Säljkonsulent

Sök bland 17 lediga jobb som Säljkonsulent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säljsupport (reservdelsofferter industri)

Vi söker en konsult till avdelning för Spare Parts. Konsulten kommer att; • Ansvara för att ta fram reservdelsofferter till våra lokala säljbolag runtom i världen. • Ansvara för hela offertprocessen från förfrågan, till färdig offert samt överlämning till orderavdelning efter mottagen order. • Kommunicera med leverantörer och samarbeta med andra avdelningar för att få fram den information som behövs för att offerera. • Säkerställa tillsammans med övriga i gruppen att våra kunder får förstklassig support och service. Då vi levererar alltifrån mindre komponenter till större och mer tekniskt avancerade produkter söker vi efter en person som vill bygga upp en god produktkännedom. Därför är det bra om det finns ett teknikintresse hos personen. Kravspecifikation: • Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet/YH). • Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. * Tidigare erfarenhet av sälj eller säljsupportroll är meriterande. • Erfarenhet av Salesforce och Office 365 är meriterande. Personlig egenskaper: Vi söker efter en positiv, flexibel, driven och kundfokuserad person till denna roll med förmåga att ta ansvar och ägarskap för sina uppgifter. Rollen innebär en hel del kundkontakt men även internt inom verksamheten. Start: 2024-06-10 End: 2025-06-30 Workload: 100% Location: Västerås Language: Swedish and English Om du är redo att ta dig an denna spännande möjlighet, skicka in ditt CV och personliga brev till [email protected]. Observera att ansökningar behandlas löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. LINKYOU är specalister inom rekrytering och bemanning. Vi jobbar med olika brancher och välkommnar talanger från olika stadier i karrären. Vi erbjuder branchens bästa och mest personliga service och support till våra konsulter. Vår rekryterings process är struktuererad och snabb för att maximera reultat för både arbetsgivare och anställda

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sales Specialist rekryteras till Grant Thornton

Tillsammans med entreprenörsföretag skapar vi framtiden – genom att arbeta för hållbar tillväxt. Vi påverkar samhället varje dag. Dels när vi hjälper våra kunder med deras transparens, utveckling och konkurrenskraft, men också genom att utveckla våra medarbetare. Vi stöttar företag med allt från ekonomiska vardagstjänster till strategisk rådgivning och utveckling av affären för att skapa hållbar tillväxt. Oavsett om det handlar om revision, lön, momsredovisning, deklaration eller företagsförvärv hjälper vi företag och entreprenörer att utveckla sina företag.   I mer än 70 år har Grant Thornton varit med och utvecklat framtidens näringsliv tillsammans med Sveriges entreprenörer. Vårt fokus är just entreprenörsföretag där vi genom hållbara insikter hjälper dig som ägare, styrelse och ledning att utveckla ditt företag. Med vår rådgivning vill vi bidra till ett långsiktigt och hållbart företagande utifrån ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt perspektiv. Nu utökar vi vårt team och söker en Sales Specialists till vårt Göteborgskontor.   Om rollen Att arbeta som Sales Specialist hos Grant Thornton innebär att du kommer att ansvara för att skapa nya affärsmöjligheter i ett tätt samarbete med våra specialister ute hos våra kunder. I säljprocessen ansvarar du för att driva säljprocessen från första kontakten fram till offert. I samarbetet med våra specialister är du en coachande kraft som stöttar dina kollegor genom varje steg av säljprocessen och med din kunskap och stöd säkerställer du att varje kundinteraktion är en potentiell möjlighet för vår verksamhet. Din entusiasm och engagemang är avgörande när det gäller att skapa säljaktivitet. Genom att använda ditt nätverk och marknadsexpertis identifierar du ständigt nya möjligheter att knyta kontakt med potentiella kunder. Du är skicklig på att översätta trender och aktuella händelser till konstruktiva säljchanser. Vi tror på att ständigt utmana oss själva för att växa och förbättra vår prestation. Om du delar vår passion för att skapa meningsfulla relationer och leverera resultat, då hoppas vi att du är vår nästa Sales Specialist!   Vem är du? Din personlighet kommer att spela stor roll i denna rekrytering. Vi söker dig som har en hög drivkraft, är positiv och prestigelös. Du arbetar självständigt under eget ansvar och delar dina erfarenheter med säljteamet samt specialistkollegor. Du har lätt för att skapa kontakt med nya människor och för att samarbeta. Kontakten omvandlar du till en relation som du sedan utvecklar med mål att skapa nya affärer. Du lyckas i din roll genom att fokusera på Grant Thorntons framgångsfaktorer; skapa goda relationer, ansvarstagande, glädje i vardagen, förnyelse och förbättring För att lyckas i rollen ser vi att du har en gymnasieutbildning samt några års erfarenhet av B2B försäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet av tjänsteförsäljning och har ett stort kontaktnät i Stockholm. Vidare ser vi att du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.   Vad erbjuds du? Vi erbjuder stora möjligheter för våra medarbetare att utvecklas och utmanas. Genom vårt fokus på entreprenörsföretag skapas ständigt nya karriärvägar, när branscher utvecklas och nya typer av företag växer fram. Våra medarbetare tar ett aktivt ansvar för sin egen och bolagets utveckling, och växer tillsammans med våra kunder. Du kommer att ingå i ett säljteam och utgå från vårt Göteborgskontor och tillhöra avdelningen Sales Marketing som är i tillväxtfas och ett satsningsområde. Vi sitter i nya fina lokaler, har attraktiva anställningsförmåner och har en stark teamkultur där alla får komma till tals.   Vill du veta mer I den här rekryteringen samarbetar Grant Thornton med OnePartnerGroup. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Tania Benitez på [email protected] eller Åsa Wallergård Fröblom på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Detta innebär att rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningarna via mail med hänsyn till GDPR. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester för att vi ska kunna göra den bästa, och fördomsfria, matchningen av kandidater. Vi ser fram emot din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
TELEFONSÄLJARE

