Yrken med social inriktning

Sök lediga jobb inom Yrken med social inriktning

Sommarvikarie som Jourhavande arbetsledare

Är du intresserad av att jobba i en arbetsledande funktion under jourtid i vår kommunala vård- och omsorgsorganisation? Då kan du bli vår kollega under sommaren Vilka är vi? Med våra ca 4000 medarbetare utgör Vård- och omsorgskontoret kommunens näst största kontor. Vårt huvuduppdrag består av att tillgodose behov av stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Vi ansvarar även för att tillhandahålla mat till förskola, skola och vård- och omsorgskontorets verksamheter. Vi arbetar med ett brukarorienterat förhållningssätt där arbetet styrs och utgår från brukarens behov. Tillsammans ansvarar vi för att leda verksamheten mot våra uppsatta mål och skapa en meningsfull och trygg vardag för alla som är i behov av vår hjälp. Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas- både som medarbetare och som människa. Läs mer om vård- och omsorgskontoret och vårt erbjudande: Vård och omsorg - Norrköpings kommun (norrkoping.se) Dina arbetsuppgifter Som jourhavande arbetsledare finns främst till för vård- och omsorgskontorets utförarverksamheter under jourtid. Du ansvar för att leda och fördela arbetet vid oförutsedda händelser och har en arbetsledande funktion mot andra avtalade verksamheter jourtid. Dina främsta arbetsuppgifter är att vid behov vägleda och stödja medarbetare i sitt arbete och tillsammans med berörda medarbetare riskbedöma situationer som uppstår vid oförutsedda händelser. Vid behov ansvarar du för att leda och omfördela arbetet utifrån åtgärdsförslag och riskbedömningar som tagits fram, samt samordna kontakt med andra vårdgivare och/eller samhällsfunktioner. Du ansvarar också för att delge ordinarie chef på berörd enhet information kring händelser, riskbedömningar och åtgärder som uppkommit under arbetspasset. Vid allvarligare händelser av medialt intresse ansvarar du för att informera kontorets samtliga chefsled. Du ingår i en grupp om sex personer som arbetar växelvis med att bemanna verksamheten kvällar, helger och nätter. Du utgår från kontoret som ligger centralt i Norrköping. Vem är du? Vi söker dig har en pågående relevant högskoleutbildning och som trivs med att arbeta självständigt, med förmågan att handleda och fatta grundade beslut när oförutsedda situationer händer i våra verksamheter. Som person är du lugn och tålmodig. Du har god kommunikativ förmåga och är skicklig på att bemöta människor.  Du har god förmåga att i uppkomna situationer ställa de rätta frågorna så att du får en bra bild av det inträffade utan att vara på plats. Du har ett intresse av en arbetsledande roll då funktionen är central under jourtid för våra verksamheter. Har du erfarenhet av vårdarbete ser vi det som meriterande. Välkommen med din ansökan!   Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 3 Anställningsform: vikariet Längd på anställning: juni, juli augusti Tillträdesdatum:  15 juni Alternativt Enligt överenskommelse Arbetstid: kväll/natt/helg Möjlighet till distansarbete: nej Sista ansökningsdatum: 15 juni Kontakt: Anna-Pia Viklund 011-155189, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Socialsekreterare - Ungdomsgruppen i Bromma

