer. Du kommer kunna göra märkbar påverkan i små- och medelstora organisationer där du får jobba nära passionerade entreprenörer i olika branscher. Bli en del av ett spännande nätverk och arbeta med drivna kollegor i en startupmiljö med ett tydlig målfokus! Möjlighet att bidra till ökad integration i samhället på ett innovativt sätt. Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för stöd i rekrytering till Tillväxtinitiativets kunder. Lyssna in behov, erbjuda strategisk rådgivning inom kompetensförsörjning samt starta upp och leda rekryteringsprocesser. Du kommer att searcha kandidater i den interna kandidatbasen samt matcha kandidater mot de jobbtillfällen som skapas av våra kunders tillväxtresor. Rollen förutsätter även en nära kontakt med lokala kandidater och aktörer som bidrar till jobbskapande och inkludering. När behov uppstår, kan arbetet även innebära coaching av kandidater. Utöver arbete med kunder, kandidater och partners är du delaktig i våra gemensamma säljaktiviteter och egna utvecklingsprojekt. Att operativt stödja resten av teamet och bidra till det som krävs för att kunden ska kunna växa. I slutändan handlar allt vårt arbete om att skapa nya jobb. Vi söker dig som har Kompetens och erfarenhet av leverans inom rekrytering Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift God IT-vana och snabbt kan sätta sig in i nya digitala verktyg B-körkort och tillgång till egen bil Det är meriterande om du har Lokal anknytning till Kalmar och lokalt nätverk Erfarenhet av kompetensförsörjning inom bolag i tillväxt Erfarenhet inom arbetsmarkandsbranschen – rusta och matcha Kunskap inom fler språk än engelska och svenska Erfarenhet och intresse av marknadsföring och digital kommunikation Vana att arbeta i Hubspot, Miro och/eller Team Tailor Du som person Du är öppen, social och initiativtagande. Du ser kraften i varje individ och har förmåga att skapa relationer med olika typer av människor. Att få bidra i en starkt värderingsdriven organisation med syftet att skapa tillväxt, fler jobb och ökad inkludering, är en viktig drivkraft. Du har en 'doer'-inställning, van att driva flera parallella projekt på ett självständigt sätt. Du trivs samtidigt att jobba i ett litet team där alla hjälps åt och får vara beredda att agera flexibelt utifrån kundens behov. Övrigt Start: Omgående - urval sker löpande Placering: Kontor i centrala Kalmar Flexibla arbetstider och förtroendearbetstid. Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning Tillväxtinitiativet Kalmar drivs av THREAD AB, vilken därmed är arbetsgivaren för denna tjänst.Är du egen företagare/frilansare och vill bidra som konsult är du också välkommen att skicka in en ansökan! Ansökan görs digitalt, klicka på "skicka ansökan" för att komma till ansökningsformuläret. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Har du frågor eller är du intresserad att bidra till Tillväxtinitiativet på andra sätt?Kontakta gärna Mats Levin på [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Driven Office-Manager till livfullt företag!

Är du en passionerad och social lagspelare som brinner för att leverera service i världsklass? Har du en kreativ förmåga att skapa en trivsam och välorganiserad arbetsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Information om tjänsten Professionals Nord söker för kunds räkning en Office-Manager. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 8 månader med chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och kundens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Du erbjuds • En spännande och dynamisk arbetsmiljö. • Möjlighet att få arbeta i ett företag som har roliga events och fester, där du får vara en central del av planeringen och genomförandet. Arbetsuppgifter Som Office Manager kommer du att ha en central roll i att skapa en effektiv och trivsam arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för att kontoret alltid är i toppskick och ge en "wow"-känsla för alla som kommer in. Rollen innefattar kontorshantering, eventkoordination och administrativt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera följande: • Söka nya lokaler tillsammans med grundarna. • Beställa mat, frukost och dryck till kontoret • Planera och genomföra två stora konferensresor per år samt andra aktiviteter och evenemang både på och utanför kontoret. • Assistera och genomföra workshops. • Skapa en trevlig och välkomnande atmosfär vid varje workshop, lunch och frukost. • Hantera fakturering, tidrapporter, löner och pensioner. • Koordinera pre-boarding av nyanställda, inklusive nyckelbrickor och licenser. • Beställa datorer, telefoner och andra kontorsmaterial. • Koordinera och skicka ut månadsbrev samt medarbetarenkäter. Vi söker dig som har: • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • Ett intresse för människor och att leverera högklassig service. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll eller är van vid att planera och genomföra evenemang.  Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Denna breda roll kräver en person som är både organiserad och serviceinriktad, med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och bidra till en positiv och inspirerande arbetsmiljö. Om du är social, kommunikativ och energisk, och vill vara en del av ett dynamiska team, är detta rollen för dig! START: Introduktion under två veckor i juni med skarp start i mitten av augusti OMFATTNING: Heltid STAD: Centrala Stockholm URVAL: Sker löpande KONTAKT: Louise Adrianzon #Office-manager, #Mood-manager, #Evenemang, #Service Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Kandidatansvarig