Dina arbetsuppgifter Dags för en ny utmaning? Vi erbjuder dig ett roligt och mycket utvecklande jobb där du är den viktiga länken mellan företaget och kunden. Vi vill att du trivs med att jobba med människor samt gillar utmaningar och tävlingar. Talar och skriver du svenska obehindrat och vill du utvecklas inom försäljning? Då är detta jobbet för dig! Detta är en rekrytering och du kommer bli anställd direkt av vår kund. Din profil Nu söker vi dig som vill arbeta som telefonförsäljare hos oss. Vi är ett peppande gäng som gläds åt varandras framgångar och jobbar ständigt för utveckling. Hos oss får du växa genom coachning i en positiv och givande miljö där vi tillsammans arbetar för att vara Örebros bästa arbetsplats. Som innesäljare hos oss så kommer du att representera våra uppdragsgivare. Även om försäljning kan vara svårt så kommer du kommer snabbt komma in i uppgiften då vi står vi för all utbildning som krävs för att du ska komma igång och utbildningen fortsätter så länge din karriär pågår hos oss – för som säljare kan du nämligen alltid utvecklas. Om företaget Vi berättar mer om företaget vid en ev. intervju. Om oss Som konsult hos oss på RÄTT är du en viktig del av vår verksamhet och vårt ansikte utåt hos kunden. Vi finns alltid nära våra konsulter och är tillgängliga och lyhörda. Vi är noga med att våra konsulter känner sig sedda och hörda. Vi vill att du ska trivas både hos oss och på din arbetsplats. Vi som arbetar på Rätt Bemanning & Rekrytering har själva varit verksamma, ofta i ledande befattning, i de områden vi arbetar inom. Vår specialistkompetens i kombination med många års erfarenhet gör att vi kan garantera att du får Rätt person på Rätt plats, oavsett om det gäller bemanning, rekrytering inom såväl privat som offentlig sektor.

15 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Trade Market Associate (TMA) - Fältsäljare för JTI - Luleå

