Supply Chain i Östergötland!

Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Östergötland? ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Östergötland. Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik.  OBS! Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig och professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela Östergötland och ser därför helst att du är flexibel och mobil. Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av: Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå. Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S. Category Management. Supplier Quality, SQE, SQA. Chefsroller inom inköp, logistik och lager. Transportkoordinering och orderadministration. Supply planning och demand planning. Produktionsplanering och huvudplanering. Logistikutveckling. Analys och prognosarbete inom Supply Chain. Dina erfarenheter Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78.

30 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Supply Chain i Göteborg!

Vill du investera i din framtid? Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Göteborgsområdet? ValueOne är specialister på Supply Chain Management och vi ser ett växande behov av att samtala med kompetenta personer inom detta område. Om du är den vi söker, kan vi idag och i framtiden erbjuda ett flertal intressanta tjänster och uppdrag i regionen. Detta är en generell annons som inte är kopplad till en specifik befattning eller uppdrag. Vi är intresserade av dig som har relevant erfarenhet, gärna inom något av följande områden: Category Management Inköp på operativ, taktisk eller chefsnivå Projektledning, gärna med fokus på industrialisering Supplier Quality - SQE/SQA/SQM Analys och prognosarbete Transport och distribution Warehousing Supply och/eller demand planning Produktionsplanering Logistikutveckling Ansökan Skicka din ansökan och CV via länken nedan. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande. Om du har frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefonnummer: 0731-52 02 78. Som konsult hos ValueOne blir du en del av ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Genom att gå med i vårt team erbjuds du: Personlig coachning och karriärrådgivning Sjuk- och vårdförsäkring Tjänstepension Friskvårdsbidrag Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org).

30 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Supply Chain i Skåne!

Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Skåne? ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Skåne. Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik.  Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: marknadsmässig lön, som du själv kan påverka tjänstepension sjuk- och vårdförsäkring  friskvårdsbidrag personlig coachning och karriärrådgivning nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar  kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig samt professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela Skåne och ser därför helst att du är flexibel och mobil. Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av: Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå. Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S. Category Management. Supplier Quality, SQE, SQA. Chefsroller inom inköp, logistik och lager. Transportkoordinering och orderadministration. Supply planning och demand planning. Produktionsplanering och huvudplanering. Logistikutveckling. Analys och prognosarbete inom Supply Chain. Dina erfarenheter Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 0731-52 02 78.

30 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Kategoriledare Södra Inköp

Södra fungerar som en bro mellan över 50.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden – understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan. Då en utav våra kategoriledare skall vara föräldraledig söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare inom området Insatsvara. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller någon av våra producerande enheter. Dina framtida arbetsuppgifterNu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av utvalda inköpskategoriers mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av produkter med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus. Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med övriga inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori och ansvarsområden. Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.Din erfarenhetVi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har några års erfarenhet från strategiskt inköp och gärna kunskap om inköpssystem. Vidare ser vi att du har erfarenhet från förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal. Utöver ovanstående har du:-B-körkort-Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift-God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp Personlighetsmässigt är du strukturerad och modig med framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form, och att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.Din arbetsgivare SödraMedarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.PlaceringPlaceringsort är huvudkontoret i Växjö eller någon av våra producerande enheter. Resor i tjänst kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidaretjänst.Vill du veta mer?Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare, Henrik Widén, på [email protected]. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef, Marcus Sandgren på [email protected] frågor hänvisas till:- Lars-Olof Sand, Unionen, [email protected] Pontus Lord, Sveriges ingenjörer, [email protected] Ansök via länken nedan senast den 9 juni Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

30 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Affärsorienterad strategisk projektinköpare inom Ellevio Energy Solutions

Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?​ Vi vill vara drivande i elektrifieringen av Sveriges företag – och startade därför Ellevio Energy Solutions. Nu söker vi dig som vill ta oss till marknaden och hjälpa våra kunder i omställningen. Hos oss blir du del av ett litet, entreprenöriellt, målinriktat och visionärt team som vill utveckla och driva vår nya verksamhet med målsättningen att bli ett av Sveriges ledande företag inom energitjänster – och bidra till en elektrifierad fossilfri framtid! Om rollen som strategisk projektinköpare Organisatoriskt ingår du som strategisk projektinköpare i en centraliserad inköpsfunktion inom Ellevio AB, men jobba för Ellevio Energy Solutions (EES). EES är en verksamhet som utvecklar och levererar kundanpassade elanläggningar, batterilösningar och laddlösningar. Du arbetar främst med inköp i projektform där du upprättar, förhandlar, hanterar och utvecklar avtal med entreprenörer och leverantörer för att maximera värdet på avtal och relationer med våra samarbetspartners. Du tar även fram strategier för hur EES ska jobba med olika leverantörer och då är det viktigt att skapa goda relationer. Det är nämligen med hjälp av goda relationer som vi säkerställer leveransernas kvalitet och att de kan tillgodose EES behov. Utöver det säkerställer du att leveranser uppfyller avtalade krav och tidslinjer samt levererar affärsvärde och ger förbättringar i kommande projekt. Det är en utvecklande roll där en viktig dimension är att jobba med affärs- och processutveckling för att skapa värdeskapande lösningar och affärsrelationer. ”Som strategisk projektinköpare jobbar du nära EES med att stötta säljare och projektledare genom hela sälj- och leveransprocessen. Om du är kund- och lösningsorienterad, gillar att få stort mandat och ansvar samt dessutom uthållig – då kommer du trivas hos oss.” - Eric Coulibaly, Chef entreprenadinköp Vem är du? För att du ska trivas och utvecklas hos oss bör du vara initiativtagande och drivande i såväl tilldelade som egna projekt du initierar och vet hur förbättringar genomförs från teori till praktik. Du trivs med att skapa nya kontakter och har lätt för att samarbeta med personer i olika yrkeskategorier. Vi tror även att du är van och trygg i förhandlingar med leverantörer och partners. Vidare drivs du av att uppnå mål med hög kvalitet och uppmärksammar när något inte stämmer samt hittar kvalitativa lösningar. För oss är det viktigt att hitta rätt person och därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som har: • Flera års arbetslivserfarenhet av operativt och, eller strategiskt inköp • Erfarenhet av inköpsarbete genom hela värdekedjan, från behovsanalys till leveransuppföljning av produkt/tjänster/entreprenader • Eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, juridik, inköp alternativt annan relevant inriktning • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska är ett krav • Erfarenhet av entreprenadjuridik i entreprenörs- eller beställarled är meriterande • Erfarenhet inom energi, infrastruktur eller annan liknande bransch som genomför stora investeringsprojekt och entreprenader är meriterande • Erfarenhet av batteri-, förnybar energi och elbilsladdningslösningar är meriterande Ellevio som arbetsgivare   Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024. Ta reda på mer! • Möt några av dina blivande kollegor • Läs mer om vårt erbjudande till anställda • Läs mer om vår rekryteringsprocess Bra för dig att veta! Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 14/6. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Eric Coulibaly på [email protected] eller vår rekryterare Peter Priklonsky på [email protected] eller på tel. 073-302 94 17. Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller. Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.

30 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Inköpare

Gillar du prognoser, rapporter, analyser och att arbeta proaktivt i en utvecklande inköpsroll? Arbetet är strategiskt/operativt där du kommer att hantera inköpsfrågor, utveckla arbetssätt och processer. Detta är en roll som du till stor del kommer att få vara med och forma. Vanligt förekommande uppgifter: • Skapa prognoser kopplat till inköp • Skapa och följa KPIer • Ansvara för att lageroptimering och produktutbud • Ansvar för leverantörsuppföljning • Inköp • Uppföljning av reklamationer och returer mot leverantör • Hantering av leverantörsfakturor kopplat till inköp • Utvärdera nya potentiella leverantörer • Hantera olika filer till bokslut • Systemansvar för funktionen

