Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare

Sök bland 7 lediga jobb som Näringslivssekreterare/Näringslivsutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Näringslivsutvecklare

Kommunens näringslivsstöd finns organisatoriskt i verksamheten näringslivs- och kommunikationskontoret och ingår i kommundirektörens stab. Huvuduppdraget är att ge strategiskt och operativt stöd till hela den kommunala organisationen i frågor kring näringslivsarbete och kommunikation. I nära samarbete med kommunens ledning levererar verksamheten stöd till kommunens fem förvaltningar. Nu bygger vi ett nytt lag på kontoret och letar efter dig som vill bli vår nya näringslivsutvecklare. Vårt lag ska bestå av 12 personer och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill vara med och bidra till en positiv och långsiktig utveckling där vi möjliggör ett gott företagsklimat. För att möta morgondagens utmaningar och på bästa sätt verka för ett rikt näringsliv behöver vi vara kreativa och våga tänka nytt. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. I din roll kommer du att vara ett betydande stöd till kommunens förvaltningar och kommunledning, i de flesta fall ur ett långsiktigt perspektiv, men självklart också med inslag av att det verkligen brinner i knutarna. Du är aldrig ensam i din roll, men du behöver ha ordentligt med driv, kompetens och förmåga att snabbt och modigt möta uppkomna behov både i kommunen och i näringslivet. Tjänsten innefattar ett brett kontaktnät internt och externt där du har den viktiga uppgiften att bygga goda relationer. Förutom att dina arbetsdagar går fort, kommer du också märka att de är innehållsrika och fyllda av både högt och lågt. Det kan till exempel innebära att du i ena stunden stöttar en förvaltningschef i olika processer, för att därefter gå in i ett möte där du tillsammans med kommunledningen planerar för övergripande näringslivsinsatser. En annan del av din tid ägnar du bland annat åt utveckling av näringslivsklimatet, omvärldsbevakning, tar fram och verkställer våra planer och strategier. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: För att du ska passa in hos oss och trivas behöver du vara en klok och trygg person som sätter laget före jaget. Du bidrar till en god arbetsmiljö som är utvecklande och rolig. Genom ditt coachande förhållningssätt har du lätt att bygga relationer, samarbeta och nätverka. Du har god kännedom om och förståelse för näringslivets villkor och förutsättningar. Du är utvecklingsinriktad och handlingskraftig och kan arbeta både på en strategisk och operativ nivå. Erfarenhet: Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, nätverksarbete och/eller påverkansarbete. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom lämpligt område samt kunskap om hela utbildningssystemet. En god kännedom om näringslivet är en självklarhet. För tjänsten krävs att du har lätt för att kommunicera, mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket samt B-körkort. Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker en näringslivsutvecklare med fokus på kompetensförsörjning

Kommunens näringslivsstöd finns organisatoriskt i verksamheten näringslivs- och kommunikationskontoret och ingår i kommundirektörens stab. Huvuduppdraget är att ge strategiskt och operativt stöd till hela den kommunala organisationen i frågor kring näringslivsarbete och kommunikation. I nära samarbete med kommunens ledning levererar verksamheten stöd till kommunens fem förvaltningar. Nu bygger vi ett nytt lag på kontoret och letar efter dig som vill bli vår nya näringslivsutvecklare med fokus på kompetensförsörjning. Vårt lag ska bestå av 12 personer och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill vara med och bidra till en positiv och långsiktig utveckling där vi möjliggör ett gott företagsklimat. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag kommer att vara ett verksamhetsnära stöd för framförallt utbildningsförvaltningen och social- och arbetsmarknadsförvaltningen. Du ska bidra till kommunens och förvaltningarnas mål och utmaningar på kort och lång sikt och vara ett ledningsstöd i olika processer. Som näringslivsutvecklare kommer du att arbeta operativt och strategiskt för att främja ett gott företagsklimat och en hållbar tillväxt. Du kommer att: • knyta kontakter med företag och bidra med inspel och perspektiv utifrån näringslivets behov för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att näringslivet ska må bra. • bidra till att utveckla samverkan mellan skola och arbetsliv/näringsliv i Borlänge kommun, från grundskola till gymnasiet, vuxenutbildning, yrkeshögskola och högskola. • stötta och utveckla arbetet med yrkesprogrammens program- och yrkesråd. • delta i forum och nätverk kopplade till kompetensförsörjning samt bidra med nätverk och näringslivskontakter. • identifiera nya möjligheter för näringsliv och företag att hitta kompetens. • påverka inriktningen av kompetensförsörjningen genom frekventa kontakter och långsiktiga relationer till näringsliv och utbildningssystem. • bidra till att skapa förutsättningar för att borlängebon ska komma i egen försörjning och etablera sig på arbetsmarknaden. • bidra till att utveckla utbildningar och arbetsmarknadsinsatser utifrån näringslivets behov. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: För att du ska passa in hos oss och trivas behöver du vara en klok och trygg person som sätter laget före jaget. Du bidrar till en god arbetsmiljö som är utvecklande och rolig. Genom ditt coachande förhållningssätt har du lätt att bygga relationer, samarbeta och nätverka. Du har god kännedom om och förståelse för näringslivets villkor och förutsättningar. Du är utvecklingsinriktad och handlingskraftig och kan arbeta både på en strategisk och operativ nivå. Du ser dig själv som en lagspelare som vill bidra till hela gruppens utveckling och är inte rädd för att hugga i där det behövs! Erfarenhet: Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, nätverksarbete och/eller påverkansarbete. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom lämpligt område samt kunskap om hela utbildningssystemet. En god kännedom om näringslivet är en självklarhet. För tjänsten krävs att du har lätt för att kommunicera, mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket samt B-körkort. Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Näringslivsutvecklare