Retail24 söker för kunds räkning en Trade Market Associate (TMA) som kommer ha Luleå med omnejd som bas. Är du redo för en ny spännande roll, är flexibel och är lätt att samarbeta med? Då är den här tjänsten för dig! Vi på Retail24 söker dig som vill arbeta som Trade Market Associate (TMA) region Luleå med omnejd. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan! Start: OmgåendeAnställningsform: Heltid, tillsvidareOrt: Luleå med omnejd Arbetsuppgifter:Som Trade Market Associate (TMA),(distriktsansvarig fältsäljare) är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inom ett eget distrikt, utveckla långvariga kundrelationer med befintliga kunder för att vidareutveckla JTI:s försäljning genom distribution och synlighet till dagligvaruhandeln, servicehandeln samt tobakshandeln. Du kommer att effektivt planera ditt eget arbete, presentera kampanjer och nyheter för kunder samt skapa distribution och synlighet för JTI:s varumärken. Du arbetar tillsammans med dina kunder med hyllplacering, exponering och ombyggnationer i butik. Som TMA har du en rådgivande roll gentemot butiksägare med syfte att främja försäljningen mot konsument. Du hittar lösningar för ökad lönsamhet för JTI:s produkter. Vem är du? Som TMA behöver du vara flexibel, självgående och ha lätt för att samarbeta. Vi söker en driven, entusiastisk och engagerad medarbetare med tidigare erfarenhet av försäljning, gärna från dagligvaruhandeln och servicehandeln. Vidare är du resultatorienterad, gör alltid ditt yttersta för att nå dina mål och trivs med ett arbete som är rörligt då det kommer att innebära en del resande. Det är mycket viktigt att du ser möjligheter och lösningar till utmaningar som kan uppstå. För att passa i tjänsten behöver du:* Ha B-körkort* Jobbat med försäljning med bevisat goda resultat, gärna inom FMCG* Kommunicera obehindrat på svenska* Känna dig trygg i att kommunicera på engelska i tal och skrift *Om uppdragsgivaren:JTI Sverige är en ledande tobaksleverantör i Skandinavien, sedan 2018 belägen i ett nyrenoverat kontor i centrala Stockholm, med kollektivtrafik och restauranger, shopping och gym i närheten. Fältsäljstyrkan i JTI Sverige består av ett 40-tal anställda fördelade på fyra regioner. JTIs dotterbolag Nordic Snus är en av de största tillverkarna av snus- och nikotinpåsar i Sverige. Alla våra snus- och nikotinpåseprodukter tillverkas i vår moderna snusfabrik i Vårgårda, Västsverige.Vi är engagerade i att bygga en hållbar framtid, med en kultur som är fokuserad på dig. Som ett resultat har vi tilldelats Top Employer-certifieringen varje år sedan 2014. Om Retail24:Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder. https://retail24.se/om-oss/ AnsökanVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

11 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Regional Kundchef

Regional Kundchef  Är du driven, självständig och ansvarsfull och vill du jobba i en omväxlande roll i en organisation med högt tempo med välkända produkter? Då kan detta vara jobbet för dig!  Arbetsbeskrivning Till vårt team i Karlstad söker vi nu en Regional Kundchefer. Det primära uppdraget i rollen är att ansvara för att öka försäljningen genom att vägleda och ge råd till butiker om produkter, placering, priser och kampanjer, och att skapa lönsamhet. I rollen ingår att sälja in kampanjer, genomföra större exponeringar, events och att ansvara för säljaktiviteter. I arbetsuppgifterna ingår även att säkra ett effektivt sortiment samt analysera och förmedla statistik på kundnivå. Du är ansvarig för kategoriarbete på tilldelat område samt att koordinera samarbetet med butikssäljarna. Du ingår i ett team av dedikerade säljare och rapporterar till Regionchefen. Vem är du? Du har minst 3 års erfarenhet från kvalificerad och dokumenterat framgångsrik försäljning inom livsmedelsbranschen eller från butiksarbete inom DVH. Erfarenhet från kategoriarbete är meriterande, liksom ekonomi- och/eller marknadsföringsutbildning. För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett högt driv, vara effektiv och självgående, relationsskapande och affärsmässig. Du är en god kommunikatör och van att se olika affärsmöjligheter i butiken och ser det som en självklarhet att fokusera på lönsamhet. Du tar egna initiativ och har en god problemlösningsförmåga. Du får gärna ha erfarenhet från personalledning, men befattningen omfattar inte personalansvar. Du måste ha B-körkort, goda ekonomi- och IT-kunskaper, samt goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en rolig och rörlig roll i ett starkt, stabilt och framgångsrikt familjeföretag. Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Du arbetar i en engagerande och inspirerande organisation med välkända produkter såsom Jättefranska, Lingongrova, Pågenlimpa och Gifflar. Vi månar om vår kultur och värderingar som genomsyrar vårt sätt att arbeta. Tillsammans ser vi till att få saker att hända och vi arbetar mot våra gemensamma mål. Vi når framgång genom vårt engagemang, vår vilja till utveckling och att fokusera på möjligheter. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka nytt och utmanar både oss själva och varandra för att hela tiden lära mer. Att se till helheten, vara respektfulla men utmanande kännetecknar vårt arbetssätt.  Ansökan För mer information om tjänsten, kontakta Regionchef Arvid Lindé på 070 - 542 69 53. Om du tycker att tjänsten låter spännande så skicka din ansökan snarast dock senast den 30 juni 2024. Om Pågen   På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Mer information hittar du på www.pagen.se