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Välkommen till oss Vi söker nu en ny kollega till Ungdomsgruppen! I Ungdomsgruppen arbetar 7 socialsekreterare, en socionom hos polis och en biträdande enhetschef. Vi arbetar aktivt med hur du som medarbetare upplever din arbetsmiljö och vi har ett utvecklingsfokus på enheten. Barns delaktighet är en central del av vårt arbete och vi har flera barnrättsombud på enheten. Under 2023 har vi startat upp arbetet med intressegrupper och litteraturstudier där våra medarbetare får möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom områden som de finner särskilt intressant. Vår enhet består av medarbetare som har en positiv inställning till arbetet, ställer upp för varandra och skapar arbetsglädje även i tuffa situationer.  Bromma stadsdelsförvaltning är en av Stockholm stads 11 stadsdelar. Bromma ligger nära Stockholms innerstad och vid Mälaren med dess vackra natur. Stadsdelen har ca 82 000 invånare. Vi sitter i nybyggda lokaler i Bromma Blocks med närhet till goda kommunikationer och affärer. Enheten för barn och unga består av en enhetschef, fem biträdande enhetschefer, en metodutvecklare samt två administratörer. Enheten är indelad i en mottagningsgrupp, en barngrupp (0-11 år), en ungdomsgrupp (12-17 år), en syskongrupp (0-17 år) samt en arbetsgrupp för familjevård och kontaktverksamhet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och flexibel arbetstid. Som ny medarbetare hos oss erbjuds du god introduktion oavsett tidigare erfarenhet av yrket och vi har en introduktionsplan som följs upp regelbundet under din första tid hos oss. Vi på enheten för barn och unga i Bromma: Deltar aktivt i omställningen till ny socialtjänstlag genom medverkan i NUSO (nationell uppföljning av socialtjänstens omställning) Deltar i flera samverkansformer med interna och externa aktörer såsom exempelvis andra enheter, polis och skola/förskola Följer regelbundet upp din sociala arbetsmiljö genom "Brommasamtal" Har regelbunden individuell ärendehandledning samt extern handledning Möjlighet till fortbildning både på grund och fortsättningsnivå Din roll Som utredande socialsekreterare i Ungdomsgruppen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att utreda barns behov av skydd och stöd samt följa upp insatser enligt SoL och LVU. Vi arbetar med Signs of Safety som förhållningssätt där vi aktivt arbetar med att mobilisera och involvera den unges nätverk för att tillsammans hitta lösningar på svårigheter i hemmiljön. Arbetet förutsätter en god samverkan med övriga grupper inom den egna verksamheten men även med externa aktörer såsom skolor/förskolor, BVC, polis, åklagare och BUP. Som socialsekreterare kommer du ha veckomöten med din arbetsgrupp, individuell ärendehandledning, extern handledning samt arbeta i nära samarbete med kollegor och biträdande enhetschef. Din kompetens och erfarenhet För att vara aktuell för tjänsten ska du ha fullgjord socionomexamen. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med myndighetsutövning inom barn och unga, utbildning inom barnsamtal, erfarenhet av Signs of Safety, BBIC samt Stockholm stads dokumentationssystem Paraplyet. Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och har en vilja att driva din egen och enhetens utveckling framåt. För att trivas hos oss ska du tycka om ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vi söker dig som har hög personlig mognad, är empatisk och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är självgående och har förmåga att upprätthålla en god struktur i ditt arbete samt har förmåga att behålla lugnet i krävande situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du är förtroendeingivande och har förmåga att etablera god kontakt med människor som befinner sig i utsatta situationer. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig skrift då dokumentation utgör en stor och viktig del av arbetet. Du kan hantera komplexa frågor och har en god analyserande förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan ske under ansökningstiden. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Webbplats: start.stockholm

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Stödassistent sökes till gruppbostad inom LSS-verksamhet i Kungälv

Beskrivning Vill du vara en del i vårt team/kluster med grundplacering på en av våra gruppbostäder? Som personal på vårt boende kommer du att ingå i en engagerad personalgrupp, du arbetar med att verkställa beslut inom LSS och du ger hyresgästerna stöd och omsorg i alla vardagliga situationer. Du utgår ifrån individens behov, vilja och önskningar och tar tillvara på de resurser och förmågor varje individ har. Vi arbetar flexibelt med påverkningsbara scheman utifrån brukarnas behov. På gruppbostaden kan det komma att ingår jourtjänstgöring i ditt schema och hos oss arbetar man schemalagt varannan eller var tredje helg.  Arbetsuppgifter Som stödassistent är det viktigt att kunna motivera individen till att genomföra aktiviteter, vilket blir en viktig del av uppdraget i ditt dagliga arbete. Den enskildes vardag med sysslor såsom städ, tvätt, matlagning, handling, fritidsaktiviteter med flera är en självklar del i ditt arbete att hjälpa till med på ett motiverande och pedagogiskt sätt. Lågaffektivt bemötande är ett centralt begrepp i ditt uppdrag. Du är mån om att arbeta strukturerat med tydliggörande pedagogik samt social dokumentation. Det är angeläget att samverkan sker på ett professionellt sätt med olika yrkeskategorier samt nätverket runt den enskilde. På arbetsplatsen ingår det att hjälp till med Aktiviteter i Dagliga Livet (ADL) och omvårdnadshygien. Kvalifikationer Du skall ha kunskap och erfarenhet kring att arbeta med personer med funktionsvariationer på boende och/eller dagligverksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskap av att arbeta med tydliggörande pedagogik, problemskapande beteende, alternativ kommunikation (AKK) till exempel tecken som stöd, bilder samt sociala berättelser. Utbildningar kopplade till Funktionshinder så som AKK, lågaffektivt bemötande och program så som Inprint, Widget med flera är önskvärt. Arbetet ställer krav på att du har gott bemötande, god samarbetsförmåga, är öppen för förändringar, har ett reflekterande förhållningssätt och att du arbetar efter överenskomna mål. Som person skall du vara tydlig i ditt kroppsspråk, ha god fysisk och psykisk kondition och vara lösningsorienterad. Arbetet kräver god kunskap i svenska språket både i tal och skrift. Datakunskap är viktigt för pedagogisk AKK samt dokumentation. Formella krav - Godkänd gymnasieutbildning från Barn & Fritidsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning mot funktionshinder, eller utbildad stödassistent. - Innehav av B-körkort. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Personlig assistent i Stockholm