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda – inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmåga att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter. Just nu söker vi en kandidatansvarig som kan hjälpa oss att fortsätta växa. Är du en person som älskar att möta nya människor och trivs i en dynamisk miljö? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad vi erbjuder: En chans att påverka och utveckla både affärer och relationer En arbetsplats där ditt engagemang och dina idéer värderas högt Möjligheten att arbeta med några av Sveriges ledande industriföretag Vem är du? Du är en person som snabbt kan anpassa dig efter nya utmaningar. Någon som värdesätter starka relationer. Erfarenhet inom ledarskap, snabbt tempo, försäljning eller kundservice är meriterande, men inte ett krav. Dina arbetsuppgifter: Attrahera rätt kandidater till våra uppdrag Skapa och publicera lockande annonser som speglar våra värderingar och lockar till sig de bästa kandidaterna Genomför intervjuer och urval för att hitta kandidater som inte bara passar till rollen utan också till vår företagskultur Bygga och underhålla relationer med kandidater och kunder både för nuvarande och framtida behov Ansvara för kandidatnätverket Vi tror på: Tillväxt genom kundfokus och personligt ansvar Att ha roligt på jobbet! Intern utveckling – och en tro på att våra medarbetare vill vara med och utvecklas med oss En sund balans mellan arbete och fritid Krav: B-körkort. När går startskottet? Starta så snart som möjligt, tjänsten är tillsvidare med provanställning. Skicka in din ansökan senast 19 maj. Berätta kort varför du är intresserad och bifoga din LinkedIn-profil eller CV. Pluggar du och kan inte jobba heltid från start, så är det ett alternativ också.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Talent Scout Nordics

Do you share our passion for smart solutions for an active lifestyle? Great! Here is an amazing opportunity to make the Thule world grow. We believe in strong team work both within your own team but also across teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it. We are now looking for a Talent scout who will apply their expert knowledge in sourcing and recruiting, apply local talent market knowledge and strategic trends and has a continuously expanding network in the industry. It’s an exciting role with the perfect blend of local, operational tasks and a global responsibility for Thule Group’s talent acquisition process.    You will work closely with the HR team and act as a trusted Talent Acquisition partner for the Nordic region. Your mission is to guide the hiring managers and candidates through our recruitment process and always ensure a pleasant candidate experience. The role is located at the Hillerstorp site with frequent travels to HQ in Malmö and reports to the HR Director. Responsibilities you will thrive with: - Own the end-to-end recruitment life cycle globally, ensuring effective talent acquisition. - Further develop the recruitment strategy for our mission - Secure a great candidate experience and continuously improve, challenge and develop the recruitment process in order to deliver optimal, efficient and innovative solutions. - Use a proactive approach and various methods and tools to find and attract the best talents. - Use social media tools in your day to day working life. - Be the go-to contact and a reliable partner to all stakeholders and external partners. - Lead and support the development and execution of talent acquisition initiatives, such as EB, university partnerships, and recruitment events. Being the Thule ambassador using different professional platforms and channels - Analyzing own productivity using recruiting metrics and OKRs - Train hiring managers on best interview practices and approaches. - Work effectively with talent pool and snoozed candidates What do you bring in your back pack: - 3-5 years of experience in recruiting and headhunting - Knowledge in full lifecycle recruiting - from briefing meetings to contract signing - A can-do and positive attitude towards your work, challenges and colleagues. - Genuine interest and ability to take initiative and produce results - Confidence in communicating in English and Swedish, as you will have international colleagues - Flawless communication and collaboration skills and experience in working with multi-cultural teams. - Super-user skills on LinkedIn and other social media. About Thule Group Thule Group is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Active Life, Simplified — and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport&Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Juvenile & Pet Products (car seats, strollers, bike trailers,child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Packs, Bags & Luggage (hiking backpacks, luggage, laptop- and camera bags). Thule Group has about 2,600 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2023, sales amounted to SEK 9.1 billion. www.thulegroup.com.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
rekryteringskonsult till randstad digital i malmö