10 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Säljare

Är du duktig på att skapa förtroende och bemöta såväl befintliga som nya kunder på ett personligt och relationsskapande sätt? Då är förmodligen tjänsten som säljare / projektledare på Swerock, med inriktning på entreprenadmaskiner och anläggningstransporter intressant för dig. Tyngdpunkt på tjänsten kommer ligga mot vår maskinverksamhet.   Vi söker nu en driven lagspelare som vill arbeta som säljare / projektledare i den södra och östra delen av vårt distrikt , där vi ser stor potential i marknaden.   Om tjänsten   Ditt dagliga arbete kommer präglas av att vara ute på fältet och bygga goda och tillitsfulla relationer inom branschen. Som säljare / projektledare på Swerock ansvarar du för att arbeta med såväl befintliga som framtida kunder med fokus på att bevara och utveckla Swerocks starka position på marknaden. Du håller dig uppdaterad med marknaden, gör säljprognoser och jobbar mot en budget tillsammans med arbetschef och avdelningschef inom Transport och Maskin. I din roll som säljare / projektledare kommer du även arbeta tätt med våra samarbetspartners som utför det dagliga arbetet.   Kompetenser och personliga egenskaper   Vi söker dig som är en utpräglad nätverksbyggare och har förmågan att skapa varaktiga relationer och personliga kontakter både internt och externt. Du är snabbfotad och gläds av att träffa kunder och samarbetspartners för att hitta olika typer av lösningar utifrån behov. I en kreativ och flexibel roll behöver du ha en god känsla för vad som är genomförbart samt förmåga att tänka nytt.   Kravprofil   Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från entreprenadmaskiner, transport- och logistikbranschen som säljare, entreprenör eller leverantör. Därtill söker vi dig som har:   Tidigare erfarenhet av försäljning och/eller projektledning God kännedom om aktuell region och marknad Stort tekniskt kunnande inom entreprenadmaskiner Goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt God IT-vana Innehar B-körkort Meriterande om du har eftergymnasial utbildning, gärna inom transport- och logistik samt om du har god kunskap om entreprenadmaskiner   Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.                                Placeringsort är på vårt kontor i Malmö.   I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.   Kontakt   Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med avdelningschef Mikael Johansson på telefonnr; 0735-02 00 99.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår ballast, betong, transport- och maskintjänster samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt mer hållbart.

7 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Säljare DVH sökes till Conaxess Trade:s Impulse- & Skönhetskår, distrikt Sm

. Conaxess Trade har 150 medarbetare, 35 på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Conaxess Trade är ett av de ledande sälj- marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com Vill du arbeta * i en stark och varm företagskultur? * med en bred och spännande portfölj? * i ett företag präglat av ständig utveckling, hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar?  Då kan du vara vår nya Säljare! Vi söker just nu medarbetare till vår Impuls- och skönhetskår, som bland annat jobbar med Svenska Lantchips, Fishermans Friend, Ritter Sport, Aroma mfl, distrikt Blekinge/Småland Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt. Du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, uppdragsgivare som Conaxess Trade.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: * skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna * arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål * arbeta upp en god distribution på våra produkter * skapa säljande exponeringar i butik Kvalifikationer  Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss:  * Proaktiv och engagerad * Affärsmässig framtoning  * Energisk och självgående, fokuserad med stor vinnarinstinkt * Strukturerad med bra planeringsförmåga  * God analytisk förmåga * Positiv inställning och god samarbetsförmåga Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare och/eller har arbetat i dagligvaruhandeln. Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten. Du kommer rapportera till Försäljningschef och ingår i ett rikstäckande team som fyra gånger om året möts på utvecklande och inspirerande konferenser. Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, bonus, friskvårdsbidrag och tjänstebil. Ansökan och Upplysningar  Du ansöker med CV och personligt brev. Vi kommer att gå igenom ansökningar och göra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2/6. Har du frågor kring tjänsten kontakta Försäljningschef Per Landblom tel: 073-400 63 03 mail: [email protected] Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Säljare DVH sökes till Conaxess Trade Sweden AB:s nystartade Foodkår, distr