Vi söker personliga assistenter till en flicka på sex månadermed trakeostomi i Mörby, Danderyd. Flickan befinner sig på LIVA på Nya Karolinska och ska nu få åka hem för att bo hemma med sin familj.Flickans behov förutsätter tillsyn och insatser dygnet runt av två assistenter samtidigt då trakeostomin innebär att hon behöver hjälp med andningen. Flickan har även en sond som hon matas med. Till bostaden finnsgoda förbindelser med tunnelbana och bussar, familjens hem är nära belägettill Mörby centrum. Novum är en rikstäckande assistansanordnare som arbetar utifrån en kristen värdegrund vars ambition är att göra skillnad för individen, branschen och i samhället. Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen sker. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent. Vem är du som sökande?Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, noggrann empatisk och lyhörd. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Vi ser att du är trygg som person och trivs med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Du har en naturlig känsla för innebörden av att arbeta i någon annans hem och på ett ödmjukt sättrespekterar hemmamiljön i din roll som assistent. Övriga krav på dig som assistent i detta uppdrag: Du är icke-rökare. Du har obehindrad svenska i tal och skrift. Att du tål att jobba i ett hem där det bor enkatt. Önskvärt är även att du har god fysik, är glad och positiv. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent och uppdragsgivaren är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Du får introduktion i de medicinska uppgifterna på LIVA-Nya Karolinskagenom både teoretisk ochpraktisk utbildning. Om anställningenAnställningen är för viss tid så länge uppdraget varar. Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Fremia/Kommunal - Personlig Assistans). Arbetstiderna varierar och du förväntas kunna arbeta dag, kväll och nattpass baserat på din schemaläggning. Arbetstiderna är 08-15, 15-22 och 22-08. Nattetidförutsättsdu som assistent vara vaken och aktiv under hela arbetspasset. Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuellanställning uppvisar ett belastningsregisterutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda viahttps://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Boendeassistent HVB (främst kväll med sovande jour)

Pilkasens gård är ett litet HVB-hem beläget i en vacker miljö på en hästgård i utkanten av Uddevalla. Vi riktar oss mot flickor och pojkar 14-18 år med psykosocial problematik som kan yttra sig i t. ex. svårigheter med känsloreglering, låg impulskontroll, självskadebeteende, bristande förståelse för sociala normer, skolproblematik, riskfyllt umgänge eller i att ha provat droger (ej missbruk). Vi tar emot ungdomar med psykiatriska diagnoser. För att komplettera vår ordinarie personalstyrka så söker vi nu dig som vill jobba som boendeassistent 1-2 kvällspass (med sovande jour) per vecka. Ett pass kan vara förlagt tex. 21:00-23:00 (23:00-08:00 jour) 08:00-09:30 eller tex. 19:00-23:00 (23:00-06:30 jour) 06:30-08:00. Kanske du studerar inom området socialt arbete och vill ha ett extrajobb eller kanske du vill komplettera ditt andra jobb med några extra pass. Om du har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete (tex. YH 400 p) finns möjlighet att även arbeta andra tider/pass vid behov. Vi söker nu även ytterligare en behandlingsassistent på heltid/tillvidare (se separat annons). ARBETSUPPGIFTER Som boendeassistent (natt/sovande jour) innebär din roll framförallt att du som professionell vuxen ska skapa en lugn och trygg miljö för våra ungdomar. Du ska finnas som socialt och känslomässigt stöd tex. spela spel tillsammans med ungdomarna, se på film, ha stödjande samtal samt stötta och hjälpa till med praktiska saker som tex. kvällsfika, dela medicin, väckning och frukost på morgonen. Vanligtvis är det mycket lugnt nattetid på boendet men sovande jour innebär att du ska kunna gå upp för att hjälpa och stötta våra ungdomar vid behov. KVALIFIKATIONER Du som söker har god omsorgsförmåga. Du är lyhörd och inkännande och du har god förmåga att skapa ärliga relationer. Vi ser helst att du har en eftergymnasial utbildning inom socialt arbete (2 år) samt erfarenhet av att arbeta på HVB. Alternativt att du är utbildad undersköterska/barnskötare med erfarenhet av HVB och personlig lämplighet. ÖVRIGT Tjänsten/tjänsterna kommer att tillsättas omgående. Ange eventuellt löneanspråk i din ansökan. Läs mer om vår verksamhet på www.pilkasensgard.se Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sommarvikariat med bad varje dag och fortsatt tjänst i höst!

