Lediga jobb i Skåne län

Sök totalt 7875 lediga jobb i Skåne län

Peruansk kock

Till en nystartad restaurang på stans bästa läge sökes nu en utbildad och erfaren kock inom det peruanska köket. Tjänsten kommer att tillsättas så fort som möjligt, och ställer höga krav på gedigna kunskaper inom det peruanska köket.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Konsult inom Elektronik

EC Konsult AB är ett flexibelt och kreativt konsultföretag som erbjuder lösningar och konsulttjänster inom flera marknadsområden t ex medical, verkstadsindustri och processindustri. Vi har konsulter inom områdena mjukvaruutveckling, inbyggda system och elektronikutveckling. Företaget har sitt huvudsäte i Blekinge och verkar mest i södra Sverige. Våra kontor finns i Karlshamn och Lund. EC Konsult omsätter ca 20 miljoner SEK och sysselsätter ca 20 personer. EC Konsult vill expandera och söker konsulter som vill arbeta med utvecklingsprojekt och produktunderhåll. EC Konsult söker efter utvecklare inom elektronik och som har ett brinnande teknik intresse. Nedan finns erfarenhet och kompetenser angivna som beskriver den peronen som vi söker. - Civilingenjör eller motsvarande, alternativt lång erfarenhet inom elektronikutveckling - Minst 5 års erfarenhet av elektronikutveckling - Du kan kommunicera såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska Kompetens och erfarenhet inom något eller några av följande områden: - Analog- och digital elektronikkonstruktion - Mikroprocessorbaserad elektronik - Mönsterkortslayouter och tillverkning av elektronikprototyper - Normer och standarder inom elsäkerhet, EMC mm - Test- och provningsverksamhet, t ex EMC och andra typer av miljötester - Mjukvaruutveckling avseende inbyggda system - Kraftelektronik Personliga egenskaper som är viktiga för oss - Kreativ, drivande och självgående med ett brinnande teknikintresse - Arbetsmässigt gäller analytisk förmåga, noggrannhet, uthållighet med förmåga att slutföra uppdrag enligt kundens önskemål - Som person är du positiv, hjälpsam, prestigelös och flexibel Som konsult genomförs uppdragen hos kund eller på våra kontor. Känner Du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig så vill vi gärna träffa. Kanske är du nästa konsult i vårt Team. Vi behandlar ansökningarna löpande och tillsätter tjänster så snart vi kan, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan omgående. Du kommer att arbeta med utveckling och underhåll av produkter. Då vi är ett konsultbolag sker alla uppdrag till våra kunder. Vi har ingen egen produktutveckling. Projekten genomförs både i våra egna lokaler (Karlshamn eller Lund) och på plats hos kunden. Den övervägande delen sker på plats hos kund på grund av sekretess och utrustning. Detta innebär att tjänsten kan innebära pendling till andra orter. Kunderna finns i södra Sverige. Våra uppdrag är både utvecklande och intressanta för individen. Vi arbetar med alla faser i en produkts livscykel vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera från uppdrag till uppdrag. Längden på uppdragen varierar mycket, allt från punktinsatser på veckor till längre uppdrag som löper över år. Det är övervägande långa uppdrag. Produkter som vi arbetar med är medicinsk utrustning, trädgårdsprodukter, automotive, trafikövervakning, dörröppnare, värmesystem, säkerhet och övervakning mm. Vi har även uppdrag inom Big Science (ESS i Lund).

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lärare i textilslöjd till Färsingaskolan

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare! ARBETSUPPGIFTER Vi söker lärare i textilslöjd till Färsingaskolan. I arbetsuppgifterna ingår förutom att planera, genomföra och följa upp undervisningen, att bidra i det övriga dagliga arbetet och att aktivt arbeta med att stödja och motivera eleverna i deras utveckling både socialt och kunskapsmässigt. Vi tror att du är väl förtrogen i arbete med elevers olika anpassningar och skicklig i att skapa trygga och stödjande miljöer. Vidare tror vi att du har god samarbetsförmåga och gillar att jobba i team tillsammans med skickliga och erfarna kollegor. KVALIFIKATIONER Legitimerad lärare i textilslöjd. Du har god förmåga att samarbeta, är flexibel och kan inspirera och engagera elever. För att passa in i gänget behöver det även vara viktigt för dig att ha roligt på jobbet. Vi gör löpande urval så varmt välkommen med din ansökan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Miljö- och hållbarhetsstrateg