. Conaxess Trade har 150 medarbetare, 40 på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Conaxess Trade är ett av de ledande sälj- marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com Vill du arbeta * i en stark och varm företagskultur? * med en bred och spännande portfölj? * i ett företag präglat av ständig utveckling, hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar?  Då kan du vara vår nya Säljare! Vi söker just nu medarbetare till vår nya säljkår Food, som bland annat jobbar med El Taco Truck, Evanoff Group, Capri-Sun och lansering av PRIME Hydration i Sverige, distrikt Gävle/Sundsvall/Östersund. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt. Du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, uppdragsgivare som Conaxess Trade.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: * skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna * arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål * arbeta upp en god distribution på våra produkter * skapa säljande exponeringar i butik Kvalifikationer  Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss:  * Proaktiv och engagerad * Affärsmässig framtoning  * Energisk och självgående, fokuserad med stor vinnarinstinkt * Strukturerad med bra planeringsförmåga  * God analytisk förmåga * Positiv inställning och god samarbetsförmåga Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare och/eller har arbetat i dagligvaruhandeln. Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten. Du kommer rapportera till Försäljningschef och ingår i ett rikstäckande team. Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, bonus, friskvårdsbidrag och tjänstebil. Ansökan och Upplysningar  Du ansöker med CV och personligt brev. Vi kommer att gå igenom ansökningar och göra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2/6. Har du frågor kring tjänsten kontakta Försäljningschef Per Landblom tel: 073-400 63 03 mail: [email protected] Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Affärsutvecklare

Med placering i Växjö söker vi nu en driven Affärsutvecklare med erfarenhet inom strategisk affärsutveckling till vår Produktorganisation. ABENA grundades 1953 och företaget började ursprungligen som en liten leve­rantör i Aabenraa, Danmark, med ett blyg­samt produktsortiment. Idag är den danska familjeägda koncernen verksam i 11 länder, har mer än 2 000 an­ställda, återfinns på mer än 90 olika marknader runtom i världen och erbjuder ett mycket brett produktsortiment. Vi på ABENA AB i Sverige har kontor och lager både i Växjö och i Kisa. Totalt är vi ca 150 anställda. I Kisa finns även vår produktionsanläggning, där vi utvecklar och tillverkar/konverterar engångsprodukter inom papper och plast, som främst används inom områden för hygien och omvårdnad.  ABENA AB ansvarar vidare för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, men även förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns främst inom hälsa- och sjukvård inom offentlig sektor, samt bland grossister, detaljhandeln, industrin och flera andra branscher. Vi är ett expansivt företag som fram­gångsrikt kombinerar sin storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags förde­lar, såsom korta beslutsvägar och flexibi­litet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov. www.abena.se   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för ett eller flera segment, inklusive resultatansvar. Koordinera, tillsammans med sortimentsansvarig, kring produktportföljen. Genomföra marknads- och konkurrentanalyser för att upptäcka trender och möjligheter inom respektive segment. Ta fram, driva och implementera effektiva affärsstrategier, i syfte att öka försäljningen. Att utifrån ett produktperspektiv, vara drivande i försäljningscykeln tillsammans med sälj, marknad och övrig Abena organisation. Utveckla och upprätthålla goda relationer med befintliga och nya potentiella kunder. Aktivt delta i nätverksmöten och branschrelaterade evenemang.   Din profil Stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter. Mål- och resultatorienterad med god förståelse för strategisk affärsutveckling. Förmåga att leda förändringsprocesser för att möta marknadens krav och skapa tillväxt, samt att bygga och underhålla relationer både internt och externt för affärstillväxt. För att vara lämplig för rollen krävs en högskoleutbildning inom relevant område samt minst 3 års erfarenhet inom strategisk affärsutveckling och/eller försäljning med inriktning på affärsutveckling. Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att genomföra marknadsanalyser och att driva förändringar baserat på dessa analyser. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att använda olika analysverktyg såsom SWOT-analys, PESTEL-analys och andra strategiska ramverk. Vidare förväntas du vara flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt ha goda kunskaper i Excel. Välkommen till oss på Abena!   Din ansökan Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Detta är en direktanställning hos Abena som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87.