Vår 24-årige son behöver en manlig personliga assistent som kan ta ett sommarvikariat på 60-80% från nu till mitten av augusti med möjlighet att fortsätta på tjänst som blir ledig i höst. Arbetspassen är i regel 8-9 timmar långa och aldrig nattpass. Arbetsplatsen ligger nära Marklandsgatan, Göteborg. Vår son är musikalisk allätare och skulle gärna lyssna lite mer på klassiskt, jazz och världsmusik. Juni-augusti åker vi varje eftermiddag till Lilla Amundön där det finns en uppvärmd utomhusbassäng nära havet. Resten av året simmar han mån-lördag på Dalheimers hus i Majorna. Hans kropp har många begränsningar och ditt jobb är att hjälpa honom med mycket praktiskt. Han simmar dagligen för att få träning, så du måste klara att bada i bassäng ofta. Han har autism och gillar att lära sig ny fakta. Varje dag letar han och assistenten fakta om något och sen behöver han lite hjälp att skriva en sammanfattning. Du måste kunna stava riktigt bra på minst svenska eller engelska, det finns inte tid att googla. God kunskap i spanska är ett plus, men om du har något annat du brinner för så finns det goda chanser att vår son också blir intresserad. Han har ett stort ordförråd och pratar mycket, men kan ändå vara en utmaning att förstå eftersom han gillar att tala i gåtor och inte alltid tänker som oss normalstörda. Bästa assistenterna har alltid sin ”detektivhjärna” påslagen och gillar att bygga vidare på hans ordlekar. När vi hittat assistenter som förstår hans humor så hörs skratt och sång. Stort tålamod, pedagogisk förmåga och ett varmt hjärta behövs i jobbet. Många assistenter har stannat i flera år så vi vet att det är ett bra och givande jobb för rätt person. Lön från 165 kr/h, ob tillkommer på kvällar och helger. Intervju och inskolning sker snarast. GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse.   Kontaktperson Tobias Svensson GIL-stöd 031-636860 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Personliga Assistenter (50-100%) sökes till kvinna i Ljungbytrakten

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?  Om tjänsten Just nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 30-årsåldern,  född med CP-skada boendes cirka 2.5 mil utanför Ljungby. Hon är en glad tjej med lätt för skratt och har mycket humor. Hon är rullstolsbunden och aktiviteterna anpassas därmed efter detta. Hon har inget verbalt tal, utan kommunicerar via ansiktsuttryck och därmed kommer du successivt lära dig att läsa av henne. Kunden är på daglig verksamhet i Ljungby på vardagarna samt är på ett korttidsboende var tredje helg såväl som från måndag till tisdag. Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 07:45-15:00 under vardagar Måndagar och var tredje helg finns chans till att jobba vakennatt mellan kl. 20:00-08:00 (på grund av korttidsboendet). Annars är det hennes mamma som arbetar under nattpassen (möjlighet till att anpassa ditt schema finns dessutom) Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor och aktivering Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider och medicin Lyft kan förekomma vid förflyttningar Om dig Kunden söker dig som är en sprallig tjej/kvinna med ett driv samt är påhittig, energifull och kreativ såväl som tycker det är roligt att hitta på olika saker under dagarna. Som assistent hos kunden är du en del i hennes vardag där du ingår i en grupp där olika aktiviteter genomförs med kundens kompisar, andra brukare och assistenter. Här tar vi en dag med bland annat promenader, musik, avslappning, resor och mycket mer. Hon bor på korttidsboende varje helg och mellan måndag och tisdag varje vecka. Där har hon egen lägenhet så du som assistent bör vara påhittig och initiera olika aktiviteter utöver det som är planerat i hennes dagliga rutiner. Därav krävs det att du som assistent är kreativ och vågar bjuda på dig själv. KRAV: Körkort (samt bil för att du lättare ska kunna ta dig till arbetsplatsen) Du ska ej vara allergisk mot pälsdjur då detta finns i hemmet För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Omfattning: Tjänst på cirka 50-100% samt vikarie vid behov med goda möjligheter till fasta pass. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Socialsekreterare för konsultuppdrag inom Våld i nära relation