Att arbeta i Hörby kommun Hörby kommun med nästan 15 700 invånare ligger mitt i Skånes hjärta med det mesta och det bästa runt hörnet. Hörby är en mycket gammal handelsort. Vi som bor eller arbetar i Hörby är mycket stolta över vår vackra och blandade natur. Här får man känslan av att befinna sig mitt i naturen och ändå är människor, service och bekvämligheter aldrig långt borta. Kommunen erbjuder en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Att arbeta inom Hörby kommun handlar i första hand om engagemang, skicklighet och att ge bästa service till våra medborgare. Vi arbetar med att vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder våra anställda bra anställningsvillkor, arbetsmiljö och utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är placerad inom verksamhetsområdet Planering och utveckling inom avdelningen Kommunservice. Planering & Utveckling är ett team som idag består av nio personer som arbetar inom ansvarsområdena samhällsplanering, markförvaltning, exploatering, energirådgivning och natur- och vattenvård. ARBETSUPPGIFTER I rollen som miljö- och hållbarhetsstrateg kommer du att arbeta med miljö-, klimat- och energifrågor internt inom kommunens organisation och externt mot medborgare och andra samarbetspartners. Det pågår ett arbete med att ta fram en ny energiplan för kommunen, du kommer ha en viktig roll i att säkerställa och följa upp genomförandet av åtgärder och aktiviteter med koppling till den, exempelvis energieffektivisering av kommunala fastigheter och lokaler. Därtill pågår utredning av Hörbyån där du också kan komma att bli involverad och som syftar till att framtidssäkra kommunen från översvämningar. Du är kommunens kontakt i frågor som rör ditt område och deltar i interkommunala och regionala samarbeten. Du svarar på remisser från myndigheter och andra kommuner, bevakar lagstiftning och förordningar relevanta för kommunorganisationen, samt är kommunens kontaktperson inom avfallsområdet. Du kommer sannolikt även att ingå i arbetsgrupper som rör utredningar med kopplingar till ditt område och den strategiska planeringen. Du kommer att vara föredragande för dina ärenden i kommunstyrelsen och eventuellt i andra nämnder. Du rapporterar till planerings- och exploateringschefen, vilken är din närmsta chef. Arbetet innebär kontakt med kommuninvånare och företag. Att ge god service och rådgivning är därför en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker efter en engagerad, strukturerad och målmedveten miljö- och hållbarhetsstrateg med förmågan att se helheter och sammanhang. Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen inom miljö- och klimatområdet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av liknande arbete inom kommunal eller offentlig verksamhet är meriterande, likaså erfarenhet av arbete med energieffektiviseringar och klimatanpassningsplaner. Du bör även vara en driven projektledare med kommunikativ förmåga för att driva, leda, motivera och skapa förståelse för ditt arbete inom miljö- och klimatområdet. God datorvana och kunskap i Office-programmen är en förutsättning. Erfarenhet av Adobe-programmen Illustrator och InDesign är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du har ett flexibelt förhållningsätt och har lätt för att samarbeta och trivs i en organisation där förändring och utveckling tillhör vardagen. Det är avgörande att du är en person med förmågan att arbeta självständigt, ta initiativ samt leda processer. Du talar med skicklighet och trovärdighet inför andra och har lätt för att hålla presentationer. Du är en strategisk person som lyfter blicken och kan ta flera olika frågor och dess samband i beaktande, samt sätta dem i ett långsiktigt perspektiv. Du uppskattar aktiva dagar, är ansvarstagande, strukturerad och som person ser du möjligheter och är en god glädjespridare och inspiratör. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hörby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hörby kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tack på förhand!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Lärarvikarier till högstadieskola