Om Arbetsplatsen Vill du vara med och utveckla näringslivet i Hultsfreds kommun? Näringslivsarbetet är viktigt för vår kommuns utveckling och tillväxt. Vi söker dig som vill vara med och bidra till ett attraktivt näringslivsklimat som ger förutsättning för nya och befintliga företag att växa. Du tillhör utvecklingskontoret som är kommunstyrelsens organ för utvecklings- o tillväxtfrågor, näringslivsfrågor, övergripande planeringsfrågor och landsbygdsutveckling. Gruppens viktigaste uppgift oavsett område är att bevara och generera arbetstillfällen i vår kommun. Integrerat med oss är vårt hållbarhetskontor, vilket innebär att Agenda 2030 är av största vikt i vår dialog med näringslivet. Vi är mitt uppe i en omorganisationsprocess där förslaget är att nuvarande utvecklingskontoret kommer att utökas med fler medarbetare inom verksamheterna projekt, trafik och turism. Arbetsuppgifter Näringslivsutvecklaren ingår i de samverkansgrupper och nätverk som finns mellan utbildning och arbetsliv. Det innebär nära samverkan med skolor, lärcenter, arbetsmarknadsenhet och det lokala näringslivet. Arbetet ska drivas mot långsiktiga insatser för att kompetensförsörja det lokala näringslivet. Representera kommunen i det dagliga regionala näringslivsarbetet (RUS) och andra regionala samt nationella nätverk och projekt. Aktivt arbeta med att stimulera nyföretagande genom såväl starta-eget-kurser i samverkan med andra aktörer som genom UF-företagande och andra insatser tillsammans med skola och lärcentrum. Vara kontorets ansvariga för att driva och utveckla kommunens LOTS-arbete i nära samverkan med berörda förvaltningar och medarbetare. Delta och driva vissa projekt inom landsbygdsutveckling med inriktning på det lokala näringslivet i nära samverkan med kultur- och fritid och destionationsstrategen. Kan handla om allt från regionalt drivna projekt, stödansökningar till att bibehålla, etablera och utveckla företag på landsbygden. Samverka och bidra i samtliga förekommande arbetsuppgifter med kollegorna i det framtida utvecklingskontoret. Kvalifikationer Personliga kvalifikationer Dina personliga kvalifikationer ska omfatta förmåga att se helhet, positivt och lösningsinriktat förhållningssätt samt prestigelös samarbetsförmåga. Du ska även vara metodisk i ditt arbetssätt för att kunna jobba strukturerat mot uppsatta mål. I tjänsten är det av stor vikt att vara kommunikativ för att förmedla budskap oavsett målgrupp. Det innebär alltså att det är viktigt att du kan utrycka dig väl i både tal och skrift. Erfarenheter och meriter Relevant högskoleutbildning eller minst gymnasieutbildning i kombination med minst två års erfarenhet av att jobba i olika typer nätverk/projekt mellan olika aktörer. Gärna med erfarenhet av olika samverkansprojekt/former mellan offentlig sektor och näringsliv. B-körkort krävs. Meriterande är om du kan uppvisa tidigare arbetsuppgifter som speglar hög grad av utvecklingsförmåga i kombination med hög IT-kompetens. Kunskaper om regionala och nationella nätverk inom näringsliv, landsbygdsutveckling och/eller turism är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av plan- och bygglagen, miljöbalken, lagen om offentlig upphandling och andra lagstiftningar inom samhällsbyggnadsområdet.