30 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Inköpare

Har du ett intresse för affärsmannaskap, samarbetsförmåga, känsla för analys och näsa för struktur. Då har vi en utmaning för dig!  Här är din möjlighet att bli en del av Peab som är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag där vi behöver förstärka vårt team med en pålitlig projektinköpare till Västerås.   Projektinköpare  Våra byggprojekt jobbar sällan med färdiga handlingar och specifikationer vilket utmanar inköpsfunktionen. Varje uppdrag är unikt utifrån platsens förutsättningar, entreprenadform och produkten vi ska bygga. Det ger stora möjligheter att som projektinköpare påverka upphandlingar av både tjänster och produkter på ett unikt sätt jämfört med traditionellt inköpsarbete. För att lyckas i arbetet behöver man förstå byggprocessen och därmed ha någon form av erfarenheter från byggbranschen. Arbetar du idag som inköpare så ser vi det som mycket meriterande. Du blir en viktig specialist och kollega i projektteamen där du stöttar linjeverksamheten att uppnå nöjda kunder och ett lönsamt projekt. Du säkerställer att vi bla följer utarbetade processer, skriver lokala avtal och bevakar projektets intressen utifrån inköps perspektiv. Det ställer krav på ett lösningsorienterat arbetssätt, samabetsförmåga och ett förhållningssätt av ordning och reda.  Du arbetar i projektform nära linjen i vår arbetschefsgrupp i Västerås men du ska även vara beredd att hjälpa till på våra andra orter i regionen. Du rapporterar till inköpschefen som finns på distans.  Placering kommer att vara på vårt kontor i Västerås. Vi arbetar med löpande tillsättning.  Vid frågor vänligen kontakta Regional Inköpschef Magnus Nordby 072-533 5041 eller HR Chef Lars Erik Magnusson 072-533 76 45   Ta chansen och bli en del av vår familjära stämning i det stora bolaget med lokal förankring.     Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

29 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Sourcing Manager Fuel to SAS, Stockholm

Do you thrive in dynamic and fast paced working environments, where no two days are the same?  An opportunity has arisen to fill a key role for Scandinavia’s leading airline. SAS is looking for a Sourcing Manager Fuel who understands the importance of the security of supply. No Fuel, No Game! The Role On a weekly basis you will work closely with internal stakeholders within flight operations, finance, network planning and sustainability. You will support the category manager with tenders and supply chain projects, always optimizing total fuel cost for SAS. You will manage monthly volume nominations to suppliers, assist flight operations in case of supply disruptions and follow up and manage occurrence reporting/SafetyNet. You will also support SAS to become a leading airline in sustainable aviation. SAS head office is in Solna/Frösundavik, the position reports to Head of Fuel and Operations and is office based four days a week.  Is this you? To succeed in this position, you think ahead, dare to challenge, and can easily adapt to new priorities and deadlines. You are curious and eager to learn and develop yourself. You are passionate about what you do and can transmit that energy to your colleagues. You possess excellent communication skills and understand the importance of collaboration across boarders. You have a positive mindset, work well in teams, but also independently.   Desired Experience and Education Minimum 5 years of working experience from a sourcing manager position or relevant experience Strong experience from preparing price trends in and business cases, as well as Power Point presentations. Strong experience in Microsoft Office Package (Excel PowerPoint) Strong experience in Supplier relation management, contract management and negotiations. University degree in engineering or science As we work in an international setting, besides being fluent in Swedish, you also communicate effortlessly in English, both verbally and in writing. Why work for SAS You’ll make a difference. Every day You’ll make your mark as part of our future You’ll feel welcome from day one Do you want to know more?                                                                                                       In this process SAS is working with Level Recruitment. To apply, please click the apply button. If you have further questions don´t hesitate to contact recruitment consultant Carolina Eskengren at +46 8 120 50 427 och Louisa Torstensson at +46 8 120 50 423. We will interview ongoingly so please register your application as soon as possible. Search: Procurement, Sourcing, Sourcing Area Manager, Buyer, Strategic buyer, Purchasing, Sourcing Manager.