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta i skolan innebär att du med kort varsel kan komma och arbeta på kortare eller längre uppdrag. Utifrån verksamhetens behov och dina önskemål finns det stora möjligheter att själv anpassa hur mycket och när du vill arbeta. I samband med anställning får du praktisk information och en introduktion. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning, studerar vid högskola och/eller har erfarenhet av arbete med barn och unga. Om du är utbildad eller studerar till lärare, speciallärare eller specialpedagog ser vi givetvis det som ett stort plus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att kunna arbeta hos oss behöver du ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Löpande urval och tillsättning kan tillämpas. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Tullverket söker Vakthavande befäl

Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Då är jobbet som vakthavande befäl på Tullverkets ledningscentral något för dig. Ledningscentralen tillhör organisatoriskt Tullverkets kontrollavdelning men ledningscentralen stöttar hela den händelsestyrda operativa verksamheten. Kontrollavdelningen har ett brett uppdrag som ska säkerställa att endast godkända varor passerar Sveriges gräns. Uppdraget går ut på att genomföra tullkontroller på in- och utförsel där Tullverket letar efter varor som strider mot restriktioner samt även för att säkerställa att rätt tullavgifter och skatter tas ut. Uppdraget är även att stoppa eller allvarligt störa den organiserade brottsligheten och säkra konkurrensneutralitet. Om tjänsten Som Vakthavande befäl vid Tullverkets ledningscentral kommer du att besluta i och samordna nationella ärenden och insatser samt andra uppdrag som man får inom ramen för ledningscentralens verksamhet. I rollen som Vakthavande befäl ingår bland annat att stötta och hantera frågor från den operativa verksamheten, kontakter med samverkande myndigheter samt bidra till att Tullverkets ledningscentral har en samlad och aktuell operativ lägesbild. Vakthavande befäl i kommer också att vara förundersökningsledare, vilket innebär att följa aktuella utredningar och ta ställning till vilka utredningsåtgärder och beslut som krävs. I sitt arbete har Vakthavande befäl stöd av ledningscentralens ledningsoperatörer och biträdande vakthavande befäl i område Väst. Verksamheten bedrivs dygnet runt, året runt. Som Vakthavande befäl arbetsleder man övriga roller inom ledningscentralen under vissa arbetspass. Vi söker dig som har: • Förundersökningsutbildning. • Erfarenhet av arbete som Vakthavande befäl alternativt Inre befäl. • Erfarenhet av Tullverkets kontrollverksamhet, hämtad från brottsbekämpning, tullkriminal, underrättelse- eller klareringsverksamhet. • Genomförd och godkänd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet som chef/ledare. • Ledarskapsutbildning. Personliga egenskaper • Stabil, lugn och trygg vid pressade situationer. • Mycket god samarbetsförmåga för att på alla nivåer kunna samverka, såväl internt som externt. • Beslutsam och handlingskraftig. Kunna fatta snabba beslut och agera utifrån dessa trots svåra omständigheter. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Förmåga att såväl vid muntliga som skriftliga presentationer uttrycka sig strukturerat och tydligt. • Tydlig kommunikatör. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för berörda parter. • Omdömesgill. Göra korrekta avvägningar och prioriteringar i såväl enkla som komplexa operativa ärenden. • Flexibel, med förmåga att kunna anpassa sig till ändrade omständigheter. • Kunna motivera medarbetarna och skapa delaktighet och engagemang. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och är vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-11502. Placeringsort: Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning men tillträde 2024-09-01. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av, Olov Hellqvist, 08-45 65 811. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Ulf Persson, 040-661 33 21 och för Saco-S, Katarina Hernhut, 08-456 52 65. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 31 maj. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av vikarierande generaltulldirektör Johan Norrman.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Strategisk utvecklare på vuxenutbildningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Framtidens välfärd är vår stora utmaning. För att klara den har vi på arbetsmarknadsförvaltningen ett mycket viktigt uppdrag: Vi ska göra det möjligt för invånare med ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande så snabbt som möjligt, men även bidra till att arbetsgivare hittar rätt kompetens.  