13 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Ansvarig Internationell Handel - Handelskammaren Värmland

Vi är en oberoende och privat finansierad förening med 1200 medlemsföretag som vill göra Värmland till en ännu bättre plats för företagen. Vi är en röst, en mötesplats och en internationell hubb. Vi samtalar, vi möts, vi delar erfarenheter, och vi engagerar oss. Vi samlas kring frågor som elektrifiering, hållbarhet, kompetensförsörjning, internationalisering och kommunikationer. Vill du vara med och ta värmländska företag ut i världen? Vi på Handelskammaren Värmland söker nu en ansvarig för internationell handel, som vill vara med och bidra till att världen känner av Värmland ännu mer. Vi söker dig som har en stark drivkraft för att främja internationell handel och som vill vara en viktig kugge i att driva våra medlemsföretags affärer framåt på den globala arenan. Du har ett strategiskt och praktiskt synsätt inom internationell handel och har förmågan att förstå vad som är relevant för Värmlands näringsliv just nu och i framtiden. Och det är enkelt och självklart för dig att dela detta med andra. Att föra dialog med företag, myndigheter och andra organisationer blir en del av din roll, så erfarenhet av att bygga och bibehålla relationer med partners och företag är en nyckel. Du är en person som går in helhjärtat i det du tar dig för och ser värdet i att göra skillnad. En gedigen erfarenhet av internationell handel (inom exempelvis tull, export och import) ser vi som självklart, vilket ger dig förståelse för den praktiska sidan av verksamheten. Rollen innebär även budgetansvar, så att arbeta strukturerat och hålla koll på ekonomin är du van vid. Vi letar efter dig som är expert inom ditt område och samtidigt kan arbeta ödmjukt tillsammans med andra. Du lockas av att utveckla en roll som bidrar till att världen känner av Värmland ännu mer. Att bidra till en härlig laganda i vårt team är viktigt då vi är en liten organisation där alla hjälps åt. God kommunikationsförmåga är ett måste, både i tal och skrift, och du ska kunna representera Handelskammaren i olika forum och offentliga sammanhang. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett engagerande och viktigt uppdrag där du får möjlighet att utveckla Värmlands näringsliv på en internationell nivå. Du kommer att vara en del av en stabil plattform som värdesätter att göra skillnad för Värmland. Hos oss finns en snäll och hållbar arbetsmiljö med balans mellan jobb och fritid. Din ansökan vill vi ha senast 31 maj 2024 Låter detta som din nästa utmaning? Vänta inte med att söka! Skicka in din ansökan redan idag via knappen nedan. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt. Vårt fina kontor ligger i inre hamns livfulla och växande miljö mitti Karlstad. Urval sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort vi har hittat rätt person. I denna rekrytering samarbetar Handelskammaren med Qtym. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Sofia Graflund, 070-423 34 23, [email protected] För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Näringslivsutvecklare