Om jobbet Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning våld i nära relation till uppdrag i Stockholm.  Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Om Dedicare Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa. Vem är du? Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: -                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag -                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer -                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens -                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef -                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Hanna Magnusson. Hanna har arbetat som konsultchef inom socionombemanning på Dedicare sedan 2017. Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Behandlingsassistent timvikariat

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Gudhemsgården tar emot män med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk. Vi tar också emot män med psykisk ohälsa och våldsbenägna män med utagerande beteende. Vi har i uppdrag att bedriva vård för klienter med särskilda vårdbehov. Arbetsbeskrivning Vill du vara med och skapa den livsviktiga skillnaden för utsatta människor? Då är jobbet som behandlingsassistent på SiS en meningsfull utmaning. Målet med ditt uppdrag är att motivera våra ungdomar till nya och mindre riskfyllda sätt att leva. Som behandlingsassistent är du med och ser till att rutinerna på avdelningen fungerar som de ska. Du spelar en stor roll för stabiliteten och tryggheten för våra ungdomar och klienter, och står för basen i det dagliga livet som skolgång, städning, matlagning med mera. Du är med och bidrar till att säkerheten på institutionen upprätthålls enligt våra rutiner och  dokumentation är en viktig del av ditt arbete. Du kommer jobba med att bygga trygga relationer och medverkar till att våra ungdomar/klienter får den trygghet och säkerhet som de behöver för att bryta invanda beteenden. Tillsammans med ditt team av engagerade kollegor såsom behandlingspedagoger och behandlingssamordnare har ni möjlighet att nå goda resultat och bidra till förändring. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande.   Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  Arbetstiden är enligt uppstått behov och kan vara både dag, kväll, natt och helg. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför behöver du ha en god förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Lika viktigt är det att du har en grundmurad positiv människosyn, stor empatiskt förmåga och en förmåga att skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan behålla ditt lugn även i pressade situationer. Du har också förmåga att samarbeta med andra och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor.  Du ska även ha: • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet av arbete med människor i en utsatt livssituation t.ex. inom psykiatri, HVB- verksamhet, eller vård- och omsorg.  • B- körkort  • God svenska i tal och skrift På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Sis Gudhemsgården söker dig som kan jobba som timvikarier/visstidsanställning. Det behov som Gudhemsgården har är timvikarier som antingen eller både och kan hoppa in och arbeta med kortvarsel men även kan arbeta när ordinariepersonal har planderad ledighet.   Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem, bifoga CV, personligt brev samt betyg i din ansökan.  Innan eventuell anställning kommer utdrag ur brotts- och misstankeregistret göras.  Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.  SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
Man från Oxelösund

Poolarna assistans är en liten familjär anordnare med hjärta och hjärna. Vi tillhör kollektivavtals området Almega och innehar tillstånd att bedriva personlig assistans. Huvud kontoret ligger i Örebro men vi arbetar med kunder och personliga assistenter rikstäckande. Vi söker nu en sommar vikarie och timvikarierande assistent till vår kund som bor med sin hund i radhus utanför Oxelösund. Så ni måste tåla pälsdjur Vår kund sitter i rullstol. Som assistent arbetar du med att assistera i allt som vardagliga rutiner, hygien och matlagning. Det önskvärt att du som assistent har utbildning och erfarenhet av personlig assistans. Vi tror att du som assistent är lyhörd, noggrann snabb och trygg. Arbetstiderna varierar dag, kväll helg och vaken natt. Intervjuer sker fortlöpande. Vi kräver ett utdrag ur belastningsregistret. Låter detta intressant? Välkommen att maila din ansökan till [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024