Vi möter utmaningen med ett brett utbud av vuxenutbildningar och arbetsmarknadsinsatser – och provar nya sätt att arbeta tillsammans med näringslivet, andra förvaltningar, myndigheter och civilsamhället. För att lyckas måste vi våga, testa nytt och hitta smarta lösningar.  Vi är cirka 400 kollegor på förvaltningen, och vår roll är att ge invånare de rätta verktygen så att de kan ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning. Dessutom samordnar vi stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor.  På vuxenutbildningen i Helsingborg finns ett brett utbud av yrkesutbildningar och jobbspår. Utbildning är ett viktigt verktyg för att minska utanförskap och öka tryggheten i Helsingborg. Tillsammans med delregionens övriga 10 kommuner som utgör Familjen Helsingborg, utbildar vi i de flesta områden där det finns brist på arbetskraft. Samtidigt arbetar vi med att säkerställa att utbildningsutbudet matchar arbetsgivarnas behov av kompetens och att de är attraktiva för potentiella elever.  Nu rekryterar vi en strategisk utvecklare till vår verksamhet som ska arbeta med kompetensförsörjningsuppdraget genom att bland annat utveckla utbildningar och säkerställa att de matchar behovet på arbetsmarknaden.  Arbetsuppgifter Vi söker en strategisk utvecklare som har god kunskap och erfarenhet av att arbeta med kompetensförsörjningsfrågor kopplat till utbildning. I rollen som strategisk utvecklare kommer du att planera, leda och delta i olika processer som är kopplade till kompetensförsörjning både på lokal, delregional och regional nivå.  Utbildning på olika nivåer (gymnasial yrkesutbildning, Yrkeshögskoleutbildning, uppdragsutbildning) som möter arbetsgivarnas behov av kompetens är avgörande för tillväxten i delregionen men också för att fler från kompetensreserven ska kunna bli en del av den efterfrågande kompetensen. Arbetet omfattar processledning, kompetenskartläggning, analysarbete, matchning, nätverkande (delregionalt, regionalt och nationellt) samt att organisera olika typer av events.  Som strategisk utvecklare med ansvar för samordning och planering av strategisk kompetensförsörjning kommer du att:  • Ansvara för samordningen av strategiska kompetensplaner som är framtagna tillsammans med branschen/arbetsgivare. Kompetensplanerna ska innehålla branschens/arbetsgivarnas behov av kompetens på lång och på kort sikt och visa på utbildningsbehoven inom branschen • Samordna och planera utbildningsbehov på strategisk nivå för att förenkla rekrytering av kompetent arbetskraft för Familjen Helsingborgs tillväxtbranscher. Huvudsakligt fokus är yrkesutbildning inom vuxenutbildning. I arbetet ingår också att kvalitetssäkra samt att operativt utveckla ny utbildning. • Arbeta med strategisk kompetensförsörjning med samarbetspartners som är viktiga i arbetet med frågan, till exempel Familjen Helsingborg, Region Skåne, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren och Campus Helsingborg/Lunds universitet.  Du kommer att ingå i ett team som arbetar med kompetensförsörjning på Arbetsmarkandsförvaltningen men som också har ett organiserat samarbete med andra förvaltningar i uppdraget. I din roll kommer du ha tät kontakt med arbetsgivare som vill arbeta tillsammans med Helsingborgs stad i kompetensförsörjningsfrågor.   Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att leda projekt och processer inom området strategisk kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att utveckla yrkesutbildning inom vuxenutbildning/komvux och/eller samarbetsprocesser inom skola och arbetsliv från en annan kommun, region eller organisation. Du är intresserad av omvärldsbevakning och frågor kopplat till kompetensförsörjning nationellt, regionalt och delregionalt. För att klara det är här uppdraget är det nödvändigt med en god systemkompetens, likväl en erfarenhet av att söka och sammanställa information och rapportera muntligt såväl skriftligt.  Du behöver också ha förmåga att: • Kommunicera väl på operativ och strategisk nivå • Skapa delaktighet • Ta egna initiativ och vara van att driva processer inom området kompetensförsörjning • Vara bra på att organisera och samordna olika insatser • Vara van vid att arbeta självständigt • Processleda grupper mot uppsatta mål • Ha mycket god analytisk förmåga • Vara mål- och resultatorienterad  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och din förmåga att kunna samspela med både externa och interna samarbetspartners.   Övrig information Sista ansökningsdag:  2 juni 2024 Anställningsform: Tillsvidareanställning  Omfattning: Heltid  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Konsult inom mjukvaruutveckling med Java eller C#