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg. Här börjar Sverige! Arbetsplatsen  Trelleborg står inför en omfattande omvandling under de kommande åren. I linje med kommunens fördjupade översiktsplan och ambitiösa mål i bostadsförsörjningsprogrammet strävar vi mot att nå 50 000 invånare år 2028 och 55 000 invånare år 2035. Dessa mål drivs av en proaktiv satsning på stadsutveckling.  Vi söker nu en näringslivsutvecklare till Tillväxt och näringslivsavdelningen. Avdelningen omfattar förutom näringsliv även enheterna mark och exploatering, Hållbar utveckling samt det ambitiösa projektet Kuststad 2025.  Trelleborgs kommun driver för närvarande ett Business Improvement District (BID) projekt i samarbete med organisationen Svenska Stadskärnor. Syftet är att tillsammans med näringsidkare, fastighetsägare och cityföreningen förnya och vitalisera Trelleborgs stadskärna för att göra den både levande och attraktiv. Under det kommande året kommer vi att utarbeta en affärsutvecklingsplan som ska vägleda oss mot förbättringar inom områden såsom infrastruktur, handel, turism och kultur. Vidare strävar vi efter att skapa nya möjligheter för företag att växa och utvecklas, vilket förhoppningsvis kommer att generera ökad sysselsättning och ekonomisk tillväxt i Trelleborg.  Arbetsuppgifter  Som näringslivsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll i att driva vårt BID-projekt framåt. I Business Improvement District (BID) kommer du att ha en mångfacetterad uppgift där du leder och driver olika delar av projektet för att förbättra stadskärnan. Din huvudsakliga roll kommer att vara att projektleda det operativa arbetet inom BID, vilket innebär att du ansvarar för att samordna och genomföra aktiviteter för att främja stadens utveckling. En central del av din roll är att organisera möten och öka samarbetet mellan BIDs samverkanspartners, vilket inkluderar näringsidkare, fastighetsägare och cityföreningen. Genom att fungera som en länk mellan dessa parter och arrangera möten kommer du att bidra till att skapa en levande och attraktiv stadskärna.  Du har ansvar för att dokumentera och kommunicera projektets framsteg och resultat. Det inkluderar att författa rapporter och sammanställa presentationsmaterial för att tydligt presentera projektets utveckling och resultat för intressenter och beslutsfattare.  Du förväntas även kunna utföra andra arbetsuppgifter inom avdelningen, vilket ger dig möjligheten att bredda din erfarenhet och bidra till olika aspekter av näringslivsutvecklingen.  Din roll kommer att vara avgörande för att driva projektet framåt och skapa positiv förändring i stadskärnan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och arbeta tillsammans för att skapa en blomstrande stadskärna för alla invånare och besökare.  Kvalifikationer Vi söker en dynamisk och engagerad näringslivsutvecklare som vill vara med och driva vårt spännande Business Improvement District (BID) projekt. I rollen kommer du att ha en nyckelfunktion i att driva de operativa delarna av projektet framåt och främja samarbete mellan olika partners.  För att vara framgångsrik i denna roll ska du ha en, som arbetsgivaren bedömer, relevant utbildning och betydande erfarenhet inom näringslivsarbete, affärsprocesser och marknadsdynamik. Du bör besitta goda skrivkunskaper för att framställa dokument och presentationsmaterial samt ha erfarenhet av att använda digitala verktyg för projektledning, kommunikation och dataanalys.  Vi lägger stor vikt vid din kommunikativa, strukturerade och analytiska förmåga. Du bör ha erfarenhet av att leda arbetsgrupper och workshops för att främja samarbete och lösa problem samt ha tidigare erfarenhet av att främja interaktion och samarbete mellan olika parter, särskilt mellan kommunen och näringslivet.  Dessutom är det avgörande att du kan navigera i en politiskt styrd organisation och anpassa dig till dess förutsättningar.  Om du är redo att ta dig an denna utmaning och bli en del av vårt team, ser vi fram emot din ansökan!  Arbetstid/varaktighet Heltid/särskild visstidsanställning, ca ett år Tillträde Snarast, enligt överenskommelse. Kontakt Zouhair Arabi Eter, 0410-73 45 11 Fackliga kontakter: Sista ansökningsdag 2024-05-19 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi arbetar med ett löpande urval och intervjuer under ansökningstiden.  Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Destinationsutvecklare med fokus platsutveckling

Näringslivsenheten arbetar för Lerums kommuns mål att varaktigt blir Sveriges bästa näringslivskommun. Attraktionskraften för att Lerum skall få nya företag och invånare är viktig och den börjar med platsutveckling och utbud. Näringslivsenheten består av en företagslots, en besöksnäringsutvecklare och en näringslivssekreterare. Växtrum i Lerum är också en viktig del i näringslivsenheten, inte minst för destinationsutveckling och besöksnäringen. ARBETSUPPGIFTER Destinationsutvecklaren med fokus på platsutveckling kommer att vara föräldraledig i ett år och vi söker nu en vikarie. Lerum är en dynamisk kommun och tjänsten kräver att du är bra på samverkan och har ett nära samarbete med fastighetsägare, verksamheter, övriga företagare och hela den kommunala förvaltningen. Ett prioriterat område är utvecklingen av våra centrum. Livfulla centrum med ett brett utbud skapar förutsättningar för näringslivet och skapar ökad kvalitet för våra invånare. Tjänsten är dynamisk och utvecklas i takt med näringslivets behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Du har dokumenterad erfarenhet av destinationsutveckling, platsutveckling och affärsutveckling. Du har en för arbetet lämplig högskoleexamen inom marknadsföring/kommunikation/turism eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar och självklart god kunskap om och förståelse för företagandets villkor. Krav på B-körkort. Har du även ett etablerat kontaktnät i Lerum inom det lokala näringslivet och med övriga företagsstödjande aktörer är det positivt. Du har ett gott omdöme och en väl utvecklad kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Du skapar goda relationer såväl mot företagare och näringsliv som internt inom kommunen. Du är både strukturerad, uthållig och prestigelös och kommer jobba både operativt och strategiskt. Du tycker om att vara med där det händer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