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juli 2024
Strategisk inköpare med systemansvar

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Orkla House Care och rollen som Strategisk inköpare här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4545283 Därför är du viktig Vi på Orkla House Care tillverkar högkvalitativa måleriverktyg som vi är stolta över. Du som vill arbeta med inköpsarbete i en ny roll med stor möjlighet att forma din tjänst kommer bli betydelsefull hos oss. Vill du ha en roll i en internationell inköpsorganisation med såväl strategiskt som operativt fokus? Då kanske vi är rätt för varandra. Det här är Orkla House Care Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete. Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M. Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad. Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com. Vår kultur På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare utveckling inom kvalitetsområdet framåt. Fokus i din roll Du som vill påverka din vardag och arbeta med inköpsarbete i en - för oss - helt ny tjänst, kommer bli betydelsefull för Orkla House Care. I rollen kommer du att samarbeta med kollegor inom inköpsfunktionen främst i Sverige och England. Tillsammans med en kategorichef och ytterligare en inköpare på kontoret i Bankeryd kommer du att ingå i ett team som främst ansvarar för råvarumaterialförsörjningen men även för indirekt material på bolaget. Här kliver du in i en varierad roll med ett stort ansvar där du kommer att arbeta strategiskt med bland annat att leta nya leverantörer (främst inom indirekt material), göra kostnadsanalyser, förhandla med nya/befintliga leverantörer och skriva avtal. Rollen innebär också ett stort administrativt ansvar, då du kommer bli en nyckelperson i resan att införa Orklas centrala leverantörsportal där ett globalt synsätt för koncernen står på agendan framåt. Om vi får önska Helst har du en teknisk högskoleutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp, alternativt en längre arbetslivserfarenhet inom kvalificerat strategiskt inköpsarbete. Din arbetslivserfarenhet finns helt eller delvis inom stora bolag med komplex inköpsorganisation/struktur. Du har tidigare erfarenheter av arbete med: förhandlingar affärssystem leverantörsportaler (helst som superuser/ansvarig) kvalitetssäkring av produkter. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Är det rätt plats för dig? För att lyckas i denna roll tror vi att du har god samarbetsförmåga, uppskattar att skapa och upprätthålla bra relationer och är öppen och kommunikativ som person. Vidare ser vi att du är av analytisk natur, att du ser till både helhet och detaljer, är noggrann och strukturerad, men samtidigt har förmågan att vara flexibel och anpassningsbar när det behövs. Passar vår beskrivning in på dig? Visa ditt intresse redan idag! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering i Bankeryd med möjlighet att någon/några dagar arbeta på distans. Resor i tjänsten inom Europa ingår med runt 15 övernattningar per år. Visa intresse så snart som möjligt och senast den 16 juni, löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Pernilla Nylén, 070-790 64 45.

29 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Spännande Konsultuppdrag i Göteborg: Senior Buyer/Inköpare

. Om uppdraget: Vi söker en passionerad och erfaren Senior Buyer/Inköpare för ett spännande konsultuppdrag i Göteborg. Du kommer att bli en värdefull del av vårt team och ha möjlighet att leda och driva inköpsaktiviteter från dagliga operationer till strategiska inköp och sourcing. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Ledning och genomförande av inköpsstrategier och processer. * Utveckling och underhåll av affärsrelationer med leverantörer. * Identifiering av kostnadsbesparingsmöjligheter och förhandlingsarbete. * Att säkerställa leverantörsprestanda och kvalitet. Nödvändiga färdigheter och kvalifikationer: * Erfarenhet inom Business Management, med fokus på inköp och sourcing. * Färdigheter inom inköp och förhandlingar, med förmåga att driva resultat. * Starka kommunikations- och samarbetsförmågor. * Analytisk förmåga och strategiskt tänkande. * Erfarenhet av att arbeta i ett team och driva projekt framåt. Ansökan: Vi vet att tiden är knapp, så vi uppmuntrar dig att ansöka så snart som möjligt för att säkra din plats. Vi ser fram emot att välkomna en driven och engagerad Senior Buyer till vårt team i Göteborg! Ansök nu och bli en del av vårt framgångsrika team!

29 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024