EC Konsult AB är måhända inget stort företag. Men inom våra specialiteter är vi stora. Vi har några av landets mest hängivna utvecklare av mjukvarusystem. Och vår erfarenhet av systemutveckling är omfattande och inom väldigt varierande branscher. Att bygga komplexa system som åstadkommer det de ska på ett säkert, effektivt, ekonomiskt och pålitligt sätt kräver ett stort mått av kunnande. Det har vi. Och att som vi ofta gör bygga system som ingen någonsin byggt förut kräver dessutom ett stort mått av kreativitet och finurlighet. Plus en omättlig nyfikenhet och vetgirighet. Dessutom älskar vi trubbel. I varje projekt vi åtar oss ställs vi ofrånkomligen inför trubbel. Tekniska problem som vi inte alltid förutsett, men som ändå behöver lösas på smartast tänkbara sätt. Den typen av trubbel innebär oemotståndliga professionella utmaningar för oss. Och möjligheter att lära oss ännu mer och bli ännu duktigare. Mjukvaruutvecklare som brinner för sitt yrke sökes. Personliga egenskaper som är önskvärda - Snabbfotad, Kreativ, drivande och självgående med ett brinnande intresse för mjukvaruutveckling - Arbetsmässigt gäller analytisk förmåga, noggrannhet, envishet, med förmåga att slutföra uppdrag enligt kundens önskemål - Som person är du positiv, prestiglös, hjälpsam och flexibel Som konsult genomförs uppdragen hos kund eller på våra kontor i Karlshamn och Lund. Känner Du att du passar in på vår beskrivning. Då är kanske du nästa konsult i vårt Team. Nedan finns den profil vi söker. - Utbildning inom mjukvaruvaruteknik (master eller kandidat), Civilingenjör Datorteknik/Mjukavarutveckling eller motsvarande - Du har skaffat dig första erfarenheten och vill komma vidare med nya utmaningar - Du kan kommunicera såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska Kompetens och erfarenhet inom något eller några av följande områden (de står inte i prioritetsordning): - Utveckling inom front end och Back end samt full stack - Utveckling i Språket Java -Utveckling i språket C# - Utveckling i Språket Python - Databaser t ex MS-SQL - Designmönster och testdriven utveckling - Mjukvaruprocesser t ex Agilt, SCRUM, - Utveckling i C/C++, - Hur användargränssnitt skall utformas Vi har tre övergripande ledord för verksamheten Hjärna. Hjärta. Envishet. Som konsult genomförs uppdragen hos kund eller på våra kontor. Känner Du att du passar in i vårt gäng vill vi gärna träffa Dig för att se om vi har gemensamma intressen. Vi behandlar ansökningarna löpande. Därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan omgående.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Utvecklare Inbyggdasystem