5 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Näringslivsrådgivare

Ett jobb med plats för utveckling! Vi söker efter en engagerad kollega som vill förstärka vårt befintliga gäng av näringslivsrådgivare. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att främja näringslivsutvecklingen i vår kommun och du kommer att samarbeta med allt från lokala företag till olika föreningar och andra offentliga och privata organisationer. Tillsammans skapar vi en positiv miljö för företagande, tillväxt och innovation. Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 500 invånare, mitt i Jämtlands län. Med visionen ”Krokoms kommun gör plats för växtkraft” fokuserar vi på att vår kommun ska vara attraktiv för alla att leva, vistas och driva företag i. Vi är en växande kommun som vill utvecklas ytterligare på ett hållbart sätt. Krokoms kommun ingår i det samiska förvaltningsområdet, vilket innebär att vi arbetar för att stärka det samiska språket, synliggöra den samiska kulturen och ge samerna inflytande. Kommunledningsförvaltningen försörjer de tre nämnderna kommunstyrelsen, bygg- och miljönämnden samt samhällsbyggnadsnämnden och är uppdelad i områdena stab, bygg och miljö samt samhällsbyggnad och tillväxt. Näringsliv & Kundcenter är en del av område samhällsbyggnad och tillväxt. Här väntar sju härliga kollegor. Vårt huvudansvarsområde är att; främja näringslivsutveckling, attrahera investeringar, stödja befintliga företag, utbilda och informera samt förvalta ekonomisk utveckling inom kommunens geografiska område. En dag som näringslivsrådgivare Näringslivsavdelningen i vår kommun strävar efter att skapa en sund och blomstrande näringslivsmiljö genom att stödja lokala företag, locka nya investeringar och främja ekonomisk tillväxt och utveckling. Vårt arbete är ofta en nyckelfaktor för att bygga en livskraftig och hållbar lokal ekonomi. En dag består ofta av planering och förberedelser, företagsbesök, analys och dokumentation samt återkoppling. Nätverkande samt interna och externa möten. Du förväntas: Arbeta aktivt för medborgarnas bästa i enlighet med de politiska målen. Flexibelt anpassa dig till att det ofta är snabba förändringar utifrån näringslivets eller organisationens behov. Planera och strukturera samt genomföra kvalitetssäkrade företagsbesök och olika företagsundersökningar. Bygga och underhålla långsiktiga relationer med företag, leverantörer samt andra förvaltningar och samverkanspartners. Utvärdera och följa upp resultat av genomförda initiativ och projekt. Vara kontaktperson för affärsutvecklingen av Grönt center i Ås. Tycka om ett processtyrt, lärande arbetssätt. Vi ser gärna att du har följande kompetens och erfarenhet: Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, företagsekonomi, marknadsföring eller liknande område. Erfarenhet av operativt arbete inom näringslivet, exempelvis inom affärsutveckling, marknadsföring eller försäljning. God analytisk förmåga och förmåga att tolka och dra slutsatser från statistik God kommunikativ förmåga samt bekväm med att använda sociala medier. Förmåga att arbeta såväl självständigt som i team. Erfarenhet av att jobba i en offentlig förvaltning. Erfarenhet från besöksnäringen. Körkort är ett krav. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 ”Hälsning från din blivande chef” Jag söker dig som har förmågan att vara strukturerad men ändå öppen och in lyssnade. Att få saker gjorda är en av dina drivkrafter och att med glädje delta i arbete med att utveckla Krokoms Kommun för medborgarnas bästa. Vi är en liten tight arbetsgrupp som verkar i en till ytan stor kommun och arbetsuppgifterna kommer att variera. Vi brukar uttrycka att vi är i ett livslångt lärande och vi skapar värde tillsammans.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024