3 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Software Sales Specialist

På Tele2 Företag (B2B) arbetar vi varje dag för att möjliggöra ett samhälle med obegränsade möjligheter genom vår breda portfölj av it- och telekomrelaterade produkter och tjänster. Med ett team av kunniga experter hjälper vi kunder inom privat och offentlig sektor att digitalisera sin verksamhet, bli mer hållbara och uppnå sin affärspotential. Vi söker nu nya medarbetare till vårt framgångsrika team som bidrar till vår tillväxt, förstklassiga kundupplevelser och högt engagemang. Om rollen Till positionen Software Sales Specialist söker vi nu en självgående person som är van vid komplex lösningsförsäljning och som trivs med att vara specialisten och rådgivaren som både kunder och medarbetare vänder sig till för att få råd. Du kommer från dag ett att få ett stort ansvar i att prospektera och proaktivt bearbeta affärsmöjligheter inom vår licens och mjukvaruaffär samt förväntas driva interna aktiviteter kopplat till vår metodik. Det här är jobbet - Proaktivt identifiera affärsmöjligheter inom både Large Enterprise & Public Accounts och delta i kunddialoger - Fungera som rådgivare och specialist inom Software, Enterprise Agreement & Customer Success och ta fram affärsförslag till kunder och prospekt - Internt leda aktiviteter kopplade till vår metodik inom Customer Success och bidra till att vidareutveckla våra förmågor inom området - Tala på interna och externa event och forum - Utbilda och proaktivt utveckla oss som företag och vårt CX-arbete tillsammans med Produktavdelningen Vem vi söker Du har förmågan att tänka både långsiktigt och kortsiktigt i de affärsdialoger och de utvecklingsprojekt du är involverad i. Med en tydlig vinnarmentalitet har du bevisad erfarenhet av att driva leads till lyckade säljavslut. Samtidigt trivs du i det längre perspektivet och delar vår vision om att leda inom hållbarhet och leverera den främsta kundupplevelsen på marknaden vilket gör att du tar dig an affärsdialoger utifrån ett kundperspektiv och verkligen identifierar vilka kundvärden våra tjänster kan realisera. Du är en skicklig kommunikatör och du är en strukturerad projektledare som är van vid att leda utan direkt personalansvar. Erfarenhet · Flera års erfarenhet inom komplex försäljning och kundnära roller med dokumented track-record av att uppnå försäljningsmål · Branscherfarenhet inom IT & Infrastruktur · Kunskap och förståelse inom Ciscos produkter och hårdvara · Administration och systemvana, gärna inom CSM och CX-verktyg · Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: · Erfarenhet av arbete med Customer Success · Erfarenhet av verktyg som PXP, Cisco Ready eller andra Cisco-verktyg · Tidigare erfarenhet som tekniker/systemägare/systemförvaltare eller liknande Några ord från rekryterande chef Jag som rekryterar och anställer heter Tilda Åsbrink, Sales Manager Specialist Sales. Med 10+ år som generalist i branschen slutar jag inte förundras över tiden vi lever i och de skriften som sker drivet av teknikens möjligheter. Att få ansvara för vår specialistgruppering är hands-down det roligaste uppdraget jag haft hittills – för det är här som stor del av den verkliga förflyttningen sker. Om du vill vara med oss, ett hängivet team med ett enormt engagemang för att förflytta våra kunder till framtidens hållbara lösningar så tycker jag inte du ska tveka utan skicka in en ansökan så ses vi förhoppningsvis och kan prata mer. Varför Tele2 - På Tele2 främjar vi en kreativ och flexibel arbetsmiljö. Hos oss har vi en kultur där teamwork och inkludering leder vägen framåt och du uppmuntras att vara dig själv som den unika person som just du är. - Varje medarbetare är viktig och varje individs arbete har en stor påverkan för företagets framgång. Vi vill att du skall växa och du ges möjligheter till utveckling genom exempelvis interna karriärvägar. - På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet, vilket har lett till att vi blivit utnämnda klimatledare i Europa av Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Intresse och ansökan Vill du bli en del av Tele2s värderingsstyrda och inkluderande företagskultur? Tryck då på “ansök” och låt oss ta reda på om vi är en match! Om du har några specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Vänligen notera dock att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Som ett steg i rekryteringsprocessen utför Tele2 en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater. På Tele2 arbetar vi målmedvetet varje dag för att fortsätta vara ledande inom hållbarhet och vi har blivit utnämnda till klimatledare i Europa av The Financial Times. Vi fortsätter att uppnå nya mål och vi hjälper våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål eftersom vi åtagit oss att övergå till en cirkulär ekonomi. Vi är mycket stolta över att skapa värde för våra kunder genom att vara ”pålitliga, insiktsdrivna och genom att samarbeta”. Vi kallar det “The Tele2 Way”.

2 maj 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024