I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala tech/IT-marknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund, för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar men också med kandidater som du matchar mot drömjobbet för just dem. Världens absolut roligaste jobb enligt oss! Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter inom tech samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya specialiserade medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet. Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning inom tech/IT tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som har någon typ av tech-bakgrund och som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för: Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov. Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter. Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som: Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom tech/it och service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande. Du kan också ha tidigare ledarskapserfarenhet och på den vägen har rekryteringserfarenhet. Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund. Examen från universitet eller högskola är meriterande, helst inom tech/IT. vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker helt enkelt dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar. Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad. Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra job. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Malmömen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2014-05-30. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Ercan Bahar, Head of Permanent RecruitmentDigital via: [email protected]. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
rekryteringskonsult till randstad digital i göteborg

Är du en sann relationsbyggare som brinner för att hitta den perfekta matchningen mellan människor och företag? Trivs du som bäst i en omväxlande roll med varierande arbetsuppgifter och ett stort ansvar för hela processer? Gillar du (som vi) att nörda ner dig i IT/Tech-världen och motiveras av att få träffa kunder samt kandidater som har koll på de senaste teknikerna? Då är rollen som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Digital i Göteborg helt rätt för dig. Som rekryteringskonsult hos oss på Randstad Digital arbetar du i en omväxlande roll där du ansvarar för att etablera och fördjupa relationer med kunder och kandidater samt driva hela rekryteringsprocessen från affär till tillsatt kandidat. Rollen som rekryteringskonsult är en 360- gradersroll, vilket innebär att du har ett helhetsansvar för rekryteringsprocessen från start till mål med allt vad det innebär. varför ska du jobba hos oss? Hos Randstad Digital har du alla möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Du blir en del av ett tight gäng som har fullt upp med roliga affärer och vi ser fram emot att välkomna ytterligare en ny kollega till teamet! Här arbetar vi i olika åldrar med differentierad erfarenhet och bakgrund, både självständigt och som team. Vi är med andra ord som våra kandidater; olika. Med en tillåtande och öppen kultur ser vi det som en självklarhet att samarbeta och jobba som ett team. Hos Randstad Digital får du möjlighet att arbeta med några av de mest attraktiva företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med! På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Läs mer om oss: https://www.randstad.se/om-ossansvarsområden Du kommer att ansvara för: försäljning - bearbetning av befintliga och nya kunder. framtagning av kravprofil i samarbete med kund, urval, kompetensbaserade intervjuer samt kvalitetssäkring av kandidater med hjälp av olika tester. search i olika forum såsom Linkedin Recruiter, Stackoverflow, GitHub, Monster mm. att utveckla ditt nätverk och skapa långsiktiga, goda relationer med såväl kunder som kandidater. I din roll får du ett ombytligt uppdrag där du både har tryggheten i ett sammansvetsat team på hemmaplan, och utmaningen i en ständigt föränderlig kund- och uppdragslista. Ständig förändring präglar även de organisationer du jobbar med och mot bakgrund av det kan variationen på tjänster som du kommer att rekrytera spänna från supporttekniker till IT-chefer och vi tror att det är just det du tycker är roligt! din bakgrund Vi söker dig som har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och som tidigare har arbetat i en roll med helhetsansvar för rekryteringsprocessen. Allra helst har du erfarenhet av just specialistrekrytering inom IT/Tech. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund. Det är en fördel, men inget krav, om du har erfarenhet av att arbeta i en större organisation.personliga egenskaper Som person trivs du i det personliga mötet, du är lyhörd och har förmågan att bygga förtroende samtidigt som du inte är rädd för att våga utmana och driva affärer till avslut. Du är en social person som arbetar naturligt med hjälp av ditt nätverk för att fördjupa relationer med kunder och kandidater. Vi ser gärna att du är prestigelös, har lätt för att dela med dig och som också bjuder in till såväl samarbete som nätverk. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Dessutom har du erfarenhet av tjänsteförsäljning och tycker att försäljning och kundbearbetning är bland det roligaste som finns. Det viktigaste är att du har ett eget driv och kan sätta din egen agenda. Din tidigare erfarenhet gör dig trygg i dialog med såväl kunder som kandidater och du är professionell i ditt bemötande. Vi ser gärna att du är kreativ och tänker utanför boxen när det gäller IT-rekrytering och hur man lockar de bästa IT- specialisterna.placering och omfattning Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Göteborgmen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-06-14. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig tillErcan Bahar,Head of Permanent Recruitment via: [email protected]. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024