EC Konsult AB är ett konsultbolag med passion för teknik. Vi har hängivna utvecklare av inbyggda system som ingår i olika team som gör produktutveckling. Vår erfarenhet av systemutveckling för tillverkningsindustri, processindustri och medicinteknik är omfattande. Att bygga komplexa system som åstadkommer det de ska på ett säkert, effektivt, ekonomiskt och pålitligt sätt kräver ett stort mått av kunnande. Det har vi. Ofta utvecklar vi system som ingen någonsin byggt förut, vilket kräver ett stort mått av kreativitet och finurlighet. Plus en omättlig nyfikenhet och vetgirighet. Dessutom älskar vi trubbel. I varje projekt vi åtar oss ställs vi ofrånkomligen inför trubbel. Tekniska problem som vi inte alltid förutsett, men som ändå behöver lösas på smartast tänkbara sätt. Den typen av trubbel innebär oemotståndliga professionella utmaningar för oss. Och möjligheter att lära oss ännu mer och bli ännu duktigare. Företaget har sitt huvudsäte i Blekinge och verkar mest i södra Sverige. Våra kontor finns i Karlshamn och Lund. Vi vill expandera. Vi söker nu civilingenjör inom mjukvaruutveckling för inbyggda system. Du skall trivas med att utveckla produkter och system vilket innebär ansvar och utmaningar varje dag. Nedan finns den profil vi söker. Civilingenjör eller motsvarande, alternativ lång arbetslivserfahet inom området med fokus på utveckling Minst 3 års erfarenhet av utveckling av inbyggda system Du kan kommunicera såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska Kompetens och erfarenhet inom något eller några av följande områden: -Hårdvarunära mjukvaruutveckling C/C++ i inbyggda system FW Linux (Gärna Embedded) Agilt arbetssätt Erfarenhet från olika processorer Hårdvarukonstruktion i inbyggda system Arbetat med utveckling som styrts av olika regelverk Personliga egenskaper som är önskvärda Kreativ,drivande och självgående med ett brinnande teknikintresse Arbetsmässigt gäller analytisk förmåga, noggrannhet, uthållighet med förmåga att slutföra uppdrag enligt kundens önskemål Som person är du positiv, kreativ, hjälpsam, kommunikativ och flexibel Som konsult genomför man uppdragen hos kund eller på våra kontor. Känner Du att ovanstående beskrivning stämmer på Dig, så vill vi gärna träffa Dig för att se om du är nästa konsult i vårt Team. Vi behandlar ansökningarna löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan omgående. Då vi är ett konsultbolag kommer att arbeta med olika uppdrag hos våra kunder. Uppdragen genomförs ofta på plats hos kunden men även i våra egna kontor som ligger i Lund och Karlshamn. Du kommer att arbeta med olika faser i en produkts väg från idé till färdig produkt. Vi arbetar med medicinsk utrustning, trädgårdsprodukter, Automotive, dörröppnare, trafikövervakning, värmesystem, säkerhet mm. Vad du arbetar med beror på vilket behov våra kunder har och det som intresserar dig. Ofta varierar detta över tiden vilket även längden på uppdragen gör.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Planeringssekreterare till förskoleförvaltningen

Ref: 20241078 Arbetsuppgifter Som planeringssekreterare på placering- och tillsynsenheten handlägger och erbjuder du förskoleplats, vilket innebär myndighetsutövning. I uppdraget ingår löpande kontakter och stöd till rektorer/biträdande rektorer, viss medborgarservice samt löpande administrativa uppgifter. En arbetsdag på enheten innebär såväl självständigt arbete som nära samarbete med dina kollegor på och utanför enheten.  Kvalifikationer • Vi söker dig med högskoleutbildning på minst kandidatnivå inom det samhällsvetenskapliga området (tex statsvetare, socionom, sociolog) • Du har mycket goda språkkunskaper i svenska i tal och skrift • Du har god förmåga att arbeta i digitala verktyg och system och är en van användare av Excel Meriterande för tjänsten är: • Du har tidigare erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet • Kunskaper kring de lagrum som styr vår ärendehanteringsprocess såsom förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen • Språkliga kunskaper i tal och skrift utöver svenska  För att lyckas i denna roll ska du kunna möta och kommunicera, såväl inom som utom förvaltningen på ett sakligt och förtroendeingivande sätt med hög professionalitet. Ditt arbetssätt ska präglas av service och noggrannhet och du ska tycka om att samarbeta. Du har god förmåga att sätta dig in i olika tekniska system. Du ska kunna planera och prioritera arbetsuppgifter och du ska lätt kunna förhålla dig till förändrade omständigheter. Om arbetsplatsen Placering- och tillsynsenheten har två huvuduppdrag. Det ena är planering och handläggning av förskoleplatser i Malmö stad. Det andra huvuduppdraget är att bedriva tillsyn över de fristående huvudmän som bedriver förskola i Malmö stad. På enheten handläggas ca 7000 erbjudande om plats varje år. I denna del är det viktigt att vara en lyhörd och flexibel stödfunktion till förvaltningens rektorer och biträdande rektorer i deras löpande verksamhetsplanering. Som team värdesätter vi samarbete, kunskapsutbyte och flexibilitet. Vi har stort utbyte av varandra och värdesätter vår trivsel och positiva anda.  Förskoleförvaltningen är en av Malmös största förvaltningar. Vi har cirka 4700 medarbetare som varje dag möter cirka 17 000 barn och deras vårdnadshavare på någon av våra 200 förskolor. Vi har en omsättning på 3 miljarder kronor. Som medarbetare hos oss blir du del av en organisation där många spännande initiativ och idéer tar fart.  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Omgående Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024